Spannend mimami, laat ze maar snel bellen! Fozzy, mooi bsv zeg!! Klaproos, raar met je verzekering. Pien, ergens houd je toch een beetje hoop hè? En dan juist meteen vandaag zo'n mail eroverheen... Bah!
Mimami dan drink nog maar even door, minimaal 2 liter/dag!!! Pien wat lief dat je het ondanks jouw teleurstelling nog zo met mij meeleeft. Moet ook niet makkelijk zijn voor je. Vorige week echt heel de week niks gevoeld, maar nu sinds een dag of 2 lijken mijn tepels soms wat gevoeliger te zijn. En af en toe wat druk op mijn baarmoeder, maar dat is echt maar heel weinig. Al met al nog niet genoeg om mij zekerheid te geven dat het nu wel goed gaat. Ik hoop ook dat het nu sterker is, omdat het op natuurlijke wijze is ontstaan.
Pien,gadverdamme wat een rotbericht weer in je mailbox! Ik kan me goed voorstellen dat dat zeer doet na je omotest. Dikke knuffel meis. xxx Mimami,wow dat zijn er veel! Heb je zoveel gespoten als ik vragen mag? Boboke,ik duim voor een mooie echo voor je! Weet zo even niet meer wanneer die is alleen.. Kriti wanneer had je de puntie? Succes! Hier ook weer over de flos. Hoor ik van mijn man dat er op de bruiloft over me geroddeld is of ik zwanger ben ja of nee. Ik ben behoorlijk wat aangekomen en heb veel last van m'n spieren waardoor ik niet altijd rechtop loop en dus een buik heb. Vind zoiets echt onbeschoft of stel ik me weer aan? In ieder geval ga ik voorlopig niets meer eten tot ik weer op gewicht ben!
Ik heb 11 dagen gestimuleerd, 150 per keer... Dat is dus echt niet veel, gewoon normaal als het goed is. Nog niks gehoord en vreet mezelf ondertussen op...
Helaas, telefoon gehad, alles afgeblazen. Ze zeiden dat ik 38 grote eitjes heb en 7 kleine. Te veel risico. Maandag mn eigen ziekenhuis gebeld en dan een afspraak plannen hoe nu verder. Bah bah.bah!
mimami hè bah balen zeg. Waarschijnlijk reageer jij gewoon heel heftig op hormonen. Er is geen pcos bekend bij jou? Goed voor jezelf zorgen hoor. Blijven drinken, want je kunt er echt goed ziek van worden. Sterkte!
he bah mimami dat is echt niet leuk dit heel veel beterschap en goed drinken idd. m676: bms is idd al dik ik ben er gewoon onzeker over over alles. is het bijv niet over paar dagen te dik denk ik dan. van mij mag t snel maandag zijn kan de gyn weer ff alles vragen en zien wat de groei is. hou stiekem hoop dat die drie kleine mee gaan doen. klaproos: succes met je punctie! voel je je ok? Pien: dikke knuf v jou altijd rot die witte test en dan ook je nicht girliej: hoe is t met jou nu kriti jij ook alvast succes! zwaai v de andere dames!
