Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miracle87

miracle87 Actief lid

Sep 3, 2012
    174
    0
    16
    Dankjewel!! Jij ook heel veel succes met je tweede iui. Weet je al wanneer die plaats gaat vinden?

2. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @miracle87 nee, nog niet. Ik begin woensdag weer met Menopur tot cd 9 en dan naar 't ziekenhuis voor een follikelmeting. Dan hoor ik waarschijnlijk of en wanneer de IUI zal gaan plaatsvinden.

En dankjewel!

3. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Welkom Miracle, heel veel succes met je eerste IUI poging!
    En hier nog een 'onbegrepen gevalletje' ;).

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Miracle van harte welkom hier !

Ik zit helemaal klaar voor de iui..straks nog wel even opfrissen down under hahaha dat blijft toch wel gek hoor...Ben best nerveus.
    Manlief liet vanmorgen een schaaltje yoghurt kapot vallen dus scherven brengen geluk? Laten we het hopen haha....Ik kom terug zodra ik wat weet.

5. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @pien, woooow wat goed, 3!! daarvan moet er toch eentje raak zijn! ben blij voor je meid

@beschuitje, heeel veel succes straks, ik denk aan je;)

@mys girl, wat fijn dat je zo snel weer verder mag! en ook fijn dat ze gelijk het probleem van te vroeg ongi aanpakken!

@miracle, welkom hier! gezellig dat je ook mee kletst

@lovely, ik vind het zooo ontzettend spannend voor je meid! dinsdag is al bijna joh:) we wachten gezellig met je mee meid

@all. hier geen nieuws, ben gister met de provera begonnen dus ik hoop dat ik niet super lang hoef te wachten...

6. Lovely79

Lovely79 Actief lid

Jun 19, 2012
    183
    0
    0
    Hallo Miracle87, leuk dat je je ervaringen komt delen :) je gaat ook een spannende tijd tegemoet. Ik wens je alvast heel veel succes met je 1e IUI en hoop dat de ongi snel mag doorbreken!

Beschuitje, een beetje extra geluk is altijd welkom! super
    spannende dag.. het is wel fijn dat je je nog even kan opfrissen hihi ik dacht nog laat ik mijn benen ook maar even een extra keer scheren, maar was het uiteindelijk toch vergeten door alle spanning :) Je bent er nu klaar voor, 't is 12 uur geweest! Good Luck en gogogo voor de zwemmertjes :)

Pien, succes met je follikelmetingen!! Ben ook benieuwd wat ze alle 3 gaan doen! 16 cm? wanneer pregnyl etc... Vertrouw op je intuïtie, dat is mij altijd gezegd :)

Mysteriousgirl, het is wel fijn dat je nu 1 dag eerder kan komen voor de follikelmeting. Als het een beetje mee zit heb je dan volgende week je 2e IUI. Fingers crossed. Laat de tijd nu maar een beetje snel gaan ;)

Miranda, ja dat eindeloos wachten is zenuwslopend, maar het houdt een keer op dat is 1 ding dat zeker is, op goed geluk dit keer!

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Hallo lieve meiden, wat zijn jullie toch allemaal betrokken. Ik ben inmiddels net terug van de iui.
    Ze liepen mooi op tijd. De ingreep of hoe je het noemt is goed gegaan. Je voelt er helemaal niets van, alleen die eendebek is niet heel fijn ,maar ook weer niet zo erg.Tenminste dat vind ik dan.
    Ik moest een kwartiertje blijven liggen, had mijn moeder bij me want vriendlief kon met geen mogelijkheid mee vanwege werk.
    Kon een kwartier gezellig kletsen met mams haha wel gek hoor dan lig je daar maar.
    Toen ik op stond zag ik wel dat ik wat bloedverlies had, maar dat is nu alweer zowat weg. Heb nu lichte buikkramp ( voelt een beetje als na de HSG toen had ik dat ook) maar dat zal wel weer weg trekken.
    Lekker lui de rest van de dag doorbrengen thuis heerlijk !!
    Nu maar afwachten tot over 17 dagen...

8. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    oehh beschuitje wat spannend nu!!

gelukkig is 17 dagen heeel kort ;)

haha we slepen je er door heen hoor meid!

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    hahaha ja normaal gesproken is 17 dagen heel kort. Maar ja nu....
    Mijn bazin belde net om te horen hoe het ging, erg lief !

