Kijk dat begint er op te lijken meiden, gezellig Mysterious: je hoort altijd nieuwe dingen. Ik dacht al van alles te weten, maar je hoort toch dan weer nieuwe dingen. Maar wij hoorden het dus 1 op 1 van de arts. Maar goed, je hebt gelijk, de mensen die je op zo'n infoavond tegekomt zitten in hetzelfde schuitje! En Antwerpen is inderdaad erg mooi, ben er 2 jaar terug ook geweest. Goed dat je ook van de chocola geproefd hebt . Is misschien nog wel lekkerder als je ongesteld bent . Ja vreselijk van die broertjes.... Onbeschrijvelijk gewoon.... Beschuitje: o dat lijkt me ook erg frustrerend dat het afvallen niet lukt terwijl je zo je best doet. Het schijnt dat de eerste kilos makkelijker zijn dan de latere kilo's. Ik kan er gelukkig niet over meepraten, maar het lijkt me niets aan. Maar hou vol he, je kunt het! Wel fijn dat je gister van het mooie weer hebt kunnen genieten. Hier was het buitengewoon triest weer.... All: heb vannacht beter geslapen en ik voel me nu wel een stukje beter weer. Da's wel fijn. Hopelijk houd ik het zo wat vol tot en met de punctie. We gaan gewoon 'vrolijk' door .
Pien ik wil best veel afvallen dus ik zit nog in de eerst kilo fase Vandaar de frustratie haha... Over spullen willen kopen...wij hebben min of meer afgelopen week iets gekocht voor ons toekomstig kindje. Wij willen heel graag een tripp trapp stoel tegen die tijd en dan zo'n soort maxicosie bakje erop voor in het begin. (Google maar eens new born en tripp trapp.) Een kennisje van mij verkocht nu zo'n bakje en omdat ik weet dat het van een bekende komt dacht ik er meteen aan het te kopen. Voorzichtig even peilen bij vriendlief en hij vond het ook goed. Normaal doe ik dit nooit , al echt grotere dingen kopen, maar ja in dit geval kan je een prijsverschil van 80 euro niet laten lopen vind ik Niet verder vertellen hoor Vandaag een lekker lui dagje, beetje filmpje kijken en voorbereiden op de werkdag voor morgen. Ik moet een presentatie houden voor mijn collega's. Gelukkig samen met nog iemand. We hebben een studiedag. Vind dat altijd erg spannend hoor. Jullie nog plannen voor vandaag?
Pien,wat rot al die spuiten en dan ook nog op zo een gaar tijdstip! Heb je al een echo gehad of is deca nog niet voor de stimuleerfase? beschuitje,wat rot een baby van 2 weken. Kinderen kan ik goed hebben maar babies heb ik moeite mee Hier ook moeite met de afvalrace. Vrijdag en gister ging het goed maar het valt niet mee. Succes ermee. En ik zou het trouwens ook gewoon gekocht hebben,80 euro is veel! Myst,fijn dat je genoten hebt van Antwerpen! En succes a.s dinsdag. Hier gaat het wel. Minder depri,wel nog veel paniekaanvallen maar ik kan er min of meer mee leven. We zijn er nog lang niet qua medicatie aanpassen,is allemaal proberen. Gelukkig wel allemaal babyvriendelijk Ik mis het mooie weer ook. Hoewel het gisteren heel lekker was hier! Op blote voeten gelopen,heerlijk. Eisprong achter de rug en nu weer wachten. Telkens hoop ik weer maar dat zal wel minder worden als we weer een half jaar verder zijn zonder baby Ik las trouwens dat Miss76 een miskraam krijgt. Heel veel sterkte meis als je dit leest.
