Wie start er nog meer met IVF in 2014? Kom gezellig kletsen DEEL 3 !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Siepie85, 23 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    siepie zoals bij de vorige zwangerschap voel ik mij zoooo goed en heb ik helemaal nergens last van. Ik hoop dat het nu deze keer ook weer zo mag blijven. Ja wel fijn dat we zo snel voor een echo mogen. Dan ben ik normaal zo'n 6 weken en dan kijkt de fertiliteitsarts gewoon of er een vruchtzakje te zien is en of het op de goede plaats zit. Met 8 weken mag ik dan opnieuw voor een echo en dan kijken ze naar het hartje. En vanaf dan mag ik weer bij mijn gewone gyn.

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Je bent al 5 weken!😍 Gaat snel hoor! Ik had de eerste weken veel heeeeel pijnlijke steken in mijn baarmoeder. Dat had allemaal nog met de verdere innesteling te maken denk ik. Het deed zo'n pijn dat ik moest gaan zitten en op mijn ademhaling moest letten. Vanaf week 6 werd dat minder en nu krijg ik zelden nog een steekje. Ik heb soms alleen last van die cyste aan rechtereierstok. Die was 3,5 cm dacht ik. Ze zou op week 9 stilaan moeten verdwijnen en heeft nu als enige doel progesteron produceren. Ik neem geen medicatie. Dus niks utrogestan.

3. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Hihi Lena jij bent al bijna 9 weken dat gaat bij jouw ook snel hoor.

Ik heb sinds dit weekend wel veel last van mijn polsen, weet alleen niet of dat van de zwangerschap komt...

Ik wel aan de utro... nog tot ik 12 weken ben...

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Last van je polsen?😀😁😁 Dat zou wel een grappig kwaaltje zijn. Ik denk dat het eerder van iets anders komt. Hihihi😁😉

5. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Holy smokes meiden ik heb wat gemist zie ik. Lena eindelijk meid het is je zo gegund wat onwijs fijn dat je zwanger bent van harte gefeliciteerd zeg! 9 weekjes alweer ook. Even doorworstelen dat eerste trimester is erg pittig.

Yaarah wattttt!! Jij ook alweer zwanger. Dat is vlug zeg. Onwijs gefeliciteerd wat fijn dat het zo snel gelukt is voor je.

Siepie wat leuk dat je kleine staat!! Wacht maar af nu kun je er achteraan gaan rennen! Alles al babyproof thuis?

Pien ik heb ook een lage eicelwaarde helaas maar goed ik heb toch een kindje gekregen dus het hoeft niets te zeggen!!

Ik heb een hoop gemist dus wel leuk even mee te lezen.
    Hier gaat alles goed Julia is 4,5 maand alweer en heel eigenwijs en ondeugend. Ze brabbelt veel en wil heel de dag actie. Ze houd van staan en zitten maar kan het nog niet zonder ondersteuning dus ze houd mama lekker bezig. Onze wens voor een tweede kindje is er ook. We zijn vorige week in Gent geweest en mogen in principe gelijk starten. Maar dit vond ik nog net wat te vlug dus we starten in Juni weer. Ik ga weer wat meer meelezen want ik miste jullie allemaal wel maar had het gewoon bizar druk. Nu ze wat beter en langer slaapt heb ik in de avonden weer wat tijd voor mijzelf. Nogmaals van harte meiden super leuk nieuws!! PS ik post een foto van J in mn album

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Pien hoe gaat het nu bij jou, wanneer begint het stimuleren ook alweer?

Yaraah wat fijn dat je nergens nog last van hebt zeg, polsen kunnen op een later moment wel van een zwangerschap komen maar nu denk ik nog niet:)

Lena wat gaaf dat je nu elke keer een echo krijgt he, hoe was het deze week. Begint de realisatie nu echt te komen dat je zwanger bent of nog niet helemaal?

Liz leuk je hier ook weer te zien, en wat is jullie dochter ook een knappe dame zeg! Gaat hard he, ik vind het nu helemaal absurd hard gaan moet ik zeggen. FIjn dat je nu ook wat meer je handen vrij hebt in de avond. Wow dat jullie ook weer aan een tweede denken, gaan we denk ik rond dezelfde periode ook weer terug naar de fertiliteitsarts.

