Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik snap je gevoelens wel reallove, maar we zijn heel blij voor je!

vandaag heb ik weer een fm gehad op cd17... nog steeds niks te zien! allemaal kleine eitjes en 1 gekke
    die was 13 mm in de lengte, maar verder plat... leek wel een rupsje... gek!

ik moet doorgaan met 100 eh tot donderdag... dan terugkomen en als der dan nog niks is moet ik weer provera en dan de volgende ronde met 100 eh puregon starten

pff ik baal!

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankjewel reallove, jij lekker genieten van je zwangerschap meid :)!

Balen miranda :(, hopelijk donderdag toch nog voldoende groei! Kan me voorstellen dat het erg frustrerend is... Jullie hebben nog geen IUI gehad toch?

3. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Hoi Lieve dames,

Ik lees ook even mee met deze topic, want wij gaan in september beginnen met onze eerste IUI.

@ Reallove, wat gaaf dat je zo spontaan zwanger bent geworden, dat lijkt zo onwerkelijk als je al 2 jaar bezig bent en dan eindelijk IUI zou doen en dan ben gewoon zwanger! Super leuk verhaal om te lezen. Ik wens je veel succes met je zwangerschap en dat alles naar wens mag verlopen!!

@ Pien15, veel succes met jullie IUI. Ik moet nog 3 weken wachten op mijn ongi en dan mag ik op cd3 beginnen met spuiten.

Leuk dat dit een topic is waar iedereen elkaar op de hoogte kan houden van de ervaringen, dat geeft toch een goed gevoel.

4. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    @ Miranda: Ik hoop dat je follikel groeit. Ik heb zelf ook net een Provera kuur achter de rug, dat wachten om weer opnieuw te beginnen duurt zo lang dan he? erg vervelend voor je. Hopen dat het lukt nu!

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hallo meiden, mag ik met jullie meekletsen?
    Wij zijn al twee jaar aan het proberen om zwanger te worden en tot op heden niet gelukt. HSG onderzoek gehad, was goed, sperma onderzoek, was goed. Soms zou ik wel willen dat er wel wat gevonden was, want nu het allemaal goed is heb je erg het gevoel van waarom wil het nou niet gewoon lukken?
    Vandaag informatie gekregen over iui en ik kan direct deze maand starten als we willen. Heb de Clomid pilletjes al in huis en ook de prikspullen ( alleen de spuit nog niet, die krijg ik bij controle van de eitjes) Ik ben nu alweer vergeten wanneer ik wat moet beginnen, wat een informatie krijg je he? Gelukkig een duidelijke brief en folder gekregen met telefoonnummer dat ik moet bellen als mijn menstruatie begint.
    Vinden jullie het gezellig als ik af en toe mee klets?
    Hebben jullie ook op je werk al laten weten dat je met iui begint en dus wel regelmatig even weg moet? Ik sta voor de klas op een basisschool ,dat is wel lastig hoor, om dan steeds vrij te krijgen.

6. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    #26 Mysteriousgirl, 13 aug 2012
    Laatst bewerkt: 13 aug 2012
    Hallo meiden,
    Ik klets ook graag mee.
    Wij zijn sinds 2 jaar bezig om zwanger te worden.
    Alle onderzoeken die gedaan zijn, waren goed incl. HSG.
    Wij moesten nog 6 maanden zelf klussen, maar 't wachten duurde een eeuwigheid en zijn we dus naar 't ziekenhuis geweest en mogen we dus nu meteen beginnen (na 5 maanden).

Wij beginnen binnenkort ook met onze eerste IUI.
    Morgen krijgen we de prik-instructie.
    Zie er wel tegenop, maar we hebben er op dit moment alles voor over om onze wens in vervulling te laten gaan. Als alles verloopt volgens schema dan begin ik zondag met de Menopur injecties.
    Wat is 't toch moeilijk :(
    Heel veel succes aan alle meiden die bezig zijn met IUI.

7. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Hallo Beschuitje,

Natuurlijk, kom er bij! Hoe meer, hoe leuker en beter toch? Ook ik heb een HSG gehad en beide eileiders waren open. Ik kan me voorstellen dat je liever hebt dat ze iets vinden, dan dat je in onzekerheid blijft. Maar soms is er gewoon geen reden en kan een beetje stress al een oorzaak zijn bij wijze van....

