Dag beschuitje! Wat leuk om van jou ook nog eens iets te horen! En zo'n goed nieuws! Ik ben blij voor je dat je een nieuwe vriend hebt leren kennen. Kent hij je fertiliteitverleden? Ik neem aan dat het niet fijn is om zo'n onderwerp te beginnen. Denk je dat hij bereid is om als jullie een kinderwens hebben samen, ervoor te gaan (indien nodig via ivf/icsi)? Ik wens jullie alvast een prachtig leven met na verloop van tijd een prachtige baby!
Lieve Beschuitje wat fijn om weer eens iets van jou te horen. Wauw zo knap dat je al zoveel afgevallen bent. Ik ben heel blij dat je een nieuwe vriend hebt en dat het goed gaat met je. Groot gelijk dat je die kinderwens even gewoon laat rusten, als de tijd rijp is, dan kunnen jullie met volle moed beginnen. Pien de batterijen weer goed opgeladen na dat weekje vakantie? Lena wauw jij bent al 20 weken. Hoe voel je je? Wij hebben onze laatste cryo's van onze laatste poging laten terugplaatsen en wij mogen begin december een broertje verwachten voor onze kleine prins.
Hoi meiden, ik heb uiteraard verteld over mijn verleden aan mijn nieuwe vriend. Er was bij ons nooit wat gevonden waarom het niet lukte. Tegen de tijd dat wij misschien wel denken over kinderen hoop ik dat we geen ivf nodig hebben maar het zou zomaar kunnen van wel natuurlijk. Hij heeft vrede met mijn verleden en de toekomst in kijken kan niemand. Voorlopig genieten we lekker van elkaar Pien alweer op weg voor de tweede.. spannend meid! Ik zal proberen af en toe wat mee te lezen weer. Wil wel een beetje bijblijven hihi
He meiden, Ik kon niet wennen aan het nieuwe forum en was druk met mijzelf en baby J dus heb het een beetje naast mij neergelegd maar miste toch de verhalen dus af en toe lees ik nog even mee en ik dacht laat ik ook weer eens hallo zeggen tegen iedereen. Lena en Yaraah leuk zeg dat jullie jongens krijgen wat heerlijk!! En dat vervelende eerste trimester achter de rug. Pien spannend dat je bezig bent en vervelend dat je eerste poging niet geslaagd is. Doen ze iets anders in Wolvega? Beschuitje wat ontzettend knap zeg 35 kilo OMG!! Ik ben jaloers dat kan er bij mij namelijk ook wel van af. Siepie knap hoor die BV ik was daar zo onwijs klaar mee dat ik het heerlijk vond te stoppen maar dat is zo persoonlijk! Hier alles goed met mijn meisje. Ze is bijna 8 maanden en kan zitten, zegt papa en mama, eet super goed en is vooral lekker druk. We gaan over twee weken op vakantie daarna gaat ze twee keer per week naar het KdV en gaan wij beginnen aan ICSI. Groetjes aan iedereen
Liz leuk om te horen dat het goed gaat met jullie en die kleine meid. Ons zoontje is 8 maanden en kan al goed zitten en en is gefrustreerd omdat hij nog nergens raakt zonder hulp van ons. De eerste woordjes zijn er nog niet, maar dat komt wel. Spannend jullie beginnen bijna weer voor dat tweede wondertje
Hahaha Yaraah dat heeft onze dochter ook precies. Continue op de grond liggen en een soort droog zwemmen en dan gillen dat ze niet beweegt. Ze rolt en schuift wel over de hele vloer dus ik moet dagelijks stofzuigen en dweilen aangezien ze ook nog aan alles likt . Ik vind het wel een leuke periode want er gebeurd veel en ze kan steeds meer. Ik vind haar fantastisch! Ik had vandaag weer een MRI omdat ik helaas wel veel pijn heb. Op een echo leek het op Adenomyose. Helaas want dat had ik nog niet. Ik heb eigenlijk nooit last van mijn baar moeder gehad. Volgende week de uitslag en dan besluiten of ICSI nog kan.
