ik ben vandaag even langs het ziekenhuis gegaan omdat we buik wel erg dik werd en me temperatuur daalde opeens naar 35.5:O Alles nagekeken en ik zit op t randje maar t gaat allemaal nog goed gelukkig... ik hoop dat deze kleine blijft zitten ik wil niet nog een punctie Kriti nee ik heb dat ook nooit gehoord van t douchen weet je ook waarom niet? ik heb wel minder warm gedoucht als normaal.. pff al die eieren ik eet er max 1 in de week haha Katja succes morgen met je uitgangsecho spannend he Doom gaat het al wat beter met je vriend? je moet iid paracetamol gebruiken enschede ik had dat ook dat je van die steken kan krijgen dan is alles lekker aan t groeien Klaproos en fozzy hoe gaat het bij jullie met het wachten beetje uit te houden?
Spannend allemaal meiden, kriti van welke spuiten heb je zo'n last dan? Partner Gelukkig geen koorts, thank god!!
In afwachting om te starten: Tammie87 - 2e kindje - ICSI 1 - Midden feb. start prikken Enschede007 - 1e kindje - ICSI 1 - Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Start feb? Beschuitje - 1e kindje - ntb Fisher - 1e kindje - IVF 2 - ntb Boboke - 1e kindje - IVF 2 - Eerst onderzoek naar herhaalde miskramen Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten Lusvi - 1e kindje - IVF - Start april/mei In afwachting om een nieuwe behandeling te starten (in dit topic): Pien - 1 kindje - IVF 2 met cryo Ups and downs - 1 kindje- IVF 1 Mimami - 2 kindjes - IVF 1 - Opnieuw vanwege overstimulatie Onderdrukkende fase (lang protocol): Katja77 - 1e kindje - IVF 1 -- 1/2 start Decapeptyl - 20/2 uitgangsecho M676 - 2e kindje - iVF 1 -- 18/2 start pil - tp ergens in april Doom8 - 1e kindje -- ICSI 1 - Start deca 22/2 - 4-3 echo Stimulerende fase: - Punctie/terugplaatsing/nod: Grirlliej - 1e kindje - ICSI 1 - punctie 13/2 - TP 16/02 - NOD 2/3 fozzy - 1e kindje - IVF 1 - punctie 13/2 - TP 16/02 - NOD 2 maart Klaproos - 1e kindje - ICSI 1- NOD 1/3 Kriti- 1e kindje - IVF 1- punctie 11/2 -tp 14/2- bloedtest 25/2 ster - 1e kindje - IVF 1 - punctie 17/02 - TP 20/02-NOD 6 maart
Ok, wie heeft hier een voorspellende blik??? Bij mij staat in het overzicht in eens '2 kindjes' ipv 2e kindje, hihi! Sorry meiden, ben verder niet echt bij. Jullie hebben veel getikt hier de afgelopen dagen. Ik heb morgen weer een echo om te kijken hoe het gaat. Ik voel me op zich goed. Werd afgelopen zaterdag ongesteld. Men had gezegd dat het extra hevig zou zijn door al het geprik. Heel vreemd, maar ik heb me dus niet ongesteld gevoeld en ipv 6 dagen waarvan 4 dagen hevig, heb ik nu maar 3 dagen gevloeid en geen enkele dag was zo hevig als normaal. Ik vind het heel vreemd. Morgen bij de echo kan ik de gyn vragen hoe dit nou zit. Omdat niets gebeurt zoals verwacht bij mij, maak ik me wel een beetje zorgen. Meiden, succes met wachten... Uiteindelijk doen we dat allemaal, op of naast het wachtbankje.
