Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bijnamama dat amh had je denk ik bij mij gelezen ;). Alleen de mijne is laag. Jouw amh is prima, te hoog is er niet. Je zit nog goed in je voorraad eitjes :)
    Het klopt dat dit nu mijn derde miskraam is. Immunolgie is recentelijk in DD onderzocht, maar behalve een te hoog IgE (door notenallergie) is daar niks uitgekomen. Er gaat nu nog gecontroleerd worden op stollingsfactoren. Dit kan wel pas 10 weken na de miskraam is mij verteld. Chromosomenonderzoek is mij na meerdere verzoeken hierom geweigerd vanwege mijn leeftijd (lees te kostbaar). Ik ben 36. Dus mijn hoop licht een beetje bij de stollingsfactoren, want zoals ik heb begrepen is hier in ieder geval iets aan te doen.
    Oh en mijn vit D was te laag, maar zit al aan 2000ie (tijdens zwangerschap verlaagd naar 800). Dit zal tzt ook weer gecontroleerd worden. Maar als je nog tips hebt waar ik nog op kan laten testen, hoor ik t graag.
    Als ik t goed gelezen heb ga je nu naar Gent? Is er bij jouw onderzoeken iets uitgekomen? Meen te lezen aan je meds dat het iets met stolling te maken heeft? Echt petje af voor jou dat je 8 miskramen een plekje kunt geven en de moed hebt om door te gaan. Maar ik begrijp t wel, de wens is zo groot. Ik kan soms zo kwaad worden op mijn moeder, omdat ze regelmatig zegt of we nog wel door willen gaan :x? Mijn reactie is dan ook zo van "wat dan, kinderloos blijven?" Maar ik denk dat jij deze vraag ook wel eens gesteld hebt gekregen.
    Lief trouwens dat je me wilt helpen :), dank je wel

2. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou test is hartstikke negatief....morgen nog bloedprikken maar ik geloof er niet meer in..:(

al hoop ik t nog wel want ik kan er niet bij dat je 33% kans heb en hier word er niemand zwanger:( en nu moet ik eerst weer 5 maanden wachten voor me cryo terugplaatsing als ik mazzel heb en die goed ontdooit heb er maar 1...

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Girlliej ach nee meis ontzettend balen :(. Maar hoezo moet je 5 maanden wachten voor je cryo?? Normaal is het na je punctie 1 maand overslaan en dan kan je voor een cryo. Sterkte!

4. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze zei dat t vu 4 tot 5 maanden hanteert voor de terugplaatsing...:(

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfff Girlliej dat zou inderdaad flink balen zijn. Maar nog een keer vragen kan geen kwaad hè ;)

6. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoop dat morgen toch nog blijkt dat ik zwanger ben...

op een of andere manier dacht ik net als doom wel in 1 x zwanger te zijn ook omdat ze zeiden dat wij zulke goede kansen hadden en ik had een top embryo...
    en iedereen dacht dat ik meteen zwanger zou zijn...:(

Boboke jeetje wat erg dat het toch niet zo heeft moge zijn...hopelijk lukt t de volgende x wel bij je! ik gun het je zo!!

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Boboke en girllie ik hoopte van jullie beide goed nieuws te lezen;((

Boboke eerlijk gezegd vind ik het raar dat je op zaterdag cytotec mag nemen, in het ziekenhuis waar ik werkte mocht dit nooit in het weekend en moest het altijd in de ochtend. Omdat er altijd risico's zijn dat het niet altijd goed gaat. Dus als je het niet vertrouwd zaterdag schroom niet te bellen naar het ziekenhuis!! Verder heel veel sterkte met het proces wat er aan vast zit.

Verder baal ik een beetje, je kan zogenaamd een beetje bloedverlies krijgen na je hsg. Nou het was idd een beetje maar gisteren gingen de sluizen met oud bloed open en volgens m'n berekening heb rond dit weekend m'n ovulatie. Hopelijk is het straks klaar want ik klussen met bloed dat vind ik nou echt helemaal niks....