Beschuitje: ik zal het niet verder vertellen hoor, hihi. Ik heb het even opgezocht en ziet er wel handig uit ja . Ach ja, positieve instelling moet je maar denken! Ik zou het gewoon niet durven... Hoewel ik wel eens een poppewagentje uit de jaren 70 heb gekocht, dat vond ik gewoon te schattig om niet mee te nemen... nu spelen de kinderen van mijn vriendinnen ermee . Dat heb ik dan wel met speelgoed: tis toch hoe dan ook handig om wat in huis te hebben, want ja er komen toch regelmatig wat kindjes over de vloer hier. We hebben zelfs een kist vol speelgoed in de woonkamer staan... Zit m.n. speelgoed van onszelf in van vroeger. Mag toch hopen dat het ooit gebruikt gaat worden door mijn eigen kind/kinderen . Klaproos: fijn dat het ietsje beter gaat en dat je er mee kunt leven zo. Fijn ook dat de medicatie gewoon babyfriendly is . En kan me best voorstellen dat je toch weer hoop hebt hoor, want ja, je hebt het nu wel bewezen dat het kan he! Positief blijven hoor! Ach wat verschrikkelijk sneu voor Miss . Ik had op een ander topic al voorbij zien komen dat het niet goed leek te gaan. Miss: hoe is het met je meis? Dikke knuffel vanaf hier!
Hallo lieve meiden, ik was al van plan snel weer met jullie bij te komen kletsen toen ik zag dat er weer wat leven in de brouwerij was! Helaas kloppen de berichten. Na weken in onzekerheid te hebben gezeten is het vandaag definitief einde oefening voor ons. Vanochtend zag ik al wat roze afscheiding en vlak voordat we de echo hadden (die had ik zelf geregeld bij een verloskundigenpraktijk, aangezien het VU weigert een echo te doen) om 13.30u werd het rood. Heel licht nog, maar wel duidelijk. Op de echo zagen we heel duidelijk een embryo met dooierzakje, alleen had het embryo de grootte die het met 6 weken had moeten hebben terwijl ik vandaag 7 weken zwanger ben. Ook was er geen hartslag te zien en die zou er met 7 weken wel moeten zijn. Het wordt dus definitief een miskraam Ik moet zeggen dat het heel bijzonder was dat we samen naar de echo konden kijken, dat voelde als een mooi afscheid. Als we op het VU hadden moeten wachten, hadden we nooit een echo gehad en dan is het toch allemaal veel onwerkelijker. Ik ben nu wel heel verdrietig, de tranen blijven komen. Terwijl ik er al die weken op voorbereid was (mijn bloeduitslagen waren vanaf het begin niet goed) maar dat het nu definitief is, doet toch pijn. Ik kom deze week ook weer even met jullie bijkletsen. Fijne dag nog! Liefs, Miss
@miss76 ah meid wat verschrikkelijk Wel mooi dat jullie afscheid konden nemen, voor zover dat mogelijk is. Neem je tijd, want het lijkt me heel zwaar en moeilijk. Ik denk aan je meid en bewonder je positieve instelling.
ach miss..wat een ROT bericht !! Moet je nu wachten tot je kindje vanzelf komt of niet? Je weet dat ik ook een miskraam heb gehad, misschien helpt het nu niets, maar als je wilt pb-en mag dat altijd.
Sterkte Miss, wat een moeilijk allemaal. Je was ondanks de onzekerheid zo positief. Geen wonder dat je nu dan breekt, laat de tranen maar gaan. Het is gewoon hartstikke rot. En dat het VU zo moeilijk doet over een echo vind ik trouwens ook erg slecht, maar goed, gelukkig heb je dit zelf kunnen regelen en nog heel eventjes jullie kindje kunnen zien. Nogmaals sterkte meid!
Miss,ik vind het ook echt idioot van het Vu dat ze zo moeilijk doen om een echo te maken! Zoiets kost ze 5 minuten! Huil maar flink,ik weet hoe het is,heb hetzelde meegemaakt helaas. Was 9 weken en werd een week teruggezet en 2 weken later bij 10 weken bleek mijn kindje dood te zijn bij 9 weken Heel veel sterkte,een missed abortion is afschuwelijk omdat je dan je overleden kindje ziet. Pien,ik doe mijn best positief te blijven! Valt niet altijd mee maar het is een keer gelukt en hoop dat het nog een keer gaat lukken! Ik hou trouwens m'n hart vast,heb al 6 weken geen diaree gehad door de lyme,normaal moet ik per dag ongeveer 15 keer of meer naar de plee rennen,nu maar een keer of 4 en geen diaree. Ik durf niet te hopen dat de ziekte minder word,heb dit al een keer eerder gehad en toen kwam het keihard terug Ik hoop dat het voor jou ook gaat lukken! Heb je erge last van de hormonsters of valt het mee?
