We hebben nog niet gevreeën dus dat kan het ook niet zijn... Mijn buik voelt een beetje weeïg alsof de ongesteldheid eraan zit te komen. Ik kijk het nog even aan en anders bel ik voor de zekerheid. Het is heel weinig hoor maar ik zag het gisteravond ook al.. Maak me gewoon zorgen wat het betekend...
beschuitje: kan misschien ook wel ff een kleine hormonale schommeling o.i.d. zijn. Je hebt allerlei hormonen aan je lijf toegevoegd en wie weet is je buik daar iet wat van slag van. Zou me er niet te veel zorgen over maken nog. Komt omdat ik zelf erg bekend ben met tussentijdsbloedverlies, heel vaak heeft het niets te betekenen en kan het geen kwaad. En misschien heb je wel toch wel een hele vroege innestelling? Ik zou het even afwachten. Lovely: spannend meid, duurt niet lang meer! Wie weet zijn het toch kwaaltjes van een vroege zwangerschap . Hoop het zo voor je! En ik weet dat kwaaltjes op zichzelf ook niets zeggen hoor . De ene voelt het al heel vroeg en de ander een hele zwangerschap niets, dus ja . We zullen moeten afwachten he. Ik had idd alleen die ene dag last van diarree, voor de rest viel het reuze mee. Mijn darmen zijn wel vaker van slag ook bij de menstruatie, dus in dat opzicht ben ik wel gevoelig voor hormonen denk ik. Mysteriousgirl: fijn dat het spuiten weer goed is gegaan
We mogen haast wel een lijstje maken o.i.d. van wie wanneer wat heeft en NOD, want ik vind het moeilijk bij te houden . Liefde overwint jij kan vandaag testen? Duim duim duim!!
Over bloedverlies gesproken... ik had het net ook beschuitje, bij afvegen. Voor mij zeker te vroeg voor een innestelling, maar denk dat het gewoon een soort van inwendige reactie is op alles wat er met je lijf gebeurt nu...
Pien, een lijstje, dat is briljant! Zoiets? (probeerde al een tabelletje maar dat kan blijkbaar niet) En dan aanvullen, copy/paste? Zuuske: 2e IUI op ?, NOD 26-9, Follikelmeting;7-9, cyclusdag;11, medicatie; gonalF
Zo ik heb even een beetje van achter naar voor terug gebladerd. Oe, iemand testen vandaag!!! Spannend! Succes Liefde. Beschuitje, weet dat het moeilijk kan zijn maar probeer je niet te druk te maken, het zal vast oke zijn. Myst grl, wat een geluk dat je de hormonen niet merkt, of iig geen last hebt ervan. Had ik de vorige keer ook niet. Deze ronde heb ik allerlei lichamelijke klachten maar dat kunnen net zo goed griepsverschijnselen zijn Lovely, inderdaad sommige vrouwen hebben helemaal geen hormonale klachten in hun zw. Denk dat wij allemaal na heel dit gedoe daar ook best recht op hebben J Owja , ik spuit altijd aan de rechterkant van mijn buik, gewoon omdat ik rechts ben dan is dat makkelijker. Heb ook weleens blauwe plekjes maar dat schijnt er bij te horen. Maar ik zweer bij liggend op je rug spuiten, dan voel ik er bijna niks van. Ik doe het dan gewoon op gevoel, zonder te kijken, haha. Ga trouwens die docu nog ff kijken, lijkt interessant. Pien succes met het wachten. Daar zijn helaas geen tips voor. Wel keiveel zwemmertjes! Ik heb straks follikelmeting. Ben benieuwd, heb veel buikpijn gehad afgelopen dagen dus hoop dat dat betekend dat er iets moois aan het groeien is. Ik schat zo in dat we dinsdag iui zullen hebben ,aar het is natuurlijk even afwachten. Tot later, ladies!
Zuuske: 2e IUI op ?, NOD 26-9, Follikelmeting:7-9, cyclusdag:11, medicatie: gonalF Pien: 1e IUI op 6-9, NOD 20-9, medicatie: menopur 75 eh + pregnyl 5000 eh
Super Zuuske van het lijstje! Heb het lijstje aangevuld (en ietsje aangepast als ik zo vrij mag zijn ) Iedereen die wil mag het lijstje aanvullen Zuuske: succes met je follikelmeting! Ben benieuwd, misschien ook wel meerdere eitjes . Hoeveel had je de vorige keer trouwens?
