wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 2 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Liz: o wat een moeilijk dilemma dan he, die akelige endo ook, geeft je eigenlijk weinig keus... En dan ook nog die pijn erbij :(. Dat van die vitamines begrijp ik wel. Heb zelf dat spul 5 jaar lang geslikt... En dan zijn er nog van die mensen die me tijdens de zwangerschap vroegen of ik wel al foliumzuur slikte ;).

2. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fisher ik zou ook rustig aan doen en het skien maar even op een laag pitje zetten. Sterkte meis

U&D leuk hoor dat je ouders alsnog verrast waren, maakt t toch wat leuker om te vertellen vind ik. Daarnaast is mijn moeder nu heel erg aan t stressen over mijn hematoom, nog meer dan ik geloof ik ;)
    En laat inderdaad die kwaaltjes maar komen! Hier nog steeds niks hoor, behalve iets gevoeligere borsten, maar ook niet noemenswaardig.

Liz ik weet helaas uit ervaring hoe moeilijk het is om na een mislukte poging (bij mij meestal miskraam :cool:) om dan weer mee te komen schrijven. Zeker nu er op het laatst toch nog zoveel zwangeren bij zijn gekomen. Ik had altijd die angst om als laatste over te blijven...
    Goed dat je voor jezelf een beslissing genomen hebt waar je achter staat. Natuurlijk zou je liever zelf een kans hebben, maar als jouw endo zo agressief is, zou ik het toch niet doen hoor, hoe moeilijk ook. Knuffel

Pien ooooohhhh wat leuk!!!!! Ik had ook al een gevoel van een jongen bij jou :D. Belangrijkste natuurlijk dat alles gezond was, maar leuk om het te weten. Nu kunnen jullie helemaal los met spulletjes kopen en de babykamer inrichten :)
    Van mij mag de tijd nog wel wat sneller gaan hoor, vooral nu die 4 weken nog ;);)

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Pien wat leuk!! A boy!!! Een blauwe wolk voor jou dus de komende tijd!! Maar het belangrijkste natuurlijk dat het er allemaal keurig uitziet, fijn hoor!

Boboke, mn cyclus is meestal redelijk lang, rond de 35 dagen. Moet vanaf dag 15 met ovutesten starten (dat is as zaterdag), maar ik begin as woensdag al. Wil hem natuurlijk niet missen :)
    Fijn dat je echo goed was!! En ook dat je iedere week even een echo krijgt, dat is wel zo prettig lijkt me inderdaad.

Ups, super leuk om het zo te vertellen!! Ik kan ook niet wachten totdat wij eindelijk kunnen vertellen wat er allemaal gebeurd is etc ;) maar ik moet nog even wat meer geduld hebben ;)

Fisher, oh balen zeg dat bloed de hele tijd :( daar wordt je echt onzeker van lijkt me.. wanneer mag je nu voor een echo?

Liz, tja echt heel lastig.. ik denk dat ik als ik jou was zou kiezen voor de Lucrin een maandje. Even weer die platlegging van de endo. (ja of gelijk door) Echt vervelend dat je zo'n pijn hebt hoor :(

4. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Yaarah,sorry lees nu pas dat je hond overleden is. Heel veel sterkte. Een huisdier missen doet zeer😥

Liz,wat een dilemma. En je zeurt echt niet. Ik kan me voorstellen dat je er gewoon sch*tziek van word om het maar even zo te zeggen...

Fisher,sorry ben je vergeten te feliciteren! Bij deze dus. En ik hoop dat de bloeding snel stopt. En niets betekend.

pien een jongen! Wat leuk,gefeliciteerd! :D

Hiero. Geen idee wanneer ik weer met icsi begin. Man wil best nu al, ik wacht lievEr

5. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    pien eeen jongen wat leuk ik had dat gevoel ook bij jouw:D gefeliciteerd!

fisher jeetje wat balen als je met zoveel mensen op vakantie ben! is het veel bloed? of een veeg steeds? ze zeggen als je geen kramp heb dat t niet ernstig hoeft te zijn doe maar even lekker rustig aan meis!

bobo fijn weer een goede echo op zak:) en elke week een echo is ook wel erg fijn! deze is erg sterk en blijft lekker 9 maandjes zitten!

yaraah aha doen ze dat altijd? en kunnen ze daaruit dan zien waardoor het eventueel niet lukt? misschien dat ik dat wel ga doen als ik een eventuele 4e poging moet doen..hoop dat mijn cryo gewoon meteen lekker blijft zitten:D

klaproos je moet doen wat voor jouw goed voelt! dus als jij liever nog even wacht moet je wachten! voor jouw is het het zwaarst en daardoor kan jij beter beoordelen!sterkte meis!

ups wat een leuke manier om het zo aan je ouders te vertellen en wat leuk dat ze alsnog in tranen uit barsten logisch ook ze krijgen een kleinkind:D wij vertellen niemand over onze cryo tp wij hebben gezegt dat we op de wachtlijst staan dus hopelijk kunnen wij het melden na de echo(als het raak is:D)

6. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Ster, nee! Wat zul je verdrietig zijn. Sterkte meid!

