Spannend he, wanneer begin jij? Ik kan je echt nog niks vertellen. Ik ben vanaf vandaag weer aan de pil en de 18de heb ik een afspraak voor al de medicatie uitleg. Wel gaf hij mij aan dat ik een lichte dosering kreeg vanwege mijn leeftijd. Anders maak ik misschien teveel eieren aan?
doom jij was 25 he? Ik ben vandaag begonnen met stimuleren met 100 EI gonal-F dit is ook een erg lage dosis vanwege mijn leeftijd. Ik heb ipc 14 febr mijn punctie maar goed dat ligt eraan hoe snel mijn eitjes groeien natuurlijk het kan ook eerder of later zijn.. Maar het is heel spannend ik ben als de doods voor de punctie haha moet even in me volgende gesprek vragen of ik niet exrta medicatie kan krijgen.. in mijn ziekenhuis krijg je namelijk alleen een half slaap tabletje..maar ik kan me dan dus heus niet ontspannen waardoor het vast veel meer zeer doet.. dus hopelijk kunnen ze iets voor me betekenen.. ik hoop dat dit de eerste en de laatste keer is..........
Gezellig nog meer nieuwe leden !! Welkom allemaal. Doom8 lekker jonkie nog hihi Boboke wat een spanning he, die twee weken zouden moeten worden afgeschaft. Ik hoop maar dat het dit keer weer positief nieuws brengt. Klaproos ga jij helemaal niet meer naar kinderfeestjes? Ik kan daar niet onderuit hoor, mijn beste vrienden daar wil ik wel naartoe hoor. Fozzy fijn dat de spuitjes goed gingen !!
Hoi even ego bericht want ik zit in de auto. Helaas maar vier eitjes maar zit nog vroeg in cyclus dus wie weet. Ipv 120 eh puregon moet ik nu 150 puiten en 4 keer orgalutran. Vrijdag of zaterdag punctie. Xx
Iel: Gefeliciteerd met je zwangerschap klaproos: wat vervelend hoe het gaat met de medicatie hopelijk heb je de medicijnen vandaag kunnen krijgen Katja: wat een rare opmerking dat jij wel meer kunt gaan werken de medicijnen kunnen hoog oplopen ben voor 21 gonapeptyl en 35 altermon 650 euro kwijt. Ging de eerste spuit goed vandaag Pien: wat een mooie droom hopelijk is het een goed teken omdat je deze dromen normaal nooit hebt. Inderdaad het geslacht maakt niet uit zolang we maar zwanger mogen worden en blijven en dat het kindje gezond is (zal het hier wel als het ooit lukt en het een meisje wordt een hoop te horen krijgen geen jongetje volgende keer beter hier zijn ze van de jongens ben hier al vaak boos om geworden zolang de baby maar gezond is , mijn schoonzus heeft zelfs een keer gezegd over iemand die ivf heeft gedaan waarom hebben ze het niet zo gedaan dat het een jongen en een meisje is (die vrouw heeft twee meisjes gekregen als tweeling) dan zie je maar weer hoe makkelijk ze over meisjes denken. Goed nieuws dat je een cryo hebt maar hopelijk heb je die pas over twee jaar of zo nodig fozzy: ik vond ook allemaal spannend die injecties en zet niet eens zelf ik laat ze mijn man zetten (om hem er bij te betrekken). Hij zei gisteren al je buik lijkt wel een zeef door die injecties). Maar je raakt er snel aan gewend die injecties. Hoe ging het zetten van je eerste injectie gisteren ik zie het al het ging goed gelukkig Ups and downs Suc6 vandaag met de baby shower zal wel een moeilijke dag zijn. Hopelijk heb jij snel ook goed nieuws. Gaat alles goed (ik herinner mij je vorige iui dat je snel bruinverlies had