Mysteriousgirl, thanx ik ben blij dat het spuiten goed ging! Nu heb je er vast ook weer wat meer vertrouwen in! Heb je het nu wel naast je navel gedaan? Ik dacht nog je kan ook met de klok mee spuiten ( ene dag 12 uur, dan 3 uur, 6 uur, en 9 uur, als hulpmiddel zeg maar) of denk ik nu weer te ver hihi. Beschuitje, he wat vervelend. Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt hoor, helemaal als je het niet van jezelf kent. Na de IUI had je ook een beetje bloedervlies vertelde je, kan het zijn dat dit nog een nabloeding is van de behandeling? wat Pien ook zegt, er gebeurd zoveel met je lichaam, plus dat iedereen er weer anders op reageert dat is zo irri en het brengt je van de wijs. Houd contact en praat erover, komt vast goed! Pien, ja ik denk ook dat dit komt door al die hormonale schommelingen. Officieel zouden de (toegediende) hormonen nu uit mijn lichaam moeten zijn, maar vanmorgens gelijk na het opstaan kreeg ik weer ongi krampen en voelt nu als spierpijn (in de baarmoeder). Misschien ben ik te gespannen (onbewust) dat kan ook nog! Er gebeurd bij jou dus ook iets omdat je ietsjes bloedverlies hebt...Ik hoop dat de super troepen zijn doel hebben bereikt bij jou en dat dittum is! ik denk en duim met je mee hoor! Oh en goed idee van het schema! Ik zal ook ff mijn gegevens toevoegen. Zuuske, succes ik hoop dat er iets moois aan het groeien is en dat je idd. snel die IUI hebt! Groepsknuffel en heel veel liefs en suc6!
Zuuske: 2e IUI op ?, NOD 26-9, Follikelmeting:7-9, cyclusdag:11, medicatie: gonalF Pien: 1e IUI op 6-9, NOD 20-9, medicatie: menopur 75 eh + pregnyl 5000 eh Lovely: IUI 28-08 op cd 12 NOD 12-09 medicatie: Menopur 75 IE + Ovitrelle
Pien, prima hoor, je aanpassing! Ik ben niet zo moeilijk. Ik heb het trouwens hieronder aangevuld met iui datum en meteen ons op volgorde van NOD data gezet. Haha Follikelmetingis weer gebeurd. Net als de vorige keer 1 netjes ontwikkeld eiblaasje. Ik vraag me af waar ik die spuiten voor aan het zetten ben want dat heb ik volgens mij eigenlijk altijd. Maar ja het is die "onbegrepen" niet vervulde kinderwens he? Arts zei nog; Ben je altijd zo vroeg? Ik; Ik ben altijd precies hetzelfde. had zelf al berekend dat dinsdag de IUI zou moeten zijn en ja hoor; dinsdag it is! Zondagavond pregnyl spuiten. De arts zei dat de meesten dit wat vinden prikken. Ik had vorige keer een vervanger..ovitrelle..niks van gemerkt. Jullie ervaring met pregnyl? (heb er geen schrik voor hoor, een wesp prikt ook en je wenkbrauwen epileren is ook niet fijn, haha) Lovely: IUI 28-08 op cd 12 NOD 12-09 medicatie: Menopur 75 IE + Ovitrelle Pien: 1e IUI op 6-9, NOD 20-9, medicatie: menopur 75 eh + pregnyl 5000 eh Zuuske: 2e IUI op 11-9, NOD 26-9, medicatie: gonalF+ pregnyl
@beschuitje, he meid wat vervelend.. innestelling is nog te vroeg... en ongi lijkt me ook niet een optie... ik had de laatste keer ook bloedverlies en dat was ook geen ongi of innesteliing. de verpleegkundige zei dat het een ''hormonale uitspatting'' kon zijn, een reactie van je lichaam op al die hormonen die we erin pompen is het erg doorgezet, en is het vloeibaar helder bloed? @liefde overwint, mocht je vandaag testen? en en en ?? @zuuske, dus een goed eitje?! top... zondag pregnyl en disndag iui. meid wat ga jij snel zeg duim voor je hoor! Lovely: IUI 28-08 op cd 12 NOD 12-09 medicatie: Menopur 75 IE + Ovitrelle Pien: 1e IUI op 6-9, NOD 20-9, medicatie: menopur 75 eh + pregnyl 5000 eh Zuuske: 2e IUI op 11-9, NOD 26-9, medicatie: gonalF+ pregnyl MissMiranda: 1e IUI: datum nog onbekend Medicatie: in de volgende ronde puregon 100 eh + pregnyl nu eerst Provera om een ongi op te wekken.
