Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Wow Pien jij ook al Spanje,lekker zeg!

Miss,ik heb dat stukje gelezen van je therapeut en geef hem volkomen gelijk maar probeer dat maar eens op jezelf toe te passen. Dat is zó verschrikkelijk moeilijk.

Het is trouwens heel raar om aan de andere kant van de lijn te staan zogezegd, bij de zwangeren. Voel me ook schuldig soms tov jullie vandaar dat ik een tijd niet gereageerd heb. Vrijdag heb ik mijn 2e echo.

Ik hoop zo dat jullie allemaal zwanger raken. Jullie hebben het zo verdiend! En ik hoop hier dat alles goed blijft gaan want heb het zelf ook zo verdiend vind ik:)

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi meiden,ik ben nog steeds thuis. Ik hoest als een zeehond bij ieder woord wat ik zeg, dus voor de klas staan is even niet te doen. Ik denk er wel aan om morgen weer te gaan proberen, ik begin me wel steeds fitter te voelen en om nou alleen vanwege hoesten thuis te blijven, dat kan ik niet maken vind ik. Het is wel balen hoor, ik loop nu eigenlijk al een week of twee, drie te kwakkelen.
    Deze week ook nog eens ongesteld erbij dus dat is helemaal fijn jippie. Ik zou eigenlijk woensdag voor een uitstrijkje moeten,maar die heb ik net maar afgebeld. Was even vergeten dat ik deze week ongesteld zou zijn. Nu maar vrijdag.
    Mijn man wordt in april geopereerd, dus inderdaad gaan wij in mei weer beginnen ( als alles goed gaat met hem natuurlijk) Ik moet zeggen dat ik er wel weer aan toe ben. De maandjes rust hebben wel goed gedaan moet ik zeggen. Even nergens ( najaaaa nergens...) aan denken. In ieder geval niet elke maand de spanning van ben ik wel of niet zwanger.

Klaproos, ik snap dat het raar is om nu aan de andere kant te staan. Dat heb ik ook heel even mogen ervaren en gekgenoeg kom je ook meteen helemaal in de wereld van zwangeren en ben je dit, het niet zwanger worden, heel snel weer vergeten. Dat doet wel goed he dat je zo snel kunt overschakelen als mens. Ik begrijp dat je hier niet zoveel komt, want onze verhalen word je niet vrolijk van ;) Je kunt je beter lekker bezig houden met je mooie zwangerschap. Heb je al last van een kwaaltjes, of gaat je buik al een beetje opzetten?

Een trekkerig gevoel in mijn oksels ken ik niet hoor Myst girl. Nooit gehad hihihi...je hebt zoveel verschillende kwaaltjes he..Lijkt me een lastig gevoel.

Miss wat een boel tips zeg. Je hebt flink wat moeten typen. Wel waar wat je therapeut zegt. Ik heb ook al ontspanningsoefeningen. Dat helpt echt, je moet zorgen dat je zelf wat rustiger bent, dan voel je je ook lekkerder. Ik vind het erg moeilijk hoor, ik kan mezelf niet altijd rustig krijgen.

Pien wat een gezellig bloemenbehangetje. Ik weet niet of ik dat er bij mijn man door zou krijgen haha...wel heel fleurig. Ik heb gister een mooie jas besteld via de v en d. Ik bestel normaal nooit kleding online, maar komende week geen tijd om naar het prijzencircus te gaan en ik ben bang dat ie anders weg is. Ik kan me voorstellen dat je wel moe bent van al dat klussen in je nieuwe huis, maar het geeft vast ook veel nieuwe energie. Fijn hoor !!
    Jullie ook naar Spanje dus, wat een Spanje gangers allemaal. Hebben jullie al zomervakantie plannen? Wij gaan een week naar Drenthe en een week naar Gelderland. Ik ben niet zo'n vakantieganger, dus liever twee keer een week dan zo lang achter elkaar. Mijn man gaat soms met zijn moeder of iemand anders ergens heen, wat verder weg of zo. Dit jaar besloot hij het niet te doen. Ik vind het prima, dat scheelt weer wat geld. Zijn toch wel aan het sparen voor de toekomstige babykamer he? Ik wil de mooiste kamer die ik kan vinden, dat is zo fijn, daar een beetje over dromen. Stiekem weten we al wat we mooi vinden, maar dat is heulll duur ;)

3. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    hoi meiden, pauze bevalt goed hoor! al betekend dat niet dat ik er niet meer aan denk helaas... had een poosje geleden ook een afpraak met een medium. dat was zo bizar wat ze allemaal wist te vertellen! geloof er normaal gesproken helemaal niet in en dacht altijd ja hoor...t zal wel. maar nu ik het zelf heb meegemaakt, echt heel bijzonder. 2013 gaat een positief jaar worden voor ons en ze zag roze verf ;) moest haar volgend jaar maar een kaartje sturen. of het ook echt zo is moeten we maar afwachten, maar het heeft me in ieder geval een stukje rust gebracht :)
    heeft 1 van jullie ervaring met een medium?
    heb over 2 weken weer een afpraak staan, ben benieuwd!

