Upps en downs en Katja, misschien hebben jullie wel gelijk. Ik bespreek het in ieder geval met mijn vriend natuurlijk.
All: vandaag eerste echo gehad. Er waren 6 follikels te zien. Wel ietsje teleurstellend moet ik eerlijk zeggen. Vorige keer had ik er 9. Ze waren ook nog erg klein. Ik moet de dosis ophogen. De kans dat er dan nog meer eitjes bijkomen is niet zo groot, wel zullen ze harder groeien. Ik moet maandag weer. De verwachting is dat ik eind volgende week wel de punctie kan krijgen als ze nu wat harder gaan groeien. Ik hoop stiekem dat er nog 1 of 2 bijkomen . Beschuitje: Goed dat je nu de tijd krijgt om weer op te knappen. Ik hoop dat de psycholoog je er goed bij kan helpen. ik zou denk ik ook naar de voorlichtingsavond gaan, tenzij je het echt niet op kan brengen. En zo heel veel nieuws zul je er niet meer horen verwacht ik. Je hebt hier ook al heel wat informatie kunnen lezen.
Heyhey, Ja het is wel heftig maar ik ben blij dat er nog iets mogelijk is... En soms vind ik het ook best heftig om sommige verhalen te lezen. .dan denk ik; respect voor jullie!! Knap hoor als je vaak een tegenslag krijgt en toch door knokt! Verder zie ik heel erg op tegen de punctie ..ik zou daar ook graag ervaringen over willen lezen...Hoe kun je je daar op voorbereiden? Pff Ik doe fanatiek aan een teamsport en zit in de selectie..kan ik daarmee doorgaan? Pff wat er aankomende maanden gaat gebeuren is erg spannend en ik hoop dat het uiteindelijk slaagt...
Mariella welkom en jeetje wat een verhaal zeg. Daar valt je mond toch van open . Zijn jullie nu nog in hetzelfde ziekenhuis onder behandeling of zijn jullie overgestapt? Gelukkig viel de punctie mee. Hoeveel eitjes had je? Duimen voor goed nieuws morgen en hopelijk een mooie emmy straks in je buik. Je bent dan de eerste die hier mag gaan broeden Girlliej ik heb t de eerste keer ook tegen een aantal mensen verteld en ik werd al snel helemaal gek van alle vragen . Ik heb ook niemand meer verteld van mijn 2 cryo-terugplaatsingen. Ook weet niemand dat wij nu naar Dusseldorf gaan en weer bijna gaan beginnen (behalve collegae op t werk, want dat gaat gewoon niet anders). Op zich bevalt me dit een stuk beter. Bij mij hielp t trouwens wel om de vloeistof van de deca er hlangzaam in te spuiten, dan brandt t niet zo. Ook zijn er veel mensen die de spuit een half uurtje vantevoren uit de koelkast halen. Wie weet helpt t bij jou... Enschede tuurlijk, iedereen is welkom. Het is toch fijn ervaringen te delen en vragen te kunnen stellen. Dat zal vast voor jullie een behoorlijke schok geweest zijn om te horen dat het gelijk icsi wordt. Is bij jou wel alles goed? Lees nu net je laatste berichtje. Wat voor teamsport doe je? In principe kun je er wel mee doorgaan, maar tegen het einde van de stimulatieperiode zou je wel een vol gevoel in je buik kunnen krijgen en dan is sporten gewoon niet fijn meer. Vanaf de punctie zou ik in ieder geval een paar dagen rustig aan doen. Zodra je je weer goed genoeg voelt kun je weer gewoon lekker sporten. Als je nu een vechtsport doet dan zou ik zeggen wacht even tot je weet of je zwanger bent of niet Punctieverhalen: de avond voor de punctie moest ik 1 naproxen en een kalmeringstabletje slikken (weet even niet meer de naam) en de ochtend van de punctie zelf 1 naproxen en 2 paracetamol. Ik heb voor de rest geen verdovingsprikken of infusen gekregen, dit hebben anderen weer wel. Het scheelt echt heel erg per ziekenhuis. Ik vond het vooral een heel apart gevoel als ze de follikels leegzuigen, want dat voel je wel maar ik vond t niet pijnlijk. Bij mij was de linkerkant wel iets pijnlijker, maar dit komt omdat die kant verkleefd is door de endometriose. Het is ook al binnen 10 minuten gedaan. Ik denk ook maar een bevalling doet echt veeeel meer zeer . Upsendowns vervelend dat nu langzaam de bijwerkingen gaan komen. Gelukkig vrijdag al de eerste echo dus dan is