Kriti goed dat je naar je eigen gevoel geluisterd hebt en je medicijnen nu direct aangepast kunnen worden. Gelukkig gaat t langzaamaan ook lichamelijk iets beter. En wat een weer bij jullie zeg, verwacht je toch niet echt. Hier is het echt stormachtig. Werd er vanochtend ook wakker van. Alvast succes voor maandag. Fisher hmmm dat is altijd balen als je nog in de onzekerheid zit. Maar het positieve is dat er in ieder geval nog een vruchtzakje zit, ondanks het bloedverlies. En gezien het een spontane zwangerschap is, is het moeilijker te zeggen hoe lang je precies zwanger bent. De duimen draaien overuren voor een positief bericht volgende week. Wel fijn dat er toch direct onderzoek gedaan wordt en je er een goed gevoel over hebt. Ik heb over Gent al veel goeds gelezen ivm herhaalde miskramen. Toch hoop ik dat je dagtrip van volgende week de laatste wordt en je daarna in Nederland naar de vk kan. Willeke jeetje dat was nu opeens snelttreinvaart zeg ! Zo ben je nog onzeker over een ovulatietest en zo is de ingreep al geweest. Ik heb zelf nooit een pipelle gehad, wel een scratching. Dit is bijna hetzelfde, er wordt dan het bms onderzocht op bepaalde cellen die een innesteling tegen zouden kunnen gaan. Ik heb het in ieder geval in de cyclus voorafgaande aan mijn laatste ivf . Hopelijk gaat het inplannen van de operatie ook zo snel. Girlliej het kan behoorlijk op je zenuwen gaan werken hè als ze steeds vragen hoe het er nu voor staat. Ik had 2 collegae op het werk die dat ook steeds deden. Ik had echt het idee dat ik voor hen alleen nog maar interessant was ivm de behandelingen, ze konden het met mij echt nergens anders meer over hebben. Op een gegeven moment heb ik ze ook aangesproken dat ik het er niet meer over wilde hebben en dat ik zelf wel kwam als er iets te vertellen was. Ze waren geloof ik wel licht beledigd, maar sindsdien in ieder geval wel rust Misschien een optie bij je vriendin? Erbij zeggend dat je weet dat ze het goed bedoeld, maar dat het voor jou niet fijn is om er elke keer aan herinnerd te worden of zoiets? Ik weet niet waar je woont, maar is anders DD een optie of is dat net zo ver weg? Je kunt de behandelingen ook vaak doen icm een Nl ziekenhuis voor de fm's, dan beperk je het aantal keren dat je naar het buitenland moet rijden. Dan zou je alleen voor de intake, punctie en tp daarnaar toe moeten...
Even ego: Heb vandaag duidelijk mijn eisprong want heb er mega veel last van, wel lekker geklust en de pil niet ingenomen dus deze maand dus wie weet Zou toch mooi zijn zo tussen de IVF in gewoon lekker zelf! Boboke en Girliej herkenbaar. Ondanks dat we maar net zijn begonnen. We zijn er heel open en eerlijk over geweest maar krijgen dan ook telefoontjes of het gelukt is. Dat gaat me toch wat ver dus houd de rest van het traject voor mijzelf. Willeke spannend zeg! Ster hoe gaat het met jou? Fisher wat lastig zeg maar goede hoop houden hoor! Ups hoe gaat het met jou? Beschuitje goed bezig hoor!!
bobo ik woon net zover van gent als van dd en gent word voor ons nog vergoed bij het umc en dd niet vanwege prive kliniek.. maar goed we hopen gewoon dat het met de cryo's lukt Hoe gaat het bij jouw? krijg je maandag weer een echo? Liz spannend hoor! hopelijk een spontane zwangerschap voor jullie
Meiden,dank weer voor de lieve reacties! M676,hoe gaat het met je? Wanneer heb je je volgende echo? Ik ben idd blij dat het van man niet zo nodig moet als bij mij...Stel je voor twee mensen die kapot gaan van verdriet als het niet lukt.. Boboke,hoe is het afgelopen? Ik kan me voorstellen dat je idd niet op een gesprek zit te wachten maar je moet het wel zeker zeggen en niet mee rond blijven lopen he. Dan zit je dadelijk met hun problemen terwijl ik vind dat hun ermee moeten zitten en niet jij! Kriti,wauw wat stijgt het hcg mooi. Nu lekker rustig aan doen. Goed dat de medicatie aangepast is en je het wist dat het niet goed zat. Wij gaan denk ik verder in Nederland en dan ivf. Telkens naar Dusseldorf rijden voor een echo is gewoon niet te doen. Zeker niet voor mijn man die gewoon werkt. Ik heb geen rijbewijs. Fisher,mooi dat er een vruchtzakje te zien was. Ik duim voor een mooie volgende echo! Girlie je bent een lieverd,thanks meis! Wij worden inderdaad gewoon mama!!! Liz,ik duim voor je dat het spontaan lukt zwanger te worden. Ster,hoe gaat het met je meis?? Ik snap dat je even onder een steen zit.. Beschuitje,hoe gaat het spuiten? Pien hoe is het met je en je menneke in je buik?
