Fisher: welkom! Wat heftig 2 miskramen. Wel goed dat ze het gaan onderzoeken. Sommige ziekenhuizen vinden 2 nog niet genoeg om te onderzoeken, maar misschien inderdaad omdat je erg jong bent. Hoe gaat het nu met je, kan je het al wat een plekje geven? 2 weken is nog maar erg kort... Fozzy: dus nog een weekje en dan wordt je verlost van die stands? Ik hoop het voor je meid en ik hoop dat je het nog een week kan volhouden! Klaproos: inderdaad een mooie jurk! Het komt nu wel heel dichtbij he, was het nou 21 of 24? Hoe is het verder met je? Beschuitje: ik volg het ook niet, maar da's meer omdat ik donderdagavond net iets te vaak iets anders heb en het dan niet volgen kan. Ik zag gister toevallig wel het laatste stukje en volgens mij is het wel een leuk groepje weer. Doe lekker rustig aan, niet snoepen is al een hele opgave, je moet jezelf inderdaad maar de tijd geven. Bewegen komt straks vast ook wel weer. Beweging is trouwens ook goed voor de geest, dus dat is dan mooi meegenomen . All: ik heb nu 2 avonden extra hormonen gespoten (225 menopur) maar merk nog niet echt verschil. Dat volle gevoel van vorige keer heb ik nog niet. Nu zijn het er ook ietsje minder, dus misschien verklaart dat ook wel wat. Ik hoop maar dat ze nu wel wat gaan opschieten en ik eind volgende week de punctie heb. Anders schuift alles zo op en ik zit al met een testdatum in mijn hoofd .
Poehee dat wordt heel druk om dit allemaal bij te houden Kriti ik had inderdaad vandaag de eerste echo ik was echt mega zenuwachtig. Er zaten een hele hoop kleine eitjes (ik denk 8 aan elke kant) maar er was maar 1 grotere van 12. Eigenlijk zegt het dus nog helemaal niks Medicatie blijft hetzelfde en maandag terug om te kijken wat er doorgroeit... Ben trouwens heel blij met alle meubels nu bij elkaar. Staat erg leuk en weer helemaal anders. Hoe gaat het nu weer met spuiten? Ik ken die meds ook niet! Succes meid, we gaan voor 4x scheepsrecht Tammie waar ben jij naar de info avond geweest? Ik was namelijk dinsdag ook op een info avond. Bij het mck. Pien opzich wel fijn dat je er niks van merkt toch? Als de echo het maar gaat uitwijzen!!. Fisher welkom, nog voorlopig wachten dus... Veel sterkte om je verlies weer een plekje te geven! Klaproos geniet van je laatste vrijgezellen weekend hahaha. En m676 ik ga nú widm kijken heb het opgenomen Daarna ga ik een weekend weg dus ik zal maandag kijken of ik tijd heb om alles bij te lezen en op iedereen te reageren Fijn weekend allemaal!!
Even een ego-berichtje Ik ben vannacht voor de achtste keer tante geworden. Om drie uur is mijn neefje geboren. Om zeven uur ben ik uit bed gebeld en zo ontmoette ik mijn nieuwe neefje vanochtend om acht uur. Ik heb een foto geplaatst in mijn album 'tante Katja'.
Leuk Katja! Maar voor de 8e keer? Wow! Of tel je dan ook de kindjes van je man mee? (logisch eigenlijk...) Pien,ik trouw de 24e fisher,welkom. Ik ben effe heeel moe en ga wat eten.
he ik heb misschien een hele stomme vraag maar ik spuit de decapeptyl altijd om 22.00 uur stipt samen met me pil maar vanavond moet mijn vriend weg(en hij zet hem) maar zou het kwaad kunnen als ik hem om 20.30 zet? voor 1 keer ik kan hier niets over vinden op internet... maar ik krijg die botte spuiten er niet in en als ze er eindelijk inzitten kan ik niet met 1 hand die spuit vast houden en indrukken..(heel onhandig)
Fozzy je hebt toch volgende week woensdag een afspraak? Is dat om de catheters te bespreken of voor de ivf? Hoop echt dat je snel van die rotdingen afbent. @wism nog nooit gezien Fisher hi meis leuk dat je je toch al aansluit Pien ik was hem niet vergeten, maar ik miste hierin een beetje n makkelijk overzicht om te zien waar iemand zit in de behandeling en wanneer er afspraken zijn. We kunnen ook jouw lijstje blijven gebruiken, misschien kunnen we er anders een kopje met afspraken of zo bij zetten. Ik persoonlijk vind t nogal een eind om door te scrollen en dan staat nog niet eens iedereen erop. Ik hoop dat je t niet erg vind Wanneer wordt de punctie dan volgens jou planning . Ik denk dat 2 dagen nog erg kort is om ze zodanig te laten groeien dat je nu al een vol gevoel krijgt. Hopelijk maandag een mooi resultaat. Ups leuk hè een nieuwe inrichting, blijft toch altijd spannend of t past en leuk staat. Hoeveel dagen was jij nu aan t stimuleren? Nog vrij kort toch? Kan nog alle kanten op. Katja jeetje zeg voor de 8ste keer ?! Gefeliciteerd Girlliej bij ons zeiden ze dat het niet te veel mag afwijken (max een half uur)
@beschuitje Fijn dat je volgende week de intake heb. Moest je eerst afvallen van het ziekenhuis? @Fisher wat vervelend van die miskramen, en war hebben ze bloed op geprikt? kunnen ze op die manier ontdekken waarom je miskramen heb gehad? @Pien ik hoop dat je je testdatum die je in gedachten hebt aanhouden. Wanneer heb je dan een echo? misschien valt het mee. @ups en downs nee ik had infoavond bij het emc. Misschien bij je volgende echo dat ze al meer gegroeid zijn. hopelijk dan snel je punctie. @Katja gefeliciteerd! voor de 8e keer, leuk hoor. Lijkt me ook wel confronterend, of heb je daar niet zoveel last van? @Girlliej Ik weet het eigenlijk niet. Ik weet niet of dit effect op iets zou hebben. Fijne avond!
