Jan10 sterkte --<-@ Khad vandaag echo dag 13 en had maar 1 eitje. Ik moet 112.5 blijven spuiten van de gonal-f. Ik had echt niet verwacht dat het zo langzaam zou gaan, maar de arts vertelde me dat dit normaal is? Kvroeg der waarom het bij iui wel snel gaat. Toen vertelde ze dat bij iui je natuurlijke cyclus meewerkt en bij ivf niet, vanwege de remmers. I
Nijn hoezo spuit jij zoveel eenheden? Hoe oud was je ook alweer? Ik spuit namelijk 150 en tegen mij hebben ze gezegd dat dit " de laagste" dosering is die word gebruikt ivm mijn jonge leeftijd ( ik ben 25) Wanneer word jou punctie dan verwacht? Wel aankomende week?
aah jan10 dat meen je niet.. sterkte meid... Bobo gelukkig is alles goed gegaan! laat je maar goed verwennen dat heb je verdient! nijn ik spoot 100 eh en ik begon gelijk met 8 geloof ik wel de 1 groter als de ander en dat is de hele tijd zo gebleven..hopelijk groeien er toch straks meer wanneer heb je je volgende echo? doom spuit jij ook gonal F? ik snap niets van die eenheden hoor want ik vond 100 erg laag en ik had maar 8 eitjes terwijl hun erg tevreden waren maar ik had er toch liever 5 meer ofzo.. hopelijk mag ik volgende x wat meer spuiten Ik heb vandaag weer bloed geprikt en gelijk de uitslag gekregen het was nu van 215 gezakt naar 193 weer en moet dinsdag weer ik word helemaal gek van dat prikken moet net zo lang doorgaan tot t op 0 staat me baarmoeder slijmvlies was al erg dun dus ze zei dat alles er al uit was.. en me krampen daarvan zijn gekomen. verder bloed ik nog steeds ik ben blij als dat een x over is.. ik ben toe aan goed nieuws meiden! ik hoop zo dat er iemand binnenkort zwanger is en blijft!
Vervelend allemaal girlliej, volgende ronde word jou maand hoor!! Wij waren van dezelfde leeftijd toch? Ik spuit idd gonal-f morgen de laatste echo waarin de punctie datum word bepaald. Zeer benieuwd of er wat eitjes bij zijn gekomen!
Hoi allemaal Even ook weer een berichtje van mij! Katja ik hoop dat jij ons wel positief nieuws gaat brengen!! We gaan in ieder geval duimen Boboke wat ontzettend vervelend dat de cytotec niet afdoende was. Gelukkig is je zoals ik lees de curretage meegevallen, wat fijn dat dat onder en roesje kon. De gebeurtenis is al helemaal niet leuk en gelukkig hoef je die dan ook niet bewust mee te maken. Laat je idd maar goed verwennen op de lounge bank! Girrlie wat vind ik het ontzettend jammer om te horen dat het toch niet zo mocht zijn. Je zult aan het einde van de rit idd wel lek geprikt zijn, kan me alleen maar voorstellen hoe straks je armen eruit zien. Hoe vaak blijven ze je prikken eigenlijk, om de hoeveel dagen? Jan wat vervelend dat je wederom een negatieve test in handen hebt gekregen, er moet toch een keer iemand positief nieuws te vertellen hebben denk je dan. Julia welkom! Nijntje succes met het spuiten en ik hoop dat je met de volgende echo dan wat meer eitjes mag zien! Doom ik duim voor je dat al die eitjes in ieder geval mooi doorgroeien en dat je ook een paar goede straks eruit krijgt. Mimami ik hoop dat je deze keer niet weer een overstimulatie krijgt en dat je deze keer een mooie hoeveelheid krijgt. Heel veel succes wederom met het prikken etc. isher zoals ook alle andere jij ook succes en hopelijk ook goed nieuws aan het einde van de rit. Las dat jij het in je been doet, eigenlijk helemaal niet eens zo raar, je kan het zelfs afwisselen dat je minder blauwe plekken krijgt. Dus ene keer buik andere keer je been. Ster meid hoe is het nu met jou? Zie dat je namelijk al een tijdje niet hebt gereageerd. Ego, ik ben lekker druk op werk geweest en met ons huis vandaar dat ik nu pas weer uitgebreid reageer. We hebben vorig jaar ons nieuwbouw huis opgeleverd gekregen en alleen nog maar van de tuin de bestrating gedaan dus vorige weekend met het beplanten van de tuin begonnen. Verder heb ik het idee dat ik nu alweer ongesteld moet worden, heb namelijk al weer het bekende licht bruine verlies wat ik altijd ongeveer 4 dagen van tevoren heb en dat zou ook ongeveer kloppen met wanneer ik denk dat ik mijn ovulatie heb gehad. Dus helaas het lijkt dat de HSG ook geen wonderen heeft verricht. Over 2 weken eindelijk de afspraak bij de fert arts en dan hoop ik dat we eindelijk duidelijkheid hebben. Vandaag kwam een collega op het werk nog met ik heb een leuk nieuwtje te vertellen, je raad het al zwanger.... Dan denk echt weer jij wel en ik niet grrrr.
