Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kriti81

kriti81 Actief lid

Feb 10, 2013
    239
    5
    18
    Wat is er al weer geschreven in 1 dag tijd

Boboke:hopelijk komen er toch snel zwangerschapskwaaltjes voor jouw (voor een goed gevoel over je zwangerschap) en hebben ze morgen al je testuitslag

Ster:vanavond je eerste spuit wel fijn dat je meteen mag beginnen met stimuleren zeker omdat je al weer een tijdje aan de pil was

Pien: het om de beurt (Links rechts geven van de injecties) werd geadviseerd door de assistent (moest ook tijdens de iui poging) Suc6 met je laatste wachtweekje

Klaproos: wat is het doel dan van prednison

Ups and downs: hopelijk heb je gewoon te vroeg getest wel fijn dat de ultro nu wel goed zijn werk doet (heb je verder ook geen last van de ultro). Ik begrijp heel goed dat je babyshower een ramp was

Mimami: fijn dat je een goede echo had vandaag en dat alles volgens plan loopt

m676: de deca houdt een eisprong tegen zodat je niet te laat bent met je punctie verder weet ik het ook niet zo goed (weet ook niet of ik pregnyl moet spuiten later). Ik zie nu dat ups and downs en pien en boboke antwoordt hebben gegeven (is het voor mij ook weer wat duidelijker)

Het doopfeestje was wel moeilijk gisteren maar dat is het de hele week al een paar keer op visite geweest (om afleiding te zoeken) en elke keer ging het over kids enz en dan merk je toch wel dat ze nieuwschierig zijn hoe oud ben je nu, hoelang ben je nu al weer getrouwd, waarom drink je geen wijn enz. (op de wijn kan ik geen antwoord zeggen omdat ik moet rijden omdat het allemaal in het dorp is. (gisteren wel voor het doopfeest ik rij)

Ook weet mijn schoonmoeder het nu ze had een kleine ingreep gehad van de week dus maar met tegenzin een paar keer even langs (tegenzin omdat ik weet als ik alleen ben ze er altijd over begint dus nu maar gezegd dat we met ivf bezig zijn maar dan begint ze weer over de papas en de kerk)

Morgen weer alweer de eerste fm ben benieuwd krijg met de dag meer last van de injecties (heb er meer last van) ik spuit altermon 75 maar drie keer dus zit ik dan op 225 eenheden. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

2. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Veel geschreven inderdaad de afgelopen uren, toch fijn dat we elkaar hier van steun kunnen zijn. En ook leerzaam :)

Ups & Downs ... Ja zo'n babyshower zal dan extra zwaar vallen als je net een negatieve test onder ogen hebt gehad. Wat naar!! Ik hoop dat je te vroeg getest hebt en IVF een ver-van-je-bed blijft. I.ig. sterkte!!

Pien, het grootste gedeelte van je wachtbankje zit erop. En positief blijven hoor. Ik heb te vaak gehoord dat mensen dezelfde symptomen bij een beginnende zwangerschap hadden als bij een menstruatie. Ik denk dat het pas echt somber wordt als je bloed ziet en dan nog heb ik daarover geluksverhalen gelezen. maar dit is makkelijker geschreven dan gedaan... Ondanks dat ik een blij mens ben ga ik in dit soort omstandigheden het liefst van het ergste uit ... Kan het altijd meevallen.

Mimami, zo 6 eitjes aan beide kanten klinkt vooralsnog heel goed!! Maar verder ben ik hier ook niet degene met de meeste ervaring. Ik begin over twee weken pas met stimuleren.
    Bij jouw naam moet ik zo aan mijn ex denken, die heette M. Imami.

M676, mij valt de decapeptylspuit dus heel erg mee. Ik voel er weinig van.

Fozzy, welke hilarische film heb jij gezien? Ik ben filmliefhebster ... Ben altijd op zoek naar leuke tips. Maar over het algemeen heb ik veel al gezien. Ik ga om de twee weken naar de bios en heb die Billy-boekenkasten vol met DVD's. Haha
    Maar inderdaad ... Ik moet 's ochtends spuiten. Wat jij schrijft over 's avonds klinkt veel logischer maar ik moet het er maar mee doen. UMCG lijkt in veel dingen een beetje af te wijken. Ook de terugplaatsingen zijn veel eerder, twee dagen na punctie.

