Hoe bewaren jullie die Gonal f? Kheb em deze keer na openen op kamertemperatuur bewaard en heb deze keer geen hoofdpijn. Vraag me af of er een link tussen zit.
Nijntje, ik dacht dat je die in de koeling moet bewaren? Mamamies, het enige nadeel van gobal-f is de geur, vind ik. Ik vind t een naar luuchtje hebben. Ik verwacht niet dat er nog veel meer bij komen. 2 komen misschien nog mee. Ik zit al op dag 12 van stimuleren.
Pien en fisher spannende tijden voor jullie, ik heb heel duidelijk mijn innesteling gevoeld. Was voor zeer korte duur maar ff gemene steken in mijn zij. Mamamies, ik heb alle spuiten gewoon altijd in prullenbak gedaan, ben daar erg lui in. Scheid ook geen afval " oeps".
Mimimami, wat vervelend maar hee kijk naar mij. Ik had maar 4 eicellen maar wel alles over kunnen houden. Is er wel al enig inzicht over punctie datum? Hier voel ik mij goed, ben gewoon mijzelf, niet moe, misselijk? Soms krijg ik ff kort zwaar ongi gevoel en borsten voelen niet prettig zonder bh.
Nou ladies, ik ga eens reageren! Y84; 16-17 blaasjes klinkt goed! Hoe bevalt de Gonal-f so far? Ik heb 10-4 weer een echo, dus we zullen rond dezelfde tijd een punctie hebben Bobo; fijn dat je een posi ovutest had, komt je cyclus weer mooi op gang M676; hoe gaat het met jou en de Gonal-f? Wanneer heb jij de (volgende) echo? Hoeveel Gonal-f spuiten jullie? Ik moet 150IE spuiten Nijntje; heel veel succes deze ronde, 3x is scheepsrecht inderdaad. Wat is cetrotide trouwens? Siepie; ik heb ovutesten gebruikt, de digitale met smiley van clearblue. Met de streepjestesten kreeg ik nooit een duidelijke streep, dus wist ik pas achteraf dat ik mijn piek had gehad. Vond het heel fijn, omdat mijn piek (en dus ook eisprong) niet iedere keer op dezelfde dag was, hoewel mij cyclus wel heel regelmatig was. Op een gegeven moment voelde ik mijn eisprong heel duidelijk aankomen en kon ik het ook wel duidelijk opmaken uit het feit dat ik veel vruchtbaar slijm (sorry!) had, dus toen ben ik ermee gestopt. Doom; zit je al een beetje op een roze wolk? 25 april eerste echo, hoever ben je dan? Spannend hoor! Ik ga geen tarwekiemolie gebruiken, maar gebruik wel vsm puur mama. Dit omdat ik echt behoefte had aan goed supplement ipv alleen foliumzuur (wat vanuit het zkh hier moest), ik merk daardoor wel dat mijn weerstand verbeterd is, dus dat helpt alvast! Fisher; jij ook aan het broeden nu, op naar een positieve test over 2 weken. Heel veel succes en ik duim voor je. En natuurlijk mag je balen dat er maar 1 is ingevroren, hopelijk heb je die niet nodig. Hoe was je open huis? Staat je huis al lang te koop? Wij willen eigenlijk ook gaan verkopen, maar durven niet zo goed! Katje; wat enorm balen. Heel veel sterkte en succes gewenst. Pien; succes met broeden. Hopelijk zijn de krampen idd positief. Hoe gaat het nu? Tebbie; hoe gaat het spuiten nu? Is het voor jou ook de eerste keer? Die decapeptyl brandt bij mij ook onwijs! Ik had erover gebeld en toen zeiden ze dat het niet erg was, maar de gyn van de echo, die zei dat ze het nog nooit gehoord had! Het staat toch echt in de bijsluiter, maar zij vond het niet normaal. Zolang het snel weer wegtrekt was het volgens haar geen probleem, maar als je echt last hebt, gewoon even het zkh bellen hoor! Lusvi; mijn arts heeft niks gezegd over niet in bad mogen, na de punctie vind ik wel logisch klinken, maar ook daarover hebben ze niks gezegd, maar goed dat kan ook omdat ze hier alles in fases doen qua informatie, anders onthou je het toch niet! Ik voelde me ook heel grieperig toen