Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Lieve miss,

Knap van je hoe je bent omgegaan met je miskraam.
    Lijkt me erg moeilijk om dat vruchtzakje echt voor je te zien.
    Wel bijzonder!
    Fijn dat je met je zus kon praten.
    En mooi dat je positief bent over de toekomst.

Veel sterkte met het verlies!

2. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Miss: meid, nu is het dus definitief... heftig hoor. Vind dat je erg sterk overkomt en ook met een positieve blik naar de toekomst. Dat vind ik erg knap hoor! Ik begrijp dat je nu wel zekerheid hebt en dat die vreselijke onzekerheid voorbij is. Dus dat het in zekere zin een opluchting is, kan ik me wel iets bij voorstellen. Het verdriet zal er niet minder om zijn. Sterkte meid en succes met de voorbereidingen voor de IVF. Dan kunnen we elkaar de hand schudden ;).

Hoe gaat het met de andere meiden hier?

All: hier gaat het redelijk. Ben weer een week verder met spuiten ;). Sinds vandaag spuit ik ook Menopur erbij voor het laten groeien van de eitjes. De decapeptyl spuit ik nu zo'n 1,5 week. Ik wordt er wel erg moe van. Moet zeggen dat ik ook niet echt lekker slaap, dus al met al dus wel erg vermoeiend. Ik probeer wel zoveel mogelijk mijn gewone dingen te doen. Ben vandaag ook weer wezen hardlopen. Was een pittige training. Ik weet niet of ik dat nog lang vol ga houden. Straks zit m'n buik vol eitjes en of het dan nog prettig is om hard te lopen? Ook wil ik mijn energie wat bewaren ;). Beetje rustig hardlopen gaat misschien nog wel, maar op donderdag trainen we best wel pittig en ik kan niet teveel achterblijven. Het lastige is dat ik dan weer smoesjes moet verzinnen waarom ik niet meeloop... Nou ja, ik loop anders ook wel een keer niet mee, dus ik zie het wel.
    Ben erg benieuwd hoe hard de eitjes zullen groeien. Volgende week donderdag de eerste echo. Duurt dus nog eventjes.

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Miss even een snelle reactie voor jou. De rest komt morgen ik lig al in bed ;) Ik herken dat gevoel van toen het vruchtje eruit kwam. Ik heb wel een andere aanloop gehad met heel veel pijn maar toen het er eenmaal uit was kreeg ik een soort van rust gevoel over me. Waar je steeds bang voor was is gebeurd. Vreemd he dat je dan juist op dat moment even rust voelt. Later uiteindelijk wel veel gehuild hoor!! Meid veel sterkte xx

4. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

May 18, 2012
    200
    0
    16
    Hey meiden,

Kwam even bij lezen bij jullie.. Helaas alleen verdrietig nieuws hier.
    Miss heel veel sterkte in de verdrietige tijd!

Hier gaat alles gelukkig nog goed! 14 juni de 20 weken echo alweer.

Ook voor jullie is er een wondert je, ik weet het zeker!

Knuffel!

5. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Liefde: fijn dat alles zo goed met je gaat! Het gaat snel zeg, nog even en je bent alweer op de helft! Geniet er lekker van.

6. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Mysteriousgirl: dank je wel voor je lieve woorden! Doet me goed!

@ Pien: idem dito! En ja, wij gaan samen het IVF avontuur aan. Wel enorm spannend he? Balen voor je dat je zo vermoeid begint te raken van de hormonen. Pas maar goed op jezelf! Hardlopen lijkt me inderdaad ook net iets teveel energie kosten nu. Zeker met een buik vol eitjes straks :$. Gek idee is dat toch! Succes met smoesjes verzinnen, lukt je vast wel. En zeker spannend hoeveel eitjes er gaan groeien. Hoeveel zagen ze er op de uitgangsecho?

@ Beschuitje: lief dat je op bed nog even snel op mij reageert :). Ik vind het zo naar voor jou dat jij zoveel pijn gehad hebt! Dat maakt de hele ervaring en de herinnering eraan niet gemakkelijker! Ik ben blij dat mij dit bespaard is gebleven. Maar ik herken de emoties inmiddels wel hoor. Ik heb sinds mijn vorige bericht ook een paar keer onbedaarlijk moeten huilen! Dat lucht ook wel op moet ik zeggen. Het is toch allemaal niet niks, om na zo lang wachten zwanger te zijn en het dan zo snel alweer kwijt te moeten raken :(

@ Liefde overwint: dank je wel meis! Ik ben heel blij te horen dat het zo goed met jou gaat. Hopelijk hebben we hier binnenkort allemaal ook weer eens wat positiefs te melden, dat kan dit topic wel gebruiken! Laat je ons weten hoe je 20 weken echo is gegaan? En wil je weten wat het wordt of weet je dat al? Geniet ervan!

