@beschuitje, kan me voorstellen dat het ook wel even rustig is om eens even niet bezig te zijn met hormonen etc. en om wat rust te hebben. Ik vond dat na mijn tweede MA ook zo fijn, even niet proberen, even bijkomen. Al blijft het dubbel voelen omdat je ook weer verder wilt. In mei gaan jullie starten he? Spannend dan ook weer! @m676, het is inderdaad zo 10 april! Maar kan me wel voorstellen dat je graag een startecho had gehad, al weet je nog niet veel meer, je hebt in ieder geval een beetje extra info he? Ik meen dat jij gisteravond de eerste gonal-f hebt gezet? Was het goed gegaan? Jij had ook 150eh he? @mamamies, ja het is puur een uitgangsecho dus om te kijken hoeveel eiblaasjes er klaar liggen voor het stimuleren. In het AZM bepalen ze pas na de uitgangsecho met hoeveel eh je moet gaan stimuleren. Was bij mij dus 150. Heel veel meer weet je dan nog niet hoor, dus het zegt lang niet alles!! Jij hebt morgen een echo toch? Spannend!! @jan10, wat enorm balen zeg... Ik zou ook heel erg teleurgesteld zijn, is niet meer dan logisch... Knuffel!!! @fisher, succes met de tp vandaag! Hoe laat heb je em? Was ik al maar zover!! Wat betreft de tarwekiemolie, ik heb het gekocht bij een natuurwinkel, een flesje. Je mag het niet verhitten, ik doe een lepeltje door de yoghurt 's ochtends. Het is niet zo lekker, maar wel te doen. Volgens mij bestaan er ook capsules trouwens, maar ik heb dus gewoon in een flesje. @boboke, yessss weer een ovulatie, wat fijn meid! Mijn duimen draaien alweer . @nijntje00, ja drie maal is scheepsrecht, nu zouden ze toch wel de juiste dosering moeten hebben gekozen voor je? Hoe merkte je eigenlijk de vorige keer dat je overstimulatie had? Was dat al na een paar dagen of hoe ging dat? Ben benieuwd omdat ik nu ook voor het eerst gonal-f gebruik... @siepie85, ik heb ook ovulatietestjes gebruikt, vond het zelf heel fijn en was er daardoor juist minder mee bezig. ML wilde liever niet weten wanneer ze positief waren maar was wel altijd in de stemming, dus ook prima . @doom8, heb je nog eens een testje gedaan of wacht je nog een paar dagen? Wat een super resultaat he? Heb je nog andere dingen gedaan of gelaten of alleen de tarwekiemolie. Wil de sleutel tot succes wel weten !!! Ego, hier de derde dag gonal-f gebruikt, gaat prima. Voel wel af en toe wat steekjes op de plek van de eierstokken. Hadden jullie dat ook? En heb wat meer afscheiding dan anders; dat heb ik normaal ook al ik richting eisprong ga. Hopen dat er wat groeit!
Fisher ik heb de tarwekiemolie van de tuinen, deze 1 maal daags slikken. Vanaf punctie, dit zorgt voor betere doorbloeding in baarmoeder en grotere kans op innesteling. Ik heb bewust gekozen voor de tuinen omdat ik geloof dat daar het concentraat het hoogst is.. Ik heb vandaag nog een testje gedaan, deze is donkerder als maandag. Ben gewoon echt zwanger. Ik heb tot vandaag mijn sport gelaten voor wat het is, ik stap eindelijk na 4 weken vandaag weer op mijn paard!
Ook al ben al twee keer zwanger geweest, ga vanmiddag toch even op jacht naar tarwekiemolie Vanmorgen een 7 cellige embryo type 2 terug geplaatst, ik ben benieuwd! 3 embryo's hadden nog niet goed doorgedeeld dus ik word daar morgen over terug gebeld of ze ingevroren kunnen worden... Hoeveel cellig was jouw embryo doom?
Y84 het blijft inderdaad wel dubbel hoor. Als ik met jullie zo mee lees krijg ik ook wel weer zin om te beginnen. Maar op dit moment voel ik me steeds lekkerder in mijn vel en dat vind ik ook wel even wat waard. Doom wat een fantastisch nieuws zeg. Nu echt gefeliciteerd ! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan. Dat zal nog wel even spannend zijn die eerste weken. Maar voor nu lekker van genieten. Nog geen beginnende kwaaltjes ..? Fisher fijn dat de terugplaatsing goed gegaan is. Toch altijd weer een opluchting. Nu wel in die verschrikkelijke wachtweken. Succes !
