Klaproos: Fijn dat je een knipperlichtje hebt gezien meid! en misschien worden het er ook nog wel 2, jeetje! maar wat apart dat je nog maar 5 weken bent... Ik moest het even voor mezelf narekenenen, dus heb even teruggekeken: je meldde ons op 20 februari dat je zwanger bent, en ook dat je toen al voor je idee een week overtijd was. Ik bedoel het niet lullig, en wil je ook niet ongerust maken ofzo, maar dat is 2,5 week geleden. Je kunt op z'n vroegst een zwangerschapstest doen als je 4 weken zwanger bent. Dus je hebt altijd 4 weken 'cadeau'. Vanaf 20 februari gerekend zou je nu dus minstens 6,5 week moeten zijn. Anders gerekend: stel dat je nu echt 5 weken en een dat zwanger bent, dan had je 3 weken en een dag geleden je eisprong moeten hebben en dat is dus een halve week voor 20 februari. Dan had je op die dag nog onmogelijk positief kunnen testen volgens mij... O ik lees dat je 3 februari je innesteling had. Maar dan ben je echt wel verder dan 5 weken hoor! Je rekent normaal gesproken vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus dan reken ik nog 1 keer: 3 februari innesteling. Deze is laat, dus zeg dat je 12 dagen eerder je eisprong had. Dat is dan 22 januari, en dan nog 2 weken terug voor dag 1 van je cyclus, zit je op 8 januari. Vanaf 8 januari tot nu is zelfs bijna 9 weken! Volgens mij kan die vk van jou niet rekenen, of ze is dus vergeten jou die 4 weken 'cadeau' te doen. Je banner kan volgens mij dus onmogelijk kloppen .
4 weken cadeau? Zijn er echt maar 2 hoor! Vanaf eisprong + 2 maar goed de embryo word gemeten aan de hand daarvan bepalen ze hoe ver je bent. Bij obs gaan ze daar pas echte uitspraken over doen bij de volgende echo zou dan 10 weken moeten zijn. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Dat klopt liefde, maar de banners beginnen toch altijd op minimaal 4 weken? En dan heb je dus net getest. In mijn beleving krijg je dan dus al 4 cadeau, omdat je van de laatste 2 ook nooit zeker weet of je zwanger bent.
In mijn beleving krijg je twee weken kado hoor ! Het gebeurt wel vaker dat je minder ver bent dan je denkt, je lichaam is geen fabriek. Ik hoop zo voor je dat het goed mag blijven gaan. Ik was ook voor mijn gevoel verder en bleek uiteindelijk ook veel minder ver te zijn. Soms is er wat vertraging opgetreden onderweg Het komt vast goed meid. Enne dat tweede hartje kan gewoon nog gaan kloppen hoor, want als je daadwerkelijk vijf weken bent, is het nog wel heel vroeg. Nog meer afwachten dus Wij duimen allemaal mee klaproos enne maak je nou niet te druk he? Hoe is het met je paniekaanvallen? Al hulp gezocht via een haptonoom? Ik zou het doen ,daar kan je zonder medicatie ook al een eind op weg geholpen worden. Meiden ik ga werken, heb niet veel zin vandaag. Slaap vanavond ook al alleen, mijn mannetje is weg voor werk ..zo ongezellig.
Pien jij denkt precies zoals ik Ik dacht dus ook dat ik al bijna 9 weken ben en volgens mij kun je met 5 weken echt ook geen hartje zien! Het is wel een late eisprong geweest,eind januari was de 16e ongesteld en innesteling was 3 februari. Dan kom ik op 5 weken uit maar ik dacht dus ook dat je er 2 of 4 weken bij kado krijgt! (bij de bannners en in het echt 2 weken) En mijn testjes gaven toen ik 3 weken overtijd was dat ook netjes aan (digitaal) maar ik loop in het zkh dus misschien dat ze er daar toch anders over denken? Ze zegt dat ik nu ook pas half november ben uitgerekend,eerst kwam ik uit rond 21 oktober. Ik maak wel een banner die rekend op half november en dan zie ik wel Liefde,jij bent precies net zover als mij. Ahoewel ik 1 week overtijd was bij de positieve test. Gefeliciteerd! Beschuitje,ik ga vrijdag naar de POP dan word er naar de medicatie gekeken. Ben bang dat een haptonoom die paniekaanvallen er niet uitkrijgt. Ik maak me wel minder druk nu ik een kloppend hartje heb gehoord. De gyn zei ook echt dat het een prima zwangerschap was alleen nog pril.
Hallo dames, 'T is rustig hier. Hoe gaat het met iedereen? Hier niks spannends te vertellen, behalve dat ik maandag weer voor fm nummer 1 ga.
Mysterious: ti's inderdaad stilletjes... Ik heb ook niet zoveel te melden. Ben nu echt ongi. Morgen moet ik mijn bloed laten prikken op FSH, dat willen ze nog een keer weten voor de IVF. En ook nog op hepatitis, hiv en nog wat. Maandag heb ik een belafspraak staan voor de uitslagen. Hoe voel jij je verder? Al weer een beetje uit je dip gekomen?