Mimami: dat is flink balen zeg alles voor niks geweest deze maand. Inderdaad veel blijven drinken en rustig aan doen. Zag de dokter niet al tijdens de eerste echo dat er veel aan het groeien was, dat hij dan de medicijnen niet heeft geminderd. Ik moest de eerste dagen 225 spuiten en na de eerste fm 150. Een digi knuffel voor jouw en sterkte en suc6 maandag bij de dokter. Fozzy:veel suc6 maandag (zijn inderdaad spannende dagen) Klaproos: mijn punctie is dinsdag vindt het wel spannend allemaal. Is nooit leuk dat je hoort dat er over je gepraat wordt. Wel vervelend dat ze nu ook vervelend doen met de verzekering (het zit je niet mee eerst met de medicijnen en nu dit) Boboke: toch wel een beetje fijn toch dat er eindelijk toch kleine tekenen zijn van zwangerschapsverschijnsel, was het maar vrijdag voor jouw dan krijg je eindelijk je echo. (hoop voor je gevoel dat je wat meer zwangerschapsverschijnselen krijgt). M676: weet je al wanneer je weer mag beginnen met de iui en wanneer was ook al weer je intake voor ivf (je zal het wachten wel zat zijn hopelijk mag je snel beginnen). Als je intake goed gaat voor ivf mag je dan gelijk beginnen met ivf of moet je dan eerst nog een iui poging doen Ups and downs: hoe gaat het met jouw? Moet je straks voor de ivf lang of kort protocol doen Pien: Inderdaad kan zwangerschapsmededeling je dag verpesten. (kwam vandaag ook een bekende tegen in de stad met zijn vriendin ze is nu vijf maanden zwanger) Girlliej: 8 eitjes is mooi suc6 maandag en hopen dat je punctie al woensdag is Fisher:Ik hoop dat je toch in april mag gaan beginnen. Want dan heb je al lang genoeg gewacht. Wanneer ga je bellen Hier: Net de laatse altermon gezet (hopelijk dan ook echt de laatste). Morgen ochtend nog gonapeptyl en dan morgenavond 21.30 dubbele pregnyl. Dan maandag geen injecties. (zal wel raar zijn na25 dagen injecties) Vandaag was het zo mooi weer dus mijn man overgehaald om niet de hele dag te werken maar even lekker weg te gaan laat maar zeggen de stad. (wel even lekker een keer weg dat niet een dokter bezoek is). Heb wel meer last als ik te lang zit heb ik last en als ik teveel loop krijg ik pijn (dus doe nu maar het huishouden in gedeeltes). Eigenlijk heb ik elke maand hier last van maar nu meer. Ik vind het wel spannend worden (hoe alles zal gaan). Moeten jullie ook altijd na elke fm bloedprikken? Fijne avond
Mimami, wat moet dit vreselijk voor je zijn. Ik als leek moet ook eerlijk bekennen dat ik van jullie verhalen toch ook weer wat onzeker word. Dit kan ook bij mij dus zomaar gebeuren.. ben er gewoon eigenlijk vanuit gegaan dat zodra je die mmm in gaat het allemaal niet zo moeilijk meer moet zijn. Misschien hoopte ik dat?! Hoezo word het nu afgeblazen? Omdat ze niet zoveel mogen aanprikken? Of omdat innesteling zo niet gaat? Waarom?? En wat doet veel water drinken?
Kriti,een dagje na mij! Hoop dat het allemaal heel erg meevalt voor je. Mag je onder narcose? Hoe is het weer trouwens bij jou,ben er best nieuwsgierig naar omdat je zo ver weg woont hihi. mimami,ooh meis sterkte,wat een rotbericht Ik zal wel heel dom zijn maar waarom krijg je geen punctie? Ik zou zeggen eitjes weg is snel beter voelen? Hmm zelfde vragen als jou Doom Trouwens 150 is echt niet veel nee! Ik heb zoiets ook ooit gehad voor IUI en had met weinig stimulatie ineens 5 eitjes. Soms heb je gewoon vette pech.
