Doom fijn dat de punctie mee viel, dat heb je alvast gehad! Je hebt nog een mooi aantal en kan van alles gebeuren als alle vier bevrucht raken dan heb je nog een mooi aantal, ik ging van 11 eicellen naar 8 bruikbare voor icsi en uiteindelijk 5 bevrucht. Maar ken ook dames waarbij er uiteindelijk niets afviel en alles bevrucht raakte! Duim voor je!
Thanks voor je motivatie fisher!! Nog 1 dag wachten, zijn hier ook vrouwen die tarwekiemolie slikken?
Eerste spuit zit erin!!! Ik gebruik geen tarwekiemolie, misschien moet ik dat wel gaan doen? Waar is het goed voor?
Tarwekiem zorgt voor een goede doorbloeding en een dikkere baarmoeder wand. Het kan om deze reden de innesteling bevorderen. Ik slikte het al in onze normale pogingen maar vanwege het slechte sperma had dat natuurlijk geen slagingskans. Heb daarom besloten om het vanaf gisteren weer te slikken ( na punctie) Als je het vanaf moment 1 slikt kan je cyclus wat langer duren en wie weet belemmert dat ook de eigroei wat. Vandaar dat ik er gisteren mee ben begonnen ( is ook vroeg genoeg) .
Fijn dat de eerste spuit erin zit y84! Ik moet trouwens 'S avonds spuiten en niet 'S ochtends. Ik gebruik geen tarwekiemolie, mijn cyclus is super regelmatig en wil die niet mogelijk gaan verlengen door gebruik van tarwekiemolie. Bovendien moet ik straks al aan die utro bolletjes, die bevorderen toch ook al je bms? Aan de andere kant denk ik dat veel mesen zullen denken 'baadt het niet dan schaadt het niet'! Dus kan me wel voorstellen dat mensen het gebruiken. Nog even een vraag; hoe zijn jullie mannen eronder? Die van mij zegt dat ie het zo spannend vindt, maar ondertussen heeft ie zich totaal niet ingelezen en vond ie het ook vreemd dat ik verwachtte dat hij met de echo's meeging! Ik vond dat niet meer dan logisch... Ik moet al die vervelende spuiten, punctie, e.d. en heb geen zin om dan mogelijk slecht nieuws alleen aan te horen. Of overdrijf ik nu? Gaan jullie mannen steeds mee? Ik kan best begrijpen dat je man niet bij iedere poging naar alle echo's mee gaat, maar de eerste keer is toch super spannend?! Dan mag ik toch wel wat steun verwachten! Ik heb heel erg het gevoel dat ik het echt helemaal alleen moet doen, niet fijn!
Doom dat is inderdaad even een tegenvaller, maar als ze alle 4 bevrucht worden is het toch nog een goede score. Girlliej hoe was de uitslag van je bloed? Is het bloeden nu ondertussen al gestopt? Y84 jeej eindelijk begonnen! Ben je nu begonnen met de deca of met stimuleren? Ben even kwijt welk protocol jij volgt Mamamies mannen zijn echt een slag apart . De mijne zei ook dat hij het spannend vond, maar heeft ook niks gelezen en ik moest hem echt alles vertellen hoe t in zijn werk ging. In verband met zijn werk kan hij echt niet alle echo's mee. De belangrijkste natuurlijk wel, punctie zowieso (ook gezien zijn eigen donatie ) en ook de tp. Ik vind t persoonlijk ook niet nodig voor een echo die nog geen 5 minuten duurt. Het kost mij al genoeg uren dus vind t onnodig dat hij die ook moet opnemen.
Mamamies, Als het na je vruchtbare periode gebruikt ( in dit geval na de punctie) dan belemmert het niet je cyclus. Ik denk inderdaad baadt het niet schaadt het niet, is allemaal natuurlijk. ( koop het dan ook alleen bij de tuinen) en er zijn toch heel veel positieve verhalen over. Mijn vriend gaat wel met alles mee, ook omdat hij het wel makkelijk kan regelen met zijn werk. Leest niet alles in zoals ik het lees maar weet wel veel. verder is hij er heel rustig en nuchter onder ( dat zijn wij beide) Vanacht veel last gehad van napijn, gelukkig is het nu aan het afvloeien, fijn want morgen weer werken. Wel nu al een natte kliederboel van onder met die bolletjes, wat word dat vies zeg. ( inlegkruisjes zijn al gekocht hahaha )
@boboke, ik ben gestart met deca, 31-3 heb ik uitgangsecho en daarna starten met stimuleren! @mamamies, jaaaaaa, die mannen. Ze zitten gewoon anders in elkaar! Mijn man is enorm lief en hij staat helemaal achter me. Ook meegaan naar afspraken kan gewoon werktechnisch niet allemaal en dat vind ik ook helemaal niet erg. Hij gaat zoveel mogelijk mee en natuurlijk naar de punctie, want dat moet wel . Maar om een voorbeeldje te geven: we hebben afgesproken dat zowel hij als ik wat extra vitamines slik. Nu ben ik bezig met de pil en sinds vandaag dus ook met prikken. Maar dan moet ik hem dus ook nog eens eraan herinneren om dat pilletje te nemen. ZUCHT. Inlezen doet ie ook niet of ik moet het hem echt geven zo van, lees even mee. Maar hij bedoelt het helemaal niet slecht ofzo, mannen denken daarin gewoon anders volgens mij.