Ha klaproos, het spuiten gaat steeds beter. Van de week een keertje toen deed het echt zeer. De volgende morgen een blauwe plek haha dus er is iets niet helemaal goed gegaan. Nou ja. Morgen moet ik voor echo naar het ziekenhuIs. Ben heel erg benieuwd of het spuiten z'n werk doet. De hormoontjes beginnen aardig te werken nu. Mega zere borsten, soms hoofdpijn, steken in m'n buik en niet te vergeten af en toe lekker kribbig hahaha.. Het is stilletjes hier? Allemaal druk? Ster hoe is t met je meid?
Kriti: heel goed dat je je TSH hebt laten checken! In NL moet dat direct zodra je weet dat je zwanger bent en dan moet je dus ook direct je medicatie ophogen (25-30%). Bij mij was m'n schildklier ook gelijk van de leg en moest ik flink ophogen om het weer goed te krijgen. Gelukkig ging dat wel heel snel. Hoe voel je je nu? Al de bekende kwaaltjes of valt dat nog mee? Moet zeggen dat ze je goed in de gaten houden hoor! In NL is dat over het algemeen wel anders... Hopelijk straks weer wat beter weer voor Kretiaanse begrippen . Het is bij jullie kennelijk meer winter dan hier, dat verwacht je ook niet . Het is hier eigenlijk gewoon steeds herfst... Fisher: spannend meid hoe het zich zal ontwikkelen. Ik blijf nog even flink voor jou en je kleintje doorduimen, deze moet gewoon blijven zitten hoor! Hoef je ook niet steeds heen en weer naar Gent. Bloedverlies inmiddels wel weer weg? Bobo: hoe voel jij je nu? Is het gevoel naar je moeder en zus toe al ietsje gezakt of hebben ze nog contact met je opgenomen? Vind het wel erg sneu voor je dat het zo gelopen is. Ik hoop dat jullie er weer uitkomen, want ruzie met familie lijkt me heel naar en zeker tijdens een zwangerschap... Beschuitje: goed bezig meid! Ik had af en toe ook wel eens een blauwe plek van het spuiten. Kan verder geen kwaad, behalve dan dat het prikken soms ff pijnlijk is. Ik weet ook niet wat het is, maar de ene prik is een stuk pijnlijker dan de andere. Misschien raak je dan net een heel klein bloedvaatje ofzo. Heel veel succes nog en ben benieuwd naar je echo morgen! Klaproos: dankje, ik ga er vanuit dat het nog goed gaat met het 'menneke'. Ik kan wel raden waar je ongeveer vandaan komt, want mijn schoonzus praat ook over 'menneke's' . Hoe voel jij je nu? Denk je nog te willen wachten of ga je het toch binnenkort weer proberen? Lijkt me een lastige overweging hoor... Je weet ook niet wanneer en of het moment komt dat je je echt top voelt om een behandeling te starten. Knuffel! All: gisteren flink wat kleertjes geshopt in de aanbieding (50% korting op merkkleertjes). Ik dacht nog: als het een jongetje is, zal de shopwoede zich wel enigszins beperken... Maar het is me toch gelukt om flink wat in te slaan haha. Maar ik gun het mezelf nu ook en ik heb lang genoeg kunnen sparen . Dat leek me altijd al zo leuk om te doen: kleertjes shoppen en bezig met het kamertje. Ik heb al een paar moodboards gemaakt voor het kamertje. Niets leukers dan dat! Ik hoop voor jullie allemaal dat je daar ook snel mee mag beginnen!!
