Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    In afwachting om te starten:
    Klaproos -- 1ste kindje -- ivf 1 -- 21/1 uitgangsecho/gesprek
    Boboke -- 1ste kindje -- ivf 1(2) -- 22/1 uitgangsecho/gesprek
    Doom8 -- 1ste kindje -- ivf 1 -- 31/1 gesprek wanneer beginnen
    Katja77 -- 1ste kindje -- ivf 1 -- start 13/2
    Tammie87 -- 2e kindje -- icsi 1 -- midden feb. start prikken
    Enschede007 -- 1ste kindje -- icsi 1 --
    m676 -- 1ste kindje -- iui --
    Beschuitje -- 1ste kindje -- ntb
    Fozzy -- 1ste kindje -- ivf 1 -- ntb
    Fisher -- 1ste kindje -- ivf 2 -- ntb

Onderdrukkende fase (lang protocol):
    Grirlliej -- 1ste kindje -- ivf 1 -- 19/1 laatste pil

Stimulerende fase:
    Pien -- 1ste kindje -- ivf 2 -- 20/1 fm
    Kriti81 -- 1ste kindje -- ivf 1 -- ?? fm
    Upsendowns -- 1ste kindje -- ivf 1 -- 20/1 fm

Punctie/terugplaatsing/nod:
    Mariella1979 -- 1ste kindje -- ivf 1 -- punctie 13/1, tp ??

Zwanger:

2. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hi meiden

Ik heb, voor zo ver ik alles kon vinden, het lijstje ingevuld. Hopelijk klopt t een beetje en anders gewoon aanpassen. Mocht ik iemand vergeten zijn sorry, ook gewoon erbij zetten.

Girlliej je vroeg nog naar hoe je een handtekening kunt zetten. Eerst het kopje gebruikersinstellingen, dan zie links een hele lijst met allemaal mogelijkheden en daar staat ergens tussen handtekening wijzigen. Succes!

Doom ik hoop t ook voor je, dat je kort protocol krijgt, maar zoals Pien al zei, het ligt meestal aan de planning van het ziekenhuis en niet de cyclus van de vrouw ;)

Fozzy dat is inderdaad een spannende dag voor jou! Ik kan me voorstellen, dat je nu eerst alleen maar verlost wilt zijn van die dingen. Als de pijn weg is, kan je je ook pas voorstellen te gaan beginnen met ivf. Nog even een paar dagen doorbijten, sterkte!

Kriti dat klinkt als een druk maar gezellig dagje. Wat fijn dat het spuiten goed gaat (op een beetje gevoeligheid na dan ;)) Wanneer moet je voor een echo?

Mariella hoe is t bij jou gegaan? Heb je nog een tp gehad?

Iedereen een fijn weekend!

3. Girlliej

Girlliej Bekend lid

Dec 7, 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    handig dat lijstje boboke

er zijn dus 2 meiden die maandag hun FM hebben spannend zeg!
    succes alvast upsendowns en pien! hopelijk zijn er een hoop mooie eitjes aan t groeien!

Fijn weekeind iedereen!!:)

4. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    wilde het lijstje iets aanpassen (2e kindje ipv eerste) maar dat lukt me niet: aanpassing is te kort?! Moeten meer tekens zijn.

Mariella, hoeveel tijd zit er tussen punctie en tp?

Fozzy, hoop zo dat je ellende snel voorbij is!

B ik vind t lijstje wel fijn, zo kan ik overzien wie waar zit en of het een spannende periode wordt! Ik reageer overigens mss niet op alles, vnl de laatste berichten omdat ik het niet allemaal kan onthouden. Het fijne van zoveel mensen is dat er altijd wel iemand reageert op je 😉

5. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    In afwachting om te starten:
    Klaproos -- 1ste kindje -- ivf 1 -- 21/1 uitgangsecho/gesprek
    Boboke -- 1ste kindje -- ivf 1(2) -- 22/1 uitgangsecho/gesprek
    Doom8 -- 1ste kindje -- ivf 1 -- 31/1 gesprek wanneer beginnen
    Katja77 -- 1ste kindje -- ivf 1 -- start 13/2
    Tammie87 -- 2e kindje -- icsi 1 -- midden feb. start prikken
    Enschede007 -- 1ste kindje -- icsi 1 --
    m676 -- 2e kindje -- iui --
    Beschuitje -- 1ste kindje -- ntb
    Fozzy -- 1ste kindje -- ivf 1 -- ntb
    Fisher -- 1ste kindje -- ivf 2 -- ntb

Onderdrukkende fase (lang protocol):
    Grirlliej -- 1ste kindje -- ivf 1 -- 19/1 laatste pil

Stimulerende fase:
    Pien -- 1ste kindje -- ivf 2 -- 20/1 fm
    Kriti81 -- 1ste kindje -- ivf 1 -- ?? fm
    Upsendowns -- 1ste kindje -- ivf 1 -- 20/1 fm

Punctie/terugplaatsing/nod:
    Mariella1979 -- 1ste kindje -- ivf 1 -- punctie 13/1, tp ??

