Girllie; fijn dat je hcg nu goed daalt, hopelijk snel geen bloed meer zodat je verder kan. Beschuitje; knijp maar in je handjes ja! 😉 Van mij hoeft hij ook echt niet altijd mee, maar dit is onze eerste ivf, hij weet dat ik het eng vind en je wil tenslotte samen een kind, dan mag ik toch wel verwachten dat hij mee gaat? En niet zo'n botte opmerking dat hij daar geen vrij voor gaat nemen... Dat moet ik toch ook? (Althans nu even niet ik start binnenkort met een nieuwe baan en ben nu dus lekker vrij!) Ik vind het heel knap dat jullie er zo flexibel in zijn! Misschien word ik dat later nog! Doom; kan me voorstellen dat het super spannend is! Ik duim voor je hoor. Hier; zou niet weten wat werkt voor mannen, bij ons ligt het nml alleen aan mij, dus zijn we daar niet mee bezig. VL. zweert er wel bij dat losse boxers het zaad verbeteren! Ego; voel me heel rot, VL. en ik hadden gisteren voor het eerst in onze relatie (5 jaar) echt ruzie. Omdat ik vrij ben nu behandeld hij mij als zijn huishoudster... Haal even dit, stofzuig even, was mijn overhemden etc. en hij doet niks voor S. Hallo het is ook zijn kind, je mag best voor hem zorgen! Het zijn van die kleine dingen (als je voor jezelf een boterham maakt, maak er dan ook 1 voor S), maar ik irriteer me er echt aan! Ik heb hem dan ook erop aangesproken maar dan reageert hij gewoon niet. Gisteren spuugt S ineens zijn hele kamer onder arm kind! Ipv dat VL. even helpt bleef hij gewoon zitten. Dat was echt de druppel! Toen hij uiteindelijk wel kwam helpen was hij alleen maar aan het zeuren. Toen ik zei dat ik het dan wel alleen deed, ben ik dus een dweil gaan pakken om er tijdens het dweilen achter te komen dat VL afwasmiddel op de grond had gegooid... Hoezo echt? Die hele kamer dus 1 zeepbende die ik met doeken op mijn knieën kon opruimen... En vervolgens was meneer boos op mij?! Hij is gaan hardlopen, douchen en naar bed gegaan en wilde niet praten. Ook vanochtend heeft ie me straal genegeerd! Iedereen heeft vast wel eens ruzie, maar praat het uit, loop niet weg! En nu moet ik net vanavond beginnen met spuiten... Zucht! Sorry, moest even m'n verhaal kwijt!
Pien ik heb als het positief is morgen de terug plaatsing. Mamamies vervelend zeg maar geef je volkomen gelijk dat je er wat van heb gezegd wat denkt hij wel niet? Het is volkomen logisch dat jij wat meer in huis doet maar hij maakt daar behoorlijk misbruik van. Hij heeft ook 2 handjes gekregen!! Belangrijk is idd wel om het uit te praten, vermoedelijk weet hij dat hij fout zit en gaat hij daarom het gesprek niet met je aan. Geef hem vanavond een dikke knuffel en opper het dan op. Het is iets kleins wat nu veel te groot word gemaakt. Jullie hebben beide wel andere dingen aan je hiofd.
Doom, wat ontzettend spannend! T is al bijna half 10! Wij hadden overigens hetzelfde met de zaadkwaliteit. Doe je je best, levert het niks op haha. Mamamies, natuurlijk heb je gelijk. Je wil allebei een kind, dus wil je ook steun. Je hebt allebei een kind, dus zorg je samen. Denk wel dat het goed is om te beseffen dat jullie allebei onder stress of druk staan (of hoe je het wil noemen) omdat het niet lukt jullie grootste wens in vervulling te laten gaan. Heb je dat al eens uitgesproken naar elkaar? Kan de lucht wel klaren. Wij waren voor mijn dochter geboren werd bijna uit elkaar door ruzies ed. Bij ons helpt duidelijk aangeven wat we voelen (ook irritaties naar elkaar) en elkaar vaak even laten en niet direct boos terug doen; we reageren nl allebei weleens af op de ander. Laatst sprak ik iemand over ivf. Hij zei: knap dat je nog bij elkaar bent Misschien heb je er wat aan. Mss ook niet. Maar je bent iig niet alleen in je gevoel.