Pien, ik dacht ook dat je voor meisjes meer kon kopen dan voor jongens, maar als ik m'n vriendin zie, dan valt dat reuze mee 😉 Geniet ervan, je hebt groot gelijk dat je lekker inslaat! Ben benieuwd naar je moodboards. Wil je ze laten zien of liever niet? Beschuitje, laat die hormonen hun werk maar doen! Succes morgen! Girliej, wel een eind, maar voor doet doel is het het waard. Liz, ik duim voor je, het zou heerlijk zijn. Willeke, wat is een pipelle? Fijn dat je arts zelfs op vakantie nog reageert! Wanneer mag je weer fisher? Fijn om iets gezien te hebben. Spannend voor je, ik blijf duimen! Kriti. Wat een mooie stijging weer. Goed dat je meteen extra medicatie hebt! Ego: donderdag weer een echo. De spanning loopt weer op. Ik blijf me heel onrustig voelen en slaap slecht, terwijl ik wel moe ben. Gek hoor, maar het zal er wel bij horen. Ik mag niet meedoen aan MvM omdat ik tijdens m'n bevalling 1,5l bloed heb gekregen. Jammer! Eerlijk gezegd vind ik het best een gek ieder om andermans bloed te hebben gehad terwijl ik dus niet weet van wie! Fijne zondag iedereen.
Ik zit nog even met het volgende: Wij hebben een kindje van bijna 4. Eigenlijk wil ik eerst haar over de zwangerschap vertellen, mede omdat ik mijn schoonouders er niet in vertrouw hun mond niet voorbij te praten tegen haar... Maar ik begin toch ook wel te groeien en iedere verjaardag geen wijntje begint ook op te vallen. Ik kan het dus niet meer weken geheim houden... Zal ik het haar na de echo, als die goed is, al vertellen, of wat zal ik doen? Iemand een ideetje? Het is zo moeilijk uit te leggen en zo verdrietig als het daarna toch mis gaat.
Pien wat heerlijk om al die kleertjes eindelijk te kunnen shoppen ik ben ook wel benieuwd naar je moodboarden Beschuitje gelukkig gaat het spuiten steeds beter je zal iid net een bloedvaatje hebben geraakt vervelend is dat dan he! meteen weer een blauwe plek en je buik is gelijk nog gevoeliger! maar je kan het ben benieuwd naar je echo hoop een hele goede!Succes! dankje fisher! hoe gaat het met jouw? m676 spannend hoor donderdag krijg je gewoon weer een mooie echo! hoeveel weken ben je dan? Wat vervelend dat je er zo slecht van slaapt! maar je hoort het iid vaker het zal wel weer zo een kwaaltje zijn hopelijk kan je snel weer wat beter slapen! Ik wist helemaal niet als je bloed van een ander heb gehad je niet mee mocht doen met Mvm waarom is dat? Pff lastige situatie ik zou het denk ik iid na de echo van donderdag vertellen.. En het blijft gewoon goed gaan bij je!
Liz hopelijk over 2 weken weer een positief bericht hier Girlliej als het qua afstand niet uitmaakt en de ene wel vergoed wordt, dan is de keuze niet zo moeilijk . Maar ik duim dat tussen al die cryo's een plakbeeb zit! Klaproos het heeft best wel een impact elke keer naar DD, zeker als je zelf geen rijbewijs hebt. Weet je ook al waar je in Nederland naar toe gaat? Ook ivm je lyme, dat ze misschien iets persoonsgerichter kunnen kijken dan alleen de protocollen te volgen. Ik heb het ook heel duidelijk gemaakt aan de telefoon hoe ik erover dacht, maar zij ziet het anders.... Beschuitje ben je al geweest voor je echo? Ben benieuwd hoe het ervoor staat. En af en toe een blauwe plek is normaal hoor. Pien ik vind juist vaak voor jongetjes ook heel veel leuke en stoere kleertjes. Voor meisjes is vooral veel rose . Fijn dat je nu lekker los kunt gaan met kopen. Ik heb sinds vorige week dinsdag niks meer gehoord van mijn ouders of zus. Ik heb zaterdag nog een sms gestuurd naar mijn vader om hem sterkte te wensen voor de begrafenis van zn vader en daar kreeg ik alleen "dank je" als antwoord op. Nu heb ik zelf wel aangegeven dat ik voorlopig geen contact wil, maar toch verwachtte ik wel in ieder geval een appje met excuses oid. Ik ben er ook nog steeds verdrietig en boos om, dat het zo is gelopen, maar op dit moment merk ik nog steeds dat ik het niet aankan om in gesprek te gaan. De stress om de zwangerschap en of dit allemaal goed zal gaan is al meer dan ik aankan. m676 dat is natuurlijk heel moeilijk, maar ik zou het wel zelf vertellen aan je dochter voor ze het straks van iemand anders hoort. En als jij je goed voelt en het vertrouwen hebt dat het goed gaat, zou ik het wel doen. Vooral ook omdat je het al gaat zien en de drankjes gaan opvallen Het is dan de vraag of je het nog 3 weken kan verbergen.. Vanochtend weer een mooie echo gehad met een zwaaiende beeb . Voor mijn gevoel is de komende week nog erg spannend en kan ik daarna hopelijk iets meer genieten. Bij de eerste zwangerschap is nl het hartje gestopt met 9+3...Als we hier voorbij zijn is dat echt een mijlpaal.