Ik vind het nu ook welleens tijd dat het bij ons gaat lukken. Hopen op een goed jaar en dat de eerste IUI mag lukken!

Ik krijg pas instructies over de hormonen en spuiten etc. als ik op cd 3 zit, dat doen ze nu nog niet. Ze plannen dan een dubbele afspraak in. Dit is ook wel zo fijn want nu hoef ik nog niet te bedenken wat ik wanneer moet doen.

Ik praat er verder niet zoveel over, alleen met een paar goede vriendinnen en af en toe met mijn ouders. Meestal vertel ik alles achteraf, maar dat komt ook door mijn verleden waardoor ik minder ben gaan communiceren, al komt het nu weer meer op gang.

Op het werk, ja dat is persoonlijk. Ik weet niet of je full-time werkt, maar dan is het idd. wel lastig. Je kan een paar goede collega's misschien in vertrouwen nemen en om een gunst vragen of overleg plegen om dingen te combineren.

We houden elkaar op de hoogte hier!

8. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @reallove gefeliciteerd met je zwangerschap. Dat geeft me weer hoop.
    Geniet er maar van!

9. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Hoi Mysteriousgirl,

Leuk om ook jouw ervaringen te lezen! Ik wens jou ook veel succes. Het lijkt erop dat we allemaal een spannende tijd tegemoet gaan, leuk om de ervaringen te lezen en te delen~!

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hallo nieuwe dames,

gezellig dat jullie ook mee kletsen...
    ik hoop dat we allemaal snel zwanger mogen zijn! :)

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ah het wordt hier gezellig, zo samen in hetzelfde schuitje ;).
    En volgens mij ook veel van die 'onbegrepen' gevallen...
    Ik had een ander topic over IUI geopend over of dat zinvol is. Denk dat ik hier maar mooi verder klets, wel zo handig :).

Ik vind het ook nog al wat hoor om het op het werk te vertellen, maar ben bang dat ik er niet onderuit kan komen. Ik werk op een kantoor in een ruimte met 6 werkplekken, aangezien ik er 4 dagen per week zit en 's ochtends vroeg begin en eind v/d middag pas weer weg ga, valt het toch op als ik ineens om 10 uur ofzo kom aankakken . Gelukkig ben ik wel flexibel in mijn werktijden en heb ik tot nu toe al mijn ziekenhuisonderzoekjes in de baas z'n tijd mogen doen. Lijkt met behoorlijk lastig als je in het onderwijs zit! Dan moet er natuurlijk wel altijd vervanging zijn...

Vandaag heb ik collega nr. 1 van ons aankomende traject verteld. De rest is op vakantie of had een dagje vrij. We zaten toch al in de 'hormonen sferen' te kletsen dat ik een mooi bruggetje vond om het maar te vertellen. Viel best mee. En natuurlijk vond ze het spannend voor me en was er begrip. Misschien dat ik dus ook wel aan iedereen apart een keer vertel, dan moet ik misschien wat vaker, maar dan heb ik niet gelijk de aandacht van de 'hele' club (zal toch 5 collega's moeten inlichten uiteindelijk). Maar goed, dit heb ik alvast maar gehad...

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Bedankt voor je bericht. Ik werk inderdaad fulltime dus best lastig. Een aantal collega's incl de directeur weet er inmiddels van, maar ik zie veel vragende gezichten als ik eerder weg ga of zelfs onder schooltijd. Das lastig. Misschien moet ik er maar een mailtje uitgooien heel summier dat ik daarom af en toe weg moet...

13. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Het is inderdaad lastig om dit op 't werk te vertellen.
    Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om dit aan mijn manager te vertellen en een paar directe collega's. Gelukkig kan ik 1x per week thuiswerken en plan (voor zover mogelijk) vaak de afspraken op die dag. Zo hoeven overige collega's hier niets van af te weten.
    Ik had het liever niet willen vertellen, maarja het voelt wel beter dat je geen smoesjes hoeft te bedenken.
    Het lijkt me ook moeilijk wanneer je op een school werkt.
    Wat een gedoe ook allemaal, maar we moeten ons doel niet vergeten.

Ik laat 't weten wanneer ik morgenochtend de prik-instructie heb gehad. Heb echt helemaal niks met naalden, maar gelukkig wilt mijn mannetje mij hierbij helpen.

Welterusten dames!

14. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Beschuitje ik zou 't alleen aan collega's vertellen met wie ik veel contact heb, danwel op werkgebied of persoonlijk vlak. Niet iedereen hoeft 't te weten. Het is toch heel persoonlijk. Laat ze maar denken wat ze willen.

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @beschuitje: zoals mysteriousgirl het beschrijft zou ik het ook doen, maar misschien dat dat in het onderwijs wat moeilijker gaat, omdat al je collega's het misschien zal 'opvallen'. Op een groot kantoor waar ik werk, valt het alleen die mensen op waar ik direct in de buurt zit. Op een school(tje) is dat misschien wel anders... Maar je moet doen wat goed voelt en als je het niet aan iedereen wilt vertellen doe je het gewoon niet. Je ziet vanzelf wel of je vragen krijgt, en misschien valt dat wel reuze mee. Mensen zijn wel nieuwsgierig, maar op de man af vragen waar je heen gaat, doen de meesten toch ook weer niet ;).

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik denk dat ik het ook niet direct aan iedereen vertel. Er zijn nu al een paar naaste goede collega's die het weten en natuurlijk mijn directeur. Afgelopen schooljaar waren er al vragende ogen en vond ik het al vrij lastig dus ik ben bang dat als ik echt met iui start het alleen maar lastiger zal zijn. Maar jullie hebben gelijk hoor het is helemaal niet nodig om iedereen op de hoogte te stellen en het is zeker iets prive. Ik ben iemand die altijd op het werk is en ook nooit iets laat afweten, daarom gaat het opvallen, ook de collega's waar ik minder mee heb. Ze laten denken wat ze denken vind ik zelf moeilijk haha maar ik ga het wel proberen. Lukt het me echt niet dan zie ik wel weer.

17. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Beschuitje gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.

18. HF5

HF5 Lid

7 aug 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Wij zijn ook gestart met eerste IUI 1-8-12. Heb nu al heel klein beetje bloedverlies, test gisteren (kon niet wachten natuurlijk was ook negatief), dus nu op naar de 2de keer. Heb deze maand vrij, maar 1 september begin ik op een nieuwe werkplek. Ik werk fulltime, dus als het de 2de IUI (zal ergens laatste week van aug zijn waarschijnlijk) niet lukt, en die kans is natuurlijk heel reëel, ga ik het moeten zeggen op mijn werk. Omdat ik ver ga werken en IUI gebeurt in ziekenhuis bij ons in de buurt, ga ik echt wel veel later op het werk zijn. Dus ik ga het niet kunnen verzwijgen denk ik, al vind ik het wel heel lastig omdat zo onmiddellijk te zeggen. Ik heb arbeidsvoorwaarden gesprek 21-8 maar dan wil ik nog niets zeggen. Heb dan nog mijn 2de poging, en ik hoop stiekem nog heel erg dat het dan lukt en dat ik uiteindelijk niets moet zeggen.

Sorry voor mijn lang verhaal, maar moest even van mijn hart.

Veel groetjes en jullie ook heel veel succes allemaal!

19. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @HF5 Leuk dat je mee komt kletsen.
    Jammer dat deze poging waarschijnlijk niet is gelukt :(
    Veel sterkte tijdens de vervelende dagen en succes alvast met de volgende poging.

Ik ben vanochtend voor de prik-instructie geweest. Was erg nerveus, maar 't viel mee. Nu nog op mezelf :eek: als ik straks mag beginnen. Scary!!

20. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik werk zelf in de zorg, met onregelmatige werktijden... 24 uur per week...

op mijn werk weet mijn teamleidster er van, en die helpt me ook heel goed en heeft veel begrip, dus als ik er eens tussen uit moet ofzo regelt zij dat dat kan...

verder weten 4 collega's het, kan ik af en toe mijn ei kwijt...

de andere 35/40 collega weten het dus niet...
    soms als ik eerder weg ga ofzo, of iemand vraagt me voor extra te werken of een dienst te ruilen, tja dan merk je gewoon dat ze denken waar gaat ze nou weer heen...
    maar ik wil het niet aan iedereen vertellen, want dan krijg je dat iedereen je steeds vraagt enzo... en daar heb ik geen behoefte aan. ik vind het traject zo al pittig genoeg...

enne pien, wij hebben inderdaad nog geen iui gehad... ik kijk er naar uit dat het zover is.

Deel Deze Pagina