Beschuitje: de lutheale fase (lf) is de fase na de eisprong. In die fase stijgt het progesteron, wat nodig is voor de innesteling. Die fase duurt normaal ergens tussen de 12-14 dagen. Bij sommige vrouwen is die erg kort, b.v. 8-9 dagen. Dan klopt je hormoonhuishouding niet helemaal en het zou dan zo kunnen zijn dat dat de innesteling bemoeilijkt. Bij IVF/ICSI krijg je altijd utrogestan vanaf na de punctie (= medicijn met progesteron) om zo de lutheale fase als het ware na te bootsen, omdat je cyclus plat gelegd is met de decapeptyl. Klaproos: ja ik moest de pil slikken. Ik denk dat dat is om zo de week van de punctie beter in te kunnen plannen. Je begint met de pil bij een nieuwe cyclus, en hoe lang je de pil moet slikken is afhankelijk van wanneer je start met de decapeptyl. Dus als het zo uitkomt slik je de pil iets langer door. Ik moest wel minimaal 3 weken de pil slikken, anders werkt het niet denk ik. Zoiets is het. En hoe is het met jou nu? Al zenuwachtig voor de grote dag ? Bobo: nog gezellig gehad gisteravond ? Het voordeel van dat je man even weg is, is dat het dan weer extra fijn is als ie weer thuis is . Beschuitje: al een klein beetje tot rust gekomen dit weekend? Ups and downs: spuiten gaat wel goed. Ben er wat relaxter in dan vorige keer. Je zou er haast aan gaan wennen . Nu met de menopur nog weinig bijwerkingen geloof ik. Voel nog niet zoveel. Wel last van mijn rug, maar dat kan ook heel goed van het hardlopen zijn gekomen wat ik donderdag gedaan heb, na een aantal weken niets gedaan te hebben... Hoe is het spuiten bij jou gegaan? Moest je bij de IUI ook al spuiten of is dat voor jou nu voor het eerst? Katja: o ja die geluidsfragmenten daar ben ik wel geïnteresseerd in . Mocht je die op een of andere manier met ons kunnen delen, hou ik me aanbevolen . M676: en ben je er al over uit of je de eitjes nog 'zelf gaat benutten'? En al wat over de teleurstelling heen? Fozzy: hoe is het nu met jou? Hou je het wat vol allemaal? Merk je nog wat verbetering? Voor wie ik nu niet genoemd heb: knuffel!! En voor wie morgen weer aan het werk moet: werk ze!!
even ego hoor maar wat een rotdag. gisteravond weer extreem veel pijn aan m'n rug aan blaas toch maar vanochtend de gyn gebeld heb vervolgens weer een hele middag in t zkh doorgebracht. heb geen blaasontsteking wel bloed in de urine en de nieren waren ok wel ineens vocht achter de baarmoeder maar daar was geen verklaring voor, zelf vind ik dit geen prettig idee maar ja. iemand ervaring mee? alles is volgens de gyn te wijten aan de dubbel j katheters. volg week heb ik een controle dan gaat mijn eigen gyn overleggen of t toch voortijdig uit mag maar uroloog zal t uiteindelijk moeten afwegen of t kan. kon nog meer pijnstillers gaan gebruiken maar daar word je ook niet blij van ik zit echt af te tellen wanneer ik hier verlost van wordt. gister ook weer een lucrin spuit laten zetten heb helemaal een hard bovenbeen maar wordt gelukkig al minder. ga vanaaf maar lekker in bed liggen en dvd's kijken. hoe is het met jullie?
