Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iel

iel Lid

26 jan 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

10 jan (19 dagen geleden) hebben wij de punctie gehad. Op 13 jan (16 dagen geleden) de eerste terugplaatsing gehad (via IVF). Mijn laatste Pregnyl (5000IE) was op 19 jan (10 dagen geleden).

Ik ben nog steeds niet gaan menstrueren. Ik voel ook helemaal niks aankomen (normaal voel ik dit aankomen). Ik heb wel een waslijst aan (zwangerschap-)symptomen.

Weet iemand of Pregnyl een menstruatie kan uitstellen? Ik dacht een keer gelezen te hebben dat alleen utrogesta een menstruatie uitstelt...

Alvast bedankt!

2. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Hoi meiden

KLaproos: heb net je foto's gezien mooie foto's en gelukkig kon je mooie foto's buiten maken geen regen

mimami: welkom spannend allemaal, wij lopen bijna gelijk op denk ik ik ben op 16 jan begonnen met gonapeptyl en vanaf vandaag mag ik aan de altermon (we beginnen met drie dosis per keer) en maandag mag ik voor mijn eerste fm.

Boboke: nee hoefte niet te wachten op mijn menstrutatie (maar hij is gisteren toch echt gekomen had er goed last van lag op mijn bed) de assistent van de dokter zei zelf soms krijg je helemaal geen menstruatie door de medicijnen. Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat wat spannend en een speciale dag voor je eerste echo valetijnsdag (een extra mooi cadeautje)

Pien: wel fijn dat je veel afleiding hebt deze week, en inderdaad op de dokter vertrouwen dat je een goede embryo hebt. Zal wel even slikken geweest zijn om zo een een zwangerschapmelding te horen.

Girlliej:toch wel fijn dat ze het een beetje kunnen uitstellen en meer dat alles er goed uit zag tijdens de echo Alvast veel plezier met het weekendje weg (voordat ik het vergeet)

Iel:wat spannend helaas kan ik je geen antwoord geven heb wel al eerder pregnyl gebruikt maar daarbij ook utro. Wanneer mag je officieel testen.

Katja: nog twee weken en dan is het zover

Veel liefs

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mimami daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, we zijn hier om elkaar te helpen. Er zal zondag normaal gesproken al wel te zien zijn dat er een bepaald aantal follikels aan t groeien is. Hoe groot en hoeveel dat is even afwachten.
    Hoeveelheid wordt vaak ingeschat naar leeftijd, voorgeschiedenis en hoeveel follikels er klaarliggen bij de uitgangsecho. Je wilt ook niet te veel follikels ivm overstimulatie. Hoe jonger, hoe beter te stimuleren (meestal maar er zijn natuurlijk uitzonderingen)
    Ze beginnen liever met een lagere dosis als iemand nog jong is en ook nog nooit hormonen gespoten heeft. Alles om overstimulatie te vermijden.

Katja stimuleren duurt inderdaad nog even, maar al wel bijna de deca. Vond ik toch weer een stapje dichterbij...

Pien pfff heerlijk altijd weer die meldingen en maar vrolijk feliciteren, hoewel je vanbinnen kapot gaat. Hopelijk ben jij diegene over 2 weekjes die de melding kan maken. Probeer inderdaad te vertrouwen op de arts, ze doen geen tp met een emmy die geen kans zou hebben. En daarbij heb jij altijd al op dag 2 de tp dus zal het nooit een 8-cellige of zo zijn.
    Dikke knuffel

Girlliej dat kan natuurlijk ook, voor jou plannen en niet voor het ziekenhuis ;):D. En wat een mooie datum voor een punctie :p

Iel meis daar heb je ondertussen volgens mij geen test meer voor nodig! Gewoon testen dan weet je het zeker. Mijn eisprong was op 13 januari (dus nog 3 dagen later dan jouw punctie) en ik heb ook al een positieve test. Dus hup gaan testen :D
    Volgens mij heeft pregnyl geen invloed op het uitstellen van je menstruatie, maar zeker weten doe ik t ook niet.