Bedankt voor jullie lieve reacties meiden! @ Mysteriousgirl: dank je wel voor je compliment en je steun! @ Beschuitje: ja, voorlopig wachten we om te zien of het vanzelf op gang komt. Sinds gister heb ik licht bloedverlies dus het lijkt erop dat het gaat beginnen.. Vreselijk voor jou dat je dit ook hebt meegemaakt. Je weet dat de kans aanwezig is maar na al die jaren proberen hoop je toch dat het jou bespaard blijft he? Dank je wel voor je aanbod, ik zal eraan denken als ik behoefte heb om erover te praten! @ Pien: jij ook bedankt voor je lieve reactie. Ik vind het ook schandalig dat het VU weigerde een echo te doen, maar zij beweren bij hoog en bij laag dat je niets kunt zien op een echo als je hcg waarde onder de 1000 ligt. Inmiddels heb ik wel bewezen dat dit niet klopt, zie hieronder hoe ze daar vandaag op reageerden! @ Klaproos: idem dito, inderdaad idioot van het VU. Al denk je dat er niets op de echo te zien zal zijn, je kunt toch tenminste kijken? Mij wel bang maken met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (ze zeiden vorige week dat ik bij het eerste teken van buikpijn direct naar de eerste hulp moest gaan ) maar weigeren een echo te maken om te zien of mijn eileider misschien al verdikt is. Ik snap er niks van hoor... Ook voor jou vind ik het nog steeds zo verschrikkelijk dat je dit mee hebt moeten maken! Eindelijk die langgekoesterde wens in vervulling zien gaan en het dan zo snel alweer kwijtraken is echt niet te doen. Ik hoop voor jou en ons allen dat ons dit vanaf nu bespaard blijft en dat we allemaal snel zwanger raken van een gezond kindje! @ allen: ik heb gister veel gehuild, het hakte er toch harder in dan ik had gedacht. Het was zo mooi om die echo te zien en tegelijkertijd zo verdrietig om te weten dat het vruchtje is gestopt met groeien. Althans, daar ga ik vanuit... Er gebeurde vandaag namelijk zo iets geks! Ik heb vanochtend weer bloedgeprikt en de hcg waarde was ongeveer gelijk gebleven, dus geen groei sinds vorige week. Wat klopt met de gedachte dat er een miskraam aan zit te komen. Maar wat gek is, is dat je met mijn lage hcg waarde volgens het ziekenhuis ECHT niets zou moeten kunnen zien op een echo. Ze hebben mij vanmiddag uitgebreid besproken in het artsenoverleg (ik had mijn echo's meegenomen dus daar heeft de verpleegkundige kopietjes van gemaakt) en staan voor een raadsel waarom ik zulke mooie echo's krijg met mijn hcg waarde. Ook was het embryo op de echo enorm gegroeid sinds de echo van vorige week, terwijl het hcg al 2 weken bijna stilstaat. Het verzoek is dan ook om morgenochtend voor een echo te komen! Zou het dan zo kunnen zijn dat mijn hcg waarde moeilijk te traceren is in mijn bloed maar dat mijn embryo intussen (met een week achterstand, maar misschien is dat veroorzaakt door een hele late innesteling?) gewoon aan het groeien is? Als het heel laat is ingenesteld, zou het best kunnen kloppen dat we gister nog geen hartje hoorden. Het bloedverlies is ook nog heel minimaal en dit komt wel vaker voor in een gezonde zwangerschap. Pfff.. dit is toch om gek van te worden? Enige reden dat ik zeker denk te weten dat ik een miskraam krijg, is dat mijn temperatuur vanochtend kelderde en dat gebeurt altijd vlak voor mijn menstruatie. Ik zal blij zijn als ik morgen die echo heb gehad! Als je zeker weet dat het niet goed is, kun je het afsluiten en verwerken maar ik word nu toch weer een beetje hoopvol, tegen beter weten in... Ik hou jullie op de hoogte! En beloof dat ik ook snel weer op jullie kom reageren x Miss
@miss76 wat erg al die onzekerheid. Hopelijk hebben ze het mis en blijft je beebje gewoon groeien. Ik duim voor je meid. Veel succes morgen met de echo. @all vanavond naar de IVF info avond geweest. Moet zeggen dat ik 't erg nuttig vond. Het deed me denken aan school Het was in een auditorium met ongeveer 15 stelletjes. Ze gaf een powerpoint presentatie en liet ook foto's zien van hoe IVF gaat enz. Er was ook tijd voor vragen. Af en toe verdrietig dat wij dit allemaal moeten doorstaan, maar al met al een zinvolle bijeenkomst.