hopelijk heb je dat nu nog niet) Beschuitje: fijn om te lezen dat het al ietjes beter met je gaat(hopelijk gaat het zo door dat je snel kan beginnen) Doom: hopelijk is je tweede gesprek goed gegaan gisteren. Ik ben zelf 32 jaar al weer bijna 33 (in mei). Fijn dat het nu eindelijk begonnen is (dat je bent begonnen met de medicatie) Ster: welkom,jij hebt ook al hoop meegemaakt. Ging het goed met de injectie vandaag of zet je hem pas vanavond Siepie: Welkom hopelijk mag je snel beginnen er is geen lange wachttijd voor je Boboke: het is inderdaad vervelend hoe het nu gaat met andere regels enz dat je niet terecht kunt bij je duitse arts. Hopelijk blijft het een mooie plakbaby en zijn je twijfels onjuist. Wanneer krijg je de uitslag van je bloedtest Een zwaai voor de rest hier: ben al in de ritme met het spuiten moet af en toe wel even denken rechts of links (doe om en om de medicatie) S'avonds heb ik wel last na de altermon nu maar duimen dat dat is omdat het goed zijn werk doet om ongeveer 8 eitjes te laten groeien. Vanavond maar effe plannen heb een doopfeest dus eerst naar de kerk dan op de tijd letten voor de medicatie en dan naar huis om de injectie te zetten en dan naar het feestje toe. Veel liefs -xxx-
klaproos: zo het is gelukt met de medicatie hopelijk komt er nog eentje bij en uiteindelijk heb je er maar 1 nodig
Vanochtend de eerste Decapeptylspuit gezet. Ik vraag me altijd gelijk af of ik het wel goed doe ... Want net als met de Pregnylspuit (tijdens IUI) merk ik er helemaal niets van. Geen tintelend gevoel zoals sommigen het omschrijven. De naald is inderdaad een beetje bot. De naald die ik er bij de pregnyl bij kreeg. Die glijdt gewoon in je buik. Maar deze moet je echt even met een 'aanloopje' zetten. Maar viel dus reuze mee. Nu weer wachten tot 13 februari voor nieuwe mijlpaal Klaproos, vier eitjes ... Hopelijk komt er nog wat bij, dat lijkt me wel een prettige gedachten. Maar ik heb laatst, in een topic van Pien meen ik, toch aardig wat succesverhalen gelezen met weinig eitjes. Maar gelukkig dat het met de medicatie gelukt is en dat deze poging gewoon door kan gaan. Dat is wel een opluchting. Kriti, ook al volop aan het spuiten! Wanneer heb jij weer een echo? Heb je al een idee wanneer de punctie gaat zijn? Veel plezier bij het doopfeest ... Welke wellicht ook confronterend kan zijn ... Beschuitje, even een zwaai uit Groningen en een knuffel. Girliej, ook al begonnen met stimuleren. 14 februari is een bijzondere dag voor een punctie. Volgens mij heeft Boboke dan ook haar eerste echo. Maar ik gok dat de punctie vast wel eerder zal zijn als je gisteren bent begonnen met stimuleren. Ik ben benieuwd. Boboke, wat een onrust zo voor jou over die vitamine D. Waarom willen ze jou in DD niet helpen? Omdat je daar uiteindelijk niet in behandeling bent gegaan? Zo raak je een beetje tussen wal en schip terecht. Heel vervelend. Heb je trouwens al last van zwangerschapskwaaltjes? M676, succes met wachten... Ik weet er alles van... Ik heb van september tot nu moeten wachten van IUI naar IVF... Deze maanden leken wel jaren. Siepie, welkom ... Ook al veel meegemaakt. Hoop ook dat je snel mag beginnen. Ster, succes morgen met de eerste spuit!!