he meiden! Ik had even een paar berichtjes gemist geloof ik. Heb het idee dat ik wel eens wat 'notificaties' mis, dan zijn er wel nieuwe berichten, maar zie ik geen rood bolletje bij het vlaggetje... Beschuitje: gezellig als je af en toe meeleest en komt kletsen hoor! Fijn dat je vriend op de hoogte is en er open instaat. Ik hoop natuurlijk dat IVF niet meer nodig gaat zijn ! Liz en Yaraah: leuk he die leeftijd, het echte baby-achtige gaat er dan al een beetje af en worden het langzamerhand kleine mensjes. Ons mannetje is nu 2 en dat is alweer een wereld van verschil, die ontwikkeling gaat zo hard! Hij loopt natuurlijk al een tijdje en praat af en toe al zinnen van 4 woorden. Is wel prettig hoor, want we begrijpen elkaar steeds beter. En ik kan 'm met woorden nu ook beter verleiden om toch nog wat te gaan eten (als je je broodje helemaal op hebt, mag je nog een cracker ). Hij heeft best een lange periode bijna geen groente gegeten, maar nu lukt het met wat manipulatie wel haha. Liz: oh wat spannend zeg, dat jullie mogelijk ook weer voor ICSI gaan. Jullie zijn nu lekker op vakantie? Ik hoop dat je een goede uitslag had en dat jullie nog voor een tweede kindje kunnen gaan! Wij zijn vorige week naar Wolvega geweest. Mijn AMH is nog gemeten door vorige ziekenhuis en die uitslag is ook niet al te best, namelijk 1.0. FSH was laatst 12. En die waardes geven helaas aan dat ik sneller dan gemiddeld in de overgang zal raken en dat ik al behoorlijk door mijn eitjes heen ben. In Wolvega krijg ik gelukkig een hogere dosis en een kort IVF schema. Die 2 opties waren in mijn vorige ziekenhuis niet bespreekbaar. Ik hoop dat met dit nieuwe behandelplan er wat meer eitjes zullen rijpen dan vorige keer (toen had ik er 4), zodat we ook wat meer kansen hebben (met ook cryo's). Ik zal half augustus (als ik weer ongesteld wordt) beginnen. Wel spannend!
Hoi Dames, Ik dacht ik kijk weer eens in ons topic en blijkbaar heb ik net als Pien de meldingen gemist, dacht namelijk dat het wel heeel erg rustig wasJ Beschuitje leuk om weer wat van je te horen en wow zoveel afgevallen en een nieuwe relatie. Wat fijn dat jullie ook al het mmmtraject samen hebben kunnen bespreken. Wie weet brengt deze relatie wel hele mooie dingen! Maar groot gelijk dat je het eerst rustig bekijkt en niet meteen hard van stapel loopt etc. Yaraah jij bent ook al aardig weer op weg zeg, voel je je nog steeds redelijk goed? Er worden bij jou zoontje dus ook al aardig wat mijlpalen bereikt, kan hij inmiddels al een beetje teigeren of kruipen? Lena hoe voel jij je nu, en je bent voorbij alle magische grenzen inmiddels hoe fijn! Ik kon me toen pas echt gaan ontspannen en genieten, want ja we hadden de 24 weken bereikt. Liz leuk dat je weer wat van je laat horen en groot gelijk ik moest ook heel erg wennen aan het nieuwe forum hoor. Je kleine dame is rap met praten zeg en leuk dat ze al zelfstandig kan zitten, kan ze ook al wat rond teigeren/rollen/kruipen, want dan begint het echte opvoeden haha. Kan ze straks overal bij waar je niet wil dat ze bij kan! Succes met dat ze straks naar het kdv gaat. Liz wat vervelend dat er nu wat aan de hand is in je baarmoeder weet je al wat het is? Pien wat vervelend dat je amh en fsh toch zo zijn, maar wel fijn dat dit ziekenhuis wel mee wil denken en wil kijken hoe of wat en wat hoger in gaan stellen. Wie weet is de aanpassing precies wat je nodig hebt en krijg je deze keer weer een mooi resultaat, hoeveel pogingen mogen jullie nu nog? Heb je ook nog aan het buitenland gedacht mocht het zo toch niet lukken? Hier net 2 weekjes vakantie gevierd in bretagne, weer viel wat tegen maar wel erg naar ons zin gehad. Onze dochter heeft zelf zonder enige aankondiging 2,5 week geleden besloten dat ze geen borstvoeding meer wilde. Heb het er wel moeilijk mee gehad omdat ik dus niet wist dat het de laatste keer was. Maar het is ook fijn, weer wat vrijheid terug etc en net alle kolfspullen etc opgeruimd. Ze begint langzaam wat woordjes te zeggen, begrijpt steeds meer, pak je schoenen gaat ze dat doen, we gaan naar bed loopt ze meteen naar de trap etc. Ze kan sinds der verjaardag lopen en dat is voor ons met name heel inspannend want het opvoeden is nu echt begonnen, ze kan vreselijk ondeugend zijn! Maar we genieten ontzettend. Als ik straks nogmaals ongesteld wordt ga ik contact opnemen met het ziekenhuis en hopelijk kan er dan een tp gepland worden van een cryo, we hebben er nog 3 dus hopelijk in ieder geval 1 of 2 kansen!