n afwachting om te starten: Tammie87 - 2e kindje - ICSI 1 - Midden feb. start prikken Enschede007 - 1e kindje - ICSI 1 - Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Start feb? Beschuitje - 1e kindje - ntb Fisher - 1e kindje - IVF 2 - ntb Boboke - 1e kindje - IVF 2 - Eerst onderzoek naar herhaalde miskramen Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten Lusvi - 1e kindje - IVF - Start april/mei In afwachting om een nieuwe behandeling te starten (in dit topic): Pien - 1 kindje - IVF 2 met cryo Ups and downs - 1 kindje- IVF 1 Mimami - 2e kindje - IVF 1 - Opnieuw vanwege overstimulatie Onderdrukkende fase (lang protocol): Katja77 - 1e kindje - IVF 1 -- 1/2 start Decapeptyl - 20/2 uitgangsecho M676 - 2e kindje - iVF 1 -- 18/2 start pil - tp ergens in april Doom8 - 1e kindje -- ICSI 1 - Start deca 22/2 - 4-3 echo Stimulerende fase: - Punctie/terugplaatsing/nod: Grirlliej - 1e kindje - ICSI 1 - punctie 13/2 - TP 16/02 - NOD 2/3 fozzy - 1e kindje - IVF 1 - punctie 13/2 - TP 16/02 - NOD 2 maart Klaproos - 1e kindje - ICSI 1- NOD 1/3 Kriti- 1e kindje - IVF 1- punctie 11/2 -tp 14/2- bloedtest 25/2 ster - 1e kindje - IVF 1 - punctie 17/02 - TP 20/02-NOD 6 maart
Hoi meiden. Sorry dat ik even niet op jullie reageer, maar dat lukt me op t moment even niet. Ik lees en leef wel met jullie mee. Ben net terug van de echo en er was dit keer wel een kloppend hartje, maar de groei loopt nog met ruim anderhalve week achter. Volgende week weer een echo. Echt veel hoop hebben we niet aangezien het in een week tijd eigenlijk niet gegroeid is.
@Boboke, jeetje je weet het wel heel spannend te maken. Wat een spanning voor jou kan ik me voorstellen. Ik hoop zo dat je volgende echo meer duidelijkheid krijgt en uiteraard goed nieuws. Hier is de eerste menopur 225 erin gegaan. De cyste was verdwenen. Dus hier nu ook echt begonnen en zal het lijstje even aanpassen
In afwachting om te starten: Tammie87 - 2e kindje - ICSI 1 - Midden feb. start prikken Enschede007 - 1e kindje - ICSI 1 - Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Start feb? Beschuitje - 1e kindje - ntb Fisher - 1e kindje - IVF 2 - ntb Boboke - 1e kindje - IVF 2 - Eerst onderzoek naar herhaalde miskramen Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten Lusvi - 1e kindje - IVF - Start april/mei In afwachting om een nieuwe behandeling te starten (in dit topic): Pien - 1 kindje - IVF 2 met cryo Ups and downs - 1 kindje- IVF 1 Mimami - 2e kindje - IVF 1 - Opnieuw vanwege overstimulatie Onderdrukkende fase (lang protocol): M676 - 2e kindje - iVF 1 -- 18/2 start pil - tp ergens in april Doom8 - 1e kindje -- ICSI 1 - Start deca 22/2 - 4-3 echo Stimulerende fase: Katja77 - 1e kindje - IVF 1-- Menopur -- 25/2 eerste FM Punctie/terugplaatsing/nod: Grirlliej - 1e kindje - ICSI 1 - punctie 13/2 - TP 16/02 - NOD 2/3 fozzy - 1e kindje - IVF 1 - punctie 13/2 - TP 16/02 - NOD 2 maart Klaproos - 1e kindje - ICSI 1- NOD 1/3 Kriti- 1e kindje - IVF 1- punctie 11/2 -tp 14/2- bloedtest 25/2 ster - 1e kindje - IVF 1 - punctie 17/02 - TP 20/02-NOD 6 maart Zwanger: - ....
Boboke,wat een nachtmerrie meis Ik heb dit ook meegemaakt. Met 10 weken ineens een week teruggezet en toen een week later was ons kindje overleden Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan en dat die grafiekjes niets zeggen!!
Boboke, wat een vreselijke rottijd zo. Sterkte. Zo logisch dat je even niet reageert! Katja, fijn dat de cyste weg is en je verder kunt. Doom, gelukkig geen koorts.
Boboke geef de moed niet op !!!! Al snap ik wel dat het erg moeilijk is. Bij ons was het kindje ook te klein en uiteindelijk ging het mis. Ohhh dit soort verhalen moeten we je niet vertellen. Er zijn ook écht mensen waarbij het goed kwam. Lees goed hier op zp meis. *knuffel*
boboke jeetje meis heel veel sterkte wanneer heb je de volgende echo? verschrikkelijk ik duim voor je voor goed nieuws! Katja jeej eindelijk beginnen spannend hoor succes! Doom gelukkig is er geen koorts gaat het al beter met je vriend? pff ik was gister avond opeens mega misselijk en moe en licht in me hoofd ben maar snel me bed in gegaan maar slapen lukte niet.. afentoe ook steekjes.. s ochtends werd ik wakker en had ik krampen heel even misschien 20 sec ofzo en verder weer vlagen van misselijkheid...laten we hopen dat dit de innesteling is.. maar ik hoor vaak dat je dit niet kan voelen! maar het moest gister of vandaag gebeuren spannend over een week mag ik voor t eerst bloedprikken en al gelijk bellen? maar zondag moet ik nog een x prikken..