Ego. Gisteren werd mijn vriend nog gebeld door DD, dat mijn vit D wel behoorlijk laag was. Advies van de arts was zelfs ivf een maand uitstellen, hij wist op dat moment nog niet dat ik zwanger ben. Een tekort kan een oorzaak zijn voor miskramen dus nu toch wel lichtelijke paniek. Vandaag bij mij huisarts geweest en die gaat iom de apotheek kijken wat er voor extra's gegeven kan worden om zo snel mogelijk die waarde omhoog te krijgen. Morgen kan ik het dan ophalen.
    Wel weer een slapeloze nacht gehad :)

Zwaai voor de rest

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fisher: ja klopt, bij ons doen ze altijd terugplaatsing op dag 2. Je hebt dan gemiddeld embryo's van 2-4 cellen. Vorige keer had ik een 4 cellige. Die is wel eventjes blijven zitten. Vandaar mijn twijfel bij 2 cellen. Maar goed, er is altijd wel iets om aan te twijfelen in dit traject ;).

Iel: volgens mij zou je al wel een testje kunnen wagen hoor. In een normale cyclus zou je namelijk al overtijd geweest zijn. En ik denk dat pregnyl wel ongeveer dezelfde werking als utro kan hebben, aangezien het voor hetzelfde doel wordt gebruikt. Maar bij utro blijft een menstruatie ook niet altijd weg. Er is niet zoveel over te zeggen zonder test ;).

Kriti: tsja eigenlijk bleef ik er redelijk rustig onder. Ik voel me of wel aardig sterk, of ik heb mijn gevoel uitgeschakeld, ik weet het eigenlijk niet ;).

Bobo: goh jeetje dat je dat nu nog even te horen krijgt. En ja die arts wist natuurlijk van niets. Maar wel goed dat je het alsnog hoort en fijn dat de huisarts meewerkt in elk geval! Slikte jij al een hoge dosis zoals die in DD wordt voorgeschreven of gewoon een vitamine D van de drogist o.i.d? Zouden ze het niet in injectievorm hebben misschien, zodat je gelijk een boost krijgt, net zoals ze dat met B12 ook wel doen? Het schijnt dat sommige mensen sommige vitamines niet goed aanmaken of uit hun voeding kunnen halen ofzo. Maar vit. D haal je volgens mij ook niet uit voeding, maar uit zonlicht. Enfin, ik hoop dat ze het tekort snel kunnen verhelpen!

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien ik slik sinds een maand al 2000ie per dag, inderdaad DD dosering. Ik heb ook al een jaar of 6 behoorlijke problemen met mijn darmen, dus ik denk dat het ook niet goed opgenomen wordt. Maar het komt ook vnl uit zonlicht en daar zie ik defintief te weinig van. De huisarts gaat nu dus inderdaad kijken of zo'n boost mogelijk is. Hij wist niet of dit ook kan als je al zwanger bent, dus wordt vervolgd morgen...

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

ik moet hier om lachen want ik heb er dus ook een DIYS van gemaakt :D De uitnodigingen heb ik allemaal zelf gemaakt,van één iemand maar gezeik gehad dat het niet duidelijk was. Gastenboek ook zelf gemaakt,ik had een paar takken in een pot als een soort 'boom' en daar moest iedereen een lintje in hangen met een wens erop. Alleen de bedankjes gekocht. Ik ben nogal een knutselaar dus heb nu alweer andere projecten lopen hihi. Trouwens niet leuk dat je nog zo lang moet wachten. Jij bent de enigste die ik ken die al zo lang een kind wil,uitgezonder mezelf:) (2001,en toen liep de relatie op de klippen maar was er verder niet mee bezig tot 2006 met nieuwe relatie)

pien,knap dat je zo rustig kan blijven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt een hekel heb aan zulke berichten:) Zo leuk tussen neus en lippen door zeggen bah!

Ik ben vandaag de HELE dag bezig geweest met bellen en regelen. Medicatie,rekeningen blabla hele zwik. Volgende keer haal ik alles in Duitsland,geen gezeik tenminste. Van de prijs sloeg ik steil achterover! AL ons huwelijksgeld heb ik bij de apotheek kunnen inleveren! We hadden iets van 70 gasten dus behoorlijk veel geld. Gelukkig word het wel vergoed maar ik haat dat voorschieten
    Girllie,ik heb toenertijd een THL operatie gehad en het was echt pijnlijk. (vergelijkbaar met punctie) maar iedereen is anders dus het kan best zijn dat het allemaal meevalt.

