Ik haal bij de deca ook altijd het lucht eruit, zo was het mij geleerd, bij Gonal F zit er niet echt lucht in dus daarbij doe ik het niet. Net echo gehad en tja het zegt toch nog niet veel want ik weet dat er in drie dagen tijd nog een hoop kan veranderen. Links doet niet echt mee dat was de vorige keer ook al zo, daar zag ze twee grote rond de 10mm en 8 kleinere, en rechts zaten 6 grote rond de 12-10mm en nog iets van 6 kleine..Ik denk dat de opbrengst dit keer lager zal zijn dan de vorige keer, maar er kan nog van alles gebeuren. Vanmiddag word ik terug gebeld en dan hoor ik wanneer ik weer moet terug komen.
Hee Fisher, Dat klinkt toch best goed!! Zijn er toch aardig wat als ik het zo hoor!! Hopelijk zet het allemaal goed door . Wanneer moet je weer terug?
Vorige keer had ik volgens had ik de vorige keer iets van 8 follikels links en 12 rechts, waar uiteindelijk 11 eicellen uit waren gekomen, 8 daarvan waren goed genoeg voor ICSI en uiteindelijk 5 bevrucht, dus de afvalrace was best hoog vond ik..al zijn 5 embryo's natuurlijk ook al super goed! Alleen tja ben ik van die 5 nog niet blijvend zwanger geworden dus heb het liefst een dozijn voorraad, haha
Hey meiden, Ben net terug uit het zkh. Vandaag de uitslag gehad van het 2e spermaonderzoek, de resultaten hieruit waren nagenoeg hetzelfde. Wij gaan nu dus voor icsi en kunnen volgende week al terecht voor intake en prikinstructies! Gaat nu opeen wel heel snel maar ik vind het prima, laat maar komen!
Fisher, kan ik me indenken. Ik wil ook een hele grote voorraad straks! Dat er zoveel af kunnen vallen had ik me voor ik me bij dit forum aansloot niet gerealiseerd! Tebbie, iig zekerheid nu. En fijn dat het snel gaat. Na de prikinstructie mag je vaak al snel beginnen. Succes!
Je ziet hoe enorm het verschilt he. Ik had van de 11 follikels maar 4 eitjes maar wel allemaal bevrucht en top kwaliteit. . Spannend allemaal hoor!
Fisher: klinkt als een goede score tot nu toe hoor! Maar wat Doom ook zegt: je kunt er heel weinig van zeggen. De een heeft veel follikels, maar weinig eitjes. De ander heeft veel eitjes, maar weer weinig bevruchtingen. Ik had de eerste keer 9 follikels en uiteindelijk 2 goede embryo's, maar ik had met 4 follikels precies dezelfde score. Ik had dat van te voren ook niet verwacht hoor, maar het is dus eigenlijk behoorlijk onvoorspelbaar tot aan de dag van terugplaatsing. Tebbie: jammer dat het nodig is, maar nu weet je wel waar je aan toe bent. ICSI biedt goede kansen, zeker als er bij jou niets mis is. All: vandaag echo gehad. Er zat al een follikel van 15 mm dus woensdag nog een keer en dan waarschijnlijk wel de pregnyl. En dan 5 dagen later als alles goed gaat de terugplaatsing. Wordt toch wel weer spannend hoor!
ik vind het altijd maar gek dat al die ziekenhuizen wat anders zeggen ik moest de lucht er ook niet uitspuiten maar ga t volgende keer toch nog eens vragen als dat minder pijnlijk is
Ik hoefde bij decapeptyl het lucht er trouwens niet uit te spuiten. Heb dat wel een keer gedaan, gewoon om te proberen, maar qua pijn maakte het niet uit hoor, dus daarvoor hoef je het niet doen . Decapeptyl is gewoon rottig spuitje, vooral omdat ie zo stomp is. Die naalden van de menopur zijn veel scherper en daardoor minder pijnlijk.