mamamies wat grappig dat je die vraag stelt, net deze week had ik daar even een minder leuk momentje in. Wij zijn al een jaar bezig en alleen bij de punctie en eerste tp is mijn man meegeweest, daarna heb ik alles in mijn eentje gedaan. Behalve toen ik natuurlijk een echo had om te kijken of ik een miskraam had gehad. TP ook in mijn eentje omdat ik naast het ziekenhuis werk en het zonde van zijn tijd vind als hij heen en weer rijdt. Omdat er nu binnenkort weer een punctie aankomt moet ik hem inderdaad zelf eraan helpen herinneren dat hij vitamines gaat slikken en de alcohol laat staan, zijn zaad is slecht en ik vind dat hij dan in die periode ook wel even zijn best mag doen om het beste resultaat te halen, hij doet dat zonder gemopper trouwens. Afgelopen maandag had ik natuurlijk de uitslag mbt de miskramen en dat gaat ook hem aan, vorige week had ik hem er weer aan herinnert en afgelopen zondag avond om 22.15 komen we erachter dat hij niets heeft geregeld met zijn werk en hij ging gewoon echt niet iets anders regelen. Ik merkte dat ik het echt niet leuk vond dus heb rustig en met tranen in mijn ogen gevraagd of hij toch niet met zijn werk wilde regelen, maar hij ging het niet doen, hij vond het lullig om zo laat nog zijn werk te bellen (terwijl ze er vanaf weten en ook gewoon vrienden van ons zijn). Toen zei ik ook "dus je vind het wel prima om mij alleen naar een uitslag te laten gaan die ons allebei aangaat??", dus hij wilde dat ik de afspraak ging verzetten, maarja dat was dus geen optie want de afspraak was om 9u en ik moest ook gelijk de rest van mijn recepten krijgen. Ik heb voor mijn gevoel echt de liefste man die ik kan treffen, maar dit viel mij dus wel heel erg tegen. Heb er geen schreeuwende ruzie om gemaakt, maar wel aangegeven dat ik hem niet begreep dat hij voor zijn werk koos en ik hoop dat hij de volgende keer in zo'n situatie wel gewoon voor mij kiest. Ik zei ook al, je hoeft al niet mee met terugplaatsingen en daar zit iedereen ook altijd met zn tweeen te wachten, toen zei hij natuurlijk dat hij dat wel wil maar dat van mij niet hoeft. Ik bedoelde alleen duidelijk te maken dat hij al niet veel mee hoeft van mij en de momenten waarop ik hem dan wel nodig heb, dat die belangrijk zijn...dus ja mannen blijven mannen en staan er iets verder vanaf, helaas...
Mijn man is niet meegeweest met de echo's. Ik vraag hem alleen mee met de speciale momenten. Dus het gesprek na mn operatie, de afspraak nadat we hoorden dat ik overstimulatie had etc. Die echo's zijn vaak zo gepiept. Meestal heb ik de echo's onder schooltijd, lukt dat niet, dan moet hij bij onze dochter zijn. Helaas hebben wij geen familie in de buurt wonen en in het weekend wil ik geen moeders van klasgenootjes om hulp vragen. Bij de punctie of tp komt indien nodig mijn moeder oppassen. Bij de laatste echo, toen ik eigenlijk te horen wou krijgen dat we pregnyl mochten prikken wou ik hem eigenlijk wel mee hebben. Maar het was een zaterdag en ik zou met een kwartier klaar zijn en wou mn moeder daar niet voor laten komen. Zij moet anderhalf uur rijden voor ze hier is. Mn dochter wil ik er ook niet bij hebben, die weet van niks. Dus manlief bleef thuis, niets aan te doen.
