Succes dadelijk beschuitje!! Pien, zuuske en mysteriousgirl, wat goed dat jullie allemaal zoveel aan sport doen. Ik doe eigenlijk niets aan sport. Zou beter ook beginnen met iets te doen. Heel veel succes iedereen met alles. En alvast een fijn weekend. Groetjes
@lovely, wat bijzonder die foto's!!! ik had nooit echt een idee over hoe ik me een eisprong moest voorstellen, maar dit had ik niet verwacht... @beschuitje, succes vandaag!! ik sport ook niet... slecht en ik zou het wel moeten doen... het zou zeker niet verkeerd voor mij zijn om wat kilo's kwijt te raken. gelukkig ben ik wel actief op mijn werk (werk in de zorg) en zit ik daarbij niet de hele dag... verder hebben wij een hond waar ik een paar keer per dag mee loopt... maar echt sporten doe ik niet *shame on me*
Goedemiddag @ Mysteriousgirl, Tae Bo, een stoere sport vond ik altijd en leuk om naar te kijken. Fitness is soms wat saai vind ik tenzij je in een super deluxe sportcentra zit dan kan het nog wel leuk zijn. Hebben jullie een leuk zwembad in de buurt? Ik ga me ook niet meer bezig houden met het slijmvlies en temperaturen, dus lekker veeeel afleiding zoeken! Dat zal dit weekend geen probleem zijn.. @ Zuuske, gelukkig verlangen ze het temperaturen bij ons in het ziekenhuis ook niet, ik gebruikte altijd ovutesten 2 of 3 x per maand en dat was het. Nu is het wel verleidelijk om meer te doen dan alleen afwachten. Zwemmen vind ik erg ontspannend en meestal hebben ze er een lekker muziekje op...Paardrijden is ook echt duur, jammer he? Als je er zelf maar vertrouwen in hebt dan is het goed toch? @ Pien, Je hebt helemaal gelijk en nu met de hormonen kan het lichaam natuurlijk van alles aangeven. Ik had gisteren een lichte verhoging (maar ook hoofdpijn)... ik ga me daar dus ook niet mee bezig houden want dan word ik vast onzeker en ook een controlefreak... Hardlopen, daar ben ik niet goed, ik kan beter lopen in snel tempo denk ik, hoe lang lopen jullie meestal? Het is zeker goed voor je! Fijn dat het goed ging! Hoe gaat het spuiten nu? @ Beschuitje, hoe is het gegaan met je eerste echo? ben wel benieuwd @ Miss Miranda, op je werk heb je toch nog wat beweging en wandelen met je hond is altijd goed. Ze zeggen een half uur per dag is al voldoende en daar zit je snel op ik beweeg niet genoeg, dus ik moet er echt even uit (in het huishouden doe ik ook al niet te veel) hihi @ all fijn weekend en allemaal leuke dingen gaan doen, hopen, afwachten, spuiten...good luck
Miranda: klinkt alsof je toch aardig wat in beweging bent op een dag . Ik ben kantoorsmurf dus zit nogal veel . Ik loop 2 x in de week met collega's. 1 x in de week hebben we begeleiding van een hardlooptrainer, da's echt wel leuk. De ene keer lopen we op de atletiekbaan en doen dan vaak intervaltrainingen, de andere keer gaan we buitenuit en dan tussen 7-10 km hardlopen in een uur. Best pittig moet ik zeggen! O ja en we hebben een nieuw huis waar we tot zeker in december heel wat de klussen hebben. Dat geeft ook nog de nodige beweging, en gelukkig ook afleiding in deze spannende periode . Miranda: en hoe was de meting? Goed weekend allemaal!!!
Meiden, ik had meting vandaag. Bedankt voor alle succes wensen. Heb goed nieuws !!! Er was een eitje van 17 mm al en dit was pas de eerst meting !! Joepie aanstaande dinsdag al iui !!!!! Ben nu even hyper..kom later terug.
@Lovely79 er zit wel een zwembad in de buurt, maar daar ben ik nooit geweest. Misschien maar een x gaan kijken @all zo sportief ben ik ook niet hoor Het scheelt dat ik veel loop, maar afgezien daarvan op dit moment alleen hardlopen. En dat is ook niet elke week @beschuitje wat goed! Spannend meid! Mag je zondag dan Pregnyl spuiten? Fijn weekend dames!