Zwanger:

6. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Het is mij wel gelukt M676 :). Je moet de quotes eruit halen, misschien dat het daar aan lag.

Ik voel sinds gisteren of misschien vrijdag ook al dat er toch iets gaande is in mijn buik, dus volgens mij zit de groei er nu wel aardig in :). Ben benieuwd hoe ver het morgen is. Van vorige keer weet ik nog dat ik zondags al dacht dat het niet lang meer kon duren, maar dat ik die maandag te horen kreeg dat ik toch nog 2 dagen door moest spuiten. Ik ga er maar vanuit dat ze dat morgen weer zeggen ;).

Bobo: jouw lijstje is inderdaad een stuk overzichtelijker :)

7. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    m676 oeps sorry :) daar heb dan overheen gelezen. Jij bent nu toch aan t wachten tot je menstruatie en dan weer gaan spuiten voor de iui?

Pien dat klinkt toch al hoopvol, dat je het volle gevoel al krijgt. Ben benieuwd morgen. Alvast succes!
    Thanks :). Nu hopen dat alle namen snel onder het laatste kopje komen te staan :)

Upsendowns jij ook succes morgen. Ben benieuwd of er al een punctiedatum in zicht gaat komen bij jou of Pien.

8. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Boboke, kan me voorstellen dat je met zóveel info ergens overheen leest :).
    Wij idd nog 1 of 2x iui voor we naar ivf gaan. Procedure al wel gestart, dus in mrt (?) beginnen met lange protocol.
    Dank je pien voor t aanpassen!

Hoopvol pien! Maar weer afwachten wat ze morgen zeggen!

9. fozzy

fozzy Actief lid

Jul 18, 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    m676 kan echt niet wachten tot deze ellende voorbij is.
    ben toch maar nog meer pijnstilling gaan gebruiken dus aan mij heb je weinig ben zo duf maar dat is dan maar even zo.
    dus jij doet nu nog 1/2 keer iui ik hoop dat dat genoeg is meis en dat je de ivf niet in hoeft.

Boboke: ik hoop dat t lijstje snel naar onderen schuift met allemaal zwangeren.

Pien: dat klinkt goed dat je 'voller' zit. heel veel succes morgen meis!
    ik hoop dat die paar extraatjes er bij zitten :)

we gaan een spannende week tegemoet met z'n allen!
    met echo's afspraken en trouwen :)
    dat t maar een fijne week mag worden met wat goed nieuws!
    maar voor vandaag genieten van de lazy sunday :)

10. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Fozzy: nog een paar dagen en dan ben je verlost van die stants als het goed is toch? Ik zou ook die pijnstilling omhoog gedaan hebben denk ik hoor. Dan nog maar even wat suffig. Jij hebt komende week ook weer een afspraak staan?

M676: en nu maar duimen dat het hele IVF gebeuren niet nodig gaat zijn :).

Klaproos en Bobo: succes met jullie gesprekken in DD komende week. Ben benieuwd wat jullie 'programma' wordt!

11. fozzy

fozzy Actief lid

Jul 18, 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pien: zit heel hard af te tellen naar woensdag haha.
    dan regelt de gyn de verwijdering van die rot dingen met de uroloog. hoop stiekem zelfs dat t die dag nog kan en anders donderdag als ze er een spoedje op gooit.
    tevens is het de controle afspraak van mijn operatie en zal ze dus duidelijkheid geven wanneer de ivf arts van start mag gaan.
    komt een hoop duidelijkheid v mij die dag.

12. Girlliej

Girlliej Bekend lid

Dec 7, 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fozzy ik ga voor je duimen voor woensdag! zou wel lekker zijn! nog eventjes volhouden en dan ben je ervan af!