10. Lovely79

Lovely79 Actief lid

Jun 19, 2012
    183
    0
    0
    Beschuitje, goedzo.. dat heb je ook weer doorstaan! Soms doen ze er wat antibiotica door (dat kan je zien doordat het goedje iets roze is) en dat kan ook kleine krampjes geven. Fijn dat je gezelschap had :) Wees maar lekker lui vandaag.

11. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @Beschuitje goed om te horen dat de IUI goed is verlopen. Heel veel succes de komende weken. Hopelijk goed nieuws!

@all ben idd blij dat ik zo snel weer verder kan.
    Maakt de eerste mislukte poging minder erg.
    Morgen weer beginnen met Menopur en dan op naar een hopelijk succesvolle IUI.

Knuffel aan alle meiden.
    Hopelijk snel goed nieuws voor ons allemaal.

12. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Hoi hoi!

Follikelmeting 2 vandaag en maar goed dat ik gelijk vandaag weer kwam, want anders waren we dus mooi te laat geweest! Eitjes waren in 1 dag van 15 naar 18,5 en 19 mm gegroeid :$. Fertiliteitsarts zei dat 1,5 mm gemiddeld per dag was, maar ze was weer zeer te spreken :), 'mooie reactie heb je' ;). Maar 1 van de 3 eitjes is hetzelfde gebleven dus ik hou er hoogst waarschijnlijk dus maar 2 over om te laten springen, maar da's dan misschien toch maar beter ook he ;). Over half uurtje de pregnyl zetten en dan donderdag om 10:15 de inseminatie, spannend :D.
    Komt bij mij nu ook wel wat de angst dat we niet te laat zullen zijn, die eitjes van mij gaan blijkbaar zo snel... straks zijn ze al ruim gesprongen voordat de IUI plaatsvindt... Ze rekenen bij ons 40 uur tussen pregnyl en inseminatie. Volgens mij is dat aan de ruime kant als ik zo google. Lees veel tussen 36 en 40 uur. Hoeveel uur is dat bij jullie?

Zal zo ff reageren op de rest, haal nu eerst de pregnyl maar eens uit de koelkast ;).

13. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Hoi Pien,

Gelukkig zitten er nog twee mooie eitjes.
    Die angst had ik ook.
    Bij mij was 36 uur na Pregnyl de iui.
    Ga er maar van uit dat de artsen weten wat ze doen.
    Spannend meid!

14. miracle87

miracle87 Actief lid

Sep 3, 2012
    174
    0
    16
    Dankjulliewel allemaal voel me helemaal welkom hihihi
    @pien 3 eitjes!!? Wowww!! Zal toch wat zijn als het een 3-ling wordt gezellig!! :D
    @beschuitje mooi dat het allemaal goed is gegaan zeg en dat het meeviel! Nu de 17 spannende dagen afwachten….phoeee die zullen wel erg lang duren ;) hopelijk is de eerste poging lekker gelijk raak, zou mooi zijn!
    Ik zit nu een beetje te wachten tot ik ongi wordt…waarschijnlijk rond 10 september en dan beginnen aan poging 1

15. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Beschuitje: mooi zo dat het goed gegaan is :)! Hihi wel apart ja dat je je moeder bij je had, maar wel super fijn natuurlijk dat ze meewilde. Nu nog maar 2 weken... oh wat zal dat lang duren! Ik kruip als het allemaal goed gaat, snel bij je op het wachtbankje :).

Mysteriousgirl: 36 uur bij jou dus, ja ik had dat ook liever gehad... maar goed, je moet idd maar vanuitgaan dat ze weten wat ze doen he. Maar deze controlfreak heeft daar wat moeite mee ;). Heb zelfs net nog ff ovulatietest gedaan voor de pregnyl, gewoon om te checken of ik zelf niet al bezig was met een LH piek ;). Nou gelukkig bleef die mooi negatief. Dat stelde me wel enigszins gerust moet ik zeggen. Ik denk van: ja je eigen lichaam weet toch niet dat het moet wachten op de pregnyl, dus waarom zou je eigen lijf dan niet voor een eisprong zorgen als die daar zin in heeft? Tsja... misschien denk ik wel te veel... vermoeiend hoor ;). Nu afwachten tot donderdagochtend, dan mag eerst manlief zijn ding doen. Ik hoop maar zo dat hij toch wel presteert onder die druk he. Zal je zien he.... ook dat gaat dus door mijn hoofd. Zal echt blij zijn als ik die IUI achter de rug heb. Hoewel er dan vast snel genoeg andere gedachtes in mijn hoofd komen...
    Hoop voor jou dat de 2e IUI vlot verloopt en dat de extra medicijnen maar goed hun werk mogen doen! Ben je al weer aan het spuiten, of morgen?
    Lovely: nog een weekje!! Hou vol meid :).
    Miranda: voor jou hoop ik dat de provera snel z'n werk doet en dat je eindelijk weer aan een nieuwe ronde mag beginnen!

16. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Miracle: heb je stiekem niet ook nog een beetje hoop op een groot wonder?? Had ik wel de laatste ronde, hoopte echt dat IUI niet nodig zou zijn... Dus ik duim toch nog ff voor je dat het allemaal niet nodig blijkt te zijn hoor :)!
    En heb nog 'maar' 2 eitjes in de race, de derde was niet verder gegroeid... op zich wel fijn toch ook ;).

17. Lovely79

Lovely79 Actief lid

Jun 19, 2012
    183
    0
    0
    WoW Pien dat zijn 2 super eitjes! Nu gaat het echt spannend worden! ik wist ook niet dat ze zo snel konden groeien... Ik had de IUI 24 uur na de Ovitrelle/Pregnyl en ik dacht juist dat het te vroeg was, omdat ik hier las dat de meesten het niet de dag na de laatste injectie hadden, maar de dag erop! Toen ik dat vertelde zeiden ze: nee hoor je hebt hem morgen en de eisprong kan ook na 24 uur plaatsvinden... Ik vond het maar wat al die informatie hier en daar en overal...puff werd moe van mezelf en het rekenen en heb me er toen maar bij neergelegd...goed van je dat je zelf nog even een test hebt gedaan, dan ben je toch wat meer gerust gesteld. Ik zat dus op het minimum en jij waarschijnlijk op het maximum, maar wel binnen de 48 uur! Zoals mysteriousgirl ook zegt de artsen zullen wel weten wat ze doen en dit is de eerste IUI dus het is dan altijd even afwachten denk ik! Zet em op! en kom dan maar lekker op het wacht bankje bij ons:)

Ps. ik herken dat ook erg! geen controle hebben over jezelf is echt grtsutrrtshdfjt!

18. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    thanks Lovely :). Je moet er allemaal maar op vertrouwen he en door al dat gespeur op internet kom je zoveel andere verhalen tegen... en dan ga je alleen maar twijfelen... dus waarom doe ik mezelf dat toch aan? maar gelukkig ben ik niet de enige die dat soort gedrag vertoont ;). Wil ook zo graag dat het gaat lukken...

Laat het los.... zennnnnnnn...........

19. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @Pien ik ben zelf ook af en toe een controlfreak.
    Denk dat 't er een beetje bij hoort als je zo lang bezig bent.
    Je hebt veel in de hand, maar dit niet.
    Dat is af en toe frustrerend.

De meeste dingen die je noemt zat ik ook over te piekeren.
    Ik vroeg me ook af of je je voor de IUI (dag eerder) wel mocht vrijen en dat soort dingen. Is de kwaliteit van 't zaad dan wel goed en ga zo maar door :)

Ik begin morgen weer met Menopur en volgende week dinsdag eerste follikelmeting. Ben ook erg benieuwd!

@all ik hoop snel goed nieuws te lezen

20. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Herkenbaar mysteriousgirl! Maar wat betreft jou vraag: bij ons zeggen ze 2-3 dagen onthouding voor de IUI. Daarna kan je maar raak je gang gaan, maar ze adviseren dus om 2-3 dagen van te voren geen zaadlozing hebben... Maar weet dat als zaad echt heel goed is (en volgens mij is dat bij jullie wel het geval met 101 miljoen zwemmers :)) het eigenlijk niet veel uitmaakt. Geldt m.n. voor mannen met wat mindere kwaliteit zwemmers ;). Maar wij houden ons er maar mooi aan, moet eerst maar weer eens zien hoe het met de zwemmers van mijn man is gesteld ;).

Succes morgen weer met spuiten!

Share This Page