Ik begrijp echt niet dat jullie de vloeistof als pijnlijk ervaren? Ik vond alleen na de gonal f de naald van de deca vervelender. Maar ik spoot het ook echt mega extreem langzaam in.. Doen jullie het plekje ook helemaal reinigen met alcohol? Misschien komt het daar door ik deed helemaal niets. ..
Doom ik denk dat het ook kan verschillen want ik hebnu zelfs ook nog dat de ene keer pijnlijker is dan de andere keer omdat je dan misschien net in iets verkeerds prikt ofzo, nu al een paar keer gehad maar bij eerste poging had ik dat zelden en ook die branderigheid was amper aanwezig...
Misschien met hoeveelheid vet te maken? Ik heb overgewicht en pak een rolletje dichtbij mijn navel. Ervaring was dat de naald daar het prettigst was..
Ik heb het zkh even gebeld. Waarschijnlijk moet mijn lichaam wennen aan de hormonen, gisteren viel het branden al mee en de rode plek was snel weg. Verder is mijn weerstand ver te zoeken... Had het al continu koud sinds het starten met de decapeptyl, maar ben nu ook snotverkouden en heb overal spierpijn. Het kan allemaal, maar ik moest het wel in de gaten houden en ipv alleen foliumzuur heeft de arts me nu aangeraden om een speciaal supplement voor (aanstaande) zwangere vrouwen te gaan gebruiken, omdat daar vitaminen inzitten die helpen me je weerstand. Heb net bij de Etos VSM Puur Mama gehaald. Ik hou me maar voor dat ik het allemaal voor een goed doel doe en ik heb verder geen pijn ofzo, dus het is allemaal te doen zo! Zal later weer reageren!
Mamamies, wel vervelend dat je er zo'n last van hebt! Hier doet de deca soms gemeen pijn en soms helemaal niet. Het vloeistof doet zelden pijn. Ik prik zo vanuit de koelkast. Ik heb ook al een keer een ader geraakt, toen kwam er toch een flink bel bloed uit, maar dat schijnt geen kwaad te kunnen. Ook doet het soms juist pijn als het naaldje er al uit is. Hier overigens ook wel een aardig spekje op mn buik... O en hier maak ik ook niet eerst het plekje schoon. In het ziekenhuis vertelden ze dat het niet hoeft. Vandaag zit ik op dag 5 van mn cyclus. Ik heb vanmorgen een echo gehad en mag vanavond weer gonal f prikken. Deze keer maar 100 eenheden ipv 150 eenheden. Ik vind het zelf wel wat weinig, maar ze willen duidelijk voorkomen dat ik weer eindig met veelste veel eitjes. Zondag mn eerste echo, zal mij benieuwen of het genoeg is.
n afwachting om te starten: Lusvi - 1e kindje - IVF - Start 25 maart Boboke - 1e kindje - IVF 2 - start april/mei Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Beschuitje - 1e kindje - IVF1 - Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten Ups and downs - 1 kindje - IVF 1 - Kriti81- 1e kindje - IVF2 - Klaproos - 1e kindje - IVF1 - pauze girlliej -1e kindje - ICSI 2 - wachtend op mk Julia1984 - 1e kindje- IVF1- start april ster80 - 1e kindje- 5 cryos over ivf 1- tp eind april Enschede007 - 1e kindje - Jan10 - 1e kindje - Onderdrukkende fase (lang protocol): M676 - 2e kindje - IVF 1 - 19/3 start deca - eerste echo 10/4 Hellentjhuh - 2e kindje - IVF1 - start spuiten 18/4 Y84 - 1e kindje - ICSI-PGD 1 - start deca 19-3 - uitgangsecho 31-3 Stimulerende fase: Nijntje00 - 1e kindje - IVF1 - echo 7/3 Fisher - 1e kindje - IVF2 - start deca 16/3 - echo 24/3 Mimami - 2e kindje - IVF 1 - start gonal-f 25/3 - echo 30/3 Punctie/terugplaatsing/nod: Doom8- 1e kindje- ICSI 1 - Punctie 18/3 - TP 21/3 Katja77 - 1e kindje - IVF1 - TP 12/3 - TD 27/3 Pien - 1e kindje - IVF 2 - cryo-TP eind maart/begin april Zwanger:
