Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje wat vroeg klaproos! hoe groot waren ze nu? of zeggen ze dat niet? nou hopelijk groeien ze nu nog eventjes hard!

2. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ah sterkte pien en u&d. Maar geen bloed geeft nog een beetje moed toch? Of geldt dat met ivf niet?

Dan nog een vraag aan al de meiden die in dit topic zitten. Wat is precies de reden dat jullie in ivf zijn beland? Lag het aan sperma van de partner of aan je zelf?

3. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij lag het aan mijn partner iid.. helaas te weinig voor ivf dus ICSI voor ons

4. mimami

mimami Actief lid

27 jan 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    U&D, balen! Sterkte!

Girlliej, ja ik weet het... Moet eigenlijk weer prikken gaan halen... Nog meer prikken erbij, pff! Gelukkig hoeft die niet zo vaak.

Doom8, bij ons ligt het aan mij. Mijn eileiders zijn niet (meer) doorgankelijk. Waarschijnlijk een keer een ontsteking gehad. Ik ben een keer krom van de pijn naar het ziekenhuis geweest en nu weet ik dat die pijn in elk geval in de buurt van mn eileider zat. Ze konden toen niets vinden.

5. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    #3245 Katja77, 4 feb 2014
    Laatst bewerkt: 4 feb 2014
    Doom8, wij zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Althans, wat ze onderzocht hebben. Maar het zal vast aan mij liggen ... Mijn man heeft superzaad. Daar is ie trots op ook.

Pien, :( ... Wat een rotbericht. Ik voel me plaatsvervangend verdrietig, maar dat zal maar een fractie zijn van wat jij moet voelen... :(
    Snap heel goed dat je er even geen zin meer in hebt om hier verder te kletsen. Sterkte meid!!

En ook Ups en Downs, wat een teleurstelling ... Goed dat je even afstand neemt en alles even laat bezinken, afstand nemen en dan met goede moed op naar IVF.

Klaproos, zo netjes 8 eitjes. het hele verhaal, ook met immunoloog klinkt allemaal hoopvol en positief. Toch nog een FM? En dan vrijdag de punctie? Dat meende ik eerder ergens gelezen te hebben.

Girliej, heb jij donderdag je eerste FM?

Boboke, nog 10 dagen en dan is je echo! Eindelijk duidelijkheid en ik hoop een geruststelling. Niet iedereen heeft direct kwaaltjes hè ... Maar ik kan me voorstellen dat je ongerust bent. Maar geen krampen en bloed lijkt me vooralsnog gewoon een goed teken.

Mimami, succes morgen met FM ... Ben erg benieuwd. Voel je trouwens niet schuldig over je wens voor een tweede kindje. Ik kan me heel goed voorstellen dat een wens voor een tweede kindje weer net zo groot kan zijn... Natuurlijk ben ik wel een beetje jaloers maar dat ben ik op alle moeders ... Maar ik misgun niemand een eerste, tweede of derde kindje. Houd het gewoon bij jezelf ... Bij jouw gemis, jouw verdriet... En verdriet is niet te vergelijken.

Het kan altijd erger zo ;), zo bagatelliseerde mijn moeder. Ik vertelde mijn moeder dat een collega zijn vrouw en 3 kinderen was verloren door een vliegtuigcrash. Verschrikkelijk... Mijn collega vertelde dit vandaag ... Was in 2006 gebeurd. Ik was er behoorlijk van onder de indruk en deelde dit met mijn moeder... Waarop mij moeder zei dat mijn ongewenste kinderloosheid daarmee vergeleken niet zo erg was. ;)

Ster, ik heb nu vier prikken decapeptyl gehad en ben heel vermoeid... Val op de bank in slaap als ik thuis kom van werk. Ik denk zeker dat het bij mij een bijwerking is.