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Pien, bij de voorlichting afgelopen maand in het UMCG werd gezegd dat mensen zich een beetje blindstaren op 2,4,8-cellige embryo's. Volgens de voorlichter is dat dus helemaal niet essentieel. Is Groningen trouwens de enige die met twee dagen terugplaatst? De voorlichter zij dat 2cellig en soms 4cellig heel normaal is. Zij pleiten voor zo snel mogelijk weer terug in het lichaam.
    Jij zit ook in het UMCG? Of nu ergens anders?

All, ik had vandaag een functioneringsgesprek. Ik heb best een aardige leidinggevende hoor. Maar ze hamert er nogal op dat ik 36 uur ga werken. Ik werk nu 28 uur en vind dat heerlijk.
    Mijn leidinggevende concludeerde even ...'omdat jij geen kinderen hebt, zal jouw drive in het leven vast op carrieregebied liggen .....'

Nuuuuuuu euuuhhhhhh NEE!!! Maar goed dat heb ik wel even wat anders geformuleerd natuurlijk. Maar om anderen, die wel kinderen hebben, te ontlasten eist ze min of meer wel dat ík i.i.g 32 uur ga werken. Ze is verder heel fair wat betreft mijn ziekenhuisbezoeken dus heb maar ingestemd ... Maar leuk vind ik het niet :(

@Boboke, ja dat is wel zorgelijk ... Dat kan ik me voorstellen. Jeetje ik begin dat nu pas een beetje te realiseren... Dat de zorgen blijven als je eenmaal zwanger bent, vooral als je al een of meerdere miskramen hebt meegemaakt. Mijn focus ligt nu vooral op het ooooooooit eens een keer zwanger worden. Maar snel nu die waarden op peil brengen ... Succes.

Kriti, nog twee weken inderdaad :) en jij nog nieuws?

Ik vind dit trouwens een leuk groepje ... Iedereen reageert een beetje op elkaar. Ik schrijf ook al vanaf het begin in een ander groepje, maar ik vind daar totaal geen aansluiting. Ik weet niet zo goed waar dat aan ligt.

8. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Klaproos, hier op zwangerschapspagina heb je ook nog suzesq, die werd na 11 jaar, alle behandelingen gehad, nog even spontaan zwanger. En Marnat ... Ook al heel lang maar ook nog met lege handen.

Ik was er van 2006 t/m 2009 ook even tussenuit geweest met zwanger worden, ook door einde relatie, maar wel adoptieprocedure.
    Maar de jaren vliegen voorbij hè ...

Ik heb trouwens geen idee hoeveel die medicijnen kosten. Is het echt zo erg?

9. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Klaproos, mooie foto's! Past bij zo'n mooie dag! Gelukkig heb je je medicatie binnen. Het enige voordeel van voorschieten is dat je het over een tijdje 'zomaar ineens' op je rekening hebt 😉
    Ik hoef gelukkig nooit voor te schieten, maar mss met ivf wel?

Katja, wat een rare gedachtekronkel van je leidinggevende! Al zou je de uren die je niet werkt gebruiken om op je kop in de tuin te gaan staan, dan is dat toch je goed recht? Ik heb er een hekel aan dat mensen mét kinderen voor moeten gaan.
    Ja leuk clubje hè? Soms is het lastig om alles te onthouden, maar daar heeft iedereen san vast weer begrip voor..

Boboke, laat je niet gek maken! Andere kant is nl dat het bij een natuurlijke zwangerschap minder vaak mis gaat. En zelf heb ik ook 2x een mk gehad en tien ging het ineens goed, dus... Positief blijven!

Iel, geen idee, ik krijg wel hogere dosis pregnyl om dezelfde werking te krijgen als met utrogestan, maar ik zie dat jij na de tp moest spuiten, dat ken ik niet. En idd, testen geeft het beste antwoord.

En nu iedereen aan de vit d, volgende maand hebben we het nodig want dan staan we met ons allen op het lijstje bij boboke! :D
    Ik wil het niet bagatelliseren maar hoop gewoon zo dat het goed blijft gaan bobo

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaproos: o dat vind ik juist leuk dat je veel zelf in elkaar hebt geknutseld, lekker creatief :). En nu dus alweer andere knutselprojecten lopen? Wat maak je zoal? En oei ja die bedragen zijn echt niet leuk om te zien en zeker niet om zelf te betalen! Ik zag mijn vergoedingen van de zorgverzekering van vorig jaar, echt gigantische bedragen hoor zo'n IVF behandeling :$. Ik hoop echt niet dat wij dat ooit moeten gaan betalen. Want ik kan me best voorstellen dat ik nog voor een 4e poging zou willen gaan mocht dat nodig zijn en als manlief daarin ook mee wil gaan... Nou mogen wij niet klagen wat betreft financiën hoor en zouden best 1 a 2 pogingen kunnen betalen, maar da's toch wel heel zonde van je spaargeld ;).