ik net begon met de decapeptyl. Kreeg ook echt migraine. Nu ik de Gonal-f erbij spuit is het over, dus dat is een fijn vooruitzicht. MoedersVoorMoeders; ik heb me stellig voorgenomen dat ik mee ga doen als ik zwanger raak, omdat ik andere ook graag wil helpen. Hier is het volgens mij ook zo dat ik het ergens heen moet brengen, dus dat ga ik tegen die tijd wel eens uitzoeken! Dit is wel hoe ik er nu in sta, want ik kan me ook heel goed voorstellen, dat als je al lang(er) in dit traject zit, je op een gegeven moment echt ontzettend klaar bent met al dat geregel en gedoe. Mimami; snap dat je baalt dat het er nu maar 5 zijn, maar wie weet komen die kleine ook ineens nog mee, dat hoor je toch wel vaker. Mijn arts zei ook dat het allemaal nog niet zoveel zegt, de dag vd punctie is het moment dat echt telt! Die geur van de Gonal-f is inderdaad niet fijn, dacht al dat dat aan mij lag! Maar liever een vieze geur, dan knallende koppijn de hele dag! Nijntje; ik heb de Gonal-f in de koelkast liggen, tot ik de spuit 1x heb gebruikt, dan leg ik hem in de verpakking in het keukenkastje. Ik twijfelde heel erg (zkh zei nml keukenkastje en apotheek zei koelkast), maar er staat echt in de bijsluiter dat je de spuit maximaal 28 dagen buiten de koelkast onder 25C mag bewaren in de verpakking. Bovendien vond ik het ook heel vreemd om die naaldjes in de koelkast te leggen! Hier; gelukkig is de hoofdpijn inderdaad weg nu ik Gonal-f gebruik. Heb nu nergens last van, op een opgeblazen, harde buik na, maar dat heb ik altijd richting eisprong. Ben al blij dat ik nu geen enorm pijnlijke borsten heb (heb ik normaal altijd richting eisprong én de week voor ongi!). Wat heel fijn is, ik heb een nieuwe baan en er was nog niet helemaal bekend wanneer ik zou beginnen (het gaat om een nieuw te openen winkel namelijk), ik hoopte heel hard dat ik na Pasen zou beginnen, omdat ik dan de punctie waarschijnlijk gehad heb, maar was even bang dat ik toch net ervoor moest beginnen vanwege een inwerktraject. Gelukkig voor mij loopt het wat vertraging op en vind mij nieuwe baas dat ik niet echt ingewerkt hoef te worden, hij wil me alleen wel betrekken bij de rest van het team aannemen, waardoor ik 5 mei pas ga starten! Heel fijn, want dan heb ik er alles opzitten en dan hoef ik niet gelijk bij mijn nieuwe werk te vertellen in wat voor traject ik zit. Natuurlijk heb ik geen garantie dat ronde 1 meteen slaagt, maar dan zou altijd een rustmaand volgens, wat me wel even wat speling geeft! En nog een vraagje; ik krijg die lijst niet met kleurtjes voor elkaar, zou iemand mij op de lijst willen zetten? Mamamies - 2e kindje - IVF1 - start Gonal-f 03-04 - echo 10-04
Doom, jij had icsi toch? Geen idee of dat veel uitmaakt. Ik hoopte gewoon op meer. Ik heb trouwens bij mijn eerste zwangerschap niks gemerkt van de innesteling. Meiden al die verschijnselen lijken bij zwangerschap en menstruatie op elkaar. Laat je niet gek maken door je lijf en de hoop en wens! Zelfs toen ik een positiece test had liep ik drie keer per dag naar de wc om te kijken of ik niet ongesteld was geworden. Mn buik voelde namelijk exact hetzelfde...
Mamamies, de gonal is bijna fijn te noemen haha. Ik heb, nu je het zegt, ook geen hoofdpijn meer nu ik de gonal erbij gebruik. Fijn dat je de rust hebt nu je het wel even kunt gebruiken! Ik spuit ook 150, voel nog helemaal niks. En ik heb de 10e m'n eerste echo, erg spannend! Mimami, er is echt helemaal niets van te zeggen hè? 5 is een mooi aantal, maar ik zou er zelf uiteraard ook liever iets meer hebben.
