Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hoi meiden,
    even snel voordat ik naar mijn werk ga...
    Helaas was de minder leuke verpleegkundige er vandaag, en die zegt nooit meer dan nodig is zeg maar, maar goed.
    ik heb alles uitgelegd en de fertiliteitsverpleegkundige zei dat we niet uit kunnen gaan van een menstruatie...
    daarvoor was het te weinig helder rood bloed zei ze.
    eigenlijk moest ik morgen bloedprikken op progesteron, maar dat mocht vandaag. dus dat heb ik net gedaan.
    vanaf morgen mocht ik bellen voor de uitslag maar ze wist niet zeker of het er dan al was...

daar dus even de uitslag van afwachten... kijken of er een eisprong is geweest of niet.
    ik mag deze week zoiezo nog niet beginnen met spuiten...
    ''ik wil nu geen risico's nemen'' zei ze, want de bloedtest van de eisprong is nooit 100% zeker.
    dus nu afwachten... misschien word ik nog wel echt ongesteld... maar dat denk ik zelf niet want dat wordt ik nooit uit mezelf...
    zoiezo tot 3 september wachten,,, dan kan ik eventueel een zw. test doen... en 3 september ook weer contact opnemen met het zh... als ik niet zwanger ben moet ik dan weer aan de provera...

al met al komt het er dus op neer dat ik heeeeel veel geduld moet hebben... en toch nog zolang moet wachten omdat ik toch weer aan de provera moet en alles...

;)

2. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @miss Miranda ik hoop idd dat het een innestelingsbloeding is geweest en dat je volgende week positief mag testen.

@zuuske @Lovely79 dat wachten is idd super irritant.
    Ik probeer wel afleiding te zoeken, maar op de een of andere manier denk ik er toch wel een paar x per dag aan.

@Lovely79 ik ben de laatste week ook erg moe!! Weet ook niet of t door t weer komt of dat de hormonen een rol spelen.
    Heel veel succes met je laatste spuitje voor de IUI en hopelijk gelijk de eerste keer raak. Succes morgen met de IUI.
    Laat even weten hoe het is gegaan.

3. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @all moeten jullie na de IUI nog een keer bloed prikken?
    Ik heb er niets over gehoord namelijk.

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Myst. girl bij mij in de folder staat dat je 17 dagen na iui pas mag testen ! dan weet je zeker of het gelukt is of niet. Ik ga me daar wel echt aan houden, het voorkomt een boel teleurstellingen.
    Meiden ik ga eerst even eten, kom straks nog wel even terug.

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Miep: wow gefeliciteerd :D!!! Da's nog eens mooi, de eerste IUI raak! Ik hoop dat we snel meer van zulk nieuws hier mogen horen :)!
    Zuuske: och balen... kan me voorstellen dat je hoop verloren is... dikke knuffel en ik duim voor de zekerheid nog ff voor je door!
    Miranda: ja meid wat een geduld he... niks aan! Hopelijk kun je snel beginnen met de provera, of nog beter: kun je snel positief testen en was de bloeding een innestellingsbloeding :).

All: ga vanavond eerste spuit zetten. Straks na het eten. Spannend hoor! En ik heb een afspraak met de acupuncturist gemaakt. in het kader van: baadt het niet dan schaadt het niet.... Ik hoop in elk geval dat ik er wat rustiger van wordt in mijn hoofd. Ben overigens van het nuchtere type, maar een goede vriendin van me heeft goede ervaringen met de acupuncturist (voor hele andere dingen overigens) dus ik dacht: ik ga eens profiteren van mijn aanvullende verzekering ;).

6. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Beschuitje oké, dan hou ik dit ook aan.

@Pien15 Spannend! Heel veel succes meid.
    Dat de eerste IUI poging meteen raak mag zijn.

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    mys. girl heb jij geen folder over iui van het ziekenhuis gekregen of gehoord wanneer je mag testen dan? Dat zou ook wel slecht zijn vind ik. Maar ik zou inderdaad 17 dagen wachten , als het dan zo is, dan weet je zeker dat je wel of niet zwanger bent.
    Ik moet alleen morgen nog clomid slikken en dan mag ik stoppen. Ben zo benieuwd of het wel wat gaat doen bij mij.

