Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    #2861 Katja77, 7 jan 2014
    Laatst bewerkt: 7 jan 2014
    Haaaaaai, nou het was een interessante middag!! Stuk wijzer geworden. En voor het eerst mensen ontmoet die momenteel in hetzelfde schuitje zitten.

Ik begin 26 januari met een proverakuur van 10 dagen
    Op 1 februari gaat eerste decapeptylspuit erin.
    Op 13 februari heb ik eerste FM en ga ik starten met Menopur

Maar geen idee of dit nu een kort of lang protocol is, dat werd niet gezegd. Of heeft dat met de pil te maken die veel drie weken moeten slikken. Ik mag niet aan de pil ivm tromboseverleden en vandaar 10 dage provera.

Hier is mijn voorraad:

2. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @beschuitje: beterschap!! Waar komen die spanningen vandaan... Heeft dat met je werk te maken of stress van IVF of iets anders?

@klaproos voor jou wens ik uiteraard een dik pak snel. Wel graag heel plaatselijk want mijn verjaardagsbezoek moet van ver komen en die rijden nooit met sneeuw. Ha ha.

@Kriti, jij bent in Griekenland niet gebonden aan het terugplaatsen van 1 embryo. Heb je daar al gedachten over hoeveel je terug gaat plaatsen?
    Ben je op je plek in Griekenland of heb je ook wel last van Heimwee?

@Boboke, tijdens mijn IUI gebruikte ik Clomid en Pregnyl. Dus ben al een heel klein beetje aan de hormonen en het spuiten gewend.

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Katja zijn die medicijnen voor 1 maand/ voor de eerste ivf??????? Tsjonge wat heftig !!!

Ja ik heb het afgelopen jaar erg veel meegemaakt op het werk, maar ook prive. Gelukkig is mijn lieve man er altijd om me te steunen. Ik vertel liever niet tot in detail want je weet nooit of iemand mij hier herkent..*sorry*

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kriti ik vind t ook echt heel knap, dat je naar Griekenland bent verhuisd voor de liefde :). Het klinkt ook wel alsof t een pittig leven is daar. Je zou denken in zo'n klein dorp dat er niet zo veel feestjes zijn, maar dat is dus wel anders.

Klaproos ik zal voor je lokale sneeuw duimen. Ik heb verder liever ook niet te veel sneeuw met al die tripjes naar DD ;)

Beschuitje pfff klinkt als een zware dag :(, gelukkig heb je veel steun van je man. Als ik jou was zou ik in ieder geval wel naar de voorlichting gaan en van daaruit kun je altijd nog beslissen wanneer je wilt starten. Het is niet zo dat je dan moet starten. Als jullie liever nog een maand of 2 willen wachten dan kan dat ook. Maar wie weet hoe je er dan tegenaan kijkt. Hopelijk voel je je morgen weer beter. Sterkte

Katja dat zijn flinke voorraden hè :D. Moet de menopur eigenlijk in de koelkast, want dat zijn flinke dozen! Hoeveel moet je gaan spuiten? Of bepalen ze dat bij de uitgangsecho op 13 februari? En dat is trouwens het lange protocol.

Pien succes morgen met de eerste menopur. Op naar mooie eitjes :)!

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Kriti: dapper hoor dat je geëmigreerd bent, lijkt me heel wat, want de cultuur is daar toch best anders ook al is het een Europees land. En de IVF zal er vast prima zijn hoor, gewoon proberen!

Klaproos: ik zal voor sneeuw duimen :)!

Beschuitje: he wat vervelend voor je zeg :(. Ik weet natuurlijk niet wat voor spanningen je allemaal nog meer hebt, maar het is sowieso al niet niks wat je hebt mee moeten maken met de mislukte IUI's, de miskraam en dan de naderende IVF. Ik had na de 6 IUI's ook echt wel even een dipje hoor. Maar ik had toen daarna wel een pauze van 3 maanden ingelast. Niet dat ik je dat direct wil aanraden hoor, want ik vond dat toen ook wel heel erg dubbel, maar i.v.m. de verbouwing waar wij toen inzaten was het ook even niet handig om eerder te starten. Maar het is niet gek dat je even bij moet komen van het idee dat IUI niet gelukt is en dat het IVF gaat worden. Knuffel!