Gaaf hoor fisher, nu ook lekker gaan broeden meis! En doe je goed lekker halen, het duurt toch nog een paar dagen voordat het innestelt. Dus lekker vandaag mee starten dan is met een paar dagen je baarmoeder mooi doorbloed! Onze embryo noemde ze topembryo en was 8 cellig. Wat houd type 2 in? Beschuitje wat was er ook alweer met jou waardoor je een pauze had ingelast? Ik voel me best goed! Soms wat zeurende/ jeukende tepels.
Doom wij hebben zes keer iui gehad en staan nu op het punt om te starten voor ivf. Het afgelopen jaar is een heel zwaar jaar geweest, vanwege de behandelingen, de miskraam maar ook nog een aantal prive zaken. Ik werk momenteel niet volledig om even een poosje bij te komen. Ik vind het niet stroken om dan aan ivf te beginnen. Eerst even tot rust komen was even belangrijker. Dan kunnen we het straks ook beter aan. Leek ons het verstandigst.
Hallo allemaal, sorry ik heb het allemaal niet meer bijgehouden ... ik denk dat ik er (voor nu) klaar mee ben. Mijn 1e IVF poging is niet geslaagd en ik heb ook geen cryo's. Ik denk niet dat IVF mij gaat helpen. I.i.g. niet in Nederland. Misschien overweeg ik nog eens in de toekomst naar het buitenland te gaan. Ik heb zelf het vermoeden dat het probleem bij de innesteling ligt. Dat ik afstoot... Ik had nu ook bij dag 7 na terugplaatsting enorme krampen en die heb ik eerder gevoeld. Aan de bevruchting ligt het niet ... daar ben ik van overtuigd. Nu i.i.g. even een half jaar even helemaal niets. Ik ben er even helemaal klaar mee. Ik wil iedereen nog even heel veel succes toewensen en dat dromen mogen uitkomen. Misschien sluit ik me later weer aan! Liefs!!
Jeetje Katja, fijn om weer wat van je te horen, jammer genoeg geen goed nieuws! K blijf toch voor je hopen dat het ooit gaat lukken, weet dat alles ingrijpend is, zou toch na 1 ivf niet gelijk handdoek in de ring gooien...maar snap zeker dat je er klaar mee bent! Soms is het goed ff afstand te nemen... Doom eigenlijk weet ik niet precies wat type twee is ik geloof dat 1 de beste is en dat er bij type twee iets meer fragmentatie is (dan zijn de cellen niet even groot), maar alsnog is dat erg goed. Gelukkig een drukke tijd voor de boeg dus hopelijk denk ik er niet teveel aan
he meiden ik ben een tijdje weggeweest even wat rust voor mezelf en een druk leventje Doom gefeliciteerd met je zwangerschap!Tarwekiem schijnt iid heel goed te werken voor de doorbloeding wie weet is dat de tip bobo hoe gaat t nu met jouw? is het nu eindelijk klaar bij jouw? succes katja hopelijk mag het snel bij jullie lukken!!ik duim nog steeds voor je fisher succes met de wachtweken! laat de embryo maar lekker zitten ga maar snel aan de tarwekiem beginnen Hopelijk nu alleen nog maar succes verhalen mimamies moest jij nou 100 eh spuiten? ik had dat ook iid ik had uiteindelijk maar 8 eitjes maar wel hele goede zei ze(vond ik niet haha ) Maar jij had toch overstimulatie?misschien dat ze gaan kijken wat 100 eh bij je doet hopelijk krijg je daar toch een mooie score mee..!
