wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ster ik weet het liever wel hoor. Ik vind dit al heel ongemakkelijk dus die punctie lijkt me echt hels. Maar als je je ervaring wilt delen dan graag! Kan ik me enigsinds op voorbereiden.

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    bij mij lag mijn rechter eierstok hoger, dit voelde ik met het stimuleren al vrij snel. denk na 5 dagen zoiets al. een hele drukkende pijn, net alsof je continue een steek in je zij hebt. dit werd steeds erger naarmate de follikels groeide

tijdens de punctie zijn ze eerst met links begonnen. dat was niet prettig, maar was zo klaar. zo hoort een punctie te zijn denk ik
    toen gingen ze met rechts aan de slag. er waren 2 follikels waar ze niet bij konden. eerst moest ik op mijn ene zij liggen, toen op de andere, toen gingen ze heel hard drukken op mijn eierstok. en niet een beetje drukken maar echt hard duwen!! ik ging kapot van de pijn, en ondertussen ook nog eens met de naald naar binnen proberen te prikken.
    ik vroeg : hoeveel follikels moet je nog? ze zeiden ; 2. ik zei: laat die maar zitten ik vind het genoeg zo....
    ze wilde toch nog even proberen. op mijn buik drukken en mij in verschillende posities leggen
    uiteindelijk lukte het niet en hebben ze deze 2 follikels niet aangeprikt
    ik moest de hele tijd huilen, en de verpleegkundige maar steeds zeggen dat ik het zo goed deed

ik heb denk ik nog wel 10 dagen last van mijn buik gehad :(

de terug plaatsing was 3 dagen later, die zou pijnloos moeten zijn, maar omdat alles vanbinnen zo heftig was aangepakt deed ook dit heel erg pijn. heftige menstruatie / endo krampen kreeg ik toen ze het buisje naar binnen deden. ik moest er gewoon van huilen

ik ben nu ook een beetje bang geworden voor terugplaatsingen hierdoor. zit elke keer huilend in de stoel van de spanning. bang dat het weer zo pijn gaat doen.

ik heb nu afgesproken met mijn zkh dat ik de volgende punctie onder narcose mag.

een paar dagen na de terug plaatsing ben ik nog 3 keer naar de spoedeisende hulp van het zkh gegaan omdat ik heftige buikkrampen kreeg. ze hebben me toen helemaal onderzocht maar hebben niks kunnen vinden. waarschijnlijk een nasleep van de punctie icm endometriose

ik hoop niet dat ik je te bang heb gemaakt.

misschien gaat het bij jou wel heel anders...... ik hoop het wel voor je

de meeste puncties zijn goed te doen lees ik altijd bij anderen

3. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Nou eerlijk gezegd is je verhaal wel waar ik rekening mee houd. Ik ben niet als iedereen en enorm overgevoelig geraakt door endometriose en operaties. Na de derde laparascopy had ik een morfine pomp nodig om bij te komen van de operatie, terwijl ik bij de eerste twee dagen later vrolijk aan het werk was. Ik voel dat de eierstok heel hoog ligt omdat ik continue een soort druk voel achter in mijn keel, waarschijnlijk van mijn maag. Het klinkt misschien gek en er zit natuurlijk nog van alles tussen. Maar alle organen drukken omhoog...Ergens ben ik aan het aftellen want het voelt nu zo fout dat er echt iets uit moet.

Wel onzettend balen dat ze dan de laatste twee laten zitten bij jou:( Had je niet uiteindelijk toch nog onder narcose gekund? Ik wil eigenlijk om een soort 'roesje' vragen dat krijg je bv ook bij een darmonderzoek. Je voelt van alles maar vergeet het als het ware. Ze had het inderdaad over met z'n tweeen zodat er eentje kan gan duwen:x ik vind het nogal barbaars klinken allemaal en zo onnodig tegenwoordig kun je het gemakkelijk maken voor mensen. Wat ontzettend naar voor je dat je zo'n rot ervaring hebt gehad. Bedankt dat je het hebt verteld in elk geval. Ik ga duidelijk mijn grenzen aangeven. Maar ik kan het mij echt niet veroorloven iets te laten zitten:$......

4. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Beschuitje: iedereen heeft wel eens een moeilijke periode tijdens het afvallen, we zijn tenslotte mensen van vlees en bloed... Maar die kilo zal er snel wel weer af zijn. Leuk dat er vakantie in zicht is.

Klaproos: jeej voor je schoonzusje... En voor jou zal het ook ooit eens zo mogen zijn.

Liz: klinkt pijnlijk meid en best lastig. hopelijk hou je t goed vol tot zondag.

Willeke: december is een maand die snel voorbij gaat dus het zal wel snel 19 of 20/12 zijn. En dan zal je bms heel goed zijn

Ster meid ik kan geloven dat een volgende punctie bij jou onder narcose moet gebeuren. Ikzelf heb ook last van endometriose, maar volgens mijn gyn ben ik zeer ongevoelig in mijn buik waardoor ik niet snel pijn heb. Van de vorige puncties had ik echt geen last en dergelijke puncties wil ik iedereen toewensen die er 1 moet ondergaan.

5. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ik moest trouwens mijn punctie ook doen met 2 paracetamol en een halve valium... meer niet. belachelijk weinig!
    als ze al bezig zijn kan je geen narcose mee krijgen want daar moet een anastheisist (weet niet of ik het goed schrijf) bij aanwezig zijn.
    sommige ziekenhuizen gebruiken een soort van infuus in je arm met pijnstilling. dat schijnt goed te helpen. en daar kunnen ze extra pijnstilling mee geven indien dat nodig is. misschien kan je dat vragen ?

yaraah heb je vandaag je afspraak ? succes ! wat fijn dat bij jou je punctie mee viel. bij mij is door de endometriose juist alles extra gevoelig net zoals bij liz .

6. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Ja Ster vanavond hebben we de afspraak bij de gyn.

7. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ster ja twee paracetemol en valium neem ik standaard al in hahaaha in het EMC krijg je zeker een infuus met morfine dus ik ga het wel afwachten. Morgenochtend eerst nog een FM

Yaraah hoe was de afspraak bij je gyn?

M676 spontaan zwanger nog wel? wat fantastisch zeg!!! Heerlijk dat het kan dat weet je dan ook!

Klaproos als ik jouw onderschrift lees heb je ook behoorlijk wat uithoudingsvermogen!

Nu even genieten van Expeditie Robinson! Net laatste (hoop ik) Puregon en deca gezet.

8. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Afspraak bij gyn was anders dan verwacht. Ik moet eerst bloed laten prikken om te zien of er geen genetische afwijkingen zijn. De resultaten zijn pas tegen 07/02/2015 binnen. Dus dan staat ook onze volgende afspraak bij de gyn.

9. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Yaraah,natuurlijk goed dat een zh alles wil proberen en uitsluiten. Maar wat een domper dat je nu weer moet wachten! Bah!

10. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    liz hoe was je follikel meting ? gelukkig krijg je een infuus, dat scheelt weer ! ik heb expeditie robinson opgenomen moet het nog kijken. is spannend he ?

yaraah wel fijn dat ze je goed onderzoeken. maar alweeeeer wachten.... daar wordt je inmiddels ook gek van . wachten wachten wachten. je moert veel geduld hebben

m676 en bobo , wil nogmaals zeggen dat ik heel blij voor jullie ben :)

11. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Liz, als ik het zo lees van ster snap ik wel dat je er snel vanaf wilt zijn... Hoop dat je FM vandaag goed was en dat alles door kan gaan. Daarna ga ik duimen voor een zo pijnloos mogelijke punctie voor jou! Hoeveel follikels zagen ze vandaag?