Katja: ja veel he! Ik heb ook zo'n pakket thuis ;). Niet teveel bij nadenken hoor, het gaat vanzelf op ;). Ziet er toch wel naar uit dat je lange protocol hebt hoor. Want dan begin je eerst 2 weken met de dace en daarna pas met stimuleren. Met kort protocol begin je direct met stimuleren vanaf start van je cyclus. Spannend he! Ik start morgen met stimuleren. Toch wel weer spannend!

6. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @Pien bedankt voor je uitleg over kort en lang protocol. Snap nu eindelijk het verschil.
    Wat een berg hé. Ik moest wel even slikken.

@Beschuitje, het is inderdaad voor één IVF behandeling.

@Boboke, menopur hoeft niet in de koelkast. Decapeptyl en Pregnyl wel.

Ennn... ik kreeg ook een usb-stick mee met mindfulness oefeningen.
    Om te ontspannen voor en tijdens de punctie.
    Ga ik vanavond eens bekijken.

7. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Klaproos: helaas spreek ik de taal nog steeds niet goed begrijp wel waar ze het over hebben maar bij de dokter niet altijd dus dan nog een keertje in het engels, misschien komt je wens voor je bruiloft wel uit Sneeuw hoorde namelijk dat het winter gaat worden in nl.

Beschuitje: hopelijk voel je al weer wat beter na je piep dag, Digi knuffel en veel sterkte

Katja: fijn dat je wat wijzer bent geworden. Phh wat een hoop medicijnen zeg voor 1 ivf behandeling. Nog effe en je mag gaan beginnen. Tijdens mij gesprek had de dokter het erover dat ze 7 embryos willen laten groeien waarvan ze er per keer 3 terugplaatsen dat is normaal hier. Weet niet wat ik hier moet van vinden want toen mijn man zijn zorgen daar overuitsprak vooral omdat ik een slechte rug heb toen zei de arts dan moeten we er voor zorgen dat je niet te veel aankomt. NU denk eerst maar eens kijken hoeveel embryo er gaan groeien. (hier moest ik mijn menopur tijdens mijn iui wel in de koelkast zetten) Ben benieuwd naar de mindfulness oefening hopelijk heb je er veel aan

Boboke: het leven hier kan inderdaad pittig zijn zeker nu met de crissis. Vaak hoor ik van touristen gaaf hier wonen en dan zeg ik dat denk je maar ik werk de hele zomer ben blij dat ik dit jaar 1 dag vrij heb in de week en merk niet zoveel van het mooie weer want werk (ze denken vaak elke dag strand op een terasje zitten enz maar dit is helemaal niet zo) Soms zeggen mensen waarom ga je niet naar nl maar mijn man heeft het boeren bedrijf overgenomen van zijn ouders (een boederij is niet zoals in nl hoor).

Pien: ging het zetten van de menopur goed

hier nog niet gebeld door de arts voor de uitslag neem aan dat het dan goed is (ze zouden bellen als het niet goed was)

fijne avond meiden
    veel liefs

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Katja: goh wat leuk van die mindfull oefeningen. Ben ik ook wel benieuwd naar. Is het iets om naar te luisteren of om naar de kijken of allebei?