Kriti, die stijging klinkt goed! Heb je al een testje thuis gedaan? Of hoeft dat juist niet?

Liz, wat rot dat die endo zoveel met je doet. Goed dat je even rust kiest, sterkte hoor!

Pien, wat fijn voor je zeg! Nu kan het genieten echt beginnen! Al koopwoede?

Fisher, wat een spanning voor je! Heb je 9-1 dan een echo?

Ups, wat leuk hoe je het verteld hebt en lief hoe ze reageerde!

Boboke, iedere week een echo. Pas maar op dat je kleintje geen sterallures krijgt van al die foto's 😉
    Fijn dat je zo gecontroleerd wordt.

Even wat anders: het is best confronterend om zoveel goed nieuws te lezen als het bij jezelf net even niet goed gaat. Toch is het ook logisch dat je goed nieuws wil delen. Is het iets om er een topic naast te beginnen? Waar iedereen weer kan reageren, maar waar je niet hoeft te kijken als je even geen 'zwangernieuws' wil horen?
    Ik wil juist niemand voor het hoofd stoten en hoop dat ik dat met dit voorstel dan ook weer niet doe...
    Wordt wel druk om 2 topics bij te houden, maar mss ook wel fijn?

Voor iedereen die ik niet genoemd hebt, natuurlijk leef ik ook met jullie mee, maar ik ben even de draad kwijt 😳. Sorry!

7. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    * Breekt even in *

Pien!!! Wat leuk! Een jochie! Die zijn écht het leukste :D Ik heb hier eentje lopen die stapelverliefd is op zijn mama, en mama natuurlijk ook op hem :p. Geniet van de heerlijke blauwe wolk meid!

* Breekt weer uit *

8. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Wauw Pien een jongen

M676: voor mij hoeft niemand zich schuldig te voelen als ze eindelijk goed nieuws hebben. Anders wordt het hier maar een trieste zaak. Nou dat is mijn idee hierover...

Girliej: ze kunnen alvast weer een heel aantal zaken onderzoeken en naar wat ik terugvind op google komen er redelijk wat interessante dingen uit. Nou ik hoop ook wel dat je cryo gewoon blijft plakken

9. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    M676 Ik begrijp helemaal wat je bedoelt want net na mijn mislukte poging vond ik het extra lastig te lezen bij wie het wel allemaal was gelukt. Maar ik schrijf ook nog mee op wat andere topics en vind daar weer andere erkenning. Ben het ook wel met Yaraah eens dat het fijn is te lezen dat het sommige wel lukt maar wel confronterend inderdaad.

10. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry even ego...vanochtend gehoord dat mijn opa is overleden :(. Hij was er de laatste maanden echt slecht aan toe dus voor hem is het beter zo. Wat het extra verdrietig maakt, is dat ik niet naar de begrafenis kan :(. Hij woont ruim anderhalf uur rijden van ons vandaan en dan ook nog een hele dag daar en weer anderhalf uur terug. Dat durf ik op dit moment niet aan met mijn hematoom...

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oh Bobo gecondoleerd :(:( zulke dingen zijn nooit leuk..! En zeker nu je er niet heen kunt.. sterkte! Maar hij zal het vast en zeker hebben begrepen en jouw situatie!

M676, ben het met Yaraah eens hoor, vind het juist hoopgevend dat het dus wel kán lukken!

12. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Gecondoleerd Boboke wat ontzettend verdrietig voor je. Veel sterkte

13. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Boboke,gecondoleerd. En inderdaad,blijf maar thuis. Misschien kun je een kaarsje branden voor je opa tijdens de begrafenis? Zodat hij weet dat je aan hem denkt?

Hmm ik vind het wel confronterend dat mensen zwanger raken/zijn maar ach als ik daar niet tegen kan trek ik me terug uit het topic. Er zijn hier ook nog dames bij wie het wat langer duurt. En tot slot gun ik het iedereen van harte natuurlijk.

14. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Fisher, wat wordt ik er verdrietig van om te lezen dat het bloedverlies maar blijft terugkomen. Snap dat het niet goed voelt en dat is juist niet wat je wilt nu! Kun je nog wel een beetje genieten van de vakantie of voel je je daarvoor te rot? Sterkte!