Pien dat lijkt me idd. heel erg leuk om te doen. Lekker buiten zijn gezellig met anderen. Ah nieuw huis, nou hopelijk ook snel een leuke babykamer met beebje! Jij hebt maandag je eerste echo toch? Beschuitje, super gefeli met een goede echo! hihi kan me heel goed voorstellen dat je hyper bent, geeft toch een lekker gevoel he? Mysteriousgirl, ja gewoon doen dan weet je vanzelf of je het vaker wilt doen. Misschien iemand meevragen of gewoon lekker alleen. Gelukkig hebben wij nog een zwembad. Tip: ga op tijden dat er geen kids zijn! spetter en spring gevaar lol ik heb er van geleerd...bij ons hebben ze wel special tijden voor baantjes zwemmen. @ all Even weer een vraagje: heeft er iemand na de IUI nog een echo gehad om te kijken of de eisprong is geweest? (dan zou er een geslinkte ei moeten zijn). Ik heb tijdens de follikelmetingen in januari wel na de eisprong een echo gehad en toen zagen ze dat hij gekrompen was. Ik hoor hier niemand over, ach de vraag spookte door mijn hoofd en misschien wel helemaal overbodig (??) Ik weet niet wat het is maar ik begin nu een obsessie te krijgen volgens mij... haha niet teveel op internet surfen. Zit nu ook naar de aantal spermacellen te kijken, wij hadden 12 miljoen (die overbleven na de bewerking voor de iui van de 60 milj) . In het ziekenhuis zeiden ze dat het heel goed was. Als ik nu google lees ik dat er normaal 100-200 milj. zaadcellen vrijkomen per lozing. Ik denk dat ik mijn laptop maar even weer op de kast leg. oh 1 ding: drinken jullie ook? ik bedoel 1 of 2 wijntjes na de iui? ik heb het nog niet gedaan maar vroeg het me af.. sorry weer zo'n lang bericht volgens mij.....
Oh ik bedoelde ook beschuitje.... Beschuitje: wat fijn dat er al zo'n mooie follikel zit, een goed begin is het halve werk . Spannend! Lovely: ik hoef na de IUI niet nog een echo, volgens mij kun je dan niets meer dan afwachten (14 dagen) en moet je er maar van uit gaan dat je ei gesprongen is en de zaadjes hun best hebben gedaan . 12 miljoen zaadjes is volgens mij helemaal super hoor!! Ons ziekenhuis hanteert volgens mij een ondergrens van 3 miljoen zaadjes na opwerking (of 2, weet het niet helemaal zeker meer...) en alles daarboven is dus gewoon goed. Met 12 miljoen zit je daar dus ruim boven . Ik ben ook erg benieuwd wat mijn man straks gaat produceren . En normaal gesproken neem ik na de eisprong ook wel eens een wijntje hoor. Zeker als ik wat baldadig ben en 'schijt' heb aan het hele zwanger worden gedoe . Maar ik overdrijf het nooit... alleen in het weekend en niet meer dan 2 per avond. Maar soms ook wel hele weekenden niet. En ik heb er wel aan gedacht om het nu met de IUI gewoon helemaal niet meer te doen, maar of het nou echt zin heeft... wil ook niet m'n hele leven er door laten leiden... Op z'n tijd vind ik gewoon dat ik recht heb op een wijntje . Zet de laptop maar weg meid, zou voor mij ook goed zijn, ben ook zo'n 'googelaar'
@Lovely79 bedankt voor de tip! Echo na de eisprong heb ik na m'n IUI niet gehad. Wel twee keer begin dit jaar toen ze mijn cyclus 2 maanden gingen volgen. Wij hadden 101 mln zaadcellen na bewerking, maar ik las ook dat anderen er 200 mln hadden. Dat is geen garantie dat 't dan wel lukt. 12 mln lijkt mij meer dan genoeg. Uiteindelijk is er 1 nodig voor de bevruchting, dus ja. Maak je niet druk meid. Het komt goed. Ik drink sowieso bijna niet, dus voor mij gaat dat niet op. 1 of twee glaasjes kan denk ik niet zo veel kwaad. Laptop weg en lekker genieten van je weekend meid. Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt.
wow wat hebben jullie allemaal veel zaadcelletjes!! mijn vriend heeft 2x semenonderzoek gehad en beide keren ongeveer 4 miljoen!