Dank je voor jullie antwoorden boboke en Girliej. Ik las het nog eens terug en was van plan het bericht weer te verwijderen. Erg ongevoelig naar de anderen toe, sorry! Ik zat er zo mee en moest het even van me af schrijven. Boboke, wat heerlijk dat je echo goed was. Probeer je ouders en zus uit je hoofd te zetten en richt je op jezelf en je man. Hoe logisch je reactie ook is, wrsch hadden zij die niet verwacht en moeten ze die ook even verwerken. Dat ik niet mee mag doen aan mvm is omdat er een heeeeeeele kleine kans is dat ik door de transfusie kreutzfeld Jacob heb. Dat kunnen ze nog niet in je bloed traceren en daarom voor de zekerheid niet. Dat ik daarom geen bloed mag geven vond ik jammer maar begrijp ik, maar waarom geen urine begrijp ik nog niet. Het zal daar dan ook wel in zitten??
Ha meiden, hier even een update.. Vanmorgen in het ziekenhuis geweest. Er groeien flink wat eitjes. Zo rond de 13 grote en verder nog een aantal kleintjes. Mijn grootste eitje was nu rond de 12 mm. Ik moet donderdag terug komen en waarschijnlijk zoals het er nu uit ziet heb ik zondag of maandag de punctie. Doodeng, maar ook wel blij dat het allemaal goed z'n werk doet. Heb m'n baas vast ingelicht dat ik volgende week misschien niet heel de week kan werken. Gelukkig weet hij van alles af en werkt hij heel fijn mee. Hij heeft het namelijk zelf ook gehad, dus ik hoef hem niet veel te vertellen.
hey, ik voel me zo verdrietig dat ik even geen puf had om mee te schrijven. ik ben inmiddels ongesteld geworden na de mislukte cryo poging. omdat ik geen cryos meer over heb, heb ik nu een injectie met lucrin gehad om mijn lichaam in een kunstmatige overgang te brengen. dat zal voor een periode van ongeveer 4 maanden moeten. voor ivf 1 heb ik dit 6 mnd gehad en dat was echt verschrikkelijk, zo ontzettend veel bijwerkingen, het gevoel opgesloten te zitten in jezelf, opvliegers, niet slapen, je moe voelen, en ga zo maar door. niet echt heel erg leuk zeg maar. binnenkort krijg ik een mri scan. als de endometriose niet te erg is begin ik na de 4 maanden weer met ivf. maar als de endo erg terug is dan moet ik misschien alweer een operatie. hier zie ik heel erg tegenop ..... ik heb dus sowiezo weer een lange weg te gaan voordat we weer een tp hebben ik heb een gesprek gehad in de nij geertgen kliniek in Elsendorp. ze hebben ons medische dossier doorgenomen. we hoopte dat ze misschien iets van andere technieken zouden hebben, of aanvullend onderzoek zouden kunnen doen, naar waarom het steeds niet lukt. de arts geeft aan dat het catharina ziekenhuis alles goed heeft gedaan, alle onderzoeken, hsg, mri, operatie, lucrin alles is goed gegaan. ook het aantal follikels ten opzichte van het aantal embryo's en de kwaliteit ervan was zeer goed. zeker als je nagaat wat onze leeftijd is, en dat ik endometriose heb is dat gedeelte uitzonderlijk goed. ze geeft aan dat ze niks anders zouden kunnen doen dan dat het catharina al gedaan heeft. eventueel een iets hogere dosis menopur voor nog mee follikels, verder niks. assisted hatching en scratching zouden we kunnen proberen, maar ze zei dat het geen bewezen technieken zijn,en dat het niet het gouden ei is, en in onze situatie niet veel zou toevoegen. ze zei echt dat we gewoon pech hebben dat het nog niet gelukt is!!. in het geertgen kan ook geen punctie onder narcose en dat mag ik in het catharina wel ivm mijn vorige verschrikkelijke punctie. na het gesprek begon ik te huilen. mijn man zei; wat is er, het gesprek was toch positief ?? ja dat was het ook. maar ik was gewoon teleur gesteld, ik had gehoopt dat er misschien iets zou zijn wat we zouden kunnen proberen maar dat is er niet..... woensdag hebben we een afspraak in ons eigen ziekenhuis om alles door te spreken, en eind februari nog in uz gent. ik weet het nu allemaal niet meer. zou het echt pech zijn ? sommige worden zwanger van een 4 cellig embryo. en ik na 5 terug plaatsingen van allemaal morula's en blasto's ben niet zwanger. dat kan toch geen pech zijn ?? sorry voor mij lange ego verhaal...... maar moest het gewoon even kwijt