Ik zie het voor me boboke, lijkt me wel ff gek als iedereen zo 'ingepakt' om je heen staat. Heerlijk dat je vriend er zo voor je is en het nu (iig lichamelijk) achter de rug is. Fijn wel dat je even helemaal kon uithuilen toch! Knuffel voor jou! Jan10, tjee wat rot! Ook een knuffel van hieruit! Fisher, mss ga ik het ook uitproberen. Kan met gonalf en deca? Dank je voor je prikinstructie 😉 Mooi weer voor de tuin siepie. Wordt t al mooi? Als iemand komt vertellen over een zwangerschap word je weer zo met je neus op de feiten gedrukt hè? Lukt het je om jezelf te blijven? Ik heb het idee dat ik altijd wat geforceerd reageer, alleen al omdat ik denk dat de ander mss wel iets denkt... Waar is je afspraak bij de fertarts voor? Om start te bepalen? Doom, ik ben 37 en krijg ook 150, m'n voorraadje was wel hoger dan normaal bij m'n leeftijd, mss daarom. Succes morgen! Mijn, kunnen er nog eitjes bijkomen? Girliej, tijd dat de waardes sneller zakken! Hoop dat het gauw 0 is.
Ik ben 27. We hebben het helemaal niet over punctie gehad. Kben begonnen met 100ie en sinds 4 dagen 112ie. Ze zijn bang dat ik weer overstimulatie krijg. Ik heb het gevoel dat die cetotride wel erg remmend is. Mijn volgende echo is maandag. Doom8 op welke cyclusdag zit jij?
m676 Eerst was het bij de eerste afspraak al uhm waarschijnlijk meteen IVF en rest overslaan. Toen heeft ze mn laatste operatie verslag gelezen en toen bleken de verklevingen mee te vallen in mn buik (zelf meegelezen klopt ook) Dus eind feb een HSG gehad om te kijken hoe of wat en ging met name om de restfoto. Heb ik zelf stiekem al gezien en dan zie dat het contrast blijft hangen in mn rechter eierstok, links is er geen probleem. Dus ik weet zelf eigenlijk nu nog steeds niet of we meteen voor IVF gaan of dat ze eerst nog andere dingen willen proberen. En eerlijk gezegd zou ik zelf niet zo goed kunnen bedenken wat ze dan nog anders willen proberen maar ik laat me verrassen Tuin gaat er mooi uit zien, heb vaste planten gekocht dus lijkt nu nog niks. Maar dat is geduld hebben, echter moeten ik nog zeker 2/3 beplanten, maar dat is ook niet goedkoop dus in etapes.
Hoi, Ff korte reactie op een vraag.. Ik heb nog 1 cryo, maar verwacht dat die ontdooit. Ga nu meteen door voor t geval hij dit wel doet. Anders in mei weer punctie. Ik spoot ook 125, eerste x 4 eitjes, de laatste x 26, dus verschilt volgens mij ook per poging... Succes allen...