Vandaag getest. Witter dan wit. In geen velde of wegen een 2e streepje te zien. We wachten de menstruatie af. Wel bij de gyn geweest. Moet stoppen met clomid en pregnyl. En starten met gonal-f en ovitrelle. Iemand hier ervaring mee? Zijn voor gevulde pennen.
Fijn meiden dit lijstje! Er handig . @liefde overwint: och jeetje, balen meid ! Sterkte en heel veel succes met de volgende ronde! Waarom moet je nu stoppen met de clomid? Zoals je in ons kersverse lijstje kunt zien heeft zuuske ervaring met gonal-f en ook ovitrelle (ik heb er zelf ook pregnyl staan i.p.v. een of andere duitse variant). @zuuske: nou op zich wel fijn dat je steeds hetzelfde reageert, lekker stabiel . Maar nu natuurlijk wel een keer met een ander resultaat, positief om precies te zijn! @Lovely: nou.... ik vermoed dat we binnenkort bij jou wel eens een roze wolk zien verschijnen . Ik duim voor je! @miranda: al iets van een ongi te bekennen? @all: nou moe ik verlies toch best wat bloed... echt helder rood bloed en heb kramperig/zeurderig gevoel in buik, wat volgens mij echt niet alleen van de bruine bonen van gisteren komt . Nou ben ik wel wat gewend hoor. Bloedverlies rond eisprong is voor mij geen onbekend fenomeen. Maar meestal is het nog voor de eisprong, niet erna, dus ik hoop toch wel dat mijn eisprong vandaag of gisteren is geweest... Maar misschien komt het ook wel van de eisprong op zich, 't zijn er dit keer toch minstens 2 die gesprongen zijn dus wie weet reageert mijn lijf er nogal heftig op? Probeer me er maar niet druk om te maken. Kan er niets tegen doen... Heb wel regelmatig van artsen gehoord dat bloedverlies geen kwaad kan voor de zwemmertjes, die zwemmen er vrolijk doorheen als het goed is . Eh hoe zit 't met het lijstje: moet je die nu altijd onder je berichtje kopieeren of alleen als er iets verandert?
hoi meiden, bedankt voor al jullie lieve reacties. Hier is het bloedverlies bij twee veegjes gebleven en nu is het weer weg. Het zou kunnen zijn dat het inderdaad een reactie van mijn lichaam is, maar het kan ook een zeer vroeg innesteling zijn. Geduld dus... Ik heb op google gekeken en zie wisselende dagen van de innesteling trouwens. De ene site schrijft tussen drie en 7 dagen en de ander heeft het over tien dagen. Heb momenteel heeeeeeeeel veel last van stemmingswisselingen. Voel me erg narrig elke keer. Helemaal niet leuk, ik wil het niet maar het is wel zo. Dit weekeind maar eens even rustig aan doen, lijkt me beter.
Zuuske, spannend!! ja je gaat je lichaam wel beter aanvoelen he na een tijdje...Hoe groot is je follikel? Die vraag over waarom spuiten als er maar 1 follikel groeit? IUI met hormonen geeft een betere kans omdat je dan wat zekerder bent van een goede eisprong en het heeft ook nog weleens een positief effect op de kwaliteit van je eitje en het baarmoederslijmvlies. Dat de rijping meestal sneller gaat zie ik wel als een voordeel (geen 17 dagen wachten op een eisprong maar 12 of 13 dat scheelt weer). Ik lees ook welleens dat mensen alleen de pregnyl hoeven spuiten. Nog bedankt voor je spuittips, ik doe het bijna idem dito alleen lig ik op mijn zij! Liefde Overwint, damn jammer meid, je zit nu toch op dag 13 na IUI, kan het toch zijn dat het hCG pas na dag 14-15-16 > te zien is? Heb je het ook laten testen in het ziekenhuis? of alleen met een eigen test. Ik hoop voor je dat het toch raak is en mocht het niet gelukt zijn dan wens ik je veel moed voor de volgende ronde. Ik vind de Ovitrelle spuit wel fijn omdat, die vanzelf leegloopt onder de huid in 10 seconden. Instellen en op een knopje drukken zeg maar..ik weet niet hoe pregnyl werkt, is dat ook een automatische pen? Pien thanks meid wat klinkt dat leuk; die roze wolk ik hoop het voor ons allemaal! Bruine bonen he das toevallig die hebben wij gisteren ook gehad met o.a. uitjes, nu een mega