Katja: jeeeeetje zeg wat een vreselijke ontactische opmerkingen zeg! En ze kent je situatie ook nog, echt onbegrijpelijk :$. Heb je haar niet laten merken dat dat voor jou pijnlijke opmerkingen zijn, juist omdat je zelf zo graag kinderen wilt? Ik ben altijd heel allergisch voor collega's met kinderen die zich om die reden bepaalde privileges toe-eigenen. Of waar ik als fulltimer me maar aan moet aanpassen. Of dat je ze weeeeer eens bij moet praten omdat ze weeeeer iets gemist hebben. Nou goed jij bent geen fulltimer dus trek je die opmerking niet aan ;). Ik zou ook wel minder willen werken, maar had altijd het gevoel dat ik wel een soort van 'moest' want ja ik heb geen kinderen... Maar dat hoeft dus helemaal niet! Gewoon lekker doen waar jij zin in hebt. En zeker nu je midden in dit traject zit is het toch veel relaxter als je niet al te veel uren hoeft e maken? Dan is dit toch geen moment om jou te vragen om het op te hogen? Oei, ik wordt er plaatsvervangend boos van zeg! :)

All: o ja ik had gedroomd dat ik een kindje had, een jongetje. Dat soort dingen droom ik eigenlijk nooit! Het zijn altijd kinderen van een ander. En daar moet ik dan op passen en dan raak ik ze tijdens de droom kwijt en moet ik ze zoeken en weet niet waar. Heel irritant ;). Maar tijdens deze droom besefte ik me op een gegeven moment ook dat ik me niet kon herinneren zwanger te zijn geweest ;), dus dat het vast weer een droom was o.i.d.. Jaja, al hoop je er overdag niet al te veel mee bezig te zijn, dan gebeurt het snachts wel ;)

11. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    wow hoop geschreven heb weinig tijd maar wil toch even hallo zeggen :)

Boboke: jeej 14feb wat romantisch ik hoop dat je een hele mooie echo hebt. ik heb ook al jaren een lage vit D waarde maar ik ben ook getint en die Hollandse zon is dan ook niet genoeg v mij helaas.
    slik zelf ook al aantal maanden 2000eenheden.
    kheb toevallig vandaag ff bloedtest laten doen v vit d en b12 etc
    wil even weten of ik goed op peil zit zodat ik de dosis ga aanhouden of ga minderen.

Katja: Jezus wat stom van je werkgever kan niet zo goed tegen mensen die gewoon voor je gaan denken.

kriti: spannend maandag echo.

klaproos: hoe gaat spuiten? jij bent t zeker al gewend v de iui?

iel: testen meis! dan weet je het zeker het is er best tijd v nl na zoveel dagen.

Pien: spannend zo'n droom ik hoop en duim dat dat gewoon jouw jongetje wordt! kheb al vaak van mensen gehoord dar ze gedroomd hadden dat ik een kindje had maar tot nu toe niet helaas. of dan raakten ze zelf zwanger ook leuk.

ego: hier beginnen stiekem wat zenuwen v de ivf poging.
    nooit mezelf geïnjecteerd, gaat dit aanslaan dan? kheb me al kapot gegoogled op slagingskansen met endometriose en leeftijd etc.
    ik wil t zo graag maar doe alles al wat ik kan doen nu nog m'n baarmoeder en eierstokken. sorry ff wat angsten wegschrijven.

12. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo wat lekker druk hier! Heb alles gelezen, maar niet alles onthouden hihi.

