Nog meer dames eerste IUI komende ronde?

Discussion in 'MMM clubs' started by anoniem26, May 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Hoi Dames,

Hier nu al meer dan anderhalf jaar bezig en sinds januari bij de gynaecoloog.
    Ging naar de huisarts ivm al een tijd bezig te zijn met kinderen krijgen samen met ML maar ook omdat mn cyclus zich steeds verder uitstelde en mn cyclussen steeds langer werden en steeds onregelmatiger.
    Bij mij was er al vrij snel duidelijk dat ik PCOS heb.
    Hiervoor nu aan de clomid 100 mg.
    ML zijn zaad was het eerste zaadonderzoek niet oke. 10 week later opnieuw getest en dus afgelopen maandag 12 mei te horen gekregen dat het nog niet oke was en dat we over gaan op IUI icm Clomid.
    Nu wacht ik nog op mn menstruatie en dan komende ronde op dag 10/13 komen voor follikelmeting en als het dan lukt wil de gynaecoloog direct starten met IUI de komende ronde.
    Ik heb nu de afgelopen dagen echt huilbuien gehad en het heeft toch een behoorlijke impact ondanks we het wel hadden verwacht.

Wil graag met wat meiden kletsen die dit ook net te horen hebben gekregen en dus ook komende ronde gaan starten met IUI om ervaringen etc te delen. Of mensen die net een eerste ronde erop hebben zitten.

2. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Niemand?

3. Roerei

Roerei Actief lid

Mar 26, 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Anoniem,

Een late reactie maar ik heb zojuist pas je post 'ontdekt'. Ik zou wel ervaringen willen uitwisselen. ML en ik starten ook met IUI, we zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar en mochten nog proberen om spontaan zwanger te worden maar ik heb daar niet zoveel vertrouwen meer in. In IUI eerlijk gezegd wel, heb goede hoop! Hoe staat het bij jullie ervoor? Al een inseminatie gehad?

4. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

Apr 4, 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Hey meiden,

Ik klets ook graag mee. Wij zijn 15 mei naar een kliniek gegaan voor een intake en nu wacht ik op mn ongi, want wij beginnen ook met IUI volgende ronde. Ook wij zijn onverklaarbaar onvruchtbaar. En zijn ruim 2 jaar bezig. Vinden jullie het ook zo spannend? En zijn jullie er ook 24/7 mee bezig

5. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Hoi ja het is allemaal best spannend inderdaad.
    Maar wij zijn niet onverklaarbaar minder vruchtbaar.
    Ik heb pcos en ml heeft ook geen goed zaad.
    Al een aantal maanden aan de clomid maar deze ronde werkt hij niet.
    Deze week al 2x naar het zh geweest maar beide keren nog weinig te zien.
    Heb je een regelmatige cyclus?
    Dat iz wel erg fijn met iui.
    Hier niet en hoop dat mn ei zaterdag geroeid is en dat ergens volgende week de eerste iui in gang gezet kan worden.
    Al die onderzoeken en medicatie is vaak erg frustrerend.
    Hier dan nu ook in een dipje.

6. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

Apr 4, 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    He Anoniem26,

Snap heel goed dat je dan even in een dip zit hoor. Lijkt me ook heel zwaar voor jou. Pcos wat naar zeg. Ik ben blij dat ik erg regelmatige cyclussen heb. Mn ongi zit er nu echt aan te komen dus ik mag maandag bellen. Heb je al nieuws over je ei? Denk je volgende week te kunnen starten!

Veel sterkte

7. Roerei

Roerei Actief lid

Mar 26, 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben er ook best veel mee bezig inderdaad. Zal straks wel helemaal zo zijn met de injecties. PCOS lijkt me ook erg naar. En die dip is ook heel herkenbaar. Het is allemaal ook best heftig vind ik. Ben trouwens benieuwd hoe mij het spuiten vergaat, hebben jullie daar al ervaring mee? Hier is het ook wachten op de ongi en dan mag ik ook bellen. Heb regelmatige cyclussen dus verwacht het volgende week maandag. Trouwens... we hebben nog kans op een tweede mooie roze streep, zou dat niet tof zijn??;)

8. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

Apr 4, 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Roerei, ook herkenbaar wat je zegt dat je er veel mee bezig bent. Dan ben je blij met afleiding he?
    Wat spannend dat je volgende week mag bellen.