Siepie jeetjemina zeg, dat hoor je ook niet vaak bij een jonge vrouw, zulke grote operaties. Misschien een rare vraag, maar waarom zou t met jouw buik kansloos zijn? Al je vruchtbaarheidsorganen zijn toch intact gebleven met die operaties of zijn ze beschadigd door de operaties? Het is zowieso fijn dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren, want na een jaar zelf proberen wil je wel een beetje hulp hebben. m676 ik wou dat ik voor jou ook de tijd even vooruit kon spoelen (eigenlijk wel voor ons allemaal ). Tot wanneer moet je nog de pil slikken? Fozzy waar kan ik die Solgar krijgen? En de tabletjes of die capsules? Ik moet nu van DD nog 2000 nemen om op te bouwen? Zou dit dan toch te veel zijn? Bouwt t wel op met maar 1000? Wat fijn dat je eerste spuiten goed gingen. Girlliej in principe streven ze naar ca 8-10 follikels. Die 25 zijn echt uitschieters en groot gevaar voor overstimulatie. Meer is echt niet altijd beter, kwaliteit is juist vaak beter met minder follikels. Medicatie bij punctie was 1 naproxen en 2 paracetamol. Mijn echo is op 14 februari Doom klopt, als je nog jong bent, is de kans dat heel veel follikels gaan meegroeien behoorlijk aanwezig en daarmee ook overstimulatie. Vandaar dat ze liever voorzichtig beginnen, zeker als je nog nooit hormonen hebt gebruikt. Klaproos dat valt wel tegen ja. Hoe groot waren ze dan? Zaten er nog meer kleintjes die mee zouden kunnen gaan groeien? Heb je bij DD nog de medicatie kunnen krijgen? Kriti blijft soms wel eens puzzelen met die spuiten en activiteiten/feestjes, hopelijk lukt t allemaal. En natuurlijk ook veel plezier of vinndt je t moeilijk om naar een doopfeest te gaan? Kan ik me helemaal voorstellen nl Ik kan maandag of dinsdag bellen voor de uitslag. Katja je zal t vast wel goed gedaan hebben hoor. Waarschijnlijk ben je door alle verhalen ingesteld op heel veel pijn en valt t daardoor reuze mee . Klopt officieel ben ik niet in DD in behandeling geweest voor ivf. Nu moet ik zeggen dat ik ook geen zin heb om hiervoor in DD in behandeling te blijven. Is me net iets te ver weg... Hopen dat het straks een hoop opwinding was om niets en de Nl waarde wel goed is. En had ik maar kwaaltjes, dan zou ik niet zo onzeker zijn . Ik had de eerste dagen wel een gevoelige baarmoeder en af en toe gespannen borsten, maar nu sinds 2 dagen niet meer. Zo ging t in november ook en toen werd t uiteindelijk een miskraam. Dus laat mij aub maar boven die pot gaan hangen dan heb ik tenminste geruststelling dat er hcg zit! Fijn weekend iedereen!!!
meiden wat een warm welkom van iedereen thanx !! zo leuk dat er zoveel meiden aan ivf beginnen of net bezig zijn, we kunnen elkaar zo goed steunen en van advies voorzien. ik vind dit topic nu al leuk katja er is nog niet bekend waarom vrouwen endometriose krijgen, elke vrouw in de vruchtbare jaren kan het krijgen. en het komt naar schatting bij 1 op de 10 vrouwen voor. dus das best veel. morgen avond gaat mijn 1e spuit erin. jij vandaag toch ? spannend hoor meid!! pien, ja ik ben zo blij met dit nieuws, scheelt gewoon 15 dagen spuiten, das echt veel. nu mag ik meteen beginnen met stimuleren, daar ben ik zo blij mee. voor jou echt spannend nu he. Merk je al iets ? siepie welkom , ik ben ook nieuw in het forum was wel even schrikken dat nieuws dat je ivf moet gaan doen. De wachttijden zijn erg verschillend. bij mij in het ziekenhuis is in princiepe geen wachttijd. Maar je moet wel een aantal onderzoeken zoals bloedtest en een informatie avond en een gesprek ivf vpk hebben gehad voordat je aan de slag mag. dus houd in je achterhoofd dat het misschien nog wel 1 of 2 of 3 maanden kan duren. misschien ook niet hoor, maar dat is mijn ervaring. spannende tijden voor je klaproos is het nog gelukt met de medicijnen ? wat een stress ineens dan he m676 jeetje aan je onderschrift zie ik dat het jou ook niet echt meezit . nu zit je een maand aan de pil ? en dan weer verder met iui ? af en toe een rust maand is ook heel verstandog anders wordt het je echt teveel fozzy jeeujjj spuit 1 zit erin. de eerste stap is gezet girljie ik begin morgen met mijn 1e spuit. 4 eiblaasjes is de ondergrens en 30 is de bovengrens, alles daartussen is prima! ik weet nog niet wat ik aan medicatie ga krijgen voor de punctie. ik zie wel tegen de punctie op na alle horror verhalen die ik heb gehoord. maar ik probeer me er niet druk om te maken en op dat moment zo rustig mogelijk te blijven.