@klaproos wat goed dat je een kloppend hartje hebt gezien gefeliciteerd!
    @liefde overwint ook gefeliciteerd!:D

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Miracle ik heb geen ervaring met een medium. Een collega van mijn zus heeft wel bijzondere gaven. Ik ken haar niet, maar mijn zus heeft met haar gesproken en ze gaf aan dat ik een miskraam zou krijgen ( dat geloofden we toen natuurlijk niet...bleek wel uit te komen) EN ze gaf aan dat ik lang geduld moet hebben, maar dat ze wel een kindje bij ons ziet komen. Dat geeft me wel kracht, alhoewel ik me wel af vraag WAT IS LANG?

5. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Hoi dames,

Vanochtend de fm gehad en er begint wat te groeien :)
    Woensdag weer terug voor een tweede fm.
    Ik heb ook navraag gedaan over de eicelvoorraad en ze gaf aan dat ze daar meestal verder naar gaan kijken als er iets niet goed is met je hormonenwaarden ofzo. Als er op de echo voor de rest gewoon eitjes te zien zijn dan is er waarschijnlijk niks aan de hand.

@pien wat een apart behang hebben jullie uitgekozen.
    En wat goed dat het begint op te schieten in jullie huis.
    Lijkt me een heerlijk gevoel als alles straks af is.
    Wanneer gaan jullie over?
    En wat een leuk vooruitzicht naar Spanje.
    Lekker hoor!

@miss76 Jammer van het weer, maar goed om te horen dat je het leuk hebt gehad in Spanje.
    Hoe heet die meditatie app die jij gebruikt?
    Ga ik ook even kijken of dat wat is:)
    En goed dat je bij je therapeut bent geweest.
    Hopelijk kan ze je wat meer rust brengen.
    Wat een nare ervaring heb je gehad.
    Ik begrijp dat je niet wilt terugvallen naar hoe je je toen voelde.
    Wat een mooie woorden van je therapeut.
    Dat geeft je zeker weer goede hoop.

@klaproos ik snap dat het voor jou dubbel voelt, maar geniet er nou maar gewoon van ;)
    We verdienen het allemaal en omdat jij nu eerder zwanger bent dan de rest maakt niet dat we het jou minder gunnen.
    Dat is jouw geluk en onze tijd komt ook vast wel.
    Blijf gerust schrijven over alles wat je meemaakt.
    Vind ik juist leuk.
    Hoe voel je je verder? Al wat kwaaltjes?
    Mocht ik het vergeten alvast veel succes met de echo.

@beschuitje beterschap meid! Hopelijk ben je snel weer opgeknapt.
    Waarvoor is het uitstrijkje?
    En wat vervelend dat je man wordt geopereerd. Hopelijk niets ernstigs.
    Voor je het weet is het mei en kun je weer verder.
    Wij gaan na deze poging ook voor een paar maanden rust.
    Lekker op vakantie en daarna hopelijk vol goede moed verder.

@miracle goed om te horen dat de pauze je goed doet.
    Dat gaan wij hierna ook doen.
    Ik geloof er wel in dat mensen gaven hebben, omdat ik dat zelf ook wel een beetje heb.
    Vooral in mijn dromen zie ik veel.
    Ik droomde bijv. een tijd geleden dat de vrouw van m'n collega zwanger was, terwijl ik haar toen nog niet eens kende.
    En ja hoor, een paar maanden later vertelde mijn collega dat ze een kindje verwachten.
    Ik heb ook nog een andere collega die binnenkort vader wordt en heeft nog niet verteld of het een jongen of meisje wordt.
    Ik droomde een paar maanden geleden dat hij mij vertelde dat het een jongen wordt met naam en al.
    Ben dus benieuwd of dat ook uitkomt ;)
    Misschien heb ik het wel helemaal mis, maar vond ik wel grappig:)
    Ik hoop ook voor jou dat die medium gelijk heeft.