@ ik: dit geloven jullie nooit (het lijkt wel een soap!), maar ik had woensdagnacht de miskraam nog helemaal niet gehad, bleek gisteravond. Ik begreep al niet dat ik nog zo'n last had van buikpijn. Dit werd gisteravond rond 22u ineens erger en ik voelde dat ik heviger ging bloeden, waardoor ik eens even op de wc ging kijken. Viel mijn embryootje gewoon in de pot! En dit keer was het wel een minimensje, met een duidelijk herkenbaar lijfje, hoofdje en zelfs al een gezichtje! Blijkbaar had ik woensdagnacht dus het dooierzakje verloren, waarvan ik toen dacht dat het het vruchtzakje was.

Ik vond het best een heftige ervaring maar ik ben er ook blij mee want dat rare zakje met een wit sliertje erin, dat er woensdag uitkwam viel me wel tegen. Ik dacht 'heb ik hier nou al die weken op zitten broeden?' ;). Het was wel weer extra jammer en confronterend dat we dit kleintje nooit zullen ontmoeten maar toch ben ik dankbaar dat ik hem/haar nog zo goed heb kunnen bekijken. We gaan dit weekend naar zee om het embryootje daar 'los te laten'. Ik heb gister ook een waxinelichthoudertje gekocht in de vorm van een vlinder en die aangestoken voor hem/haar. Ook al was het een prille zwangerschap, voor ons was 'ie heel bijzonder na al die jaren, dus we willen toch af en toe nog aan deze zwangerschap terugdenken door een kaarsje aan te steken.

Ik had het jullie vanochtend al willen schrijven (toen ik het ook op mijn andere topics schreef) maar heb zojuist 4 uur geslapen op de bank! Dat lukt me normaal nooit! Lichaam moet denk ik toch even herstellen. Geest misschien ook wel trouwens ;). Gek dat ik vannacht en net ook weer drijfnat van het zweet wakker werd. Schijnt door de snelle daling van progesteron te komen. Vreemde gewaarwording..

Fijn weekend allemaal!

7. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Goh Miss meisie toch, dus het was nog niet eens echt gebeurd. En wat apart joh dat je zo snel er al een mensje in ziet. Lijkt me echt heel raar en misschien eigenlijk ook wel eng om te zien... kan me voorstellen dat je dat niet zo verwacht had, ik had denk ik ook niet meer dan een propje o.i.d. verwacht... Heftig toch weer zeg :(. En laat de tranen maar flink gaan als je ze voelt hoor, je moet dit toch zien te verwerken. Het is gewoon super oneerlijk dat het bij meiden die al zo lang moeten wachten nog mis kan gaan... (niet dat het anders leuk is ofzo, maar toch...)

Wij zijn vanmiddag naar de Ikea geweest. Weer even wat dingen gekocht voor in het nieuwe huis. Leuke afleiding. Vanavond met vriendinnen gegeten. Was ook gezellig. Was wel erg moe, maar ja, je moet toch ook wat aan de gang blijven he. Morgen maar wat rustig aan in huis aan rommelen. Vind ik ook wel lekker. Jammer genoeg zijn de lange weekenden met feestdagen enzo weer voorbij ;).

8. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

May 18, 2012
    200
    0
    16
    Wij weten sinds woensdag dat we een dochter krijgen! Was voor ons wel even omschakelen. We waren er zo van overtuigd dat het een jongen zou zijn. Hahaha. Maar goed heel veel succes allemaal!

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Gefeliciteerd liefde een dochter wat gaaf !! Fijn dat je hier even langs komt. Klaproos nogmaals sterkte. Pien het vruchtje verliezen is gek genoeg niet eng ( vond ik) Ik was banger van te voren maar toen het zover was vond ik het juist niet eng. Eerder kwam er rust over me... Gek he. Meiden een fijn weekeind !

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Miss,pfoe dat valt niet mee zeg. Je weet niet wanneer jullie kleintje gestorven is? Ik durfde bij mij niet te kijken,kindje was al 1 week dood. Het schijnt bij een miskraam dat je daarna heel veel slaapt. Vind het echt zo rot voor je dat het mis is gegaan. Veel sterkte meis.

liefde,gefeliciteerd met je dochter in wording :D Pfoe,ik zou even ver als jou zijn geweest :(

Pien,klinkt gezellig allemaal. En ja die weekeinden mis ik ook.Gelukkig binnenkort weer zomervakantie.