meiden ik wil jullie het verhaal vertellen van mijn tp, want het ging niet helemaal zoals verwacht... Wij kwamen binnen en ik mocht me al meteen van onderen uitkleden. en in de stoel plaatsnemen. ze bracht een eendenbek in en maakte het schoon van binnen. toen kwam er een andere vpk binnen met een lange spuit waar het embryo in zat. ik kon niks zien, want het zat in een spuit met vloeistof. Ik heb bij andere meiden een foto gezien van hun embryo, bij mij deden ze dit niet, het zal al klaar in de spuit dat vond ik jammer. ook kon ik niet meekijken op een echoscherm. dus kreeg van het hele gebeuren niks mee, zo jammer. ze ging met een buisje naar binnen en na een minuut of 2 dacht ik dat ze klaar was, maar het lukte dus niet. Ze kreeg de buis niet in mijn baarmoeder. dus het embyo moest weer terug in de broedstoof gelegd worden. en er werd een ander slangetje gehaald waar een soort van bocht op zat. ze noemde dit een kloek. dit slangetje kreeg ze er wel in, ik voelde het meteen, en begon te puffen van de pijn. ze zei: dit doet niet pijn hoor want ik hoef nergens doorheen te steken zoals met de punctie. Maar het deed wel zeer!! ik kreeg zware ongesteldheids krampen. en pufte de pijn weg en begon gewoon te huilen. toen hebben ze het embryo weer gehaald en binnen gebracht. het buisje heeft er iets van 5 minuten in gezeten. toen we klaar waren mocht ik me meteen aankleden.in amper 5 seconden stond ik al op. helemaal trillend nog. toen ik aangekleed was mocht ik meteen gaan. ik vroeg nog: heb je misschien tips ofzo van wat ik wel of niet mag doen. Ze zei: nee. en toen zijn we gegaan ik heb er een hele rare ervaring aan over gehouden. ik had verwacht dat het iets speciaals zou zijn. dat ik me blij zou voelen. maar ik voelde me trillerig, had buikpijn, had best veel pijn gehad. het was net alsof ik voor een uitstrijkje kwam, en weer naar huis ging. zo klinisch en met zo weinig emotie werd dit uitgevoerd. Ze hebben ook helemaal niet gevraagd hoe ik me voelde ik vond dit zo jammer dit is waarschijnlijk het verschil dat als je in een groot ziekenhuis ivf doet of in een kleinschaleriger iets. ik weet dat xxxxx een foto heeft gekregen van haar embryo, en een filmpje heeft van de tp. ik heb dat allemaal niet. maar het goede nieuws is dat het erop zit. ik heb een Emmy in me, nu lekker gaan nestelen
Ster wat vervelend dat het zo gegaan is zeg Welk ziekenhuis loop je? Hopelijk is het wel een succesvolle! Wij zijn vanochtend geweest bij de fert arts. Ze had mijn laatste operatie verslag ontvangen, heb ook mee kunnen lezen. En eigenlijk valt het ontzettend mee hoe verkleefd het is, er zaten wel verklevingen maar deze zijn tijdens de operatie ook meteen verwijderd. Verder was het sperma goed, 46 miljoen zwemmers en goede bewegelijkheid etc. Mijn hormoonhuishouding was ook helemaal in orde, uitstrijkje was netjes een pap1 en de chlamydia neg. Conclusie alles is eigenlijk hartstikke in orde. Alleen omdat mijn blinde darm wel geperforeerd was (bleek later want kreeg later een leverabces bij de operatie dachten ze van niet) Krijg ik maandag een HSG en doen ze inplaats van 2 fotos bij mij nog een extra foto om te kijken hoe de contrast zich verplaatst in mijn buik. Waaierd deze nu totaal niet uit dan zijn er echt verklevingen en moeten we toch richting IVF. Waaiert het wel mooi uit is het waarschijnlijk 1 jaar weer zelf proberen. Ik was eigenlijk wel blij omdat alles dus goed is behoudens mijn buik ofc, maar mn vriend was eigenlijk teleurgesteld. Die heeft echt zoiets van ja he we zijn al meer dan een jaar bezig en het lukt niet ben der klaar mee we moeten nu iets gaan doen. We gaan het maandag zien, dus ben eigenlijk vandaag nog niet heel veel wijzer geworden van het verdere traject, maar wel veel goed nieuws ontvangen!