Goedemorgen allemaal, ik zou me ook graag bij jullie aan willen sluiten als het kan? Sommigen van jullie ken ik ook al van een ander topic. Ik start komende woensdagochtend met decapeptyl voor onze eerste ICSI poging met embryoselectie (PGD). Spannend allemaal. 31-3 hebben we een uitgangsecho en daarna moet ik starten met gonal-f, waarschijnlijk 150. Ik lees hier dat mensen ook tijdens de stimulerende fase nog een remmend middel moeten spuiten? Volgens mij is dat bij ons niet zo. Of ik heb het verkeerd begrepen hoor! Ben 29 jr. oud en we zitten bij het AZM.
Zo net de echo gehad. In totaal 11 follikels voor de punctie, 6 zijn er mooi groot. 1 iets minder groot en de rest wat kleiner  de punctie wordt dinsdag! Vandaag en morgen nog prikken en dan zondag om 20.00 uur de ovitrelle spuit gebruiken om de eieren los te laten.. spannend!
Bobo: laat je maar even goed verwennen door je mannetje. Het is toch weer een hele vervelende ingreep, vooral emotioneel gezien! Wel apart zeg van al die extra pakken enzo . Had je de ingreep in NL? M676: lang dat wachten he voordat het echt begint... Jan: ah nee toch, wat ontzettend verdrietig . Sterkte meid! Maar kun je wel direct door voor de cryo? Moet je niet een maandje wachten? Ik moest een maandje wachten, en anderen zelfs nog langer. Fisher: prikken in je been kan ook prima, het is maar wat je prettig vind. Gevoelsmatig leek het me minder pijnlijk in de buik, maar ook daar heb ik vrijwel geen vet om beet te pakken. Voor het prikken had ik liefst een mooi zwembandje gehad . Doom: dat is een mooie score hoor! Voel je ze ook al zitten? De eerste keer had ik er 9 en had toen best wel een 'vol' gevoel op het laatst. Succes me de laatste lootjes! Julia: welkom!! Nijntje: Ik snap dat ze je niet veel wilden geven na de overstimulatie, maar 1 eitje is niet zoveel... Niet om je de hoop op meer eitjes te ontzeggen, maar mij werd verteld dat het aantal namelijk niet gaat groeien na ophoging van de dosis. Misschien dat er eentje bij kan komen, maar veel zal het niet zijn. Ik had vorige keer 4 follikels, zowel bij de eerste als de laatste echo. 4 is ook niet veel, maar ook net niet te weinig. Ik zeg dit omdat ik je wil waarschuwen: zodra de punctie is geweest telt je poging mee voor de verzekering. Als je maar 1 eitje zou hebben is de kans best aanwezig dat het niet tot een terugplaatsing komt, omdat het bevruchtingspercentage gemiddeld lang geen 100% is... Ik zou zuinig met je pogingen zijn, je hebt er maar 3. Stel dat er straks nog steeds maar 1 of 2 follikels zitten, zou ik als ik jou was, zeker gezien je leeftijd, kiezen voor een zogenaamde escape IUI, als dat mogelijk is in je ziekenhuis. Jullie moeten natuurlijk doen wat goed voelt, maar ik wilde het je toch even vertellen, want misschien weet je wel niet dat je het ook kunt afblazen als er te weinig zijn. Ik snap ook wel dat dat heel teleurstellend zou zijn natuurlijk... Ik duim voor je meid, wie weet gebeurt er een wondertje en heb je er toch nog wat meer straks! Y84: ook welkom!! Beschuitje: hoe ist nu met jou meid? De rest: zwaai!! All: vandaag ongesteld geworden. Eindelijk! Heb net al met de poli gebeld en heb de 24e de eerste echo op dag 11. Dus we gaan er maar gewoon voor! De cryo moet eerst ook maar eens fatsoenlijk ontdooien...