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Siepie lief dat je bezorgd bent. Wij hebben zelf besloten om dit zaterdag te doen, omdat ik wel mijn vriend erbij wil hebben en hij kan hier niet weer voor vrij nemen. Hij is nu al mee geweest naar alle afspraken. Helaas was mijn eerste ervaring met cytotec niet al te best. Ben toen uiteindelijk in het ziekenhuis beland omdat ik een aantal keer bewusteloos raakte (op de wc nog wel ;)). Dus wij weten de weg naar het ziekenhuis goed te vinden. Het is gelukkig ook maar 10 minuten rijden. Heb jij toevallig nog advies voor goede pijnstilling? Ik vraag het anders morgen nog even bij de gyn na.

9. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL

Ahhhh girlliej jij ook al niet? Niet eerlijk dit!!
    Hoe kan dit nou toch?
    Hoezo idd 5 maanden? Ik zit bij zilveren kruis in beverwijk. Zijn doen de icsi en terugplaatsing ook in het vu. Alleen de punctie gebeurd bij zk beverwijk.

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Niet echt, normaal gesproken naproxen maar dat ontspant de baarmoeder juist. Enige wat helpt vaak is morfine im en de ruggeprik ofc. Maar dat is beide geen optie.

Je kan in ieder geval wel vast op vrijdag beginnen met paracetamol 4 keer per dag 1000mg en dat zaterdag verder zodat je een spiegel hebt en daarbij waar nodig iboprufen. Je weet het vast van de vorige keer je weet dat het overgaat enige waar je dan aan moet denken.

Snap idd dan dat je het liever op zaterdag wil en gelukkig let je dan zeker goed op! Heel veel sterkte!!!!

Mijn vriend was juist eind januari begonnen met een nieuwe baan dus had maandag m'n moeder mee gevraagd die had gelukkig vrij. Dus snap het vrij nemen etc.

11. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Boboke; ik loop al langer in Gent, zij doen al een jaar onderzoeken naar mijn herhaalde miskramen. Maar daar is alleen het MThFR gen uitgekomen; moeite met opname B vitamines en problemen met bloedstolling. Maar nu dus voor IvF verder in Gent, voel me daar echt welkom, artsen die echt mee willen denken. Sterkte van het weekend!
    Vervelend om te horen dat de pogingen niet gelukt zijn, ik denk dat mij dat ook echt vies gaat tegenvallen. Ik ben namelijk wel altijd heel snel zwanger, alleen verloopt de zwangerschap niet goed. De enige reden voor de IVF is omdat ze de embryo's genetisch willen onderzoeken. Maar ik wil gewoon veel te snel, hoop echt voor iedereen dat ze snel zwanger worden en deze ook helemaal mogen uitdragen.
    Fijne dag allemaal vandaag!

12. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Girlliej; (even uit mijn hoofd... Naam vast fout gespeld??)
    Wat ontzettend vervelend voor je, juist omdat het hele proces hier weer opnieuw moet gaan beginnen en het zo ontzettend tijdsrovend is...
    Ben je al helemaal zeker dat deze ronde voorbij is?

En ster: hoe is het met jou?

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bobo: jeetje meid, ik had zo gehoopt dat het er nog een wonder zou gebeuren :(. Heb echt met je te doen, alweer de derde keer dat het zo mis gaat. Echt heftig! Hele dikke knuffel en sterkte morgen, hopelijk valt het lichamelijk wat mee en heb je wat aan de tips van Siepie.

Doom: houd moed meis, het kan zeker wel in 1 x, maar ja, misschien moet je je daar ook niet teveel op focussen. Het is soms makkelijker om te denken: het zal een keer lukken, is het niet deze keer, dan misschien wel de volgende keer. Dan ligt er wat minder druk op misschien.

Kriti: hoe ist nu met jou? Ben je erg verdrietig? Enig idee hoe nu verder?

Girliej: jeetje jij ook al niet :(. Wat ontzettend balen! Maar ook voor jou geldt: geef de moed niet op, de volgende keer kan zomaar wel goed gaan!

