Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    @Katja77: testdatum vandaag he!!! En?

2. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Spannend katja! Laat je het ons weten?

Bij mij is er alweer een weekje voorbij, wat gaat het gelukkig snel!

3. Lusvi

Lusvi Bekend lid

Oct 16, 2012
    570
    19
    18
    Nu eindelijk de tijd om te reageren. Ben nogal ondersteboven van alles. Dinsdag de intake gehad..

Ik moet 3 april beginnen met Decapeptyl.. En dan op 9 april de pil laten staan. Als ik dan ongi word, moet ik contact opnemen met het ziekenhuis. Ik heb Ovitrelle, Gonal en Decapeptyl injecties. En vaginale pillen (waar ik ook voor moest bijbetalen, 12 euro voor 150 pillen, zag t hier ergens voorbij komen)

Volgende week beginnen we dus. Mijn man gaat mij spuiten, aangezien ik dit zelf echt niet kan. Heb ervaring met voorgaande injecties..

Ik voel me een beetje verdoofd op het moment. Weet niet bij wie ik steun kan zoeken, aangezien mijn familie amper naar me omkijkt. Dit word wel een emo berichtje, sorry daarvoor. Dit is de enige plek waar ik het nu over mijn IVF-gebeuren kan hebben..

4. Lusvi

Lusvi Bekend lid

Oct 16, 2012
    570
    19
    18
    In afwachting om te starten:

Boboke - 1e kindje - IVF 2 - start april/mei
    Siepie85 - 1e kindje - IVF 1 -
    Beschuitje - 1e kindje - IVF1 -
    Tebbie27 - 1e kindje - IVF/ICSI -- 2e spermaonderzoek afwachten
    Ups and downs - 1 kindje - IVF 1 -
    Kriti81- 1e kindje - IVF2 -
    Klaproos - 1e kindje - IVF1 - pauze
    girlliej -1e kindje - ICSI 2 - wachtend op mk
    Julia1984 - 1e kindje- IVF1- start april
    ster80 - 1e kindje- 5 cryos over ivf 1- tp eind april
    Enschede007 - 1e kindje -
    Jan10 - 1e kindje -

Onderdrukkende fase (lang protocol):

M676 - 2e kindje - IVF 1 - 19/3 start deca - eerste echo 10/4
    Hellentjhuh - 2e kindje - IVF1 - start spuiten 18/4
    Y84 - 1e kindje - ICSI-PGD 1 - start deca 19-3 - uitgangsecho 31-3
    Lusvi - 1e kindje - IVF - Start 3 april Decapeptyl

Stimulerende fase:

Nijntje00 - 1e kindje - IVF1 - echo 7/3
    Fisher - 1e kindje - IVF2 - start deca 16/3 - echo 24/3
    Mimami - 2e kindje - IVF 1 - start gonal-f 25/3 - echo 30/3

Punctie/terugplaatsing/nod:

Doom8- 1e kindje- ICSI 1 - Punctie 18/3 - TP 21/3
    Katja77 - 1e kindje - IVF1 - TP 12/3 - TD 27/3
    Pien - 1e kindje - IVF 2 - cryo-TP eind maart/begin april

Zwanger:

5. Mamamies

Mamamies Actief lid

Jul 15, 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    Lusvi; begrijp heel goed hoe jij je voelt. Ik was ook helemaal van slag en alles ging ineens ook best wel snel. Mijn familie laat het ene moment niks horen en het andere moment bemoeien ze zich met alles. Had afgelopen week nog een aanvaring met schoonmoeder waarin in heb geroepen dat niemand begrijpt hoe ik me voel en hoe ik ermee om moet gaan (ivm werk) tenzij ze in hetzelfde schuitje zitten. Zo niet, hou dan lekker je goedbedoelde adviezen voor je. Lucht hier je hart maar lekker, niemand geeft hier ongevraagd advies en soms is een luisterend oor of een verhaal van iemand anders kunnen soms zo fijn zijn.

Bobo; ik weet nog niet wanneer ik met de gonal start. Hoop 3 april, dan heb ik de echo.

Katja; hoop echt dat je een positieve test hebt en het allemaal goed gaat. Kom maar door met wat positief nieuws!

