Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Boboke dubbel gevoel is dat he? Lekker het rijk alleen ,maar je mannetje toch ook wel missen. Ik ken het gevoel.

Katja 77 Zwaait terug ! Ohhhh ja de meest deprimerende dag van het jaar haha…we zullen die dag extra schrijven op zp om de moed erin te houden ;)
    Enne voor klaproos is het de mooiste dag van het jaar !!
    Ik ga boer zoekt vrouw kijken , vind ik zo leuk. Fijne avond nog allen.

2. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Beschuitje maak je geen zorgen joh dat je op de weegschaal moet. Volgens mij doen ze zoiets echt niet. Moeilijk he dat afvallen? Ik ben in korte tijd en antidepressiva ook effe 20 kilo aangekomen die ik eraf wil hebben zsm. Vriend weet dus wel wat ik weeg en ik schaam me ook echt heel erg. Ik voel me echt een monster soms.

Pien wat erg van die hoofdpijnen. Wat moeten wij MMM toch veel ellende doorstaan.

Boboke,succes met je week zonder lief! De mijne gaat eind februari,zie er zooo tegenop maar als een van zijn maten niet meekan ga ik lekker mee hihi.

M676 welkom hier! Jeetje 4 curretages en een eileider missen,wat een ellende. Klein geluk dat je al een kleine hebt.

Katja,een maandag is een rotdag maar ik vind de zondag altijd veel erger. Jakkes! Vrijdag en zaterdag zijn mijn lievelingsdagen en ik werk niet eens ;) hoop dat je een fijne verjaardag hebt op mijn trouwdag :D

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Klaproos, die medicatie en ook de hormonen werken ook niet echt mee he aan een gezond gewicht. Volgens mij schommel je ook veel sneller met die hormonen. Afvallen is verschrikkelijk moeilijk !

4. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    klaproos vandaag had je je afspraak toch?
    ben benieuwd hopelijk is alles goed.

M676 zie dat we gisteren tegelijk gepost hebben.
    welkom hier en hopelijk hebben we veel steun elkaar en komen hier mooie zwangerschapsmeldingen!

beschuitje: superfoods zijn groente/bessen/zaden die heel veel gezonde eigenschappen bevatten. je moet maar eens googlen op gojibessen, chiazaad, hennepzaad etc. maar je bent al goed bezig als je al gezond eet :)

Bobo: ik heb weer een ontsteking in m'n rug maar dat komt van de andere ziekte die ik heb. ben weer begonnen met ontstekingsremmers hopelijk wordt de pijn snel minder. slaap echt slecht en ben veel misselijk maar dat heb ik altijd als ik veel pijn heb. ik kan iig niet wachten tot 28 januari dan gaan mijn catheters er eindelijk uit. ik heb 22 jan controle bij m'n gyn nav de operatie en 24 jan afspraak met de fertiliteitsarts en daarna bij de vpk voor het prikken. toch wel spannend komt allemaal dichtbij nu...

Pien: ik heb dat ook altijd als m'n man er niet is slaap ik zo slecht kan gewoon niet zonder die vent haha.

voor de rest even een zwaai!

5. Klaproos

Beschuitje,yup die hormonen helpen helaas ook niet nee! Aangezien ik heb gespoten voor 7 IUI's en ook nog heel de zomer heb gespoten zonder IUI maar om op te maken wat ik nog over had ben ik ook wel een wandelende hormoonbom geweest ;) Nu ik ze niet gebruik merk ik pas hoe weinig pukkels ik eigenlijk van mezelf heb!

Fozzy ik heb even gemist welke andere ziekte je hebt? Hoef je niet te zeggen hoor als je niet wilt maar waarom heb je catheters als ik vragen mag? Heb denk ik alles effe gemist,sorry.

Zooo uitslag lyme is binnen ik heb het gelukkig NIET meer! Het negatieve nieuws is dat die dame er ook niet zoveel verstand van heeft. Dr Pfeiffer heeft me gezegd omega 3 en vitamine d3 te nemen omdat dat helpt tegne het afstoten van de embryo's en omdat het werkt voor het imuunsysteem maar hij heeft me ook gezegd dat het nog wel 2 jaar kan duren voordat ik helemaal de oude ben :( Daar baal ik dus echt heel erg van. Ik had gehoopt op een antibioticakuur in het zkh en er dan compleet vanaf te zijn maar zo werkt het helaas dus niet. We beginnen op de 21e gewoon met IVF maar ik heb er weinig vertrouwen in. Alleen ik kan dus ook geen 2 jaar blijven wachten:(:(

6. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Zo daar was ik weer ... Lekker gewerkt vandaag na kerstvakantie. Ben zo blij dat ik met zo veel plezier naar mijn werk ga .. Dat was vorig jaar wel anders in een andere baan. Voor wie het nog niet wist ik organiseer activiteiten en ben docent Nederlands op een asielzoekerscentrum.