Anoniem26 ben je al een beetje uit je dip of zit je er nog middenin? Het is zwaar he?

Ik heb gister gebeld omdat ik zondag ongesteld ben geworden. Vandaag om 12 uur de echo en ik krijg de prikinstructie en hormonen mee naar huis. Gaat het dan nu echt beginnen? Pfff

9. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Spannend butterfly!

Nee vandaag voor het laatst geweest en zit nog midden in de dip helaas. Ik ben nu ineens clomid resistent :( dus rotzooi!
    Nu moest ik starten met provera maar aangezien ik de 17e met vakantie ga heeft het geen nut. Nu moet ik in de laatste week van onze vakantie beginnen met provera. Maar doordat ik bedroefd was niet eraan gedacht van als ik nu ineens wel een eisprong krijg ergens volgende week en ik dus de laatste week op vakantie ongesteld wordt uit mezelf wat dan? Ik moet namelijk starten met injecteren maar dat is toch op dag 3 al? Dan ben ik dus te laat? Of moet ik dan gewoon de provera alsnog slikken zodat ik het uitstel ofzo?
    Iemand ervaring?

10. Junyor

Junyor Fanatiek lid

Nov 18, 2010
    1,111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Kan me voorstellen dat je in een dip zit.
    Probeer de vakantie even te zien als een rust moment meis.
    Ik moet altijd een uitgangsecho laten maken voordat ik begin met prikken. Meestal start ik op dag 3 met prikken. Heeft je arts de nieuwe procedure niet met je doorgenomen?

En heeeeel misschien heb je wel een eisprong gehad en ben je toch zwanger... Niets is zo onvoorspelbaar als een vrouwenlichaam...

dikke knuf

11. Roerei

Roerei Actief lid

Mar 26, 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Anoniem; wat balen dat je in een dip zit zeg....het is ook allemaal niet mis wat je ervoor moet doen om zwanger te worden!! Ik heb geen ervaring met Provera maar kun je dit niet voorleggen aan de VK of arts waar je onder behandeling staat? Iig veel succes ennuh...door lekker even op vakantie te gaan lukt het je misschien ook om je beter te voelen meid!

Butterfly; hoe was de echo?? En ben je begonnen met prikken? Hoop voor je dat het meevalt meid!

Hier nog steeds in afwachting van mijn NOD. Ik heb er weinig geloof in dat het deze ronde spontaan raak is na zolang proberen maar ergens hoop ik het zo dat het hele IUI en spuiten mij bespaard wordt;)...

12. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Ahh bedankt junyor en roerei! Super lieve berichten!
    Doet me goed.
    En inderdaad ik moet de vakantie echt ff nemen om weer tot rust te komen het allemaal zo pittig. Je verwacht dat soort dingen niet en dan ineens komt de klap toch best hard aan nog.

Roerei wanneer is je NOD?

Ik vandaag de gynaecoloog gebeld en raad eens tis der vrije dag :( morgen in de loop van de middag wordt ik door haar terug gebeld. Maar wat ik nu ook ff niet snap is dat ze me niet meer controleren de komende week. Stel je voor dat ik toch een groot ei krijg dan had er nog een iui gepland kunnen worden toch? Ik vind dit echt zonde en weggegooide tijd maar goed zal wel aan mij liggen. Dit is ook iets wat ik vragen wil morgen nog.

13. Junyor

Junyor Fanatiek lid

Nov 18, 2010
    1,111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    ik heb 1 ding geleerd in de afgelopen jaren.
    Vragen, alles vragen wat er door je hoofd spookt.
    Het is jouw lijf!!! En probeer bij jezelf te blijven door op je eigen gevoel te vertrouwen.

Schrijf je vragen op en stel ze morgen gewoon aan je gyn.
    Nee heb je Ja kan je krijgen... Succes meid

14. Roerei

Roerei Actief lid

Mar 26, 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies, alle vragen opschrijven en stellen want die vraag over waarom ze niet meer controleren deze week is wel een hele belangrijke en goede!!

Mijn NOD is maandag, dus nog ff tandjes op elkaar;)!

15. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

Apr 4, 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Had weer een hoop terug te lezen. Jeetje roerei, heel spanend meid. Hou je het nog?