He Ster, Wat ontzettend kl**te voor je! Ik herken je gevoelens over Lucrin heel erg goed. Ik heb het 1 keer 6mnd gedaan en voor de IVF 3 mnd. Ik had ook veel opvliegers, slecht slapen en vooral veel gewichtstoename. Ik begrijp heel erg goed dat je daar enorm tegenop ziet. Ook begrijp ik je gevoel over het nu met de endo is heel erg goed. Ik denk eigenlijk bijna zeker te weten een operatie nodig te hebben maar steek mijn kop nog even in het zand. Twijfel wel of het zinvol is een cryo terug te plaatsen omdat voor mijn gevoel alles mega is verkleefd. Ergens wel fijn dat ze het in het ziekenhuis wel goed hebben aangepakt ondanks dat het succes uitblijft maar als alles anders had gemoeten had je ook veel tijd en energie verspilt. Maar snap ook je frustratie waarom het dan niet lukt? Is het sommige niet gegund en andere wel? Onwijs oneerlijk natuurlijk. Je hoeft echt geen sorry te zeggen voor het delen van je verhaal want daarom is dit forum er toch. Ik leef heel erg met je mee en snap je gevoelens heel goed.
Beschuitje dat ziet er al heel mooi uit! Inderdaad fijn dat je baas zelf ook ervaring heeft met ivf, dan is er toch wel een beetje extra begrip. m676 daar is toch dit forum voor, om je zorgen te kunnen delen? Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik anders mijn zorgen zou moeten uiten. Ik ben blij dat het hier kan en dan maakt t niet uit in welke fase iemand zit. Ster meis ook ik vind het zo kl**e voor je dat het niet gelukt is en je nu weer zo'n heftige tijd tegemoet gaat . Misschien een domme vraag, maar waarom doen ze niet nu al een mri om te kijken wat de endo heeft gedaan in de ivf-periode? Het is toch helemaal niet zeker dat het veel erger is geworden? Zeker omdat je tussen de tp door elke keer aan de pil bent geweest om verergering te voorkomen. Aan de hand van die mri kan er dan altijd nog een behandelplan worden opgesteld. Zo'n gesprek is dan ook een beetje dubbel. Aan de ene kant ben je blij dat je ziekenhuis alles goed gedaan heeft, maar aan de andere kant zou je DE oplossing willen horen. Toch zou ik in het Catherina wel bespreken of er niet een pipelle of assisted hatching mogelijk is of misschien nog andere technieken. En we zijn hier om naar je te luisteren hè, dus kom gerust vaker spuien en je zorgen hier uiten. Dikke knuffel
hoi meiden, ik lees nog een beetje mee maar houd het allemaal niet meer zo bij. leuk he pien shoppen ! koop niet teveel maat 50 hoor. als je baby het straks al aan kan daar groeien ze zo snel uit!! maatje 56 kan je altijd even een mouwtje omslaan. Ook krijg ik van alle kraamvisite alleen maar maat 62 qua kleding. 1 tip voor jou koop daar dus nauwelijks wat van haha anders kan hij straks veel niet eens aan. Ik zelf ben een heel groot fan van omslag rompers. het is natuurlijk kijken wat bij je past maar ik vind het heerlijk om niet te veel te sjorren over zijn bolletje. ups Hoe gaat het met jou ? bloed hopelijk weg? Kriti mooi dat je hcg lekker is gestegen. Beschuitje geweldig Hoe goed je bezig bent. go girl! girlliej ik hoop dat je cryos blijven plakken ik denk echt de komende ronde hoor!! Hier gaat alles hardstikke goed. Het is zo een heerlijk tevreden mannetje waar je nu echt contact mee gaat krijgen. ( hij volgt je met zijn oogjes etc) het is zo mooi meiden en oooooh jullie ook zo gegund !