het einde van de eerste fase al in zicht. Ik vond de punctie trouwens ook heel erg meevallen hoor, dus niet te veel aantrekken van alle horrorverhalen op internet. Ik had voor de voorlichting al zoveel gelezen op internet en zp, dat ze eigenlijk niks nieuws meer vertelden (hoezo controlfreak ) In theorie zouden we een kans hebben deze maand, maar na ruim 2 jaar zonder succes en minstens 1 afgesloten eileider door endometriose, acht ik die kans wel heel erg klein. Klaproos en ik gaan inderdaad allebei naar DD. We zijn er allebei nog niet zo vaak geweest en nog nooit op dezelfde dag, maar wie weet...zou wel leuk zijn Beschuitje goed dat je een verwijzing hebt gekregen, hopelijk kan hij/zij je helpen alles weer op een rijtje te krijgen qua gevoelens en wat handvaten geven om met de stressfactoren om te gaan. Vwb de voorlichting, als ik jou was zou ik er gewoon naar toe gaan. Je bent tenslotte niet verplicht om dan meteen te starten, maar het is wel een vereiste om te mogen beginnen. Je kunt het dus maar gehad hebben voor als je er wel aan toe bent om te gaan beginnen met de ivf. Katja mooie jurk . Ik ben t even kwijt, maar ga je nu ook beginnen dit weekend dan? Als ik vanaf huis naar DD moet, rij ik bijna anderhalf uur. Vanaf mijn werk een klein uurtje. Maar ik rij altijd al een uur heen en terug naar mijn werk. Als ik in mijn oude ziekenhuis op controle moest, moest ik ook ruim een uur rijden vanaf mijn werk dus daar zit niet zo veel verschil in voor mij. Alleen dan was ik wel met 20 minuten thuis Pien jammer dat het er maar 6 zijn. Waren er niet nog een paar kleintjes te zien die nog mee zouden kunnen gaan doen? Hoeveel moet je nu dan gaan spuiten? Hopen dat het gouden ei erbij zit Voor de nieuwe meiden, er staat ergens een paar pagina's terug een lijstje met namen en data enzo, voeg jezelf gewoon even toe. Fijne avond iedereen!
Tjee, ik zal er bijna een dag vrij voor moeten nemen om alles bij te lezen! Wij hebben 'verstandig' gekozen en zijn dze maand niet zelf gaan klussen. Hopelijk volgende maand meer geluk... Ik spuit gonalf 75, maar ik moet 50 hebben wrsch. Prachtige trouwjurk zag ik voorbij komen. De 24e komt al snel dichtbij, al zenuwen? Laat. Je ons ook jouw jurk zien? Pien, 6 klinkt best veel vind ik. Wat is een gemiddeld aantal?
hoi meiden! Kan ik nog met jullie mee kletsen? Wij mogen in februari starten met ICSI. We hebben dinsdag de intake gehad en prikinstructie. Helaas zat januari vol en moeten we een maandje wachten. Maar het lijkt me leuk om ervaringen te delen. Fijne avond!
Hoi meiden, mag ik mij ook toevoegen in dit topic? Wij hebben gisteren te horen gekregen dat alleen ivf mogelijk en onze kansen hierin hoog zijn. Morgen avond moeten wij naar het vu voor een voorlichting avond. Pas dan mag het traject worden gestart. Bloed is al afgenomen.. 31 ste opnieuw een afspraak dan gaan we alles horen. Vind het vreselijk eng allemaal vooral de punctie zie ik tegen op.
Welkom Doom en Tammie! Het wordt een lekker druk topic meiden! Ik weet ook niet of ik altijd alles bij kan houden hoor, maar zal het proberen . M676: ze streven bij ons naar zo'n 10 follikels. Veel meer is niet echt aan te bevelen, omdat je dan het risico hebt op overstimulatie en daar kan je flink ziek van worden. Maar ik lees hier toch ook vaak genoeg van meiden die wel 15-25 eitjes hebben. Aan de andere kant zijn er ook meiden die heel moeilijk te stimuleren zijn en al heel blij zouden zijn met 6 . Bovendien zeggen ze ook wel: heel veel eitjes gaat ten koste van de kwaliteit. Dus ik probeer mezelf maar voor te houden dat ik nu wel heel goede eitjes heb . Kijk als je er maar 1-3 hebt, dan moet je de punctie eigenlijk niet door laten gaan, omdat het zonde van je IVF/ISCI poging is (die telt vanaf het moment dat de punctie is geweest mee voor de verzekering), dan zou je beter nog een keer een IUI tussendoor kunnen doen of zelf klussen.