Kriti, jeetje met zoveel onderzoeken ontkom je er niet aan dat ze dingen tegenkomen. Ik dacht ook altijd heel gezond te zijn maar door de vruchtbaarheidsonderzoeken kwamen ze bij mij ook een aantal mankementen tegen ... Waaronder een trage schildklier (nooit wat van gemerkt) en nu zit ik voorgoed aan de medicijnen ;)
    Ook snel weer een FM.. Hoop dat er ook wat bij gekomen zijn.

Fozzy, heb jij op eigen initiatief op vitaminewaardes zitten checken?

All, ik gebruik trouwens al jaren Gravitamon, met foliumzuur en alle belangrijke vitamines die je nodig hebt.Mgeen idee of ik een tekort heb. Doen ze deze ook bij de standaardonderzoeken in Nederland bij vruchtbaarheidsproblemen?

Beschuitje, nogmaals je schrijft weer een stuk positiever en een heel verstandig besluit om je eerst helemaal goed te voelen voordat je aan IVF gaat beginnen. Leuk en lief dat je hier blijft meelezen, schrijven en supporten.

Zwaaiiiii naar wie ik vergeten ben.

Ohhh toen ik dit verhaal aan het typen was ... Kastjes aan het rammelen en grond trilde onder mijn voeten... Voor Nederlandse begrippen toch weer een forse #aardbeving in Groningen. :( ... Hadden net wat flinke scheuren van vorig jaar laten repareren ... Ik durf morgen niet te kijken .....:cool:

Ik heb verder niet zoveel te melden. Ik moet nog een dikke week wachten voor een uitgangsecho voordat ik begin met stimuleren.

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Lieve pien, oh meid wat voel ik met je mee... Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.. Geef de moed niet op, laat je droom uitkomen.. Dikke knuffel en armen om je heen..

7. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Pien, wat ontzettend balen weer! Blijf hoop houden... Zie dat je deze teleurstelling weer samen door komt!

Girlliej, bij ons was de oorzaak onduidelijk. Man lief had genoeg en goede zwemmers. Na alle onderzoeken bij mij was er ook niks geks te vinden. Waarom het 3 jaar lang niet lukte en in eens wel blijft een raadsel. Helaas is het wel zo dat als we ooit een tweede kindje willen er niks gegarandeerd kan worden. Kunnen gelijk zwanger zijn maar kan ook weer jaren duren. We hebben nu besloten dat als het niet zo lukt om nog eens zwanger te worden we dan heel gelukkig zijn met ons wondere en nooit meer de medische molen in gaan... Hoop stress en teleurstelling.

8. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pien:knuffel v jou zo rot dit :( neem de tijd die je nodig hebt.

u&d ook v jou een dikke knuffel zo balen dit :( neem je rust maand maar even idd zonder zp geklets.

Katja: m'n bloedtesten zijn niet op eigen initiatief heb een erfelijke chronische ziekte helaas. en zit al maanden aan lucrin injecties die je botdichtheid aan kunnen tasten vandaar deze controles.

klaproos goed nieuws 8 eitjes op naar een goede punctie!

voor de rest even een zwaai!

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ups and downs: bah wat jammer toch! Natuurlijk hoop je toch dat je onder de IVF uitkomt, en het zag er goed uit met de utrobollen. Dikke knuffel voor jou, ik weet hoe het voelt!

Bedankt meiden. Het is echt weer een zware teleurstelling :(. Ik heb zo mijn best gedaan positief te blijven en het was nog aardig gelukt ook en dan nog eindigt het zo... Het is gewoon niet eerlijk!
    Gisteravond testje gedaan, 13 dagen na punctie, witter dan wit. De hoop is hoe dan ook vervlogen... De bloeding wordt ook al erger en ik voel me ook gewoon ongesteld. Er is nog 1 cryo. Maar ik zie er nu al tegenop, want de vorige keer heb ik heel lang maagklachten gehad van die stomme progynova. En ze doen alleen in kunstmatige cyclus...
    Ik ben gewoon boos :x:x:x

10. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bah pien vind het zo naar voor je meid!
    Bij welk ziekenhuis zit je? Tijdens lezing bij het vu vertelde ze " ons" ( wat er zat wel een mannetje of 100) dat dit in natuurlijke cyclus is.

11. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Katja,goh wat een positief mens je moeder :D Je word er haast vrolijk van. Sarcastisch knopje aan..

Doom,hier ligt het aan mij. Heb een slechte eileider die niet zo goed doorgankelijk is en ooit ontstoken is geweest. En ik heb natuurlijk lyme gehad. Het zaad is trouwens ook matig maar nog wel goed genoeg voor IUI werd gezegd. (komt door werkstress van lief,ik zou sommige van zijn collega's op een kanon willen zetten)

Pien,je mag boos zijn,het is ook echt oneerlijk!! Ik heb altijd gedacht dat als je ergens heel hard voor vecht je ook resultaat boekt maar dat is dus niet zo. Het leven is gewoon een oneerlijk verhaal. Dat zit me soms echt dwars en ik denk jou misschien ook.

Ik weet niet wanneer ik de punctie heb,ik hoop snel natuurlijk ;)

liefde,ik kan me voorstellen dat je niet meer de molen in gaat! Mochten wij ooit een kindje krijgen,is het voor ons ook klaar verder. Och jullie meisje al 4 maanden,wat een wonder is het toch maar weer. Ik was op dezelfde tijd uitgerekend als jou :(

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Doom bij ons ligt het aan geen van beiden. Ze kunnen niks vinden. Behalve dat ik wel overgewicht heb. Dus ik denk dat Àls er een oorzaak gevonden wordt dat het bij mij ligt.

Pien wat is het toch vreselijk oneerlijk! Klaproos je verwoordt het goed..je denkt als ik maar hard genoeg vecht, maar zo werkt het dus niet. Misschien ben ik daarom ook wel heel bang om te beginnen...

Ik ben vandaag in een verdrietige bui. Alles lijkt zo negatief. Gister was mijn lief ook niet vrolijk en dan valt het bij mij extra zwaar. Al mag hij natuurlijk ook wel eens een dipje hebben. Vanmiddag naar de arbo , daar ben ik ook zenuwachtig voor.

13. mimami

mimami Actief lid

27 jan 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fm nummer 2 gehad er is meer bij gekomen. De grootste zijn nu 16mm, de kleinere ongeveer 13mm. Vrijdag weer echo, waarschijnlijk begin volgende week punctie. Goed nieuws, toch voel ik me belabberd. Mn buik doet zeer, ben down en sjaggie... Ik vind het ook allemaal erg spannend. De gyn begon ober uitkijken voor overstimulatie, hij mag het denken, maar niet zeggen! Blegh!

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Zo heb nu diensten dus even bijlezen;)

Pien wat ontzettend rot zeg, snap heel goed dat je je even terug trekt. Heel veel sterkte.

Klaproos, gaat dus de goede kant op hopelijk gaat alles naar wens en zal de punctie meevallen!

Boboke, fijn dat je vitamine d voldoende is toch weer een zorg minder! Nu nog het aftellen voor de echo, toch positief dat er nog geen bloed te zien is toch!!

Ster heel veel succes!

Grilie succes met de echo en dat het wat goeds mag laten zien

U&d wat ontzettend balen zeg, heel veel sterkte.

Katja wat een vervelende opmerking van je moeder, ze heeft duidelijk niet door wat dit allemaal met je doet.

Mimami, mooie uitslag van de echo, succes nog even ook al voelt het niet prettig het is voor een goed doel!

Hier heeft m'n vriend gisteren zijn donatie gedaan en ik mag vrijdag bloedprikken.

15. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Ster: ik denk dat je vermoeidheid een mix van alles ook door de medicijnen en het ivf traject

Klaproos: dat is fijn nieuws toch nu alweer 8 eitjes toch al veranderd naar icsi als je daar meer baart hebt is dat alleen maar goed. Heb je nu een test gedaan voor je t cellen voor de prednison. Fijn dat je nu er iets positiever in staat.