Ja dat dacht ik ook dat ze dat hadden gezegt.. maar las dus net op internet dat sommige ziekenhuizen zeggen dat je tussen 18.00 en 24.00 moet spuiten dus dan mag het elke avond anders.. vond t al gek..Nou dan moet ik het toch maar zelf gaan doen...
Girlliej: Ik moet ook met max een half uur verschil op hetzelfde tijdstip spuiten. Maar je kunt het zelf ook wel meid! Gewoon proberen, want dat maakt het alleen maar makkelijker voor jezelf als je het zelf kan. Ik kan het ook en ben ook niet de handigste . En je krijgt 'm er wel in hoor, klinkt wat cru, maar je moet gewoon doordrukken dan lukt het wel. En over het algemeen doet het minder pijn dan je denkt bij zo'n botte naald . En als ie zit dan proberen met 1 hand te spuiten, lukt ook wel hoor, ook al krijg je je vingers misschien niet helemaal achter die hendeltjes, je kunt dan nog wel de spuit leeg drukken. Desnoods gebruik je ook je linkerhand erbij, als de naald maar goed in je buik blijft. Bobo: geen probleem hoor, die van mij is ook wel een lange lijst geworden, maar wist toen ook nog niet dat de groep zo groot zou worden... En aan de andere kant met die lijstjes heb ik eigenlijk de ervaring dat ze op een gegeven moment helemaal wegzakken en er niemand meer naar kijkt... Dus ja... we kunnen het nog eens proberen met jouw lijstje?
pff dankje pien.. mijn vriend is nu weg dus ik zal wel moeten.. maar die vloeistof brand altijd zo erg en als me vriend t doen dan knijp ik hem haha dus ik denk als ik het zelf moet doen ik gewoon stop.. maar goed ik moet t maar doen het is niet anders..hopelijk gaat t lukken! zit er iemand hier ook aan die primolut pillen? zo ja ik moet zondag stoppen hoelang duurt t dan ongeveer dat je je regels krijgt.. ik kon die lijst niet invullen dus hier mijn lijst. Naam:Girlliej Poging:1e ICSI Protocol:Lang Medicatieriomlut decapeptyl 100 EI Golal F Ultrogestan Start stimulatiefase:10-01 Punctiedatum:Ntb(19-01 laatste primolut daarna menstruatie) Terugplaatsing:Ntb
Girlliej zet je hm in je buik of bovenbeen? Gewoon heel hard jezelf knijpen waar je de spuit in gaat zetten en dan valt de pijn best wel mee..tenminste dat werkte bij mij wel. Het gaat je wel lukken! Lijstje van Boboke is idd wel handig weet ik uit de vorige app, heb je makkelijk overzicht van wie waar iemand in het proces zit. Ik vroeg mij af of er ook iemand uit deze groep bij het LUMC ziekenhuis zit?
in mijn buik gewoon fisher wist niet eens dat het ook in je been kon haha! Maar het is me gelukt!Trots op mezelf bedankt voor de reacties! Ik zit bij het MCA en het VU! dus helaas!lijkt me wel leuk als je iemand kent in het zelfde ziekenhuis
hahaha en het viel me reuze mee! je moest alleen even doorduwen! Hoe kan je een onderschrift onder je bericht zetten?
Wow nog meer nieuwe leden ! Welkom allemaal ! Tammie ik moest niet afvallen, maar ik ga ervan uit dat ze dat nu wel gaan zeggen. Ik ben echt wel 20 kilo te zwaar. Ze hebben het nooit eerder gezegd, maar ik ben er zelf gewoon bang voor. Momenteel zit ik niet zo goed in mijn vel dus het maakt me extra onzeker. Wat de lijstjes betreft, voor mij is het niet nodig. Je kan het met zoveel mensen toch niet up to date houden. Ik denk dat het ook onmogelijk is om op iedereen te reageren. Kan je nagaan pien en klaproos.. Wij dachten we veranderen de naam van ons kletsgroepje wie weet komen er wat leden bij. En jaaaaa een heleboel haha zoveel dat we het niet meer bijhouden😉 wel gezellig. Altijd wat te lezen. Ik reageer later op de anderen persoonlijk maar ik typ nu via mijn telefoon.