Wow gesterliseerd zonder toestemming? Dat is wel heeel lomp zeg. ups&downs,gaaf een rode jurk om te trouwen!! Nee ik heb boboke nog nooit gezien maar ben er pas een paar keer geweest Sterkte met je hoofdpijn en moeheid. Katja,wow mooie jurk! Lichtrose is mijn lievelingskleur maar jouw jurk is ook echt supermooi! Hierbij een foto van mijn jurk Pien,jammer dat het er maar 6 zijn maar ik heb wel eens gehoord dat dan de kwaliteit beter zou zijn dan als je meer eitjes hebt. Mijn duimen draaien! eschede,welkom. Niet leuk om dat zo te horen maar wel fijn dat er nog mogelijkheden zijn. doom en tammie welkom! Hoe meer leden hoe meer vreugd zullen we maar zeggen m676,jaaa het is nu echt dagen tellen. Nog 8 dagen! Ik ben ook benieuwd naar dinsdag,dan krijg ik mijn ivf behandelplan te horen. Hopelijk zonder pil.
Zo een hoop bijgeschreven ik begin maar na mijn laatse bericht m676: wat vervelend dat je deze maand gaan iui poging kan doen, waren je feestjes leuk afgelopen week (wel lekker effe afleiding door een leuk feestje). boboke: wel goed dat je een mooie ovulatie test had op de dag dat je vriend terug komt, nog een weekje en dan kan je beginnen Fozzy; niet fijn dat je zo'n rot dag had (gaat al wat beter) en weet je al wanneer je catheter er uit gaat Girlliej: welkom, ben je al gewend aan het zetten van de injecties Mariella1974: welkom, wat erg dat ze je hebben gesteriliseerd zonder toestemming. Ik hoop dat je vandaag te horen heb gekregen dat je vandaag een terugplaatsing hebt van een mooi embryo (duim voor je dat de terugplaatsing hebt gehad) Enschede: welkom veel suc6 Ups an downs: spannend ook voor jouw al morgen de eerste echo veel suc6 morgen om vele mooi groeiende eitjes. Eindelijk je nieuwe bank bevalt hij en staat hij mooi (het geheel van jewoonkamer bij elkaar) Beschuitje: wat vervelend maar wel goed dat je nu naar de psycholoog gaat. Als ik jouw was zou ik wel naar de voorlichting gaan dan weet je waar je aan toe bent en kan je dat alvast op je in laten werken en daar kan de psycholoog je dan bij helpen. Veel sterkte meid (ook met het nemen van je beslissingen) Katja: werkt het geluidsfragment oefening goed, Spannend aankomende weekend je nod. Wonderen bestaan hopelijk voor jouw ook zodat je geen ivf nodig hebt) Pien: wat jammer dat je echo is tegen gevallen zo zie jaar elke cyclus is anders . Maar zes is toch al een mooi aantal (hier gaan ze maar voor 6 a 7 eitjes) . Dan gaat het ineens snel he door een hogere dosis groeien ze sneller Tammie: welkom jammer he dat er een wachtlijst is maar we zijn al halverwege januarie doom 8: suc vanavond met je voorlichtings avond Klaproos mooie jurk (moet je nog een keer passen of de jurk thuis ben je je schoenen al aan het inlopen) Hopelijk ben ik niemand vergeten Wij zijn al weer een stapje dichterbij Vandaag naar de dokter geweest, alleen de assistent gezien. De bloedtesten waren goed (gelukkig al in ieder geval positief) pff wat een lading medicijnen 3 dozen Gonapeptyl 0.1 mg daar zitten zeven injecties in per doos. Vandaag de eerste gezet (wel veel mediciatie zit er in injectie ook wel fijn dat de injectie al kant en klaar is) Deze injectie moet elke dag rond de zelfde tijd worden gezet (mag gelukkig wel 1 keer van tijd veranderen zodat ik hem smorgens vroeg kan zetten). Ik heb ma 27 januari mijn eerste echo (zal dan ongeveer dag drie van mijn cyclus zijn) en dan wordt er ook weer een bloedtest gedaan. Zodat er besloten wordt Altermon per dag gespoten moet worden (als de test goed waarschijnelijk vier eenheden per dag , gelukkig kan dat dan wel in 1 injectie naald) ook moet ik dan nog steeds gonapeptyl zetten. Heb al 35 doosjes altermon thuis. digi knuffel voor iedereen veel liefs kriti zal toch maar proberen om vaker op het forum te komen, dan hoef ik niet zoveel in een keer bij te schrijven nu maar cakes en cupcakes bakken want man lief heeft morgen zijn naamdag (is veel belangrijker dan verjaardagen) dus cakes bakken voor de kerk na de dienst eten en drinken de mensen manlief heeft een schaap geslacht om mee te nemen en dan cake en wijn hopelijk gaat morgen niet regenen (vandaag regende het) want het is een heel klein kerkje dus we staan buiten