gasophoping in mijn darmen erbij (even weer aan de sab simplex, kan er bijna een abonnement op nemen). Ik denk ff met je mee, maar dat zou natuurlijk kunnen, je had nu wel 2 follikels en die 3e die nog wel 15 mm was die verdwijnt toch ook? Als je normaal last hebt van een bloeding rond je eisprong dat zou het heel goed mogelijk zijn dat er nu 2/3x zoveel bloed vrijkomt. Oei spannend he? Ze zeggen dat een eisprong (of bevruchting) lichte krampjes in de eierstokken kunnen geven. Ik denk dat je dan mooi op tijd was/bent. Moeilijk he die timing van de eisprong, voel je een bevruchting of niet, voel je een innesteling, al die vragen, signalen en wachten in onzekerheid. Gelukkig slaan we ons er hier samen doorheen! Beschuitje, fijn dat het daarbij gebleven is. Kunnen die stemmingswisselingen ook komen omdat het hormonen spuiten stopt? een soort van afkick symptoom? dat vroeg ik me af, ik merkte het ook een beetje terwijl ik tijdens het spuiten er geen last had. Ik wens je een goed en rustig weekend meid! @ all dinsdag een spannende dag voor sommige van ons, Mysteriousgirl heeft dan haar 1e follikelmeting, Zuuske haar IUI en ik mag testen jeeetje spannend allemaal. Ook een spannende tijd voor de dames in de wachtrij! Succes allemaal en een fijn weekend! Zet en op @ alle eitjes en zwemmertjes! Zullen de ons schema 1x per dag herhalen in dit topic? en diegene die een wijziging heeft mag het nieuwe schema altijd tussendoor plaatsen. Wat vinden jullie? ideetjes? Jeeee weer een heel verhaal
Beschuitje: fijn dat het weer weg is... wel lastig die stemmingswisselingen . Je kan jezelf dan echt in de weg zitten he, tenminste zo ervaar ik dat dan wel. Lovely: bedankt voor het meedenken . 't klinkt op zich wel logisch ja, maar toch spookt het nu door mijn hoofd dat het allemaal niet goed gaat... de kramp die ik er bij heb, vind ik ook niet echt opbeurend... en 't bloedverlies wordt nog steeds niet minder . En om het slechte gevoel compleet te maken: heb net 2 paracetamol geslikt, omdat we zo uit eten gaan omdat we 5 jaar getrouwd zijn en ik die buikpijn kwijt wil, en ik zit nu al met een schuldgevoel hierover, omdat ik bang ben dat ik de hele bevruchting met die paracetamol zit te verprutsen... sjeetje ik had me deze mooie dag anders voorgesteld. Wil zo graag blij zijn, maar zit me alleen maar weer zorgen te maken.... Heb behoefte aan een wijntje, maar ook dat is natuurlijk een slecht plan, dus dat laat ik dan toch maar Zooooooo dat moest ik ff kwijt.... Fijn weekend allemaal!!
Goed plan . Ik mis nog wat namen in ons lijstje... beschuitje, liefde overwint, mysterious girl, miracle, catootje... en iedereen die ik nog vergeten ben of zich nog aansluit: doen jullie ook mee met het lijstje? Zou leuk zijn , maar hoeft natuurlijk niet . Lovely: IUI 28-08 op cd 12 NOD 12-09 medicatie: Menopur 75 IE + Ovitrelle Pien: 1e IUI op 6-9, NOD 20-9, medicatie: menopur 75 eh + pregnyl 5000 eh Zuuske: 2e IUI op 11-9, NOD 26-9, medicatie: gonalF+ pregnyl MissMiranda: 1e IUI: datum nog onbekend Medicatie: in de volgende ronde puregon 100 eh + pregnyl nu eerst Provera om een ongi op te wekken.
Hoi dames, Hierbij mijn toevoeging Zal later bijlezen en reageren. Lovely: IUI 28-08 op cd 12 NOD 12-09 medicatie: Menopur 75 IE + Ovitrelle Pien: 1e IUI op 6-9, NOD 20-9, medicatie: menopur 75 eh + pregnyl 5000 eh Zuuske: 2e IUI op 11-9, NOD 26-9, medicatie: gonalF+ pregnyl MissMiranda: 1e IUI: datum nog onbekend Medicatie: in de volgende ronde puregon 100 eh + pregnyl nu eerst Provera om een ongi op te wekken. Mysterious Girl: 2e IUI: datum nog onbekend Medicatie: Menopur 75 eh, Pregnyl 5000 eh & vanaf deze ronde ook Utrogestan voor een betere tweede helft.
Voor mij is 3e iui: 25-8 cd: 13 Nod: 7-9 Medicatie voorheen 100 mg clomid 5000 eh.pregnyl. Volgende ronde medicatie: 50 gonal-f + ovitrelle.