Pien: O nee wat een vervelend nieuws voor je vindt het heel erg voor je en wil je veel sterkte wensen en een grote digi knuffel geven. Begrijp je reactie goed om wat minder aanwezig te zijn hopelijk laat je af en toe wat van je horen hoe het met je gaat

Boboke: goed dat je waarde van de vit D binnen de normen zit. Vervelend al die stress voor niks. Hoe gaat het verder met je voel je al wat zwangerschaps kwaaltjes

Ups and downs: O nee toch had goede hoop voor jouw omdat je de vorige keren al zo vroeg bruinverlies had. Vind het echt vervelend voor je heel veel suc6 en een grote digi knuffel voor jouw. Probeer inderdaad van de rustmaand te genieten voor zover dat kan zodat je vol goede moed aan de ivf poging kunt gaan beginnen. Hopelijk zien we je weer op het forum verschijnen als je er klaar voor bent.

Girlliej en Klaproos: spannend hebben we morgen alledrie een fm meting Suc6 morgen meiden en klaproos het vroeg uit je bed is voor een goed doel

Doom: bij mij ligt het aan mijn man zijn sperma is niet goed genoeg (gelukkig wel al iets beter nadat hij een kleine ingreep heeft gehad maar de dokter had gezegd een jaar na de ingreep moet het weer goed zijn maar dat helaas niet het werd met elke iui poging slechter vandaar nu ivf mijn man slikt nu ook vitamines)

Katja: wat erg van je collega. Inderdaad van al die onderzoeken wordt je niet blij. De cardioloog zijn dat mijn klieren ook dik waren dus moest dat nog maar een keer testen, ze hebben dit een jaar geleden ook getest omdat het toen mis was gegaan ben benieuwd naar de uitslag van de bloedtest (weet niet eens waarvoor die test was). Ik zag dat het toch geen aardbeving was die je gisteren voelde hopelijk had je geen schade aan je huis van de trillingen. Ben hier al een paar keer wakker geworden van aardbevingen is wel een raar gevoel als je ligt te schaken en alles hoort rammelen.

Beschuitje: hopelijk voelen jij en je man je al weer wat beter en gaat alles goed bij de arbo dokter sterkte

mimami: fijn dat alles goed is gegaan moet je nu minder medicijnen spuiten omdat hij had over eventuele overstimulatie. Ik voel belabberd met je mee.

Siepie: suc6 met het wachten van de testuitslagen van jouw en je man

16. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Girlliej, Klaproos en Kriti succes morgen met de fm!

Doom bij ons ligt het probleem bij mij. Door de endo 1 afgesloten eileider en een stuk van mijn eierstok verwijdert. Schijnbaar doet die ene eileider het wel nog ;)

Katja ik wou dat ik geen bloed en krampen ook als positief kon zien, maar helaas heb ik al een MA gehad en ook in november voelde ik al ruim een week voor de miskraam op gang kwam dat het niet goed zat. Een hcg-test heeft dit toen bevestigd. Dit keer expres geen testen meer gedaan of temperatuur gemeten, ik ben veel te bang dat het weer neit goed zit en heb dan alleen maar weer stress. Nog 9 dagen en dan weten we meer.
    Inderdaad een lekker tactische opmerking van je moeder ;). Blijkt maar weer dat iemand die hier niet zelf doorheen gaat, zich niet kan verplaatsen in hoe t voor ons is.
    Het verbaast mij dat er juist heel weinig standaardonderzoek gedaan wordt in Nl. Zelfs mijn schildklier heb ik zelf op moeten aandringen. Schijnbaar wordt er pas verder onderzoek gedaan na herhaalde miskramen. Iets anders heb ik hier eigenlijk nog niet gelezen, maar misschien zijn er anderen met betere ervaringen.
    Nog nieuwe scheuren ontdekt door het raadselachtige beven?

