Hallo dames, Hier doet de rust goed. Ben er minder mee bezig dan tijdens de behandelingen. Volgende week een oriënterend gesprek voor IVF. Dan hebben we dat alvast gehad. Wij hebben trouwens een paar dagen Antwerpen geboekt voor ons huwelijksjubileum Dat wilden we al een tijdje doen. @beschuitje bedankt voor de tip in ieder geval. Misschien doen we dat een andere keer. @klaproos In Nederland trouwen is net zo leuk toch! Leuk dat je iets hebt om maar uit te kijken. En goed dat je met een maatschappelijk werkster kunt praten. @pien wat fijn dat jullie helemaal over zijn in jullie nieuwe huis. En mooi dat het ander huis is verkocht. Nu kunnen jullie voor nieuwe en mooie herinneringen zorgen. Veel succes bij de maatschappelijk werkster. En hier de laatste koninginnedag goed gevierd. @beschuitje Hopelijk is je mannetje snel weer opgeknapt en kunnen jullie verder. Ik snap dat je zo snel mogelijk verder wilt.
Hallo lieve meiden! Long time no speak @ Klaproos: wat leuk dat je gaat trouwen! Ik duim voor sneeuw, dat zou wel heel sprookjesachtig zijn! @ Pien: hoe bevalt het in je nieuwe huis? @ Mysteriousgirl: fijn dat de rust je goed doet. En dat je het IVF gesprek alvast gepland hebt. Heb je al een idee van wanneer je zou willen beginnen of zijn jullie daar nog niet over uit? @ Beschuitje: wat goed dat je zin begint te krijgen om te starten. Dan ben je er straks echt weer aan toe denk ik! Beterschap aan je man! @ Zuuske: spannend hoor, je escape IUI met 3 follikels! Ik begrijp dat je er niet veel van verwacht maar er hoeft maar 1 goed ei tussen te zitten, toch? @ allen: ik heb groot nieuws. Ik ben zwanger!!! Alleen moet ik er helaas aan toevoegen dat we niet zeker weten of het goed zal blijven gaan. Ik heb maandag positief getest en moest woensdag bloed komen prikken. Dat doen ze standaard 16 dagen na de IUI. Daaruit bleek dat mijn hcg waarde maar 42 is, terwijl 'ie rond de 150 had moeten zitten. Maar goed, dan gaan ze er vanuit dat alle eitjes op exact dezelfde dag innestelen. Dus als mijn eitje wat traag was, kan de waarde alweer kloppen. Ook maken niet alle vrouwen evenveel hcg aan dus het komt voor dat je met een lage startwaarde toch een gezond kind op de wereld zet. Helaas komt het ook voor dat die lage hcg waarde betekent dat er iets mis is met het vruchtje. Hier gaan we komende woensdag achter komen. Dan wordt er weer bloed geprikt. Als de waarde goed is gestegen, zal het waarschijnlijk wel goed komen. Is dit niet het geval, krijg ik ergens in de komende weken een miskraam. Jullie begrijpen dat ik niet echt blij durf te zijn met mijn zwangerschap, waar ik wel van baal omdat het natuurlijk ontzettend bijzonder is dat het na al die jaren is gelukt! Toch ga ik proberen er een beetje van te genieten want ik kan toch niets aan de uitslag veranderen en ik ben maar mooi wel zwanger! Dit was overigens de laatste IUI voordat we aan IVF in Dusseldorf zouden beginnen. Ik had daar gister eigenlijk heen gemoeten om de IVF op te starten maar heb dus af kunnen bellen. De (IUI) wonderen zijn de wereld dus nog niet uit! Veel liefs, Miss
@miss76 wauw wat bijzonder! Een voorzichtig gefeliciteerd! De wonderen zijn de wereld niet uit idd. Hopelijk blijft alles goed gaan en mag je een gezonde baby op de wereld zetten. Wij willen ergens in september waarschijnlijk verder. Hopelijk is het dan ook niet meer nodig.
