Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. enschede007

enschede007 Actief lid

Nov 9, 2013
    123
    27
    28
    Heey dames,

Even een berichtje van mij... Ik reageer niet vaak, zelden eigenlijk, maar ik lees wel alles! Zo mooi om fijne verhalen te horen en zo herkenbaar dat we veelal in dezelfde situatie zitten...
    Helaas ook minder fijne ervaringen / verhalen en dat maakt het nog lastiger....dames succes en we komen er wel!

2. fozzy

fozzy Actief lid

Jul 18, 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    kriti: dat klinkt even eng zeg zo te horen iig niet desdanig ernstig dat er acuut iets aan gedaan moet worden. Ik hoop op een mooie opbrengst voor je meis.

Pien:
    Thanks voor de update van het lijstje
    zo moeilijk he er niet te veel over na te denken. Ik duim echt voor je dat het gaat lukken nu. En idd je hoort zo vaak dat vrouwen denken dat ze gaan menstrueren en blijken dan zwanger. Ik hoop dat dat ook v jou geldt.

Ster: wat goed van je dat je lekker aan het spuiten bent :)
    ijsklontje doe ik ook en werkt goed. Vandaag is ook al achter de rug deed weer iets meer pijn maar is ook aan die vervelende rechterkant.
    Wat een gedoe klinkt dat zeg die menopur en die pregnyl ook.
    Bij mij is alles eigenlijk kant en klaar. Kheb nl ipv pregnyl Ovitrelle is ook gewoon 1 spuitje. Maar goed elk zkh etc hebben een ander beleid.

Girliej: ik heb sinds vandaag ook kleine kwaaltjes as in hoofdpijntjes en wat krampjes gehad in de boobies maar meer ook niet eigenlijk dus het valt me reuze mee. de lucrin injecties die ik gehad heb de afgelopen maanden om mn cyclus stil te leggen waren pas echt hel. Wanneer had jij weer een fm?

klaproos: spannende dag voor jou morgen alvast heel veel succes. Ik hoop dat je de juiste arts te pakken krijgt over de prednison.

liefde overwint super zeg zo'n spontaan wondertje.

Ego: vandaag had ik de uitslag van mijn bloeduitslag die ik van de week had laten prikken. Mn vit D waarde was 75 was opzich ok maar moest wel verder gaan met de dosis en met zkh overleggen want ook bij de huisarts werd dus gezegd dat mijn dosis te hoog is als je zwanger zou zijn. dan is de max 400. In nl hanteren ze gewoon echt lage doseringen.
    Mindere nieuws was dat mijn Hb(ijzer) laag was daar schrok ik wel van had ik jaren niet gehad en tis ook niet dat ik aan het menstrueren ben gweest de afgelopen maanden. ze dachten dat het van de operatie kan komen van paar weken terug maar leek mij eigenlijk sterk aangezien ik in mijn weekje ziekenhuisopname elke dag bloedafnames had en nooit wat gehoord heb over lage ijzergehalte. Denk zelf dat het komt door mijn endo dieet waar weinig vlees in zit wel eet ik veel groente maar kennelijk toch een tekort hoop dat ik het snel kan opkrikken.

Fijne avond dames!

3. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Appelstroop Fozzy, dat helpt goed tegen ijzergebrek ;). Toch apart he van die vitamine D. Hoe kunnen landen daar toch zo in verschillen vraag ik me dan af. Volgens mij is NL overdreven voorzichtig en zijn ze in Dtlsd weer te enthousiast ;). Ik kwam er trouwens achter dat ik ook 1000 IE slik, staat op het potje 25 mcg, geen idee dat dat hetzelfde is als 1000 IE... dus ik dacht dat ik heeeel bescheiden deed door een beetje extra te nemen, maar da's dus wel ff wat meer dan een beetje. Ben spontaan gestopt vanmorgen nu ik jullie verhalen hier zo lees :).

