Dankjulliewel! Het is inmiddels al gepiept. 28 miljoen zwemmers zijn binnen . Het viel wel mee, eendebek was niet echt prettig, maar voor de rest viel het mee. 15 blijven liggen en toen mocht ik weer gaan. Nu kan het grote wachten beginnen....
@Pien gelukkig alles goed gegaan. De eendenbek vond ik ook 't minst prettige. Voor de rest niks van gevoeld. Veel succes in de wachtweken!
@pien, super! en nu maar wachten. 28 miljoen is super goed joh! ik zal voor je duimen @all... ik spuit dus altijd puregon... maar ik spuit het juist wel rond mijn navel... wist niet dat dat niet mocht! oeps.
Jemig hoe kom ik die 2 weken door? Normaal gesproken duurt het bij trouwens geen 2 weken na ei, dus als ik de 2 weken haal zou ik al erg hoopvol gestemd zijn . pfffffffffff en dan er ook nog op vertrouwen dat de inseminatie goed getimed was en vooral niet te laat was... ze gaan er in het ziekenhuis maar helemaal vanuit dat het goed is, dus dan moet ik hun maar op hun woord vertrouwen, want bevestiging krijg je niet... Miranda: tsja zo hoor je nog eens wat he op zo'n formum... maar of het nou erg is om rond je navel te spuiten weet ik ook niet, zou niet weten waarom, maar goed, misschien toch maar wat meer afstand van de navel nemen voortaan, wie weet neem je het dan wel beter op?
Pien, fijn dat het nu achter de rug is. Dat is zeker een mooie score, heeft je mannetje goed gedaan hihi. Wel fijn dat het ziekenhuis waar jullie naar toe gaan zich in jullie stad bevindt. Wij moeten 45 min. rijden en met evt. files en parkeren houden wij rekening met een uur en dat vindt mijn vriend soms best irri! Nu mag je ook 2 weken in spanning afwachten. Voel je nu ook een soort van opluchting? Dat had ik wel zo van: de zwemmertjes zitten op de goede plek en dat gaf me een goed gevoel. Mysteriousgirl, de eerste injectie zette ik ook ongeveer 2-3 cm vanaf mijn navel en toen kreeg ik krampjes (maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik de huid toen nog vast hield). Als je min. 5 cm of zelfs 10 aanhoudt en goed ontspant komt het vast goed. MissMiranda, staat er ook iets in de bijsluiter bij jou hierover dan? Ik had ook een keer een klein blauw plekje (vast een vaatje geraakt) maar die trok wel snel weer weg..
Dit was afgelopen weekend op tv en heb even op youtube gezocht naar een link (helaas verkeerde ondertiteling maar goed...) Documentaire van Courtney Cox, "life before birth" http://www.youtube.com/watch?v=Zxr438kw4vs Pien, lekker luieren vandaag! en dan veeeeeel afleiding zoeken! Ik ben blij dat de zwembaden weer open zijn, goeden tijden weer op tv is.... tja ik hou mezelf niet voor de gek hoor ahumm, het is nu eenmaal zenuwslopend en spookt door je hoofd! Maar je komt er doorheen, hoe dan ook! Knuffel.
Ik spuit altijd rond mijn navel. Zit het meeste spek dus doet het minste pijn! Volgende x dan toch maar een andere plek pakken...
? ik meende net een heel verhaal gestuurd te hebben... Lovely: ja tis zeker fijn om in de buurt van het ziekenhuis te wonen. Met de auto of fiets is ongeveer 15 minuten. Maar zijn nu wel met de auto gegaan, wilde de zaadjes er niet gelijk uithobbelen met de fiets over de klinkers . Voel jij al iets trouwens? Heb jij uberhaupt iets gevoeld van de pregnyl? Ik heb eigenlijk niets bijzonders gevoeld volgens mij... dus stel dat ik straks kwaaltjes krijg, mag ik dan aannemen dat die door mezelf zijn aangemaakt of kan het dan alsnog van de pregnyl komen? M.a.w. kan ik daar dan hoop uitputten (ook al zegt dat ook weer niets) ? Iemand een idee? Leuk filmpje trouwens, zal het een keer verder bekijken. Liefde overwint: ja als ik al wat vet heb, heb ik daar ook nog het meest... maar ja, ik luister toch maar naar de adviezen.
@ Miss Miranda zie onderstaande link http://www.ivfkliniek.nl/ContentSuite/upload/mck/file/IN%20V002_v1%20Pregnyl%20instructie%205000%20IE.pdf Hier zie je juist wel dat er rond de navel (net onder) wordt gespoten. Ik denk dat we er dan vanuit mogen gaan dat het geen probleem is om in de buurt van de navel te spuiten. Misschien kan iemand dit navragen de volgende keer in 't ziekenhuis. @lovely was een erg interessante documentaire! Heb 'm al 2 x gezien en laatst opgenomen. Bijzonder om het hele proces te zien.
