Willeke, ik hoop ook dat je in het voorjaar snel kunt aansluiten meid Fisher, hoe is het nu? Al een beetje bezonken en tot je doorgedrongen jullie spontane wonder? Je hebt gelijk dat je probeert te blijven stoppen. Als je naar je lichaam luistert moet dat ook kunnen toch... Beschuitje, nog even wachten dus voordat het spuiten weer begint. Nou probeer dit weekend ook nog een beetje te genieten van het niet op de klok hoeven letten! Ga je deze keer in de ochtend of avond spuiten? Boboke, jeetje meis wat een rot oud en nieuw voor jou... Snap helemaal dat je vertrouwen weg is. Ik hoop dat het weekend omvliegt en je maandag weer een goede echo hebt. Gelukkig is het bloedverlies gestopt en was ook de tweede echo goed. Succes met werken vandaag en inderdaad, wat niet gaat dat gaat niet! Pien, ik heb ook alcoholvrije wijn op, maar die smaakte erg lekker! Als ik niet beter wist zou ik er zo dronken van worden hihi. Maar fijn dat je samen van deze bijzondere jaarwisseling hebt genoten. M676, als je toch een ziekenhuisbevalling verwacht dan zou ik in jou situatie ook kiezen voor het zh bij jullie in de buurt! Hoop dat je mooi snel terecht kan voor een afspraak. Girlliej, dank je wel! En wat een goed idee hier snel een mama-topic van maken haha. Ga je er nog wel een testje aan wagen? Fisher en M676 hadden het tenslotte ook niet verwacht! Ik ga eerst daarvoor duimen en anders voor een mooie cryo in februari Ik vond het geweldig om om 12 uur samen een geheimpje te hebben dit jaar! Dus een prachtig oud en nieuw. Vanmorgen nog een digitale test gedaan. Ook deze gaf gelukkig al na een minuut aan 'zwanger'. Had er een zonder tijdsindicatie, ben bang dat ik daar onzeker van wordt. Dit was de laatste test die ik in huis had en (tenzij er iets bijzonders gebeurt) ook gelijk de laatste test die ik heb gedaan. Hoop niet dat ik mensen voor het hoofd stoot maar heb besloten vol hiervan te genieten. Als ik straks een foute echo heb wordt het toch heel verdrietig, of ik er nu van heb genoten of niet. Dus ga mezelf zo een mooie banner aanmeten en een mail sturen naar MvM. Kan dat eigenlijk als ja aan de progynova en utro zit? Kriti, ik hoop dat jij straks ook weer een mooie bloeduitslag hebt!
Super leuk ups dat je het hebt verteld, kan mij voorstellen dat het jaar dan super begint! Mijn man wil nog niet dat we het gaan vertellen aan iedereen, mijn moeder mag wel maar die wil ik juist verrassen dus die weet nog van niets. Gisteravond toch wel een verdrietig moment gehad want ik had bloed gespot, gatverdamme ik haat het als dat gebeurd, ben er gelijk ook weer helemaal klaar mee, waarom kan je nu niet gewoon zwanger zijn zonder bloed? Ik heb ook elke dag kramp en steken maar als er dan ook bloed bij komt kijken word ik er niet vrolijk van. Vanmorgen nog een test gedaan en die knalde er nog wel uit, dus pffff ik hoop zo dat het goed blijft gaan maar bereid mij toch maar voor op slecht nieuws. Deze twee weken zijn voor mij zo spannend, het is altijd rond deze periode fout gegaan en ik voel mij super zwanger dus dat ik bloed spotte was echt een verrassing. Hopelijk was het iets eenmaligs maar ik ben bang van niet. Ik zit gelijk in dubio of ik Gent zal verplaatsen of niet, eigenlijk was het idee om vandaag een test te doen en als deze nog positief was dan zou ik in NL een afspraak maken voor een echo en zou ik vandaag naar Gent bellen om mijn afspraak van 9 januari een maand te verzetten zodat ik op zn minst al een keer een echo met hopelijk een hartje zou kunnen zien. Ik denk dat ik vandaag nog even afwacht en pas aan het einde van de dag beslis wat ik met Gent doe. Het inschrijven kost daar ook iets van 200 euro dus vandaar dat ik liever niet ga als het niet nodig is. Boboke, pff jij ook al zoveel onzekerheid, weer. Zo jammer dat we weer in hetzelfde schuitje zitten, ik hoop dat je straks nog goed nieuws ziet op de echo! X
Lief Boboke, dank je wel Nee hoor fisher, niks verteld nog aan anderen! Zijn er nog niet over uit wanneer we dat doen. Mijn ouders wisten wel van de tp dus kan het niet heel lang geheim houden meer. Misschien dit weekend? Getver fisher wat verdrietig inderdaad. Ik blijf heel erg voor je duimen en hoop dat het eenmalig was. Knuffel in deze onzekere periode...