Shit mimami!! Hoop dat je er niet al teveel last van krijgt! Hoeveel eitjes is de grens eigenlijk? Kriti en klaproos, bijna de punctie! Spannend. Ik heb nog m'n rondje pil tot volgende wk. Dan maar weer naar t zh voor iui en tegelijkertijd naar ander zh voor de voorlichting. Is het normaal zo dat je meteen na de voorlichting mag beginnen? Doom, kan me je onzekerheid voorstellen, heb het ook wel. Aan de andere kant vind ik het ook fijn om te weten wat er allemaal kan en tja, ook mis kan gaan. Vooral fijn om zelf informatie te hebben zodat ik beter kan overleggen met de arts of opties aan kan dragen. Fozzy, op een gegeven moment maakt alles je onzeker hè? Laat het maar opschieten met de zondag en snel morgen zijn. Boboke, klinkt positief meid. Fijn
Ik mag sowieso geen pregnyl prikken, dan geef.ik die eitjes nog een boost. Ik heb zelf ff op google gekeken, het kan zijn dat je eierstokken gaan lekken. Dan komt er een goedje in je buik waar je heel ziek van kunt worden. Ook maken die eitjes een stofje aan, daarom ook het bloed.prikken. Dat stofje mag je niet te veel in je lichaam hebben, daar word je erg ziek van. Je nieren en lever geven dan problemen. Je bloed wordt stroperig en dan is er trombose gevaar. Volgens mij treed de echte overstimulatie pas op na pregnyl en het prikken van de eitjes. Ik begrijp het ook niet helemaal en vraag me ook af waar mn eitjed nu heen gaan. Ik weet alleen dat ik nu rustig aan moet doen en mezelf in de gaten moet houden, geen koorts, geen bloedverlies. En mn menstruatie zal straks extra heftig zijn.
M767, volgens mij is er niet echt een duidelijke grens. Het hangt bij veel eitjes af van het bloed onderzoek. Sommige vrouwen met 30 kunnen al niet verder. Het AMC vertelde me gister telefonisch dat van de 45 38 groot waren. Dat is hoe dan ook veel te veel. Mn bloedwaardes waren dan ook te hoog. Ik vind het een bizar idee dat ik zoveel eitjes in mn buik heb. Verklaart wsl mn dikke buij, de buikpijn en vermoeidheid. Al dacht ik dat dat er sowieso bij hoort.
Ik trek me overigens ff een beetje terug. Voorlopig gebeurt er bij mij niks. Ik laat nog wel ff horen wanneer ik weer mag starten en wat het ziekenhuis me nog gaat vertellen.
Sterkte Miami! Klopt volgens mij wel dat overstimulatie pas na punctie optreedt. Dus ik hoop dat het voor jou nog mee gaat vallen. Dikke knuffel!!
Jeetje mimami wat heftig allemaal. Ik wist helema niet dat ze dan het afbreken. Zal wel heel zuur aanvoelen voor je. Dikke knuffel! Was dit de eerste keer dat je ivf zou krijgen? Rust goed uit en denk aan jezelf! Snap dat je even afstand wil nemen. X Ego: ik ga eind deze week ruim twee weken naar Mexico voor het werk, dus lekker even afleiding tijdens het wachten. Op 17 maart een gesprek over de uitslag en daarna mogen we hopelijk weer verder, afhankelijk van de uitslag natuurlijk..ergens ik ga er vanuit dat ik ergens eind april mag beginnen aan icsi2
Zou vriendlief is dit weekend met mijn vader naar Parijs voor een auto show dus heerlijk het rijk alleen! Klaproos wat fijn dat je nu precies weet hoe en wat alleen wat ontzettend irritant dat je verzekering zo moeilijk doet zeg! En zeker niet leuk als men op die manier over je praat terwijl je in dit traject zit. En met de hoeveelheid follikels moet je maar denken, kwaliteit is beter dan kwantiteit Pienter die witte testen blijven elke keer weer een hel ook al had je er niet meer op gerekend en vervelend joh dat je dan ook nog precies die dag zon mailtje ontvangt. Mimami, wat vervelend dat je zo heftig reageerde op de dosering en dat het nu afgebroken is. Ik hoop dat je er niet zoveel last van krijgt en dat de volgende poging een succes wordt! Boboke fijn om te horen dat je inmiddels wat zwangerschapskwaaltjes ervaart, blijf positief meid!! Kriti heel veel succes met de punctie dinsdag. Ego, vrijdag bloed geprikt op je zogenaamde 21ste dag van m'n cyclus. Zou as vrijdag ongesteld moeten worden ongeveer. En stom genoeg hoop ik toch een beetje dat ik het niet wordt al weet ikzelf wel beter. Straks op de derde dag van m'n menstruatie bloedprikken en dan horen we het de 21ste. Nu even heerlijk het schaatsen kijken, ben een echte sportfan. Fijn weekend nog allemaal!
Klaproos: Heel veel suc6 morgen met je punctie. Dat er mooie eitjes komen uit de follikels. Hier doen ze het alleen maar onder narcose (ik weet eigenlijk niet waarom). Doen ze het in DD of onder narcose. Dan mag je zeker ook morgenochtend niet eten. Het weer hier is nu weer mooi sinds twee dagen aan het begin van de week veel regen, nu is het rond de 15 graden denk ik. Heb je last gehad van de pregnyl? Doom: er komt bij ivf meer kijken en zoveel onzekerheden. Eerst of je genoeg eitjes krijgt, dan de punctie of de eitjes goed is, dan of de sperma goed is, dan of de eitjes worden bevrucht dan de terugplaatsing dan of de overige eitjes goed voor cryo en dan nog eens twe wachtweken (wat moeilijker is omdat je door de pregnyl allemaal symptonen kunt hebben). We moeten veel maal dan ook erg veel geduld hebben. Maar ook positief blijven dat onze droom uitkomt. Af en toe is het wel moeilijk omdat veel buiten standers er te gemakkelijk over denken van o dan doe je toch even ivf (maar ze kunnen niet begrijpen wat er allemaal bij komt kijken tenzij ze het zelf mee maken). M676: helaas kan ik je geen antwoordt geven het gaat hier namelijk anders (heb niet echt een voorlichting gehad met heel veel informatie) Meer van het is beter om ivf te doen want dan is je slagings kans 50 procent. Het belangrijkste is dat je weet of je kort of lang protecool krijgt want met kort begin je met medicatie op dag twee maar hopelijk heb je geen ivf nodig doordat je een positieve test krijgt door iui Mimami: veel sterkte deze tijd hopelijk krijg je niet veel last door de stimulatie een digi knuffel voor jouw Fisher: Dat is een lekker vooruitzicht twee weken mexico een heerlijke afleiding! (Dan zal het wel snel gaan totdat het 17 maart is) Siepie: hoop ook dat de menstruatie niet doorbreekt voor jouw maar dat je dan wel gelijk een positief test hebt en zo niet laat de menstruatie maar snel doorbreken want dan kan je echt beginnen. Suc6 op het wachtbankje Fozzy:spannend morgen weer een echo Suc6 Hier: straks de pregnyl zetten Veel liefs
In afwachting om te starten: m676 -- 2e kindje -- iui -- ivf-voorlichting 18/2 Tammie87 -- 2e kindje -- icsi 1 -- midden feb. start prikken Doom8 -- 1e kindje -- ivf 1 -- start deca 22/2 Enschede007 -- 1e kindje -- icsi 1 -- Siepie85 -- 1e kindje -- ivf1 -- start feb? Beschuitje -- 1e kindje -- ntb Fisher -- 1e kindje -- ivf 2 -- ntb In afwachting om een nieuwe behandeling te starten (in dit topic): Pien- 1 kindje- ivf 2 met cryo Ups and downs- 1 kindje- ivf 1 Mimami-2 kindje- ivf 1 opnieuw vanwege overstimulatie Onderdrukkende fase (lang protocol): Katja77 -- 1e kindje -- ivf 1 -- 1/2 start Decapeptyl -- 13/2 uitgangsecho Stimulerende fase: Grirlliej -- 1e kindje -- ivf 1-- 31/1 start GonalF -- fm 9/2 Fozzy -- 1e kindje -- ivf1 -- fm 9/2 Ster80 -- 1e kindje -- ivf1 -- fm 12/2 Punctie/terugplaatsing/nod: Klaproos- 1e kindje -icsi 1- punctie 9/2 Kriti- 1e kindje - ivf1- punctie 10/2 Zwanger: Boboke -- 1ste kindje -- ivf2 -- spontane zwangerschap, echo 14/2
Hopelijk heb ik het lijstje goed aangepast en ben ik niemand vergeten. Girlliej: suc6 morgen met de fm