Miss: wow, wat bijzonder . Ik hoop echt voor je dat het toch goed mag zitten en dat het gewoon wat laat ingenesteld is o.i.d. Ik duim uit alle macht voor je meid!! Mysterious: september klinkt goed, dan heb je nog lekker de zomermaanden om uit te rusten ! Beschuitje: fijn dat het goed is gegaan met je man . Hopelijk toch nog snel een IUI en anders nog maar een maandje later . Hoe voel jij je verder? Klaproos: hoe gaat het met jou meid? Weet je al wanneer jullie verder gaan? Je zou eigenlijk naar Dusseldorf toch? All: gisteren bij de maatschappelijk werkster geweest. Moet zeggen dat dat niet verkeerd was. Ze stelde prettige vragen, ook aan mijn man. En zo heeft vooral mijn man ook wel weer wat geleerd , in elk geval hoe hij met mij kan omgaan, en dat we er wel over moeten blijven praten, en aan elkaar aangeven wat we wel en niet willen. Op zich wel handige tips hoor, ook al zijn ze me niet onbekend. Maar ik merkte aan mijn man dat hij gisteren al wat beter zijn best deed om lief voor mij te zijn . Ik kan soms best chagerijnig zijn (ook zonder extra hormonen ). En dan zegt ie: geeft niets hoor, ik redt me wel met jou. Lief toch . O ja en we moesten het er maar eens over hebben wat de betekenis van onze kinderwens is: waarom wil je graag kinderen en wat nou als het toch niet gaat lukken, wat verlies je dan? Als je dat van elkaar weet, kun je daar beter samen uitkomen. Mijn man denkt eigenlijk nooit na over dat het niet gaat lukken, maar denkt wel gelukkig te kunnen zijn zonder kinderen. Ik weet het niet, het is voor mij een toekomstbeeld dat ik dan compleet moet bijstellen: wat wil ik dan met mijn leven? Daar zie ik tegenop, om iets te moeten bedenken wat ik dan nog echt belangrijk vind, wat is de zin dan nog? Enfin, heel filosofisch allemaal nu . Dat gesprek moeten manlief en ik dus eigenlijk nog eens voeren. En tot slot vond ze dat ik vooral niet teveel op internet moest kijken naar ervaringsverhalen. Ik moet op mijn eigen kracht vertrouwen, weten dat we dit aankunnen en dan niet teveel op andermans verhalen afgaan. Ik heb gezegd dat ik wel op een forum zit en het wel prettig vind om te lezen en dat het er echt niet alleen maar horrorverhalen staan, dus dat ik in die zin niet bang ben voor IVF. We gaan het wel beleven. En ik moet er maar op vertrouwen dat het goed komt . Geniet van het mooie weer meiden!!
Meiden, de iui deze maand wordt hem niet. Ik ben vandaag weer ongesteld geworden. Komende maand gaan we weer van start, ben nu alweer zenuwachtig hihi.... maar meer op een leuk spannende manier. Die maanden rust heeft me echt even goed gedaan. Pien fijn dat het gesprek goede gegaan is en ook het nodige heeft opgeleverd. Ook bij je man. Voor mannen is het sowieso altijd lastig die vrouwen te begrijpen haha
Beschuitje: dus deze cyclus dus nog niet toch? Volgende ronde weer starten, spannend meid! Goed teken dat je er een soort van zin in hebt. Gek is dat he. Ik heb dat ook wel een beetje met IVF. Niet zozeer in de behandeling, maar wel weer naar het gevoel een kans te hebben. En ja mannen zijn hoe dan ook anders he. Vrouwen begrijpen lijkt me ook geen makje . Miss: hoe gaat het met jou? Heb je een voorgevoel of het goed zit? Doe jezelf ook een testje? Mijn duimen draaien voor je!!