Ik ben dolgelukkig Er is wat bevrucht, hoeveel mocht ze mij niet zeggen want het proces is nog volledig bezig. Maar ik heb morgen om 14.45 uur een terug plaatsing en ben dan " zwanger" nu hopen dat het blijft zitten 
Mamamies, dat is niet echt een leuk verhaal. Zou daar heeeel en heeel slecht tegen kunnen en zoals ik al zei mag ik heel blij zijn met mijn mannetje want hij is heel lief en super attent in het huishouden, ik weet wel zeker dat hij een betere verzorgende vader zou zijn dan ik als mama...daarom heb ik dat akkefietje met die afspraak maar niet laten klappen al deed het van binnen flink pijn. Inderdaad is gewoon rustig praten over hoe jij dingen ervaart en hij nog de beste oplossing, hopelijk is het vanavond allemaal weer koek en ei, succes! Doom, super nieuws!! leuk leuk, altijd spannend deze periode
In afwachting om te starten: Lusvi - 1e kindje - IVF - Start 25 maart Boboke - 1e kindje - IVF 2 - start april/mei Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Beschuitje - 1e kindje - IVF1 - Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten Ups and downs - 1 kindje - IVF 1 - Mimami - 2e kindje - IVF 1 - Kriti81- 1e kindje - IVF2 - Klaproos - 1e kindje - IVF1 - pauze girlliej -1e kindje - ICSI 2 - wachtend op mk Julia1984 - 1e kindje- IVF1- start april ster80 - 1e kindje- 5 cryos over ivf 1- tp eind april Enschede007 - 1e kindje - Jan10 - 1e kindje - Onderdrukkende fase (lang protocol): M676 - 2e kindje - IVF 1 - 19/3 start deca - eerste echo 10/4 Hellentjhuh - 2e kindje - IVF1 - start spuiten 18/4 Y84 - 1e kindje - ICSI-PGD 1 - start deca 19-3 - uitgangsecho 31-3 Stimulerende fase: Nijntje00 - 1e kindje - IVF1 - echo 7/3 Fisher - 1e kindje - IVF2 - start deca 16/3 - echo 24/3 Punctie/terugplaatsing/nod: Doom8- 1e kindje- ICSI 1 - Punctie 18/3 - TP 21/3 Katja77 - 1e kindje - IVF1 - TP 12/3 - TD 27/3 Pien - 1e kindje - IVF 2 - cryo-TP eind maart/begin april Zwanger:
hihi Doom, ik moest wel een beetje grinniken om jouw berichtje, we delen eigenlijk wel heel veel met elkaar he, ik hou er wel van . Haha heb ook al tegen mijn mannetje gezegd dat hij in ieder geval in de gaten moet houden dat aankomende tijd er regelmatig verversing van zaad moet plaatsvinden met of zonder mij, haha! Ben drie weken in het buitenland geweest dus ik denk dat hij toen wat minder actief was, meestal komt het van mij af...
Doom goed nieuws! Is echt zenuwslopend hè dat wachten of er bevruchtingen zijn. Succes morgen Y84 nog even geduld dus voor t echte werk begint. Gaat t goed met spuiten? Mannen zijn er inderdaad volgens mij ook niet zo mee bezig als wij vrouwen. ZP is niet voor niets zo drukbezocht door vrouwen . Het gebeurt ook allemaal in ons lichaam. Fisher ik kan me voorstellen dat je kwaad en teleurgesteld was dat hij die afspraak vergeten was en zijn werk niet wilde verzetten. Nu was het gelukkig goed nieuws, maar anders had je daar toch maar alleen gezeten...Knap dat je er geen ruzie door gekregen hebt. De ergste afspraak waar ik alleen heen ben geweest is toen ik opeens bloedverlies kreeg met ruim 12 weken zwangerschap. Die afspraak was midden op de dag en toen kon hij ook niet mee (ik heb er ook niet op gestaan dat hij mee moest hoor). Helaas was ik dus alleen toen ik de mededeling kreeg dat ons kindje was overleden. Hij is gelukkig toen wel gelijk naar huis gekomen, zodat we dit samen konden verwerken. Maar dat beeld op de echo van ons kindje zonder hartje en geen beweging krijg ik nooit meer uit mijn hoofd. Sindsdien is hij ook bij alle echo