Fisher hè bah ook al bloed . Was het een veegje of echt veel? Duim dat het goed blijft gaan. Ego. Wat ben ik blij dat ik niet ben gaan werken!!! Hebben net de echo gehad (met betere apparatuur en beter personeel ) en ten eerste het hartje klopt nog! en ten tweede weten we nu waar het bloedverlies vandaan komt. Er zit een groot hematoom van 3 bij 4 cm!!! Nu het advies meegekregen om me als een 80-jarige oma te gedragen . Ukkie was ook goed gegroeid, zit nu op 7+5. Dus nu weer terug op de bank en daar kom ik voorlopig niet meer vanaf!
Ups: heel goed van je, ben alleen maar blij dat je ervan durft te genieten, houden zo! En mooie banner ! En idd: niet meer testen! Ik heb erg spijt gehad van mijn derde test met tijdsindicatie die toen niet de juisten indicatie aangaf... . Fisher: jakkes meid, bloed is heel vervelend, ook al hoeft het niets te zeggen. Ik zou hoe dan ook zo snel mogelijk een echo in NL regelen, maar veel eerder dan 6 weken heeft niet zoveel zin. En die afspraak in Gent zou ik idd ff een maand of zo verzetten, dan heb je m in elk geval nog staan, maar kun je m tzt alsnog wel afzeggen en ik hoop van harte dat je dat straks echt kunt doen ! Ik duim voor je!
@ Ups Ik zou ook gelijk een banner plaatsen hoor het is je van harte gegund en inderdaad heerlijk van genieten!!! @ Fisher zou ik ook van schrikken maar al mijn zwangere vriendinnen hadden het ook en hebben gezonde kindertjes! @ Pien over de helft!!!! @Boboke bah een hematoom klinkt niet best zeg, kunnen ze daar niks mee? Lekker rustig aan doen inderdaad. Ik heb vanmorgen het EMC gebeld om te melden dat het mislukt was en ze vroeg of ik gelijk door wilde. Ik ben net begonnen en heb geen idee wat slim is. Ik vond het wel heel erg heftig en dacht er aan om het evt een maandje zelf te proberen maar dat mag ook niet door de aggressieve endometriose moet ik anders aan de Lucrin. Dus of Cryo terug na 10 januari (al heel snel) of aan de Lucrin. Kan iemand uit ervaring zijn mening/advies geven? Ik weet dat het heel persoonlijk is maar jullie hebben het misschien al meegemaakt. Ik werd ongesteld op de 31ste maar nu geen bloed meer. Wel nog veel buikpijn. Zoiezo ben ik nog op vakantie dus kan er nog lekker over nadenken
Liz ik heb wel nooit lucrin gehad, maar ook nooit de keuze gehad om direct door te gaan. Bij ons was altijd verplicht 1 maand rust na een verse tp. Als je de cryo-tp in een natuurlijke cyclus doet en je eierstokken en baarmoeder zien er verder rustig uit, zou ik direct door willen. Maar dit moet je geestelijk natuurlijk ook aankunnen. Is die lucrin dan weer voor 3 maanden of kan het ook voor 1 maand? Succes met het maken van een beslissing.