Siepie, idd een dubbel gevoel bij dit. Wel fijn dat het meevalt allemaal! Natuurlijk zwanger worden is wel het mooiste lijkt me. Eerst maar het volgend onderzoek afwachten... Ster, het gaat er maar om dat de tp gelukt is uiteindelijk. Jammer dat het zo haastig ging! Ik was met de iui gewend dat ik zo'n 20 min. mocht blijven liggen, dat is met ivf dus niet zo? Ik herken ook wel dat ze er met 'het rietje' niet goed bij kwamen, bij mij probeerden ze dan met een tangetje de baarmoedermond te draaien (auw!) Ik ben ook wel benieuwd naar welk zh je bezoekt. Ik duim voor je dat het helemaal god gaat ster! Alle anderen, hoe gaat het? Al plannen voor het zwarte gat na de olympische spelen 😁? Ego. Vandaag het spuitschema ontvangen. Moet ruim een maand aan de pil, 10-4 de eerste echo. Gek om tot die tijd niks te kunnen doen om te proberen zwanger te worden.
Vervelend ster dat ze zo zakelijk waren. Kan me erg voorstellen dat je er iets speciaals van wilde maken!! Ik begin morgen voor het allereerst met decapeptyl. Vind het heel spannend. Waarschijnlijk denk ik na morgen was dit het nou maar ik heb veel angst voor prikken. Hebben jullie jezelf met snelheid geprikt? Of de spuit er langzaam in gezet? Ik wil graag met snelheid maar ik vrees dat mijn angst die snelheid gaat afremmen..
Doom spuiten kan je het best gewoon doen zonder nadenken. De eerste keer is eng, maar daarna went het écht ! Ster wat balen dat het gevoel zo rot was met de terugplaatsing. Alleen een filmpje enz heb ik ook niet eerder van gehoord. Dat is denk ik meer uitzondering dan regel. Probeer het naast je neer te leggen en je te concentreren op je buikje. Lekker ontspannen en goed voor jezelf zorgen..
Doom ik deed de puregon spuiten gewoon hup snel erin. Die zuster zei je moet dit zeggen: 1,2, tsjak ( en dan doen) haha maar ik weet niet of dat ook zo werkt met jou spuiten.
Girlliej: hoe gaat het nu met je, zeiden ze ook waarom je buik erg dik is. (hier zei het is normaal als je buik opgezet is). Waarom moet je zondag nog een injectie? Doom: het zijn de injecties (ivor) die ik vanaf de de punctie tot aan de bloedtest moet zetten. Veel suc6 met het zetten van je eerste injectie vandaag inderdaad niet aarzelen maar 1 2 3 erin Mimami: ik denk dat ik de schuldige ben hopelijk is het een vooruitziende blik die dit jaar nog uitkomt hoe was je laatste echo Boboke:wat een moeilijke tijd maken jullie nu door ik duim voor je dat alles goed komt veel sterkte in deze moeilijke dagen digi knuffel Katja: dat is goed nieuws fijn dat de cyste weg is en dat je bent begonnen ging het prikken goed veel suc6 Ster: wat vervelend dat je tp niet gegaan is zoals je dacht dat het zou gaan. Moest je niet na de tp nog een half uur blijven liggen? Inderdaad zeggen ze al het kan geen pijn doen maar bij mij deed het ook even pijn. Hopelijk voel je nu wat beter en ben je lekker aan broeden.Veel suc6 op het wachtbankje siepie: wel fijn dat sommige testen al goed zijn maar lijkt mij wel moeilijk denk je dat ze je verder gaan helpen en dan moet je het misschien eerst weer zelf een jaar probreren (meer omdat je er misschien op ingesteld hebt) maar inderdaad een natuurlijke zwangerschap is het mooist M676: inderdaad denk je dat je begonnen bent moet je alsnog wachten voor dat je mag beginnen met prikken omdat je zolang de pil moet slikken. Klaproos en fozzy; hoe gaat het met jullie op het wachtbankje zwaai voor de rest hier belden ze gisteren van de dokter om te kijken hoe ging met mij stelde allemaal vragen dat ze daarna met de dokter ging bespreken. Werd daarna terug gebeld dat ik ik nog medicijnen moest halen omdat ik waarschijnelijk vocht hou omdat ik niet genoeg plas en de grote boodschap (sorry) niet zo goed gaat. Nog een paar dagen het gaat nu helemaal langzaam fijn weekend veel liefs