He mag ik met jullie mee praten? wij zijn net begonnen met onze eerste behandeling.. ik ben 9 januari ongesteld geworden en moest dan 10 januari beginnen met de pil (Primolut)deze hoef ik maar 10 dagen te slikken(lees dat sommige veel langer moeten) gister(zonder 12 januari) ben ik begonnen met decapeptyl te spuiten wat een vervelende spuit... de pil slik ik tot as zondag en daarna moet ik weer menstrueren en dan ga ik mijn eerste echo krijgen en gaat het dus echt beginnen.. Verder moet ik straks 100IE Gonal-F spuiten en ovitrelle 36 uur v te voren.. Hoelang duurt zo een eerste behandeling ongeveer? ze zeiden namelijk dat ik waarscheinlijk eind januari mijn punctie heb maar dan heeft deze behandeling maar 3 weken geduurd? ik had het idee dat t allemaal veel langer zou duren.. heb wel het lange protocol btw.. Pff vind het allemaal erg eng maar ook weer niet zeg maar... de enne dag denk ik kom maar op...en de andere dag denk ik pff moet dit nou allemaal zo .. Vind het fijn om mee te lezen
Pien het was heel gezellig . Het is inderdaad dan wel heel fijn dat ie er weer is (op het gesnurk na dan ) Nou had ik zondag dus echt DE knalovulatietest en vanaf vandaag bijna geen streepje meer dus neem maar aan dat hij nu dan toch geweest is. Is wel altijd lastig als ik werk om te kunnen testen, want dan kan ik alleen 's avonds testen. Nog een kleine 2 weekjes en dan mag ik ook eindelijk!!! weer aan de snuif en spuit (lekker junkie ). Hoe gaat t nu met je rug? Ben je nu ook nog aan t sporten of krijg je al last van een volle buik? Ik ben benieuwd wat er woensdag te zien zal zijn. Hoelang had je de vorige keer ook alweer moeten stimuleren? Fozzy jeetje meis, het is echt afzien voor jou . Ik heb geen ervaring met vocht achter de baarmoeder, alleen erin . Ik hoop echt dat je snel verlost wordt van die rotdingen, hier wordt je echt niet vrolijk van. Sterkte en een dikke knuffel Girlliej tuurlijk mag je hier meekletsen . Is er bij jullie een bepaalde oorzaak, waardoor jullie voor ivf gaan? Het is inderdaad een rollercoaster van emoties dit traject helaas. Maar voor je t weet zit t er al weer op en kan je gaan broeden op jullie emmy. Ik vind t juist fijn om door de spuiten "actief" te kunnen bijdragen en ermee bezig te zijn. Dat wachten tot je kunt beginnen, vind ik veel erger. Heb jij ook al vaker hormonen gespoten of wordt dit de eerste keer? Wanneer je punctie zal zijn, ligt er ook aan hoe snel je reageert op de hormonen. Sommigen hoeven maar een dag of 10 te stimuleren, maar ik moest 16 dagen stimuleren. Wel spannend hè?! Kriti hoe is t gesprek gegaan vandaag? Hoe is t met de rest van de meiden? Ego. Ik heb vandaag toch maar even met DD gebeld, omdat ik mijn eisprong al gisteren (of vandaag?) heb gehad en ik vaak een hele korte luteale fase heb. Dat zou kunnen betekenen dat ik bij de afspraak op 22 januari net rond mijn menstruatie zou zitten. De afspraak kan gewoon blijven staan en mocht ik toch al gaan menstrueren kan ik alvast beginnen met de synarel. Stimulatie is vanaf dag 3 dus dan zou het net allemaal gaan. Zul je zien dat ik nu wel een lange lf heb . Kan niet wachten om weer te beginnen! Eindelijk weer een kans Fijne avond allemaal!
Gonal F is zeker het stimulering middel? nee wij zijn nu voor het eerst in de MMM mijn vriend heeft weinig goede zaadjes dus het word ICSI voor ons.. heel spannend allemaal ik hoop zo dat we snel een wondertje in mijn buik hebben ik zal even verder terug lezen dan weet ik jullie verhalen ook een beetje!
Girlliej gonal f is inderdaad het stimuleringsmiddel. De decapeptyl legt je eigen cyclus plat, zodat ze alles kunnen sturen met de gonal f. Jeetje dat is dan wel een hele stap van niks naar icsi! Maar ja als er geen andere mogelijkheden zijn, kunnen we alleen maar blij zijn dat de wetenschap al zo ver is dat het allemaal kan. Als je vragen hebt, gewoon stellen hoor. We zijn hier ook met een aantal die voor de tweede poging gaan dus al iets meer ervaring hebben. Je hoeft trouwens niet heel ver terug te lezen hoor, want het topic is sinds korte tijd pas verandert van naam. Het was eerst een topic over iui, maar helaas moesten de overige meiden nu ook aan de ivf/icsi.
