wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Ups and down:Fijn ups dat je tp goed is gegaan en dat je nog 2 cryo's hebt. Nu maar goed broeden en dat je een mooie positieve test krijgt. De vorige keer duurde het het 27 dagen voordat ik de punctie was dus als alles goed was zal het denk wel rond 10 dec zijn dat ik de punctie heb

Ster: fijn dat bij jouw de eerste cryo goed is ontdooit minder dat je last had bij tijdens de tp nu maar goed broeden op je eskimootje op een mooie resultaat

Mimami; vervelend dat je je zo rot voelt. Ik duim voor je dat je geen punctie nodig hebt maar als het toch nodig mocht zijn mag je het dan niet onder narcose doen omdat je zo'n nare ervaring hebt gehad. Nog effe op het wachtbankje hou vol meid

Pien: wat fijn dat alles goed is met de kleine heb je al een afspraak gemaakt voor een pretecho

Girlliej: had je nog gebeld over je cryo's zeven is heel mooi

Yaraah: vervelend dat de afspraak niet door is gegaan hopelijk kun je aankomende week nog terecht

M676: fijn dat je een besluit hebt genomen om naar dd te gaan. Hopelijk krijg je veel vergoed

Julia: maandag de punctie spannend suc6

Boboke: dat gaat snel nog effe en jullie zitten in je nieuwe huisje. Hoe was je punctie wanneer heb je een tp

Wel veel meiden op het wachtbankje spannend hoor duim voor mooie positive teste suc6 meiden jij mag toch maandag al testen girlliej

Hier menstruatie 1 dag later begonnen (gelukkig vorige ivf vier dagen later maar dat maakte niks zei de gynecoloog kwam door de medicatie). Ben benieuwd hoe eitjes er gaan groeien met deze medicijnen en welke medicijnen er ik dinsdag bij krijg. Heb nog wel hoofdpijn maar is gelukkig wel minder heb af en toe wel steken in mijn buik.

fijn weekend allemaal

liefs kriti

2. Nijntje00

Nijntje00 Lid

26 jun 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, kheb een vraagje. Ik heb gisteren terugplaatsing gehad van twee embryo's en heb sinds vanochtend erge pijn in me onderbuik. Kheb dit de afgelopen keren niet gehad. T is zo erg dat ik geen eetlust heb en misselijk ben. Mijn buik staat ook erg strak. Khad na de punctie ook meer last dan nu. Khad maar 6 follikels, dan kan het toch geen overstimulatie zijn?

Wie heeft dit ook weleens gehad?

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Nijntje Het kan een nasleep van de punctie zijn. Na de tp na de punctie ben ik zelfs 2 keer op de spoedeisende hulp beland omdat de pijn niet meer te houden was. Bij mij was alles van binnen kapot door de heftige punctie.
    Bij jou kan het natuurlijk wat anders zijn.... De komende paar dagen veel uitrusten en veel water drinken en als je het niet vertrouwd of als het erger wordt gewoon even de ivf afdeling bellen want daar zijn ze voor.

Wat goed 2 embryo's terug geplaatst 😃
    Hoeveel embryo's had je?
    Welkom op het Wacht bankje

Kriti ook een fijn weekend. Hopelijk zakt de hoofdpijn snel. Succes dinsdag

Girlie bijna testen ? Wat spannend....

Bobo alles goed gegaan meid ?

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien ik heb nu lekker een weekje vrij, nou ja ziek gemeld ;). Dus ik pak mn rust wel. Vandaag een heerlijk middagje bankgehangen en veel geslapen.

Julia 6 eitjes met ons lage amh is heel goed hoor. Succes alvast voor maandag!

Ster hoe gaat t met jou op t wachtbankje? Wanneer mocht jij nou testen? Ik had trouwens vandaag pas de punctie ;)

Girlliej heb je nog gebeld over je cryo's? Wanneer mocht jij testen?

Kriti hopelijk wordt de hoofdpijn snel minder. Duim voor een mooi resultaat.