Kriti: volgens mij is het inderdaad mooier dan het lijkt om op Kreta te wonen. Maar ja elk land heeft ook wel z'n voors en z'n tegens. Ik vind het mooi dat je voor je man daar bent gaan wonen, echte liefde :).
    Ik zou als ik jou was toch nog wel eens praten met de gyn over het terugplaatsen van 3 embryo's. Hier in NL doen ze al zo moeilijk over 2 namelijk. En zeker bij een eerste IVF behandeling. Je weet nooit hoe dat uit gaat pakken. Kijk als het nou je 3e of 4e behandeling was en nooit iets is blijven plakken kun je nog denken: we proberen het gewoon. Maar stel nou dat ze wel direct alle 3 blijven plakken dan heb je wel een gecompliceerde zwangerschap met veel risico's, niet alleen voor jou, maar ook voor de baby's. Misschien kun je opperen of het er 1 of 2 mogen zijn? Ieder land is natuurlijk weer anders, maar ook Duitsland en Belgie plaatsen ze niet zomaar meer dan 1 terug. Ze zijn wel ietsje makkelijker dan in NL, maar ze plaatsen er volgens mij nooit meer 3 terug, of alleen misschien in extreme gevallen. In elk geval, dat wilde ik je toch nog even meegeven. Ik zou er in elk geval goed over nadenken!

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    *ego bericht*
    Het gaat hier nog niet veel beter helaas. Ik ben zelfs van plan om met de huisarts te praten. Wie weet weet hij raadt. Ik weet het gewoon allemaal even niet meer. Wel of geen pauze voor de ivf. Ik heb op dit moment zoveel aan mijn hoofd dat ik me zelfs op het werk niet meer kan concentreren. Vandaag een dikke huilbui op het werk gehad. Ik ben zelfs een beetje bang dat ik een soort van overspannen aan het worden ben, of misschien al ben.
    *einde ego*

10. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Beschuitje. Goed idee om naar de ha te gaan. Als je zo in je emoties zit is het heel moeilijk om nog helder na te denken en beslissingen te nemen. Mss kun je een gesprek met een psycholoog oid krijgen? Heb ik ook weleens gehad. Zij maakte dat ik weer wat evenwichtiger kon kijken naar de zaken die spelen.
    Sterkte! Niet fijn om je zo te voelen.
    Mindfullness als cursus schijnt ook heel goed te zijn! Heb in m'n naaste omgeving iemand helemaal zien veranderen!

Ik zie net dat ik er een koelkast bij moet kopen! Jemig wat een medicijnen! Dat kan toch eigenlijk ook niet gezond zijn?
    Ik lees ook dat in DD geadviseerd wordt vit d en visolie te slikken (of was het iets anders?). In welke dosering?

Dank jullie wel voor alle reacties!
    Ik voel me af en toe wel eenzaam. Nog niet veel mensen weten van ons traject (moet eerst zelf nog accepteren dat het zo is) en ook al weet men het, ze hebben zelf geen idee wat het inhoudt of met je doet.
    Hoe is het voor jullie? Praat je er open over met je omgeving?

Kriti, kan me voorstellen dat er zowel voor als nadelen kleven aan wonen in een ander land. Hoop dat je er met je man goed over kunt praten en relativeren. Dapper dat je die stap hebt gezet!

Klaproos. Ik zal een sneeuwgebedje voor je doen!

11. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ughhh ... had hier vanochtend al een heel verhaal getikt maar toen viel internet eruit en kon ik het ook niet meer saven. Nog maar een keer dan.

@M676: Ja ik heb het aan iedereen wel verteld. Ik ben er heel open over naar familie, vrienden en ook collega's.
    Ik heb zelfs een bericht over mijn naderende IVF op facebook gepleurd. Dus nu weten echt iedereen het, ook de vage kennissen. N.a.v. bericht op facebook kreeg ik best wat privéberichtjes van oude klasgenootjes, studiegenootjes die met hetzelfde bijltje hebben gehakt.
    En ik vind het fijn dat mensen zo ook een beetje rekening met mij houden. En gesprekken bij verjaardagen enzo niet alleen over de babyuitzet en zwangerschapskwaaltjes gaan. En dat er ook begrip is als ik eens een keer een kinderfeestje oversla.