@beschuitje dat is minder die voorspelling en hopelijk is lang niet zo super lang. Komt vast goed.

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    MYst girl, ik moet gewoon voor het vijf jaarlijkse uitstrijkje. Als je 30 wordt moet je voor het eerst en daarna elke 5 jaar. Ik word helaas alweer 35 bijna. Het is ter voorkoming van baarmoederhalskanker. Ik vind het wel goed dat ze het doen. Blijft wel spannend, maar beter voorkomen he?

7. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @beschuitje ooh ok.
    Vind ik ook goed dat ze dat doen.
    Ik moet er volgend jaar ook aan geloven, want dan word ik 30.
    Gelukkig zijn we al wat gewend met al deze behandelingen, want volgens mij is het niet echt prettig ;)
    Alvast veel succes!

8. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    @beschuitje dat is ook bizar dat ze dat aan zag komen! inderdaad WAT is lang??? 1 jaar 2 jaar? ik kreeg pas nog een mailtje van mn medium met: bij jou komt het ook hoor vertrouw me maar 'het staat al klaar'. maarja....we zullen echt nog meer geduld moeten hebben denk ik. over mn nichtje zei ze dat ze op zeer korte termijn zwanger zou worden...en waren al 8 jaar bezig. en ja hoor maand erna zwanger! zo bijzonder..

@mysterious jullie ook een pauze hierna? groot gelijk hoor!
    laat maar weten als je voorspellingen uitkomen! hihi zal wat zijn.

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    miracle bijzonder he? Ik ben er eigenlijk te nuchter voor maar ja...sommige dingen kloppen wel.

Myst girl zo'n uitstrijkje is echt niks hoor, wij zijn al zoveel onderzoekjes gewend ...echt dit is peanuts voor ons ;)

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaproos: no hard feelings, je hebt het dubbel en dwars verdiend en meer dan lang genoeg gewacht! Ben benieuwd hoe ver je a.s. vrijdag bent qua zwangerschap ;). Hopelijk weer een mooie echo!

Beschuitje: hopelijk kun je morgen weer aan de bak. Wat irritant dat je al zo lang kwakkelt, niets aan en dan ook nog ongi... Wel goed teken dat je weer 'zin' hebt om de IUI weer op te pakken. Waar moet je man eigenlijk aan geholpen worden? En succes met het uitstrijkje!

Miracle: leuk dat je weer even komt buurten! Bijzonder zo'n medium. Ik geloof er wel een beetje in. Iemand van dit forum die al heel lang in de MMM zat was ook voorspeld dat ze zwanger zou raken en kort daarna was het zover. Eerlijk gezegd durf ik niet naar zo iemand toe te gaan. Stel dat ze zegt dat er bij ons helemaal geen kindjes komen? Dat is mijn grootste angst en die wil ik nu nog niet bevestigd hebben...

Mysterious: mooi dat er weer wat groeit! En nu nog even van een zwangerschap bij jezelf dromen he ;). Ja wat betreft het behang: je moet er van houden, ik weet het :). Manlief heeft er geen problemen mee, hij heeft zelf mee uitgezocht :D. Ik kan helemaal losgaan wat dat aangaat ;).

Miss: ben ook wel benieuwd naar die app ;)

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    O ja vandaag gebeld over bloeduitslag over FSH en oestradiol en was helemaal goed volgens arts. Volgens mij zijn dat dus de hormonen die iets zeggen of je goed zal gaan reageren op de hormoonbehandelingen, of je dus veel eitjes kunt gaan krijgen. En of je richting overgang gaat. Dus als deze waardes niet goed zijn, zal er meer aanleiding zijn denk ik om het AMH te laten bepalen.

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Pien je hebt pb ;)
    Ik wil de operatie van mijn man hier niet uitgebreid beschrijven. Wie het wil weten pb me maar. Nu klinkt het heel spannend, dat is niet zo hoor, maar ik wil niet dat iedereen me hier straks herkent doordat er zoveel privé van mij staat.

13. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Mysteriousgirl: bedankt voor je lieve woorden! Ik wil me inderdaad nooit meer zo voelen als toen. Heb daar heel lang last van gehad en ben nog wel een beetje bang op straat.