m676 verstandelijk misschien een goede keuze, maar ik kan me voorstellen dat je baalt van weer een verloren maand...Hopen dat het de komende maand wel goed gaat. Moeten jullie nu nog 3 iui voor je met ivf mag/kan beginnen of wordt dit de laatse iui? Tammie tuurlijk iedereen is welkom. Jammer dat je nog niet kon beginnen, maar het is inderdaad al bijna februari. Wordt dit nu de eerste poging voor een brusje? Doom ook jij welkom. Zo'n eerste keer is ook heel spannend, er komt behoorlijk wat op je af. Het zal bij jullie dan eerder icsi worden toch ivm slechte zaadkwaliteit? Bij jou verder wel alles goed? Succes vanavond met de voorlichting. Klaproos jij ook al een mooie jurk . Wel leuk dat ie niet zo conventioneel is (tenminste dat vind ik, maar ik ben nog nooit wezen kijken voor trouwjurken ) Kriti jeej eindelijk van start . De meds die jij noemt ken ik niet. Ging t wel goed het spuiten? Succes met het bakken en veel plezier morgen. Hopelijk blijft t droog
In afwachting om te starten: Boboke -- 1ste kindje -- ivf 1(2) -- 22 januari uitgangsecho Onderdrukkende fase (lang protocol): Stimulerende fase: Punctie/terugplaatsing/nod: Zwanger: Hi meiden ik ben zo vrij geweest een ander lijstje op te stellen om een beetje t overzicht te houden waar iedereen zit. Ik hoop dat jullie t wat vinden en jezelf toevoegen. Ik heb mezelf er alvast bijgezet
@Doom8 Spannend, ik hoop dat jullie ook snel mogen starten. Ik zie ook weer het meeste tegen de punctie op. @Kriti Succes met het prikken! En wat is Naamdag? Klinkt als een groot feest. @Boboke Ja dit wordt onze eerste poging voor een Brusje. Vind het wel weer erg spannend! @Klaproos leuk dat je gaat trouwen, mooie jurk ook. Allemaal spannende dingen voor jou! In afwachting om te starten: Boboke -- 1ste kindje -- ivf 1(2) -- 22 januari uitgangsecho Tammie87 -- 2e kindje -- icsi 1 -- midden feb. start prikken Onderdrukkende fase (lang protocol): Stimulerende fase: Punctie/terugplaatsing/nod: Zwanger:
@Doom8 welkom en spannend dat je ook binnenkort gaat starten. hoe is/was je voorlichting @Kriti Hoop medicatie ook voor jou weer zet m op! Veel plezier met bakken en morgen met je man! @Pien ik blijf duimen dat er toch nog een eitje of 2 bijkomen! fingers crossed en probeer positief te blijven meis. dikke knuf. @Klaproos jouw dag komt er ook bijna aan! superieur @beschuitje hoe voel je je nu? beetje rust thuis? Ook ik zou naar de voorlichting gaan zodat je hierover ook met de psychologe kan praten Ego: Kheb nog geen definitieve datum voor het uithalen van de catheters ik hoop dat ik er over een week van af mag fingers crossed. Pijn blijft helaas maar ik doe rustig aan en ben weer langzaam aan begonnen met wat yoga oefeningen maar merk dat ik er een hele hoop niet meer aankan. Zo'n operatie maakt je echt zwak. Tammie&Enschede: welkom! Mariella1974 wat heftig zeg zo'n sterilisatie hoe kan dat toch?hoe gaat nu? heb je een tp gehad vandaag? sorry als ik toch iemand vergeten ben!
Hoi meiden, even snel vanaf de telefoon. Ik zit namelijk nog lui op de bank. Natuuuuurlijk heb ik ook 'wie is de mol' gekeken. Elke week vaste prik samen met mijn lief. Spannend weer. Wij zeiden net dat we dit programma wel de hele avond door kunnen kijken. Bedankt voor jullie meedenken. We gaan volgende week wel naar de intake zoals het er nu uit ziet. Ik begin een heel klein beetje tot rust te komen. Afvallen lukt nog niet heel erg, terwijl ik niet snoep. Ik beweeg te weinig, maar ik gun mezelf nu nog even wat tijd. Klaproos je hebt een mooie jurk. Niet zo standaard he?