Andere kant is wel dat mensen vaak te veel rekening met mijn situatie houden. Of dat ze soms naar de behandelingen vragen terwijl je helemaal geen zin hebt om erover te praten.

Maar over het algemeen vind ik het dus fijn dat ik er heel open met iedereen over kan praten.

@Pien, het zijn 3 luisterfragmenten met oefeningen die rustgevend werken. Met die oefeningen leer je je lichaam beter ontspannen. Beetje Yoga-achtig. Ik ga eens kijken of ik de bestanden in een dropbox online kan zetten. Dan kan ik met jou/ jullie de link delen.

@Beschuitje, wat vervelend dat jij je zo rot voelt. Je krijgt dan in één keer ook wel heel veel op je dak, behandelingen, werk en privé. Lastig hoor en ik wens je veel sterkte!

@Kriti, schijnt nog weleens verschillend te zijn met Menopur. Het ene moet in de koelkast bewaard worden en andere niet. Maar op mijn verpakking staat bewaren onder 25 graden. Dus kamertemperatuur is dan prima.

12. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klaproos: ik zag gister allemaal sneeuw berichten op tv dus duim met de rest mee :)

Beschuitje: wat naar dat je je zo voelt? al een afspraak bij de huisarts gemaakt? ik geloof wel in dat je je echt goed moet voelen zowel fysiek als mentaal bij IVF. Het is een hoop wat op je af komt. Spreek dan niet uit eigen ervaring maar heb het wel van dichtbij meegemaakt dat iemand er mee bezig was en eigenlijk met haar hoofd helemaal ergens anders en heeft daar nu ontzettend spijt van.

Kriti: ik vind het echt bijzonder dat je voor je liefde bent verhuisd.
    En denk idd dat mensen denken dat het een groot feest is om daar te wonen terwijl het super hard werken is. Respect hoor!

Katja:jeetje wat een lading... dat staat mij dus ook te wachten..
    helaas zit ik al langer in de MM en heb een giga nachtkastje vol doosjes medicatie maar dit is niet niks zeg.

Pien: gaat het spuiten goed? ik zal ook zo ff dat schema updaten.

Ego: hier nog steeds pijn. Heb nog eens met de uroloog overlegd als ik het niet meer trek moet de gyn besluiten of de katheters voortijdig er uit mogen maar wat het voor gevolgen voor mijn herstel heeft weet ik eigenlijk niet. Dus ik probeer toch nog ff door te bikkelen.

13. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    M676 zie nu jouw berichtje.
    Ik herken je gevoel wel bij ons weten alleen mn directe familie het en mn beste vrienden. Voor de rest speel ik toch liever mooi weer.
    Ik ben ook niet zo'n prater dat doe ik het liefst met mijn man.
    Maar het feit dat er mensen zijn die weten hoe het zit is fijn zodat je toch begrip hebt.

14. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Naam: Pien
    Poging: 2e
    Protocol: lang
    Medicatie: Decapeptyl, 150 eh Menopur, Pregnyl, utro
    Start stimulatiefase: 8 januari
    Punctie datum: n.t.b.
    Terugplaatsing datum: n.t.b.
    Test datum: n.t.b.

Naam: Katja77
    Poging: 1e IVF
    Protocol: Hoor ik morgen
    Medicatie: Provera, Decapeptyl, Menopur, Pregnyl, Utro
    Start stimulatiefase: Week 7, 10 februari?
    Punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

Naam: Klaproos
    poging: 1e IVF na 7 IUI
    protocol: hoor ik 21 januari,ik hoop zonder de pil!
    medicatie: hoor ik ook de 21e
    word vervolgd

Naam: Kriti81
    poging: 1e IVF na 3 iui
    protocol: hoor ik nog
    medicatie: hoor ik nog
    start stimulatie fase: 16 januari
    punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