@all weten jullie of IVF pogingen per zorgverzekeraar gelden? Dus stel dat ik mijn pogingen bij CZ heb gehad en overstap naar een andere zorgverzekeraar, krijg ik daar dan opnieuw IVF vergoed? Zou wel erg mooi zijn namelijk
Miss: wat een onzekerheid toch, heel moeilijk lijkt me dat zeg . Ik hoop dat je vandaag hoe dan ook duidelijkheid krijgt. Succes met de echo! Mysterious: mooi dat de avond goed was! Ivf kijrg je 3 behandelingen voor vergoed, maar overstappen na 3 x heeft geen zin, je begint dan niet opnieuw te tellen. Zou mooi geweest zijm . E schijnt 1 verzekering in Nl te zijn die 4 x vergoed, maar dan moet je heel veel bij betalen. Kun je hier wel ergens op het forum vinden welke dat is, iets met een P dacht ik...
@pien dat dacht ik al. Helaas Ik wist trouwens niet dat je tot je 38e maximaal 1 embryo per keer krijgt teruggeplaatst. Nou ja, hopelijk raken we er met 1 ook gewoon zwanger. Per terugplaatsing 30% kans op zwangerschap, klinkt trouwens wel positief.
Miss,ik zou eigenlijk ook denken dat je weinig hcg aanmaakt omdat je zo een mooie echo hebt. Ik heb dezelfde echo gehad als jou en was toen net zo ver geloof ik. Bloedverlies kan idd gewoon voorkomen in de zwangerschap,ik heb het ook gehad maar na een paar dagen stopte het. Was met 5 wk maar het kan ook zijn dat de ene van de tweeling toen is gestopt met groeien. Ik hoop zo voor je dat de echo van vanmiddag goed is. Dat zou echt een wonder zijn!! En mocht het niet zo zijn dat iedereen hier nooit meer zoiets hoeft mee te maken Het hakt er echt in ja. Ik heb een week niet naar moeders met kinderwagens kunnen kijken of naar kleine kinderen.. Mys,jammer he dat dat niet kan van de verzekering! Ik weet alleen niet hoe ze tellen mocht je een mk krijgen. Zou je dan weer 3 pogingen krijgen? 30% is best hoog eigenlijk. IUI is maar 10%. Trouwens zijn de regels veranderd? Eerst was het toch bij 36 maar een embryo?