Wat fijn dat er wat groeit! Het is inderdaad zo dat er geen reden tot bezorgdheid is als ze op je echo's (met name die op dag 3) genoeg follikels zien. Moet er wel bij zeggen dat mijn FSH waarde vorig jaar ook nog goed was (7), terwijl mijn AMH waarde nu ineens zo dramatisch laag is. Ga mijn FSH komende cyclus opnieuw laten prikken (moet ook op dag 3), ben benieuwd of die inmiddels ook slechter is geworden.

De app heet Headspace!

@ Pien: fijn dat je wat aan mijn verhaal had! En wat heerlijk dat jullie ook naar Spanje gaan!!! Lekker opladen voor de IVF, dat doe je goed :)

Super dat je waardes goed waren! Wat betreft wel of niet AMH laten prikken.. er zijn 3 manieren om erachter te komen of je nog niet richting overgang gaat: antrale follikelmeting op dag 3, FSH waarde checken en AMH waarde checken. Als je genoeg follikels hebt klaarliggen op dag 3 zou ik me absoluut geen zorgen maken, maar als dit er niet bijzonder veel zijn, is het misschien toch een goed idee om je AMH waarde te laten checken. Je AMH waarde gaat namelijk eerst omlaag, je FSH waarde verhoogt pas in een later stadium. Lage AMH betekent hard op weg naar de overgang, hoge FSH betekent dat je in de overgang zit. Wil je niet bezorgd maken, maar juist zorgen dat niemand hoeft mee te maken wat ik nu meemaak!

Te gek behangetje trouwens! Ik zou het niet durven want ben van de effen dingen (heb volgens mij vrijwel geen enkel kledingstuk met een print, haha) maar word er wel heel vrolijk van!

@ Klaproos: ik weet het, het is niet altijd makkelijk om zulke wijze woorden/lessen ook echt te gaan voelen. Toch voel ik me een stuk beter vandaag. Ik lijk wel wat rust in mijn hoofd en in mijn lijf te hebben gevonden. Ik weet niet precies wat nou geholpen heeft. De sessie met mijn therapeute, de yoga (gister weer geweest!) of de meditatie-oefeningen. Misschien de combi van de 3! Hoe dan ook ben ik blij dat ik weer wat lucht krijg. Letterlijk. Ik voel me zelfs weer een beetje de oude Miss, die naast zwanger worden nog meer interesses heeft :)

En voel je alsjeblieft niet schuldig naar ons! Jij hebt het zeker verdiend om zwanger te zijn!!! Wij natuurlijk ook, maar hopelijk komt onze tijd nog. Ik zou het overigens best begrijpen, dat als je zwanger bent je interesse afneemt om mee te schrijven met dames in het traject. Dat lijkt me een logische en gezonde ontwikkeling. Dat betekent niet dat je niet meer met ons meeleeft, alleen gaat jouw leven door. Doe dus wat goed voor jou voelt!

@ Beschuitje: Balen dat je zo ziek bent. Beterschap!
    Ik had de adviezen al uitgetypt voor mezelf (anders is alle info na een dag weer weggezakt) dus kleine moeite om ze met jullie te delen! Ik weet ook niet of het me lukt iedere dag zo rustig te blijven, maar ik weet nu in ieder geval wat ik eraan kan doen als ik teveel pieker. Leuk dat je al zo fantaseert over de babykamer! Ik durf er nog niet aan te denken. Maar verheug me er wel op dat dit hopelijk een keer gaat gebeuren. En grappig dat jij niet zo'n vakantieganger bent. Ik ben juist gek op reizen en heb al veel van de wereld mogen zien. Heb zelfs in Amerika en Kaapstad gewoond!

@ Miracle: bijzonder, jouw ervaring met een medium. Ik hoop dat ze gelijk gaat krijgen!

Truste dames!

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Deze week een heftige week. Ben gister weer begonnen met werken, maar ben eigenlijk nog wel vrij zwak merk ik. Heel snel moe en ook zweterig als ik maar iets doe. Morgen een lange lange dag. Dan hebben we ook rapportavond erachteraan. Ik zie er best tegenop eigenlijk. Ik zal blij zijn als het vrijdag is. Dan ga ik ook weer naar de haptonoom even ontstressen.....

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Miss: dankjewel voor het meedenken hoor :). Bij ons doen ze geen uitgangsecho's, das misschien niet zo best, maar ik reageerde verder prima op de hormonen bij de IUI. Ik weet dat ze toch geen AMH gaan meten, dus voorlopig geloof ik het wel even en gaan we IVF nummer 1 gewoon maar onbevangen in ;).