Naam: Fozzy
    poging: 1e IVF na ruim jaar zelf proberen
    protocol: start vanuit Lucrin, details onbekend
    start stimulatie fase: hoor ik nog
    punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Meiden ik heb voor aanstaande woensdag een gesprek met de dokter. Heb er veel met mijn naasten over gesproken gisteren en kom wel steeds meer tot de conclusie dat ik zeer waarschijnlijk een time out nodig heb. Ik heb gewoon te veel meegemaakt ( sorry kan niet tot in details treden in het openbaar) ik trek er werken nog maar net. Morgen een gesprek met de baas om hem vast een beetje in te lichten. Spannend maar wel nodig.
    Dan nog even dit.. Bij bol punt com kan je een heel gaaf dagboek kopen dat speciaal voor mensen is die ivf / icsi doen.
    Voor de geïnteresseerden...'mijn fertiliteitsdagboek' geschreven door Ann de Jongh-Smets en Linda van de Sande- Buscop
    Ik heb 'm vandaag binnen gekregen en hij is echt leuk. Ook met achtergrond info enz

Sorry meiden ik reageer snel op jullie. Heb de energie nu even niet. Hoop morgenmiddag te komen kletsen.

16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Naam: Pien
    Poging: 2e
    Protocol: lang
    Medicatie: Decapeptyl, 150 eh Menopur, Pregnyl, utro
    Start stimulatiefase: 8 januari
    Terugplaatsing datum: n.t.b.

Naam: Katja77
    Poging: 1e IVF
    Protocol: Lang protocol
    Medicatie: Provera, Decapeptyl, Menopur, Pregnyl, Utro
    Start stimulatiefase: 13 Februari
    Punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

Naam: Klaproos
    poging: 1e IVF na 7 IUI
    protocol: hoor ik 21 januari,ik hoop zonder de pil!
    medicatie: hoor ik ook de 21e
    word vervolgd

Naam: Kriti81
    poging: 1e IVF na 3 iui
    protocol: hoor ik nog
    start stimulatie fase: 16 januari
    punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

Naam: Fozzy
    poging: 1e IVF na ruim jaar zelf proberen
    protocol: start vanuit Lucrin, details onbekend
    start stimulatie fase: hoor ik nog
    punctie datum:
    Terugplaatsing datum:
    Test datum:

17. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36

18. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Dag meiden,

Ik las dit onderwerp en dacht ja, meekletsen! Maar ik zie wel dat het een heel groot topic is! Ik ga het in ieder geval proberen om 'erin' te komen... Beschuitje en Kriti ken ik al van een ander topic dus dat scheelt een beetje!

Mijn gegevens zijn:
    Naam: Ups and downs
    Poging: 1e
    Protocol: kort
    Medicatie: Decapeptyl, 100 puregon, pregnyl, utro
    Start stimulatiefase: 11 januari
    (bedoelen jullie met start stimulatiefase de puregon, daarmee begin ik morgen. Met de decapaptyl ben ik gisteren begonnen)

Lang verhaal kort: na Clomid, Ovulatie Inductie en 3 IUI pogingen in het ziekenhuis in december overstapt naar een kliniek. We beginnen deze maand met onze 1e IVF poging.
    Super spannend en gister voor het echie begonnen met de eerste decapeptyl. Wat een rotspuit joh, hij voelde bijna bot aan! Is dit herkenbaar? Of zal ik vandaag meer geluk hebben...

Beschuitje wat vervelend dat je je zo rot voelt! Ik hoop dat de huisarts je kan doorverwijzen naar een goede psychologe die je kan helpen om wat rust te krijgen meid. Heel veel sterkte!

M676 wat herkenbaar dat je je soms alleen voelt! Onze beste vrienden en naaste familie (ouders en zussen) weten ervan, maar verder niet. Aan de ene kant vind ik dat heel fijn en soms zou ik het uit willen schreeuwen. Zeker als de beladen 'willen jullie geen kinderen' weer eens om de hoek komt kijken. Maar goed, je moet het zeker eerst zelf een plekje geven!