Liz heb je nog een test gedaan just to be sure? Verder doen waar jij je goed bij voelt, rust kan soms heerlijk zijn! Bij mij was het alleen een veegje maar de vorige miskraam was ook zo begonnen. Ik heb net allerlei vitamines ingeslagen en ga lekker aan de vit D en Omega...hopelijk helpt het! Boboke, wat super dat het nog goed was met de uk en dat je een verklaring hebt. Hoelang moet je nu rustig aan gaan doen dan?
Liz er is trouwens niks te doen aan zo'n hematoom. Het kan door mijn lichaam zelf geabsorbeerd worden of er uitkomen en dan hopelijk niet in 1 keer, want dan kan het vruchtje meekomen. Vandaar de rust. Fisher geen idee voor hoelang, maar als het nodig is nog 7 maanden! Hopelijk blijft het bij jou inderdaad bij een veegje. Heb je al gebeld voor een echoafspraak?
Bobo: fijn dat je een verklaring hebt voor het bloedverlies, maar wel vervelend lijkt me zo'n hematoom. Aan de andere kant is het een hele goede reden om dus extra rustig aan te doen!! Hopelijk lost je lichaam het voornamelijk vanzelf op. Liz: in ons ziekenhuis kregen we ook altijd een maandje rust voorgeschreven. Maar misschien dat ze in jou geval, vanwege de heftige endo, dat juist wel niet adviseren. Als de lucrin weer voor 3 maanden is, zou ik denk ik persoonlijk wel gewoon doorgaan. Je hebt 1 cryo toch? Een rust periode tussen een hele nieuwe ronde IVF kan ik je wel adviseren, dat hebben wij wel altijd gedaan, even een paar maanden niets om weer op te laden. In jouw geval zit je met de Lucrin waarschijnlijk al snel op 3 maanden. Een cryo, met name in eigen cyclus, is lichamelijk niet zo zwaar, dus volgens mij is het in die zin niet erg om direct door te gaan.
Pfff net op mn tandvlees 15km gelopen, maar vandaag geen bloed of krampen dus dat is goed! Ben alleen erg benieuwd hoe ik volgende week 21km ga hardlopen, merk echt dat ik meer moe ben. Gaan wel zien, kan altijd afzeggen. Heb op 19 januari een echo bij lumc, mn eigen arts dus dat is wel fijn! Ook gebeld met Gent en mn afspraak verzet naar 12 maart, helaas kon niet eerder maar ik gok het er wel op. Deze uk moet gewoon blijven zitten en dan is die afspraak ook niet nodig. Ik heb vandaag vitamine D, omega en kinder aspirine gekocht, dat ga ik nu slikken, hopelijk werkt het!
Ups, mooie banner! Ik wacht nog ff tot na de volgende echo Boboke, fijn dat er een verklaring is! Ik heb de hele dag met vlagen aan je gedacht. Nu rustig op de bank. Ik duim dat t snel door je lichaam wordt opgenomen. Fisher, schrikken zeg! Maar ja, het betekent vaak niets slechts gelukkig. Ook extra moe dus? Lekker aan toegeven. Liz, doe vooral wat je zelf voelt. Ik had steeds het idee, ik moet door, ik moet Door. Maar daarmee vergat ik mijn emotie/gevoel en daar heb ik last van gehad. Het is wel zo dat een cryo tp veel minder om t lijf heeft. En ik ben na de verse tp meteen doorgegaan. Ik had veel last van de progynova, maar de tp van de cryo was lichamelijk echt heel goed te doen. Meer te vergelijken met een iui. Lastig om geen kant en klaar advies te hebben voor je. Girliej, ik hoop dat je lekker meedoet met de flow! Al getest misschien? Ik mag 15-1 weer voor een echo. Ik weet niet of ik in het zh mag blijven daarna, dat vraag ik dan wel even.