@Klaproos, fijn dat de uitslag goed was maar kan me de domper die je voelde helemaal voorstellen van het bericht dat het nog wel twee jaar gaat duren voordat je weer de oude bent. Ik zou zeker gewoon beginnen met IVF maar mocht het nodig zijn wel met een laatste poging te wachten over twee jaar? Maar ja ... Volgens mij zijn wij van ongeveer dezelfde leeftijd... Dan tikt tankt het klokje steeds harder voort.

@Beschuitje, ik hoefde bij eerste afspraak met gynaecoloog niet op de Weegschaal. Ze vroeg wel naar mijn lengte en gewicht maar dit werd dus niet gecontroleerd.
    Ik heb uiteraard ook naar BZV gekeken. Geweldig programma natuurlijk alhoewel ik dit internationale seizoen het toch wel een beetje aan de saaie kant vind. Ik vind ook geen van de boeren leuk. Ik vond de editie met Gijs en die jankerd uit Limburg met zijn geitjes leuk.
    En wat vind jij ervan tot nu toe? Wie denk jij welke dames en heer er overblijven?

@fozzy, weet jij wanneer je gaat beginnen met stimuleren? Ik in week 7. Ik heb morgen prikinstructie en krijg dan ook mijn medicijnen.

@Pien, zo wat een verhaal over je onopgemerkte zwangerschap en miskraam. Wat vervelend .. Ik kan me dan wel voorstellen dat je nog wel even met een 'wat als...' blijft zitten. Maar goed ik denk ook dat een beginnende zwangerschap best tegen een stootje kan... Alcohol is natuurlijk niet gewenst maar er zijn zoveel vrouwen die pas stoppen met drinken op moment dat ze een positieve test hebben.

@Boboke, ik sprak afgelopen vrijdag een gynaecoloog van het preconceptie spreekuur en die zei over vitaminepillen dat die alleen nuttig waren voor de producenten om de beurs te vullen. Als je gezond bent en leeft heb je ze helemaal niet nodig ... Met uitzondering van foliumzuur.

@676, (helaas) ook welkom hier ... Met ook al een hele geschiedenis. Fijn dat je al een wonder hebt lopen. Maar weet ook goed dat het wegblijven van een 2e kindje weer een heel verdrietig proces kan zijn.

En morgen heb ik dus prikinstructie en voorlichting en krijg de medicijnen. Kijk er zo naar uit. Het lijkt wel een feestje :D

7. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    beschuitje: ik heb ehlerdanlos kort samengevat heb gewrichten die te soepel zijn en daardoor uit de kom kunnen gaan en banden die te slap zijn waardoor je altijd pijn hebt en moe bent.
    daardoor dus ook die ontstekingen.
    die catheters zijn geplaatst uit voorzorg tijdens de endometeiose operatie zat ook op de blaas en het houdt je urineleiders in tact maar ze zijn hels.
    heb er constant pijn van.

Katja: ik heb geen idee wanneer ik start eigenlijk. denk dat ik de 24e meer weet. maar zal vast ergens in feb zijn althans hoop ik.
    spannende dag v jou morgen!

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaproos: he goh dat had je niet veracht he. Op zich wel goed te horen dat de lyme wel uit je lijf is, maar wat vervelend dat de klachten dan nog zo lang door kunnen gaan :(. Kan me ook best voorstellen dat je daardoor weinig vertrouwen in de IVF behandeling hebt. Maar je moet het toch maar gaan proberen meid. Uiteindelijk blijft het zwanger worden en blijven een wonderlijk iets en kan niemand echt zeggen waarom het wel of niet lukt en niemand kan dan ook zeggen dat het bij jou niet zou kunnen lukken. We hebben er maar zo weinig grip op en dat is precies wat het zo moeilijk maakt. Maar het enige wat we kunnen doen is het proberen en er het beste van hopen. Al het andere, wat we ook spuiten, slikken, eten, drinken, het zal allemaal iets bijdragen, maar groot verschil zal het niet uitmaken, want dan wisten we het allemaal wel. Kop op meid, straks lekker een trouwfeest geven, en dan met goede moed de eerste IVF poging in!

