Ster,fijn dat alles zo goed is gegaan. Al snap ik niet waarom men in NL zoveel pijn moet lijden Hopelijk ook mooie delingen! enschede,succes met de eerste spuit! ups downs ik hoop dat je ovulatietestjes werken en je je ei vind
Ster, mooie score! Knap ondergaan! Zat je niet mee zo te lezen. Geen idee waarom we in nld geen narcose hebben. Is het omdat je daar bijwerkingen van kunt hebben en die niet opwegen tegen het ongemak van de pijn? Of is het toch omdat we van oorsprong een calvinistisch land zijn en het maar gewoon ondergaan omdat het hoort (net als dat je eigenlijk niet stoer bent als je een bevalling niet zonder ruggenprik ondergaat of zoiets..?) U&d. Moet je nu een maand zelf klussen en kun je dan weer verder of lees ik het verkeerd? Waarom niet meteen door eigenlijk? Ik heb je verhaal niet goed genoeg in mijn hoofd 😳 Enschede, spannend hè? Spuiten gelukt? Succes morgen Doom ,Ierland... Nooit geweest maar lijkt me erg mooi! Vakantie of werk? Fisher, ook al zie je niet veel, het is toch een heel bijzondere ervaring lijkt me (weekenden doorwerken ook, maar dat is dan weer een ervaring van een geheel andere orde..)
Ster dat klinkt als een heftige punctie, de aanloop ernaartoe herkende ik al erg en de manier waarop je punctie is gegaan ook, bij mij schiet links ook altijd weg daar moesten ze ook op drukken, oefff heb er geestelijk wel tijdje last van gehad. Kon het niet tegen iemand zeggen zonder tranen omdat t gevoel dan weer boven kwam. Lekker uitrusten en niet te snel dingen willen doen! Knuf! Ik had ook de eerste spuit zetten op dag 1 van menstruatie, is volgens mij idd korte protocol. K werk bij een offhore installatiebedrijf, we installeren olieplatsforms voor bedrijven zoals shell en mag nu een tijdje meehelpen offshore bij het projectteam administratief werk. Is inderdaad super ervaring, maak lange dagen maar pauze in de zon is heerlijk Succes voor meidens op het wachtbankje!
In Nederland? Ik wist niet dat ze dat deden! Ik krijg ook narcose maar in Duitsland m676,volgens mij is het echt hier omdat ze vinden dat pijn lijden erbij hoort. Mijn schoonzusje die schreeuwde tijdens de punctie werd toegesproken: 'ja jij wil een kind!' Nou jaaa.
Ja in Nederland haha. Het is hier niet verboden ofzo, het word alleen niet heel vaak gegeven. Als je iets wilt, moet je gewoon doordrammen. Er is mij alleen wel bijverteld dat een narcose invloed kan hebben op mijn eitjes, nou dat vind ik helemaal prima. Roesjes geven ze trouwens ook wel vaker. Google er maar eens op.
M676 ja klopt! Bij mijn kliniek volgt na een mislukte poging altijd een rustmaand. Ze vinden dat je lichaam bij moet komen van de hormonen. En eerlijk is eerlijk, ik merk ook dat het me goed doet. Pien ik was jou vergeten weet je al iets over de tp van je cryo??? In natuurlijke cyclus of? Fijn om de punctieverhalen hier te kunnen lezen. Je wordt er niet enthousiast van, maar toch. Je weet wat je te wachten staat! Ik krijg via een infuus morfine. Dus ze kunnen bijspuiten indien nodig. Maar goed voor mij is het nog lang weg! Ster, hoeveel zijn er bevrucht? Heb je cryo's?
Ik heb vandaag uitleg gekregen over de prikken en alle medicatie opgehaald. Voor ons word het geen ivf maar icsi
In afwachting om te starten: m676 - 2e kindje - IUI - IVF - Voorlichting 18/2 Tammie87 - 2e kindje - ICSI 1 - Midden feb. start prikken Doom8 - 1e kindje -- ICSI 1 - Start deca 22/2 Enschede007 - 1e kindje - ICSI 1 - Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Start feb? Beschuitje - 1e kindje - ntb Fisher - 1e kindje - IVF 2 - ntb Boboke - 1e kindje - IVF 2 - Eerst onderzoek naar herhaalde miskramen Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten Lusvi - 1e kindje - IVF - Start april/mei In afwachting om een nieuwe behandeling te starten (in dit topic): Pien - 1 kindje - IVF 2 met cryo Ups and downs - 1 kindje- IVF 1 Mimami - 2 kindjes - IVF 1 - Opnieuw vanwege overstimulatie Onderdrukkende fase (lang protocol): Katja77 - 1e kindje - IVF 1 -- 1/2 start Decapeptyl - 20/2 uitgangsecho Stimulerende fase: - Punctie/terugplaatsing/nod: Grirlliej - 1e kindje - ICSI 1 - punctie 13/2 - TP 16/02 - NOD 2/3 fozzy - 1e kindje - IVF 1 - punctie 13/2 - TP 16/02 - NOD 2 maart Klaproos - 1e kindje - ICSI 1- NOD 29/3 Kriti- 1e kindje - IVF 1- punctie 11/2 ster - 1e kindje - IVF 1 - punctie 17/02 - TP 20/02-NOD 6 maart