Fozzy: wat balen meid dat het nog steeds niet goed gaat . Ik kan je helaas ook niet helpen, ik kan alleen maar voor je hopen dat het snel beter wordt en je verlost mag worden van die stants. Knuffel!! Bobo: mooi dat jullie het gezellig hebben gehad . Is toch hoe dan ook ook belangrijk in deze moeilijke fase! Fijn dat het allemaal net op tijd lijkt te lukken met DD en jouw cyclus . Ik heb woensdag de echo, maar ik verwacht er nog niet zoveel van. Moest vorige keer volgens mij wel 14 dagen stimuleren voordat de punctie was. Dus ik gok erop dat de punctie pas eind volgende week ergens zal zijn. Girlliej: goh heftig dat jullie zo ineens aan de ICSI moeten, wist je dat toevallig al van te voren of hebben jullie eerst wel een tijdje geprobeerd? Lijkt me best heftig nieuws om te moeten incasseren. Enige 'voordeel' is wel dat je weet waar je aan toe bent omdat de oorzaak heel duidelijk is en als bij jou alles in orde is, kan het zo maar zo zijn dat het snel raak is. Ik hoop het voor je! Wat betreft openheid naar de omgeving probeer ik nu een iets andere strategie uit. Vorige keer heb ik aardig wat mensen ingelicht waar we mee bezig waren en wat ongeveer de planning was. Kwam ook omdat ik het erg spannend vond en de behoefte had om er over te praten. Nu wil ik dat anders. Ik wil eens kijken hoe het bevalt als er zo min mogelijk mensen iets vanaf weten. Is misschien ook wel eens lekker. Kijken hoe lang ik dat volhoud .
Hallo wij zijn vanaf 1 jan begonnen met ivf Omdat ik na me laatste bevalling dat een spoed keizersnede werd zonder toestemming van ons zijn gesterilisseerd we hebben nu al lekker veel geprikt menopur en decapeptyl en nu pregnyl .We hebben vandaag 13 jan onze punctie gehad.Wist niet wat ik moest verwachten na allerlei dingen te hebben gelezen op google sommige mensen beweren dat het heel erg pijn doet en dat het ondraaglijk is zowel tijdens als na.Ik moet jullie zeggen vond het heel erg meevallen nu heb ik iets last van me buik maar het is echt uit te houden wel is het pijnlijk met bukken dus dat vermijdt ik vandaag wel.Donderdag ochtend worden we gebeld of we donderdag de terug plaatsing krijgen.We vinden het erg spannend en hopen natuurlijk dat het allemaal zal lukken.
Mariella: welkom! goh wat erg zeg dat ze je hebben gesterlisisseerd zonder toestemming! Hoe kon zoiets gebeuren? Ik vond de punctie ook erg meevallen de vorige keer dus het kan zeker meevallen, alleen dat lees je niet zo vaak... Ik duim voor je dat er een terugplaatsing komt! Hoeveel eitjes had je?
jeetje wat heftig mariella hoe hebben ze dat zomaar kunnen doen? zonder enige noodzaak? had jij een kort protocol? spannend allemaal he ik ga voor je duimen wij zijn eerst een jaar gewoon aan t klussen geweest maar een zwangerschap bleef uit...dus ja toen naar t ziekenhuis en gelijk icsi mijn vriend heeft namelijk erg weinig goed zaad... dus ik hoop maar dat hij op die dag genoeg heeft Ik ben nog heel jong dus het kwam iid erg hard aan je verwacht gewoon zoiets niet als je samen besluit op te stoppen met de pil en te gaan voor een kleintje.. ik heb net als jou pien het tegen behoorlijk wat mensen verteld..eigenlijk heb ik hier al spijt van haha heel vervelend als die mensen allemaal steeds vragen hoe t gaat en wat we nu moeten doen... dus zodra ik mijn punctie krijg zal ik maar zeggen dat ik niets mee wil horen want ik wil niet dan al tegen iedereen zeggen of ik zwanger ben..(als het in 1 x lukt) Pff vind die decapeptyl een erg vervelende spuit hebben jullie dit ook?