Katja: weet je al wanneer je precies moet beginnen met stimuleren? En doe je kort of lang protocol? En welke medicijnen gebruik je?

Ik zit net te denken: is het niet handig als we een lijstje maken met wie wat wanneer heeft enzo? Ik doe zo wel ff voorzetje, kan de rest het aanvullen :).

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Naam: Pien
    Poging: 2e
    Protocol: lang
    Medicatie: Decapeptyl, 150 eh Menopur, Pregnyl, utro
    Start stimulatiefase: 8 januari
    Punctie datum: n.t.b.
    Terugplaatsing datum: n.t.b.
    Test datum: n.t.b.

Naam:
    Poging:
    Protocol:
    Medicatie:
    Start stimulatiefase:
    Punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

10. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen

Naam: Katja77
    Poging: 1e IVF
    Protocol: Hoor ik morgen
    Medicatie: Provera, Decapeptyl, Menopur, Pregnyl, Utro
    Start stimulatiefase: Week 7, 10 februari?
    Punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

11. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    lees net m'n bericht terug begin al namen door elkaar te halen met m'n warhoofd. en ook maar een halve reactie.
    klaproos wat minder dat de Lyme nog 2 jaar kan sluimeren.
    maar je moet positief blijven wat Pien idd zegt misschien is ivf het juiste zetje v je. vind zelf ook eng hoor ik zit nu ruim drie maanden aan de lucrin injecties en menstrueer niet meer en ga vanuit deze injecties de ivf in heb geen idee of dat lichaam van mij überhaupt nog snapt hoe alles moet als t al zo'n tijd stil ligt. maar probeer positief te blijven en de kleine dingen die je kan doen doe ik uiteraard zoals de vitamientjes bewegen accupunctuur etc. geeft mij toch wel wat rust.

12. Klaproos

fozzy,pfoe je hebt het niet makkelijk zeg. Ik kan me voorstellen dat je zelf ook bang bent omdat je aan de lucrin zit en niet meer menstrueert. Ik heb wel eisprongen gelukkig alleen het progesteron is te laag. Mijn vriendinnen zeggen te wachten met IVF maar zoals Katja zegt,daar heb ik geen tijd voor. Pien heeft wel gelijk,men weet helemaal niet hoe een lichaam in elkaar zit en wie weet lukt de IVF wel gewoon! Hier even mijn details ;)

13. Klaproos

Punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

Naam: Klaproos
    poging: 1e IVF na 7 IUI
    protocol: hoor ik 21 januari,ik hoop zonder de pil!
    medicatie: hoor ik ook de 21e
    word vervolgd ;)

14. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Hoi meiden

boboke: de tip van geen varkenvlees had ik gelezen op de volgende pagina ifv meisje. wordpress.com. Hier krijg je geen informatie map we zijn alleen gebeld dat we op 16 januari moeten beginnen met medicijnen (dat is op dag 21 van deze cyclus, de gynecoloog had het erover dat ze meestal voor 7 a 8 eitjes gaan) We worden rond 12 januari gebeld wanneer we de medicijnen kunnen worden opgehaald (en dan kunnen we verdere vragen stellen en krijg je uitleg over de medicijnen) Tenzij de hormoontest niet goed is worden we deze week gebeld want dan hebben ze als het goed is de uitslag (maar ik denk dat ik het einde van de week zelf maar bel om te checken) Verder ben ik ook weer begonnen met meer bewegen (probeer elke dag een anderhalf te wandelen en doe een beetje oefeningen op de wii (woon in een dorpje dus qua bezine kosten niet mogelijk meer om aqua arobic te doen wat ik eerst eet) OOk let ik goed op mijn voeding want qua gewicht schommel ik ook helaas ook een emo eter

Pien: jij bent ook al lang bezig en veel behandelingen ondergaan. Je hebt geen fijne eerste ivf ervaring dat je dacht dat je je menstruatie had en naderhand toch zwanger was en het helaas is mis is gegaan wat zei je arts wat het kon zijn dat je een bloeding had op dag elf wat net als een menstruatie was. Wat spannend je bent al weer bezig met je nieuwe ivf poging (inderdaad we hebben maar 1 goed eitje nodig). Heb jij bijwerkingen van menopur (ik heb voor mijn iui poging vier injecties menopur gehad en had daar best wel last van en mijn was echt goed opgezet)

klaproos: mijn gynecoloog staat ook bekend om goede resultaten bij ivf behandeling (ik weet effe niet hoeveel procent precies dat moet ik aan mijn vragen maar is nu niet thuis) (hier in kreta staan 2 artsen heel goed aangeschreven de mijne en eentje in chania) anders zou het athene worden. Nog twee halve week en dan breekt jouw grote dag aan is alles al klaar voor de grote dag (leuk leuk). Wat fijn dat je geen lyme niet meer hebt maar wel vervelend dat je het twee jaar kan duren voordat je weer de oude bent maar positief blijven he voor de ivf poging (alle wonderen zijn mogelijk)