Chips alle kleurtjes weg... Opnieuw: In afwachting om te starten: Lusvi - 1e kindje - IVF - Start 25 maart Boboke - 1e kindje - IVF 2 - start april/mei Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Beschuitje - 1e kindje - IVF1 - Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten Ups and downs - 1 kindje - IVF 1 - Kriti81- 1e kindje - IVF2 - Klaproos - 1e kindje - IVF1 - pauze girlliej -1e kindje - ICSI 2 - wachtend op mk Julia1984 - 1e kindje- IVF1- start april ster80 - 1e kindje- 5 cryos over ivf 1- tp eind april Enschede007 - 1e kindje - Jan10 - 1e kindje - Onderdrukkende fase (lang protocol): M676 - 2e kindje - IVF 1 - 19/3 start deca - eerste echo 10/4 Hellentjhuh - 2e kindje - IVF1 - start spuiten 18/4 Y84 - 1e kindje - ICSI-PGD 1 - start deca 19-3 - uitgangsecho 31-3 Stimulerende fase: Nijntje00 - 1e kindje - IVF1 - echo 7/3 Fisher - 1e kindje - IVF2 - start deca 16/3 - echo 24/3 Mimami - 2e kindje - IVF 1 - start gonal-f 25/3 - echo 30/3 Punctie/terugplaatsing/nod: Doom8- 1e kindje- ICSI 1 - Punctie 18/3 - TP 21/3 Katja77 - 1e kindje - IVF1 - TP 12/3 - TD 27/3 Pien - 1e kindje - IVF 2 - cryo-TP eind maart/begin april Zwanger:
Hoi kreeg vandaag overzicht v mijn zorgverzekering en moet nu utrogestan, progynova zelf betalen. Hebben jullie dat ook? Gr.
In afwachting om te starten: Lusvi - 1e kindje - IVF - Start 25 maart Boboke - 1e kindje - IVF 2 - start april/mei Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 - Beschuitje - 1e kindje - IVF1 - Tebbie27 - 1e kindje - ICSI - intake + prikinstructies 3 april Ups and downs - 1 kindje - IVF 1 - Kriti81- 1e kindje - IVF2 - Klaproos - 1e kindje - IVF1 - pauze girlliej -1e kindje - ICSI 2 - wachtend op mk Julia1984 - 1e kindje- IVF1- start april ster80 - 1e kindje- 5 cryos over ivf 1- tp eind april Enschede007 - 1e kindje - Jan10 - 1e kindje - Onderdrukkende fase (lang protocol): M676 - 2e kindje - IVF 1 - 19/3 start deca - eerste echo 10/4 Hellentjhuh - 2e kindje - IVF1 - start spuiten 18/4 Y84 - 1e kindje - ICSI-PGD 1 - start deca 19-3 - uitgangsecho 31-3 Stimulerende fase: Nijntje00 - 1e kindje - IVF1 - echo 7/3 Fisher - 1e kindje - IVF2 - start deca 16/3 - echo 24/3 Mimami - 2e kindje - IVF 1 - start gonal-f 25/3 - echo 30/3 Punctie/terugplaatsing/nod: Doom8- 1e kindje- ICSI 1 - Punctie 18/3 - TP 21/3 Katja77 - 1e kindje - IVF1 - TP 12/3 - TD 27/3 Pien - 1e kindje - IVF 2 - cryo-TP eind maart/begin april Zwanger:[/QUOTE]
Ik heb tot nu toe niets hoeven betalen, al kreeg ik wel de kosten te zien van de behandelingen van vorig jaar, jeepie wat een doekoe zeg! Ben blij dat we het vergoed krijgen. Daarnaast gebruik ik niet de medicatie die je opnoemt...