Pien, fijn dat je weer ongesteld bent geworden! Voor jou start er nu ook weer een ronde Ik ervaar de prikken tot op heden nog als ontzettend goed. Het prikken gaat me makkelijk af, heb geen last van mijn emoties. Buik staat inderdaad wel op spanning. krijg nu ook last met fietsen over hobbels en zitten waarbij mijn buik in elkaar zit voelt niet prettig. Maar pijn wil ik het absoluut niet noemen.. Nu hard duimen dat de punctie mee valt, zit daar zo enorm tegen op!
Fijn dat het meevalt Doom! Ik had er ook niet zoveel last van. Dat scheelt echt van persoon tot persoon. Maar ook van het aantal eitjes natuurlijk. De punctie viel mij ook beide keren erg mee, dus hopelijk bij jou ook !
In afwachting om te starten: Lusvi - 1e kindje - IVF - Start 25 maart Fisher - 1e kindje - IVF2 - start april? Boboke - 1e kindje - IVF 2 - start april/mei Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Beschuitje - 1e kindje - IVF1 - Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten Ups and downs - 1 kindje - IVF 1 - Mimami - 2e kindje - IVF 1 - Kriti81- 1e kindje - IVF2 - Klaproos - 1e kindje - IVF1 - pauze girlliej -1e kindje - ICSI 2 - wachtend op mk Julia1984 - 1e kindje- IVF1- start april Onderdrukkende fase (lang protocol): M676 - 2e kindje - IVF 1 - 18/2 start pil - eerste echo 10/4 Hellentjhuh - 2e kindje - IVF1 - start spuiten 18/4 Stimulerende fase: Nijntje00 - 1e kindje - IVF1 - echo 7/3 Doom8-- 1e kindje- ICSI 1 - 11/3 2de echo Punctie/terugplaatsing/nod: Ster - 1e kindje - IVF 1 - punctie 17/02 - TP 20/02-NOD 8/3 Enschede007 - 1e kindje - ICSI 1 -punctie 1/3 - tp 4/3 - NOD 17/3 Jan10 - 1e kindje - IVF2 - cryoTP 27/2 - NOD 14/3 Katja77 - 1e kindje - IVF1 - TP 12/3 - TD 27/3 Pien - 1e kindje - IVF 2 - cryo-TP eind maart/begin april Zwanger:
Lieve meiden, jeetje wat wordt het druk hier. Het is bijna niet meer te volgen al die verhalen Julia en Y84 welkom hier Ik lees wel mee maar was even nog niet in staat om te reageren. Ik ga nu een poging wagen. Het was een mooie begrafenis afgelopen week. Zwaar was het wel. Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ben goed bezig om mezelf lekkerder te gaan voelen. Heb al een paar kilootjes verloren en ook een poosje zonder hormonen is gewoon heerlijk. Ik merk nu wederom wat een troep het toch allemaal is. Ik voel me zonder nu veel rustiger en meer ontspannen. We wachten ook nog even met starten voor ivf. Ik wil eerst nog wat afvallen en even genieten van mezelf beter voelen. Die paar maandjes / weken kunnen er nu ook nog wel bij. Doom ik hoop dat de punctie mee zal vallen. Je weet de verhalen zijn verschillend dus het hoeft echt niet heel erg te zijn. Tot nu toe wel positief over het prikken dus. Kan me voorstellen dat je op de fiets wel last krijgt van je buik. Je merkt dan echt dat je buik opgeblazen is he. Pien wat een opluchting voor je dat je weer mag beginnen. Je hebt er wel weer zin in geloof ik he? Ik hoop echt voor je dat het deze keer mag lukken. Jij verdient het hoor. Fisher prikken in mijn been lijkt me veel enger haha..kan je na gaan ieder zo zijn manier. Ik vind mijn buik wel prettig, dan pak ik gewoon een rolletje. Ja ik heb die helaas wel Jan10 *dikke knuffel * Ik baal voor je en leef met je mee... Boboke ik denk natuurlijk ook aan jou meid. *Knuffel*
Sorry ik weet even niet meer van iedereen de verhalen zo uit mijn hoofd hoor.. Groetjes aan de rest allemaal