Het is hier inderdaad lekker stil...nou ja ongezellig stil.. Ik ben nu echt ziek geworden, loop al anderhalve week te kwakkelen en toch maar door werken..nu toch maar ziek gemeld. Ik kan dat nooit zo goed, maar het moet nu echt even. Ik voel me echt niet lekker. Myst. girl weer op voor de eerst fm dus? Succes hoor alvast voor maandag, voordat ik het vergeet ! Pien wat is FSH?
Balen Beschuitje. Er heerst van alles volgens mij. Bij ons op het werk zijn de laatste tijd ook veel zieken. Hopelijk kun je nu echt even goed uitzieken. Beterschap! FSH is een hormoon, volgens mij zegt het iets over de eicelvoorraad. Dus een indicatie van of je misschien de overgang zit te naderen. Pfff heb de laatste menstruaties ook steeds last van m'n maag. Heel vreemd. Overdag gaat het goed, maar tegen het eind van de dag krijg ik er last van. Alsof er een steen op mijn maag ligt...
Hai dames, Hier ook niet echt fit. Alweer verkouden Voor de rest gaat t wel. Het besef is er dat dit m'n laatste IUI poging is en dat doet toch best pijn. Ik ga er namelijk niet van uit dat het deze poging wel gaat lukken en ik zie zo op tegen IVF. Sorry, wil niemand kwetsen maar IVF lijkt me zo zwaar. Veel zwaarder dan IUI. Maar goed, misschien is dat de enige mogelijkheid op een kindje. Nu eerst maar eens deze IUI volbrengen en dan zien we wel weer. In ieder geval een paar maanden niks. @pien meid, hopelijk zijn alle uitslagen goed. Wat vervelend van je maag. Hopelijk gaat t snel over. Ik heb vaak last van m'n darmen en dan ook echt buikpijn. Bijna niet uit te houden soms. Moet ik een keer laten nakijken. @beschuitje Dankjewel meid! Wat vervelend. Ik heb dat ook. De hele week al niet lekker. Morgen een dagje vrij, dus hopelijk even bijkomen.
Ik lig nu in bed even bij te komen ben echt hartstikke beroerd..heb zoveel geslapen en gedommeld dat ik nu wakker ben..
Mysterious: ik ken dat gevoel... Maar laat je niet teveel afschrikken door enge verhalen over IVF. Het zal vast zwaar zijn, maar als het dan eindelijk wel gaat lukken, heb ik het er wel voor over. We slepen er elkaar wel doorheen meid als het zover is. Maar bij jou is er nog steeds een kans dat het niet hoeft, daar gaan we eerst voor hoor, ik duim voor je! Heb je al eens een kijkoperatie of iets dergelijks gehad? Ik heb zowel een hysterescopie als laparoscopie gehad. Dus ben van binnen wel goed bekeken. Mijn buikpijn en tussentijds bloedverlies werd er overigens niet mee verklaard...
Dag dames, Het is hier idd rustig. Ik heb een gezellig weekend gehad en nog even genieten van de laatste uurtjes vrij. @pien je hebt gelijk. We slepen elkaar er wel doorheen. En hopelijk worden we allemaal beloond met een gezond kindje. Daar doen we t uiteindelijk allemaal voor. Ik heb een HSG en waterecho gehad, maar daar was ook niets bijzonders te zien gelukkig. En jij nog wat leuks gedaan? @beschuitje hoe gaat t met jou? Binnenkort weer naar de haptonoom? En nog iets leuks gedaan? Ik heb sinds een aantal dagen een trekkerig gevoel in m'n oksels. Dit heb ik weleens vaker, maar dan rond m'n menstruatie. Hebben jullie dat ook weleens gehad? Zou dat door de hormonen kunnen komen? Morgen weer voor een fm. Ben benieuwd! Hoe gaat het met de rest? Fijne dag allemaal!
Hé Beschuitje, ben nu op weg naar mijn schoonouders maar kom vanavond weer bijkletsen hoor! Fijne zondag
Hoi meiden! Ik zit uitgeteld op de bank. We zijn weer het hele weekend bezig geweest in ons nieuwe huis. Gisteren een muur in de woonkamer behangen met een heel gezellig bloemenbehangetje . We hebben 2 woonkamers met daartussen schuifdeuren. De kamers zijn bijna af. Ben nu bezig met de vloeren. Die hebben we opgeschuurd en moeten nu nog behandeld worden. Het wordt echt mooi al zeg ik hetzelf. Behang van de Week: Ibiza van Eijffinger » Kleurinspiratie.nl Mysterious: hmm nee dat herken ik niet, maar zo kun je van alles hebben rond je menstruatie. Zo heb ik dus last van mijn maag. Het kan allemaal blijkbaar... Vervelend he. Er bestaan ook vrouwen die helemaal nergens last van hebben tijdens hun menstruatie, bijzonder vind ik dat . Beschuitje: en ben je weer wat opgeknapt? Nog een maandje ongeveer en dan beginnen jullie ook weer met IUI toch? Miss: jij ook gezellig weekend gehad? Hoest met de zwangeren onder ons?