Pien logisch dat je boos bent. Het is toch een zware teleurstelling en elke keer komt die vraag weer, waarom ik niet en zij wel? Ook al gun je t hier iedereen, zelf wil je nu ook eindelijk wel een keer! Heel veel sterkte en een dikke knuffel

Beschuitje hoe ging t bij de arbo? Hopelijk voel je je morgen weer iets beter (en je man ook ;))

Mimami oei dat is dan inderdaad oppassen. Heeft hij niet gezegd hoeveel follikels je had? Vorige keer 12 toch? Je hoeft nu ook niet minder te spuiten? Alvast succes voor vrijdag!

Siepie wanneer ging jij ook alweer beginnen? Ben t even kwijt? En werkze ;)

Fozzy alvast succes voor vrijdag!

fijne avond!

17. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel een klein vraagje maar kan het zijn dat ik nu al last heb van mijn eierstokken door het groeien van eitjes? ik ben vrijdag 31-01 begonnen met stimuleren dus nog maar 5 dagen ofzo? pff doet toch zeer in me buik bij mijn eierstokken en misselijk en koppijn!

Heb nog helemaal geen last gehad van de medicijnen..

ik ben benieuwd naar t aantal morgen kriti en klaproos succes morgen!

Ik lees morgen weer even alles goed ik ben dood op dus ga naar mijn bedje toe:) slaaplekker allemaal!

18. Fisher

Fisher Bekend lid

18 mei 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    U&D en Pien, onwijs balen dat het niet is gelukt! Dikke knuffel!
    Het gevoel van boosheid is erg herkenbaar, voelt soms gewoon zo oneerlijk..

Boboke, nog eventjes en dan weet je weer meer! Pfff ik zou denk ik echt vanaf dag 1 super zenuwachtig zijn de volgende keer, zie nu al niet op tegen dat gevoel...al wil je natuurlijk wel graag zwanger zijn..hoop gewoon dat het stress gevoel geen uitwerking zou hebben op mn zwangerschap, mocht ik ooit weer zwanger worden. Je had pas geleden toch ook bloed laten prikken voor een onderzoek, gingen ze dat nog wel verder onderzoeken nu je toch zwanger bent?

Girlliej, het kan heel goed dat je nu al pijn hebt aan je eierstokken, daar had ik ook rond die tijd als je veel eitjes hebt die aan het groeien zijn dan gaat het toch in de weg zitten. Ik voelde mij heel vol van binnen, alsof heel mn buik op ploffen stond. Lopen ging net tegen het einde, elke stap die ik zette voelde ik mn eitjes :) maar had er ook wel veel, volgens mij wel iets van 10 aan iedere kant die groot waren.

19. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Doom, bij ons onverklaarbaar, maar ik denk dat de korte lf en m'n 4 curettages niet helpen bij makkelijk zwanger worden.

Girliej, kan idd goed, ik had het al met overstimulatie bij iui en dat zijn maar 4 eitjes;)

Boboke, ik voelde geen verschil bij de eerste 2 mk en de x dat het wel goed ging, mss geeft dat wat hoop. Bbz was ander verhaal, dat voelde pijnlijk.

20. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Girlliej en klaproos: hoe was de fm bij jullie weten jullie al wanneer jullie de punctie hebben.

Hier vanmorgen op fm geweest alles gaat goed (hij had over acht a negen eitjes). De punctie staat gepland op dinsdag om 9.00 uur (eerst had hij over maandag of dinsdag) tenzij de bloedtest anders aangeeft maar daar wordt ik morgen over gebeld (hij had een drukke dag moest al eerder komen want hij moest na mijn afspraak een keizersnede doen). Heb ook pregnyl moeten halen (moet deze zondag avond om 21.30 zetten) apotheek nummer 5 was raak (andere hadden het niet op voorraad).

Boboke: nog een weekje en dan heb je eindelijk je echo zullen wel spannende dagen zijn

Girlliej: kan zijn dat je al last hebt er groeien als het goed is meer eitjes dan normaal en daar heb je dan meer last van

Deel Deze Pagina