Nogmaals de beste wensen voor 2014 meiden!! Beschuitje: vaag. Heb jij anders niet dat het een paar dagen wat aan sukkelt voordat het doorbreekt? Ik hoop nog even met je mee dat het niet doorzet natuurlijk! Klaproos: ja als je het hebt, dan is tenminste duidelijk waar je klachten vandaan komen. En hopelijk pakken ze het dan ook eindelijk serieus aan! Dat hoop ik ook voor je! En heeft je vriend ook klachten dat je denkt dat jij het misschien op hem overgebracht hebt? Ennuh 2-4 weken ziekenhuis: jullie gaan toch trouwen in januari? Hoe staat het daarmee? Zijn jullie er klaar voor?
Ja meestal sukkelt het inderdaad een paar dagen en dan komt het wel hoor. Ik ga er ook zeker niet van uit dat het niet zal doorkomen hoor. Heb je een leuke jaarwisseling gehad? Wij hebben een leuke avond gehad. Ben wel vreselijk brak nu. Ik kan zo slecht tegen een korte nacht. Straks lekker de kerstboom en troepjes opruimen. Dan weer alles fris en fruitig. Ook wel weer lekker.
ooh beschuitje zie dat de 6e ook mislukt is Bah bah,moeten we allemaal aan de IVF. Meiden ik hoop dat 2014 voor ons drietjes hét jaar word! Pien,ik trouw de 24e ja. Weet nog niet wat de dokter zal zeggen. Als het maar 2 weekjes hoeft kan ik de 8e het zkh in en de 22 er weer uit Mits er geen complicaties optreden waar ik echt heeeel bang voor ben. (En niet geheel onterecht.) Ik denk dat ik de IVF voor 21 januari dan ook moet afzeggen. Maar goed,we zullen maandag eens kijken wat het word.
Klaproos ja ik ook aan de ivf. Heb net de hele info map doorgespit. Het engst lijkt me die punctie...deed erg zeer toch pien? Had jij daarna ook napijn? Ik lees dat je wel een week pijn kunt blijven houden... Wanneer beginnen jullie precies weer?
Beschuitje: ach getsie, wat balen zeg . Ik weet nog hoe erg ik baalde van de laatste mislukte IUI, ook al voelde ik wel aan dat het niet meer ging lukken met IUI... Maar de punctie is mij heel erg mee gevallen hoor! Deed bij mij echt amper pijn. Tsja ik weet natuurlijk niet hoe het zit met mijn pijngrens t.o.v. anderen of dat de ene arts de andere niet is, of dat ze bij het ene ziekenhuis beter verdoven dan bij het andere, of dat het misschien uitmaakt hoe je eierstokken erbij 'hangen'. Geen idee, maar bij mij deed het dus amper pijn. Ik had me voorbereid op pijn, maar toen viel het dus heel erg mee... En de napijn ook. Zo lang je geen overstimulatie hebt, valt het volgens mij over het algemeen wel mee met de napijn. Kijk het is wel wat gevoelig en beurs allemaal, maar als je rustig aan doet die dag verder, dan is het wel te doen hoor. Maar je kunt je dus maar beter voorbereiden op heel veel pijn, dan kan het alleen maar meevallen . Ik hoop dat het bij jou ook mee gaat vallen en ik hoop dat het bij mij de tweede keer ook meevalt . De ene keer is de andere keer misschien ook weer niet. Klaproos: ja je moet maar even zien hoe het allemaal loopt dan. Eerst maandag dus maar ff afwachten. Ik ben ook erg benieuwd wat de arts er van zal zeggen! Maar wel leuk om een trouwfeest in het vooruitzicht te hebben natuurlijk .
Ja ik baalde dit keer ook wel meer dan de andere keren. Er lag toch druk op nu. Kon jij de dag erna gewoon weer werken? Na de punctie? Wat fijn dat het bij jou meeviel he... Misschien moeten we de naam laten veranderen van ons clubje dan komen er misschien ook wat nieuwe leden bij?
Beschuitje: ik had de punctie op vrijdag en op zondag de terugplaatsing. Dus ik hoefde niet te werken. Maar ik had die zaterdag eventueel wel kunnen werken. Maar ik vond het zo eigenlijk wel erg lekker. De meeste ziekenhuizen plaatsen pas op dag 3 of later terug volgens mij. In principe is het niet nodig om thuis te blijven van de punctie t/m de terugplaatsing. En de terugplaatsing is zo gepiept, daar hoef je je geen zorgen om te maken, da's hetzelfde idee als bij de IUI eigenlijk. Je moet doen waar je je op dat moment goed bij voelt. Het is moeilijk van te voren te zeggen of je wel of niet kunt werken. Misschien kun je dat in overleg met je werkgever bespreken als je goed contact hebt met je baas? Dag van de punctie moet je in elk geval vrij houden, en een deel van de dag van de terugplaatsing ook natuurlijk. O ja, wel goed idee om de naam te veranderen. Kan dat?