4. fozzy

fozzy Actief lid

Jul 18, 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja klopt 25mcg is 1000IE. als je geen tekort hebt is het denk ik niet nodig maar zoveel kwaad kan het niet het is pas gevaarlijk als je het echt over duizenden eenheden hebt. Wie weet heeft het je wel geholpen, Vit. D doet veel voor je immuunsysteem nl. maar 400IE kan geen kwaad en het is winter echt zon krijgt niemand niet nu.
    Appelstroop ga ik morgen even kopen was het van plan maar kwam met van alles uit de biowinkel terug behalve dat haha stom.
    Morgen nieuwe kans :)

5. Girlliej

Girlliej Bekend lid

Dec 7, 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    enschede jouw onderschrift lijkt een beetje op die van mij...Toevallig!

Fozzy ik heb 1 dag voor jouw de meeting 6/2 maar dat komt omdat ik vrijdag niet kan anders had ik hem ook op vrijdag gehad..

heb verder geen last gehad van decapeptyl gelukkig..maar nu merk ik afentoe even hoofdpijn of krampjes maar goed dat zal allemaal wel goed zijn! ik ben benieuwd naar mijn oogst!:)

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#3226 Klaproos, Feb 4, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 4, 2014
    fozzy ik heb ook ijzergebrek en bloedarmoede en ik slik een ijzerpil (van een winkel) en eet stroop en druiven. Er schijnt in druiven veel ijzer te zitten,nooit geweten. Ik ga wel woensdag naar de huisarts om te vragen of ik aan de ijzerpillen moet. Medicatie dus ;)

7. kriti81

kriti81 Actief lid

Feb 10, 2013
    239
    5
    18
    Ups an downs: hoe gaat het met je, ja mag toch vandaag testen duim voor een postive uitslag voor jouw

mimami: tot nu toe na elke echo een bloedtest (om te kijken hoe de medicijnen werken) Mimami suc6 morgen met de fm hopelijk zijn ze mooi gegroeid.

Klaproos:hoe was je echo vandaag

Ster: inderdaad een hoop werk als je de injecties moet klaarmaken. Bij mij is gonapeptyl al klaar maar de altermon moet je zelf klaar maken we gebruiken daar twee injectie naalden de eerste injectie naald is om de medicijn klaar te maken (drie eenheden altermon en een water) dan gaat de naald er af en moet we er een insuline naald opdoen. Fijn dat het zetten van de injecties goed gaat

Beschuitje: fijn dat het wat beter gaat maar inderdaad is het belangrijk dat je goed voelt zodat je met een beter gevoel aan de ivf kan beginnen

Pien:ik denk nu dat de moeilijkste dagen nu aangebroken zijn, ik duim voor je dat je vrijdag een positivie uitslag krijgt. Hopelijk heb je dagen volgepland tot vrijdag zodat de dagen snel voorbij gaan

Liefde overwint: wel fijn en een wonder een spontane zwangerschap

Girlliej:ik denk zelf maar bij mijn klachtjes, yes de medicijnen doen zijn werk

fozzy:inderdaad aan de appelstroop (vandaag wel thuis komen met appelstroop van de winkel)

Natuurlijk was ik gisteren wel geschrokken van de uitslag van het hartfilmpje/foto's maar was al wel wat gerust gesteld dat de dokter zei dat het goed was om zwanger te worden en dat ik pas over twee jaar terug moet controle. Anders had hij mij wel aan de medicjnen of iets anders gezet. Heb besloten gisteren even een k.. dagje vandaag er proberen het van mijn af te zetten en mijn weer volledig te richten op de ivf vanaf nu maar hopen op postive uitslagen.

Moest gisteravond nog een keer altermon met drie eenheden zetten en vanaf vandaag smorgens halve gonapeptyl en s'avonds twee eenheden altermon. Heb donderdag weer een fm.

veel liefs

8. kriti81

kriti81 Actief lid

Feb 10, 2013
    239
    5
    18
    In afwachting om te starten:
    m676 -- 2e kindje -- iui -- ivf-voorlichting 18/2
    Tammie87 -- 2e kindje -- icsi 1 -- midden feb. start prikken
    Doom8 -- 1e kindje -- ivf 1 -- start deca 22/2
    Enschede007 -- 1e kindje -- icsi 1 --
    Siepie85 -- 1e kindje -- ivf1 -- start feb?
    Beschuitje -- 1e kindje -- ntb
    Fisher -- 1e kindje -- ivf 2 -- ntb