Beschuitje: inderdaad je droom gaat boven alles (dan maar effe geen nieuwe kleren en cadeaus enz) Goed van je dat je bent begonnen met afvallen gezond eten verspreid eten helpt al een hele hoop. Je kan het meid (zeker weten dat je bij de intake al wat kwijt bent en het is de zelfde arts als altijd die je hebt dan had hij allang wat gezegd als je echt moet afvallen)

m676: je hebt ook al veel mee gemaakt hopelijk hoeft je niet door in maart voor ivf en brengt de aankomende iui je een positieve uitslag Ben je al begonnen met je iui poging (doe je dit met medicijnen of zonder) O lees nu je antwoord al

Fozzy:hopelijk werken je ontstekingsremmers snel zodat je minder last hebt fijn dat je cahteter er 28 januari uit mag (je hebt een drukke week week voor de boeg vanaf 22 januari )

katja: veel suc6 morgen met de prik instructies (grappig een feestje)

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten (maar er is veel geschreven
    Wat is het verschil tussen een lang en kort protocool (krijgen hier geen informatie map helaas)

wat voor een medicijn is deca waar jullie hoofdpijn van krijgen

Hier lekker dagje gehad het is vandag 6 januari en dat word groots gevierd hier in griekenland (gister kwam de papas bij iedereen thuis om je huis te zegenen) Vanmorgen naar de kerk kaarsje gebrand voor een goed 2014 daarna soep eten (dat is hier standaard met feestdagen kerst nieuwjaar en vandaag) en omdat het zo lekker weer vandaag (morgen gaat het weer regenen)is zijn we de bergen in gegaan en daarna een warme choco gedronken (mocht vandaag wel)

Fijne avond en voor diegene die morgen moeten werken werkse morgen

veel liefs

15. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fozzy jeetje dat kan er ook nog wel bij ;). Hopelijk slaan de medicijnen snel aan en is het snel 28 januari.
    Oh en ik slaap ook al 2 nachten zo goed als niet zonder mn mannetje :). Als dat zo doorgaat, ben ik een zombie als ie weer thuis komt!

Klapproos goed nieuws dat er nu in ieder geval geen lyme meer in je lichaam zit. Wel natuurlijk minder dat het tot 2 jaar kan duren voordat het uit je lichaam is. Ik kan me wel voorstellen dat je nu geen 2 jaar gaat wachten, zou ik ook echt niet kunnen. En wie weet is het net het goede zetje voor je lichaam...

Katja over vitaminen verschillen de meningen nogal van de Nederlandse artsen en de Duitse, maar ja mijn lichaam accepteert het toch niet dus daarmee is het voor mij qua vitaminen even voorbij. Helaas ben ik niet zo'n echte groente-eter en sport is ook niet mijn ding dus ik zou eigenlijk wel wat extra's kunnen gebruiken :).
    Heb je eigenlijk met de iui ook moeten spuiten of was het in natuurlijke cyclus? Succes morgen!

16. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kriti tegelijk gepost :D. Beginnen op dag 21 ken ik nu weer niet ;). Lang protocol houdt in dat je eerst een aantal weken de pil moet slikken en van daaruit gaat beginnen met decapeptyl (dit legt je natuurlijke cyclus plat), vervolgens komt er een stimulerend hormoon bij dat moet zorgen voor genoeg eitjes om aan te prikken tijdens de punctie. kort protocol begin je aan het begin van je cyclus direct met stimuleren samen met decapeptyl (of een ander hormoonpreparaat). Het ligt vaak aan de planning van het ziekenhuis, waarom er voor een lang of kort protocol gekozen wordt. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, anders horen we het wel.
    Die deca waar je hoofdpijn van kunt krijgen is dus decapeptyl, een hormoon dat je cyclus onderdrukt.
    Klinkt trouwens alsof je al goed bezig bent met sport en voeding.
    Woon je al lang op kreta? Het lijkt dat ze daar ook wel van een feestje houden.

17. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18

Punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

Naam: Klaproos
    poging: 1e IVF na 7 IUI
    protocol: hoor ik 21 januari,ik hoop zonder de pil!
    medicatie: hoor ik ook de 21e
    word vervolgd

Naam: Kriti81
    poging: 1e IVF na 3 iui
    protocol: hoor ik nog
    medicatie: hoor ik nog
    start stimulatie fase: 16 januari
    punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

18. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    zie nu pas je reacitie boboke
    Ik heb ook nog niet eerder gelezen met start mediciatie op dag 21. Hij mijn laatste gesprek dat we nu al beginnen om dag 21 omdat ze 7 a 8 eitjes willen laten groeien ( bij mij iui had ik met medicijnen elke keer maar 1 eitje) weet niet of dit er iets mee te maken heeft (zal het bij het volgende gesprek vragen, heb toen niet heel veel vragen gesteld omdat we toen hoorde dat iui niet zal werken voor ons dus had eigenlijk geen vragen voorbereid en niet al echt veel info gehoord over hoe een ivf behandeling in nld gaat Dank je voor je uitleg

Ik ben nu 3 jaar en drie maanden getrouwd met een griek. Ik woon er nu het gehele jaar door sinds 4 half jaar ( wat eigenlijk niet de gewoonte is ze zijn hier nog behoorlijk ouderwets zeker hier in het dorp moet je eigenlijk gelijk trouwen als je gaat samen wonen maar wilde eerst kijken of ik wel een klein grieks dorpje kan wonen). Ik heb mijn man leren kennen toen ik ik seizoenswerk deed als kinderanimatie. Nu werk ik in de zomer in de touristenwinkel/ supermarkt van mijn zwager. Deze winter zijn we voor het eerst open maar ben gestopt half december wilde even vakantie en rust (heb twee drukke jaren achter de rug ziektes in familie, dan is nld ver weg) Werkte maar zes uur per dag in de winter maar de dagen duren zo lang en er koud in de winkel niks te doen want geen mensen en dan duurt de dag lang en het brak mij wel tijdens de iui (smorgens naar de dokter is niet dichtbij daarna toen tot 8 uur s avonds werken en dan koken zo ben je de hele dag kwijt, na iui ustrogen gebruiken maar deed dit extra vroeg zodat ik na het inbrengen nog kon liggen want had het gevoel dat het er meteen weer uit kwam en op deze manier werkt het beter had ook veel last van de medicatie dus kan niet lang zitten en kon ook niet veel bukken) Verder heb ik hier geen vakantie dagen en de dokter had ook gezegt dat je na de punctie/terugplaatsing twee weken moet thuis blijven).

feestjes vieren kunnen ze hier wel bruiloften is niet leuk meer hier (in de zomer elke week wel 1 of 2 bruiloften en doopfeesten , soms moet je daar 2 a drie feestjes op 1 avond) dus ben blij als het in het dorp vieren kan ik tenminste naar alleen naar huis.

19. Klaproos

Kriti,wow respect voor je meid dat je in Griekenland bent gaan wonen en de taal hebt geleerd. Ik heb een tijd in Egypte gewoont maar dat werkte voor geen ene meter. Ik was effe vergeten dat je in Athene idd ook een goede kliniek hebt. Heb er meer dames over gehoord dus ik ga er vanuit dat waar jij bezig bent ook gewoon top is ;)

Dames willen jullie duimen dat er op 24 januari een pak sneeuw ligt? :D

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Meiden ik heb ronduit een * piep *dag vandaag.. Ik voel me lichamelijk niet goed. Vreselijke zweetaanvallen en soms ook weer paniekaanvallen( lichte hoor): zenuwen voor dingen die gewoon normaal moeten zijn. Vandaag weer voor het eerst gaan werken na de vakantie en dan zo nerveus zijn dat je er haast akelig van wordt. Ik maak me overal druk om. Als ik opsta lijkt het of mijn buikspieren zich op een vreemde manier samentrekken. Het voelt niet lekker in mijn buik.ik denk de hele tijd dat mijn buik opgeblazen is, maar ik heb al geen platte buik van mezelf dus ik weet ook niet of ik mezelf gek zit te maken... Ik denk dat wij toch maar even een extra maandje pauze moeten hebben. Weet je ik ben zo bang dat ik licht overspannen aan het raken ben..*huilt*

Deel Deze Pagina