@Kriti, 3 januari dat is een lange wacht maar je zult vast februari bedoelen. Volgens mij is het alleen in Nederland dat je niet onder algehele narcose gaat tijdens de punctie. Maar dat zou wel erg jammer zijn als ze de eitjes uit één eierstok laten zitten ?? Tijdens de echo voor de IUI's herinner ik mij dat ze ook altijd heel veel moeite hadden om mijn rechter eierstok in beeld te krijgen. @Beschuitje, jammer he zo'n 'feestje'. Ondanks dat het na al die jaren nog niet spontaan is gebeurd, heb ik toch weer iedere maand die hoop. Hoe is het verder met je?
beschuitje: hier doen ze punctie alleen maar onder narcose, ik weet niet waarom katja:foutje het moet inderdaad 3 februari zijn. nu je het zegt elke keer als ik een echo kreeg een dag van te voren voor mijn iui moest ik altijd duwen aan mijn rechterkant. Hopelijk krijgt de dokter het toch voor elkaar om de eitjes eruit te halen hij zei ik hoef mij geen zorgen te maken veel liefs
Hallo dames! Ik ben al een tijdje wat aan het rondkijken op het internet naar ervaringen met IVF. Ik dacht, ik meld me nu toch maar eens aan. Ik heb al een kindje van 5, maar helaas bleef de volgende uit. Mijn eileiders doen het kennelijk niet meer. Ik ben 12 januari begonnen met decapeptyl en ga morgen door met Gonal-F. Ik heb geen eerdere andere trajecten meegemaakt. Ik vind het dus allemaal erg spannend en zie wel op tegen de volgende hormonen. Ik ben bang in een vreselijk monster te veranderen... Ik hoop hier elkaars ervaringen te delen. Hopelijk hebben we wat aan elkaar. Groetjes!
Klaproos: dankje! Voor jou kan het nu ook eindelijk beginnen . Hoe kijk je er tegen aan? Heb je wat goede moed? Katja: goh jeetje meid da's ff schrikken dan! En wat ontzettend flauw van die test zeg! Maar ondanks ongesteldheid had het opzicht wel gekund, al was de test wel erg licht geweest voor het moment... ik was na de eerste IVF behoorlijk normaal ongesteld en toch was ik zwanger... Dus ik zou ook getwijfeld hebben hoor. Jammer, maar dan maar vol goede moed naar de IVF, want dat was toch al het plan. Gewoon gauw weer vergeten die stomme test . Kriti: nou ja als narcose er standaard bijhoort, dan is het zo toch? En bovendien is het misschien in jouw geval van die moelijke eierstok wel beter . Mimami: welkom hier (helaas...). Ook een vreemde gewaarwording lijkt me dat een tweede zo lang op zich laat wachten als de eerste spontaan gekomen is. Hier kun je idd wel je ervaringen delen, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje . ALl: ik voel me eigenlijk best wel goed. En dat vind ik dan ook weer eng . Maar ik weet ook dat ik nergens vanuit kan gaan, wat ik ook voel of niet voel. Dus ja... Mijn gedachtes neigen nu wel eens weer naar de negatieve kant te gaan, zo van 'het was de vorige keer raak (ook al mislukte het toen alsnog), dus je moet niet denken dat het nu gelijk weer raak is'. Dat soort gedachtes. Natuurlijk werkt dat helemaal niet zo. Maar toch komt het in mijn 'zieke' geest naar boven .
dan loop ik waarscheinlijk gelijk met jouw op kriti leuk en mimami welkom op t forum..ik loop ook gelijk met jouw op ik heb morgen mijn uitgangsecho en als het goed is begin ik dus morgen met gonal-F Spannend he hopelijk krijgen we veel mooie eitjes! Opzich wel fijn als je je punctue onder narcose krijgt dan ben je ook minder zenuwachtig van te voren denk..ik ben er best wel een beetje bang voor maar ja wat moet dat moet! Ik krijg alleen een half slaap tabletje. Gebruiken jullie nog aanvullende vitamines? of alleen foliumzuur?