katja en girlie bedankt voor de lieve woorden lusvi wat heerlijk dat je narcose krijgt!! Enschede wat spannend om te mogen beginnen!! doom ik was ook niet moedig (al zegt mijn man dat ik het super goed gedaan heb) ik had in mijn achterhoofd dat het MOET en dat het maar kort duurt. Al heb ik wel in vergelijking met andere wat ik lees erg weinig pijnstilling gehad. klaproos ik snap dat ook niet!! Ik moet wel zeggen dat de rechter kan me "meeviel" alleen links deed zo pijn omdat mijn eierstok verhoogt lag. Mocht ik nog ooit een keer een punctie nodig hebben ga ik dit echt wel onder narcose doen. het slaat nergens op wat ze bij haar riepen!! net of dat we dit voor ons plezier doen, zo iemand zou je wel willen slaan m676 aan narcose zitten risico's verbonden en in nl zeggen ze, waarom risico lopen als het niet nodig is. in Duitsland zeggen ze: een vrouw in ivf moet al zoveel doorstaan dus waarom pijn leiden als het niet nodig is. Een totaal andere manier van denken fisher dat klinkt interressant jou werk. geniet ervan ! ups and downs, sorry ik wilde mensen niet bang maken met mijn verhaal. ik kreeg ook geen infuus met morfine dus misschien scheelt dat wel. hier hanteren ze ook een rustmaand na een verse ivf poging ik wordt donderdag tussen 9 en half 10 gebeld of er een embryo is. en dan heb ik om half 11 de tp. spannend !! ego, vandaag gaat het goed. ik heb wel pijn nog aan mijn linker eierstok, maar ja dat had ik voor de punctie ook al een paar dagen. vandaag nog lekker rustig aan doen
Krijgen jullie nog advies om de spermaproductie te verbeteren voor icsi/ivf? Wanneer voor het laatst ejaculeren bijvoorbeeld?
Minimaal 2 en maximaal 5 dagen onthouden op het moment van zaad inleveren. verder weet ik het niet want mijn man had geen slecht zaad
wat voor medicatie had jij ster? doom iid minimaal 2 en max 5 bij ons is dit nooit verteld terwijl mijn vriend erg slecht zaad heeft wij hebben het 1 dag voor de ovitreille gedaan dus 3 dagen van te voren.. wel raar eigenlijk dat ze er niets over zeggen.. ik heb nu steeds steken/steekjes in me eierstokken ofzo..iemand hier ook last van na de terugplaatsing? ik hoop zo dat het raak is!!
Doen jullie nog speciale dingen na de tp? De do's en dont's zeg maar ? Ik lees veel over: Geen koude dranken geen koud eten zoals rauwkost / ijsjes geen light frisdrank geen koffie wel warme soep Wel rooibos thee zorg voor warme voeten en warme buik bv sokken aan in bed, kruik op de buik veel fruit en groente eten wandelen is goed granaatappelsap drinken is dit allemaal onzin of helpt het echt?
haha ster ik moet wel lachen om je lijstje. Als je terug leest ,zie je mijn frustratie momentje over al dat 'gedoe' Ik denk dat het lukt of niet lukt en dat al deze dingen echt niet helpen, maar er zijn mensen die denken van wel Girliejjj wie weet voel je al iets. Spannend he. Je denkt nu natuurlijk bij ieder dingetje dat je voelt oh wie weet is het gelukt. Dat had ik bij de iui ook steeds. Wanneer mag je testen? Doom8 ik kan je nog geen antwoord geven op je vragen, zover ben ik nog niet. Hoe is het met de rest hier? Pien ik heb je al even niet gezien klopt dat? Of ben ik nou in de war? Hier zit ik nu voor het schaatsen. Het zou leuk zijn als sven ook nog wat kan winnen. Normaal ben ik niet zo van het schaatsen en sport kijken, maar dit vind ik dan wel leuk. Dat is dan een voordeel van het thuis zitten. Maar ja dat is dan misschien ook het enige voordeel. Gister heb ik heerlijk in de tuin gewerkt, wat lekker zeg dat zonnetje. Hoop dat het nog een beetje doorzet. Ik wilde eigenlijk wat nieuwe planten enz meenemen voor in de tuin, maar dat ging niet op mijn fietsje. Jammer. Van de week maar even samen met vriendlief gaan. De tuin is zo kaal, moet toch nog wel het een en ander in de tuin. Zo even klagen, er lopen hier vier katten van buren, ik word helemaal gek van die beesten. Elke dag hebben ze gepoept en graven ze in de tuin. Iemand een tip ? (sorry off topic)
ster kruik op je buik is volgens mij niet goed hoor dan word het denk ik TE warm.. Verder zegt de enne dat het werkt al die dingen en iemand anders word weer zwanger als ze gewoon doet zoals altijd.. Beschuitje ag dit is wel even leuk toch? ik kijk normaal ook nooit maar zit nu toch lekker met me dekentje op de bank.. ben vandaag thuis gebleven zou eigenlijk weer beginnen maar ben zo moe en me buik doet steeds zeer.. morgen ga ik wel werken anders gebeurt het nooit denk ik! en dat ik al iets voel kan volgens mij niet ik had zondag mijn terugplaatsing zou wel snel zijn toch? WE hopen het.. Nou eventjes naar Bob kijken
Ik had even contact gehad met het ziekenhuis. Inderdaad 2-5 dagen. Zij hadden mij dit nog niet vermeld omdat het nog niet zo van toepassing was. heb er "zin" in meiden!