Boboke, fijn dat er inderdaad een verklaring voor is, kan me voorstellen dat je je helemaal rot schrikt! Gelukkig nog geen grote reden tot zorg en inderdaad lekker op de bank, rustig aan doen en je laten vertroetelen door je mannetje in jullie nieuwe huis!! Hier nog geen datum voor de ok, ik moet nu eerst vanaf de 10e ovu-testen doen. Dan wordt er een biopt van mn bms genomen en wordt gelijk de ok ingepland. Ze hoopt dan dat de ok tussen mn ovulatie en menstruatie kan plaatsvinden dus dat is dan al super snel (mits ik natuurlijk een beetje snel ovuleer ). Dus voor VU-begrippen gaan we als een trein Ups, je hebt helemaal gelijk!! Zou ik ook doen!! En je stoot niemand voor het hoofd hoor, we weten toch juist als geen ander hoeveel moeite en teleurstelling het je heeft gekost! Ben juist heel blij voor je! M676, ja snap dat het even lang wachten nu is voor je, maar vliegen vast voorbij! Duim voor je en het komt zeker goed!! Fisher, oh meid dat is schrikken! Maar inderdaad, wacht het gewoon maar af, meer kun je niet doen. Ik duim in ieder geval voor je dat het gewoon keurig blijft zitten. Liz, tja, lastige keuze.. ik móest verplicht 6 weken aan de pil om de endo te kalmeren en ook (de voornaamste reden), omdat ik tegen overstimulatie aan zat en mn lichaam echt even rust nodig had (vonden zij). Nu moet ik zeggen dat rust voor mn lichaam niet echt rust voor mn geest is. Ben nogal een type van gelijk doorpakken en actie-actie. Ik had dus graag doorgegaan. Omdat ik lichamelijk ook nagenoeg geen klachten had, of in ieder geval niet zo heel erg. (pijngrens ligt vrij hoog bij mij). De teleurstelling van de mislukte verse tp was ik dus graag te lijf gegaan met snel door naar de cryo tp. Nu ben ik wel weer enigszins 'blij' dat we niet helemaal gelijk door zijn gegaan want dan was misschien de hydrosalpinx niet ontdekt. Hoelang zou je aan de lucrin gaan dan? Want ik begreep altijd dan 1 maand lucrin niet veel uithaald dus dan moet het gelijk langer. Je kunt ook even 4 weken aan de pil gaan? Ego, zojuist nog even telefonisch contact gehad met mijn eigen gyn uit het streekzh, hij was natuurlijk heel blij voor me dat ik gewoon in het VU snel geopereerd wordt nu. Hij gaf al aan dat ik zodra ik zwanger ben weer van harte welkom ben bij hem, super aardig en ik vond het ook wel prettig dat hij dat zei. Hopelijk wordt dat snel werkelijkheid want dat zou een goed teken zijn
Als eerst nog allemaal een gezond gelukkig en vruchtbaar 2015 voor iedereen dat al onze wensen mogen uitkomen. Dank jullie wel m676, pien, girlliej , ups and downs, boboke, boboke en ster Girlliej; de infussen krijg omdat ik mijn niet goed voel mijn buik heel er opgezet is (gisteren had hij het over mijn eierstokken zijn wat opgezwollen). Infuus is een medicijn wat ook in ei zit en dat is heel goed voor je baarmoeder en zo Fisher goed nieuws gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Wow fisher gefeliciteerd een spontane zwangerschap (wonderen bestaan toch nu al twee spontane zwangerschappen). Ik lees nu van een veegje bloed hopelijk eenmalig hoe gaat het nu met je duim voor je dat alles goed mag blijven gaan.Fijn dat je echo gepland staat op 19 jan bij je eigen arts Ups : van harte gefeliciteerd meid wat een mooie test tegelijk op wachtbankje heeft voor ons goed geholpen. Volgens mij schillen wij 1 dag voor de uitgerekende dag. Die banner staat je goed hoor meid Linzinlondon: wat ververlend sterkte meid. ik heb geen ervaringen met cryos heb elke keer geen cryos M676: wat een goed nieuws. Een mooi kloppend hartje, op naar 15 jan. Boboke: wat een nare ervaring