All: wij hebben gisteren een gesprek gehad over afgelopen IVF en over de volgende. We hadden achteraf 4 eicellen: 1 bevrucht tot 2 cellig 10% fragmentatie. Die is teruggeplaatst. Verder hadden we nog een 2 cellige, maar die deelde niet verder, dus viel af. Was er nog eentje die 3 kernen had en het moeten er 2 zijn, dus ook die viel af. En nog eentje die was op dag 2 5 cellig met 20% fragmentatie. Deze was op dag 3 11 cellig en zit nu in de vriezer op ons te wachten. 11 cellig op dag 3 is volgens mij behoorlijk veel. En het is ingevroren dus heel slecht zal het niet zijn toch? Nu nog fatsoenlijk ontdooien natuurlijk ;).
    Ik heb gevraagd of het in natuurlijke cyclus kon, omdat ik vorige keer zulke maagklachten kreeg van de progynova. Dat mocht gelukkig. Viel me echt alles mee :). Volgende cyclus willen we 'm terug laten plaatsen. Dat zal dan ongeveer over een maand zijn ergens. @Girlliej: dus waarom ze in het VU 5 maanden zouden willen wachten, echt geen idee. Bij ons hoeft er maar 1 maand tussen te zitten. Zou ook niet goed weten waarom langer.

14. mimami

mimami Actief lid

27 jan 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boboke, wat jammer dat het nu definitief slecht is. Had het zo voor je gehoopt!

Girliej, ik hoop dat je te vroeg was met testen. Hopelijk krijg je toch nog goed nieuws.

Ster, fijn dat je je nu beter voelt! En veel cryo's fijn!! Dat is nog eens goed nieuws!

Wat jammer dat er niemand goed nieuws heeft. Weet niet meer wie het zei, maar er zijn slagingspercentages, waarom is dat dat niet terug te zien in ons clubbie??

Pien, wat je vertelt is mij allemaal abracadabra! 10% cellig en fragmentatie, huh? Is het goed of niet goed?

Kan iemand wat meer vertellen over hoe dat werkt met cryo's? Ik snap daar niks van, ben natuurlijk ook nog niet zo ver, maar vraag het me wel al ff af. Hoe bepalen ze wanneer de tp is in een natuurlijke cyclus? En hoe doen ze het dan als het niet natuurlijk is? Moet je dan prikken of iets slikken? Heeft dat dan bijwerkingen?

En hoeveel tijd zit er dan tussen de ene en de volgende poging? Normaal kun je natuurlijk ook proberen elke maand zwanger te worden.

Ik hoop dat iemand er iets meer over kan vertellen.

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mimami: nee de embryo was 2 cellig en had 10% fragmentatie. Er is vrijwel altijd wel wat fragmentatie, 10% is prima. Die is dus teruggeplaatst. We hadden ook eentje op dag 2 van 5 cellen en die had 20% fragmentatie, ietsje minder dus qua kwaliteit. Op dag 3 is deze ingevroren en bestond toen al uit 11 cellen. Met een beetje geluk ontdooit deze goed en krijgen we die teruggeplaatst in de volgende cyclus.
    Bij de meeste ziekenhuizen kun je volgens mij kiezen tussen natuurlijk of niet natuurlijk. Als je een regelmatige cyclus hebt kan het vaak wel in een natuurlijke cyclus. Zo niet dan moet het in een kunstmatige cyclus. Dan moet je medicijnen (progynova) slikken om je baarmoederslijvlies te laten rijpen, het houdt je eisprong tegen. Omdat je geen eisprong krijgt, moet je vervolgens ook utrogestan gebruiken vanaf een paar dagen voor de terugplaatsing. Als je slijmvlies dik genoeg is, en dat meten ze met echo's, dan kan de terugplaatsing gepland worden. In sommige ziekenhuizen schrijven ze standaard de kunstmatige cyclus voor, omdat dat beter te plannen is.
    In de natuurlijke cyclus hoef je vrijwel geen medicatie te gebruiken. Ze houden ze in de gaten met echo's wanneer je eipsrong eraan komt. Als je follikel groot genoeg is krijg je nog een keer pregnyl om zeker te zijn wanneer de eisprong is. Vanaf dan kunnen ze ook de terugplaatsing inplannen. Dat is dan rond 3 dagen na de eisprong volgens mij.
    Cryo's kun je volgens mij elke maand laten terugplaatsen. Alleen na een volledige IVF behandeling moet er vaak een maand rust ingelast worden voor je verder kan met cryo's of de volgende IVF behandeling.

16. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    uitslag van de bloedtest was 7% hcg en het moet tussen de 80-100% zitten zondag nog een x prikken want heel heel heel misschien ben ik wel zwanger en anders een vroege miskraam..

pff balen zeg wat heb ik gejankt...pff..

slagingspercentage is 33% maar hier zie je er iid niets van terug.. hoop dat de rest meer geluk heeft!

fozzy..hoe is het met jouw?

ik wacht t nog even af ik moest wel stoppen met die bollen.. dus ik denk dat het ziekenhuis er niet vanuit gaat dat t doorzet...

17. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij is verteld dat het vu standaard 4 tot 5 maanden er tussen laat zitten zodat je lichaam weer helemaal zichzelf is...

ik moet 14 maart weer heen en dan zal ik meer horen hopelijk kan het eerder...
    maar volgens mij hebben ze ook een wachtlijst..?

18. enschede007

enschede007 Actief lid

9 nov 2013
    123
    27
    28
    Hey hey punctie gehad. ... viel mee....

19. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Boboke heel veel sterkte vandaag, hoop dat het snel achter de rug is! Zonder teveel pijn en complicaties.

Dat is fijn Enschede nu hopen dat er een paar goede tussen zitten.

Girllie probeer maar vast te houden dat ondanks de starre protocollen de Vu wel de hoogste slagingspercentages heeft. Ik loop bij het Lucas Andreas en als het toch ivf wordt moet het ook via de Vu. Stomme is dat zelf geen idee heb wat het gaat worden zelfs niet met mijn voorkennis.

20. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Enschede wat fijn dat de punctie erop zit en wat fijn dat het meeviel!! ik wou dat ik dat kon zeggen dat het meeviel haha ben blij voor je meid. wanneer heb je de tp ?

girliej wat erg dat het niet gelukt is. je had het zo gehoopt. dikke knuffel . missschien nog een klein beetje hoop voor zondag een goede uitslag, ik ga voor je duimen meid

boboke, ik leef met je mee, ik hoop dat het niet zo erg wordt als de vorige keer. dikke knuffel

mimami, pien heeft het goed uitgelegd volgens mij. bij ons in het ziekenhuis plaatsen de cryo terug in natuurlijke cyclus tenzij je geen goede cyclus van jezelf hebt. Ziekenhuizen hanteren vaak protocollen van wat zij denken dat het beste is. mocht je dat ooit krijgen dan leggen ze het stap voor stap uit. Maar ik snap je drang naar informatie, dat heb ik ook altijd haha

pien wat fijn dat het deze keer in natuurlijke cyclus kan, dat scheelt een hoop stress en gedoe met je lijf. deze blijft gewoon plakken :)

bijnamama wat balen dat je nu in een ziekenhuis zit waar je je niet thuis voelt, dat is zo belangrijk in dit traject. je hebt al zo ontzettend veel meegemaakt. hopelijk lukt het met dat genetische onderzoeken. ik heb er nog nooit van gehoord.

siepie hoe is het nu met het bloedverlies ? ik hoop dat je gebruik kunt maken van je ovulatie dit weekend hihi
    dus hup siepie ga je man verleiden en ga er een mooi weekend van maken ;)

klaproos morgen testen ?? ooh wat spannend

fozzy zondag testen ?? ooh wat spannend

hopelijk 2 zwangerschapsmeldingen hier op het forum dit weekend

ego, met mij gaat het beter, ik heb sinds woensdag geen pijnaanval meer gehad. ik heb wel continue een ongesteldheidsgevoel, maar gelukkig geen bloedverlies. Ik zit nu op dag 9 na tp. het begint nu echt spannend te worden

Deel Deze Pagina