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nou meiden, het is gelukt hoor!
    Wat een toestand toch zeg, werd er helemaal onzeker van... m'n man heeft uiteindelijk geholpen om het flesje schuin te houden, anders kreeg ik niet alle opgeloste vloeistof er weer uit... En ik begon gelijk te twijfelen hoeveel ik nu spuiten moest. Menopur meiden: hebben jullie ook 1 ampul vloeistof op 1 oplospilflesje gebruikt? Ik had denk ik een prikvoorbeeld voor IVF meegekregen waar gesproken werd van ampullen... i.p.v. ampul.... dus ik al helemaal in de war. Heb het hopelijk goed gedaan... Je mag er wel een kwartier voor uitrekenen wil je de spuit eindelijk in je lijf hebben zitten. Hopelijk wordt ik er nog wat handiger in ;).

9. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Beschuitje ik heb wel een folder gehad over IUI. Hier staat in dat ongeveer 2 weken na de IUI men de menstruatie kan verwachten of 'over tijd' kan raken. Wanneer men een paar dagen 'over tijd' is kan men een zwangerschapstest doen.

@Pien15 Goed om te horen dat 't is gelukt met 't spuitje.
    Ik moest 1 ampul vloeistof en 1 potje poeder mengen.
    In de bijsluiter spreken ze idd over ampullen, maar bij mij had ze t opgeschreven dat ik van beide 1 moest mengen.
    Ik had er ook telkens 15 min voor nodig, omdat ik de vloeistof vaak niet in 1 x in 1 x in z'n geheel kon opzuigen in t spuitje.
    Je bent dus niet de enige :)

10. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Mysteriousgirl dank je :) Ik laat het morgen weten! Ja ik heb net een beetje gegeten daarna ben ik zo moe en heb geen puf zoals nu. Zaterdag en zondag waren we weg en heb ik elders geprikt en gelukkig deed mijn vriend dat. Vergeetachtig ben ik ook. Ik was mijn tas vergeten dus moesten we weer terug want de spuiten zaten er ook in, vriend baalde want nu waren we een uur te laat. Hij zei gelijk; dat komt zeker van je hormonen. Ik liet eten aanbranden vorige week omdat ik het gewoon vergeten was en ga zo maar door! Ik slaap ook minder dan anders, dat zal dan wel van de stress zijn.

Pien, mooi, die eerste zit! spannend he? ik had een tabel op papier van de menopur waar info op stond zoals hoeveelheden, op welke temperatuur je het moest bewaren enz. Ik had 1 ampul, 1 flesje en 2 spuiten, een opzuig,- en een injectiespuit.
    Oefenen baat kunst! Succes deze week!

Miranda ik hoop dat dit wachten je zal belonen met een paar streepjes! Hou de moed meid!

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fijn te horen Mysteriousgirl en Lovely dat jullie ook zoveel gebruikt hebben:), is mijn hart ook weer gerust. Ze hadden het in het ziekenhuis toen wel gezegd hoor, maar da's al weer 2,5 week geleden. En zo ineens weet je niks meer zeker he ;). Ik neem maar aan dat ik er nog wel eens handig in wordt :). Maar ook weer niet te handig, want zo lang was ik niet van plan dit te hoeven doen ;).

Lovely: heb jij morgen je eerste follikelmeting? Spannend! Hopelijk groeit er iets moois en kun je snel door naar de IUI :). Kan me je verstrooidheid wel voorstellen. Ik heb het de laatste tijd ook al zonder hormonen, maar zal vast ook wel door de spanning komen. Je bent er toch wel veel mee bezig denk ik dan al met al...

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Pien gelukkig is het toch allemaal goed gekomen. Ik heb een vriendin die doktersassistent is , dus ik denk dat ik haar maar ga vragen als ik het zo hoor. Ik hoef voorlopig toch maar 1 keer te prikken. Kijk moet je nu iedere dag prikken dan is het weer wat anders.