Nijntje ik sluit me aan bij Pien. Mochten er nu niet zo veel meer groeien dan zou ik ook mijn poging afbreken en de volgende keer toch weer een iets hogere dosering proberen. Natuurlijk baal je daar dan ontzettend van, maar je hebt helaas maar 3 pogingen. Het klopt wel wat je arts zegt dat je het totaal niet kunt vergelijken met een normale cyclus. Bij mij duurde het ook heel lang voor mijn follikels groot genoeg waren (16 dagen stimuleren) Girlliej dikke knuffel meis. Helaas weet ik ik hoe je je voelt. Wel apart dat ze zo vaak bloed prikken bij jou. Hopelijk stopt het bloeden snel. Blijf er niet te lang mee rondlopen. Je kunt altijd nog vragen om een hysteroscopie om te kijken waar het bloeden nog vandaan komt. Na de eerste miskraam heb ik er 7 weken mee gelopen en bleek er nog veel restweefsel te zitten dat ze met een echo niet gezien hebben. Siepie hè bah je hoopt toch op dat ene wonder na zo'n hsg. En dan ook weer zo'n "heuglijke" mededeling Wel leuk dat jullie zo druk zijn met het nieuwe huis/tuin. Ze zouden ook nog iui kunnen voorstellen. Dit hebben ze bij mij ook gedaan ondanks maar 1 eileider. Door mijn endo wel maar 4x keer ipv 6. Y84 welkom! Je neemt trouwens ook een remmer hoor, dat is je decapeptyl Het is ook nogal veel om allemaal te begrijpen zeker als je er helemaal nog niet in thuis bent. Maar... dat komt vanzelf en in die tussentijd gewoon je vragen hier stellen hoor. Lijkt me bij jullie ook nog eens extra spannend op het wachten hoeveel gezonde embryo's er zullen zijn. Doom goed nieuws! Eindelijk dan zover. En die punctie gaat vast goed hoor. Pien jeej eindelijk is je menstruatie er! Wat een mens daar blij mee kan zijn . Het moet gewoon goed gaan met deze mooie 11-cellige. Ik heb de ingreep hier in Nl gehad. We zijn er ook nog niet over uit waar we onze 2de poging gaan doen. We wachten eerst het gesprek met de gyn in Nl op 4 april af en dan besluiten we. Beschuitje wat fijn dat je je steeds beter voelt en ook al een paar kilootjes kwijt bent. Groot gelijk dat je je zelf dan nog even een tijdje hormonenvrij geeft (al zou ik dat zelf niet kunnen ) Enschede hoe gaat t? Kun je de spanning nog houden? Wanneer ga je testen? Hier gaat t goed. Vanochtend alleen ontzettend pijn bij de toiletgang, maar voor de rest gelukkig nergens last van. Ook het bloedverlies is al weg. Ik heb wel echt een luierdagje dus ik heb me lichamelijk ook nog niet getest...
Beschuitje in ieder geval mooi dat de begrafenis je een mooie herinnering kan geven. Heel veel succes met het afvallen en idd moet vast ook lekker zijn om even met andere dingen bezig te zijn en dan weer met frisse moed te kunnen starten! Boboke fijn dat je jezelf in ieder geval goed voelt zeg! En het is mooi weer voor een luierdag Probleem bij mij is dat alles er zit en eigenlijk functioneerd alleen het zaad kan eigenlijk niet bij de mijn eitjes aan de rechter kant. Je kan idd beter gewoon die kant dan niet hebben dan heb je meer kans. Daarom vraag ik me af wat ze gaan bedenken. IUI zou kunnen maar dan alleen als ik ovuleer aan de linker kant, want als het eovuleer aan de rechter heb je er dus niks aan. Bij eileiders die niet werken heb je soms de mazzel dat de rechter de werkende linker pakt. Dus ik laat me gewoon verrassen wat ze gaan bedenken haha IUI zal me in ieder geval niet verbazen en ivf ook niet het kan nog alle kanten op