Hoi dames, De babyshower was heel gezellig. Leuke spelletjes gedaan. Op sommige momenten had ik 't wel even moeilijk, maar ik heb me er goed doorheen geslagen. Ben toch wel trots op mezelf dat ik 't heb gedaan.
Hallo lieve dames! @ Liefde overwint & Klaproos: hoe gaat het met jullie? Al kwaaltjes? Of alleen de positieve test(en) als bewijs van de zwangerschap? Lijkt me heel dubbel als je zwanger bent, aan de ene kant wil je genieten en hoop je geen kwaaltjes te hebben, aan de andere kant lijken de kwaaltjes me een bevestiging van de zwangerschap. Hoe dan ook, ik hoop dat jullie enorm aan het genieten zijn @ Beschuitje: ik snap heel goed dat je je zo voelt. Ik heb al zoveel meiden zwanger zien worden en zien bevallen (sommigen al van de 2e) dat ik wel lijk afgestompt of zo. Ik voel er niet zoveel meer bij. Nou was vorig jaar ook wel het toppunt met 10 (!) zwangere vriendinnen, kennissen en collega's tegelijk om me heen. Daarna kon ik alles aan denk ik @ Pien: je moet doen wat goed voelt voor jou. Als je afstand nodig hebt van zp dan begrijpen wij dat! Maar gezellig als je bij ons blijft natuurlijk! @ Mysterious girl: wat stoer dat je geweest bent en dat je je er goed doorheen geslagen hebt. Je mag zeker trots op jezelf zijn! @ Klaproos: fijn dat jij van meerdere dames hebt gehoord dat ze zwanger zijn geworden met een laag AMH. Dat geeft me weer een beetje hoop.. @ allen: ik heb mijn best gedaan positief te denken maar was de afgelopen dagen toch behoorlijk verdrietig. Doordat we vorige week onze hond hebben moeten laten inslapen, was ik de afgelopen week vooral erg verdrietig om hem en probeerde ik onze slechte uitslag te relativeren. Ik denk dat ik dat onbewust misschien ook wel deed omdat ik zoveel verdriet niet in 1 keer aan kon. Maar nu de eerste schok van het overlijden van onze hond voorbij is, komt het besef van hoe ernstig mijn lage AMH waarde is in 1 keer toch hard binnen. Ik heb daarom vrijdag een afspraak gemaakt voor een intakegesprek in Düsseldorf bij Dr. Scholtes. Als ik het zo lees hier op het forum maken we daar met een laag AMH de beste kans op een succesvolle behandeling. Er is een behoorlijke wachtlijst dus we kunnen pas op 24 juni terecht, maar dat geeft niet. Ik heb hierna nog 1 IUI te gaan die ik toch nog wil benutten. Kunnen we vast zien wat een nog hogere dosis Menopur gaat doen. En dan nemen we tussen de 6e IUI en de IVF in Düsseldorf even pauze, lijkt me eerlijk gezegd best fijn na al die maanden ziekenhuis! Ga dan waarschijnlijk wel een hormoon (DHEA) slikken in voorbereiding op de IVF, dat schijnt bij een lage eicelreserve je kansen enorm te verbeteren. Ben er met Dr. Scholtes over aan het mailen of ik daar binnenkort al aan kan beginnen. Klein detail: manlief is er nog niet van overtuigd dat we naar Düsseldorf moeten, hij denkt dat het VU goed genoeg is en is bang dat de DHEA schadelijk voor mijn gezondheid zou kunnen zijn omdat ze dat in NL (nog) niet willen voorschrijven. Hopelijk kan Dr. Scholtes ons geruststellen, ik wil onze laatste kansen zo goed mogelijk benutten en ik heb niet het gevoel dat ons dat in NL gaat lukken aangezien ze hier toch wel achter lopen/conservatiever denken vergeleken met Gent en Dusseldorf. Ik ben inmiddels ook met de poffertjes en pannenkoeken meiden gaan meeschrijven, dat levert ook al heel veel nuttige informatie