Hi meiden! Ik had vanochtend de echo. Het beeld is helaas (maar zoals verwacht) hetzelfde als maandag: geen hartslag en het embryo loopt achter in groei. De arts kon niet verklaren waarom je alles zo goed kunt zien op de echo terwijl dat met mijn lage hcg theoretisch gezien niet mogelijk is. Ook begrijpt ze niet waarom het nog wel gegroeid was terwijl de hcg waarden stil bleven staan. Ondanks deze wonderlijke natuurverschijnselen, ziet het er niet naar uit dat het embryo levensvatbaar is. Om hier helemaal zeker van te zijn, adviseerde ze me om het nog een week aan te kijken. Komt de miskraam vanzelf op gang, is het duidelijk. Gebeurt dit niet, dan doen we over een week nog een echo om te controleren of het embryo toch is blijven groeien/een hartslag heeft ontwikkeld (ze geeft het nog een kans van 2%). Zo niet, dan mag ik als ik dat zou willen pillen nemen om het op te wekken. Als het volgende week nog wel leeft en groeit, ben ik natuurlijk blij maar ook wel heel bezorgd over zijn/haar gezondheid met al deze problemen tijdens de start! Maar daar maak ik me wel zorgen om als het zover is. Mijn eigen gevoel? Vanochtend was mijn temperatuur weer laag en ook begint het bloeden iets toe te nemen. Tel daarbij op dat de echo er niet goed uitziet en het lijkt mij duidelijk dat dit echt een miskraam gaat worden. Wat mij betreft mag het snel komen, ik ben het inmiddels wel beu om zo in onzekerheid te zitten en ik wil dit graag afsluiten en vooruit kijken! @ Beschuitje: wat goed dat je zo bezig bent met afvallen! Hoe doe je het? Een bepaald dieet of gewoon het 'schep de helft op en snoep niet-dieet'? Ik heb gemerkt dat je vanzelf gaat afvallen als je tarwe, zuivel, suiker en E-nummers weglaat. Klinkt ingewikkeld maar dat valt best mee. En je voelt je er nog veel beter door ook! En ja, het is frustrerend dat je soms stilstaat terwijl je zo je best doet. Maar je lichaam wil dan gewoon even pas op de plaats maken want moet ook maar meeschakelen in wat jij aan het doen bent natuurlijk Het is hier inderdaad rustig de laatste tijd. Ik ben wel heel actief op het poffertjes-topic en het Dusseldorf-topic omdat daar zoveel gebeurt. Maar goed idee om dit topic ook wat meer leven in te blazen Wat betreft pasgeboren babietjes: ik vind het ook moeilijk om die te zien nu. Ik ging gister na het bloedprikken in het ziekenhuis een kopje koffie drinken in mijn vaste tentje en daar ging een stel naast me zitten met een babietje van 2 of 3 maanden. Hij was zo prachtig en de kersverse ouders waren zo verliefd op hem! Intussen zat ik daar te denken aan de miskraam die op dat moment (hoogstwaarschijnlijk) op gang aan het komen was bij mezelf. Heel confronterend! De tranen sprongen in mijn ogen en ik moest mezelf echt even afleiden om niet in huilen uit te barsten @ Pien: fijn voor je dat de decapeptyl is meegevallen. Wel vroeg op in het weekend inderdaad! . Ik denk dat je je zo lamlendig hebt gevoeld door je menstruatie want dat viel wel allemaal tegelijk als ik het zo lees. Hopelijk nemen die vervelende klachten snel af als die over is! Succes met wachten tot er eindelijk iets gaat gebeuren. @ Mysteriousgirl: leuk dat je hebt genoten in Antwerpen! En bijzonder he, zo'n informatieavond. Ik heb 'm alleen van IUI gehad omdat wij IVF in Dusseldorf gaan doen. Maar toen vond ik het ook al zo'n vreemde gewaarwording, een collegezaal met wel 30 stelletjes die allemaal in hetzelfde schuitje zitten als jij. Ik voelde me daardoor wel minder eenzaam en raar moet ik zeggen! @ Klaproos: ik ben blij te horen dat je minder depri bent. Wel vreselijk balen van de paniekaanvallen maar ik begrijp wat je bedoelt dat je daar mee kunt leren leven. Al ben je er natuurlijk liever vanaf! Ik duim nog steeds voor je dat je weer spontaan zwanger wordt, het is je zo gegund na al die ellende in de mmm en met je eigen gezondheid! Bedankt voor het delen van jouw ervaring met bloed en echo's. Helaas bij mij dus ook zo goed als zeker geen goede afloop. Maar wie weet mogen we het snel weer meemaken, keep the faith!!! Liefs, Miss
Lieve Miss, wat naar dat het nu zeer waarschijnlijk toch gaat doorzetten. Wat moet dat moeilijk geweest zijn om naast zo'n verliefd stel te zitten met en prachtige baby. Ik denk dat we ons dat allemaal wel kunnen voorstellen. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Het zal niet mee vallen. Ik hoop ook voor je dat de miskraam niet zo pijnlijk wordt als die van mij. Het wissels heel erg. Sommigen gaan vrij pijnloos en anderen hebben veel pijn. Wat mij veel hielp was een warme kruik op mijn buik leggen. Ik wil je niet ongerust maken hoor, maar ja het is ook wel de realiteit. Het kan pijnlijk zijn, sorry. Misschien had ik het niet moeten zeggen...In ieder geval klink je heel sterk, ondanks je verdriet. Ik ben afgevallen door meer bewegen, niet snoepen en gezonder eten. Het volhouden, daar zit het er bij mij in. Ik hou het meestal niet lang genoeg vol, maar dit keer ben ik strijdvaardig. Ik vind het een goed plan om hier weer lekker actief te zijn. Ik kom na mijn werk altijd even neuzen. Hoe is het met de rest ?