doom en beschuitje jullie beginnen ook bijna ? wat spannend zeg klaproos wie weet komen er nog eiblaasjes bij! alles is nog mogelijk maar ik snap dat je er liever meer wilt. Je hebt uiteindelijk maar 1 goed embryo nodig. focus je niet teveel op de aantallen, want het aantal eiblaasjes zegt niks over het aantal eicellen. katja ik lees net dat de 1e spuit erin zit. Mooi zo ! vele zullen nog volgen haha wat fijn dat je er niks van voelt! kriti veel plezier op je feestjes . ik begin morgen met spuiten boboke hoe is het met jou ? ik denk veel aan jou, ik hoop zo dat het deze keer goed gaat! dat moet gewoon! spannend moment zeg tot de eerste echo. wat duurt dat lang he als je erop moet wachten. Hoe heb je het nu opgelost met dat vitamine d verhaal ? ego ik voel me ontzettend blij nu. eigenlijk moest ik eerst 15 dagen decapeptyl spuiten voordat ik met stimuleren mocht beginnen. maar omdat door de lucrin mijn cyclus al 6 maande plat ligt, vond ik het onzin dat ik dan nog eens 15 dagen mijn cyclus moest platleggen met decapeptyl. Het ziekenhuis wilde niet van het protocol afwijken. Na een aantal mailtjes te hebben gestuurd ( ja ja ik ben een volhouder) kreeg ik gisteren het nieuws dat ik maandag al mag stimuleren. Dus dat scheelt 15 spuiten in mijn buik. vandaar dat ik zo blij ben nu * bij de kruivat zijn de multivitamines in de aanbieding 60% korting. actie loopt deze week en volgende week . ik vind de vitamines altijd zo duur dus dit scheelt weer haha
Hoi meiden, Ik ken een aantal van jullie via de iui topic. Dacht even kijken hoe het met die meiden is.... jeetje wat word hier veel gekletst. Zo veel dat ik niet alles ga terug lezen. Wil jullie allen heel veel succes wensen met de behandelingen! Boboke, kan je geen kinder vitaminen d halen? Baby's van een week oud krijgen daar 10 druppels pd. van. Anders na vragen bij een goede drogist. Dus geen kruidvat... die weten vaak ook goed wat je wel en niet mag. Kunnen je eventueel geschikte vitamine supplementen / merk voorschrijven. Ook daar zitten namelijk verschillen in qua hoeveelheden.
ben beetje druk en er wordt veel geschreven ik ga vanavond laat eens even reageren op iedereen. bobo: solgar kan je iig bij vitaminstore kopen. jij komt uit de buurt v Eindhoven toch? bij ekoplaza verkopen ze het ook geloof ik bij de Kruisstraat. die pilletjes had ik iig van 1000IE. ik ben ooit begonnen met een waarde van 10 ofzo echt extreem laag kreeg toen die 1000 en was na een maandje al iets van 48 nog steeds te laag maar ging wel redelijk omhoog vandaar denk ik ook dat DD die 2000 voorschreef. maar tis handig als je ff weet wat je NL waarde is. straks al weer de tweede reeks spuitjes dan uit eten en weer een filmpje
Girliej: officieel gestart dus! Spannend hoor. Goed dat ze je niet gelijk de standaard dosis geven. Het kan zomaar zo zijn dat jij hier meer dan genoeg aan hebt. Je ziet wel eens bij jonge meiden dat ze heel veel eitjes produceren. Daar wordt je ook niet blij van hoor. Tenminste heel veel eitjes zegt lang niet altijd veel bevruchtingen namelijk. Kun je beter wat minder hebben en goede! Klaproos: ik hoop dat jij gewoon 4 toppers hebt en misschien nog een beetje extra komende week! Je ziet aan mij dat hoeveelheden niet veel zeggen. Uiteindelijk is mijn resultaat (tot aan de testdatum) met 4 follikels hetzelfde geweest als bij 9 follikels. Kriti: om de beurt links en rechts deed ik ook. Soms wist ik het ook niet meer helemaal. Zeker toen ik deca en menopur tegelijk moest spuiten. Voor mijn gevoel verdeelde ik dan de hormonen gelijk over de 2 eierstokken. Maar dat slaat natuurlijk nergens op . Dus alweer een doopfeestje? Vind je dat ook lastig? Bobo: ik gun je ook kwaaltjes! Kan me heel goed voorstellen dat dat je een zekerder gevoel zou geven. Nu heb je niets waar je je een heel klein beetje aan vast kunt houden. Maar toch hoeft het niets te zeggen, want ook al is jouw ervaring dat het dan niet goed zit. Je hebt de ervaring ook niet dat het wel goed zit en je weet dus niet wat je dan wel of niet zou voelen. Het is nog heel pril en vroeg voor kwaaltjes. Genoeg meiden die pas met 6-7 weken misselijk