Beschuitje hoe gaat het met jou?

En myst,met jou?

11. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Dank jullie wel voor jullie lieve woorden en steun!

Ik heb zojuist een privéalbum aangemaakt met foto's van het embryootje en het afscheid vandaag. Dit album is speciaal bedoeld voor wie benieuwd is hoe een miskraam eruit ziet met 7 1/2 week. Misschien omdat je het zelf hebt meegemaakt maar je embryo helaas niet zo goed hebt kunnen zien als ik. Of omdat je te horen hebt gekregen dat (of iemand kent bij wie) het misgaat en wilt weten wat je te wachten staat. Al hoop ik natuurlijk dat het laatste bij geen van jullie zal gebeuren!

Wel graag deze foto's privé houden en niet kopiëren en verspreiden, maar dat begrijpen jullie ongetwijfeld. En natuurlijk vooral niet kijken als je het eng vindt om zoiets te zien! Het is puur bedoeld voor diegenen die het interessant vinden of de behoefte voelen te zien hoe zo'n klein embryootje eruit ziet om persoonlijke redenen..

Liefs, Miss

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Hoi klaproos en alle anderen! Met mij gaat het best goed. Ik ben bijna zes kilo lichter ! Ben heel blij. Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie, dan begin ik aan de derde iui. Ik verwacht dat dat volgende week zal zijn ongeveer. Spannend weer hoor! We hebben er wel weer zin in.
    Miss hoe is het nu? Was het mooi het afscheid? Ik wil je foto's wel bekijken maar dan moeten we eerst vrienden zijn toch? Ik heb je uitgenodigd.

Klaagt bij jullie ook iedereen zo over het weer? Ik word daar dan wel weer moe van hoor. Het is zoals het is. Jammer maar ja. Al dat klagen...Pfff....

13. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Zo Beschuitje, dat gaat snel! Eet je nog wel? ;)
    Spannend dat jullie bijna weer gaan beginnen! Hoe lang is het al met al geleden, toch zeker een half jaar of niet... Wel fijn dat je straks weer 'in de race' bent :).

Miss: goh bijzonder dat je er foto's van deelt. Kan misschien wel op een of andere manier goed zijn voor meiden die het ook hebben meegemaakt. Vind het super lief dat je dat hier wilt delen. Voor mezelf vind ik het niet nodig om het te zien, maar heb het gelukkig dan ook niet mee hoeven te maken. Dikke knuffel voor jou!

Goh ik zou wel weer eens een nachtje gewoon willen slapen... Die hormonen houden me wakker, maar ook mijn man die snurkt... En dan moet ik er altijd om 7 uur uit. Ben dit keer wel 20 minuten in de weer geweest met die spuiten voordat ik mijn bed weer in kon. Nou en voordat je dan weer slaapt... Pfff. Nog even volhouden, ik hoop dat er donderdag al heel wat te zien is en ik niet veel langer dan dat hoef door te prikken.

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Hey pien, ik ben al een week of vijf aan het afvallen dus het gaat met een kilo per week ongeveer. Dat is redelijk normaal toch? Ik eet nog genoeg hoor haha ik hou veel te veel van eten. Ja het is alweer een half jaar geleden gaat hard he? Heb er echt weer zin in. Behalve de hormonen.. Daar zie ik tegenop!

15. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    O ben je al een tijdje bezig, hihi. Je begon er laatst over, dus ik dacht dat je net begonne was, dus vond het dan nogal rap gaan ;). Nee een kilo per week is juist heel mooi! Wel zo gezond :).
    Tsja die k*t hormonen horen er helaas bij, maar ja, alles voor het goede doel he! Ik heb goede hoop voor je. Het is immers toch een keer gelukt. Met nog 3 IUI's te gaan, moet het gewoon lukken!

16. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Hoi dames,

Hoe is het met jullie?
    Morgen naar t ziekenhuis voor diverse testresultaten en een echo.
    En dan de vervolgstappen bespreken.

@miss76 lijkt me ingrijpend wat je hebt meegemaakt.
    En hebben jullie op een mooie manier afscheid kunnen nemen?
    Veel sterkte meid!

@liefde wat leuk een dochtertje! Gelukkig alles ok.
    En idd even omschakelen dat t geen jongen is ;)
    Ik heb zelf ook al langere tijd een gevoel dat als wij een kindje krijgen dat het een jongen zal zijn. Des te groter zal de verrassing zijn als t een meisje wordt ;)
    Achja, zolang hij/zij maar gezond is dan maakt t ook niet uit.
    En wat vliegt de tijd.
    Wanneer ben je uitgerekend?