Girliej, in Nederland prikken ze volgens mij helemaal niet op AMH waarde. Alleen op FSH waarde. AMH zegt wat over hoeveelheid en kwaliteit van de eitjes.... Mosterd... Ik zie dat Boboke je al een antwoord heeft gegeven.

Siepie, nu kun je met terugwerkende kracht dus aan je eigen onderzoek over pijnbeleving tijdens de punctie/ivf meedoen. Wat was je onderzoeksvraag en conclusie?

Klaproos, immuniteitsproblemen ...daar kun je je dus op laten onderzoeken in dusseldorf? Dat is mijn angst een beetje ... Bij mij is geen oorzaak gevonden. Echter heb ik meerdere keren best erge krampen gehad op 6dpo of 7dpo. Soms dacht ik wel eens dat mijn lichaam op dat moment 'iets' aan het afstoten is geweest ... En dat ik daarom nog nooit zwanger ben geweest. Mijn gynaecologen namen dat alleen voor kennisgeving aan.

Ster, succes met je eerste spuit vanavond :)

Een zwaaaaaai naar de rest :D

Ik zit op dag acht met Provera ... en begin nu al met menstrueren. Moet nog twee tabletten nemen. Die zal ik dan maar opmaken?

En verder ... Het werkt echt ... Ik heb de afgelopen twee weken koolhydratenarm gegeten, geen brood, pasta, aardappelen en rijst... Wel veel eiwitten, noten, groente en fruit. Niet minder gegeten maar 5 kilo afgevallen. Ik zat nog binnen mijn BMI grens maar ik begon richting een index van 24 te gaan. Maar vijf kilo kwijt is wel een prettig gevoel .. Kan mijn spijkerbroeken weer aan.

3. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Thx! Bij mediawijs maken van leerlingen leren we oa aan dat je tenminste 3 bronnen moet gebruiken voor je weet of een antwoord klopt. Nou, gelukt haha!
    Fijn dat jullie allemaal wilden antwoorden.

Mimami. Denk idd ook dat het rust geeft als je weet wat alles inhoudt, maar hopelijk heb je geen tweede x ;)

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Kriti, oeiii spannend en succes morgen met je eerste FM!!

5. kriti81

kriti81 Actief lid

Feb 10, 2013
    239
    5
    18
    In afwachting om te starten:
    Doom8 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 31/1 gesprek wanneer beginnen
    m676 -- 2e kindje -- iui -- ivf-voorlichting 18/2
    Tammie87 -- 2e kindje -- icsi 1 -- midden feb. start prikken
    Enschede007 -- 1e kindje -- icsi 1 --
    Beschuitje -- 1e kindje -- ntb
    Fozzy -- 1e kindje -- ivf 1 -- ntb
    Fisher -- 1e kindje -- ivf 2 -- ntb

Onderdrukkende fase (lang protocol):
    Grirlliej -- 1e kindje -- ivf 1 -- 19/1 laatste pil
    Katja77 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 1/2 start Decapeptyl -- 13/2 uitgangsecho

Stimulerende fase:
    Klaproos -- 1e kindje -- ivf1 -- 26/1 start puregon -- fm 31/1?
    kriti81-1e kindje- ivf1- 16/1 gonapeptyl-29/1 altermon- fm 3/2

Punctie/terugplaatsing/nod:
    Mariella1979 -- 1e kindje -- ivf 1 -- punctie 13/1, tp ??
    Upsendowns -- 1e kindje -- ivf 1 -- escape iui 21/1 -- nod 4/2
    Pien -- 1e kindje -- ivf 2 -- punctie 22/1, tp 24/1 -- testdatum 8/2

Zwanger:
    - Boboke, spontane zwangerschap[/QUOTE]

6. kriti81

kriti81 Actief lid

Feb 10, 2013
    239
    5
    18
    katja:hier wordt ook op amh waarde geprikt. Katja goed bezig 5 kilo afgevallen goed zo meid ga zo door

7. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Kriti en Katja, ongeveer op hetzelfde moment gereageerd als ik.

