oo vandaar want in dat boek had die vrouw dus al een aantal mislukte pogingen en toen hebben ze dus andere medicijnen gebruikt en is ze wel zwanger geworden dat kan toeval zijn of omdat ze er natuurlijk beter op reageert.. dus was daar benieuwd naar maar het hangt dus eigenlijk van het ziekenhuis af..
Dank jullie wel allemaal voor het warme welkom Boboke, klopt m'n voortplantingsorganen zijn niet beschadigd, maar tijdens mijn laatste operatie bleek alles verkleefd te zitten. En dat betekend dat mij eierstok waarschijnlijk vast zit en die moet los zitten wil die bewegen richting je eileider om zo alles richting je baarmoeder te transporteren. En dan kan je dus niet zwanger worden helaas. Ster80, dank je wel! Bloedprikken ga ik de komende weken moet volgende week en de 3de dag van m'n cyclus. En het gesprek staat eind feb gepland. Verder heb ik een voordeel dat ik al teveel voorkennis heb. Ben sinds april 2012 afgestudeerd als arts en m'n afstudeerscriptie was frappant bij de ivf, heb onderzoek naar pijnbeleving tijdens de puncties gedaan. Ik reken zelf erop dat we ergens in het begin van de zomer kunnen beginnen. En ach meiden ja zijn heftige dingen geweest qua ziekenhuis gebeuren maar zeg altijd maar ik ben er niet aan dood gegaan en ik kan me goed inleven in m'n eigen patiënten.
Zooooo wat kletsen jullie veel... Even niet opletten en hup weer drie pagina's haha... Ik heb alles gelezen vis de telefoon maar reageren is dan wel moeilijk. Klaproos wat balen dat je maar vier eitjes hebt tot nu toe. Het liefst wil je er veel meer natuurlijk. Maarre je hebt er maar eentje nodig he. Ik weet het standaard reactie maar het is wel zo. Wat ik me afvraag... Ik begin direct met 200 eenheden puregon. Waar baseren ze dat op dan he. Ik krijg dus veel meer... Weet iemand dit?
Ik kreeg 225 menopur beschuitje, na eerst 150 gehad te hebben en dat ging niet zo snel. dus 200 purgeon lijkt me niet heel veel hoor. Je leeftijd speelt een rol en hoe je eerder met de IUI reageerde. Zal wel goed zitten!
Girrlie,ik zit in Duitsland,dat scheelt denk ik ook misschien qua behandelplan. Een vriendin van me moest meteen met ICSI beginnen terwijl er verder helemaal niets van haar bekend was. Geen AMH waarde,niet of ze schildklierproblemen had en dat na 4 ICSI's. Ik denk dat ik ipv deca orgalutran moet spuiten trouwens. Is maar een klein naaldje gelukkig Pien,yup bij immuunsysteemproblemen word vaak prednison voorgeschreven of aspirine. Maar ik denk dat aspirine niet genoeg is voor mij maar we zullen het zien. Beschuitje,ik begon met 120 eh puregon,nu 150. Snap niet waarom ze er daar niet meteen 200 van hebben gemaakt! Misschien omdat ik klein ben ofzo? Geen idee of ze daar naar kijken
haha dan ben ik jarloers op jouw kleine naaltje hoor klaproos ik krijg toch zo een hekel aan decapeptyl maar goed na 3 x prikken gaat de 4de er gelukkig in en het doet wel iets minder zeer maar omdat ik weet dat t pijn doet vind ik t moeilijk mezelf te prikken... maar wij hebben ook icsi en bij mij zijn die waardes geloof ik ook niet gemeten? mijn schildklier wel dat had ik toevallig daarvoor bij de dokter gedaan die was goed maar verder geen AMH waardes wat is dat dan precies? doen ze dat gewoon doormiddel van bloedprikken? Daarom ben ik ook zo bang voor de punctie als ik er nu al bang voor ben dan spant natuurlijk alles aan zal vast niet bevordelijk zijn maar goed ik heb nog 2 weken.. siepie wat toevallig dat je je eindscriptie over ivf heb gedaan! hopelijk kan je snel beginnen
Girliejj wat betreft de angst...denk maar zo, wij hebben straks zoveel meegemaakt dat die bevalling een makkie wordt tegen die tijd😉
