Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: ik moet het op die manier ook maar bekijken ;). Ik denk altijd zoveel door en googelen is ook al niet goed voor de gemoedstoestand en toch doe ik het steeds weer... vind me zelf ook wel eens vermoeiend ;).
    Ooit moet het lukken!!

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ow, dat frustreerd mij ook zo. Er is geen duidelijke aanwijsbare reden. Tsja man heeft niet de allerbeste zaadjes maar het zou theoretisch moeten kunnen. Ik zelf ben te zwaar, maar heb gewoon een eisprong en een regelmatige cyclus, dus ook dat zou moeten kunnen. Wat er nou eigenlijk niet lukt? Ik weet niet, ze kunnen volgens mij de weg niet vinden... Kon je maar in je lichaam kijken en het ff fixen. Het is ook zo bizar dat zwanger worden zo makkelijk lijkt te gaan voor anderen. (wat overigens nu ik er vaker over praat, voor heel veel niet zo blijkt te zijn). Maar het is gewoon een dikke loterij, een mini kansje, een wonder. Kijk, theoretisch gezien zouden wij zwanger moeten kunnen worden, maar wij zijn 35 dus moet het bij wijze van spreken nu voordat het te laat is. Gelukkig bestaan er deze vruchtbaarheidsbehandelingen en hopelijk gaan deze ons allemaal helpen.
    Ook wij hebben allemaal die kans ladies, 1 eitje, 1 zaadcel en heel veel hoop.

Zo, ik spreek weer dapper, maar mijn instortmoment was gisteren. Hele week druk met werk, ongesteld worden, weer gaan spuiten en toen kwam het weekend. TIjd om teleurgesteld te zijn. Heel de dag depressief rond gedraald en mn verdriet opgebouwd tot het er eindelijk uitkwam. Een flinke huilbui.. man had het al zien aanomen dus is een beetje de hele dag in mn buurt, maar uit mn buurt gebleven totdat het zover was en hij dan komt hij me heel fijn zo stevig vast houden dat woorden niet nodig zijn. Oh zo fijn dat hij het zo goed weet hoe het werkt bij mij. Lief! Dus ..vandaag weer positief verder. Het moet inderdaad toch ooit lukken?

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    knuffel voor allemaal!

4. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Owja, ik weet niet of ik het al eerder vermeld heb, maar ik heb een goed spuittip. Tenminste zo doe ik het altijd.
    Ik ga (als ik alles heb klaargemaakt) op bed liggen en laat dan de spuit er zo in zakken. Dan ben je namelijk best ontspannen en ik voel er dan vrij weinig van. Van de week dacht ik een keer namelijk laat ik het gewoon staand doen, misschien toeval maar die voelde ik gemener. Ach ja, je kan het altijd proberen toch?

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Herkenbaar Zuuske, dat soort momenten heb ik ook meestal in het weekend... te veel tijd om na te denken en ongelukkig te zijn ;).
    Hoewel ik zelf lang niet meer gehuild heb. Ben wel bang dat dat weer terugkomt als de IUI niet (meteen) lukt. Het idee alleen maakt me nu al ongelukkig :(.
    Maar goed, we moeten niet bang zijn voor de teleurstelling, maar hoop houden op de blijde verrassing die ons vast en zeker ook een keer gaat overkomen!
    Dikke knuffel ook van mij voor iedereen!

6. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Lieve Pien, zeker weten zijn we er voor elkaar in goede,- en minder goede tijden. Ik vind het wel fijn dat we onze onzekerheden hier ook kunnen uiten, want mensen van buitenaf snappen er soms ook niets van en als wij het dan al niet begrijpen hoe leggen we het dan uit....Ik vind het wel belangrijk om met de behandelende arts op 1 lijn te zitten. Dit heb ik in het verleden dus niet gehad en werd ik van het kastje naar de muur gestuurd zeg maar en van ziekenhuis naar ziekenhuis gegaan. Ik kan me goed voorstellen dat als je de kansen hier niet ziet dat je in het buitenland gaat kijken (ervaring mee! maar dan op ander gebied).Ik twijfel soms echt aan mijn eigen lichaam en ben vaak teleurgesteld geweest in de medici, vooral op mijn 27e en om dan weer vertrouwen te krijgen is moeilijk, maar een keus heb ik ook niet! Ik durfde zelfs een tijdje niet meer het ziekenhuis in te gaan!
    Omdat mijn vriend en ik al jaren lang onveilig klussen ga je wel nadenken op een leeftijd van 33. Ik word ook welleens moe van mezelf. Dat googlen is echt niet goed, maar het zet je ook aan het denken en zo kan je wel overleggen met de arts... en kijken of er nog iets verbeterd kan worden. (zo kreeg ik dus een behandeling uit Amerika die maar 1 arts in Ned. ook deed en dan moet je net weten wie en dat hielp mij!) Ik ben er ook van overtuigd dat als het geluk ons gegeven is, dan zal het ooit wel komen! Op dit moment zit ik in een UMC en dat bevalt me heel goed! dus een oorzaak voor het uitblijven bij ons is niet gevonden, maar ik heb zelf mijn bedenkingen en het is moeilijk om dan te denken "er is niets aan de hand" ze kunnen niets vinden.... we houden de moed erin!
    Het zou echt een super gaaf cadeau zijn op jullie 5-jarig jubileum :) met een positief gevoel moet het lukken, we gaan er voor! er is altijd een oplossing denk ik..

Zuuske, yep...was er maar een apparaatje die de vinger op de zere plek kon leggen. Gelukkig heb je een heel lief mannetje! Lekker positief, that's the spirit :)

Groepsknuffel :) Fijne dag allemaal en succes met wat er komen gaat!

7. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @all ik vind het ook erg fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan bij mensen die begrijpen hoe ik me voel. Dat doet mij erg goed en geeft mij veel steun in tijden dat ik 't even niet zie zitten.

Onze tijd komt wel dames.
    Over een jaar is ons leven misschien wel heel anders.
    Gebroken nachten, gedaan met uitslapen enz.
    Geniet nog even van de rust ;)

8. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Mooi gesproken, mystgirl.Ik hoop het van harte en gun het ons allemaal. Helaas dacht ik dat een jaar geleden al toen wij begonnen in de mmm en ook twee en half jaar geleden toen wij de pil in de prullebak gooide. Maar inderdaad onze tijd komt nog wel.Daar gaan we vanuit!

Ik vind het ook heel fijn om met jullie, die hetzelfde meemaken, te kunnen delen. Laat ik daarbij alvast verklappen dat ik een enorm warhoofd kan zijn. Lezen, maar niet reageren, of jullie verhalen door elkaar halen. sorry alvast het is niet verkeerd bedoeld,wens jullie nu al allemaal het beste en zoveel geluk.
    Vorig jaar heb ik me ook bij een ander topic op deze manier aangesloten en ik moet zeggen dat ik nog steeds een onwijs leuke band met deze dames heb. Ben nog steeds met ze aan het kletsen en we leven erg met elkaar mee. We zijn toen allemaal net de mmm in gegaan en onze vehalen lopen allemaal anders. Goed nieuws: al twee beebs geboren en eentje onderweg.

Jullie maken op dit moment ongeveer hetzelfde mee en dat vind ik superfijn. Zorgen delen, tips uit wisselen, lekker even klagen en elkaar weer op beuren. Ik ben niet alleen! Knuffel

9. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Hoi dames,

Ging net naar 't toilet en zag opeens bloed.
    Het is weliswaar donkerrood met slijm, maar ik denk dat mijn ongie gaat doorbreken, maar ik zit pas 8 dagen na IUI.
    Dit kan toch niet waar zijn :(

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Mys. Girl dat kan toch niet waar zijn?? Is het geen innesteling? Ik zou het echt niet weten... Hou ons op de hoogte.

Ik had net bij het naar het toilet gaan vruchtbaar slijm ( heet dat cervix slijm?) dat heb je toch bij je eisprong in de buurt? Ik heb dinsdag pas iui maak me zorgen dat we straks te laat zijn...

11. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    mys girl... kan het geen innestellingsbloeding zijn?! mij duimen draaien voor je meis! hou vertrouwen!