Kriti laten we het hopen dat 3x scheepsrecht is . Ik heb mijn eerste echo met 6+4, hopelijk net een hartje te zien. Ik zal er wel op aandringen op vaker langs te mogen komen, gezien mijn voorgeschiedenis. hopen dat je ongi nu dan ook snel doorzet. Als ik t goed begrijp hoef je dus niet te wachten op je menstruatie en mag je gewoon woensdag gaan stimuleren? Lijkt me in jouw geval (moeilijk bereikbare eierstok) heerlijk om dan een narcose te krijgen, kunnen ze tenminste iets meer rommelen om de eitjes te oogsten dan zonder narcose. Katja ik heb zaterdagochtend voor t eerst getest. Dit was een test van zwanger&kids en was echt heel duidelijk, maar toen toch voor de zekerheid naar t kruidvat geweest. Met 2de plas test gedaan en was ook behoorlijk duidelijk. Zondag nog 1 laatste keer getest en was echt een stuk duidelijker dan die van zaterdag. Nu stop ik ook met testen, want daar maak ik mezelf alleen maar gek mee . Probeer er op te vertrouwen dat het toch een keer goed moet gaan. Pff jeetje zeg al 10 jaar bezig Respect hoor dat je dat volhoudt! En dan ook nog zo'n vreemde test. Was wel heel mooi geweest. nu dan maar met frisse moed op naar de ivf! Upsendowns zou wel heel vroeg zijn geweest om echt al iets te zien, maar hij had wel gezegd dat ik behoorlijk dik bms had... Utro komt inderdaad niet zo heel nauw als het spuiten. Ik vond t al een crime om ook in t weekend elke keer vroeg op te staan voor t spuiten (6 uur) en ik had geen zin om dat ook nog eens voor die utro te doen. Hou je t wachten nog een beetje vol? Fozzy heel begrijpelijk die zenuwen voor de eerste keer. Maar zoals je zegt, eindelijk een echte kans!! Nog maar 4 dagen.. Girlliej oeps dan heb ik daar waarschijnlijk overheen gelezen . Succes voor morgen! Doom voor jullie ook eindelijk bijna zover. Alvast succes voor vrijdag en hopelijk mogen jullie dan ook snel beginnen Katja/Pien dat had ik inderdaad zelf zeker nog niet gedaan . Maar wat wil je, ik heb mezelf er al 2x bijgezet (in een ander topic) maar ook al weer 2x eraf moeten halen. Maar wie weet brengt t me gelukkig dat katja het nu voor me gedaan heeft . Ik wacht voorlopig nog wel even met een banner... Klaproos is het nog gelukt om puregon te krijgen bij de apotheek? Hoe ik me voel? Alsof ik droom en het allemaal niet echt is . Volgens mijn collega liep ik vandaag wel te stralen Beschuitje hoe gaat t met jou? Heb je al een gesprek gehad met een psycholoog? Mimami welkom hier! Inderdaad wel spannend als je verder geen voortraject hebt gehad, maar gaat vast helemaal goed komen. Wanneer moet je voor de eerste echo? Pien je hebt geen zieke geest hoor , dat zijn hele normale gedachtes (of ik moet ook een zieke geest hebben ) Helaas zit er niks anders op dan wachten,wachten en wachten en keep the faith!! All. Vandaag toch maar het ziekenhuis in Nl gebeld en de situatie uitgelegd en ik mag toch gewoon bij hun komen voor de echo's. Eerst echo staat gepland voor 14 februari
Boboke, fijn dat je echo al redelijk snel is. Toch duurt het nog veel te lang hè? Pien, wat is dat wachten ook weer vreselijk hè? Heb je de komende tijd afleiding genoeg? Klaproos, te erg voor woorden, maar hoe kan ik je foto's zien Welkom mimami. En voor de anderen 👋👋 Moet weer ff aan t werk, dus later lees ik de rest weer bij 👀
Bobo: fijn dat je gewoon in NL voor je echo kunt komen. Zou het ook wel erg lullig vinden als ze dat niet meer voor je wilden doen... Ok, dus die idiote gedachtes zijn wel herkenbaar . Ik doe mijn best positief te blijven! Girlie: ik gebruik davitamon zwanger worden/zijn, daar zit van alles en nog wat in, o.a. foliumzuur, vit. D en omega 3. Dat moet genoeg zijn. Maar toegegeven ik ben gevoelig voor alle extra info die ik op dit forum opdoe dus ik slik nog wat extra vit. D en drink elke dag een glaasje granaatappelsap . Vooral dat laatste is volgens mij zeker niet wetenschappelijk onderbouwd . Vorige keer heb ik acupunctuur gedaan de maanden voor de IVF. Maar vlak voor de tp durfde ik niet meer en ben toen gestopt . Dit keer heb ik 2-3 weken voor de punctie heel veel avocado's gegeten, schijnt goed voor de eicellen te zijn, maar ook dat zal geen enkele dokter je voorschrijven . M676: ja op zich wel aardig wat afleiding. Sowieso werken t/m donderdag. Vrijdag vrij, maar komt een vriendin op bezoek en 's avonds uiteten. En zaterdag al weer plannen. En dan komt zondag de dip denk ik, haha. En daarna weer 4 dagen werken en dan denk ik dat ik die vrijdag een eerste testje ga wagen. Zaterdag 8 is officieel de testdatum...