zo meiden lig net in m'n bedje typ vanaf telefoon hopelijk vergeet ik niet iedereen. heb iig lekker gegeten en een hilarische film gezien Pien: kan me voorstellen dat t relaxen steeds moeilijker wordt. khad het al met het 'natuurlijk' proberen omdat ik goed voelde wanneer m'n eisprong was en werd ik al zenuwachtig laat staan nu. wanneer ga je testen denk je? girliej: betreft medicatie ik heb ook deca en dan 150 gonal-f is standaard geloof ik. kan me voorstellen dat jij minder krijgt gezien je leeftijd niet dat ik zoveel ouder ben maar kheb wel die rot endometriose waar ze ook rekening mee houden. maar ik haat die deca officieel ook na de tweede prik vandaag het deed echt pijn en ging branden als de malle. die gonal deed vandaag ook pijn maar was aan de rechter kant van m'n buik en die is toch nog sensitief ook al is t 6 weken terug dat ik geopereerd ben. hopelijk morgen links weer minder pijn. volhouden moeten we het maar he. klaproos: 4 eitjes kan wel meer worden toch? ben benieuwd hoe het je in dezer dagen gaat verlopen. moed blijven houden, vind ik zelf ook lastig. siepie v jou welkom en jeerje wat een heftig verhaal ook v jou. interessant jouw achtergrond qua studie en scriptie. Katja: spuit je s'ochtends? in mijn zkh mocht dat niet omdat als je Savonds je je dosis diezelfde dag nog kan aanpassen als je sochtends echo's hebt. maar goed zal wel weer een ziekenhuisbeleid zijn. fijn dat de deca geen pijn doet bij je! kriti: wanneer had jij weer een echo? gaat spuiten goed? leuk doopfeesf gehad? ups&downs hoe is t nu? v jou ook bijna testdatum toch? hoop t zo! hou je her beetje vol? ster: nogmaals echt zo fijn dat je morgen start. zet m op! maandag echo he spannend. kga slapen nu en ga morgen weer even reageren op degene die ik nu vergeten ben! truste!
Dag lieve meiden, wat is het heerlijk druk hier hihi. Het is inderdaad een heel gezellig forum Ik heb het een beetje moeilijk, dus beetje rustig van mijn kant, maar ik blijf wel meelezen hoor! Ik antwoord even op de vragen die voor mij waren. Helaas wel een wachtmaand als het niet raak is. Ze wil dat mijn lichaam goed hersteld van de deca dus vandaar. Dat is wel een flinke tegenvaller, maar er is niets tegen te doen. Ik krijg straks een verdubbelde dosis Puregon, ga dan 200 spuiten. De babyshower was een ramp. Ik heb me groot gehouden en me vooral druk gehouden met de organisatie, maar ik voelde me erg rot. Zeker toen een vriendin met haar 2 wk oude baby kwam. Niemand kan er iets aan doen, maar ben blij dat het achter de rug is. Voor de showen heb ik stiekem een test gedaan... Ik dacht het zou zó fijn zijn als ik wist dat het voor mij ook zo is. Maar natuurlijk geen resultaat Ik heb nog geen bruinverlies Kriti. Dus de utro doet goed zijn werk. Iets gevonden wat werkt Wat goed onthouden van je! Met nog 2 volle dagen te gaan en de negatieve test van gister trek ik het maar slecht. Het voelde als een extra kansje om onder de IVF uit te komen, maar heb er weinig vertrouwen meer in. Ik ga dinsdag weer op iedereen reageren en tot die tijd lees is lekker mee. Het was fijn om weer even van me af te schrijven Pien, jij sterkte deze tweede week! Boboke, super lastig maar probeer echt positief te blijven meid. M676, ook voor jou sterkte op het 'wachtbankje' denk er maar aan dat je je lichaam rust geeft om straks een mooi nestje te vormen voor je emmy! Beschuitje fijn dat je je weer wat beter voelt! Alle andere meiden heel veel succes met de spuiten, echo's en met een dubbel gevoel toeleven naar de punctie. Ik denk aan jullie allemaal! Liefs