Hallo meiden! Ik ben terug van weggeweest Spanje was fijn. We hebben helaas niet zulk lekker weer gehad, zaten zelfs met de kachel aan binnen! Maar toch heerlijk om even in een andere omgeving te zijn. Heb daar ook veel nagedacht over onze situatie. Ik heb de afgelopen weken zoveel paniek, stress en angst gevoeld door onze slechte prognose, dat ik na heb gedacht over manieren waarop ik wat rustiger kan worden. En ik heb in ieder geval al 3 dingen gevonden! Ben nu 2 keer naar yoga geweest, doe (bijna) iedere dag 10 minuutjes meditatie via een app (niet zweverig, gewoon even je hoofd legen!) en ik ben vrijdag naar mijn therapeut geweest om te vragen of zij me kan helpen wat orde in de chaos in mijn hoofd te scheppen. Zij heeft me onwijs goed geholpen nadat ik een posttraumatische stresstoornis had 1 1/2 jaar geleden na een aanranding dus ze kent mij en mijn brein goed . En alle 3 de dingen geven me nu al meer rust, dus het lijkt te helpen. Ik zal zo nog een post plaatsen met daarin de adviezen en inzichten die ze me gaf. Het is wel op mij persoonlijk gericht, maar toch denk ik dat iedereen in de MMM er iets aan kan hebben. Daarom wil ik ze graag met jullie delen! Liefs, Miss
Hier de adviezen/inzichten van mijn therapeut: We weten iets maar we weten ook niets. Wat de lage AMH waarde in mijn specifieke geval precies betekent, weten we niet. Er kan ondanks die waarde van alles goed gaan of dankzij die waarde van alles mis gaan. Daarom heeft het geen zin om erover te piekeren. Wat er gaat gebeuren valt niet te voorspellen. Percentages zeggen niets. Iedere vrouw is uniek en ik kan net zo goed die ene zijn die wel zwanger wordt. Doe bij iedere poging alsof je kans 50/50 is. Wel of niet zwanger. Dat is beter te behapstukken dan je blind te staren op (en depressief te worden van) de lage kansen die je volgens de statistieken hebt. Geen enkele vrouw weet wat haar kansen zijn en of ze uberhaupt zwanger kan worden. Ongeacht haar leeftijd, medische geschiedenis en diagnose. Veel vrouwen zijn misschien wel zwanger geworden met zon lage AMH waarde maar hebben dit nooit geweten omdat ze niet in de medische molen zijn beland. Mijn negatieve kant focust op de slechte prognose en wil me beschermen tegen teleurstellingen en slecht nieuws. Mijn positieve kant wil er vol voor gaan en ervoor vechten om zwanger te worden. Als de negatieve kant te hard schreeuwt, komt de positieve kant naar boven om tegengas te geven (het gaat vast nooit lukken -> heus wel, het MOET gewoon lukken). En als de positieve kant te veel aanwezig is, komt de negatieve kant de positieve gedachten om zeep helpen (het gaat vast lukken -> wat denk je nou zelf, met zo'n lage AMH waarde). Dit gevecht speelt zich voortdurend af in mijn hoofd. Het zou beter zijn om te accepteren dat ik deze situatie en de uitkomst niet in de hand heb. Ik kan er geen controle op uitoefenen, ik kan niets veranderen aan de uitkomst. Dus kan ik mezelf en mijn lichaam beter open gaan stellen voor wat komen gaat. En geloven dat ik zwanger kan worden zolang er kansen zijn. Zolang mijn energie in mijn hoofd (bij mijn gepieker en gestress) en mijn hoge ademhaling (veroorzaakt door de paniek en de stress) zit, stroomt er te weinig energie naar de plek waar het nodig is: mijn buik. Daar waar het nieuwe leven moet gaan ontstaan. Dus uit mijn hoofd en in mijn buik! Mijn angst, die mij nu zo verlamt, wordt veroorzaakt door constant te denken aan alle negatieve uitkomsten die de komende tijd zouden kunnen gaan komen. Dat mijn follikels niet gaan groeien. Dat er geen eitjes in de follikels zitten. Dat mijn eitjes niet bevruchten. Dat mijn bevruchte eitjes niet in willen nestelen. En dus dat ik niet zwanger word. Maar daar zijn we nog helemaal niet. Ik ben bang voor dingen die nog helemaal niet aan de orde zijn. Voor hetzelfde geld gaan al die stappen wel goed. Ik moet niet te ver vooruit denken maar stap voor stap dit traject doorlopen. En dus in het NU leven. Zelfs als we op een dag uitbehandeld zijn in het ziekenhuis, zou ik nog zwanger kunnen worden. Zolang ik nog een eisprong heb, is er een kans. Er hoeft maar 1 goed eitje tussen te zitten!
Bedankt Miss voor die mooie woorden, dat kan ons zeker allemaal helpen, heel herkenbaar! En fijn dat je het lekker hebt gehad in Spanje, ondanks het wat minder mooie weer . Wij gaan over 1,5 week naar Spanje voor een paar dagen .