Iel, als je wilt moet je even de data met hoeveelheid pregnyl doorgeven, dan kunnen we het uitrekenen hoeveel pregnyl je nog in je lichaam hebt. Dan weet je ook of je de test al kunt vertrouwen. Ik heb ook een keer nog pregnyl gehad erna en dan kun je tot lang nog positieve testen houden. Bij mij gaven ze aan, 14 dagen na de laatste spuit, dus dan is het nog 4 dagen wachten... Heb ik ook maar op het forum hier geleerd hoor ;)

Boboke, jee wat spannend. Probeer vertrouwen te hebben ik je eigen lichaam, je kunt het, ECHT! Hopelijk komt er morgen een oplossing om je weer wat geruster te maken...

Kriti ben je al wel weer fit? Op naar maandag begrijp ik! Spannend je eerste echo. Ik was er erg zenuwachtig voor, maar het geeft niet geholpen dus... :)

Klaproos wat vervelend dat je van alles moet voorschieten! Dan hebben wij maar een makkie. Een kleine eigen bijdrage voor de utrogestan is alles... Gaat het spuiten verder allemaal goed?

Fozzy, zenuwen zijn echt heel normaal. Zeker die eerste keren prikken... Gewoon aftellen en doen is het enige wat helpt. En er de tijd voor nemen... Sta jezelf ook toe om bang te zijn, dat mag! Alleen weet je dat de wens te groot is om het niet te proberen, dus je komt er doorheen. Samen met ons hihi.

Pien, hoe gaat het wachten bij jou? Ik ben het zat. Voel voor het eerst van alles, maar ja dat geeft geen enkele garantie. Er staat zaterdag een babyshower op het programma en een van haar vriendinnen komt ook met een baby van een week oud. Al zou ik nu alleen maar vast weten dat wij óók zwanger zijn had het kunnen helpen hihi. Jij veel plezier met al je dingen op de planning!

Katja, ik ben zelf leidinggevende en ik zou echt nooooit zoiets zeggen!!! Belachelijk gewoon. Ik begrijp dat ze het niet weet maar alleen van je ziekenhuis bezoeken? Hoe dan ook, jij hoeft haar managementprobleem niet op te lossen hoor. Voel je niet schuldig en zeg dat je er nog is over nagedacht hebt, maar er toch niet achter staat om structureel meer te werken als je dat niet wilt. Je kan altijd aanbieden om af en toe te helpen bij nood? Bah stomme situatie!

Fisher, beschuitje, m676 en girlliej hoe gaat het met jullie?
    Mimami, welkom en veel succes!

Owww ik hoop maar dat ik nu aan iedereen gedacht heb :$
    Slaap lekker meisjes!

13. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    boboke ik kreeg vitamine D shots dat waren druppels in een spuit die ik moest innemen 1000 daardoor zou het weer snel goed zijn en dat was gelukkig ook zo!
    Hopelijk ka je snel beginnen met het aanvullen van je vitamine D

Ik ben 24 jaar dus nog wel vrij jong...nou ze vonden het in t ziekenhuis wel gek dat ik zo een last had van de deca..maar goed ik prik nu iets meer richting me rug(wel aan de voorkant)
    maar daar doet t nu minder pijn

doet jullie buik ook zo zeer als je het aanraakt mijnes is helemaal hard en een beetjes alsof ik spierpijn heb ofzo?

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fozzy: heel herkenbaar dat gegoogle ;). Dat soort fases heb ik ook. Uiteindelijk levert het je niets op, alleen maar nieuwe vragen ;).
    Maar je hebt op het endoforum gezien hoe snel sommige van ons daar zwanger werden, direct na de eerste poging. Dus het kan zeker! En bij jou ook, je bent mooi 'schoon' en gezond! En ja dat prikken is even wennen, maar ook dat kun je hoor!

Ups and downs: ja lastig he. Jij bent alweer ietsje verder. Ik voel niets wat echt opvallend is. Net zoals altijd eigenlijk. Ik heb even teruggelezen van mijn berichten rond de eerste IVF. En eigenlijk gaat het weer precies zo ;). Ik voel gewoon weinig bijzonders. Borsten waren gevoelig, maar dat wordt nu weer wat minder. Wat vorige keer ook zo... En wat je allemaal van die utro aan bijwerkingen kan krijgen, kan je weer op het verkeerde been zetten.

Girlliej: fijn dat het spuiten daar minder pijn doet. Ik herken dat trouwens niet een harde buik.

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Goedemorgen meiden, met mij gaat het heel langzaamaan ietsje beter. Ben inmiddels bij de psycholoog geweest en heb er een goed gevoel over. Gister ook heerlijk een stuk gefietst. Ik was wel heel erg koud geworden, maar het was goed voor me.