Doom zijn er toch 4 hoop ik dat ze alle 4 ook een mooi resultaat geven. Boboke vervelend dat je er toch nog wat last van hebt gehad, gelukkig dat het nu alweer beter gaat. Mamamies wat een verhaal zeg en dat moet dan inderdaad gewoon een ontsteking zijn geweest anders kan je die verklevingen ook echt niet verklaren. Hopelijk brengt IVF jullie nog een mooi wondertje. Y84 succes met spuiten, gaat vast goed komen! En de rest een zwaai! Wat mijn vriend en ik hebben afgesproken over de ziekenhuis bezoeken als ik wil en denk dat hij mee moet gaat hij mee. Zijn vorige werk was veel flexibeler dan kon hij gewoon thuis werken en dan in zn pauze even heen en weer. Nu moet hij op kantoor zijn dus ook echt tijd vrij nemen, ze doen er niet altijd moeilijk over, maar als hij opgeven moment er vrije dagen voor op moet gaan maken dan vind ik het zonde. Verder heeft hij zich ingelezen voor zover hij wil, stelt wel wat vragen maar volgens mij snapt ie nog niet alles. Ik had gisteren dienst daarom vandaag lekker vrij, was een 24 uurs dienst. En gister ochtend brak mn ongesteldheid pas echt door dat was dus heel goed getimed, niet dus haha.
Mijn vriend is tot nu toe, op 1 keertje na, alle keren meegeweest. We willen samen een kleine en dit is het minste wat hij kan doen. Mee om me te steunen. Overigens hoef ik er niet om te vragen of zeuren, hij wil er zelf ook gewoon graag bij zijn. Ik ben er heel blij mee als ik jullie verhalen zo lees mag ik in mijn handjes knijpen..
mamamies mijn vriend ging de eerste echo mee en tijdens de punctie en tp dat vond ik wel zo fijn die andere echo's stellen niets voor.. doom ik heb het iid geslikt...ik was dus wel eventjes zwanger maar ja of het daaraan lag geen idee hopelijk helpt t bij jouw! fisher mij is verteld dat sperma zich om de 3 maanden ververst en dat je dus 3 maanden van te voren moet beginnen met vitamines dan heb je kans dat het sperma daar beter van word.. je hoort vaak verhalen dat mannen bepaalde vitamines slikte en hierdoor hun sperma verbeterd.. mijn vriend moet van mij nu beginnen met zijn vitamines voor de eventuele volgende keer .. moet alleen nog even uitzoeken welke vitamines goed zijn zoals zink is heel belangrijk en nog een aantal vitamines.. maar goed wie weet werkt t ook als hij het vlak van te voren doet.. Hopelijk binnenkort goede resultaten.. hcg was 14 vandaag dus goed gedaald volgende week woensdag weer.. ik bloed nog steeds maar dat was wel normaal omdat ik nog hcg in me lichaam had zeiden ze...geen idee waarom dat is maar goed ik hoop dat ik snel weet wanneer ik mijn cryo mag gebruiken
Girliej, dat schiet iig een beetje op zo! Hoop dat het bloeden gauw stopt. Ik weet ook niet precies welke vitamines goed zijn voor de man. Mss iemand anders hier? Tarwekiemolie ga ik over nadenken, mijn bsv is altijd dun (in het midden dik en loopt dun uit). Dus als het helpt... Toen we iui voor onze eerste deden ging mijn vriend de eerste keer mee. Daarna alleen als een echo of inseminatie in het weekend viel. Vonden we prima. Echt romantisch is zo'n inseminatie niet. Nu voor de tweede ging hij ook niet mee. De laatste paar keren had ik het daar wat moeilijker mee, maar aan de andere kant wilde ik graag zijn spaarzame vrije dagen gebruiken voor de leuke dingen (dagje uit/weekendje weg oid). Tja, dan is het kiezen. Mijn vriend smste wel altijd net voor en na de afspraak hoe het was gegaan en dan belde ik zodra ik in de gelegenheid was. Nu heb ik aangegeven dat hij met echo's ook niet mee hoeft, maar de eerste kan natuurlijk wel teleurstelling opleveren, mss verander ik nog van mening . Als ik wil gaat hij mee, maar dan moet ik het wel op tijd zeggen. Toch herken ik ook wat jij zegt fisher; werk afzeggen schijnt toch lastiger dan vriendin afzeggen. Vanavond ook de eerste spuit gezet!! Voelde er niets van, was wel meer weerstand door de dikte dan met de gonal f. Moest echt ff duwen. Nu in m'n buik gedaan, maar ga zeker mijn been ook even proberen. Vandaag moest ik het zh even bellen, meteen gevraagd over het meenemen van een spuit. Zolang het buiten niet warmer is dan 25o dan kan het gewoon in je handtas mee. Zoals jij ook zei fisher.