Miranda: ja 100 en 200 miljoen is volgens mij echt heel veel... Eigenlijk geen idee meer hoeveel mijn man had 2 jaar terug, ik meende iets van 20 miljoen? Maar het gaat echt niet alleen om de kwantiteit, maar vooral ook over de kwaliteit: beweeglijkheid en goede vorm enzo. Je kan beter 4 miljoen super zaadjes hebben dan 100 miljoen slechte denk ik maar zo .
Bedankt meiden, het ene moment heb ik de volste vertrouwen en het andere moment kan dat helemaal omslaan en word ik onzeker... Pien, helemaal mee eens kwaliteit voor kwantiteit!! Mys, 101 milj. na bewerking jeee das behoorlijk veel dan zijn de slechtste er al uit, alleen goed zwemmende en geactiveerde komen door die test. Maar zoals je zegt niets geeft garantie, alle omstandigheden moeten goed zijn... Miranda: Er zijn ook mensen zwanger geworden met een half miljoen zwemmertjes las ik....dat noem ik dan echt een wonder baby! @ all Het zal toch wel dat er 1 gelukkige tussen moet zitten onder gunstige omstandigheden. Anders misschien een dubbele portie in het bakje doen (als dat kan) en thuis, niet in het ziekenhuis Ik blijf nog maar lekker even aan een sapje vandaag maar ik ga me zeker ook een keer trakteren! Super bedankt
Graag gedaan Lovely! We zijn er voor om elkaar weer wat op te beuren niet waar . Ik vind het heel herkenbaar wat je zegt: ene moment denk je van: het komt helemaal goed, en andere moment slaat de negativiteit toe en kan ik me niet voorstellen dat het ooit nog goed gaat komen... Een aantal van jullie heeft ook geen oorzaak voor het uitblijven van een zwangerschap toch? Hoe gaan jullie daar mee om? Ik vind dat best super frustrerend en ben soms bang dat het bij ons dus wel iets is, maar dat het zo complex is dat ze dat hier in Nederland nooit zullen vinden en dat er geen oplossing voor is.... dan denk ik richting immunologische problemen. Ik heb namelijk wel een auto-immuunschildklierziekte. In ziekenhuis zeggen ze dat het geen probleem is, zolang mijn waardes maar goed zijn, maar aan de andere kant is er op internet van alles te vinden die het tegendeel beweren.... moeilijk hoor... het wordt weer tijd voor wat afleiding. Ga zo bij vriendin op de koffie. Goed weekend nog verder!
Bedacht gisteren dat we onze eerste IUI misschien wel op onze trouwdag krijgen. A.s. vrijdag zijn we 5 jaar getrouwd en zit ik op CD 14...
@Pien15 Ik vind dat ook wel moeilijk. Bij ons is ook geen oorzaak gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap. Alles lijkt in orde te zijn, maar toch lukt het niet. Frustrerend is dat. Aan de andere kant denk ik dat alles met een reden gebeurt. Onze tijd komt ook wel. Wij zijn er in ieder geval zo klaar voor als maar kan. Het zou een mooi cadeau zijn zo met jullie jubileum. Ik duim voor jullie.
Pien bij ons is ook geen oorzaak gevonden. Het is frustrerend ,maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat het niets ergs is. Dat had ook maar gekund. Ik probeer het zo maar een beetje van de positieve kant te bekijken. Het is alleen niet altijd zo makkelijk. Soms baal ik er ook zo van. Dan lijkt het of iedereen maar kinderen krijgt en dat het bij ons niet lukt. Maar ja we zijn nu in het iui traject dus het gaat vast goed komen. Daar heb ik wel vertrouwen in. OF het is nu of het is over een jaar of meerdere jaren, eens moet het lukken toch?