Anoniem 26: het is echt niet niks en heel begrijpelijk dat je het soms helemaal gehad hebt. Ik hoop dat je een heerlijke vakantie hebt.

Ik ben gister met spuiten begonnen. De echo zag er namelijk goed uit. Vanavond de tweede keer gespoten en dat deed echt pijn. Maar ja, heb er alles voor over. Dinsdag weer een follikel meting

16. Roerei

Roerei Actief lid

Mar 26, 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterfly: wat fijn dat je echo er goed uitzag! Balen dat de spuiten pijn deden... welke gebruik je? Hopelijk wordt het morgen minder pijnlijk meid. Ik snap je heel goed, alles ervoor over hebben. Dinsdag dus een spannende dag voor je!

En op je vraag of ik het volhou....nee eigenlijk niet :D haha. Gevoel dat ik op een tweesprong sta en hoewel ik er nu niks meer aan kan veranderen hoop ik natuurlijk heeeeeel erg dat de rode donders wegblijven maandag! Ik vind veel steun in dit topic

17. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

Jan 25, 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Eindelijk antwoord op mn vragen. Nu steeds wel last van buikpijn. Dinsdag toch nogeven een fm meting mocht er een ei zijn dan kan het toch alsnog zijn dat er een iui gepland gaat worden zo niet de 26e op vakantie starten met provera.
    Ik heb gezegd dat ik het zonde vind om een kasns weg te gooien mocht die er zijn. En ook weet ik dan wat ik kan verwachten op vakantie. Daar bedoel ik mee of ik mn menstruatie op eigen kracht kan verwachten of dat ik die moet opwekken.
    En mocht ik wel uit mezelf te vroeg op vakantie ongesteld worden dan is het niet anders en zou ik een maand of langer moeten wachten voor de volgende ronde.

En dan nu maar hopen mocht de buikpijn daar weg komen dat mn ei niet voor dinsdag springt. Ivm hemelvaart er tussen kon het niet eerder.

utterfly ik hoop dat het spuiten vandaag mee valt. Best spannend allemaal ofniet?

Roerei maandag dus nog paar dagen geduld. Heb je ook altijd een drang om eerder te testen? Ik de ene x erger dan de andere keer. Ga voor je duimen! Ook ik vind veel steun in dit topic nu ook al weet ik niet wanneer mn eerste iui plaats zal gaan vinden.

18. Roerei

Roerei Actief lid

Mar 26, 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn anoniem dat je antwoord hebt op je vragen en ook duidelijk weet wat te je te doen staat, stelt toch meer gerust he? Waar ga je eigenlijk naartoe op vakantie?

Hier geen testdrang...heb in die twee jaar nog maar drie of vier zwangerschapstesten gedaan. Is volgens mij best bijzonder he haha:D. Komt ook omdat ik altijd zo'n dag of drie-vier voor de NOD al een lichtroze bloedveeg heb als ik afveeg en dan weet ik dus dat de ongi eraan komt:x. Nu nog niet gehad dus we zullen zien. Eerst maar eens genieten van een heerlijk lang weekend met top weer, i like:)

19. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

Apr 4, 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Snap dat je geen kans weg wilt gooien anoniem! Spannend!

Vind t knap roerei dat je niet zon testdrang hebt. Ik moet me altijd zo beheersen.

het spuiten valt me alles mee en op wat huilbuien na vind mn mannetje t ook wel mee vallen haha.

fijn pinksterweekend dames. Die van ons begint goed. Huis is verkocht!

20. Roerei

Roerei Actief lid

Mar 26, 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterfly, gefeliciteerd met de verkoop van je huis, lekker gevoel of niet? Heb je al een ander huis gekocht of? Goed om te lezen dat het spuiten je meevalt, ik mag er ook aan beginnen. Vanochtend een bloedveeg dus zal morgen wel goed ongi zijn. Pffff toch even een domper. Had ergens gehoopt dat al het gedoe me allemaal bespaard zou blijven maar helaas pindakaas. Nu maar hopen op een mooie uitgangsecho en dat ik mag beginnen met spuiten. Ik ben ook echt he-le-maal klaar met het 'zelfstandig' zwanger proberen te worden, dus op naar IUI dan maar;)

Share This Page