Hihi herkenbaar m676, je bedoeld dat je met deca meer moest doordrukken toch? Vanavond ga ik voor eerst gonal f erbij gebruiken en dat is dan zo lekker dun naaldje, heerlijk! Beter dat je de spuit gewoon mee kan nemen in de handtas!
In afwachting om te starten: Lusvi - 1e kindje - IVF - Start 25 maart Boboke - 1e kindje - IVF 2 - start april/mei Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Beschuitje - 1e kindje - IVF1 - Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten Ups and downs - 1 kindje - IVF 1 - Mimami - 2e kindje - IVF 1 - Kriti81- 1e kindje - IVF2 - Klaproos - 1e kindje - IVF1 - pauze girlliej -1e kindje - ICSI 2 - wachtend op mk Julia1984 - 1e kindje- IVF1- start april ster80 - 1e kindje- 5 cryos over ivf 1- tp eind april Enschede007 - 1e kindje - Jan10 - 1e kindje - Onderdrukkende fase (lang protocol): M676 - 2e kindje - IVF 1 - 19/3 start deca - eerste echo 10/4 Hellentjhuh - 2e kindje - IVF1 - start spuiten 18/4 Fisher - 1e kindje - IVF2 - start deca 15/3 Stimulerende fase: Nijntje00 - 1e kindje - IVF1 - echo 7/3 Punctie/terugplaatsing/nod: Doom8-- 1e kindje- ICSI 1 - Punctie 18/3 Katja77 - 1e kindje - IVF1 - TP 12/3 - TD 27/3 Pien - 1e kindje - IVF 2 - cryo-TP eind maart/begin april Zwanger:
In afwachting om te starten[/B]: [/COLOR]Lusvi - 1e kindje - IVF - Start 25 maart Boboke - 1e kindje - IVF 2 - start april/mei Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Beschuitje - 1e kindje - IVF1 - Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten Ups and downs - 1 kindje - IVF 1 - Mimami - 2e kindje - IVF 1 - Kriti81- 1e kindje - IVF2 - Klaproos - 1e kindje - IVF1 - pauze girlliej -1e kindje - ICSI 2 - wachtend op mk Julia1984 - 1e kindje- IVF1- start april ster80 - 1e kindje- 5 cryos over ivf 1- tp eind april Enschede007 - 1e kindje - Jan10 - 1e kindje - Onderdrukkende fase (lang protocol): M676 - 2e kindje - IVF 1 - 19/3 start deca - eerste echo 10/4 Hellentjhuh - 2e kindje - IVF1 - start spuiten 18/4 Fisher - 1e kindje - IVF2 - start deca 15/3 Y84 - 1e kindje - ICSI-PGD 1 - start deca 19-3 - uitgangsecho 31-3 Stimulerende fase: Nijntje00 - 1e kindje - IVF1 - echo 7/3 Punctie/terugplaatsing/nod: Doom8-- 1e kindje- ICSI 1 - Punctie 18/3 Katja77 - 1e kindje - IVF1 - TP 12/3 - TD 27/3 Pien - 1e kindje - IVF 2 - cryo-TP eind maart/begin april Zwanger:
Fijn meiden dat er weer een hoop meiden gestart zijn, succes allemaal. Girrliej, mijn vriend slikte na onze eerste sperme uitslag zink+ selenium en q10. Daarnaast probeerde we 3 x in de week seks te hebben. Want wij deden het nooit zo vaak.. het kon niet anders als dat het nu beter moest zijn!! Conclusie zaad was nog slechter. Wij hebben het toen 1.5 maand niet gedaan en de laatste 2 weken het weer een beetje opgeknapt. Ook geen vitamine meer en zijn zaad was nu goed bruikbaar voor de icsi! Hoeveel cryos heb jij? Ik ben echt stik zenuwachtig. Heb vreselijk slecht geslapen. Om 9.30 mag ik eindelijk naar het vu bellen.
Succes Doom! Ik duim voor een paar mooie bevruchtingen en een tp! Die krijg je vandaag dan toch? Kan best hoor met 4 eicellen! Ik had ook 2 goede embryo's uit vier. Evenveel als toen ik 6 eicellen (uit 9 follikels) had .