worden. En ook genoeg die uiteindelijk 40 weken zonder kwaaltjes doormaken. En misschien ben jij er wel zo eentje . Ik duim voor je! En ik zou denk ik gewoon zoveel mogelijk vit. D slikken zoals ze in DD voorschrijven. Volgens mij genoeg DD meiden hier op het forum die die hele hoge doses slikten en er ook niet minder van zijn geworden. En nog iets: ik ben eens bij een osteopaat geweest en die schreef me ZUIGtabletten B12 voor, omdat vitamines via de slijmvliezen veel beter effect schijnen te hebben. Veel mensen met chronisch B12 tekort nemen de vitamines niet goed op via voeding omdat hun maag/darmen dat niet goed verwerken op een of andere manier. Zo ontstaat tekort. Misschien dat dat bij jou bij de vit. D ook wel het geval is. Ik heb ff gegoogeld naar zuigtabletten voor vit. D: Import Vitamins - Natrol Vitamine D3 2000 IU 90 zuigtabletten Cherry | Hart en bloedvaten | Formules | Import Vitamins Je zou het kunnen overwegen. Ster: de aanhouder wint . Super dat je nu snel mag beginnen! Liefde: he leuk om weer even wat van je te horen! Hoe is het nu met jou en je kleintje? Fozzy: klinkt leuk je avondplannen! De tweede week is net aangebroken en gelijk merk ik dat kantelpunt van positief relaxed naar minder positief en wat minder relaxed zijn... Ik heb mijn eigen schrijfsel van vorige keer er even bijgepakt en zie dat het zo'n beetje hetzelfde verloopt. Net als toen doen mijn borsten geen pijn meer. Maar ergens stelt het me ook wel weer wat gerust, want vorige keer bleek dat ook niets te zeggen, was ik kennelijk toch zwanger. Ik begon toen op 12 dagen na punctie te bloeden. Ik ben heel benieuwd of dat nu weer gaat gebeuren en wat voor gevoel dat dan zal oproepen. Vorige keer trok ik mijn (negatieve) conclusies, maar nu weet ik dat dat niet direct wat hoeft te betekenen, maar ik denk toch ook weer niet dat dat me gerust zou stellen. En als ik niet voor testdatum ongesteld wordt, kan het nu dus best zo zijn dat de utro het bloed dit keer wel tegenhoudt. Dus dat zegt ook niets . O het is gewoon vreselijk die laatste week! En zo idioot eigenlijk, want ik wil helemaal niet dat mijn 'leven er vanaf hangt', maar zo voelt het toch wel een beetje. Heel irritant... Enfin, ik zal het hoe dan ook wel overleven. Nog even geduld...
Siepie,idd heftig verhaal,tjonge! Ster,kan me voorstellen dat je blij bent dat je meteen mag met stimuleren! Ik heb wel weinig eitjes maar ze waren nog klein en baarmoederslijmvlies dun. Scholtse had zoiets van het is pas een beginnende cyclus. Medicijnen zijn omhoog gezet en ik heb daar in de apotheek zonder gezeik de medicatie die ik nodig had nog kunnen krijgen Ben wel schijt want iemand zei me dat ik waarschijnlijk prednison nodig heb om zwanger te worden/blijven en ik denk dat ook. Ze heeft naar mijn testresultaten gekeken en ik heb altijd een voorgevoel gehad wb prednison. En mijn voorgevoel heeft vrijwel altijd gelijk.Dinsdag weer echo en gesprek met immuunarts. Hopelijk is ie niet als te dom en zet me aan de prednison. boboke,wat een gedoe allemaal Kan me voorstellen dat je er zo onzeker van word! Katja,ik merk van die pregnylspuiten ook helemaal niets hoor. En heb er zat gehad
Klaproos wat doet prednison dan?hopelijk komen er nog een paar eitjes bij! wanneer heb je weer een echo? ster goeie tip van de vitamines ik slik de mama pillen van davitamon en mijn vriend de multivitamine met omega 3 scheelt een hoop die 60% Pien dankjewel voor de uitleg ik ben benieuwd er lag nu wel al een hoop klaar zei ze maar dat komt dan zeker gewoon omdat ik nog zo jong ben en niet alles hoeft natuurlijk te groeien... Ik heb net het boek gelezen ik zie een wonder(ICSI een wonder) nou ik had wel met haar te doen maar gelukkig uiteindelijk toch zwanger..\ Dat wachten lijkt me ook echt verschrikkelijk wanneer mag je testen? Fozzy veel plezier vanavond lekker eten en een filmpje pakken succes met je 2de spuitjes!wanneer heb je je echo om te kijken hoeveel eitjes je hebt? Ik vraag me af hoe ze eigenlijk bepalen welke spuiten je moet zetten..want niet iedereen heeft decapeptyl en om te stimuleren heeft helemaal iedereen wat anders..