van zwangerschap meegegaan. girlliej gelukkig daalt je hcg nu goed. Ik vind wel dat je lang bloedverlies hebt voor die termijn. Krijg je ook nog een keer een echo om te kijken of er geen restweefsel zit? m676 wij denken precies als jullie, liever die spaarzame vrije dagen voor leuke dingen bewaren, want ontspanning is broodnodig in dit proces. Ook voor jou de eerste spuit er weer in. Ik ben benieuwd hoe jij het prikken in je been gaat ervaren. Goed dat je nu duidelijkheid hebt over het meenemen van de spuit, weten wij dat ook weer mocht het een keer voorkomen. Mamamies heerlijk van die mannen die zich bij een ruzie dan ook compleet afsluiten . Je gaat dan echt met een rotgevoel slapen en de volgende dag hangt t nog steeds in de lucht. Probeer er inderdaad rustig over te praten en hij mag zeker wel zijn steentje bijdragen, vooral in de zorg voor jullie kindje! gaat t nu weer beter met je zoontje of is hij nog ziek? Sterkte @ alcohol en vitamines mijn vriend mindert wel met alcohol in de periode voor een punctie en hij neemt alleen de normale vitamines. Nu hoeft hij in mijn ogen ook niet meer te doen aangezien zijn zaad altijd super geweest is (ondanks roken en drinken) In eerste instantie wilde de gyn ook zeggen dat hij beter kon stoppen met roken, omdat dat beter is voor t zaad, maar met de uitslagen die hij had, zei de gyn zelf al dat dit niet echt een motivatie was om te stoppen . Nu moeten jullie niet denken dat hij een kettingroker of alcoholist is hoor, maar hij drinkt graag een drankje in het weekend . Ik drink trouwens ook een wijntje in t weekend. Ego. hier gaat t gelukkig weer goed. Vandaag voor t eerst geen buikpijn meer . Wel nog steeds bruine afscheiding, die mag ook wel verdwijnen wat mij betreft. Om even in de onthullingen te blijven die hier al gedaan zijn , wij zijn al niet meer intiem geweest sinds de 1ste positieve test (25 jan) eerst uit angst voor een miskraam (die uiteindelijk toch wel kwam) en daarna bloed bloed bloed....Dus hopelijk snel een einde aan die bruine drap Zo nu weer genieten van het heerlijke weertje . Maandag weer werken dus neem het er nu nog even van.
Boboke, fijn dat het nu beter gaat en het einde weer in zicht is en het begin van een nieuwe kans dus ook! Hopelijk stopt de bruine afscheiding snel, kan je eindelijk weer bovenop elkaar duiken, hihi wat een stelletje kletskousen zijn we toch
Het is weer koek & ei! Die sufferd was zo zenuwachtig en kon zich geen houding geven en heeft dat even heel fout op mij afgereageerd! Heb gezegd dat ie in het vervolg er gewoon over moet praten en natuurlijk zullen we vast nog wel eens kibbelen en is het geen makkelijk traject, we hebben nou eenmaal al een prachtige zoon waar we voor moeten zorgen en die we niet achter moeten stellen door het traject. Bovendien kiezen we zelf voor het traject, want het hoeft niet, al komt er dan geen 2e kindje! Het is gewoon allemaal nieuw en wennen! Ga om 19u de eerste spuit zetten... Knijp 'm wel een beetje! Ga later even reageren want dat werktecht totaal niet op een iPhone!
Fijn mamamies. En ook goed om j frustratie even van je af te typen! Wel lekker om hier alles kwijt te kunnen! Boboke, herken het helemaal! Daarnaast hebben we een tijd gehad dat we er eigenlijk niets meer aan vonden omdat het steeds verplicht moest. Die dagjes vrij om leuke dingen te doen helpen dan wel 😉 Vreselijk dat je dat nieuws alleen hebt moeten horen. Can tevoren sta je er niet genoeg bij stil hè dat dit kan? Fijn dat het steeds beter gaat! Doom succes morgen!!