Pien je weet het he als je niks voelt, het zegt ook niks. Ik kan me voorstellen dat de spanning nu wel een beetje op begint te lopen hoor ;) Ik vind het al spannend voor je. Bijzonder dat je gedroomd hebt over een jongetje, wie weet komt het wel uit. Heb jij voorkeur voor meisje of jongen? Vast niet, we zijn allemaal blij ALS het al mag lukken. Wij hebben al een hele gave jongensnaam, dus daarom zou ik best een jongen willen, maar een meisje lijkt me ook zo gaaf. Upsanddowns voor jou ook mega veel spanning dus. Hou vol he?

Girliej wat naar dat je buik helemaal hard aanvoelt. Ik ben blij dat ik straks gewoon met puregon mag spuiten, dat ben ik gewend. Alhoewel ik wel meer ga spuiten dus geen idee of ik er ook meer last van ga krijgen. In ieder geval ga ik wel uit van meer buien..haha.
    Jij bent inderdaad nog wel een jonkie hoor haha al die meiden hier die al boven de 30 zijn.

Iel wij zijn natuurlijk wel heel nieuwsgierig of je al getest hebt of wat je van plan bent. Dat kan natuurlijk niet he, eerst advies vragen en dan niet meer terug komen:p

Klaproos, vind je het niet zonde om al je trouwgeld te gebruiken daarvoor? Het is wel logisch want het is een boel geld, dat heb je normaal gesproken ook niet zomaar even klaar.

Fozzy ik ben vreselijk bang voor spuiten en in het begin ook echt angst gehad. Maar weet je wat al eerder werd geschreven, als je het een keer gedaan hebt gaat het de volgende keer echt makkelijker. Bij mij ging het eigenlijk razendsnel. De tweede keer ging al makkelijker en de derde keer leek het of ik niet anders deed. Het is belangrijk dat je niet twijfelt. De arts zei tegen mij je moet gewoon aftellen. 1, 2 en dan tjak..hup erin steken. Echt je kunt het , zeker weten. Hoe je lichaam er op gaat reageren dat blijft zeker spannend hoor meid.

Katja wat een vreselijk mens zeg ! Ik geloof dat ik in huilen uitgebarsten was. Dat jij nog overstag bent gegaan. Ik weet niet of ik dat gedaan zou hebben hoor. Sommige mensen zijn zoooo onnadenkend in hun opmerkingen. Knap van je dat je je goed gehouden hebt. Heb je er naderhand geen spijt van?

M676 ik gebruik eigenlijk helemaal geen extra vitamine. Is dat echt nodig? Ik zie en lees hier op het forum dat er ook mensen granaatsap drinken enzo. Ik ben er eigenlijk wel nuchter onder. Er zijn mensen in oorlogsgebieden die ook gewoon zwanger worden zonder enig gebruik van iets. Ik weet niet hoor of dat nou allemaal echt nodig is. Foliumzuur gebruik ik natuurlijk wel.

16. Klaproos

Katja,Strijkkraal's verhaal ken ik..Maar zij is denk ik ook echt 11 jaar bezig geweest met proberen. Jij bent er ook vanaf 2003 mee bezig,tenminste adoptie etc noem ik mee bezig zijn ;) Bij mij was het zo dat ik bezig was in 2001,na een jaar was de relatie over en had ik zoveel verdriet dat er geen kleine kwam. (soms nog steeds.) Maar toen is de kinderwens in de ijskast gegaan tot 2006,toen had ik een jaar een relatie met huidige man en in 2006 begon het weer flink te kriebelen tot klapperende eierstokken en veel ruzie's in 2008 en uiteindelijk 2009 ervoor gegaan ;) Marnat's verhaal ken ik ook,zon lieve meid is dat en vind het zo kut voor haar!!