Kriti, lastig al die vragen!! Succes morgen.

Katja, fijn dat het jou geen pijn deed, geeft hoop ;)
    Ik kan je met de vraag over provera helaas niet helpen.

Ik ben ook begonnen met koolhydraatarm eten en geen suiker. Pas net, dus nog geen resultaat. 5 kilo, mooi gedaan!

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,331
    8,335
    113
    Amsterdam
    Wat een activiteit zeg! Duurde even om alles bij te lezen.

Als jullie zo lees zeg ik alleen maar respect hoe jullie ermee om gaan. Vooral dat wachten en wachten, en dan ook nog hopen op succes. Als ik ook al zie wat voor wegen jullie allemaal al bewandeld hebben voel ik me bijna schuldig dat ik hup zo de ivf inspring. Maar voor mij ok eigenlijk een teleurstelling dat het waarschijnlijk alleen op die manier kan.

En dat ik m'n scriptie erover heb gedaan was echt puur toeval. M'n vraag was of er bij meer follikels ook meer pijn werd ervaren en dat was zo. Dus eigenlijk zou je bij iemand met 20 meer pijnstilling moeten bieden dan iemand met 6 follikels.

Hebben jullie nog tips hoe straks met alles om te gaan want wat ik ervan weet wordt het behoorlijk heftig. Ik draai bijv 24 uurs diensten, als je moet prikken dan komt dat heel nauw qua tijd dacht ik he? Dus daar moet ik ook wat op,gaan bedenken kan niet terwijl ik bij een patiënt sta o wacht ff ff prikken;)

Heb het gevoel dat dit topic en forum in ieder geval iets is waar je je ei even kwijt kan en dat iedereen elkaar ook begrijpt.

Dit weekend een aantal mensen die dichtbij ons staan ingelicht, iedereen reageerde heel positief. Maar vonden het naar ons idee nog erger dan dat wij het vinden.

9. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    ]in afwachting om te starten:

doom8 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 22/2 start prikken.
    Tammie87 -- 2e kindje -- icsi 1 -- midden feb. Start prikken
    enschede007 -- 1e kindje -- icsi 1 --
    beschuitje -- 1e kindje -- ntb
    fozzy -- 1e kindje -- ivf 1 -- ntb
    fisher -- 1e kindje -- ivf 2 -- ntb

onderdrukkende fase (lang protocol):
    grirlliej -- 1e kindje -- ivf 1 -- 19/1 laatste pil
    katja77 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 1/2 start decapeptyl -- 13/2 uitgangsecho

stimulerende fase:
    klaproos -- 1e kindje -- ivf1 -- 26/1 start puregon -- fm 31/1?
    Kriti81-1e kindje- ivf1- 16/1 gonapeptyl-29/1 altermon- fm 3/2

punctie/terugplaatsing/nod:
    mariella1979 -- 1e kindje -- ivf 1 -- punctie 13/1, tp ??
    pien -- 1e kindje -- ivf 2 -- punctie 22/1, tp 24/1 -- testdatum 8/2

zwanger:
    - boboke, spontane zwangerschap[/quote]

10. mimami

mimami Actief lid

Jan 27, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Katja, mijn naam is gewoon een verzinsel, hoop niet dat je het vervelend vindt om steeds te zien staan... Knap 5 kilo!

Zijn er onder jullie dames die moesten afvallen vanwege ivf, iui of icsi? Ik ben zelf wel wat te zwaar maar er is niks over gezegd.

11. mimami

mimami Actief lid

Jan 27, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    M767, succe met jouw strijd tegen de kilo's!

12. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook te zwaar, maar ook tegen mij is niets vermeld ;)

13. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Nee hoor... maak je geen zorgen. Alleen maar warme herinneringen.

14. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Bij mij is t niet voor de behandelingen dat ik wat kilo's kwijt wil, maar m'n mooiste kleding past me niet meer, dus dan wordt t tijd :D

Siepie, ik zet altijd m'n wekker, geloof dat je ong een half uur speling mag hebben. Als t op je werk moet, dan zou je een soort koeltasje mee kunnen nemen? Hebben ze vast in het klein. Ik heb ook wel eens bij vrienden of anderen moeten spuiten (pregnyl, dus ook nog een geklungel met mengen). Niet ideaal, maar het kan wel.
    Wat fijn dat de mensen om je heen goed reageerden!

15. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    Ik zit nu op mijn telefoon zal morgen uitgebreid reageren als ik achter de computer zit.

wil iemand mij in het lijstje erbij zetten?
    Start stimulerende fase 3 feb ivf 1 decapeptyl - menopur

vanavond om half 11 de 1e spuit erin :)
    Morgen om 13:15 uitgangs echo en uitleg over klaar maken spuit menopur

bedankt voor het succes wensen meiden

16. fozzy

fozzy Actief lid

Jul 18, 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    U&D heh nee negatieve test ik hoop dat je te vroeg hebt getest.
    knuffel voor jou

Katja en M676 wat goed jullie afvalplannen idd no carb dieet werkt goed als je genoeg vezels binnen krijgt :) goed bezig iig
    En ik heb een film van het internationale filmfestival gezien was geen film die alsnog in de reguliere bios komt maar ik hou heel erg van dat soort cultfilms :)

Ster:vanavond dus het eerste spuitje
    wist niet dat je die menopur zelf moest samenstellen.
    Kheb nl gewoon een pennetje maar dat is gonal-f
    heb jij ook gewoon standaard dosering? succes morgen bij de echo.

Kriti: morgen heb je de echo toch? superspannend.

Pien: nog een paar dagen volhouden hoop echt dat het gelukt is.

boboke: fijn dat je ze gevonden hebt. ik zou gewoon ook ff bij die 1000 blijven dat is gewoon veilig. morgen uitslag toch? ik heb vrijdag mijn FM.

Het is idd erg druk topic en pittig om bij te houden sorry als ik iemand over sla.
    Heb mn 3e reeks aan spuitjes er al weer op zitten dit keer weer minder pijnlijk lijkt dus echt aan de kant van de buik te liggen.

Even een vraag voor de ervaren IVF meiden
    Ik heb vrijdag een afspraak voor de echo dat is dan toch je eerste folikkelmeting ofniet? ik heb dan een week gespoten met deca en gonal-f.
    Hopelijk komt daar een goede meting uit.

17. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Katja,ik heb lyme gehad en dat staat bekend om afstotingsverscijnselen,miskramen,doodgeboorten etc. Dus vandaar dat ik uitgeweken ben naar DD want ik Nederland namen ze me niet serieus.

Ik doe ook mee met afvallen! Er moet nog zeker 15 kilo af,arg! Daar ben ik nogal een tijd zoet mee :(

18. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Doom8 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 31/1 gesprek wanneer beginnen
    Fozzy -- 1e kindje -- ivf 1 -- ntb

Grirlliej -- 1e kindje -- ivf 1 -- 19/1 laatste pil

Stimulerende fase:
    Klaproos -- 1e kindje -- ivf1 -- 26/1 start puregon -- fm 2: 4 februari,punctie vrijdag of zaterdag.
    kriti81-1e kindje- ivf1- 16/1 gonapeptyl-29/1 altermon- fm 3/2

Mariella1979 -- 1e kindje -- ivf 1 -- punctie 13/1, tp ??

Zwanger:
    - Boboke, spontane zwangerschap

19. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Doom8 -- 1e kindje -- ivf 1 -- start deca 22/2
    Siepie85 -- 1e kindje -- ivf1 -- start feb?

Stimulerende fase:
    Klaproos -- 1e kindje -- ivf1 -- 26/1 start puregon -- fm 2: 4/2, punctie vrijdag of zaterdag.
    Grirlliej -- 1e kindje -- ivf 1 -- fm?
    Kriti81 -- 1e kindje -- ivf1 -- 16/1 gonapeptyl, 29/1 altermom, fm 3/2
    Mimami -- 1e kindje -- ivf1 -- fm 5/2
    Fozzy -- 1e kindje -- ivf1 -- fm 7/2
    Ster80 -- 1e kindje -- ivf1 -- fm 12/2

Zwanger:
    Boboke -- 1ste kindje -- ivf2 -- spontane zwangerschap, echo 14/2

20. Girlliej

Girlliej Bekend lid