Beschuitje: kan me goed voorstellen dat je het wat rustiger aan doet hoor. Voel je niet verplicht om steeds op iedereen hier te reageren. Dat is ook moeilijk vol te houden . Bobo: fijn meid dat je nu van die bruine troep af bent en dat je ei in zicht is, alles doet het weer . Nijntje: 3 x is scheepsrechts! Hopelijk nu eindelijk een goed aantal eitjes, niet te veel en niet te weinig! M676: waar zit jij ook alweer in het proces? Moet zo maar weer even het lijstje opnieuw plaatsen . Mamamies: wat sneu voor je zoontje, is ie al wat opgeknapt? Hopelijk morgen ook mooie follikels te zien op de echo! Siepie: ik heb ze wel gebruikt, maar onze frequentie was dan ook niet van dien aard dat ik daar wel op kon vertrouwen . Maar aan de andere kant voelde ik wel aan wanneer mijn ei was. Heb namelijk ook maanden getemperatuurd en dan weet je het op een gegeven moment wel hoor. Standaard op dag 16 of 17 bij mij. Vond dat wel fijn om te weten, aangezien mijn cyclus wel 28/29 dagen was en mijn ei dus net even wat later in de cyclus valt dan 'normaal'. Maar als rond je ei om de dag vrijt dan voegt het allemaal weinig toe en leg je je er alleen maar extra druk op. Doom: fijn dat je test nog donkerder was, je bent gewoon hartstikke zwanger hoor ! Maar wat betreft de tarwekiemolie: ik denk dat jij ook zonder dat ook wel zwanger was geworden hoor. Het was je eerste ICSI en de oorzaak lag alleen aan je vriend (toch?). Grote kans dat puur de ICSI jullie probleem opgelost heeft. Nou kan het best zijn dat tarwekiemolie de doorbloeding stimuleert en dat kan vast geen kwaad lijkt me... Fisher: broeden we gezellig samen . Hopelijk nog een paar cryo's erbij, altijd fijn om achter de hand te hebben. Katja: fijn weer even wat van je te horen, was al bang dat het niet gelukt was, anders had je vast wel eerder wat laten horen... Kan me je gevoel wel voorstellen hoor, je bent al zo lang bezig en iedere keer die teleurstellingen . Toch hoop ik dat je de moed weer vinden kunt en uiteindelijk weer komt meeschrijven. Ik vond dat je altijd zo leuk schreef! Alleen de laatste paar keren merkte ik wel dat je niet meer de positieve Katja was als die hier in het begin meeschreef. Probeer de boel maar even te laten zakken en dan kom je vanzelf wel weer op een punt dat je weet hoe en of je verder wilt. Sterkte meid!! All: zo ik had net toch darmkrampen! En van de pijn werd ik ook even misselijk, gelukkig net niet hoeven overgeven, want dat is zo beroerd als je met je kont op de wc zit en geen emmer in de buurt hebt . Ik hoop natuurlijk dat het iets positiefs betekent, maar het is natuurlijk veel te vroeg om er lichamelijk iets van te merken... dus dan hoop ik maar dat ons cryootje er niet onder geleden heeft. Voor de rest nog niets gevoeld dus.
Even een kort vraagje over gonal f: ik zette vanmorgen de spuit, vierde dag, en precies gedaan zoals het moet. Dus helemaal erin, rustig leeg drukken, nog 10 sec laten zitten en in een keer eruit. Maar toen ie eruit was, hing er nog 1 druppeltje aan de spuit... Heb ik nu te weinig gezet vandaag? Snap niet wat ik fout heb gedaan!!!
Meestal raden ze aan om 's avonds te spuiten zodat je op de dag van echo nog kan verlagen/verhogen en vanwege de bijwerkingen zodat je meteen naar bed kan.
Het kan inderdaad geen kwaad hoor Y84, heb ik ook weleens gehad. Tebbie, fijn dat het gaat beginnen voor jou, spannend! Ik heb hier vanmiddag een potje zitten janken, kreeg te horen dat er maar 1 embryo word ingevroren. Ik weet dat ik niet mag zeuren in vergelijk met andere, maar je vergelijkt toch met jezelf en vorige keer zijn ze allemaal ingevroren, dit zag ik even niet aankomen. Natuurlijk moet deze gewoon blijven zitten zodat die andere helemaal niet nodig is, maar is gewoon fijn om te weten dat je nog voldoende back-up hebt. Ondertussen alweer een jaar bezig, 5 terugplaatsingen verder en nog steeds met lege handen. OK dat was mijn gezeik vanaf nu weer verder met happy thoughts zodat de kleine floep wil blijven zitten
Y84: een druppeltje is geen probleem hoor! En 's ochtend of 's avonds maakt niet zoveel uit hoor, ik heb het beide wel gedaan. Het is maar wat jezelf het beste uitkomt. Mijn ziekenhuis zei ook 's ochtends in haar IVF folder, maar toen ik het 's avonds wilde, was dat ook prima. Fisher: natuurlijk mag je best even teleurgesteld zijn! Dat is toch zo als het niet helemaal gaat zoals je hoopt. Maar je hebt nu ook een toppertje in je, die moet gewoon blijven zitten!
Nou de prik instructie gehad van de huisarts. Mijn man heeft de Decapeptyl gezet. Easy peasy, was een eitje. Er zit zoveel littekenweefsel dat ik er amper iets van voel.. Maarrrr nu heb ik een vraag. Ik voel me nu een beetje hangerig, koortsig (heb geen koorts).. Ik zou graag even in bad willen. Mag dit gewoon? Ik ben echt een leek, sorry dat ik zoveel vraag haha.