boboke,ik zou ook stralen! Het is echt een wonder gewoon!! Ik hoop zo dat dit goed blijft gaan! Ik zie niet in waarom niet trouwens dus ik hoop dat je ontspannen blijft en een superecho hebt! Katja,wat erg zeg die test. Te triest voor woorden dat het verkocht mag worden. Ik zag er echt een streep op. mimami,welkom!! m676,ik stuur je een vriendschapsverzoek anders kan je ze niet zien Wie ze wil zien moet me nl effe toevoegen. girrlie,krijg je geen pijnstilling behalve een halve slaaptablet? Ik zou zeker om naproxen vragen!! Pien,dat granaatappelsap ga ik dus ook doen,ben ook nogal gevoelig voor dat soort info. En ik gebruik omega 3-6 en vitamine D,dat zeggen ze in Dusseldorf tegen me maar ik ben even vergeten waarvoor het ook alweer moet..
Klaproos: ja volgens mij schrijven ze dat standaard voor in Duitsland, maar of het bewezen effect heeft... Het zijn ook niet normale dosis meer heb ik wel gezien. Nou ja, ik zit niet in Duitsland dus daar begin ik dan maar niet aan . Maar doe wel een beetje extra vit. D en omega 3.
Hallo! Bedankt voor de welkomstwoorden! Ik vind het allemaal erg spannend, maar heb wel vertrouwen. Pien, dat was inderdaad niet de verwachting. Van de eerste was ik zomaar zwanger. Helaas is nu gebleken dat mijn eileiders niet doorgankelijk zijn. Waarschijnlijk door een ontsteking. Boboke, ik heb al meerdere echo's gehad om te kijken of er iets is waardoor zwanger worden niet lukt. Gister heb ik de uitgangsecho (heet dat zo?) gehad, ik denk dat je die bedoelt? Vandaag begin ik met Gonal-F Girliej, wat leuk dat we gelijk opgaan! Zegt natuurlijk niets, want we kunnen elk anders op de hormonen reageren. Is dit jou eerste poging?
mimami ja dit is mijn eerste poging.. vn niets naar icsi.. bij mij hebben ze het uitgesteld k begin vrijdag met mijn gonal F 100EI en dan donderdag 6-2 mijn volgende echo om te kijken of alles goed groeit. alles zag er wel super uit gelukkig en ze zegt dat ik net zoveel kans heb als een gewoon stel van mijn leeftijd om zwanger te worden..dus ik hoop dat dat allemaal goed gaat! Dus een half slaaptabletje is wel een beetje weinig? stom ziekenhuis haha ja en een prikje in mijn vagina-wand? Spannend pien hopelijk is het snel vrijdag!
Pien klinkt alsof je de komende week wel genoeg afleiding hebt, maar toch kan de tijd waarschijnlijk voor jou niet snel genoeg gaan Ik slik ook sinds een maand een verhoogde dosis vit D en omega...(alleen de vit E niet omdat ik een notenallergie heb) m676 vindt het inderdaad nog veeeel te lang duren Mimami ik bedoelde wanneer je de echo hebt om te kijken hoeveel follikels er groeien , sorry misschien niet zo duidelijk geschreven. Ging de eerste spuit goed? Girlliej waarom hebben ze t uitgesteld? Was je bms nog niet dun genoeg? Die paar dagen red je ook nog wel.
Jammer girlliej, dat je nog even moet wacht. Waarom eigenlijk? Boboke, sorry ben er zelf ook nog niet in thuis. Zondag krijg ik weer een echo. Kunnen ze dan al zien hoeveel folikels er zitten?
Boboke, ja hoor eerste spuit ging goed, ff puzzelen stap voor stap, maar.super duidelijk boekje erbij!