op. Bovendien weten zij allemaal precies wat wij nu doormaken. Heel fijn om daar mee te kunnen praten! Ik begreep daar overigens dat ik wellicht eerder in Dusseldorf terecht kan met mijn lage AMH dus daar ben ik nu met Dr. Scholtes over aan het mailen. Ik hoop het, zou ondanks de pauze die ik had willen nemen toch wel fijn zijn om niet tot eind juni te hoeven wachten!!! Dat was weer even mijn update. Lukt me nooit om dingen beknopt te vertellen, ben altijd al een beetje lang van stof geweest. Sorry daarvoor dames Fijne zondag! Liefs, Miss
Beschuitje,ik geniet wel en heb er ook gewoon een banner ondergezet. als het misgaat hier weet ik tenminste hoe het was om een keer zwanger te zijn geweest! Daar zou ik al dankbaar voor zijn. Ik heb er zo naar verlangd om het eens mee te mogen maken. (Had al vanaf mijn 25e een kinderwens,ook al op mn 16e maar dat was toch te vroeg) Ik hoop dat jij het ook nog mee mag maken. En trouwens het was mijn 7e IUI dus wie weet!!?? Ik ben in Oostenrijk ja voor wintersport maar ga niet de bergen in,bang om te vallen. (Ik snowboard en moet het nog leren) Mysterious,knap dat je toch gegaan bent. Vind het dapper van je. Je had net zo goed met een smoesje kunnen afzeggen maar dat heb je niet gedaan. Respect daarvoor. Miss,wat erg van je hond Kan me voorstellen dat je je echt vreselijk daardoor voelt. En het is heel goed dat je naar DD gaat! Ik weet zeker dat ze je kunnen helpen. In Nederland kom je niet veel verder met een laag AMH heb ik het idee. Hopelijk kan je man dat binnenkort ook inzien! Goed dat je meeschrijft met het poffertjestopic. Daar hebben ze echt veel verstand van lage AMH waarden en DHEA waar ik echt nog nooit van gehoord had. Zo,ik blijf een beetje op afstand nu,vind het niet eerlijk dat ik hier kom rondhangen en jullie het zo moeilijk hebben
klaproos, blijf vooral niet weg meid ! We zijn allemaal heel blij voor je en worden graag op de hoogte gehouden. Geniet van je wintersport. Miss 76 wat fijn dat je nu ook bij het andere topic je verhaal kwijt kunt. Zij kunnen je meer vertellen dan wij. Je bent hier natuurlijk ook gewoon nog welkom he? Wat rot van je hond trouwens...Ik heb ook al veel zwangeren in mijn omgeving gehad. Inmiddels zijn ze allemaal voorzien van kinderen en verwacht ik niet veel nieuws meer. Dat heeft ook wel weer zijn voordeel hihi Myst girl wat goed dat je geweest bent en dat het ook meeviel. Tuurlijk heb je je momentjes gehad, dat is ook logisch. Wel heel knap van je. Wat hebben jullie gedaan? Of wil je er niet meer over praten haha.. Pien we willen je hier niet kwijt hoor, gewoon lekker mee blijven kletsen. Tenzij je echt niet wilt natuurlijk. @all sneeuwt het bij jullie ook? Hier al de hele dag van die natte troep. Meer regensneeuw. Alles is nat en vies. Blijven lekker binnen vandaag. Heb al lekker lasagna gemaakt voor straks, dan hoeft het alleen de oven nog maar in