@beschuitje... ik heb wel vaker van dat slijm gehad, maar dat staat bij mij niet in verband met eisprong ofzo, want die heb ik dus niet ;) maar ik heb PCO (jij ook, of niet?)
    ik zou me niet te veel zorgen maken meid, en anders morgen bellen! altijd je zorgen uiten hoor!

12. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Mystgirl.. nee dat kan nog geen mestruatie zijn toch? of zouden de hormonen zo iets veroorzaken? ik hoop op een inestelling voor jullie. *fingers crossed*

Beschuitje, ik geloof niet dat dat verkeerd is hoor. Cervix slijm begint toch een aantal dagen voor ovulatie, je baarmoeder is zich klaar aan het maken om de zaadjes te helpen klimmen/zwemmen en zaadjes kunnen een aantal dagen blijven leven dus in deze beredenering zou biologisch gezien het best logisch zijn dat dit op tijd begint. Maaaarrrr...ikke nie dokter nie, dus inderdaad bij zorgen morgen meteen bellen met je vraag. Daar zijn ze voor! x

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mysgirl: oh getsie, hoop voor je dat het geen ongi betekent meid! Maar wie weet inderdaad een innestellingsbloeding...? Als het niet doorzet kan het nog alle kanten op. Duim voor je!
    beschuitje: dat slijm begint bij mij meestal ook al paar dagen voor ovulatie. Tijdens ovulatie zelf is het zelfs meestal al weer over. Dus volgens mij gaat dat gewoon goed komen hoor :). Ik heb het gevoel dat ik het nu al krijg en moet de eerste follikelmeting nog hebben ;).
    Miranda: jij begint morgen weer met spuiten of de provera? Je moest morgen voor zekerheid testen toch?

14. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    klopt helemaal pien,
    morgen testen om zwangerschap uit te sluiten en dan bellen met het ziekenhuis, en dan ga ik denk ik weer met provera beginnen...

stom, want ookal weet ik dat de test onmogelijk positief kan zijn, toch ben ik zenuwachtig!

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Nou de eerste prik zit erin ! De prik zelf voelde ik niet maar het erin spuiten van de vloeistof was wel wat gevoelig. Daarna bleef het ook nog even een beetje zeer doen, maar nu is het al aan het wegtrekken. Ben heel benieuwd.
    Het is niet dat ik zwaar in de zenuwen zit hoor vanwege dat cervix slijm maar ik vroeg het me opeens af. Ik ga nu ook niet direct bellen naar de dokter. Zij doen het al jaren zo en hebben veel ervaring dus ik moet daar ook op vertrouwen. Ben heel blij met mijn vriendin die in ieder geval de moeite nam om hier even te komen spuiten.

16. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Hoi dames,
    Helaas is vanochtend toch echt mijn ongie doorgebroken :(
    Het is dat ik moet werken, anders had ik 't liefst thuis verdrietig willen zijn :(
    Straks maar 't ziekenhuis bellen.

Hopelijk bij jullie de eerste poging wel goed nieuws!

17. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    SH*T Myst girl. dik balen. Dat is zeker verdrietig, en dat mag je ook zijn. Sterkte.

18. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Beschuitje, wat fijn een vriendinnetje die komt prikken. Dat de medicijnen maar mogen doen wat ze moeten doen en dat je morgen een succesvolle iui hebt. (morgen toch? grappig, is onze trouwdag)

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Miranda: succes met testen meid! En dan maar weer met goede moed verder!
    MysGirl: ach jeetje wat vreselijk balen :(. Zo vroeg ook al... Misschien ook even navragen of dat wel normaal is? Dikke knuffel meid!

20. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Misgirl. Balen man echt veel te vroeg... je kunt eer ook wel een klein positief puntje in zien... scheeld een week in spanning wachten. En dus ook weer een week eerder de volgende iui!

Ik zit nog steeds te wachten. Vraag me af of het geluk is... krijg weer gevoelige borsten (heb ik altijd voor de ongi) maar kan natuurlijk ook ergens anders op wijzen. Argh!!! Liefst zou ik vandaag al testen maar moet nog een week wachten..

Deel Deze Pagina