Boboke, wat een mooie datum voor een eerste echo ... Op Valentijnsdag. Pien, lekker veel afleiding ... Mooi zo!! Ga je al bijna je tweede wachtweken in. Geen idee nog hoe ik het ga ervaren. Na IUI was ik er eigenlijk niet eens zoveel mee bezig. Maar dit is natuurlijk heel anders. Klaproos, hoe bevalt het leven als getrouwde? Had je veel gasten trouwens? En hoe voelt het nu dat je opeens niets meer hoeft te regelen voor je bruiloft. Ik had er destijds een groot DIYS-project (do it yourself) van gemaakt. Zelf uitnodigingen, bedankjes, gastenboek etc etc gemaakt. Na de bruiloft viel ik in een diep gat . Even niets meer om handen ...buiten mijn werk om. Girlieej, mij lijkt juist narcose enger... Ik wil graag controle houden en bewust dingen voelen en meemaken. Dus ik ben wel blij met de gang van zaken in Nederland wat dat betreft. Maar het is al snel vrijdag ... Ik moet nog wachten tot 13 februari met stimuleren. Volgens mij ben ik de enige rond die tijd. Zwaai naar de rest.
Griliej: het gaat bijna beginnen voor jou, spannend! Maar zoals ik het ervaren heb is narcose echt niet nodig hoor. Ik bedoel: bij de tandarts ga je ook niet onder narcose toch? Voor mij was het niet veel pijnlijker dan dat. Maar ja, er zijn ook meiden die het anders ervaren en graag onder narcose zouden gaan. Maar ik heb de laatste tijd meer meiden getroffen die het achteraf wel mee vonden vallen dan die zich zwaar gemarteld voelden . All: de tijd kan me aan de ene kant niet snel genoeg gaan, maar aan de andere kant ook weer niet langzaam genoeg . Nu weet ik nog niets, maar dan is het ook nog geen slechte uitkomst... Lichamelijk voel ik me steeds beter sinds de punctie. Ik denk steeds aan die 2 cellen en vind het moeilijk te geloven dat zoiets kleins zou kunnen uitgroeien tot ons kindje . Niet dat dat van 4 of 8 cellen wel te begrijpen zou zijn, maar toch, 2 is wel heul erg klein... Maar ik probeer maar er op te vertrouwen wat de arts daar zei dat het een goed embryo was voor dag 2. Net even tussen neus en lippen een zwangerschapsmelding te horen gekregen. Ik zit op een koor en was wat in gesprek met een aantal vrouwen, het ging over kinderen... ik zei: "3 is het nieuwe 2".(tegenwoordig zie je steeds vaker, vooral bij hogere opgeleide vrouwen dat ze 3 kinderen krijgen, in korte tijd vaak. En eerder was 2 meer gangbaar, is mijn eigen analyse overigens ). Zegt eentje: nou 2 is voor mij echt de max hoor. Ik zeg: nou eerst maar eens 1 (verder niets hoor). Zegt een ander: ja ik geloof dat ik daar dan ook aan meedoe. Toen was het ff stil. Oh ben je zwanger dan? ja dus. Ooo wat leuk, blabla. Ongepland en wel natuurlijk. Ze moest wel even slikken hoor enzo. Maar het was wel gewenst. Nou gelukkig maar zeg! Hoe anders kan het gaan dan....
het was allemaal prima hoor bij mij maar omdat ik dat weekeindje weg ging kon ze het ook een paar dagen later doen en dan valt het beter want als stimuleren nu gewoon 14 dagen duurt heb ik mijn punctie op 14-02 op een vrijdag.. Maar ik spuit 100 omdat ik nog jong ben zoiets zei ze ze weten niet hoe ik erop ga reageren dus doen ze zo laag mogenlijk.. ze zag al een heleboel eiblaasjes klaar liggen dus hopelijk heb ik er een hoop! Dat decapeptyl lijkt wel steeds erger te worden bij mij het prikt en steekt steeds meer..ze vonden het wel gek in t ziekenhuis... maar zolang ik geen uitslag kreeg was t goed.. En over de narcose dat hoeft van mij ook niet hoor maar een half slaaptabletje lijkt me dan weer zo weinig.. als ik deze spuiten al rot vind.. maar goed het moet dan maar een hoop pijn ze moeten er toch uit... hopelijk gaat de tijd snel voor jouw katja zodat je snel kan beginnen ben je nu al decapeptyl aan t spuiten?
Pien, hadden ze bij jou na twee dagen al terug geplaatst en dan een 2 cellige embryo, begrijp ik dat goed? Girlliej, hoe oud ben je als ik het vragen mag? Wanneer heb je weer een echo?