Mysterious: goed van je meid dat je wel gegaan bent! Ik hoop zo dat wij ooit ook zoiets mogen meemaken! Ook al zou ik denk ik toch geen babyshower vooraf geven, maar da's persoonlijk ! Miss: sterkte met het verlies van je hond. Wat naar zeg . Kan me je zorgen goed voorstellen. Heel goed dat je vast een afspraak in DD hebt gemaakt. Ik heb ook wel gelezen van DHEA en er goede verhalen over gelezen op dit forum in combinatie met een laag AMH. Dat poffertjes topic is voor jou erg handig lijkt me! Maar blijf ook lekker hier kletsen hoor, ik hou wel van mensen die lang van stof zijn . Klaproos: jij moet ook blijven hoor! Veels te gezellig. En ik wil weten hoe het je vergaat. Ik kan me voorstellen dat je al blij bent nu eindelijk eens zwanger te zijn. Zou ik ook zijn! De bevestiging dat het dus wel kan! Ik zou ook heel graag die bevestiging een keer meemaken! En dan het liefst direct tot een goed einde brengen natuurlijk. Duim voor jou dat het goed mag blijven gaan! Beschuitje: ik blijf wel komen hoor, alleen misschien ietsje minder dan jullie gewend zijn. Ik heb het ook gewoon erg druk nu met het nieuwe huis. Hier ook vieze natte sneeuw, dus mooi weer om te klussen in het nieuwe huis . All: morgen gesprek met gyn over IVF. Ben benieuwd. Heb 2 vragen die ik niet vergeten moet: 1. Hoe zit het met mij eicelvoorraad? 2. Hoe erg is het als de endocyste er straks bij de IVF nog zit? Denk ook dat we de planning van de IVF gaan doornemen.
All: vanochtend gesprek gehad met fertiliteitsarts over het IVF traject. We hebben de hele planning even doorgenomen. Zoals het nu lijkt begin ik in april weer met de pil voor 3 weken, dan 12 dagen decepatyl om de cyclus plat te leggen. Na een dag of 9 komt daar dan nog weer menopur bovenop voor een week of 2. Al met al zitten we dan in de eerste week in juni dat de punctie plaats zou kunnen vinden. Dus dat duurt nog wel eventjes... Maar heb er op zich wel een goed gevoel bij. De verhuizing hebben we dan in elk geval ook goed achter de rug.
Bedankt voor jullie lieve reacties meiden! Ik blijf zeker ook gezellig bij jullie meekletsen Super Pien, dat je je IVF traject hebt besproken! En fijn dat je weet wat je kunt verwachten EN dat je je goed voelt over dit schema. Nu nog even genieten van je rust en je verhuizing in goede banen leiden! Heb je die 2 belangrijke vragen nog gesteld trouwens? Hebben jullie weleens van Dr. Marion Valkenburg gehoord? Zij werd me aangeraden door een vriendin. Is gynaecologe in Leuven/Antwerpen en moet zeer doortastend zijn. Klinkt me als muziek in de oren na de passieve houding van het VUmc!
He Klaproos en Liefde Van harte, wat superfijn! Voor de rest... veel succes en sterkte. Hoop dat er vele wonders jullie kant op komen. Ben al een tijdje niet meer geweest door omstandigheden en blijkbaar ben ik ook niet gemist. Ik zal ook niet meer komen meeschrijven hier, maar misschien dat ik af en toe nog even kom spieken of het goed met iedereen gaat. Liefs Zuuske
Zusje tuurlijk word je gemist!!! Doe niet zo mal!! Wil je er niet over praten? Hoeft natuurlijk niet. We hebben nu allemaal even een dip periode. Ik ben er ook niet meer zo vaak, maar blijf gewoon komen hoor !
Zuus: hoezo niet gemist meid? We zijn allemaal wat rustiger op het moment hiero, ieder om z'n eigen reden. Maar dat je een tijdje hier niet genoemd bent , wil nog niet zegen dat we niet aan je denken he... Maar snap wel dat dat misschien zo overkomt... In elk geval ben ik erg benieuwd het met je gaat. Zijn jullie al gestart met een volgende poging, of nog even rustig aan? nog een beetje van het carnaval kunnen genieten? Wij gaan binnenkort ook het IVF traject in en zou graag ook met jou ervaringen delen meid, hoop dan ook dat je blijft kletsen met ons. Hoop in elk geval voor jou dat de volgende poging mag slagen!!