Nee deze cyclus nog niet. Ik wil deze maand nog even rust voor mijn mannetje haha en mezelf. Komende keer dan starten we. Ja ik heb ook geen zin in al dat gedoe weer, maar wel zin in het idee weer kans te maken. Dat lijkt me wel weer fijn ! Het moet er toch eens van komen he dat wij ook mamma mogen worden
Miss,mijn duimen draaien nog steeds voor je. Ik las dat de testen opliepen van 1-2 naar 2-3. (als ik het goed onthouden heb) Dat is echt fijn! Mys,ik hoop ook voor je dat je voor september zwanger bent. Succes alvast met je gesprek. Pien,mannen staan er echt anders in dan vrouwen. Mijn man denkt ook dat ie gelukkig zal zijn zonder kinderen. Fijn dat het gesprek jullie goed heeft gedaan. En wat ze zegt over ervaringsverhalen geef ik haar 100% gelijk in Beschuitje,verdorie jij ongi?Hoop dat de rust je goed doet! Ik ben ook alweer ongi,30 dagen na de mk. Wel iets van een eisprong gevoeld,dat scheelt dan maar helaas.
Vandaag heb ik weer prikinstructie gehad. Guttegut wat moet ik toch een hoop spuiten zetten, en dat allemaal in mijn kleine, vetvrije buikje... Al met al ben je al gauw 4 weken aan het spuiten en dan ook nog een tijdje 2 per dag! Heb vanmiddag ook de hele bubs maar opgehaald bij de apotheek, een hele tas vol, niet echt een lekker vooruitzicht . Heb gisteren de laatste pil van de strip geslikt, maar moet direct doorgaan met de nieuwe t/m de 14e. En het bruinverlies is vandaag al begonnen... ben benieuwd hoe dat gaat, zal wel aanhouden en erger worden ben ik bang . Hoe ist met jullie allemaal?
Lieve meiden! Ik was even druk met het schrijven van een document waarin ik alle tips en tricks heb opgeschreven waarmee je je algehele gezondheid en met name je vruchtbaarheid kunt verhogen. Het is een verzameling van alles wat ik de afgelopen maanden heb gelezen en gedaan. Voor wie dit graag wil ontvangen: pb me even je emailadres en dan krijg je 'm van me! Ik kom snel weer even met jullie bijkletsen Liefs, Miss
Ha miss, ik wil je document wel eens lezen hoor. Wie weet kan ik nog wat van je leren. hahaha al denk ik dat we allemaal experts zijn op dit gebied. Morgen moet je weer bloedbrikken toch? Spannend meid, ik hoop op goed nieuws. Ben je nerveus?
Dag dames, Morgen naar t ziekenhuis voor een gesprek in t ziekenhuis waar we voor IVF gaan. Denk dat het meer een oriënterend gesprek is. Ben benieuwd, want ben er nooit eerder geweest. @pien goed om te horen dat het gesprek met de maatschappelijk werker goed is geweest. En spannend dat je binnenkort weer spuitjes moet zetten. Het is me wat! En 4 dat is wel heel veel. Hoop dat IVF uitkomst zal bieden voor jullie. @beschuitje gelijk heb je dat je de tijd neemt. Die rust doet idd wel goed. Hopelijk is je mannetje snel weer de oude. @klaproos dankje meid! Ik hoop t ook echt. Hoe gaat het verder met je? @miss ik heb je een Pb gestuurd. Tips zijn natuurlijk van harte welkom Hoe gaat het verder met je?
Hoi allemaal! Beschuitje ik voel me wel iets beter maar nog steeds rot helaas. Antidepressiva moet nog aanslaan vrees ik. Hoe gaat het met je verder? Miss,ik duim erg voor je,hopelijk snel goed nieuws voor jullie! Pien,klinkt akelig die spuiten. Maar het klinkt spannend meis!! Wel rot dat je weinig buikvet hebt en dan nog zoveel op een dag,jeetje. Myst,hoe was je gesprek?
Mysterious: hoe is je gesprek gegaan? Weet je al wat meer over wanneer je zou kunnen beginnen? Was het een prettig ziekenhuis? Klaproos: hoop voor je dat de medicatie snel mag aanslaan. Was je ivm je zwangerschap op iets anders overgestapt o.i.d? Maar het is hoe dan ook heftig wat je hebt meegemaakt, dus het zal wel even duren voordat je dat wat verwerkt hebt. Hier nog steeds wat bruinverlies, maar het lijkt nog mee te vallen. Ik hoop dat dat nog een paar dagen zo bijven kan. Zaterdag begin ik met de eerste spuit decapeptyl, om de cyclus stil te leggen. Ben benieuwd . Ga de bijwerkingen eerst maar niet lezen geloof ik .