Klaproos, wat dubbel weer! Zo blij voor je vriendin die al zoveel heeft meegemaakt, maar dat heb jij ook! Ik hoop zo voor je dat je het ook kunt afsluiten met een kindje in je armen. Ben je zelf al weer beter? Het is al bijna januari, hoop dat je 'fit' aan je ICSI kunt beginnen.

Girlliej, wanneer ga je weer voor een cryo tp? Echt balen dat je er wel 2 had gemogen en nu die keus niet hebt gehad. Probeer voroal vooruit te kijken! Gelukkig hoef ik niet te spuiten, dus als morgen blijkt dat we het niet redden heb ik alleen de progynova voor niks geslikt.

Kriti, dank je! Ik hoop ook op goed nieuws morgen. Je kunt het het beste googlen maar bij assisted hatching gaan ze er vanuit dat er problemen zijn met de innesteling. Dat het eitje niet uit de schil komt om zich te nestelen. Wat ze dan doen is een klein gaatje maken in de schil van het eitje, zodat deze er makkelijker uitkomt. Natuurlijk niet zonder risico's, vandaar dat dit nog in onderzoek is.
    Fijn dat je lekker thuis bent en niet in de koude winkel! Hoe was je afspraak vanmorgen? Ik hoop dat je geen gonal f hoeft te spuiten. 5 á 6 is wel een mooie score. En stel je voor die dubbele!!

Willeke, ik had dat inderdaad ook hoor dat mijn bms nog niet dik genoeg was. De laatste keer nog. De ene maand pakt het gewoon beter als de andere keer, dat is met spuiten en het aantal follikels immers ook zo. Je hoeft er niet onzeker van te worden! Alleen maar goed dat ze dat matrasje nog wat dikker laten worden ;) Succes zondag!

Pien je hebt helemaal gelijk! Jij, Doom, Boboke en m676 maken dat je denkt: gelukkig het kán echt! Maar je wordt wel negatiever ofdat dat ook voor jezelf geldt...

m676 en Boboke, hoe voelen jullie je? Nog echo's op de planning staan? Pien schopt het hommeltje lekker door? Weet je zelf al wat het wordt? (zonder hier te hoeven delen natuurlijk!)

Ster, morgen zal ik weten of ik ook nog een tp krijg! Mits er goed ontdooit wordt natuurlijk. Jij daar nog niet zenuwachtig over? De 22e is voor mij de laatste datum dat kan, dus wie weet weer samen!

Yaraah, bah! Hele dikke knuffel voor jou! Echt niet tof dat je tot februari weer moet ...wachten... Je doet er helaas niks aan. Het is ook niet zomaar een uitslag waar je op moet wachten zeg, erg spannend. Sterkte meid, probeer dan maar nóg verder in topconditie te komen ;)

Hier geen nieuws nog, morgen laat ik weten of het wat gaat worden nog dit jaar. Hoop heel erg van wel en begin daar nu een beetje zenuwachtig van te worden haha.

12. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

He ups,hoe is het meis? Wat lastig zeg dat wachten en dan net voor de kerst zo! Ik kan me voorstellen dat je er zenuwachtig van word. Hopelijk is deze dag snel voorbij voor je! Het is ook echt ballenweer.

Ik voel me nog steeds niet helemaal beter dus denk dat ik onze icsi weer uitstel..weet wel dat de eicellen minder van kwaliteit worden want ik ben al 38 maar als ik nu icsi ga doen word ik denk ik echt niet zwanger. Bleeeh.

Yara jij ook weer wachten dus. Echt niet fijn,sterkte!

13. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Ups, ik duim voor je!!

Liz, hoe ging het vandaag?

Klaproos, bah! Ik hoop dat je je snel fit genoeg voelt! Verstandig om het uit te stellen, maar tegelijk moeilijk om langer te wachten.

Wij hebben op oudejaarsdag de echo. Het wordt dus óf een geweldige start van het jaar, óf ik lig om 20.00u in bed die avond.
    Lief dat jullie zo reageren, hoe moeilijk het ook is soms.

14. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    M676 Jeetje oudejaarsavond wat een planning zeg! Maar word vast een heerlijk O&N

Klaproos lastig dilemma ja maar je moet zeker goed in je vel zitten denk ik

Yaraah jeetje dat vergt wel erg veel geduld zeg. Balen!!

FM was ruk! 2 eitjes van 21MM eentje van 15MM en eentje van 13MM dus ze wilde toch nog even doorprikken in de hoop dat die kleine ook mee kan gaan doen. Ergens heel logisch maar ik ben zoooo kapot. Heb mijzelf getrakteerd op Gooische vrouwen 11 en ben daarna thuis in slaap gevallen. Gelukkig want vannacht alleen maar liggen draaien. Morgen weer naar het ziekenhuis en dan nieuwe FM en punctie afspreken. Ze was bang dat die grote niet veel langer door kan dus hopelijk groeit de kleine vannacht als kool :)

15. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lieve liz, wat een rotaanloop heb je!! Laat het nu maar gauw gebeuren. Lekker niks doen en je goed laten verwennen!

16. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja bedankt hoor lief berichtje. Ik kan me niet voorstellen dat het voor iemand leuk is. Vraag me wel af of het niet anders kan dmv andere medicatie bv. Ze had het ook over een lang protocol. Eigenlijk had ik even moeten vragen wat dat nou inhoud maar ik heb jullie als experts :). Ik ben nu 12 dagen aan het prikken en moet nog minstens twee dagen dus. Was dat bij jullie korter/langer?

17. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Lang protocol wil zeggen dat je eerst aan de pil moet zodat het zh beter kan inplannen.
    Ik heb zo'n drieënhalve week decapeptyl en 12 dagen gonal f gespoten.
    Wat spuit jij ook alweer?

18. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb 12 weken Lucrin Bij de tiende week Elonva erbij De Lucrin werkt dan nog even door als Deca (Elonva is ongeveer hetzelfde als Puregon) Dat spuit ik nu 12 dagen met de afgelopen week ook deca erbij. Maar met een FSM spuit ik nu 12 dagen en nog twee te gaan dus.

19. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden ben ik ook weer een keer. Eindelijk internet en tijd om te reageren. En wat is er veel gebeurd!

Lizinlondon welkom hier! We hebben elkaar misschien ook al even kort "gesproken" in het endo-topic. Daar schrijf ik inderdaad ook niet meer zo actief mee.
    Wat vervelend dat je je zo naar voelt door de medicijnen en dan eigelijk ook nog voor een vrij laag resultaat. Hopelijk snel verlichting door de punctie. Succes vandaag met de fm.

m676 gefeliciteerd!!!! Wow en dan nog spontaan ook :). Op naar een plakbeeb voor ons beiden. En hopelijk volgt de rest dan snel.

Ster nog even en jij mag ook al gaan broeden. Mijn duimen draaien overuren, dat dit m dan mag gaan worden! Hoe gaat t met de progynova? Veel last van de bijwerkingen?
    Ik las dat je misschien wilde overstappen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar ik wilde wel zeggen dat icsi bij jullie niet echt een meerwaarde is aangezien jij echt een super resultaat had qua bevruchtingen en ook de kwaliteit gezien het aantal cryo's. Dan vind ik natuurlijke selectie toch fijner dan de kunstmatige selectie bij een icsi. Maar ja dat is mijn mening. Succes met het maken van je keuze, maar ik hoop dat je helemaal geen volgende behandeling meer nodig hebt!

Doom hoe gaat t met jou en de kleine man?

Fisher hopelijk komt die mooie droom snel uit! Wanneer ga jij weer beginnen?
    Ik krijg helaas geen infuus meer, omdat ik best heftig heb gereageerd met mijn eczeem die actief geworden is en ook mijn darmontsteking met daardoor behoorlijk buikpijn. Hierdoor is het niet aan te raden om nog een infuus te doen. Normaal gesproken had t wel gemoeten. Duimen dat mijn lichaam het alsnog goed overneemt.