Even het lijstje er weer bij hoor, anders hou ik het niet bij In afwachting om te starten: Boboke -- 1e kindje -- ivf 1(2) -- 22/1 uitgangsecho/gesprek Doom8 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 31/1 gesprek wanneer beginnen Katja77 -- 1e kindje -- ivf 1 -- start 1/2 deca m676 -- 2e kindje -- iui -- ivf-voorlichting 18/2 Tammie87 -- 2e kindje -- icsi 1 -- midden feb. start prikken Enschede007 -- 1e kindje -- icsi 1 -- Beschuitje -- 1e kindje -- ntb Fozzy -- 1e kindje -- ivf 1 -- ntb Fisher -- 1e kindje -- ivf 2 -- ntb Onderdrukkende fase (lang protocol): Grirlliej -- 1e kindje -- ivf 1 -- 19/1 laatste pil Kriti81 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 27/1 uitgangsecho Stimulerende fase: Klaproos -- 1e kindje -- ivf1 -- 26/1 start puregon -- fm 31/1? Punctie/terugplaatsing/nod: Mariella1979 -- 1e kindje -- ivf 1 -- punctie 13/1, tp ?? Upsendowns -- 1e kindje -- ivf 1 -- escape iui 21/1 -- nod 4/2 Pien -- 1e kindje -- ivf 2 -- punctie 22/1, tp 24/1 -- testdatum 8/2 Zwanger: - Boboke, spontane zwangerschap
Ups and downs: he getsie een negatieve test, weliswaar aan de vroege kant, maar dat maakt je gevoel er zeker niet beter op. En dan ook nog een babyshower, heb met je te doen . Ik duim toch stiekem eventjes door tot 4 februari. Wel fijn dat de utro op zich zijn werk doet. Het is zo niet leuk op het wachtbankje... Hier ook niet al te positief meer hoor. Heb nog niet getest hoor, dat probeer ik echt tot vrijdag uit te stellen. Maar mocht ik eerder ongesteld worden dan probeer ik het dan ook wel even denk ik. En dan sowieso zaterdag nog een keer om het echt zeker te weten... Ik voel dingen die ik anders vlak voor de menstruatie ook voel en daar wordt ik niet gelukkig van... zo zeurt mijn linker eierstok af en toe, ik denk door de endocyste, en dat is voor mij normaal gesproken een slecht teken... . Ik doe mijn best nog positief te blijven, maar het echt moeilijk!
Even aangevuld, reageer later uitgebreider! In afwachting om te starten: Doom8 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 31/1 gesprek wanneer beginnen m676 -- 2e kindje -- iui -- ivf-voorlichting 18/2 Tammie87 -- 2e kindje -- icsi 1 -- midden feb. start prikken Enschede007 -- 1e kindje -- icsi 1 -- Beschuitje -- 1e kindje -- ntb Fozzy -- 1e kindje -- ivf 1 -- ntb Fisher -- 1e kindje -- ivf 2 -- ntb Onderdrukkende fase (lang protocol): Grirlliej -- 1e kindje -- ivf 1 -- 19/1 laatste pil Kriti81 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 27/1 uitgangsecho Katja77 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 1/2 start Decapeptyl -- 13/2 uitgangsecho Stimulerende fase: Klaproos -- 1e kindje -- ivf1 -- 26/1 start puregon -- fm 31/1? Punctie/terugplaatsing/nod: Mariella1979 -- 1e kindje -- ivf 1 -- punctie 13/1, tp ?? Upsendowns -- 1e kindje -- ivf 1 -- escape iui 21/1 -- nod 4/2 Pien -- 1e kindje -- ivf 2 -- punctie 22/1, tp 24/1 -- testdatum 8/2 Zwanger: - Boboke, spontane zwangerschap
U&d. Wat een rotdag moet dat zijn geweest! Pien en u&d, wat beheerst het je allemaal hè, dat wachten! En dingen voelen, denken te voelen etc. Maar knap dat je probeert positief te blijven! Het kan er heel goed allemaal bij horen en iets positiefs betekenen pien. Maar dat weet je zelf ook wel, soms wil je gewoon dat je iets meer voor elkaar kunt doen. Ik, Naast dat ik het liefst zo snel mogelijk verder ga is het stiekem best lekker om nergens aan te denken; sporten als ik wil, geen spuiten waar je op tijd voor thuis moet zijn, geen zh bezoekjes, een extra glaasje wijn, etc. Ik moet nog anderhalve week tot m'n strip op is. Fozzy, wakker intussen? welke film zag je? Hieronder werd veel over het spuiten geschreven: succes ermee allemaal! Ik kijk nog niet echt uit naar de decaprik als ik t zo lees haha Goed dat je t lijstje weer ff bovenaan hebt gezet pien!