Hoelang duurt het ongeveer gemiddeld tussen de start van je stimulatie en de punctie!?

en werken jullie gewoon de dag na de punctie of nemen jullie een extra dag vrij?

pff ik ben namelijk bang dat ik in de week van 4 feb mijn punctie krijg heb dan zoveel te doen op me werk waar ik bij moet zijn en dan moet ik de mensen van het hoofdkantoor en mijn DM op de hoogte stellen en dat wil ik eigenlijk helemaal niet!:(

dus ik heb dat ik 31 jan ofzo mijn punctie heb maar dan zou het al na ongeveer 7 dagen stimuleren moeten zijn dat zal vast niet..
    rot dat je het niet kan plannen en bij mij is het helemaal de vraag hoe snel alles gaat groeien!
    nou ja hopen dat ik vrijdag mijn eerste echo heb! spannend vanavond mijn laatste pil!

13. fozzy

fozzy Actief lid

Jul 18, 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    girliej ik werk als zelfstandig ondernemer kan gelukkig overal omheen plannen. weet niet hoe de andere meiden dat hier doen.lastig lijkt me dat met je werk hopelijk komt t goed uit allemaal qua planning. ik zie dat wij op hetzelfde moment zijn gestopt met de pil.
    toevallig! hard duimen dat de ivf succesvol gaat zijn.

14. Girlliej

Girlliej Bekend lid

Dec 7, 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja nou op me werk is het verder geen probleem werk in een winkel en mijn Filiaal manager weet ervan en die geeft me ook wel de ruimte..

alleen ik moet 4 feb een filiaal helpen verbouwen(Ze wilde perse mij hebben) en 5 feb moet ik naar een t hoofdkantoor voor een cursus die ik vorig jaar ookal af moest zeggen ivm vakantie die al geboekt was.. en 7 feb gaan we met het werk een weekeindje weg ivm het beste filiaal v 2013..

dus ja dat is gewoon vervelend want als ik niet naar die cursus kan of naar dat andere filiaal moet ik dus het hoofdkantoor inlichten enzo en hun hoeven het van mij niet te weten..(geen zin in allemaal vragen straks..)

Maargoed ik hoop maar dat ik snel ongesteld word en dan snel me eerste echo heb..

fozzy grappig dat we gelijk gestopt zijn! spannend hoor:) in welk ziekenhuis loop jij als ik vragen mag?

15. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Girlliej: het duurt gemiddeld zo'n 2 weken dat stimuleren. En bij de een duurt het iets langer en bij de ander iets korter, maar 7 dagen zou wel heeeel snel zijn... Weten ze er op het werk nog niets van? Het is misschien vervelend om te moeten vertellen, maar het kan je ook wat rust geven als ze er rekening mee willen houden. ik heb inmiddels enige ervaring in het vertellen, want ik heb in een paar jaar tijd 4 verschillende managers gehad, waarvan ik er 3 heb moeten inlichten. Ze reageerden allemaal net iets anders, maar wel begripvol en dat gaf mij wel een stukje rust. Mijn vorige punctie was op een vrijdag en dat is mijn eerste dag van het weekend. Wel lekkere timing dus eigenlijk. Het hangt echt per situatie en per persoon af of je de volgende dag weer aan het werk kunt. Als alles meezit kan dat prima. Maar ik zou de dag na de punctie niet volplannen en uit voorzorg vrij houden.

Fozzy: dat wordt een spannend weekje, ik hoop dat je goed nieuws krijgt :).

16. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Girlliej, ik heb 2 mensen die ik het moest vertellen erbij gezegd dat ik het er verder alleen over wil hebben als ik het zelf aan geef, omdat ik er moeite mee heb het sowieso te vertellen. Ze zeiden het te begrijpen en vragen me niets.
    Heb intussen wel meer mensen ingelicht nu ik duidelijk zelf achter m'n keuze voor ivf sta en ik moet zeggen dat het bevrijdend voelt!
    T is natuurlijk voor iedereen anders, maar mss heb je er iets aan.

17. Girlliej

Girlliej Bekend lid

Dec 7, 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    he dankjullie wel.. ik heb het wel verteld hoor op me werk aan mijn filiaal manager ik werk in een winkel..
    maar het hoofdkantoor hoeft van mij niets te weten krijg er toch geen vrije dagen voor en via me filiaalmanager kan ik gewoon tussen door naar t ziekenhuis( mijn werk zit 5 min van t ziekenhuis af dus ideaal)

alleen als het 2 weken duurt wat ik dus al dacht zit ik ermee dat ik dat weekeindje weg niet mee kan denk ik..als ik vrijdag die punctie heb maar misschien als ik de punctie donderdag heb lukt t wel moet ik gewoon rustig aan doen..

ik zie het allemaal wel je kan niets plannen maar hoop dat ik t verder niemand hoef te vertellen..