Hier; ga zo naar mijn schoonzusje die ieder moment kan bevallen. We waren zo graag 'samen' zwanger geweest, maar helaas. Ik gun het haar enorm, dus heb er nu niet zo veel moeite mee. Vrees wel dat ik het moeilijker krijg als de baby er is. Ben nu ook zo emo-koe door die hormonen!

6. Fisher

Fisher Bekend lid

May 18, 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lusvi, opeens gaat het dan echt allemaal gebeuren he? Snap dat je even eraan moet wennen, gelukkig kan je hier terecht!

Vanmorgen was er niet heel veel bij gegroeid, reden dat ik 100 moest spuiten was vanwege mn oestrogeen waarde, het gekke is dat ik nu helemaal geen gonal meer moet spuiten vanavond en dat ik morgen WEER moet komen voor een echo om 8u, jemig heb geen ene ochtend lekker op bed kunnen liggen, t gaat zo anders dan de vorige keer, voelt een soort niet goed ofzo. Blijkbaar is er iets met mijn oestrogeen waarde waardoor ik niet meer mag spuiten (wel deca). Pff baal dat mn week zo loopt :(

7. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Spannend luvsi!! Ook dat je je vriend laat spuiten, hij voelt natuurlijk niet wat jij voelt. Bij mij ging dat niet omdat ik ook avonddiensten werk.

Fisher wat waardeloos meid zo stel je ook je vakantie niet voor !

8. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Doom: eerste weekje weer voorbij, nou die tweede nog, die is het moeilijkst ;).

Lusvi: gooi het er maar even uit hoor, daar zijn we voor! Jammer dat je weinig aan je familie hebt... Ik heb wel een fijne familie, maar aan de andere kant: wie het niet meemaakt, weet niet hoe het voelt, en dan nog kun je dus soms ongelukkige opmerkingen/adviezen krijgen. Succes meid!

Fisher: jeetje ja ik kan me best voorstellen dat je hier van baalt! Je hele vakantie naar de gallemiezen... Mag je best even over klagen! Maar een slecht gevoel over de poging hoeft nog geen slechte resultaten op te leveren hoor. De ene IVF behandeling is gewoon de andere niet. Dat is ook wat ik heb ervaren. De tweede keer was ik ook erg teleurgesteld tot aan de terugplaatsing. Veel minder follikels dus het leek me kansloos, maar achteraf was het resultaat toch hetzelfde als met IVF 1. Je kunt gewoon niet voorspellen hoe het gaat lopen. Ik dacht bij nummer 2 ook: oh ik weet wel hoe het loopt, dus ik hoef me nu niet zo druk te maken. Nou mooi wel dus ;).

All: gisteren was follikel groot genoeg, dus mocht gisteravond de pregnyl zetten. Als de cryo goed ontdooit mag ik maandagmiddag voor de terugplaatsing! Dat hoor ik dan ook pas op de maandag zelf, dus dat wordt weer zenuwslopend. Ga wel gewoon aan het werk. Vorige keer dat we een cryo zouden krijgen had ik vrij en toen ze belden met het slechte nieuws was ik zooo verdrietig. Er was zogenaamd maar 10% kans dat het niet goed zou ontdooien, dus de teleurstelling was erg groot. Maar ja, we zien wel, ik hoop er maar het beste van!

9. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Pien ik ga vreselijk hard voor je duimen, spannend!!

10. Fisher

Fisher Bekend lid

May 18, 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar hoe je het omschrijft Pien, ik merk nu idd dat het er duidelijk verschil in zit..vorige keer was het een onwijze afvalrace, misschien valt dat nu wel weer mee...nou ik denk dat ik uiterlijk dinsdag meer weet..en ik duim voor je!!

Doom hoe is het met jou?

11. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik voel me goed, dinsdag avond enorme steken 5 min lang ik dacht toen echt zou dit nou de innesteling zijn?

Zere boobs ook nog aanwezig nu beginnen ook mijn schijven gevoelig te worden.
    Kan mijn buik stuk minder in houden en soms een soort buikspier gevoel?

Heel gek allemaal en verwijt het maar nog steeds aan de medicijnen ( roept ze voorzichtig)

12. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Doom, ik hoop zo voor je dat het goede tekenen zijn!!

Lusvi, blijven spuien hoor. Het moet er wel uit, dan maar gewoon hier. Wij weten hoe het is, vele anderen niet!