Thanks Liz! Ja ga het ook hen vertellen dit weekend, heb koekjes besteld dus ga zeggen dat ik wat voor bij de koffie heb ;) Wat vervelend dat je je zo rot voelt! Een maand wachten op je grote droom is al niet tof en dan helemaal niet als je niet écht pauze kunt krijgen van de hormonen. We moeten er steeds vanuit gaan dat de artsen het het beste weten, maar helaas blijkt dat niet altijd zo te zijn hier te lezen... Hoop dat deze echt gelijk heeft en dat je ondanks de hormonen toch tot jezelf kunt komen deze maand... En dat is geen zeuren! Dat is precies waarom dit forum er is :) Nu duimen voor jou dat de pijn snel minder wordt.

Betreft de mama pillen... Ik gebruikte die pas als ik wist dat ik een tp zou krijgen. Tussendoor gebruikte ik gewoon pure foliumzuurtabletten. Te krijgen bij de dokter zonder recept. Veel goedkoper, minder confronterend en voldoende voor de periode voor een zwangerschap. Misschien een tip?

Pien, zou inderdaad een mooie combi zijn! Ja de lessen lopen natuurlijk niet altijd goed voor iedereen! Maar in ieder geval weer iets om te doen volgende maand! Heb je al wat blauws gekocht :)

Willeke, succes met de testen vanaf woensdag! Is het nog 'erg' als het dit weekend is? Anders duim ik daar voor van niet haha.

Klaproos, goed om te wachten tot jij er klaar voor bent, je zult toch het meeste moeten doen! Al is steun van manlief ook wel cruciaal natuurlijk...

Girlliej, hoop inderdaad dat jij ook snel aan de beurt bent meid. Heb vertrouwen in je cryo!

M676, ik snap precies wat je bedoeld! Met alleen Doom en Pien was het prima, maar nu lijken er ineens meer zwanger dan niet en dat komt wel confonterend over... Ik voel me niet thuis op de 'zwanger' forums en wel heel erg bij jullie, dus een apart clubje zou ik ook prima vinden. Ik laat het aan Girlliej, Willeke, Beschuitje, Liz, Klaproos, Ster en Yaraah. Die zijn tenslotte het meest actief hier...

Oh Boboke, gecondoleerd! Wat ontzettend verdrietig. Ik snap dat je er niet heen kunt, maar voor jezelf zal het een lastige tweestrijd zijn. Heel veel sterkte en aan hem denken kan op elke plek, niet alleen daar waar zijn lichaam is... knuffel!

Moeders voor moeders heeft gebeld, volgende week woensdag komt ze langs. Spannend want dat wordt toch weer een test doen.

15. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Boboke, wat naar, gecondoleerd! Aan hem denken is belangrijker dan er zijn toch? Sterkte hoor. Goed dat je thuis blijft.

Ik heb ook op zwangertopics gekeken en voel me nergens echt thuis. Ik vind dit topic met jullie écht fijn. Ik zeg altijd tegen m'n man dat ik even m'n vriendinnen ga bijpraten 😊
    daarom mijn voorstel van een topic ernaast en zeker niet in plaats van.

16. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, dank je wel allemaal voor het medeleven :). Hij wordt as zaterdag al begraven, op de verjaardag van mijn moeder ;).

Willeke het begint dan al op te schieten voor je. Hopelijk aan het einde van de maand alles er al opzitten.

Klaproos lijkt me ook wel moeilijk als je man al wel wil, maar jij er nog niet aan toe bent. Kunnen jullie er wel goed over praten? Het gebeurt wel allemaal hoofdzakelijk in/met jouw lichaam, dus jij moet er klaar voor zijn!

Girlliej hoeveel cryo's had jij nou? Nog steeds veel last van je ongi?

m676 ik snap je redenatie wel over een topic ernaast openen, maar mijn ervaring is dat de zwangeren zowieso al snel helemaal van het toneel verdwijnen (uitzonderingen daargelaten ;)). Dat vind/vond ik altijd behoorlijk lullig. Je steunt iedereen in slechte/moeilijke tijden en zodra je zwanger bent, laat je de rest die nog verder moet strijden alleen in hun strijd. Ik hoop natuurlijk dat dat bij ons groepje niet zal gebeuren mocht er een extra topic geopend worden. Maar ik snap ook dat het moeilijk is op dit moment, omdat er nu echt een explosie van zwangeren is.
    Mochten er meerdere zijn die dit willen, sta ik er wel voor open.