Ik moet eerst maar eens mijn regels krijgen voor ik ga stimuleren:)
    zijn er bijwerkingen bij de gonal F? of spuiten jullie een andere stimulering?

18. Fisher

Fisher Bekend lid

May 18, 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker als het de eerste keer is zou ik er niet vanuit gaan dat je dingen kunt plannen. Mocht je je goed voelen dan kan je altijd nog dingen gaan doen. Ik had mij onwijs vergist in de punctie en de napijn. Zat ook tegen over stimulatie aan dus had daarna nog een week thuis gezeten en sws kon ik twee dagen voor de punctie geen gekke dingen meer doen, kon netaan lopen omdat ik zo vol zat van binnen. Maar dat is natuurlijk weer voor iedereen verschillend er zijn er ook die vrijwel nergens last van hebben. Ik had Gonal en moet zeggen dat ik volgens mij qua bijwerkingen nergens last van had. Was alleen super emo na de punctie maar dat was denk ik ook omdat het heftiger was dan ik had verwacht en dus een week rustig aan moest toen terwijl ik echt een sportfanaat ben :)

19. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Hallo allemaal, nou ... ik had nog goede hoop dat ik één van de uitzondering zou worden dat ik nog even in mijn laatste cyclus voor IVF spontaan zwanger zou worden terwijl de medicijnen al in de koelkast liggen... maar helaas. Ben dit weekend ongesteld geworden. En nu moet ik dus volgende week dus aan de Provera om weer mijn ongesteldheid op te wekken zodat ik 1 februari kan starten met decapeptyl. Ik kan gaan aftellen :)

@Fozzy, en jij zit af te tellen naar woensdag. Ik hoop voor je dat ze er woensdag uit kunnen. Wat fijn dat je dan ook eindelijk een beetje krijgt te horen waar je aan toe bent met de planning van je IVF.

@Pien en @Ups en Downs, veel succes vandaag met de FM, hoop dat de punctie snel gepland kan worden. Spannend allemaal weer ja :)

@Klaproos, nog vier nachtjes slapen .............. en dan is het mijn verjaardag, ha ha ha ;)

@Girliej, lastig he dat geplan allemaal rond de behandelingen in combinatie met werk en ook andere verplichtingen. Niet te veel over piekeren hoor. Ik heb soms ook wel even paniek in mijn hoofd over hoe het allemaal moet... maar uiteindelijk loopt het allemaal wel weer... Succes!

@M676, ik duim voor jou dat IVF een 'ver-van-je-bed-show' blijft.

@Boboke, super overzichtelijk lijstje heb je gemaakt. Bedankt! Jij en @Klaproos horen a.s. woensdag meer. Fijn!

@Kriti, interessant over 'naamdag'. Ik heb weleens gehoord dat in het zuiden van Europa naamdag belangrijker is dan een verjaardag. Is dat ook zo in Griekenland?
    Wel leuk om ouders nog te vernoemen. Die traditie is er in Nederland een beetje uit gegaan. Ligt er ook wel een beetje aan hoe je ouders heten dan. Bij een Truus en Joop, zeg ik mwoaaahhhh.. toch maar niet.

20. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

Jan 28, 2010
    1,091
    102
    63
    @Doom8 ik heb ook een korte protocol. In het emc kijken ze wel per persoon geloof ik.

@Fozzy sterkte!

@Kriti vind je man het niet eng om bij je te prikken? Ik vind het minder eng om zelf te prikken dan dat een ander dat bij mij doet.

@Pien hoe was je echo vandaag? of moet je nog

@m676 Ik hoop dat je nog zwanger wordt met iui!

@Girlliej de vorige keer duurde het stimuleren bij mij 6 dagen, dus het kan wel:D Ik hoop dat het dit keer straks weer zal zijn.
    maar ik moest beginnen met prikken op dag 5 van mn cyclus en op dag 12 had ik de punctie.

@Katja Spannend hoor! Ik hoop ook nog steeds spontaan zwanger te worden. ik heb nog 1 kans.

Wat zeggen jullie tegen je collega's als je vaak naar t ziekenhuis bent?

Share This Page