Handig toch dat jij alvast iets weet van ivf. Ja die naam kan geloof ik wel aangepast worden, weet alleen even niet hoe. Moeten de moderators een berichtje sturen geloof ik. Ik zit nu op mobiel te typen dus dat is niet zo makkelijk. Zal morgen eens kijken via de computer.
Ik zag dag het via het driehoekbordje kon dus heb maar meteen de nieuwe titel doorgegeven.. Wie start er nog meer met ivf in 2014? Kom gezellig mee kletsen !
Hallo allemaal ... Ik ga me ook gezellig bij jullie groepje aansluiten. Ik ga ook beginnen met IVF A.s. Dinsdag krijg ik prikinstructie en in week 7 is de IVF gepland. Dan begin ik dus met stimuleren. Reuze spannend allemaal. Een aantal hier kennen mijn verhaal maar hier komt ie nog een keer: Ben al vrij lang bezig om zwanger te worden, eerst met ex-vriend maar die wilde niet de MMM in. Toen ben ik als single een adoptieprocedure gestart. Maar toen ik eindelijk na drie en half jaar toestemming kreeg waren er nagenoeg geen mogelijkheden meer voor singles. Vrij snel kwam ik mijn huidige man tegen en wij proberen nu alweer vier jaar. Wij zijn twee jaar geleden pas de MMM in gegaan. In 2013 6 IUI behandelingen gehad zonder resultaat. En nu dus IVF. Wij zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Wel heb ik een medische indicatie: trage schildklier en een trombosebeen gehad in 1997.
Hi meiden sluit me ook graag aan om elkaars ervaringen lezen en te delen. ik ben twee weken terug geopereerd aan ernstige endometriose. waren al ruim een jaar bezig wat dus achteraf geen enkel nut heeft gehad. wij starten hopelijk in feb heb nl 24 jan prikinstructie. vind het best wel eng want we komen van een jaar lang proberen en je mankeert niks na je hebt ernstige endometriose en ivf is je beste kans. ben nu vooral bezig met m'n herstel maar denk naar het einde van de maand zal ik denk ik wel zenuwachtiger worden v de ivf. hopelijk gaan we met z'n allen een vruchtbaar jaar in!
Hoi meiden! Wat leuk nieuwe leden! Dat was ook had nodig, want we waren nog maar met z'n drietjes hier. Daarom de topic titel aangepast. We zijn allemaal begonnen met iui en nu uiteindelijk gaan we allemaal op voor ivf. Zo te horen vinden we het even spannend haha... Ik merk dat ik er ook erg mee bezig ben in mijn hoofd. Wij hebben in de derde week van januari een voorichtingsgesprek over ivf en daarna beginnen we wat mij betreft zo snel mogelijk.
Gezellig,nieuwe leden! Welkom Katja,jou ken ik natuurlijk een beetje fozzy,sterkte meid,endo lijkt me zo vreselijk veel zeer doen! Effe domme vraag maar bij de punctie word je dan via je vagina verdoofd? Ik krijg in Dusseldorf gehele narcose als ik wil maar dat kost 300 euro dus doe ik niet.
Wij krijgen een infuus met pijnstillers heb ik gelezen Klaproos. Nou een algehele narcose lijkt me ook wat veel. 'Kennen' jullie elkaar al via een ander topic? Nog leuke plannen voor dit weekeind? Wij moeten vanmiddag naar een kinderverjaardag. Morgen doen we lekker rustig aan want dat is de laatste dag van onze vakantie. Dat is wel jammer hoor. Al heb ik maandag nog vrij, maar mijn lief niet. Straks even boodschappen doen voor de komende week. Ik heb het gevoel de afgelopen week zoveel boodschappen gedaan te hebben. Niet normaal meer, met die feestdagen en mensen over de vloer lijkt het wel of we elke paar dagen bergen boodschappen in huis halen. Ik ben van plan om ook weer goed op mijn lijn te gaan letten. Weet iemand of ivf wel door kan gaan als je overgewicht hebt? Ik ben zo bang dat ze zeggen blijf jij maar een half jaartje weg, je moet eerst afvallen. Tot nu toe hebben ze het niet zo duidelijk gezegd. Ik lees op internet en ook hier op het forum dat er mensen zijn die eerst moeten afvallen.. Dat maakt me verdrietig,want ik ben juist door alle stress aangekomen de laatste maanden. Ik denk dat het heel lang zou duren om het eraf te krijgen,het lukt me gewoon niet om af te vallen als ik me niet goed voel. Zit in een cirkeltje...