Ster hoe gaat het met je? Lukt t al om het een beetje een plaatsje te geven? Heb je al contact gehad met het ziekenhuis over hoe nu verder? Knuffel

Fisher hoe gaat t? Nog bloedverlies?

Mimami ik weet niet of je nog meelest, maar ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk al een eind opgeknapt.

Sorry als ik nog meiden vergeten ben

17. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    aah bobo gecondoleerd meis! wat naar he alles gebeurd terwijl jij niet weg kan!(K)

Ups spannend zeg nou die test gaat gewoon weer knallen en jij kan zo mooi je steentje bijdragen!:Dsuper leuk om te doen!

ster hoe gaat het met jouw meis? heb je het een beetje kunnen verwerken! het blijft een klote behandeling he alles is zo wazig niemand weet precies hoe het zit!

ik heb 7 cryos bobo in 4 rietjes.. maar ik wil gewoon dat nr blijft plakken;) dan is de rest voor een broertje of zusje haha;)

18. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    als jullie zwangere een topic er naast willen dat mag dat natuurlijk dat moeten jullie zelf beslissen..

Maar ik vind het heel leuk om te lezen als jullie een mooie echo hebben gehad of om jullie kwaaltjes aan te horen jullie onzekerheden ik leef namelijk met jullie mee en ben daar dan ook nieuwschierig naar(klinkt stom)
    Dat we begonnen met dit topic en alleen doom die redelijk snel zwanger was begon ik me best zorgen te maken want niemand raakte zwanger van ons vaste groepje...

En nu er een hoop opeens zwanger raakte vond ik wel ff slikken want ja waarom lukt het mij niet?maar tegelijk was ik super blij dat er eindelijk een hoop zwanger raakte en gaf het mij juist weer hoop! het lukt toch bij zoveel dus ook bij mij!

Ik zou het dus iig persoonlijk erg leuk vinden als jullie lekker hier blijven kletsen en al het mooie nieuws blijven delen!

19. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Bobo: gecondoleerd met het verlies van je opa. Het is jammer dat je er niet bij kan zijn op de begrafenis, maar je denkt vast wel aan hem en dat is uiteindelijk meer dan genoeg.

Wat betreft het zwangeren topic: de keuze is aan jullie meiden. Mij stoort het niet dat jullie hier positieve vibes komen vertellen, maar ik snap ook dat het soms wat te veel kan worden voor de anderen

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bobo: gecondoleerd :(, verdriet en blijdschap liggen dicht bijelkaar... Moeilijk dat je er niet naar toe kunt, maar verstandig dat je thuisblijft.

All: ik vind het heel herkenbaar hoor wat betreft zwangeren in een topic. Hoe vaak ik wel niet als een van de laatsten overbleef in een topic over zwanger worden... Ik schrijf al op dit forum sinds we een half jaar bezig zijn met de kinderwens, dus nog lang geen MMM aan de orde. Mijn eerste topic ging over meiden die meer dan een half jaar bezig zijn. Nou van dat topic hebben alle meiden lang en breed een kind en de meesten al 2 en de derde onderweg ;). Maar toch heb ik ook met een aantal van hun nog wel contact. Het is gewoon heel dubbel op zo'n forum en je weet van te voren: er gaan meiden zwanger raken, en dat is natuurlijk gewoon ook heel mooi, want dat willen we allemaal graag. Ik moet zeggen nu ik eindelijk zwanger ben ik ook wel eens naar sommige niet-zwangeren me wat schuldig of ongemakkelijk voel. Maar ik heb ook altijd tegen zwangere meiden gezegd (toen ik dat niet was) dat ze er van moeten genieten, want hun was het gelukt. En ja jaloezie is mij ook niet vreemd ;). Hoewel ik het iedereen gun natuurlijk. In het begin van mijn zwangerschap was ik nog steeds wel jaloers op andere zwangeren die verder dan mij waren en meer onbezorgd. Daarom schrijf ik ook niet mee met van die zwangerenclubs, ik voel me daar ook niet thuis. Hier wel :). En ik vind het fijn om anderen ook te kunnen steunen in hun strijd om zwanger te worden of de meiden die net zwanger zijn, want inmiddels weet ik ook dat dat eerst nog zwaar onzeker is allemaal. Ik hoop dan ook dat we hier gewoon gezellig met elkaar kunnen blijven kletsen, zwanger of niet. En ik probeer echt wel een beetje rekening te houden met alle gevoelens die een MMM traject met zich meebrengt, maar dat gaat min of meer vanzelf als je er zelf zo lang in gezeten hebt.
    Knuffel voor iedereen!!!

Deel Deze Pagina