Weer twee nieuwe leden ! Wat gezellig, welkom meiden. Het wordt nog druk hier he pien en klaproos. Eerst waren we heel lang met z'n drietjes. Nu weet ik niet eens hoeveel Wat heftig dat je gesteriliseerd bent zonder toestemming. Heel vreemd hoor. Hoe kan dat nou gebeurd zijn? Vreselijk. Krijg je ook iets van schadevergoeding? Wat fijn dat de punctie mee viel. Dat geeft mij weer hoop voor tegen die tijd. Een fijne avond allen !
hoi hoi even snel morgen lees ik weer bij Pien als ik het goed heb onthouden heb je morgen je eerste echo heel veel suc6 morgen ik duim voor je er dat er genoeg eitjes aan het groeien zijn veel liefs kriti
Girlie: ja het is heel dubbel eigenlijk als je het wel verteld. Soms wil je het er wel over hebben, maar soms ook niet . Als jij nog lekker jong en gezond bent, geef ik jullie goede kansen . Beschuitje: hoe ist nu met je? Ja het wordt knap druk hier he, wel gezellig . Kriti: dankjewel! Heb idd morgen eerste echo. Voorspel dat ik nog wel even een tijdje door moet spuiten. Voel nog maar erg weinig...
Hallo dames, Zou ik ook in dit forum mee mogen praten...? Wij hebben ook te horen gekregen dat we een icsi indicatie hebben...van niets naar... Volgende week hebben we onze voorlichting en als het goed is horen we dan ook wanneer we mogen beginnen...
heel veel succes pien met je echo. Jeetje wat vervelend he enschende Aan wie ligt het? nou hopelijk kan jij ook snel beginnen en volgt er gauw een zwangerschap!
enschede: tuurlijk, welkom! Jammer dat het nodig is, maar gelukkig kunnen ze veel tegenwoordig! Neem aan je vriend slecht zaad heeft dat het direct ICSI is geworden? Laat het rustig op je inwerken. Zo'n boodschap is niet niets. Voel je vrij om hier je vragen en onzekerheden neer te zetten!
Pien wat spannend!!! Vandaag hoor je dan eindelijk of het de goede kant op gaat en de eerste week spuiten niet voor niets is geweest Ookal verwacht je er niet te veel van.... Ben benieuwd hoor! Bij mij is het spuiten van de puregon inmiddels ook een eitje en na de afgelopen 6 maanden niet spannend meer, maar ik vind de Deca écht niet leuk. Bijwerkingen beginnen nu te komen. Gewoon niet lekker in mijn vel, moe en hoofdpijn. Maar als het hier bij blijft is het goed te doen! Ik probeer nu dezelfde strategie als jij, een aantal weten wel dat we gaan starten maar verwachten niet dat ik stiekem vorige week al gestart ben haha. Boboke, niet zo'n leuke reden dat je synarel moet gebruiken maar wel het voordeeltje erin zien dat je niet hoeft te spuiten hoor! De deca is echt een rotspuit vind ik. Had er gisteren gewoon echt pijn van... Is er bij jullie nog een kans dat het nu deze maand toch nog is gelukt of is dat uitgesloten? In ieder geval aftellen naar de 22e! Klaproos, absoluut altijd het leukste de jurk kijken! Hihi. Ik ben zelf in 2012 getrouwd in een donkerrode trouwjurk Het gaat nu écht opschieten voor jou. Zoals al werd geschreven hier, het enige wat de LF kan verlengen is de utrogestan.... En verder is het op hoop van zegen. Bij mijn intakegesprek gaf ze ook aan dat deze fase verder echt niet beïnvloed kan worden en dat dit een onzekere factor blijft. Klaproos en Boboke, jullie zitten bij hetzelfde ziekenhuis? Das ook toevallig! Elkaar wel is gezien? Hihi Fozzy wat ontzettend vervelend allemaal. Wat hoop ik voor jou dat je snel pijnvrij bent