hebben jullie achter de rug met oud en nieuw. Gelukkig weet je nu waar van het komt en inderdaad niks meer doen Beschuitje: nog effe en dan mag je beginnen. Hopelijk werkt het ook goed voor jouw andere medicatie (had dit keer ook andere medicatie als de vorige keer) Girlliej: weet je al ondertussen wanneer je nod was misschien toch nog een wonder Willeke: wat fijn dat je eigen arts zo goed reageerd Klaproos: hoe gaat het met jouw Update: Gisteren weer voor bloedtest geweest. De hcg waarde is mooi gestegen. Nu 127 (afgelopen di 47) Omdat het nog steeds niet zo goed gaat (daarom heb ik niet eerder gereageerd gaat niet zo gemakkelijk op mobiel) heb ik gister weer een infuus gehad. Zit nu mooi onderder de blauwe plekken beide handen van infuus beide armen van bloedprikken moets gister twee keer bloedprikken toch extra's test omdat ik mij niet goed voel. En mijn buik heeft ook een mooi kleurtje van de injecties die ik nog elke dag spuit. Mijn buik is zo opgezet pas gewoon mijn broek niet lijkt wel of ik al drie maanden zwanger ben. Verder snel het gevoel van misselijkheid de heledag en veel boeren laten na eten en drinken en tijdens auto rijden (dit had ik de afgelopen keren ook) Ook moe . Dus ben alleen maar thuis en lig in bed. Denk dat mijn schoonouders wel wat vermoeden (had hele weide kleren aan toen we daar voor nieuwjaar heen gingen en na een uur gin het echt niet meer ben weer naar huis gegaan)ook omdat ze samen werken met mijn man en man nu elke drie a vier dagen naar heraklion moet. Moet maandag weer voor een nieuwe bloedtest. sorry voor het lange verhaal voor de rest een zwaai
Boboke, heftig zo'n hematoom. Zit je toch goed met je gevoel he, lekker rustig aan doen! Gelukkig overmorgen alweer een nieuwe echo. Pien, ik ga inderdaad niet meer testen. Tenzij ze dat maandag vragen. Dan gaat de kliniek weer open en kan ik gaan bellen. Denk dat ik 20 januari mag voor de eerste echo... Liz, wat rot dat je lichaam zo met je speelt. Wel niet ongesteld, bah. In jou situati zou ik toch gelijk doorgaan. Cryo is inderdaad niet zo zwaar vond ik zelf. Heb er zelf 5 achter elkaar gedaan. Maar het is toch ook een kwestie van je gevoel volgen. Probeer een beetje te genieten van je vakantie en succes met de beslissing maken! Fisher, goede keus zo! En inderdaad 12 maart staat gewoon voor niks Ik denk dat ik de 20e voor echo mag, hoor het maandag. Spannend he? Knap dat je toch gewoon gelopen hebt. Ben benieuwd voor je of je het gaat redden zaterdag! Dank je M676 de 15e dus weer, nog minder als twee weken. Daarna ook een prachtige banner hihi. Kun je al wat beter genieten? Voel je je goed? Jij ook bedankt Willeke hihi. Hoop dat je snel ovuleert dan, dan vlot het flink. Goed dat je een prettig gevoel hebt bij je eigen gyn. Houden zo! Kriti, jij ook een gelukkig nieuwjaar! Ten eerste wat super dat je hcg zo mooi gestegen is en wat een fijn gevoel dat ze je zo in de gaten houden. Maandag al weer! Is wel lang reizen voor je geloof ik he? Wel heel rot dat je nog zoveel last hebt. Hoop dat die infusen goed hun werk doen voor je en je snel weer fit bent. Ik heb vandaag de eerste foto gemaakt voor een time-laps die ik wil proberen te maken. Met een hopelijk mooi groeiend buikje Verder ben ik vooral erg moe en heb weinig zin om dingen te ondernemen. Heb het gevoel dat ik alles veel sterker ruik dan normaal! Benieuwd of dat een van de kwaaltjes is. Verder soms een beetje een gammel gevoel, kleine porties eten helpt dan het beste... Denk dat we het morgen vast mijn ouders vertellen. Die wisten van de tp dus nog lang geheim houden gaat niet lukken...