@miss76 wat erg van je hond. Kan me voorstellen dat je daar erg verdrietig om bent geweest. Succes met je afspraak in Düsseldorf. Hopelijk kunnen ze je daar beter helpen en je geruststellen dat t goed komt. Wij willen na de IUI ook een paar maanden pauze inlassen en daarna weer vol goede moed verder. Ik denk dat dat sowieso wel goed is. @klaproos goed zo meid, probeer er idd van te genieten. En veel plezier op wintersport. En blijf gezellig meekletsen. Ik kan wel wat hebben @pien goed dat je een gesprek hebt gehad met de arts. Nu weet je tenminste wat je te wachten staat. En wie weet is t allemaal niet nodig en ben je op de valreep toch zwanger. @zuuske we zijn je niet vergeten hoor. En idd zoals pien zegt is het nu wat rustiger dan normaal, om eigen redenen. Hoe gaat het met je? Wanneer begin je aan icsi? @liefde hoe gaat het met je? @citroen hoe is t met jou meid?
Mysterious: hoe gaat het met je? Nu een week na IUI ongeveer? Voel je nog bijzonderheden? In theorie hebben we nu weer even kans ja om zwanger te worden. Was immers heel even aan de pil. Zit nu rond ei en merk alweer dat ik het niet los kan laten . Ik wil de kans niet onbenut laten eigenlijk en aan de andere kant wil ik niet onnodig de druk er weer opleggen... Ben benieuwd of ik dat ooit kwijt zal raken .
Hoi Pien, Hier idd een week na de IUI. Ik voel niks bijzonders. Bleh de laatste vervelende wachtweek gaat weer in. Zie ik weer zo tegenop, maar goed. Ik snap dat je het nog niet echt kunt loslaten. Ik zou gewoon een poging wagen. Je weet 't maar nooit. En anders ga je waarschijnlijk toch piekeren, maar dan over waarom je deze kans toch niet hebt benut.
Myst girl wat duren die wachtweken lang he? Blijft rot. Hier alles wel redelijk rustig. Ik ben blij met onze "pauze" het geeft mij wel even lucht door niet elke dag van de maand te hoeven rekenen waar ik nu zit. Gevoel van verdriet blijft wel, maar dat zal niet snel over gaan. We gaan in mei weer van start hebben we afgesproken..
Beschuitje: kun je het wel een beetje loslaten dan? Ik kan gewoon niet vergeten wanneer ik ergens in mijn cyclus zit zeg maar . Hoe voel je je verder? Heeft de haptonoom nog positieve invloed? Mysterious: succes met de laatste rottige week meid!
Ik kan het wel loslaten. Natuurlijk denk ik ook wel soms van Ohhh ik zit nu ongeveer weer rond mijn vruchtbare dagen, maar het is niet zo dat ik me daar heel de tijd mee bezig hou. De hatonoom is fij om naar toe te gaan, ik ga eens in de twee weken. Op dit moment zou ik liefst elke week gaan haha.. Lekker mijn ei kwijt kunnen en er ontspannen vandaan komen. Ben nog wel wat sceptisch want ik vraag me af of ik me ooit echt weer goed ga voelen. Zij is er toch maar een uurtje in de twee weken. De rest zal ik zelf moeten doen.Ik heb wel vertrouwen in haar, maar ik ben zelf wel het type van 'eerst maar eens zien of het werkt' Maar om op je vraag terug te komen, helemaal loslaten kan je het nooit hoor. Als ik op Facebook zie dat er weer twee baby's zijn geboren , ben ik er toch wel mee bezig..
Dankjewel Pien @beschuitje het is precies zoals je zegt. Ik kan 't ook wel loslaten, totdat je weer op FB ziet dat die zwanger is of een echo foto ziet. Dat maakt 't allemaal een stuk minder makkelijk.