Siepie: leuk weer wat van je te horen! Bretagne is mooi, maar qua weer vaak beetje zelfde als in Nederland, je moet het net treffen... maar heerlijk om er even tussenuit te zijn he . Dus je hebt niet zelf hoeven te stoppen, maar madame besloot er zelf mee te stoppen? Tsja dan ist duidelijk he . Op zich wel mooi toch, beter zo dan dat ze er een enorm probleem van zou maken! Maar ja je moest zelf nog wel eventjes afbouwen denk ik he. Wat knap dat je meisje al kan lopen! Die is er mooi op tijd bij! Maar idd ook nu wel erg bewerkelijk nu ze nog zo klein is en nog weinig gevaar ziet. Ons zoontje liep 'pas' met 18 maanden, dat was op zich wel makkelijk, maar toen met 18 maanden was ik er zelf ook wel aan toe hoor, want moest hem altijd maar optillen. Spannende tijden breken aan dus! Wel super dat je nog 3 cryo's hebt, met een beetje mazzel raak je daar zwanger van! In Wolvega werken ze ook samen met Düsseldorf. We hebben het met de gyn besproken welke optie voor ons het beste zou zijn. Volgens hem maakte dat niet zoveel uit en zou het meer om gevoel gaan. Dus we gaan het eerst met Zwolle proberen. Is qua reistijd een stuk beter te doen. Ben wel heel benieuwd! Over een week of 2 kunnen we als het goed is beginnen.
Pien ahh dat is dan wel fijn kunnen ze ook mooi overleggen en het hele gedoe is al zwaar genoeg dus wel lekker dat de reistijd dan ook nog een beetje binnen de perken kan blijven. Spannend dus over 2 weken alweer. Ik had graag gewild dat ze tot 18 maanden wachtte haha, ik liep zelf ook pas met 16 maanden begreep ik. Maar ze is motorisch super snel dus was ook wel te verwachten, en ze kan heerlijk stout zijn. Maar we kunnen er zo van genieten, het wordt echt al een mensje dat zal wel nog meer zijn met jouw zoontje. Ik heb niet echt hoeven afbouwen, gaf alleen nog savonds na een paar dagen nog een keer moeten kolven en had ook precies mn menstruatie 3 dagen later en dan heb of had ik ook altijd een productie dipje dus dat zat ook wel mee.
Hey meiden, Met mij nog steeds alles goed hoor en ook met onze kleine G en zijn kleine broer in de buik. G doet het echt super en raakt overal door te rollen en sluipen. Kruipen doet hij nog niet, maar wel al stappen als je hem goed ondersteunt en als hij weet waar hij naartoe wil, dan mag mama heel snel stappen om hem te volgen
Yaraah leuk om wat van je te horen. Echt genieten voor jullie dus ook met allle ontwikkelingen die de kleine doormaakt! Hier vandaag met het ziekenhuis gebeld voor de tp, volgende week maandag eerste uitgangsecho om te kijken waar ik in de cyclus zit etc, ben benieuwd hehe. Want ik heb geen super regulaire cyclus variërend van 28 tot 38 dagen. Gaat een natuurlijk cyclus worden.
'Gezellig' @Siepie85 , dan gaan we misschien wel een beetje gelijk op. Ik moet nog ongesteld worden, denk komend weekend ergens. En dan op dag 3 starten met stimuleren (als de uitgangsecho goed is). Wel fijn dat je het in natuurlijke cyclus kunt doen, weinig poespas aan je lijf! Spannend weer he!
Idd weer even gedeelte smart @Pien15 , ja hier zaterdag ongesteld geworden dus volgende week maandag eerste echo. Alleen ik ben super onregelmatig altijd dus even afwachten wanneer precies denk pas de week daarna ofzo.
Dag dames, hier ook van mij nog eens een berichtje. Ondertussen 28 weken zwanger. De kleine man staat op sommige metingen al op 31 weken en weegt al 1kg 330 Gr. Gisteren op de echo zagen we dat hij zijn duim opstak. Was heel schattig! Ik heb meer last van harde buiken en slaap heeeeel slecht. Meestal zit ik recht in bed. Nog even volhouden. Heb ondertussen ook eindelijk een vervangster gevonden die vanaf 1 oktober mijn patiënten overneemt tot in januari. Wat spannend dat jullie weer gaan starten. Ik vraag me soms af hoe je een zwangerschap kan combineren als je al een kindje hebt. Ik heb zoveel rust nodig en dat lijkt me onmogelijk tijdens een tweede zwangerschap.
Lena wat vervelend dat je de zwangerschap tot nu toe zo ervaart. Onze kleine liep ook 2-3 weken voor op de groei elke echo, ze kwam uiteindelijk ook al met 38 weken en was toen 3350gr, gelukkig niet tot 42 weken haha dan had ze denk ik de 4kg makkelijk gehaald Mooi dat je de vervanging al geregeld heb, slaap je toevallig snachts met een voedignskussen weet van een vriendin van mij dat dat heel prettig kan zijn. Hier als alles goed gaat vrijdag een tp, mits hij goed ontdooit ofc. Vanavond ovitrelle zetten en de rest is het een natuurlijke cyclus geen utro etc, heel blij mee. Mn beste vriendin is ook net zwanger na een miskraam in februari dus wie weet kunnen we samen zwanger zijn, dat wilde ze de vorige keer al haha, maar toen was ik een jaar later zwanger. Ik hoop natuurlijk dat het snel gaat lukken hier, maar ook realistisch dat de kans groot is dat je zo weer naar de volgende poging toe kan, al wil ik daar eigenlijk ook niet aandenken. Hoe is het met de andere dames, Pien ben jij al bezig met de poging?