Myst. girl ohh je hebt wel een folder gekregen. Ik merk wel vaker dat het informatie zo verschillend kan zijn per ziekenhuis. Dat vind ik wel vreemd.

Miranda, geduld is een schone zaak zeggen ze wel, maar als je elke keer zoveel geduld moet hebben raakt het wel eens op he?
    Sterkte met wachten!

13. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik kan me helemaal voorstellen dat je van de zenuwen en het gedoe helemaal in de war raakt met al dat prik gedoe. Bij de fertiliteitsafdeling waar wij zijn hebben ze een digitaal forum waar je heel veel informatie kan vinden en vragen kan stellen, dus ook als de afdeling gesloten is, dat is echt superfijn. Maar gelukkig kun je je vraag ook hier kwijt :)

Van onze fa arts moet ik 14/15 dagen na iui bloed laten prikken op zwangerschapshormonen omdat er bij iui een verhoogde kans zou zijn op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (is overigens in percentages te verwaarloze hoor, dus ga je niet druk maken om niet) en dan kan je gewoon gaan menstrueren.

En dat mag ik dus morgen gaan doen. Zoals ik al een keer zei, meestal ben ik dan al ongesteld geworden,maar nu is het er eigenlijk toch nog niet. Het zou logischerwijs wat betreft mijn cyclus vanacht door gaan breken. Ik denk van wel, maar ik HOOP natuurlijk van niet, haha.

Meiden succes met de spuitjes, metingen en vooral het wachten..

14. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Houd voor mij maar op met duimen deze ronde, mijn laatste toilet bezoek was confronterend en teleurstellend.
    K*T!

15. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Dat is klote Zuuske :(
    Sterkte meid!
    Op naar de volgende poging

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Knuffel Zuuske!! Vreselijk balen :(.

17. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    @ Zuuske, neeeee dat wil je niet zien! He bah :( nieuwe ronde deze week, blijf erin geloven!

18. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    @ Pien, ach ja ik neem het voor lief en de 9 maanden ook nog wel. Dat spuiten went wel en indd. als je eraan gewend bent mag je stoppen! Ik hoop dat de bijwerkingen vanaf morgen ietsjes afnemen...Morgenmiddag heb ik de IUI. Ik heb geen idee of ik daarvoor nog een follikelmeting heb. Vandaag was het eitje 18 mm.

@ Mysteriousgirl ik denk dat ik 2 weken na de IUI ga testen. Nu we er zo intensief mee bezig zijn kan ik het vast ook niet laten om een testje te doen! En zoals Zuuske ook zegt in het ziekenhuis testen ze vast ook, ik ga morgen gelijk even vragen wanneer ze dat bij ons doen. Mochten ze het 2 weken na de IUI in het ziekenhuis doen dan test ik thuis niet.

19. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    @ mis. Girl.
    Ik heb altijd een cyclus van 30 dagen. De 2e keer iui was bij mij ook op dag 12. Had toen maar een cyclus van 26 dagen. Mocht van de gyn. 16 dagen na iui testen was toen helaas niet meer nodig. Ga er ook deze x vanuit dat ik 2 weken na iui ongesteld zou moeten worden.

20. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @pien. wat goed dat het zo goed ging!!! jeeej You go girl! :)

@zuuske *knuffel* bah meis wat vervelend! wel moed houden hoor!

@all
    gebeld voor de uitslag van het bloedonderzoek om te kijken of er een eisprong is geweest...
    progesteron waarde: 1.4 :(
    dus geen eisprong gehad...!

ik bel zometeen nog maar even naar het ziekenhuis... want waar wacht ik nou op ?!?
    als die bloeding het weekend wel ongi was, zit ik nu op cd 5... zou ik dan nog kunnen beginnen met spuiten?
    en anders wil ik meteen wel weer aan de provera. want ik zie niet echt in waarom ik nu nog moet wachten, jullie?

Deel Deze Pagina