He wat leuk nieuwe meiden . En Fozzy jou ken ik al . Katja: nou dan kunnen we elkaar redelijk de hand schudden! Bij ons ook onverklaarbaar en heb ook een trage schildklier (hashimoto, heb jij dat ook?). En heb een klein beetje endo (2 kleine cystes in mijn eierstok). Ik ben vorige IVF wel heel even zwanger geweest. Dus er is hoop met IVF voor mensen met onverklaarbare onvruchtbaarheid! Klaproos: wat betreft verdoving klopt het wat Beschuitje zegt. Maar daarbij komt ook nog een verdoving, net zo'n soort als bij de tandarts, rond de baarmoedermond, omdat ze door de vaginawand moeten prikken. Door die verdoving heb je dus niet in de gaten dat ze daar dwars doorheen prikken . Verdovinsprikje voelt overigens net zo vervelend als bij de tandarts... Ik weet dat er meiden zijn die een horrorpunctie hebben gehad, maar bij het overgrote deel valt het allemaal wel wat mee hoor. Tuurlijk is het vervelend, maar het duurt maar 10 minuutjes. Voor de meesten zal een narcose echt niet nodig zijn. Dus laat je vooral niet te bang praten. Dat scheelt je gewoon 300 euro en bovendien: van een narcose moet je ook weer extra bijkomen en kan je je ook beroerd door gaan voelen. Wat je nog eventueel mee kan laten wegen is hoeveel eitjes je hebt. Kijk ik had 9 follikels om aan te prikken. Stel je hebt er 30 ja dan duurt het wel wat langer en duurt de pijn ook langer... Maar ja 30 moet je sowieso niet willen. Rond de 10 is prima de luxe! Beschuitje: ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je bent, maar kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten nu ook nog te moeten afvallen. Ik neem aan dat ze je bij het ziekenhuis dan dat wel eerder hadden verteld. Heb je je IVF intake gesprek al gehad? Daar zou het dan aan de orde moeten zijn geweest. Maar op je eten letten de komende tijd kan zeker geen kwaad. Gewoon lekker gezond gaan eten. Ik heb geen last van overgewicht, eerder van ondergewicht en dat vind dat ook weer geen prettig idee. Ik probeer meer te eten (ook al weet ik dat het niet veel uithaalt, maar toch) en vooral ook heel gezond. Ik maak lekkere smoothies met avocado, banaan, en allerlei andere gezonde groentes en fruit. Dat neem ik dan naast het eten, dus een heel gezond extraatje. Geeft mij een goed gevoel, en ik denk dat dat gevoel heel belangrijk is. Ik moet ergens een soort van controle hebben, ook al heeft het maar heeeeeel weinig invloed.
Hallo Klaproos, Beschuitje, Pien en Fozzy @Klaproos, daar was je weer . Groot gelijk dat je niet onder narcose wil. Scheelt in kosten en... Persoonlijk heb ik liever een beetje pijn dan onder narcose te moeten. Narcose lijkt mij juist weer eng. Ik had dat boek 'Narcose' van Robin Cook nooit moeten lezen Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten van een punctie. Ik heb wel een hoge pijngrens. Ik laat me zonder problemen en pijn zonder verdoving boren bij de pijngrens. Echter vond ik de HSG wel weer heel vervelend. Niet echt pijnlijk maar heel vervelend gevoel. @Beschuitje: ik ben Klaproos in verscheidene topics tegen gekomen en nu hier weer dus. Maar jij en Pien15zijn niet onbekend voor mij. Ik heb geregeld iets van jullie gelezen. Veel plezier (en sterkte?) op de kinderverjaardag. Eerder vond ik het nog wel gezellig maar voel me steeds meer een buitenstaander (enige zonder kinderen) op dat soort feestjes. Ik woon in een wijkje rond een pleintje, met 7 andere huizen. Vanavond hebben we met alle bewoners van het pleintje een nieuwjaarsborrel. Als ik het goed begrijp wacht jij nog op een intake? Daar zullen ze vast dan ook je gewicht meenemen. Maar het ligt een beetje per ziekenhuis hoe ze er tegenaan kijken. Maar het lijkt me niet onverstandig om een voorschot te nemen op afvallen.. En toch een beetje te beginnen, hoe moeilijk het ook is. Niet lijnen ... Maar van alles een beetje minder. Maar da's makkelijker gezegd dan gedaan. De een kan eten wat hij wil en de ander komt aan van een hap lucht. @Pien: dat klinkt dan inderdaad hoopvol voor de onverklaarbaar verminderd vruchtbaren. Vind dit maar een stempel van niets omdat je gewoon niet weet waarom het niet lukt, waar en wanneer het misgaat en dus ook niet gericht kunt behandelen. Wat een domper voor jou dat de zwangerschap maar even geduurd heeft. Lijkt me zo naar om dan eindelijk zwanger te zijn en dat het dan alsnog met lege handen staat. Waarom heb je maar een poging in 2013? Wilde je even rust? Ik heb inderdaad ook Hashimoto, bij mij zijn ze er tijdens de vruchtbaarheidsonderzoeken achtergekomen. Maar was nog maar licht verhoogd. Ik slik 1 pilletje witte thyrax en een halve blauwe. 0.1125 dus. En jij? @Fozzy, jij hebt prikinstructie op mijn verjaardag, jan 24. Dan wordt ik alweer 37 (slik). Kan me voorstellen dat het even schrikken is geweest dat je nu in ene in de MMM bent terechtgekomen. Ik ben er geleidelijk in gerold ... Eerst Clomid, toen IUI en dan groei je er een beetje in. Succes ook voor jou in 2014!!!