zeg! En dan alweer beginnen met zo'n heftig traject. Trek je dat allemaal wel? Heel veel sterkte hoor! Zorg maar goed voor jezelf! Girlliej herkenbaar zeg, ik denk ook de ene dag 'pfffff' en de andere 'kom maar op!' Vandaar mijn naam Welkom hier! En zoals je hierboven kan lezen, JA ik vind de deca ook echt een rotspuit! Mariella, wat een verhaal... Ik hoop dat je morgen wordt gebeld dat er mooie embryo's zijn voor in de vriezer én om terug te plaatsen! Fijn om ook is te lezen dat de punctie mee kan vallen. Hier zie ik namelijk nog erg tegenop! Beschuitje hoe is het nu met je? Ben je al aan het praten met iemand? Dikke knuffel voor jou! Enschede, ik heb gisteren mijn voorlichtingsavond gehad. Komt een hoop op je af, maar je weet wel beter waar je aan toe bent en dat geeft je echt een idee. Maar van niks naar icsi moet vast heeeel hard aankomen. Hoe voel je je er nu onder? Kunnen jullie het een plekje geven? Succes hoor komende tijd! Over mij: nou gisteren de voorlichtingsavond gehad, ik was al begonnen vanwege de timing van mijn cyclyus maar toch wel heftig die plaatjes van de punctie en het labaratorium... Ik kijk erg uit naar vrijdag, eindelijk die eerste echo of alles goed gaat... Verder erg druk op mijn werk en in de avonden dus dat is wel lekker eigenlijk haha. Morgen komt na een maand vertraging onze nieuwe bank, dus ook nog wat om naar uit te kijken! Verder beginnen wat bijwerkingen als hoofdpijn en vermoeidheid nu wel te komen. Had dat ook de eerste maanden clomid, dus hoop dat het hier bij blijft. Liefs voor jullie allemaal!
Lieve meiden, ik heb een doorverwijzing gekregen voor een psycholoog. Ik moet voorlopig een paar weken thuis blijven. Eigenlijk ben ik dus overspannen. Het voelt nog heel raar, maar ik denk dat het wel nodig is. Ik merkte het al een tijd aan mezelf. Ik zet de inf procedure wel even stop nu tijdelijk. Twijfel alleen heel erg of ik nu wel of niet volgende week naar de intake moet gaan...
Ik zou wel naar de intake gaan beschuitje! Je kunt het altijd aankaarten en dan heb je die vast gehad. Wellicht dat je je over een paar weken weer wat beter voelt en dan baal je er misschien van dat je weer overnieuw moet beginnen. Bovendien kun je dan ook vast wennen aan wat je te wachten staat... En dit ook meenemen in je gesprekken met de psychologe.
Hallo allemaal! Hier ben ik ook weer eens! Gisteravond leuke film gezien: 'Secret Life of Walter Mitty'. Ook een heel aandoenlijk verhaal en aan het eind zat ik gewoon te huilen. Mij zie je niet zo snel huilen dus vriendin met wie ik was dacht dat ik nu dan vast zwanger ben. Ha ha. Maar goed, heb de hoop nog niet opgegeven. Dit is mijn laatste cyclus voor IVF... a.s. weekend is mijn NOD. Welkom @Enschede, @Girlliej, @Mariella en @Ups en Downs had ik denk ook nog niet gehad! @Beschuitje, ik zou inderdaad ook wel naar de IVF voorlichting gaan en het daar met de voorlichter bespreken. @Boboke, hoe lang is het rijden voor jou naar DD? @Pien, spannend ... vandaag je echo. Ik ben benieuwd of er al een mooi aantal follikels aan het groeien zijn. @Fozzy, hoe is het nu met je? @Klaproos, nog maar negen dagen ....... spannend! Ik ben overigens in een roze jurk getrouwd, in 2011 (terwijl ik roze dus helemaal geen leuke kleur vind, ha ha). Maar dit is anders roze. Ik plak wel even een plaatje van mijn jurk: