Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Zo wat een geweldig nieuws Klaproos!! Daar teken ik voor ...

En dan te bedenken dat ze hier in het UMCG de terugplaatsing bij twee dagen doen ;).

2. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    klaproos:dat is goed nieuws hoeveel worden er in dd terug geplaats (is alles nu okay met je verzekering. Hoe laat krijg je de tp zaterdag

Fozzy: hoe was je fm vandaag?

Ster:suc6 morgen met je fm

Mimami: hoe gaat het met jouw hopelijk heb je niet meer last gekregen door de overstimulatie

Hier:
    De punctie is achter de rug. Om 9.00 moest ik naar binnen en wachten . Het was voor mij de eerste keer dat ik onder narcose ging wel raar hoor. Moest gaan liggen benen vastgezet armen vastgezet. Eerst een medicijn ingespoten gekregen daar werd je draaierig en misselijk van toen werd er wit spul ingespoten je arm voelt dan of het het brand staat en gaat pijn doen. Daarna weet ik niks meer. wakker geworden in een andere kamer. Pijn in buik krampen en drukkend gevoel net of er iemand op je buik zit. Maar omdat ik zo'n last had kreeg ik een injectie voor de pijn. Daarna nog blijven liggen. Daarna naar de wc maar had bloed dus moest weer liggen daarna weer na de wc en een klein beetje bloed. Toen mocht ik mijn eindelijk aankleden en naar beneden voor de uitleg van de medijnen (een hele tas vol). Gelijk daar een injectie in mijn kont. Ik dacht van de injecties af te zijn maar nee heb een heel programma hebben jullie dat ook
    mijn schema
    ochtend en avond cyclacur (pil)
    ochtend, middag, avond utrogestan (elke keer 1 mond 2 vaginaal)
    ochtend vasclor (vaginale creme)
    elke vijfde dag (drie keer in totaal) lentogest injectie
    elke avond ivor injectie
    folidex elke dag (pil)
    Nu jol half uur na middag en avond eten 1 eetlepel (voor je ontlasting zodat je druk hoeft te zetten)
    na de tp nog twee verschillende pillen erbij.
    ze gaf als advies 4 eieren per dag eten

Als alles goed gaat is de tp vrijdag 14 feb

o ja de dokter had het over 7/8 eitjes

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Kriti wat fijn dat het er voor jou ook weer op zit :)
    Ik blijf het bijzonder vinden dat een aantal van ons volledig onder narcose gaan. Voor jullie wel lekker in feite.

Klaproos ook al goed nieuws voor jou ! Gefeliciteerd hoor. Nu duimen dus.

Hier gaat het langzaam steeds ietsje beter. Gelukkig maar.

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaproos wat fijn dat je ook helemaal geen last hebt gehad van napijn. En wat een mooie score zeg. Op naar zaterdag!

Doom in Nl is bijna overal met 3 dagen de tp, muv een paar ziekenhuizen waar ze op dag 2 terugplaatsen. De embryoscoop is iets wat veel in Duitsland en Belgie gebruiken. Hierbij kunnen ze dus kijken of de embryo's echt verder delen. Hierdoor selecteren ze de sterksten. Vaak is het wel een afvalrace in de emryoscoop, lang niet alle emmy's redden dag 5. Er zijn nu in Nl geloof ik ook een paar ziekenhuizen die aan t experimenteren zijn met de embryoscoop (meen het VU).

Klaproos er zijn dus juist ook weer medici die zeggen dat de beste plaats voor een emmy om te ontwikkelen in de buik is, dus vandaar de snelle terugplaatsing op dag 2. Wie o wie heeft gelijk???

Kriti gelukkig is alles goed gegaan met de punctie. Is dat normaal zoveel bloedverlies? Na mijn punctie heb ik geen bloed verloren nl. Jeetje wat een waslijst aan spuiten en pillen krijg jij nog na de punctie zeg :$.
    Ik had bij al mijn tp alleen utrogestan 3x 2 bollen vaginaal inbrengen (behalve in kunstmatige cryo-cyclus). Na een paar dagen kan je denk ik ook geen eieren meer zien ;). Weet je ook waar dit goed voor zou zijn? Ben je er ook al uit hoeveel er nu teruggeplaatst gaan worden? 14 februari is wel een mooie datum ;). Is er in Griekenland eigenlijk ook Valentijnsdag?
    Nu lekker rustig aan doen en je een beetje laten verwennen

Beschuitje goed om te horen dat het langzaam weer beter gaat. Heb je een fijne psycholoog?

Hoe is t met de rest van de meiden?

5. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #3325 ster80, 11 feb 2014
    Laatst bewerkt: 11 feb 2014
    kriti wat fijn dat de punctie erop zit! wat heb je veel medicijnen meegekregen. voor zover ik weet hoef ik alleen utrogestan 3 x daags vaginaal in te nemen na de punctie. Nu lekker uitusten hoor meid.laat je maar goed verwennen door je man

klaproos bijna tp. spannend !! en dan komen die ellendige wachtweken. goede score heb je :)

pien knuffel voor jou

doom nog een week tot je gesprek. altijd fijn als er weer wat actie komt in het traject

girlie en fozzy succes allebei met de punctie morgen !! laten jullie weten hoe het gegaan is ?
    Ik zie ook heel erg tegen de punctie op girlie. ik ga voor je duimen dat het meevalt!! goed op je ademhaling letten, en ik heb gehoord dat het fijn is als je je hand op je buik legt en dan een beetje tegendruk geeft. Succes meid! jij kunt dit!!

bobo aan het aftellen tot vrijdag, wat duurt de week toch lang ooohh ik leef zo met je mee

katja geniet van je vakantie. hier staat de o.s. ook de hele dag op. ik hou niet van sport kijken maar mijn man wel dus ik moet "verplicht" mee kijken hihi

katja over 2 dagen heb je je uitgangsecho toch ? dan mag je beginnen met stimuleren? wat fijn meid!! gaat het spuiten goed ?

ego ik heb gisteren mijn 1e fm gehad. links zat 1 eitje wat groter was en 2 kleinere. en rechts zaten 3 grotere en 4 kleinere. ze zei dat het verschil tussen de grotere en kleinere maar 2 mm was dus dat is niet zoveel. mijn baarmoederslijmvlies was 8.
    vanwege de operatie die ik gehad heb werk ik nu tijdelijk halve dagen. maar gisteren was ik zo van slag door de echo dat ik was thuis gebleven. ik had steeds in mijn hoofd zitten: maar 4 eitjes, zo weinig. ik was zo verdrietig. ik trek me alles zo erg aan, ik moet het een beetje los laten en wel zien hoe het gaat lopen maar ik vind dat heel moeilijk. boboke noemde me een controlfreak haha zo had ik dat nog niet bekeken, maar idd, ik wil alles onder controle hebben en dat heb ik nu niet en daar kan ik niet zo goed tegen :)
    ik heb sinds 3 dagen best wel buikpijn en links onder in mijn buik voel ik continue een steek (eierstok?).
    morgen is controledag 10 (9 keer gestimuleerd) en heb dan mijn 2e fm. spannend!! hopelijk zijn alle 10 de eitjes gegroeid

sorry als ik meiden ben vergeten maar er is zoveel geschreven, ik kan helaas niet alles onthouden

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ster volgens mij zijn we hier allemaal controle freaks hoor ;). Ik in ieder geval wel, ik had er ook heel veel moeite mee om los te laten en te vertrouwen op de expertise van de artsen. Maar uiteindelijk is toch alles goed gekomen :D. Ben benieuwd morgen, succes!
    Oh en dat tegendruk geven doen vaak de verpleegkundigen al, zodat ze beter bij de eierstokken kunnen ;)

7. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    bobo ooh oke das fijn dat de verpleegsters dat doen dan kan ik de hand van mijn man fijn knijpen hihi
    heb jij misschien nog tips voor de punctie ? want ik zie er best wel tegenop....

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Kriti wow je moet idd nog veel gebruiken na de punctie! Ik hoef alleen maar mussenbollen (utrogestan 3x daags 2 bollen vaginaal) en suprafect neusspray en om de dag 1 pil dhea en prednison. Ik duim voor mooie eitjes!

ster,niet druk maken meis! ik had eerst ook maar 4 follikels en toen 8 en dacht bij de punctie ook 8 eitjes te hebben maar het waren er 13! Het kan nog alle kanten op meis.

Beschuitje,fijn dat je je wat beter gaat voelen. Gelukkig maar.

Terugplaatsing bij 2 dagen of 5 dagen weet ik niet waarom het zus of zo gaat. Bij 5 dagen zien ze in elk geval of mijn embryo's doordelen want dat gaat soms mis na dag 3. Of het beter is om na 5 dg terug te plaatsen denk ik wel want het is dan al een blasto en geen embryo meer. We zullen wel zien..

Ego: de verzekering doet moeilijk over medicatie betalen en ik zie dat ze een fout in de rekening hebben gemaakt die mij 205 euro heeft gekost. Ik heb ze echt letterlijk gezegd dat ik die medicatie niet voor de kat zn viool gebruik en dat ik zachtjes gezegd niet blij van ze word. Hopelijk jaag ik ze nu niet tegen me in maar ik kan het ook niet over m'n kant laten gaan. Onder elk recept staat verdorie een handtekening van de arts.;)

hoe is het met iedereen verder?

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ster beste tip is ontspannen en maar gewoon alles laten gebeuren. Het zijn hooguit 10 minuten (de voorbereiding duurt langer ;)) en dan is het al voorbij. Ik vond het ook echt ontzettend meevallen qua pijn. Ik had niet eens door dat die naald er al doorheen was, zag opeens op t scherm een naald in beeld :cool:. Als je heel zenuwachtig bent, alvast bij je arts aangeven, misschien kan je iets extra's krijgen om je wat rustiger te maken.

10. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kriti wat fijn dat de punctie achter de rug is! weetje waarom je zoveel bloedde? of is dat normaal?
    En wat krijg jij veel medicijnen waar is dat allemaal voor:O ik krijg net als de rest alleen ustrogestan..

Klaproos zo toch nog 13 eitjes? Wat fijn en gelukkig heb je al mooie cryo's in de vriezer:) spannende dag zaterdag:)

boboke nog eventjes en dan heb je eindelijk je echo!! voel je je al een beetje zwanger?

ster ik denk dat we de punctie maar over ons heen moeten laten komen..ik denk dat we weinig kunnen doen maar het is wel erg eng he?Komt wel goed! we doen het voor ons wondertje!

beschuitje gelukkig gaat het steeds ietsjes beter! knuffel voor jouw!

Nou nog 2 uur en dan gaat de overtrielle erin! doet dit zeer?
    wat moet ik mee nemen op de punctie dag? aan de enne kant ben ik doods bang en aan de andere kant denk ik kom maar op:D

ik hoop zo dat alles goed is dat ik eitjes heb en me vriend goede zaadjes..!

11. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo de ovitrelle zit erin! morgen een dagje rust dat zal gek zijn! en dan donderdag om 8.30 de punctie..

nog tips en tricks? behalve ontspannen en niet zenuwachtig zijn;)

12. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Succes alvast meis, ik ben heel benieuwd hoe je het ervaart. Vertel je het me wel? Eng hoor!

13. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

succes Girrlie!! Hoop dat alles goed gaat meis!!

We hebben 9 eitjes,ben zo blij! 3 cryo's en 6 in de embryoscope en eentje word zaterdag teruggeplaatst :)

14. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super goede score klaproos! spannend hoor!!:)
    had jij niet eerst ook 8 eitjes? maar bij de punctie meer?

Moet ik nog iets meenemen ofzo? ik had alleen gelezen dat ik geen string aan mocht en ligt moet ontbijten.. meer niet.

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaproos: super resultaat zeg! Ben benieuwd hoe de embryo's het in de embryoscope doen :).

Girlliej: heel veel succes morgen! Ik had een jogging broek mee en een lekker zittende trui, een Ipod en wat tijdschriften. Ik moest daar een tijdje liggen bijkomen terwijl mijn man naar het andere ziekenhuis onderweg was om zijn zaad te produceren en de eitjes te brengen. Hij kwam me daarna weer halen. Ik weet niet hoe snel jij weer naar huis mag, want als het IVF laboratorium in hetzelfde ziekenhuis als de punctie is, zul je vast minder lang hoeven blijven.

Hier gaat het wel weer een beetje. Heb 27 februari afspraak staan om te kijken hoe en wanneer we verder gaan.

16. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Ster:hoe was je fm vandaag zijn ze mooi gegroeid en heb je gehoord wanneer je je puntcie hebt

Girlliej: Spannend morgen je punctie veel suc6 en laat je morgen na de punctie maar goed verwennnen door je mannetje. Ik zal een lekker zittende broek aan doen want je misschien best wel een druk op je buik en dan is een lekker zittende broek het lekkerste. Straks nog proberen te ontspannen een lekkere warme douche of bad.

Boboke: nog twee daagjes spannend hoor je eerste echo heb je ondertussen al wat kwaaltjes erbij gekregen. HIer doen ze ook aan valentijn (niet echt met kaarten of zo) meer voor de restuarants. Maar als het goed is heb ik valentijn thuis wat moet na de terugplaatsing zeker de eerste drie dagen heel rustig aan doen

Beschuitje:fijn te lezen dat het langzaam aan weer wat beter met je gegaan, was alles de laatste keer goed gegaan bij de arbo?

Pien: gelukkig dat het alweer een beetje gaat.

Katja: suc6 met je uitgangsecho morgen

Hoe gaat het met de rest?

Hier gisteren nog wel pijn gehad dus een paracetemol genomen. OOk had ik gisteren nog last van een beetje bloedverlies. Vandaag alleen nog maar oud bloed. Wat geven die utrogesteron bolletjes een troep zeg. Heb gewoon zes alarmen op mijn telefoon staan (voor het nemen van de medicatie). Vandaag nog wel een drukkend gevoel

Fijne avond

17. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    ster hoe was je FM geweest?

Boboke hou je het nog vol?nog 2 daagjes ik ben zo benieuwd naar je echo! wat zal dat bijzonder zijn!

Kriti ah wat vervelend dat je nog pijn heb gaat het voorderest wel goed? moet jij nu al beginnen met die bolletjes? ik dacht pas na de terugplaatsing?

Dankjullie wel ik hoop dat het allemaal meevalt ik zal morgen verslag doen;)

18. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Girlliej en Fozzy succes morgen met de punctie!

Katja eindelijk morgen de eerste stimulatiespuit!

Pien goed om weer van je te horen. Gelukkig gaat t weer iets beter met je. Ga je nog navragen of je cryo in natuurlijke cyclus mag?

19. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd klaproos. Ik ga heel hard voor je duimen!!

20. AnitaElisabeth

AnitaElisabeth Actief lid

24 jan 2009
    144
    0
    0
    interieur verzorgster in het Delfzicht ziekenhuis!
    Delfzijl
    Ik had samen met mijn man de tip gekregen om geen deo of parfum te gebruiken op de dag van de punctie, dat zou de kwaliteit nadelig beïnvloeden van de sperma en de eitjes!

Deel Deze Pagina