Nijntje wat goed dat je 2 emmy's terug hebt. Ik had elke keer dat ik meer last had van de tp dan van de punctie zelf. Vooral de eerste keer en toen was ik zwanger ;) dus duim duim

Bedankt voor al t medeleven weer ondanks dat ik zo lang niet aanwezig ben geweest :).
    Vanmorgen de punctie gehad onder een roesje ipv volle narcose ivm beginnende keelpijn. Wel wat gerommel gevoeld maar geen pijn, maar ik heb hiervoor ook nooit echt pijn gehad bij de puncties. Wel behoorlijk slaperig heel de dag. Ze hebben toch nog 7 eitjes kunnen oogsten :D. Maandag moet ik terug voor een infuus om mn immuunsysteem te onderdrukken en krijg ik te horen hoeveel bevruchtingen er zijn. Als alles goed gaat, krijg ik donderdag 2 emmy's teruggeplaatst :D. Dan waarschijnlijk zaterdag weer terug voor nog een infuus. Ik krijg dit keer naast de utro ook nog extra pregnyl (3x 1500) omdat mijn lf vrij kort is. (vorige keer 7 dagen na tp al ongi).
    Nu langzaam begint t wat gevoeliger te worden in mijn buik dus net toch maar wat paracetamol genomen ;). Hopelijk morgen weer fit genoeg om een klein beetje te gaan schilderen in het huis.

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    in afwachting om te starten:
    kriti81- 1e kindje - ivf2 -sept/okt
    fisher - 1e kindje - ivf3 - cryo?
    Nijntje00 - 1e kindje - ivf 2 -
    mimami - 2e kindje - ivf 1 -
    klaproos - 1e kindje - icsi 2 start aug/ sept
    ster - 1e kindje - ivf 1- cryo
    julia1984 (29jr) - 1e kindje -
    diligo - 1e kindje- ivf 1- okt
    beschuitje - 1e kindje
    Girlliej - 1e kindje - icsi 3 - Oktober
    mimami - 2e kindje

onderdrukkende fase (lang protocol):

stimulerende fase:

punctie/terugplaatsing/nod:
    Willeke86 - 1e kindje - ivf1 - punctie 29/9 - tp 2/10 - testdatum 14/10
    boboke (37jr) - 1e kindje - ivf 3 - punctie 22/11 - tp

cryo terugplaatsing:
    ups and downs - 1e kindje - icsi 1 - tp 16/10 - testdatum 28/10
    m676 - 2e kindje - ivf 2 - tp - 21/10

zwanger:
    doom8 - 1e kindje - 9 dec - jongen
    lusvi - 1e kindje
    tebbie27 - 1e kindje
    evertje - 3e kindje
    Pien - 1e kindje

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb t lijstje er maar weer eens bijgezocht, maar volgens mij moet er behoorlijk wat aangepast worden ;)

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nijntje: fijn 2 emmies aan boord! Vervelend dat je last van je buik hebt. Ik had de laatste poging ook wat meer last van mijn buik dan andere keren, terwijl de punctie juist minder pijnlijk was. Rustig aan doen, zo nodig wat paracetamol nemen en veel water drinken is het advies. Als je het niet vertrouwt of als het alleen maar erger wordt moet je gewoon ff bellen!

Bobo: jij hebt de punctie er ook weer op zitten! Fijn dat het goed te doen was en ergens ook wel mooi denk ik dat je niet onder narcose bent geweest, want als het niet hoeft, scheelt dat weer wat rotzooi in je lijf denk ik dan maar. En nog 7 eitjes, heel netjes! Ik duim voor je dat je straks een paar toppers van emmies hebt die je terug kan laten plaatsen. Al die extra middelen klinken trouwens goed, hopelijk zit daar net de crux voor jou!! Ennuh rustig aan met dat verven he! ;)

8. mimami

mimami Actief lid

27 jan 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag 9 dagen na tp een testje gedaan, kruidvat early, helaas negatief. Ik heb niet zo veel hoop. Ik weet dat het te vroeg kan zijn, maar met de kleine kansen heb ik weinig hoop. Voel me nog steeds belabberd, down.

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ah nee toch Mimami :(. Kan me voorstellen dat je je belabberd voelt... wat ook door die akelige progynova en utro kan komen trouwens. Ik hoop voor je dat het toch te vroeg was, al kan ik me indenken dat je niet zoveel hoop meer hebt. Maar dan doe ik het wel voor je, duimmmm!

10. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Mimami 9 dagen is echt te vroeg hoor. Een meisje wat ik uit het zkh ken teste met 9 dagen negatief en met 14 dagen positief. Nog even de moed erin houden hoor en vrijdag nog eens testen.
    Dikke knuffel

Bobo 7 eitjes netjes hoor!! Super score
    Ik mag 3 dec testen dat is dag 14. Maar ik twijfel om te gaan testen op 1 dec dat is dag 12 want dan ben ik vrij. Eigenlijk wil ik niet eerder testen,maar testen en daarna werken vind ik ook niets.

11. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien ik hoop het ook dat de extra maatregelen DE oplossing zijn voor een blijvende zwangerschap. Enneh ik heb alleen een radiator geschilderd en mijn vriend gezegd waar de planten moeten komen die we uit onze tuin meenemen :p

Mimami 9 dagen is inderdaad aan de vroege kant. Ik weet ook niet hoe betrouwbaar de kruidvat early is. De gewone van 5 euro zijn volgens mij ook behoorlijk gevoelig. Ook ik duim nog even voor een positieve test over een paar dagen.

Ster hoe oud was je cryo bij de tp? Met 12 dagen na de tp zit je al op minimaal 15 na de "eisprong" en zou je al kunnen testen hoor. Ik zou het ook fijner vinden als je daarna niet hoeft te gaan werken dus ik ben voor 1 dec :D

Ego. Gelukkig vandaag al geen last meer van mijn buik. Wel heb ik erg last van mn onderrug in de buurt van mijn nier. Zou dit ook van de punctie kunnen komen of ben ik het bankhangen niet meer gewend en speelt mn rug daarom op ;)?

12. mimami

mimami Actief lid

27 jan 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien test ik woensdag weer, dan is het dag 12. Ik denk dat het down zijn inderdaad van de medicijnen komt. Kan niks hebben en herken mezelf momenteel niet. De spanning in huis is ook om te snijden... Heb nu niks aan mn kerel.

13. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Morgen punctie, jeetje wat spannend weer. Hopelijk verloopt deze keer wat minder pijnlijk. Laat morgenmiddag wel weten hoe goed ik gebroed heb de afgelopen weken.
    Ik ga nu aan de valium, morgen nog eens met een beetje morfine. Hopelijk de perfecte mix voor mij.

Mimami, ik denk dat je nog tevroeg bent meid, blijf duimen!

Boboke, ik heb ook zo last van mn onderrug, volgens de arts komt het van de grote eierstokken.....na punctie vullen de follikels zich met vocht, dus opzich zou het daar nog van kunnen komen denk ik.

Spannend Ster, hopelijk een mooie test over een week.

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Succes vandaag Julia, hopelijk een mooie oogst en weinig pijn!!

15. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier geen positief nieuws helaas weer niet zwanger! 14 dagen na punctie getest:(

Pff snap er niets van bij mij is niets mis waarom blijft het dan niet gewoon lekker zitten de embryos zien er mooi uit maar toch willen ze niet bij me blijven.. (is er dan misschien toch iets mis met mij?)

Ik heb er gelukkig nog 4 rietjes in de vriezer...maar begrijp t gewoon niet..baal nu zo dat ik er geen 2 tp kon krijgen:( in het vu plaatsen ze onder de 36 altijd maar 1 terug en vanaf 36 bij de 3e poging 2..

Julia heel veel succes met de punctie hoop dat t mee valt dit keer!!en dat je een mooie opbrengst heb!!

Mimami ik hoop dat jij tevroeg was met testen en woensdag gewoon een positieve test in handen heb het is je gegund!!

Bobo ik had ook erge last van me rug ik dacht ook door t liggen haha hou je het een beetje uit?

Ik hoop dat er straks een hoop meiden zwanger zijn ga vanavond of morgen even op iedereen reageren!!

Kus van hier

16. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Julia je zult ondertussen de punctie al gehad hebben. Hoe is t gegaan? Weet je al hoeveel eitjes?

Girlliej bah wat een teleurstelling weer :(. Je zou altijd kunnen aandringen op meer onderzoek. Is je schildklier bv al eens getest? Het is trouwens landelijk bepaald dat er vanaf 38 pas 2 emmy's teruggeplaatst mogen worden of bij de derde poging. Ik vind t ook wel heel vreemd dat ze dit niet gedaan hebben of in ieder geval vantevoren besproken. Je kunt altijd nog aankaarten om 2 cryo's terug te plaatsen.