Ik kom vanavond of morgen weer even bijkletsen meiden! Voor nu eerst even een hele dikke knuffel voor Miss!
Hi meiden, ik heb weer nieuws. Het vruchtzakje is er vannacht gelukkig zelf uitgekomen. Ik moest om 3 uur plassen en had al zo'n gevoel dat er iets aan zat te komen, omdat ik al de hele avond wat zeurende buikpijn had gehad. Ook had ik best wat bloedverlies zodra ik op de wc ging zitten. Dus ik pakte een wc papiertje wat ik ervoor hield en blies toen op mijn wangen (klinkt beetje gek, maar jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik) en toen zat het vruchtzakje op mijn wc papier. Heel wonderlijk. Zonder buikpijn, zonder al te veel bloed. Ineens was het eruit. Het vruchtzakje was nog heel klein. Ongeveer de grootte van een vingernagel, maar dan in de vorm van een opgeblazen, doorzichtig zakje. Met daarin een heel klein langwerpig klompje cellen. Volgens mij ongeveer zo groot als je zou verwachten met 6 weken (5mm) dus het klopte wel dat het een week achterliep in groei. Ik ben toen een uurtje op de bank gaan zitten met een kopje thee en 2 paracetamol (gek genoeg begon de kramp iets toe te nemen nadat het eruit was) en heb vriendlief laten slapen. Hij kan slecht tegen onderbroken nachtrust en heeft al genoeg druk op zijn schouders op het moment (door werk en door onze situatie) dus ik dacht, ik vertel het hem wel als hij wakker wordt. Maar gelukkig zag mijn zusje, die in de VS woont, dat ik online was dus ik heb met haar op Skype gekletst. Dat was wel even heel fijn, voel je je toch niet zo alleen! Ik was gek genoeg niet emotioneel en nu nog niet. Ik denk dat ik de afgelopen weken de grootste teleurstelling al verwerkt had en hier langzaam naartoe geleefd heb. Voor mijn vriend werd het wel ineens tastbaarder toen hij vanochtend het vruchtzakje met embryo bestudeerde. Hij vroeg zich toch ineens af hoe hij/zij zou zijn geworden in de toekomst, terwijl hij eerder steeds zei 'het is nog geen kind, maar een klompje cellen'. Ik denk dat mannen er wat verder vanaf staan omdat zij niet zwanger zijn, maar door het te zien werd het ineens toch wel heel echt voor hem. Ik heb woensdag alsnog de echo in het VU omdat we dan kunnen bekijken of alles er goed uit is. Ik denk het wel, maar goed om te controleren natuurlijk. Ik heb zojuist ook Dusseldorf al gesproken. Ik heb op 12 juni (we hebben maar een gok gedaan) mijn uitgangsecho en bespreking van het behandelplan en dan gaan we als het goed is ergens later in die week van start met onze eerste IVF poging! Gek genoeg heb ik daar echt alweer zin in. Ik ben blij dat ik weer vooruit kan kijken ipv dat we stilstaan. Liefs, Miss ps Beschuitje, bedankt voor de waarschuwing (vond ik juist wel fijn) maar gelukkig viel het dus mee!