Beschuitje: jij ook al zo zwaar? Hier ook, maar ben gelukkig niet ziek. Wel heel ingewikkelde, complexe dingen op het werk, waar ik even niet uitkom en dat voelt zo frustrerend om dan naar huis te gaan. Maar verder nadenken had ook geen zin meer na zo'n lange dag....
    Pfff....Nu weer even proberen los te laten, morgen weer een dag. En jij vrijdag weer fijn naar de hap!

16. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    #2096 Mysteriousgirl, 20 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
    @beschuitje ah meid dat is niet fijn.
    Hopelijk knap je gauw op.

@pien lastig zoiets. Heb ik ook weleens op t werk en ik kan t dan niet loslaten. Af en toe om gek van te worden, maar goed.

Hier vanochtend weer fm gehad, maar helaas geen verandering tov maandag. Zul je net zien dat deze laatste cyclus met de IUI heel anders zal lopen. Bleh!!
    Vrijdag weer terug met hopelijk meer actie te zien.

Verder vertelde een goede vriendin van me vandaag dat ze misschien zwanger is. Een van deze dagen gaat ze testen.
    Gun 't haar ook, maar als t zo is dan is t erg dubbel voor mij.
    Ben er toch wel een beetje depri van, omdat ik altijd met haar kon praten over mijn kinderwens. Als ze straks zwanger is voel ik me zo alleen en zielig.

17. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#2097 Klaproos, 22 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2013
    Beschuitje,sterkte nog voor je man. Hopelijk knapt hij snel op. Ook voor jezelf en lekker weekeind vieren vanavond. Volgende week heb je 2 daagjes vrij ;) (Ga ik vanuit..)

Pien,fijn dat je waardes goed waren. Ik weet zo even niet hoeveel eitjes je had bij de IUI's maar zou zeggen dat als de waardes niet goed zouden zijn geweest je ook weinig eitjes zou hebben.

Myst,hé hoop dat het maandag beter is. Kan me voorstellen dat je je echt alleen voelt als je vriendin zwanger is. Heb dat vorig jaar ook gehad met mijn liefste vriendin.

miss,zoals je schrijft,klopt wel een beetje :) Ben allemaal bezig met echo's en kwaaltjes. Kaapstad ben ik nog nooit geweest,geweldig lijkt me dat!

zo vandaag echo. Kijken of er écht een kindje gaat komen,ik kan het nog niet geloven eigenlijk. Laatst was er alleen een knipperlichtje te zien,nu zou het al een klein kindje moeten zijn.

miracle,neem je heel 2013 pauze? Heb er denk ik even overheen gelezen..

18. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @klaproos heel veel succes met de echo.
    Geniet ervan! En wie weet zie je straks 2 kindjes ;)

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mysterious: hoop dat eitje vandaag alsnog een groeispurt heeft gehad. Niks aan als je lijf niet meewerkt... En dan ook nog zo'n vriendin... Ik herken het maar al te goed. Mijn laatste IUI was net mislukt dat een goede vriendin me vertelde zwanger te zijn. Ik deed of ik blij was voor haar, maar vond het eigenlijk vreselijk oneerlijk, want het was haar tweede al en het was weer binnen 2 maanden gelukt. Ik weet dat het mooi voor haar is, maar ik kan er alleen maar jaloers op zijn eigenlijk... We hebben er laatst wel goed over gepraat. Heb haar verteld bijvoorbeeld dat het voor mij wel erg moeilijk is en zeker als ik haar alleen maar over kwaaltjes hoor, hoe zwaar ze het wel niet heeft. En dat heeft wel geholpen. Ook voor haar. Dus mocht je vriendin zwanger zijn, kan ik je aanraden er met haar over te praten wat dat met jou doet. Jouw gevoel mag er ook zijn.

Klaproos: ik had van de 6 IUI's 3 x 2 eitjes en 3x 1 eitje. Niet heel spectaculair dus. Maar ook niet slecht.

Ik ga zo weer naar de acupuncturist. Ze heeft nog 1 kans om me op natuurlijke wijze zwanger te krijgen ;).

20. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @pien m'n vriendin is niet zwanger.
    Voelt ook weer dubbel, maar goed ze waren er ook niet echt actief mee bezig.
    Goed dat je er destijds met je vriendin over hebt gepraat.
    Lijkt me ook erg moeilijk.
    Bedankt voor de tip!

Succes bij de acupuncturist! Hopelijk helpt het je om wat rust te vinden en de kans op een kindje te vergroten.

Deel Deze Pagina