Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hallo meiden. Dan nu eindelijk tijd om even bij te praten. Gister een fijn gesprek gehad. Ik baal er altijd wel van dat het vaak zo lang uitloopt voor je aan de beurt bent. We hebben een uur zitten wachten.
    Ik ben wel gerust gesteld. Ik kan beginnen wanneer ik wil, op dag twee van de menstruatie. Ik denk dat we sowieso februari nog even overslaan en dan zien we wel in maart.
    Ik mag puregon blijven spuiten maar dan een dubbele dosis van wat ik gewend was. Daarnaast een neusspray twee keer per dag en natuurlijk de welbekende pregnyl.
    Hij heeft eigenlijk niks gezegd over een lang of kort protocol. Geen idee wat wij dan doen? Ik moet na een week spuiten voor een eerste echo komen en dan meestal nog iets langer door gaan tot het allemaal goed is. Nou ja dat zien we dan wel weer. Het is wel goed geweest dat we geweest zijn. Het geeft toch een bepaald soort rust.
    Oh ja moesten ook nog beiden bloedprikken, maar goed dat ik dat van te voren niet wist haha…

Klaproos heb je je foto en je banner aangepast? Wat leuk weer iets nieuws. Spannend he je trouwdag komt in zicht !! Slaap je vannacht wel thuis?

Kriti ik hoop dat je niet al te ziek gaat worden. Enne lekker een kippensoepje. Moet ik ook weer eens doen.

Ups en downs jammer dat het uiteindelijk toch een iui is geworden, maar je weet nooit he. We houden moed. Het zou nu toch wel eens tijd worden dat hier iemand in het zwangerenlijstje komt te staan ;)

Pien gelukkig is de punctie weer goed gegaan en heb je vier mooie eitjes. Wel spannend he dat je nu al voor de tweede keer punctie hebt gehad. Viel het je mee nu je al wist hoe het allemaal zou gaan of vond je het net zo vervelend? Ik duim voor je meid !
    Morgen de terugplaatsing?

Sorry meiden, de rest allemaal een dikke knuffel van mij. Ik weet even niet meer wie wat precies schreef, maar ik denk wel aan jullie:)

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: goed dat je gegaan bent, je kunt inderdaad beginnen wanneer jij er aan toe bent! Voel je je inmiddels al weer ietsje beter? Als ik het zo lees doe je het korte protocol, anders had je eerst op zijn minst een tijdje decapeptyl moeten spuiten en ook nog aan de pil moeten... Dus je hebt mazzel :).
    Ik vond de punctie niet heel erg tegen vallen. Vorige keer voelde ik van het aanprikken eigenlijk helemaal niets. Maar toen had ik een andere verdoving, ze hadden nu weer wat nieuws... nu voelde ik het wel en het voelde niet echt fijn, maar ja ik hoefde maar 4 keer ff 'oef' te zeggen en het was al voorbij ;). Als ik nou 20 follikels had gehad had ik het niet geweten hoor... Ik moest de pijn een cijfer geven achteraf van schaal 1-10 waarbij je vanaf 4 al moest denken aan morfine. Nou... ja dat vond ik weer overdreven die morfine, dus ik heb het dan maar een 3 gegeven. Voor wat het waard is he ;), misschien had ik bij 20 follikels wel onder narcose gewild, je weet het niet, haha.

3. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dames effe ego en ik hou t efe kort want ik moet voor 7 man koken. Leuk als aanstaande bruid maar goed...Nou ik wil mijn medicatie best betalen maar de apotheek heeft nauwelijks iets op voorraad en het moet besteld worden en ze zeggen dat dat niet mag. Ik zeggen dat ze in DD gezegd hebben dat het dus wel mag. Moet ie de groothandel gaan bellen. Wat een gezeik weer zeg!!! Altijd gezeik in NL om dingen we lijken onderhand wel een 2e wereldland. Zo dat moest ik effe kwijt. Zaterdag ga ik jullie weer even lezen en reagern ;)

beschuitje goed dat je gegaan bent en yup alles aangepast. Dank je!

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Klaproos wat ga je allemaal koken? Succes!
    Irritant he. Zelfs hier bij mijn eigen apotheek hebben ze elke keer dingen niet op voorraad. Tegenwoordig haal ik het meteen in het ziekenhuis allemaal.

Pien ja dan zal ik het korte protocol volgen. Beter voor mij dus.

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Bij mij werd verteld dat ministerie heeft besloten dat alleen ziekenhuizen dit soort medicatie mee mogen geven (dus ook de zh apo). Betekent in mijn geval dat ze iig gonalf en pregnyl op voorraad hebben. Ze moeten er wel naar zoeken en dan zeg ik meestal ff waar het staat haha

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Upsendowns spannend weer die wachtweken. Heb je nog leuke dingen gepland om de tijd sneller om te krijgen? Ik heb inderdaad zin om eindelijk!! weer te beginnen ;)

m676 heb je trouwens altijd zo'n korte lf? Krijg jij dan iets van utro na de iui? Gelukkig weer van start en hopelijk met dit keer wel een iui. Succes weer met de eerste spuit morgen.