Vroeger vond ik 'de Mol' leuk ... En ook Expeditie Robinson... Toen het nog met onbekende mensen was. Echt sinds die (semi) bekende Nederlanders erin zitten vind ik er niets meer aan. Echt jammer, dat heeft het voor mij echt verpest. Maar het heeft de kijkcijfers verder wel goed gedaan geloof ik. Dus ik ben vast een uitzondering .
Hi Dames, wat een onwijs druk topic zeg, haha ben even bezig geweest om bij te lezen (zal mn werkgever leuk vinden, hahah). Als het kan en lukt vind ik het wel leuk om hier mee te kletsen, alleen duurt het voor mij wel even voordat ik echt iets concreets kan melden. Ben hier terecht gekomen via Boboke. Mijn verhaal: dec '12 gestopt met pil, sinds jan '13 bekend dat mijn man slecht zaad heeft. Vorig jaar 1 punctie gehad waar 5 terugplaatsingen uit zijn gekomen, ik ben twee keer zwanger geweest en twee keer een vroege miskraam gehad (5 en 6 weken). Laatste heb ik twee weken terug gehad en aangezien ik jong ben willen ze daar eerst onderzoek naar doen. over twee weken bloed prikken en dan nogeens 6 weken wachten op de uitslag, erg balen weer wachten. Ik heb geen cryo's (embryo's die ingevroren worden) meer dus zal na de uitslag verder moeten met ICSI 2. Voordat ik dus weer aan de hormonen ga zal het ergens april zijn, hoop tot die tijd gezellig met jullie mee te lezen. Zag een paar mooie jurken voorbij komen Ook paar heftige verhalen zeg, ga rustig meelezen en dan komt het vanzelf dat ik ga onthouden wie wie is, haha het is ondertussen een erg druk forum geworden las ik.
Bobo: was je vergeten dat we dit lijstje min of meer al hadden of wilde je er nog een lijstje naast hanteren? Maakt mij niet uit, maar ik denk dat je 'm vergeten was . Poging: 2e IVF, na 6 IUI's, 1 ma na 1e IVF Protocol: lang Medicatie: Decapeptyl, 150 eh Menopur, Pregnyl, utro Start stimulatiefase: 8 januari Punctie datum: n.t.b. Terugplaatsing datum: n.t.b. Test datum: n.t.b. Naam: Katja77 Poging: 1e IVF Protocol: Lang protocol Medicatie: Provera, Decapeptyl, Menopur, Pregnyl, Utro Start stimulatiefase: 13 Februari Punctie datum: Terugplaatsing datum: Test datum: Naam: Klaproos poging: 1e IVF na 7 IUI protocol: hoor ik 21 januari,ik hoop zonder de pil! medicatie: hoor ik ook de 21e word vervolgd Naam: Kriti81 poging: 1e IVF na 3 iui protocol: hoor ik nog medicatie: hoor ik nog start stimulatie fase: 16 januari punctie datum: Terugplaatsing datum: Test datum: Naam: Fozzy poging: 1e IVF na ruim jaar zelf proberen protocol: start vanuit Lucrin, details onbekend medicatie: hoor ik nog start stimulatie fase: hoor ik nog punctie datum: Terugplaatsing datum: Test datum: Naam: M676 poging: 1e IVF maar eerst nog 2 iui's protocol: lang medicatie: pil, menopur, pregnyl, rest weet ik niet bij naam. start stimulatie fase: wrsch maart punctie datum: Terugplaatsing datum: Test datum: Naam: Boboke Poging: 2e IVF Protocol: kort Medicatie: synarel, 300eh menpopur, pregnyl, utro Start stimulatiefase: ca 30 januari Punctiedatum Terugplaatsing: Naam: Beschuitje Poging: 1e IVF na 6 IUI's, 1 mk Protocol: ? Medicatie: Start stimulatiefase: n.t.b. eerst info gesprek op 22 januari Punctiedatum Terugplaatsing: Testdatum: Naam: Ups and downs Poging: 1e IVF na 3 IUI Protocol: kort Medicatie: decapeptyl, 100 Puregon, pregnyl, utro Start stimulatiefase: 11 januari Punctiedatum: ntb (1e echo 17 Jan) Terugplaatsing: ntb