Onderdrukkende fase (lang protocol):
    Katja77 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 1/2 start Decapeptyl -- 13/2 uitgangsecho

Stimulerende fase:
    Klaproos -- 1e kindje -- ivf1 -- 26/1 start puregon -- fm 2: 4/2, punctie vrijdag of zaterdag.
    Grirlliej -- 1e kindje -- ivf 1-- 31/1 start GonalF -- fm 6/2
    Kriti81 -- 1e kindje -- ivf1 -- 16/1 gonapeptyl, 29/1 altermom, fm 6/2
    Mimami -- 2e kindje -- ivf1 -- fm 5/2
    Fozzy -- 1e kindje -- ivf1 -- fm 7/2
    Ster80 -- 1e kindje -- ivf1 -- fm 12/2

Punctie/terugplaatsing/nod:
    Upsendowns -- 1e kindje -- ivf 1 -- escape iui 21/1 -- nod 4/2
    Pien -- 1e kindje -- ivf 2 -- punctie 22/1, tp 24/1 -- testdatum 8/2

Zwanger:
    Boboke -- 1ste kindje -- ivf2 -- spontane zwangerschap, echo 14/2[/QUOTE]

9. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    liefde overwint, jeetje ineens een spontane zwangerschap, dat verwacht je dan ook niet meer he, wat zullen jullie blij zijn geweest zeg.

pien ik spuit 150. vanavond voor de eerste keer zelf klaarmaken. mijn man was niet mee bij de uitleg dus ik hoop dat ik het nog allemaal weet hihi.
    veel succes nog met de laatste dagen wachten

fozzy bij mij hebben de spuiten nog geen pijn gedaan gelukkig. hopelijk blijft dat zo. ik ben vegetarisch, eet helemaal geen vlees en vis en bij mij is mijn ijzer altijd goed. probeer wel vlees vervangers te eten zoals valess of quorn of iets dergelijks. ze hebben niks gezegd of eiblaasjes, alleen dat het er goed uit zag. ging ook allemaal heel snel, heb amper 30 sec in de stoel gelegen

kriti ik heb ook idd 2 naalden, 1 om de vloeistof op te zuigen en 1 om te spuiten. dat zal dan wel op dezelfde manier werken.

ego, ik werk sinds mijn operatie halve dagen. ik merk dat ik dat ook echt wel nodig heb, mijn lichaam voelt nog steeds moe aan, maar waardoor komt dat ... door de operatie ? door de 4 uur narcose ? door de 6 mnd lucrin? door de decapeptyl? doordat ik weer aan het werk ben ? kan in principe overal door komen.
    ik slaap nu sinds een paar dagen wel weer goed gelukkig, want heb ook nachtenlang niet kunnen slapen dat is helemaal erg

10. Klaproos

ups&downs mocht je testen?? Ik duim heel erg.

Kriti,fijn dat de arts toch zei dat je zwanger mag worden. Staat dat in elk geval niet in de weg. Succes met spuiten nog,heb je lange naalden?

ster,lekker halve dagen blijven werken als het zo goed gaat. ik ben blij voor je dat je kan slapen,niet kunnen slapen is het ergste wat er is!

Nou ik mocht om 6:00 bedje uit voor DD. We moesten er om half 9 zijn en waren maar 10 minuutjes te laat ;)
    Er zaten 8 eitjes nu,heel blij mee! 3 waren echt dominant,de andere eierstok is minder snel. Die moet S ook echt zoeken door op m'n buik te drukken. Tijdens de THL is die doorgespoten dus het zou kunnen dat ie nu weer dicht zit. Boeit verder ook niet. Toen naar de immuunoloog. Die stond ook vast in de file en heeft 5 uur mogen reizen. Wij wachten..en wachten..Maar gelukkig was het een lieve man. Ik krijg prednison en het word ICSI omdat ze de omstandigheden zo optimaal mogelijk willen maken doordat ik nog zo ziek ben ook al is de lyme helemaal pleitte. (Een kankerpatient is ook niet meteen beter ook al is de kanker weg.) Als mijn t-cellen wel goed zijn en m'n immuunsysteem dus niet reageert hoef ik geen prednison. Ik kon ook nog kiezen voor intralipid maar eerst dit proberen. De prednison komt er pas bij 5 dagen na terugplaatsing. Ik krijg nu wat meer moed dat het misschien..toch gaat lukken. Ik hoop het maar.

11. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    All: hier lijkt het weer mis te gaan :(. Bruine troep is weer gearriveerd. Ik voelde het al aankomen. Ik heb nog niet getest, maar dat is misschien ook nog wat vroeg. Zaterdag is pas de officiële testdatum. Vandaag is 13 dagen na punctie. Voor mij heel normaal om rond deze datum ongesteld te worden... Kijk vorige keer was ik te vroeg met mijn conclusie dus ik ga nog door met de utrobollen en zal ik voor de zekerheid zaterdag ook nog een test doen, ook al ben ik zo ongesteld als het maar kan geweest. Maar de hoop is voor 99% verdwenen. Er zijn, t.ov. de vorige keer, ook helemaal geen symptomen meer over dat het toch goed zou kunnen zitten. Mijn borsten zijn echt weer helemaal slapjes geworden, de cyste in mijn eierstok begint weer te irriteren. 1 en 1 is 2...
    Ik zal de komende tijd ff wat minder aanwezig zijn. Als ik eerlijk ben kan ik het nu even niet aanzien dat anderen wel zwanger worden van hun eerste poging en ik niet eens van mijn tweede...(+ 6 IUI's) :(.

12. mimami

mimami Actief lid

Jan 27, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ster, als het goed voelt, dan gewoon halve dagen blijven werken zolang het kan. Zo te horen heb je genoeg achter de rug en is er genoeg gaande om je lijf en geest wat rust te gunnen.

Klaproos, mooie score 8! Fijn dat je prednison krijgt, dat wou je toch?

Pien, wat balen zeg! En heel begrijpelijk dat je je even terug trekt. Dat is ook waar ik bang voor ben, eindeloos bezig zijn en iedereen zwanger zien worden... Sterkte! Hopelijk komt toch die ene %, maar je lijkt erg zeker van je zaak.

Hier absoluut geen ijzer te kort, maar wel b12. Ik moest spuiten hebben, maar ben al een tijdje niet meer geweest. ik heb overigens ook eens een spuit voor vitamine D gehad.

Verder hier weinig nieuws, prikken gaat goed, morgen 2e fm... Ik vind dat echt heel spannend. Sinds gister regelmatig pijn in mn onderbuik. Beetje menstruatie achtige zeurende pijn en af en toe steken.

13. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Ach lieve pien. Wat vreselijk naar voor je! Heel veel sterkte meid. Ik kan me je reactie helemaal indenken.

14. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien ach nee toch :(. Ik duim ook nog even voor die ene procent. Dikke knuffel meis

Klaproos fijn dat er nu meer follikels te zien zijn en er eindelijk iets gedaan wordt met je lyme dmv prednison. Moet je nog een keer terug voor fm of weet je al wanneer de punctie is?

Ster zeker niet meer gaan werken als je lichaam nu aangeeft dat het echt genoeg is die halve dagen. Succes met het mengen vanavond ;)

U&D heb je nog getest?

Iedereen die deze week nog een fm heeft succes! Het is deze week zo veel dat het niet bij te houden is al dat geklets ;) Ik lees en leef altijd mee, maar heb niet altijd de tijd om zo uitgebreid te reageren :)

Ego. Dat was dus een hoop drukte om niks. Ik werd gisterenavond om half 7 nog gebeld door mijn ha :$, ja daar stond ik ook van te kijken. In Nl is dus mijn vit D binnen de normen 82 (moet tussen 50 en 250), nu dus dosering gekregen van 800ie.
    Voor de rest nog geen bloed, maar ook geen kwaaltjes dus het blijft heel onzeker of er straks iets te zien zal zijn op de echo.

15. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Boboke, mooi dat je dus voldoende vit d hebt. Blijven vertrouwen.

Fijn nieuws klaproos.

Welke tekorten kun je naast vit d hebben die niet goed zijn eigenlijk? Mss ook maar eens op het eea laten testen?

Ster, doen waar je je goed bij voelt!

Succes morgen mimami

Fozzy, andijvie is toch vnl ijzerrijk?

16. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

Aug 5, 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Hè bah pien! Door de utro heen? Knuffel!

Bij mij heeft de utro het goed tegengehouden en de test van vanavond heeft me zekerheid gegeven. Had de hele dag toch erg veel hoop, had veel last van mijn borsten laatste dagen en immers nog geen bloed. Maar helaas 'niet zwanger' stond toch echt in het schermpje.

We zijn wel een stapje vooruit, we waren al maanden niet aan testen toe gekomen omdat ik steeds al na 9 dg ongesteld werd. Natuurlijk ook heel erg verdrietig dat het toch niet is gelukt deze maand en de IVF nu echt écht komt ná een lánge maand wachten...

Ik zal dan ook van het forum verdwijnen, in de rustmaand wil ik er zo min mogelijk mee bezig zijn en even genieten van het niet patiënt zijn.

Pien, heel veel sterkte komende dagen!
    Kriti, hoop dat je weer wat rustiger bent na het schrikken! Succes met je volgende FM en daarna de punctie!! Hele dikke knuffel voor jou!

Mimami jij ook veel succes morgen. Spannend is het zeker die FM. Je zal meer duidelijkheid krijgen over je punctiedag denk ik!
    Boboke, ik wens je een hele fijne zwangerschap! Ik voel dat het goed gaat komen!

Ster, succes met alle spuiten komende tijd. Hoop dat het goed blijft gaan!
    Fozzy, eindelijk schot in de zaak. Hoop dat er vrijdag al wat mooie eitjes te zien zijn!

Girlliej, jij dinsdag FM toch? Succes en hou vol met die rotspuiten ;)
    Klaproos, mooie score 8 eitjes? Ik heb nog niet gelezen wanneer je punctie is gepland? Fijn dat ze nu een keer jou kant opdenken! Succes meid en vooral met het wachten erna.

M676, jij ook nog even volhouden hè? Je bent iig wat kennis rijker geworden hier. Straks mag jij alles in 1 keer goed doen :)
    Katja, ik hoop echt dat het voor jou raak gaat worden meid. Je hebt lang genoeg gewacht! Spannende weken komen eraan nu.

Voor alle andere meiden, zwaai en heel veel succes!

Bedankt voor alle steun en lieve woorden hier, jullie zijn allemaal toppers!
    Wij laten ons immers niet zomaar uit het veld slaan!

17. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Hey balen u en d. Natuurlijk ben je verdrietig! Geniet dan maar even van je maand niks!

18. Girlliej

Girlliej Bekend lid

Dec 7, 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mimami ik heb dat ook vit b12 tekort krijg nu om de 2 maanden een spuit in me bil! het is wel heel belangrijk dat je vit b12 goed is als je zwanger ben

aah pien wat kl*te zeg! digi knuffel voor jouw! ik had het zo gehoopt voor je!

Klaproos weet jij al wanneer je je punctie heb?spannend zeg en 8 is een goed aantal toch?

UP&Downs ik heb donderdag mijn FM erg spannend!Balen dat je niet zwanger bent:( maar gelukkig dat je nu later ongesteld word dat is sowiso wel een goed teken toch?
    Hopelijk is het de volgende x raak!

Nou ik ben reuze benieuwd naar mijn aantal eitjes donderdag heb nu al steekjes bij mijn eierstokken dus hoop niet dat het allemaal te snel gaat ofzo..:O

19. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    U&D hè bah jij ook al slecht nieuws :(. Wat kan je lichaam je dan ook voor de gek houden. Neem je tijd en haak weer in als je eraan toe bent. Sterkte!

20. Klaproos

U&D ontzettend kut voor je..Wat een tegenvaller:( Kan me voorstellen dat je je terugtrekt

Pien,Voor jou hetzelfde,och meis dikke knuffel :(:( Ik vind het zó kut voor je.

Boboke,wanneer had je je echo ook alweer? Ik duim echt voor je!!

Girrlie,ik heb donderdag een echo,hopelijk gaat het dan wat sneller. Dat word dus om 5:30 mn nest uit want we moeten er om 8:00 zijn bléh. Hopelijk heb je een mooie echo!

Mimami,yup ben blij met die prednison :D

Share This Page