spannend doom nog eventjes en je bent ""zwanger"succes voor straks maak je wel een foto van je embryo die laten ze zien op een tv heel leuk om te zien..ik vond het heel bijzonder Bobo haha ik ken het het geen sex meer hebben.. hier ook al heel lang niet vanwege het vervelende bloed en bang zijn dat je een miskraam krijgt.. ik ben sinds gister heel erg gaan bloeden dus hoop dat dit t laatste is en het dan klaar is.. geen idee of ik nog een echo krijg want vorige x zei ze al dat alles er uit moest zijn maar ja ik bloed gewoon verder.. ja mannen kunnen het soms anders beleven als wij vrouwen..gelukkig helpt rustig praten en uitleggen hoe je je voelt vaak goed.. ik mag wel in mijn handjes knijpen met mijn vriend..hij hoeft van mij ook niet mee naar de echo's maar als ik t zou vragen zou die mee gaan.. en hij moest natuurlijk wel mee na onze eerste echo toen ik zwanger was maar die hebben we niet gehaald zijn werk is ook heel begaand zijn baas belt weleens hoe het met mij gaat haha.. De gonal F is echt fijn he ipv de deca hahaa! ik ga nu snel me aankleden en naar het zoontje van me vriendin toe van een maand oud kan ik toch nog een beetje knuffelen met de kleine man
Hoe ist gegaan Doom? Heb je een mooi embryo in je buik? Nu maar lekker broeden he! Hier ist ook herkenbaar: er gebeurt hier ook maar barweinig tussen de lakens... Ben juist blij dat er nog een eisprong in het spel is waardoor ik het af en toe nog min of meer kan afdwingen, want als het aan hem ligt.... komt ook nog bij dat mijn man net weer met de ant-depressiva is begonnen (waar hij 3 maanden mee gestopt is in de hoop dat dat misschien iets veranderen zou aan het resultaat, ook al is zijn zaad verder goed). Dat is echt killing voor het libido en klaarkomen is dan ook nog eens een stuk moeilijker. Allemaal erg demotiverend kan ik je zeggen. Rotspul, maar helaas heeft hij het wel nodig om voor de rest goed te kunnen functioneren, dus je doet er weinig aan. Paar weken terug, na de mislukte IVF hebben we er pas eigenlijk echt van geprofiteerd dat hij even van de medicijnen af was en het zowaar 3 x in 4 dagen gedaan. Maar ja, dat kan ik nu wel weer op mijn buik schrijven...
Terugplaatsing is gebeurd, gelukkig alle 4 de eicellen bevrucht. Een embryo vanaf 7 eicellen noemen ze een top embryo. Die van ons waren 8 en 7 cellig!! Top resultaat! De beste is vandaag bij mij terug geplaatst. Morgen worden de andere 3 nog bekeken om te kijken of ze allemaal de vriezer in kunnen. Hoe ze het nu doen in ieder geval wel. Goed nieuws allemaal! !
Fisher hihi Mamamies gelukkig dat de ruzie weer bijgelegd is. En tja mannen zijn over het algemeen toch iets minder goed om hun gevoel te uiten . Ging t goed met spuiten? Pien ging t niet goed zonder de medicatie? Het leek toch lange tijd goed te gaan? Wel vervelend dat hij er op sexueel gebied zoveel bijwerkingen van heeft. Doom super nieuws! Broedse Katja hoe gaat t bij jou? Al spanningen voor t testen? Ben je inmiddels weer een beetje jezelf geworden nu het spuiten voorbij is? Hoe gaat t met alle andere meiden?
Bobo: tsja zo'n 3 weken terug begon hij zich toch beduidend minder te voelen en rond kerst had hij ook al een paar mindere dagen. Hij wilde het alleen niet te lang aankijken, omdat hij dat een paar jaar terug al een keer heeft gedaan. De ellende met die medicijnen is ook dat als je er (weer) aan begint je klachten de eerste paar weken 2 x zo erg worden als dat ze al waren. Dus hoe verder je 'afgezakt' bent hoe erger het wordt als je start met die medicatie. Hij heeft zijn klachten, die op zich nog wel redelijk meevielen in mijn beleving, niet lang willen aankijken en is dus direct weer gestart. Zelf vind ik het heel lastig, want ik begrijp het gewoon niet. Ik voel niet wat hij voelt en kan me er ook heel moeilijk in verplaatsen. Maar ja, ik moet hem er wel in steunen, anders ben ik ook een echtgenote van niets . Maar het frustreert mij zeker wel dat ons bedleven zo beroerd is... Maar goed, er zijn ergere dingen he. Hoe is het nu met jou? Ben je lichamelijk weer opgeknapt? Hoop dat je het nu wel gehad hebt met die ellende zeg! Al wat zicht op het vervolg? Katja: ja ik ben ook wel benieuwd, volgens mij is het bijna testtijd .
Hoi dames, even snel want moet zo weg! Doom wat goed dat ze alle 4 bevrucht zijn! Hopelijk kunnen de andere 3 de vriezer in! Succes met wachten! Girllie hoop dat het nu echt bijna klaar is. Lekker geknuffeld met de kleine man van je vriendin? Gisteren de eerste spuit gezet. Ging op zich prima, maar jemig wat is die vloeistof naar... Dat bijt echt vreselijk! Hebben jullie dat ook? Zie nu al op tegen vanavond!