Pien, Het gaat super met ons meisje! Inmiddels ben ik al weer 3 weken aan het werk... wel weer wennen hoor! Gelukkig slaapt ze vanaf 8 weken door! 19.00 uur er in en ze komt pas weer tussen 7 en 8. Hoop dat jullie allemaal snel het zelfde geluk mogen ervaren!
Klaproos: bij immuunproblemen schrijven ze vaak prednison toe he. Toch apart dat ze die immunologische onderzoeken allemaal niet doen in NL. Het is heel aannemelijk dat dat een rol speelt in zwanger worden en vooral ook blijven. Ik heb laatst nog een interessante documentaire gezien daarover. Ik me daar een tijd terug ook wel in verdiept omdat ik ook een auto-immuunziekte heb (trage schildklier). Maar nu probeer ik daar maar niet teveel meer aan te denken. Genoeg vrouwen met diezelfde ziekte die wel zwanger worden en blijven namelijk. Zolang de schildklierwaardes in elk geval maar goed zijn en dat zijn die van mij. Ik ben benieuwd wat er uit jouw onderzoek komt en of je idd aan de prednison mag. Girliej: decapeptyl krijg je niet om te stimuleren, maar juist om je eigen cyclus plat te leggen en daarmee te voorkomen dat je vroegtijdig een eisprong krijgt. Dat moet natuurlijk voorkomen worden i.v.m. de punctie. Ik weet ook niet of ze overal in het korte protocol ook decapeptyl geven of dat ze alleen stimulerende hormonen geven. In het lange protocol wordt in elk geval altijd decapeptyl gebruikt. Daarnaast heb je verschillende soorten stimulerende hormonen. De meest voorkomende zijn Gonal-F, Puregon en Menopur. Die zorgen er dus voor dat er follikels gaan groeien. Liefde: wow, dat is echt supersnel voor zo'n kleintje . Ik hoor wel eens verhalen dat sommige met een jaar nog niet doorslapen... Dat doe je goed . Fijn dat het zo goed gaat. Geniet er lekker van!
pien ja ik weet dat decapeptyl het plat legtalleen volgens mij heb je hier ook een ander medicijn voor? iig lees wellis andere medicatie om t te onderdrukken geloof ik..vind het grappig dat er zoveel verschillende medicijnen zijn..ben benieuwd naar wat het verschil is van de medicijnen en waarom de ene vrouw gonal F krijgt en de ander menopur enzo.. het zal een rede hebben. Liefde wat fijn dat jullie meid zo snel doorslaapt.. hadden jullie al een ivf behandeling gehad? of was je net daarvoor spontaan zwanger? wel heel fijn dat het alsnog is gelukt om spontaan zwanger te worden
Girlliej: ja het is erg verschillend binnen zo'n klein landje. Het is allemaal afhankelijk van het ziekenhuis waarin je zit. De een gebruikt standaard het ene hormoon en het andere weer een andere. Maar globaal is de werking wel hetzelfde. En kosten kunnen ook erg meespelen in de keuze van een hormoon. Ik weet dat ons ziekenhuis eerst Gonal-F voorschreef en later uit kosten overwegingen overging op Menopur. Maar al met al moet de werking wel gelijk zijn, maar het kan best zijn dat de ene vrouw weer beter op het een dan het andere reageert.