Hallo meiden, Voorlichting avond was heel fijn. Ben nu ee n stuk rustiger wat was ik aan het piekeren zeg om die punctie. Nu veel beeldmateriaal gezien. Gyn zei echt ivf ipv icsi. Ben benieuwd! Kan altijd spoed icsi worden als dit nodig is. Jullie allemaal de lange procedure? Ik hoop stiekem dat ik de verkorte mag aangezien mijn cyclus zo goed en sterk verloopt. .
Boboke: afspraak is ter controle van de operatie en de gyn gaat dan idd kijken of ze kan regelen dat die katheters zsm uit mogen. Ook gaat ze dan bepalen wanneer de ivf arts met ons aan de slag mag. dus best een spannend dagje. vrijdag zie ik m'n ivf arts om t door te spreken en krijgen we de prik instructie. zelf kijk ik alleen maar uit naar het uithalen van de katheters ook al schijnt dat ook pijnlijk te zijn maar dit is gewoon niks zo girlie: wat knal dat je toch geprikt hebt! fisher: ik heb alleen de tp in lumc . de rest van de nieuwkomers welkom! wordt pittig met bijhouden idd. fijn weekend meiden!
Fozzy ik hoop dat die katheters er iid snel uitmogen! zou wel fijn zijn! Doom word jouw behandeling uitgevoerd in t vu? wij wilde ook naar die informatie avond gaan gister maar helaas kwam er van alles tussen dus gingen we het niet redden!
Girlie: goed zo meid, zie je wel ! Doom: lang of kort heb je waarschijnlijk niet zoveel over te zeggen. Hangt namelijk van je ziekenhuis af. Die van ons doen standaard een lang protocol, omdat het dan beter voor hun in te plannen is. Ze werken samen met een ander ziekenhuis voor de terugplaatsing, dus ze moeten wel enigszins kunnen plannen. Mijn cyclus is ook altijd erg regelmatig, maar ik moest dus wel het lange protocol doen. Maar het VU doet wel alles zelf, dus misschien is er wel een kans dat je wel het protocol kunt doen.
Zo de drukte weer achter de rug, hadden geluk mooi weer gisteren (wel koud maar dat komt om je daar drie bent) Een naamdag heeft iedereen hier (hier zijn niet zo veel verschillende namen hier is het namelijk de gewoonte dat de je kinderen worden vernoemd naar opa en oma eerst van vaders kant en dan van moeders kant). Op je naamdag ga je als het in de buurt is naar de kerk die vernoemd is naar jouw naam. Je neemt dan een soort boord mee voor de papas daar stop je geld in verder nog 4 en 1 groot zoet brood deze worden aan het eind van de dienst uitgedeeld (behalve de grote krijg je weer terug van de papas d..m.v naamkaartje) daarna is er als mensen dat mee nemen verschillende soorten cake, vlees kaas wijn en metaxa. Dan krijg je s'avonds visite (soort inloopspreekuur) sommige mannen doen dan een tafel met eten maar soms ook bijv wisky en wat snacks, voordeel alles zet je op de tafel en de mensen schenken zelf in hoef je alleen de snacks bij te vullen.(wij doen het drinken) Meer de mannen vieren hun naamdag hier. Soms best wel druk dan moet je bijv naar alle manolisen toe (laatst bij 8 huizen geweest op 1 dag en dan heb je niet iedereen gehad). Inmiddels al een paar spuiten achter de rug (valt wel mee de linkerkant is gevoeliger dus aan die kant heb ik meer last) Laat trouwens mijn man de injecties zetten om hem meer erbij te betrekken. beschuitje: goed van jullie dat jullie toch naar de intake gaan en wat fijn dat je je al wat beter voelt fisher; welkom jij hebt ook al een hoop meegemaakt pien: hopelijk voel je geen verschil omdat het minder eitjes zijn en zijn deze maandag mooi gegroeid voor je echo ups en downs : kunnen ze nu allemaal doorgroeien? krijg je als ze niet mooi doorgroeien extra medicatie (dat is hopelijk niet nodig)Inderdaad vier keer scheepsrecht (alvast suc 6 maandag hopelijk maken er genoeg eitjes een groeispurt). eindelijk je huisje klaar (bijna klaar nog 1 kamer die moet worden ingericht maar die willen wij allemaal hopelijk mogen wij allemaal daar dit jaar nog mee gaan beginnen Katja: gefeliciteerd met je nieuwe neefje Girlliej: goed van je dat jezelf de injectie hebt gezet. Hier is het ook elke dag rond dezelfde tijdstip mocht 1 keer van tijd veranderen en dan die tijd aanhouden (maar dit was de derde dag al) veel liefs kriti