Kriti: goed dat je hcg weer is gestegen , zeggen ze nu ook dat je echt zwanger bent? Heb je zelf al een thuistest gedaan? Dat zou nu wel moeten lukken! En het feit dat je je niet lekker voelt is vervelend, maar kan natuurlijk heel goed van de zwangerschap komen he, dus in die zin alleen maar een gezond teken lijkt me Ups: dus ook al gammel? Tsja dat hoort erbij he . Hopelijk blijft een al te misselijk gevoel je bespaart . All: heb me opgegeven voor zwangerschapsgym. Start in februari. Kom ik ook weer beweging .
Meiden. Ik wil jullie eerst en vooral rrn gelukkig, gezond en vruchtbaar 2015 wensen. Liz: dikke knuffel voor jou meid. Boboke: dat was ook schrikken, gelukkig weet je nu wel vanwaar het bloedverlies komt M676: jeej een goede echo. Zo super U&D: heerlijk nieuws meid. Geniet er van. Ben zo blij voor jullie Fisher: ook jij zo'n goed nieuws. Ik duim dat t blijft goed gaan. Ego: niet veel te melden.
hey meiden, nog allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar. dat al onze dromen maar mogen uitkomen... fisher, m676, ups and downs, kriti en boboke ik lees dat alles nog goed gaat met jullie! Gelukkig maar!! een mooi zwangerschaps golf zo op het einde van het jaar. en met pien gelukkig ook alles nog goed ik zit nu op dag 11 na tp. en waarschijnlijk ga ik slecht nieuws komen brengen. ik voel al een soort van ongesteldheidspijn wat er meestal op duidt dat de menstruatie eraan zit te komen ik zat er gisteren daardoor ook helemaal doorheen, voelde me zo ellendig.de hele dag gehuild en in bed gelegen en ruzie gemaakt met mijn man. ik was niet te genieten. ik moet nog testen maar verwacht negatief te gaan testen. na 5 terug plaatsingen van allemaal een blasto of morula ben ik nog steeds niet zwanger (geweest) ! hoe kan dat nou toch ?! aan de kwaliteit embryo's ligt het niet, waarom mislukt het dan elke keer ??? waarom nestelt het niet in? ik ken bijna niemand met zoveel terug plaatsing die niet op z'n minst een keer zwanger is geweest. het lijkt wel of mijn lichaam niet zwanger kan worden. ik heb er totaal geen vertrouwen meer in !! pffff sorry voor mijn klaag zang. morgen vroeg gaan we testen, ik zie zo tegen dat moment op om dadelijk weer een omo witte test te hebben.
Oh ster.... hele dikke knuffel voor jou... Je wilt het nu van mij niet horen, maar ik weet hoe je je voelt. Dit is ook de vijfde tp na de miskraam en was ook bang dat het nooit meer zou gebeuren. Ze zeiden bij mij dat ze heel veel weten in dit proces, maar nog veel meer niet. Vanaf de tp kunnen ze weinig meer voor je doen. Toch hoor ik nu bij boboke en kriti over infuus na de tp. Misschien kan dat iets voor je zijn? Ik wil je geen valse hoop geven maar deze ronde had ik het écht niet zien aankomen. Duim dus nog steeds voor een wonder voor je morgen. Neem anders de tijd om weer tot jezelf te komen, maar blijf wel met je man praten. Ze begrijpen ons gevoel niet altijd, maar het alleen willen doen is ook niet de oplossing. Sterkte en een dikke knuffel nogmaals...