Fisher, Terecht dat je baalt. Wat een onzekere tijd voor ons allemaal hè? En je weet ook niet precies wat ze waarom doen en wat het oplevert! Maar zoals pien zegt, een slecht gevoel is geen reëel gevoel, het kan iedere keer anders zijn (heb ik hier wel geleerd)

Spannend pien! Wat zit er veel tijd tussen pregnyl en tp?

Mamamies, en? Al tante?

Katja, heb je al getest?

13. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Doom: klinkt op zich goed :). Ik heb nooit kwaaltjes en ook nog nooit goed resultaat gehad, dus ik ben al op voorhand altijd jaloers op al die klachtjes ;).

M676: valt mee hoor. Ei springt morgenochtend ergens, dat is 40 uur na de pregnyl. De cryo is ingevroren op dag 3, dus 3 dagen na eisprong wordt deze teruggeplaatst en dat is dan maandag ;).

14. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Pien, logisch inderdaad! Had er niet aan gedacht dat een cryo ook al enkele dagen is! Mag je ook zelf nog proberen met follikel dat springt eigenlijk?

15. Mamamies

Mamamies Actief lid

Jul 15, 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    M676; nee nog geen tante! Schoonzus vind het af en toe ook heel moeilijk (voor mij) omdat zij veel heeft gewerkt met ivf patiënten dus begrijpt wat voor traject het is. Wel fijn dat ik af en toe in 'real life' mijn hart kan luchten, maar wil haar er ook niet mee 'lastigvallen' zo vlak voor haar bevalling! Heb even een goede gezonde maaltijd gemaakt zodat ze er helemaal klaar voor is! 😉 het zal me benieuwen! Hoop dat we hier ook allemaal (snel) een positieve vibe op gang kunnen brengen, zou mooi zijn.

16. Nijntje00

Nijntje00 Lid

Jun 26, 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, hoe is het hier?
    Ik voel helaas mijn menstruatie opkomen (krampjes), dat was dan mijn zesde iui. Ik denk dat ik in het weekend ga menstrueren en weer zal starten met ivf. Ik moet dit keer 112.5ie prikken ipv 100ie. Ik heb er deze keer eerlijk gezegd totaal geen zin in, maar ik vecht mezelf er gewoon door. Kheb nog nooit twee pogingen achter elkaar gedaan. Meestal laat ik er een maand tussen zodat mijn lichaam kan rusten.

17. Nijntje00

Nijntje00 Lid

Jun 26, 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er nog meer die deze dagen starten? Vind het wel leuk om met anderen te vergelijken. :)

18. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    Hee nijntjeoo,

Wat enorm balen zeg!! En kan me voorstellen dat je je ook echt bij elkaar moet rapen dit keer pffffff. Ik begin waarschijnlijk komende dinsdag met stimuleren. Gaan we dan een beetje gelijk op? Er zijn hier nog twee meiden die komende week beginnen met stimuleren :)!!!

19. Fisher

Fisher Bekend lid

May 18, 2013
    598
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doom ik hoop voor je dat het goeie tekenen zijn maar laat je niet gek maken..ik dacht ook elke keer iets te voelen en dan was het niets. Uiteindelijk weet ik nu wel hoe ik mij voel als ik zwanger ben.

Zondag om 9:45 gaat het gebeuren! Vanavond om 20:50 de pregnyl zetten, ik ben benieuwd! Hoefde sinds gisteren al geen gonal meer te spuiten dat had te maken met mijn oestrogeen waarde wat blijkbaar hoog is en ze bang zijn voor overstimulatie. Moet zeggen dat mn lichaam wel een stuk relaxter aanvoelt, vorige keer kon ik rond deze tijd amper lopen en nu gaat het prima! Dus beter zo dan de vorige keer...nijntje en y84 spannend hoor dat het gaat beginnnen! Ik ben benieuwd, en daarnaast wel balen dat het niet is gelukt Nijntje... Mag je wel in 1x door? Ik dacht dat je lichaam altijd even tot rust moet komen.

20. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    #3960 Doom8, Mar 28, 2014
    Last edited: Mar 28, 2014
    Hee fisher, ik maak mij ook zeker niet gek.. heb jullie allemaal stuk voor stuk met treurig bericht voorbij zien komen. Ik geloof er niet zo in, in 1 keer raak.

We zien het wel! Maar omdat pien het vroeg..
    Hebben jullie eerder getest? Ik lees veel bericht dat het 2 weken na de punctie al kan?

Share This Page