Kriti vervelend dat je je zo ziekjes voelt. Kan inderdaad ook van de hormonen komen, goed voor jezelf zorgen.

Pien oh dat is wel fijn vanuit huis werken, zeker zo na de punctie. Heb je nog veel last van napijn gehad? De duimen draaien hier volop voor goed nieuws morgen. Hoe laat weet je meer? Heel veel succes

Beschuitje gelukkig is het gesprek je meegevallen en heb je hopelijk nu iets minder stress hierdoor. Wel fijn hoor, zo'n kort protocol. ben je toch een stuk minder lang bezig. Hoe gaat t verder?

Klaproos daar was aan t eind van 2013 al een hoop commotie over. Het probleem is, dat de gewone apotheek de hormonen niet meer mag leveren en de ziekenhuisapotheek dus alleen voor het eigen ziekenhuis (voor zover ik begrepen heb) Er is vaak ook een mogelijkheid om de hormonen te halen in een apotheek in Duitsland. Bij mijn verzekering (cz) is er een mogelijkheid om bij buitenlandse recepten een apotheekzorg in te schakelen. Hierbij stuur je het recept met een mailtje en dan krijg je het thuis geleverd. Misschien is dat bij jou verzekering ook zo geregeld?

Voor morgen een hele mooie dag toegewenst. Geniet er met volle teugen van. Hopelijk met een fitte verloofde ;)

Katja voor jou alvast een fijne verjaardag morgen :)

Fijne avond!

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Boboke: bedankt, wat lief dat je er aan denkt. En wat een goed nieuws in DD. Altijd prettig als je weet waar je aan toe bent.kun je dan ook in februari beginnen?

Klaproos: ik wens jullie een geweldige mooie bijzondere heugelijke romantische trouwdag toe. Hier in Groningen sneeuwt het ... Ik duim nog steeds voor een dikke pak laag voor jullie morgen.

Pien, wat voor werk doe jij? Lijkt me heerlijk thuis werken... Maar goed in mijn geval gaat dat wat lastig. Ik werk op een asielzoekerscentrum.
    Is het een beetje relaxed op het wachtbankje? Jij bent een van de eersten.

Ups en downs, natuurlijk ook heel veel succes op het wachtbankje.

Kriti, beterschap. Ik heb trouwens lange protocol en ik hoef ook niet aan de pil. ik slik 10 dagen Provera en op de zesde dag begin ik met decapeptyl.

Fozzy, succes morgenvroeg!!

Zwaaaaaai aan de rest.

Collega vroeg vandaag aan mij hoe het er voor stond met de behandelingen. Ik zei zonder er bij na te denken: zondag begint het 'spuiten en slikken'. Al mijn collega's lagen in een deuk. Ik moest er zelf ook om lachen. Vreselijk programma trouwens.

8. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb dinsdag mijn eerste echo spannend zeg dan gaat t allemaal echt beginnen:):)

hoop dat alles goed is..maar daar ga k wel vanuit

9. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    even snel:

klaproos super fijne dag gewenst morgen geniet er elke minuut van!
    Hopelijk is je aanstaande lekker fit morgen!

Katja: alvast gefeliciteerd he dat jij morgen ook een topdag hebt :)

Pien; dikke knuffel en succes morgen!

ik ga morgen weer even reageren op de rest nu m'n bedje in!
    ben beetje zenuwachtig v morgen nl kan nl pijnlijk zijn...

10. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fozzy succes vandaag en ik hoop dat het niet pijnlijk is!

Pien vandaag ook spannende dag voor je, hoop op een paar mooie bevruchtingen voor je! Had je de vorige keer ook cryo's?

11. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Voor vier meiden een belangrijke dag!!!
    Lang zullen ze leven in de gloria voor klaproos!! Eindelijk de catheters eruit voor fozzy!! Hieperdepiep voor Katja!! En hopenlijk terugplaatsing voor Pien!!

Kriti, he jammer dat je nu al moet spuiten en al helemaal dat het geen fijne prikjes zijn... Rustig aan doen hoor en goed voor jezelf zorgen!!

Pien, lekker hè thuis kunnen werken! Het is echt zo dat je dan een stuk productiever bent. Heb alleen wel altijd het gevoel dat ik mijn mail binnen 5 min moet beantwoorden omdat ze anders denken dat ik niet aan het werk ben ;)
    Mega spannende dag voor jou. Ik hoop dat je terugplaatsing hebt en dat er nog 1 of 2 in de vriezer kunnen! Knuff!

Beschuitje, ik houd inderdaad moed, jij ook he?! Fijn dat het nu duidelijk voor je is. Nu gewoon je moment kiezen!

Klaproos, ik hoop dat je een superdag hebt beleeft en dat het droog is gebleven! Wel vervelend van die meds. Ik heb daar geen ervaring mee, de kliniek zorgt ervoor dat het klaarstaat bij de apotheek ernaast... Heel goed geregeld dus.