@all zie ook onderstaande link http://www.apotheekkennisbank.nl/files/apo2shared/menopur.pdf Hier spuiten ze ook gewoon in de buurt van de navel. Denk dus dat 't niet veel uitmaakt, behalve dan te wisselen van injectieplaats. Ik moet trouwens deze cyclus Utrogestan capsules gaan gebruiken om mijn tweede helft langer te maken. Ben benieuwd!!
Goed uitgezocht Mysteriousgirl. Ik zou ook niet weten waarom het niet zou kunnen... zijn er toch weer een aantal meiden gerust gesteld denk ik . Hadden jullie last van bijwerkingen van de hormonen? Ik denk dat ik al met al wel kan stellen dat het bij mij reuze mee is gevallen. Ook van de pregnyl heb ik niets gemerkt...
Pien, van de pregnyl/ovitrelle heb ik geen last gehad, maar een paar dagen na de IUI kreeg ik wel vage "ongi klachten". Die komen zomaar op en kunnen ook snel weer verminderen tja dat kan natuurlijk door die zwangerschapshormonen komen, want zo snel kan je dat zelf nog niet aanmaken mocht het gelukt zijn...een toiletbezoek vind ik nu wel spannend. Bloedverlies heb ik (nog) niet gehad dus ik ben elke keer nog opgelucht geweest (al kan dat natuurlijk ook een innesteling zijn, maar lang niet iedereen krijgt het). Op tv was iemand aan het huilen en ik zat gewoon lekker mee te janken. De hormonen zullen nog wel aanwezig zijn. Laat even weten als je ook een verandering voelt. Mysgirl, Leuk he? We waren aan het zappen en plots zagen we allemaal guppies in beeld zelfs mijn vriend bleef geïnteresseerd meekijken! Fijn dat je het nog even hebt nagezocht! Good luck met spuiten straks Liefde Overwint, ik hoop dat je nu van het spuiten af bent en dat je lekker zwanger mag zijn Ik duim voor je!
Lovely: hoeveel dagen zit je nu precies na IUI? Spannend he die laatste dagen. De eerste dagen zijn wat dat betreft makkelijker, dan kan je wel wat voelen, maar dat zegt dan nog zo weinig. Ik duim stevig voor je door meid! Maar ik vraag me af omdat ik nu nog niets voel van die pregnyl of dat dan later nog komen kan, lijkt me zo raar...
Thanks Pien Ovitrelle (pregnyl) kan tot tien dagen na toediening de immunologische bepaling van HCG in serum of urine verstoren en zo mogelijk tot een vals positieve zwangerschapstest leiden. Dat zou dan betekenen dat het vandaag de laatste dag is voor mij. Ik zit nu op 9 dagen na IUI en 10 dagen na toediening van Ovitrelle. Ik had na de IUI wat kleine krampjes maar, dat is vrij normaal en komt vaker voor. Ik heb helaas geen agenda bijgehouden wanneer welke klachten begonnen (daar leer ik dan weer van) maar ik weet nog dat het begon met een zeurende pijn en steken en later voelde het alsof ik ongi moest worden. Ik moet zeggen het is wel minder geworden, maar als ik even rustig op de bank ga zitten dan voel ik ze weer. Als ik loop of bezig ben is het vrijwel weg. Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken. Het is allemaal niet zo logisch. Van de Menopur had je alleen diarree klachten of ook buikkrampen/ buikpijn? Ik weet van mezelf dat ik gevoelig ben voor hormonen, ken jij dat ook van jezelf? Misschien dat het nog komt en misschien ook wel niet. Niet iedereen heeft klachten toch? sommige vrouwen weten niet eens dat ze zwanger zijn. Het houdt je wel bezig he? Succes meid ik wens met je mee!
@Pien van de hormonen heb ik tot nu toe helemaal geen last gehad. Ook van de Pregnyl vrij weinig gemerkt. @Lovely vandaag is 't spuiten gelukkig weer goed gegaan. Begint spannend te worden voor jou meid. Ik hoop echt dat je goed nieuws hebt. @liefde overwint jij gaat moren testen toch? Veel succes meid! Hopelijk goed nieuws.
Meiden help... Ik word net wakker en na het afvegen wat licht bloed! Ik heb dinsdag mijn iui gehad drie dagen geleden? Hebben jullie enig idee of het een goed of slecht teken is. Ik maak me zorgen! Sorry heb de rest nog niet bijgelezen... Gister geen tijd gehad..
@beschuitje 3 dagen na de IUI is wel snel voor bloedverlies. Kan 't niet van de IUI zelf zijn? Hopelijk blijft 't daarbij. Anders zou ik 't ziekenhuis bellen. Succes meid!
Beschuitje, nee dat kan nog geenmestruatie zijn lijkt me, maar ook nog geen innesteling. Misschien iets kapot gegaan bij het vrijen? Ik hoop dat het iig niks (negatiefs) betekend. @all; wat gaan jullie snel!? Ik kan het niet bijhouden. Zal straks eens op mn gemakje bijlezen.