Ik zelf ben nu in Maastricht voor het voorjaarscongres van de psychiatrie betekend dat ik onze klein nu 3 dagen niet zie, wel gek hoor. En nu ben ik wel even gefrustreerd met de borstvoeding want moet dus ook daar kolven hehe.
    Ik zal zo ook weer eens een paar foto's plaatsen.

7. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Liz wat een wolk van een meid zeg.

Jaja onze laatste kans was een voltreffer. Maandag die eerste echo. Ik ben zo benieuwd.

Siepie oei die kleine uk 3 dagen moeten missen, dat zou mij ook raar doen.

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @LIZ: Ja het ziet ernaar uit dat ik eindelijk ook mama zal worden in november! De volhouder wint! Tot nu toe alles oké. Eergisteren op echo de baby zien bewegen en het hartje voor het eerst mogen horen kloppen. Wat wat dat speciaal. Toch lijkt het nog steeds dat ik droom en nog moet wakker worden. Raar he?
    Ps Wat heb jij een kleine, schattige meid seg!!

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ha gezelligheid hier!

Leuk om weer wat van je te horen Liz! En fijn om te lezen dat het zo goed gaat :). Wat een prachtige meid heb je! Dus jullie gaan er binnenkort ook weer tegenaan? Goh jij en Yaraah kunnen wel snel zeg ;). Had jij nog cryo's?

Siepie: ach 3 weken zonder je meisje, ja dat zou ik ook lastig vinden! Maar ja het is soms ook lekker even die verantwoordelijkheid niet te hebben en je aandacht op andere dingen te hebben, vind ik persoonlijk :). Maar 's avonds zal je haar dan wel het meest missen. Knap dat je nog steeds kolft! Ik was daar op een gegeven moment behoorlijk klaar mee. Ik heb het t/m 7 maand gedaan ongeveer. Maar zolang het gaat, dan gaat het en is het maar weer mooi mee genomen! Succes en veel plezier op het congres!

Lena: wat fijn zeg dat het allemaal goed gaat en dat je het hartje ook al hebt kunnen horen! Onwerkelijk he? Ja dat blijft ook nog wel denk ik. Had ik ook. Als je het begint te voelen wordt het al weer wat echter, maar ook dan blijft het een vreemd idee ;).

Ik heb vanochtend eerste spuit decapeptyl gezet. Over 1,5 week komt daar menopur bij en 25 april eerste follikelmeting.
    Ik ben al 2 weken erg verkouden en voel me alles behalve fit. Nu ook nog die deca erbij, ben heel benieuwd hoe het komende tijd gaat... Met een klein jongetje in huis is het toch wel anders. Je kunt niet zo makkelijk meer je rust nemen he...

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Spannend Pien! Ik ga heel hard voor je duimen! !!🍀🍀🍀

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Pien het was gelukkig maar 3 dagen hoor geen 3 weken:)
    Succes met het spuiten etc en kan me voorstellen dat het nu anders is met zon kleintje die rond loopt!

12. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Inderdaad spannend Pien!! Heb je eerder dezelfde medicatie gebruikt? Ik heb wel altijd behoorlijk last van de Deca. Hopelijk valt het mee voor jou! Ik wilde trouwens liever veel meer tijd tussen kindjes laten maar die luxe hebben we helaas niet omdat mijn enige eierstok helemaal verkleefd is en in slechte staat. Zowel het ErasmusMc als Gent zeiden dat we vooral niet moeten wachten en eigenlijk niet eens tot Juni. Maar goed ik wil er ook mentaal klaar voor zijn.

Siepie ik begrijp het helemaal. Mijn dochter logeert op vrijdag vaak bij opa en oma zodat wij wat leuks kunnen doen. Maar ik vind die twee dagen altijd al lastig.

Lena super meis dat is toch een droom dat hartje horen of zien. Ik vond dat heel bijzonder. Trouwens het blijft heel onwerkelijk hoor. Ik durfde pas echt rustig adem te halen rond week 30 omdat ik dacht dan kan ze in elk geval overleven. Ik vrees dat dat een overblijfsel is van de MMM. De onzekerheid blijft knagen helaas maar probeer toch ook te genieten. Ga eens wat liefs voor jezelf kopen. Of voor je kindje. Je kan denken dat is te vroeg maar dat kindje is er nu gewoon dus wat is te vroeg?