M676 het klopt inderdaad van dat besluit, om de kosten te drukken en zorgen dat er minder dure medicijnen alleen op voorraad liggen te liggen. Erg lastig, aangezien mijn kliniek een uur rijden is en ik dus ook perse naar die apotheek moet. Maar ja tot nu toe is het altijd te combineren geweest met een afspraak.

Boboke, ja ik heb vooral met mijn werk wel een hoop op de planning staan en vanavond een gezellig avondje met vrienden... Het wordt vanzelf 4 februari :)

Katja, gefeliciteerd!! Nog even genieten van níet spuiten en slikken vandaag ;) En veel succes voor zondag!! Kan je nog bijwerkingen krijgen van de Provera?

Girlliej, nou aftellen naar dinsdag!! Hopelijk hebben al die rotspuiten hun werk gedaan meid :)

Vanaf het wachtbankje is uiteraard nog niks te melden ;) Fijne dag allemaal!

12. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Katja gefeliciteerd!!! :D Ik zet foto's van mn bruiloft morgen in mn album,wie ze wil zien voeg maar toe als vriendje ;)

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Jeeeeeeh ik mag een embryo komen ophalen :D :D. Ben zo blij dat we weer een kans maken!!

Klaproos: een hele fijne dag vandaag, maak er een topdag van!!

Fozzy: succes in het ziekenhuis, hopelijk valt het wat mee met de pijn. En een goed gesprek met de ivf arts!

Katja: gefeliciteerd!!!!

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Klaproos een topdag voor jou gewenst!!
    Pientje joepieeee zet 'm op meid !!
    Ik kom straks nog even wat uitgebreider kletsen.

15. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Hoeraaaaaa!

Katja gefeliciteerd met je verjaardag
    Klaproos, heerlijke dag! Nu al benieuwd naar de foto's
    Fozzy, sterkte, maar ook hoera, eindelijk eruit!
    Pien. Wat een mooi nieuws! Succes op t wachtbankje.

Boboke, ik heb idd altijd korte lf. Heb hier pas gehoord dat er iets aan te doen is... In mijn zh deden ze er niets mee. Ivf-ziekenhuis heeft contact met t mijne gezocht en nu krijg ik dubbele pregnyl, nou ja, dat zou ik krijgen, als m'n iui eens een keer door kon gaan. Deze maand wéér niet hoogstwrsch... Er komt weer overleg en dan bellen ze me vandaag nog. Er zitten nog 2 weet ik wat het zijn... Cystes? Ik heb eerst ff flink gehuild, nu maar weer verder..

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Katja GEFELICITEERD !!!
    Fozzy hoe is het gegaan?
    Pien ben jij ook al terug? Ben wel heel nieuwsgierig hoe het ging.
    M676 wat waardeloos zeg dat het waarschijnlijk weer niet door kan gaan. Daar zou ik ook stevig van balen. Bij mij kon het ook een keer 2 maanden achter elkaar niet doorgaan en toen baalde ik ook al zo.
    Klaproos, hier scheen vanmorgen heel even het zonnetje. Hoop dat je mooie trouwfoto's kunt maken. Enne ik voeg je toe want ik wil ze graag zien.

17. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Oeps …ik zie nu dat we allang 'vrienden' waren Klaproos ;)

18. enschede007

enschede007 Actief lid

9 nov 2013
    123
    27
    28
    Even een klein berichtje van mij....bij de aankomende menstruatie mag ik ook beginnen en krijg ik een kort schema!! Zo spannend; nu maar hopen dat ik snel ongesteld word...

Fijn weekend voor een ieder!

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    M676: getsie zou het nu weer niet doorgaan? Was dit de uitgangsecho? Ik hoop zo voor je dat het wel doorgaat! Niets frustrerender dan te moeten wachten terwijl je heel graag door wilt!

Beschuitje: ik ben weer terug :). Het is goed gegaan. Ik heb op dag 2 een 2 cellig embryo teruggekregen. Voor dag 2 is dat prima. Het embryo zag er goed uit. Er is nog 1 die er ook goed uitzag. Ik krijg per post te weten of die wordt ingevroren. De andere 2 waren wel bevrucht, maar niet goed genoeg o.i.d.

Enschede: fijn meid dat je mag beginnen! Spannend he!

Ups and downs: ja ik herken dat gevoel, ik zorg dan ook dat ik altijd mijn mail goed in de gaten houdt haha!

20. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Net telefoontje gehad: moet een maand aan de pil om alles weer rust te gunnen. 4 maanden achtereen niets! En ik moet nog steeds 2 iui's voor ik ivf mag, dat wordt nu dus ook steeds later?! Gelukkig geen feestjes oid waar ik met m'n huiloogjes naar toe hoeft. Vanavond maar vroeg naar bed en morgen met frisse moed verder.

Pien goed om te horen! Spannend nu. Ik hoop dat die tweede ingevroren kan worden en natuurlijk nog meer dat ie niet meer nodig is!

Deel Deze Pagina