Ego. Alle 7 eitjes zijn bevrucht!!! Hier had ik helemaal niet op gerekend gezien de vorige keren. Misschien dat de combi van medicijnen toch een betere kwaliteit opleverd?? Er zitten er al 2 in de vriezer en de andere 5 in de emryoscoop. Nu tot donderdag afwachten hoeveel er daarvan overblijven...

17. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ego, onverwacht gewoon 9 eitjes, ongelofelijk! Ben echt super blij. De punctie ging opzich ook wel goed. Nu lekker mn roes uitslapen. Reageer vanavond even beter op jullie

18. mimami

mimami Actief lid

27 jan 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Girlie, balen meid! En nee er hoeft bij jou niks mis te zijn. Normaal als mensen zwanger proberen te worden duurt het soms ook maanden en dus vele pogingen. Waarom die pogingen niet lukken weet men niet. Misschien is er elke keer wel bevruchting, maar geen innesteling. Ik heb al een kindje, alleen nu zijn mijn eileiders beschadigd. Verder lijkt er niks mis te zijn, toch ben ik nu ook nog niet zwanger.

Boboke en julia, fijn dat jullie goed nieuws hebben! We gaan voor jullie duimen!

19. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bobo en julia jeej goed nieuws..ik duim voor jullie

Er is ons verteld dat je de 3e poging 1 of 2 mocht tp ik ben 25 jaar. Zo hebben wij het ook altijd begrepen tot wij bij t vu hoorde dat je vanaf je 36ste bij de 3e poging 2 mag tp ..

Maar jullie zijn toch niet allemaal boven de 38?bijna iedereen laat hier welleens 2 tp...

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    #1000 Pien15, 24 nov 2014
    Laatst bewerkt: 24 nov 2014
    Girliejj: jee meid wat vreselijk balen weer :(. Het is echt ongrijpbaar waarom het maar niet wil lukken he. Ik had na elke mislukte poging ook steeds dat gevoel en die vraag van: waarom lukt het toch niet?? Ik haalde allerlei scenario's in mijn hoofd wat er allemaal wel niet mis kon zijn. Alleen er is nog zoveel niet duidelijk in de wetenschap waarom het wel of niet lukt, dat je je hoofd er over kunt blijven buigen... Maar wie weet kun je eens ergens voor een second opinion langsgaan. Hebben wij op een gegeven moment ook gedaan, al was het maar voor het gevoel er zoveel mogelijk aan gedaan te hebben. Dat er niet iets over het hoofd wordt gezien. Op zich staat het VU heel goed aangeschreven in NL en hebben ze de beste statistieken, dus misschien zou je eens in Dusseldorf of Gent kunnen proberen. Daar hebben ze toch net ff wat meer mogelijkheden en volgen ze niet zo standaard bepaalde protocollen. Kijk maar naar Boboke. En ja je hebt recht op 2 tp's bij de 3e IVF poging, iedereen, uitgezonderd de leeftijd. Volgens mij is die regel gewoon landelijk bepaald en het lijkt me daarom heel vreemd dat het VU daarvan afwijkt. Daar zou ik zeker nog eens achteraan gaan. Dikke knuffel voor jou!!

Boboke: wow super score meid! Ik krijg hier een goed gevoel bij :). Dit moet 'm echt gaan worden hoor!! Voor 9 maanden lang wel te verstaan!

Julia: jij ook al zo'n mooie score, top zeg! Ik duim ook voor jou dat dit DE poging wordt!!

All: ik had niet gedacht dat zwanger zijn geestelijk zo verwarrend kon zijn... Iets waar je al die tijd naar uit hebt gekeken, dan heb je het, en dan ben je ineens zoooo onzeker... te bang om het te verliezen. Terwijl ik nu toch al weer 15 weken ben. Ok, ik ben ook af en toe best wel heel blij en kan ik oprecht genieten, maar soms ineens overvalt me toch ook weer die angst en ben ik heel bang dat het mis is of misgaat. Zo ook de laatste 2 dagen. Ik hoop dat als ik het kindje voelen kan ik wat meer houvast krijg en wat meer vertrouwen krijg. Maar dat hoopte ik ook na de 12 weken te hebben ;). Kennelijk verschuift de onzekerheid zich met iedere mijlpaal weer...

Maar ik gun jullie die onzekerheid natuurlijk allemaal van harte :).

Deel Deze Pagina