Yaraah helemaal top dat je poging gelijk is geslaagd. Daar doe je het voor. Ik geloof wel dat na een zwangerschap je lichaam op 1 of andere manier beter snapt hoe het zwanger moet worden? Spannend en fijn dat je je gewoon weer lekker voelt!

13. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    de echo vandaag was goed. Het zit op de juiste plaats. Over 2 weken opnieuw echo en dan zou er hartactiviteit moeten zijn (De foto van de echo staat in mijn album)

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Siepie: oh typte ik 3 weken? Had wel in de gaten dat het om 3 dagen ging ;). Maar daarna is het vast ook extra fijn om weer met je dochter te kunnen knuffelen :). Bedankt!

Liz: ja heb hetzelfde protocol als de vorige keren. Maximale dosis voor NL: 225 menopur. Spuit nu sinds donderdag decapeptyl. Begin nu al te merken dat ik hoofdpijn krijg en moe ben... Maar ik was daarvoor 2 weken erg verkouden, dus ik ga van het 1 over in het ander... Echt lekker voelde ik me toch al niet ;).
    Als de artsen het adviseren is het inderdaad wel menens. Maar mentaal is ook belangrijk hoor! Ik moest me er zelf ook behoorlijk toe zetten om die MMM weer in te gaan, vooral alle emoties die erbij komen kijken zag ik tegenop. Tot nu toe valt het qua emoties best mee moet ik zeggen. Het scheelt enorm nu we al een kleintje hebben rondlopen. Tegen het eind van de behandeling zal het wel weer ff spannend worden, maar ik probeer me ook voor te houden dat we nu al heel gezegend zijn :).

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Superleuk!!!!!

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Yaraah wat fijn een goede echo!

Pien maar het zal toch ook zijn ook al heb je al een kindje de wens voor een tweede is naar mijn gevoel niet veel kleiner toch? Hopelijk heb je al wat minder last van het spuiten etc en heb je straks een mooie score!

Ik weet niet hoe lang de dames hier borstvoeding hebben gegeven maar wanneer krijg je je cyclus weer terug? Er gebeurt hier namelijk na bijna 10 maanden nog helemaal niks hehe.

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Siepie: tja ik probeer het in elk geval wel vaak tegen mezelf te zeggen dat het nu ook goed is. Als ik terug denk aan hoe ik me voelde bij de eerste ivf behandelingen, dan was dat toch anders. Toen was de toekomst nog heel onzeker in de zin van: wordt ik moeder of niet? Nu hebben we gelukkig een zoontje en mogen we hopelijk heel lang van hem genieten.
    De wens voor een tweede kindje is in die zin iets minder ingrijpend. Maar dat wil niet zeggen dat de wens niet sterk kan zijn. Ik probeer mezelf gewoon een beetje 'rustig' te houden. Er bestaat ook een reële kans dat het helemaal niet meer lukt...

Over weer ongesteld worden na borstvoeding: ik werd weer ongesteld toen ik aan het afbouwen ging en ik ongeveer op 1-2 voedingen per dag zat. Dat was ruim 6 maanden geloof ik. En het was er ineens. Ik zag en voelde het niet aankomen zeg maar. Daarna werd ik gewoon keurig weer na 28/29 dagen ongesteld. Maar goed, volgens mij is dat heel wisselend per vrouw. Sommigen worden al heel snel ondanks borstvoeding ongesteld, bij anderen duurt het een paar maanden na het stoppen voor het weer op gang komt. Sommigen zijn weer zwanger voor er überhaupt weer een ongesteldheid is ;). Ik hoop voor je dat het snel komt, dan weet je weer waar je aan toe bent.

18. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Siepie ik heb zelf door omstandigheden maar 6 weken borstvoeding kunnen geven en mijn cyclus is 4 weken na het stoppen met de borstvoeding op gang gekomen en gelijk weer regelmatig.

19. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Morgen vertrekken wij voor een weekje naar Normandië met mijn ouders en in het huisje is geen wifi dus ik zal eventjes offline zijn.

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He dames, hebben jullie ons topic ook weer gevonden? Wat een verandering hier he! Wel ff wennen en zoeken....

Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het op zich redelijk ondanks alle hormooninjecties. Ben wel veel moe en heb vaak hoofdpijn de laatste 2 weken. Heb dinsdag dan eindelijk de eerste follikelmeting. Ben zo benieuwd! Ik hoop zo dat er in elk geval minimaal 4 stuks groeien...

Deel Deze Pagina