@pien merk je al wat van al die spuitjes?
    Ben wel benieuwd hoe we zullen reageren op die hormonen.
    Alvast veel succes as donderdag.

@klaproos hoe gaat het verder met jou?

@beschuitje hoe gaat het met jou?

@all nou ik hoop dat er binnenkort weer goed nieuws komt.
    Dat verdienen we allemaal wel

17. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Miss,mooi album heb je aangemaakt. hoe kan het toch dat een kindje al zo 'af' is op zulke korte termijn. Ik heb wel eens foto's op internet opgezocht en daar hadden ze al echt handjes en voetjes bij 10 weken! (niet aan te raden trouwens die foto's opzoeken.)

Beschuitje,knap hoor wow! Ik las dat je al een tijdje bezig bent. Ben zelf ook begonnen maar het vlot nog niet echt. Lijkt wel alsof er niets afgaat terwijl ik toch veel sport en minder snoep.

Pien,oordopjes indoen! doe ik ook,nergens last van :D Ik hoop op veel eitjes voor je donderdag!

Ik hoop ook dat er voor ons allen hier eens goed nieuws komt Myst! Dat verdienen we echt ja :(

18. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Hoi dames,

Lekker weer is het hè!!
    Net terug van t ziekenhuis.
    Alle uitslagen waren goed.
    Wij gaan eind augustus terug naar het ziekenhuis voor ons behandelplan en willen in september starten met IVF.

Wij hopen dat er in de tussentijd een wonder gebeurt, zodat IVF niet nodig is. Ook vind ik de gedachte dat IVF de laatste mogelijkheid is wel eng en wil t daarom zo lang mogelijk uitstellen.

Nu dus genieten van een hopelijk mooie zomer, zodat we daarna vol goede moed verder kunnen.

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Hey meiden,
    Hier vanmiddag het eerste roze gespot:p. Dat betekent dat de menstruatie eraan komt. En dat betekent weer dat iui 3 in zicht is:) ! Spannend !! Hoop dat het voor het weekeind doorzet dan kan ik vrijdag nog het ziekenhuis bellen voor afspraken.

Myst girl wat goed dat je uitslagen goed waren he. Dus september ivf ja spannend ook voor jou hoor. Ik kan me voorstellen dat je denkt dit is de laatste poging, maar meid nooit de moed opgeven hoor. Wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.:)

Klaproos, ik heb toch even gekeken in je album. Mooi de foto's van het afscheid. Ik heb ervoor gekozen om het vruchtje in het ziekenhuis te laten. Eigenlijk in een opwelling. Ik had het meegenomen om te vragen of dit het vruchtje was? Ze zei dat het deels zo was.. en toen vroeg een lieve dokter zal ik het vruchtje maar hier laten? Toen heb ik ja gezegd, ik dacht eigenlijk dat het niet helemaal mijn kindje was,maar ik heb er ook wel een beetje spijt van:(. In emotie denk je er eigenlijk niet aan dat je het zelf ook kunt begraven of zoiets als jij hebt gedaan. Ik heb wel een mooie bedel die me aan het kindje doet denken. Die draag ik heel vaak en straks met de behandelingen zal ik 'm zeker dragen:).

Pien slaap je nog steeds slecht? Ik hoop dat het wat beter gaat..

20. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Mysterious: fijn dat de uitslagen goed waren. Spannend hoor nu IVF in de planning staat! Maar ja, ik duim ook nog op een wondertje tussendoor hoor! Het kan wel, dat heeft Liefde Overwint wel bewezen hier :). Maar zo niet, dan moet IVF gewoon voor jullie de oplossing zijn. En tot die tijd: geniet lekker van de zomer (als die nog wat doorbreken wil). Lekker op vakantie gaan. Mijn break tussen IUI en IVF is me zeer goed bevallen. Je wordt gewoon weer even helemaal jezelf, meer onbezorgd en vrolijk. Dat is echt even goed hoor.

Klaproos: de oordopjes heb ik :). Scheelt inderdaad wel hoor. Wat voor soort oordopjes heb jij? Van die gele herriestoppers? Ik knip er altijd een stukje af, omdat het andres niet past, maar als ze kleiner zijn, houden ze ook minder herrie tegen...
    Hoe gaat het verder met je? Wanneer ga je eigenlijk naar DD?

Beschuitje: mooi zo :). Gek he dat je blij kunt zijn met je menstruatie ;). Maar fijn dat het nu beginnen gaat!

All: ik heb straks de eerste echo. Ik hoop zo op een mooi aantal eitjes! Ik laat vanavond wel even weten hoe het er voor staat.

Share This Page