Hi meiden, lief dat jullie al aan me dachten! Helaas zijn we nog niet veel wijzer, al lijkt het erop dat het niet goed zal aflopen De waarde is in 7 dagen gestegen van 42 naar 334. Aangezien je hcg waarde iedere 48 tot 72 uur hoort te verdubbelen, zou je denken dat ze hier tevreden mee zijn. Alleen had het VU gewild dat mijn waarde een inhaalslag gemaakt zou hebben en nu rond de 1500 had gezeten. Tja, dat is wel een heel groot verschil natuurlijk! Ik heb nog eens teruggebeld en gevraagd waarom zij niet blij zijn met die keurige verdubbelingen maar dat kon ze me niet goed uitleggen, ook al heeft ze met een arts overlegd. Zij willen gewoon bepaalde waarden zien die ik niet heb. Ze sluit niet helemaal uit dat het nog goed kan aflopen maar ze zei (dit was de lievere dame, niet die negatieve ) dat ik van het ergste uit moet gaan. Volgende week willen ze me weer terugzien om bloed te prikken. Ik was in eerste instantie zelf nog wel positief. Ik was tevreden over de verdubbelingen en hoopte dat ik gewoon lekker veilig op de ondergrens zat. Maar inmiddels ben ik toch ook een beetje ongerust. Mijn Clearblue test sprong afgelopen zaterdag namelijk naar 2-3 weken zwanger sinds conceptie. Dat doet ie pas bij een waarde van 200 of hoger. Als ie zaterdag rond de 200 zat, had mijn waarde 4 dagen later dus al minstens tussen de 400 en de 800 moeten zitten. Misschien is er de afgelopen dagen dus wel iets misgegaan en is het vruchtje gestopt met groeien? Wat denken jullie ervan? Ik voel me gelukkig wel kalm en ben nog steeds blij met het feit dat ik zwanger kan worden, hoe deze zwangerschap ook afloopt. Jullie in ieder geval heel erg bedankt voor het meeleven, ik heb daar onwijs veel steun aan! Liefs, Miss
Ik vond vanmiddag trouwens dit schema op internet, waar ik wel weer iets hoopvoller van werd! Van al deze vrouwen waren er toch best veel die een lagere, net zo lage of iets hogere hcg waarde hadden als ik (zie linker kolom, mijn waarde is 334). En dit zijn allemaal voldragen zwangerschappen. Dus wie weet heb ik nog steeds een kans!
Hoi meiden, Het gesprek van gisteren was erg kort, maar was ook alleen een oriënterend gesprek. Nieuw ziekenhuis, dus allerlei vragen opnieuw moeten beantwoorden. We moesten allebei bloed laten prikken, om eventuele gekke ziektes uit te sluiten. We hebben alvast een afspraak gemaakt voor opnieuw inleveren van het zaad van manlief en een vaginale echo bij mij. Daarnaast hebben we over 1,5 week de IVF informatie avond. Als we dat allemaal hebben gehad en alle uitslagen binnen zijn, dan kunnen we kijken wanneer we echt willen gaan beginnen met IVF. Volgende week lekker een paar dagen Antwerpen. Verheug me er erg op, afgezien van het weer dan...maar goed. Mocht ik een paar dagen niet reageren dan weten jullie waar ik uithang @miss bedankt voor je document. Kan er zeker wat tips van gebruiken. Ik vind het knap van je hoe je met de situatie omgaat. Aan de hand van bloeduitslagen kunnen ze dus testen of alles goed gaat? Die statistieken geven in ieder geval hoop. Hopelijk blijft het goed gaan. Ik duim voor je! @pien succes met je spuitje zaterdag. Zet 'm op! @klaproos ik vind je een sterke dame! Het komt goed! Hopelijk voel je je snel weer beter. Nog plannen voor het weekend? @all hoe gaat het met de rest?