Hallo! Ik merk dat ik het moeilijk kan bijhouden hier... Sorry. Ik wil er niet te veel mee bezig zijn, maar ben wel nieiwsgierig naar andermans ervaringen. Ik lees ook mee met mn telefoon en typen gaat dan niet fantastisch. Ik heb vanmorgen de eerste echo sinds mijn start met gonal-f gehad. Ongeveer 6 eitjes aan beide kanten en grootte ongeveer 1 cm. Volgens de arts lig ik op schema en gaat het goed. Uitspraken over de datum van de punctie doet hij nog niet, maar ik schat zelf in over een week? Geen idee.of dat.realistisch is. Ik prik 150 en blijf dat ook doen. Tot nu toe valt het me allemaal mee, alleen word ik af en toe gek van mn eigen gepieker. Ik ben overigens 32, weet niet of dat ook van invloed.is op de hieveelheid eitjes of het spuiten. Ik voel me vergeleken bij jullie echt een nitwit...
Haha mimami, ik weet er ook nog heel weinig van! Klinkt wel goed wat je schrijft over de echo! Hoe lang het dan nog duurt weet ik met ivf echt niet. Ik ben 37 en heb voor mijn leeftijd nog een mooi voorraadje zei de arts. Da's mooi Dat gepieker is vreselijk hè? Waarom niet gewoon nog een spuit die het piekersysteem stil legt Ik heb na zoveel info gelezen te hebben een paar vragen. Weet iemand van jullie hierop het antwoord? 1. de decaspuit houdt je eisprong tegen omdat je dat met ivf niet moet hebben, klopt dit? 2. Waarom dan de pregnylspuit. Die zorgt toch dat na zoveel uur de eisprong wel plaatsvindt? 3. Hoeveel mm moeten de eiblaadjes zijn voor de punctie komt? En hoeveel dagen duurt dit meestal? Sneller dan bij iui omdat je meer eh spuit?
Even snel voor M676: 1: klopt. Deca legt je hele cyclus van jezelf plat zodat ze alles kunnen sturen met de hormonen die je krijgt 2: pregnyl zorgt ook voor de laatste rijping. Dan zijn de eiblaasjes optimaal. En een paar uur voor de eisprong door pregnyl is dan de punctie. Het andere middel zorgt vooral voor de groei namelijk. 3: rond de 18 voordat je de pregnyl krijgt. Bij mij althans. Ze zullen naar de verschillende grotes kijken en een gemiddelde nemen. Het groeien is erg verschillend in principe vanaf 12mm groeien ze 2mm per dag, maar dat is bij mij weer niet zo. Hangt ook af van je medicatie. Niets zinnigs over te zeggenndus.
Miamimi: dat zijn dan 12 follikels, dat is heel mooi! Dan reageer je prima op de hormonen. Gemiddeld duurt het stimuleren zo'n 2 weken, dus zou best kunnen dat je eind volgende week de punctie hebt. M676: ja doe mij ook zo'n anti pieker spuit . Wat jij beschrijft tijdens de wachtperiode heb ik ook wel zo ervaren. Je hoeft je hoofd niet te buigen of je wel of niet zwanger bent, maar gewoon normaal doorleven. Ik heb altijd wel bewust wat rustperiodes ingebouwd tussen de behandelingen door. Antwoord op je vragen: 1. Klopt 2. Dat is om de eitjes nog even extra te laten rijpen en om de punctie goed in te kunnen plannen. 3. Gemiddeld tussen de 18 en 20. Maar bij ivf zijn ze niet altijd allemaal even groot bij de punctie, dus kan ook iets meer of minder zijn. Ze prikken alles aan.
Jeetje meiden wat gaan jullie snel!! Ster jeej zit de eerste spuit erin . Je hebt er lang genoeg op moeten wachten. Nu dan eindelijk een echte kans. Ik ga heel hard voor je duimen. Bedankt trouwens voor de tip vd kruidvat, maar alles wat ik wilde was vandaag op Fozzy thanks. Ik heb ze al gevonden. We waren zaterdag even een rondje gaan wandelen en toen kwamen we langs een winkel waar ze die solgar verkopen. Ik ben toch wel een beetje huiverig geworden voor hoge doseringen dus neem nu ook 1000/dag. Deca kan heel erg schelen per dag vond ik. Het hielp wel om t langzaam in te spuiten, dan brandde t niet zo veel. Wanneer mocht jij voor echo? Pien echt super lief van je dat je dat voor me uitgezocht hebt, dank je wel. Ik zal t zeker in gedachte houden als het niet omhoog gaat de komende tijd, maar ik had dus net al die andere gehaald. 3 soorten wordt wel een beetje veel. En je hebt ook helemaal gelijk vwb kwaaltjes en niet weten hoe het gaat met een goede zwangerschap, maar probeer die gedachtes maar eens te controleren Voor jou nu die slopende laatste dagen aangebroken. Heel veel sterkte en de duimen draaien Siepie als het allemaal verkleefd zit wordt t inderdaad een ander verhaal helaas. Was t toeval dat je scriptie over ivf ging of wist je toen al dat je zelf ook die richting in ging? Girlliej de amh zegt iets over de voorraad eicellen. Gezien jouw leeftijd is het ook niet echt nodig daar op te prikken. Wanneer had jij ook weer de eerste echo om te kijken hoeveel follikels er groeien? U&D dikke knuffel meis. T lijkt me ook echt heel moeilijk zo'n babyshower. Gelukkig nog nooit mee hoeven te maken. Ik hoop dat er dinsdag alsnog positief te melden is. Sterkte nog even deze dagen m676 het beheerst ook best wel heel je leven dus als er even geen prikken en ziekenhuisbezoeken op het programma staan, lekker genieten. Vraag 1. Klopt. Vraag 2. De pregnyl is om de eitjes goed te laten rijpen. De timing van de spuit en punctie is zo gepland dat de eitjes geoogst worden voordat ze echt daadwerkelijk springen in je lichaam. Vandaar dat het tijdstip waarop je de spuit moet zetten heel belangrijk is. Vraag 3. Meestal rond de 18-20mm en dan moet je de pregnyl nog zetten dus hierdoor krijgen ze nog een groeiboost. Hoelang verschilt bij iedereen, maar rond de 10-14 dagen stimuleren. Iui is totaal anders omdat je geen deca gebruikt. Bij iui had ik dus meestal op dag 13 de inseminatie, bij de ivf heb ik eerst 16 dagen moeten stimuleren! mimami dat klinkt toch goed die eerste echo. Wanneer de volgende echo? Wij hebben t ook allemaal gaandewijs geleerd en vnl van het forum hier dus die kennis komt vanzelf wel, helaas Sorry als ik iemand gemist heb, valt niet mee om alles bij te houden. Er zijn volgens mij ook al meiden doorgeschoven van het onderdrukken naar stimuleren op t lijstje. Misschien iedereen zelf even aanpassen? En als je er niet bijstaat, gewoon ertussen zetten. Zo nu ga ik nog een beetje vit D opdoen
Tijdens het typen alweer 2 nieuwe reacties . Ik geloof dat we in ieder geval wel eensgezind zijn in onze antwoorden op je vragen m676
Ja doe mij zo'n anti pieker prik!! Ik ben ook zo vresijk ongeduldig!!. Die antwoorden op die vragen zijn voor mij ook verhelderend, bedankt! Ik hoop natuurlijk dat het de eerste poging meteen raak is, maar als ik straks weer moet, dan denk ik wel dat ik er rustiger onder ben omdat het nu allemaal zo onbekend voor me is. Elke stap is nieuw en spannend. Vanmorgen gierdrn de zenuwen door mn lijf, vanwege die eerste echo. Ik was echt bang voor te veel of niets! Woensdag heb ik mn volgende echo. Hopelijk kan de gyn dan een schatting doen voor wanneer de punctie is.