Pien de verhuizing was inderdaad wel een goede afleiding, maar het was soms wel lastig, omdat ik niet getild heb en dat gebeurd toch vrij veel bij een verhuizing ;). Aangezien niemand er verder van weet was het wel lastig om me te drukken van de zware activiteiten. Ik moet zeggen dat nu we eindelijk over zijn ik ook echt volledig kapot ben. Er komt echt weinig meer uit mn handen. Even mijn rust pakken en dan weer met frisse moed ertegenaan :)

Julia hè bah meis :( Dikke knuffel

Willeke hoe gaat t nu? Nog steeds zoveel last van de progynova? Ik heb het tot nu toe maar 2x gebruikt, maar ik merkte er eigenlijk niks van :). Maar van de rest van alle hormonen eigenlijk ook niet...
    Weet je al wanneer de tp is? Oh ik lees net dat je zondag weer voor een echo moet en dan waarschijnlijk de 19de of 20ste de tp. Succes morgen, hopelijk is je bms mooi gegroeid.

Girlliej goed dat alles nu uitgesproken is met het ziekenhuis. Ga je nu ook voor 2 cryo's bij de tp?

Yaraah altijd dubbel dit soort dingen. Aan de ene kant ben je blij dat er meer onderzoek gedaan wordt om meer kans te hebben, maar weer dat ellendige wachten :(. Hoe voel je je zelf eronder?

Mimami jeetje meis dat is schrikken zeg! Daar had ik nog nooit van gehoord dat dat kon gebeuren door progynova. Heel veel sterkte en beterschap.

Pien wat leuk dat je de kleine al begint te voelen. Ik kan me wel voorstellen dat je dan meer rust krijgt. Hopelijk kun je nu dan eindleijk echt gaan genieten. Hoe gaat tmet de werkzaamheden aan de kinderkamer? Schiet je man al op?

U&D vandaag echo toch? Succes en hopelijk ga je het nog net redden dit jaar!

Kriti fijn dat je dit keer wat meer rust hebt tijdens het stimuleren. Vorige keer was het toch net vrij stressig in de winkel? Lekker rustig aan doen en goed voor jezelf zorgen. Het gaat er bij jullie wel heel anders aan toe dan bij ons hier in Nederland hoor. Weet je al wanneer de punctie is?

Beschuitje wat fijn dat er voor jullie nu ook eindelijk weer actie komt. En ben niet te streng voor jezelf met je afvallen hoor. Als je nooit zondigt is het niet vol te houden dus af en toe lief zijn voor jezelf.

Klaproos dikke knuffel meis. hopelijk volg jij je vriendin/schoonzusje snel op. Wat vevelend dat jij je nog steeds niet beter voelt. Blijft moeilijk om die beslissing te nemen zeker als je het klokje hoort tikken.

Allemaal nog bedankt voor jullie lieve (voorzichtige) felicitaties. Echt realiseren doen we het nog niet. Vooral niet omdat ik eigenlijk niks voel ;). Ik hou mezelf dan maar voor dat ik ook nooit iets merk van hoge doseringen pregnyl dus ik van de gewone hormonen ook niet zo snel iets merk... Ik heb volgende week vrijdag al een echo in DD, maar ben dan nog net geen 6 weken dus verwacht er niet al te veel van. Gezien mijn voorgeschiedenis wilden ze echter ook niet wachten tot het nieuwe jaar. Ik ga denk ik ook nog proberen in Nl tussen de feestdagen een echo te regelen, want ik wil daarna niet wachten tot het nieuwe jaar.

20. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd m676 zo komen er dit jaar toch nog wat mooie berichten bij !

Hier gaat alles goed bendt is een tevreden mannetje krijgt nu wel krampjes dat is zo ontzettend sneu..

Deel Deze Pagina