17. Klaproos

fozzy,denk dat we allemaal kei bang zijn,het is ook allemaal niet niets helaas. Ik hoef maar weinig dikke naalden te gebruiken,dat is dan weer een geluk en ben het idd gewend ;) Alleen weer een buik vol blauwe plekken omdat ik effe vergeten was waar ik moest spuiten hihi.

beschuitje,ik denk zelf dat het allmaal niet nodig is die extra vitamines hoor tenzij er tekorten zijn aangetoond. Nou heb ik dat dus wel omdat ik lyme heb en geen vlees eet:)

Pien,wow mooie dromen heb je! Hoop dat ie uitkomt.

m676,ja das idd het voordeel dat er dan dadelijk geld op de rekening staat voor medicijnen :D Maar voortaan haal ik alles wel uit Duitsland want ik heb mega veel moeten bellen voor het rond was. Gelukkig ben ik wat dát betreft geen stresskip.

Nu weer iets leuks namelijk;) Moet een echo op dag 8. Zkh in NL gebeld. Kan pas 11 februari terecht voor een GESPREK want jaa eerst gesprek voordat er echo's worden gemaakt. Ik denk dat ik de echo's maar in DD doe,zijn er meestal toch maar 2. Maar ik kan dus pas dinsdag en dan zit ik al op dag 11. Hopelijk pikken ze dat in DD..

18. iel

iel Lid

26 jan 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Ik heb vanochtend positief getest met 2 verschillende testen. Inmiddels contact gehad met het ziekenhuis. De pregnyl injectie van 5000IE is inmiddels 11 dagen geleden en kan, aldus het ziekenhuis, geen invloed meer hebben op de test.

We zijn super blij. Over 3 weken mogen we voor de echo komen!

19. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    #3119 m676, 30 jan 2014
    Laatst bewerkt: 30 jan 2014
    Iel, wat fijn meid! Gefeliciteerd.

Girliej, neem je wel zoveel mogelijk een huidplooi tussen je vingers? Mss spuit je teveel in je spieren?

Wat doen we onszelf aan hè fozzy, met ons gegoogle. Soms alleen al om het gevoel te hebben dat je iets doet.

Beschuitje, goed te horen! Zal niet in een x over zijn, maar iedere stap vooruit moet je vieren!
    Ik was er ook wel nuchter onder met die vitamines ed. Maar nu word ik langzaam zenuwachtig en is er de angst dat het niet gaat lukken. Dus dan maar meer vit d.
    Ik heb ook over macapoeder gelezen, kent iemand dat?

Klaproos, mag je kiezen waar je de echo's doet en dan de punctie ed in DD?

Bij mij niks te melden.

20. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iel: wat leuk gefeliciteerd meis met je zwangerschap!

Pien: ja tis denk toch wel normaal dat ik een beetje zenuwen heb. Ik probeer me vast te houden aan idd de positieve berichten in het endogroepje maar toch denk ik dan zal je zien bij mij is het anders. Zo gezond ben ik nl ook weer niet door die andere ziekte die ik heb heb ik altijd pijn en dus ook om de haverklap ontstekingen ze zeggen dat het geen invloed heeft op het zwanger worden dus laat ik dat dan ook gewoon denken. We willen het allemaal zo graag he. Morgen iig stap 1.
    Slimste is dus buikvetrolletje pakken en daar in prikken toch? heb niet zo veel rolletjes maar ga het zoals beschuitje al zei aftellen en er gewoon in zetten.

Girliej wat een jonge meid ben je nog dan kan ik me voorstellen dat ze de dosis aangepast hebben. Ik voel me al weer oud vergeleken met jou ben zelf 28 niet dat dat oud is maar ik voel me laatste jaren al best wel oud door al het ziek zijn.

upsanddowns ja denk dat veel vrouwen zoals ons vooral zichzelf gek maken met google. Maar een reden waarom ik het ook doe is omdat ik er ook zo vaak achter kom dat zo'n arts ook niet alles weet. Ziekenhuis waar ik nu zit is heel kundig maar waar ik daarvoor was daar wil ik het geeneens over hebben zo idioot waren ze. Kheb echt al 2x gehad dat artsen mij vragen en wat v arts ben je zelf, dan moet ik altijd lachen. Kheb wel in mijn directe vriendenkring een hoop artsen maar niemand op het gebied van gyno gelukkig maar anders zou het daar de hele tijd over gaan.

beschuitje ben blij om te horen dat het wat beter gaat en goed zo'n gesprek met de psycholoog.

klaproos oh wat een gedoe met echo maken. hopelijk kom je er uit en maakt het niet al te veel uit. Maar meestal kijken ze zeker wel een paar keer toch om de groei bij te houden?

liefs v de rest!

Deel Deze Pagina