Kriti ik zie dat je 16 januari gaat starten, spannend het komt nu echt dichtbij! Gaat verder alles goed met je? Ben je nog steeds gestopt met werken?

Voor de rest van de meiden, ik kan jullie verhalen nog niet echt uit de laatste berichtjes halen. Dat komt vast snel in ieder geval veel succes met je herstel fozzy, klinkt erg pijnlijk!

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Meiden sinds vandaag ben ik dus ziek thuis. Ofwel in de ziektewet. Het werken ging niet meer, steeds maar huilen en nul energie. Nu maar hopen dat rust me goed zal doen.

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ups and downs: welkom! Toepasselijke naam heb je :). Het topic heeft een nieuw leven gekregen sinds een week of 2-3. Daarvoor was het een IUI topic van meer dan een jaar oud. En wat betreft de decapeptyl: herkenbaar, het is echt een 'stomp' naadje... Maar gewoon doordrukken, het doet niet echt pijn, maar het is wel vervelend dat ie er niet makkelijk ingaat. Ik spuit sinds eergisteren ook de Menopur erbij, en die spuit gaat er in stuk makkelijker in. Hoewel die altijd weer wat bewerkelijk is omdat je 'm zelf moet klaarmaken.
    Het wordt mijn tweede IVF. Heb voor de IVF nog 6 IUI's gehad. Bij ons is er in principe geen verklaring waarom het niet lukt. Heb wel 2 kleine endometriosecystes, maar dat schijnt weinig kwaad te kunnen. En ik heb een schildklierziekte, maar die is met medicijnen al lang onder controle en dat kan het dan ook niet meer zijn... Deze maand mogen we het weer proberen ;).

Beschuitje: goh meid, je hebt echt even een flinke dip. Wat naar voor je :(. Ik hoop dat de rust je goed zal doen en je de draad weer kan oppakken. Neem de tijd! En misschien weer even naar de haptonoom waar je anders ook wel naar toe ging?

M676: in de loop van de jaren weten steeds meer mensen van onze behandelingen. Een groot deel van mijn familie (dus ook ooms en tantes, neven en nichten) en mijn beste vrienden weten het. En een aantal collega's, omdat ik nogal vaak naar het ziekenhuis moest en moet. Het is voor mij een proces geweest en langzaamaan werd ik er steeds opener in. Eerst vond ik het heel moeilijk om er over te beginnen. Maar dat wordt nu wel makkelijker. Maar komt natuurlijk ook wel omdat het traject al zo lang duurt (4,5 jaar inmiddels). Dus het wordt ook steeds moeilijker om het niet te vertellen. Eerder dacht ik: nou niet iedereen hoeft te weten dat we met IUI bezig zijn. Straks ben ik misschien zwanger en dan is het klaar ;). Maar ja na 6 x en toen de eerste IVF gaat het je leven steeds meer beheersen en kom je er soms (voor mijn gevoel dan) niet altijd meer onderuit om het mensen te vertellen. En ik moet zeggen dat ik het wel prettig vind dat mensen het weten. Alleen het idee dat je niet meer alleen met dat geheim rondloopt. En lang niet iedereen vraagt er vervolgens meer naar hoor. Alleen af en toe de mensen die echt dichtbij me staan.

All: A.s. woensdag heb ik de eerst echo (na 1 week stimuleren). Bij ons doen ze geen uitgangsecho's. Ik vind dat wel een beetje raar, omdat ik het zo vaak hoor van anderen. Zeker omdat het alweer een paar maanden geleden is dat ik voor het laatst in het ziekenhuis was. Enige waar ik een beetje bang voor ben dat de cystes dusdanig zijn gegroeid dat het toch een probleem gaat worden. Maar ja, het zal wel loslopen. Ze zitten er al een hele tijd en ondanks de behandelingen is het niet erger geworden, dus dan zal het nu ook wel meevallen.

Deel Deze Pagina