@mamamies Het prikken kan ik nog niet aan wennen, doet in het begin best zeer. Het branderige gevoel was de eerste dag het heftigst toen hield het ook wel een paar minuten aan. Maar de dagen erna brandde het wel iets maar is dan ook zo weer weg. Ik weet niet of ik verder al bijwerkingen heb omdat het allemaal dingen zijn die ik kan herleiden naar verschillende dingen. Ik heb bijvoorbeeld hoofdpijn, maar dat had ik voor het prikken ook al wat meer door de spanning. Last van mijn buik precies hetzelfde. Moe, tja kan ook van alle spanning zijn Oftewel ik weet het niet. 17 april mag ik beginnen met de fostimon. Heeft daar een van jullie ervaring mee?
Mamamies cetotride is net als decapeptyl. Middel is niet zo oud. Khou voortaan de gonal f ook buiten de koelkast. Voel me der veel beter bij. Tebbie27 kheb de eerste x stimuleren fostimon gebruikt, die moet je zelf mengen. Gebruikte toen 150ie. Moest twee poeders in 1 vloeistof mengen. Kmoet je wel zeggen de kant en klare pennen zijn veel beter.
Ik hoef gelukkig geen 2 poeders meer te mengen. Ik heb een spuitje met vloeistof en die moet ik mengen met het poeder en dat is het. Maar idd helemaal kant en klare pennen is veel fijner. Hoef je niet zo te klooien als je een keer ergens anders bent. Heb jij bijwerkingen van de fostimon gehad?
mamamies ik deed dat puitje van de gonal F ben gewoon in de naaldencontainer en die lege omhulsel van de spuit in de prullenbak.. want volgens mij nemen ze alleen de naalden container in.. en de rest van mijn medicijnen die ik over heb is alleen de decapeptyl die bewaar ik gewoon en zodra ik weer moet begin ik eerst met die deca die ik nog had liggen zodra ik eventueel een 4de poging moet doen heb ik iig nog wat deca over en als ik wel zwanger word dan geef ik het aan iemand die in zijn 4e poging zit via internet..
Bij mij vroegen ze de 2e ronde of ik nog had liggen. Ik denk dat je die dus wel miet gebruiken de volgende keer. Ze weten natuurlijk precies hoeveel je gebruikt hebt en hoeveel je hebt gekregen. Ik vind het trouwens belachelijk dat sommigen geld willen hebben voor wat ze over hebben... Het is verschrikkelijk als het allemaal niet lukt. Als ik straks over heb geef ik het gewoon weg!
ja geld moet je er niet voor vragen ben ik met je eens je hebt er zelf ook niets voor betaald.. ik weet niet of ze het vragen maar hoor ook vaak dat mensen het weer aan de apotheek terug geven?
@mamamies, inderdaad, wij zullen bijna gelijk de punctie hebben ! Ik gebruik ook 150 eh gonal-f. Op zich gaat het goed maar merk er wel best veel van: veel slijmverlies, beetje hoofdpijn, pijn in onderrug en steekjes in mn buik. Vandaag zelfs bang dat ik een eisprong had, had zoveel slijmverlies, heb ik normaal altijd als ik ovuleer. Maar het schijnt erg onwaarschijnlijk te zijn dus hoop maar dat dat ook niet zo is!!! Zou ook gek zijn, zit pas op dag 7... Kijken wat ze er morgen van zeggen. Wat is het toch allemaal ook spannend... Zucht!!!
Y84 je gebruikt ook Deca toch? Dat zorgt ervoor dat je lichaam geen eigen cyclus aanmaakt dus je kan dan niet een eigen eisprong krijgen. Je moet meestal nog een extra spuit zetten om je eisprong te krijgen: pregnyl..
Hee Fisher! Ja, ik spuit al bijna drie weken deca elke dag. Maar had gelezen dat het soms toch mis gaat? Zal misschien een uitzondering zijn of ik heb het verkeerd begrepen. Hopelijk valt het allemaal mee !
Ow dat had ik nog niet eerder gehoord, zou er maar niet vanuit gaan er gebeuren nu rare dingen en trust me, hierna vertrouw je je lichaam niet meer want dat geeft hele rare signalen vanwege de hormonen..succes morgen!
Zoo effe update , was goed nieuws (vonden wij)! We zijn nu een week bezig: het baarmoederslijmvlies was mooi dik (3 lagen ofzo?). Verder linkereierstok 6 grote en 3 kleinere follikels en rechtereierstok 4 grote en 4 kleinere. Ze dachten dat een aantal kleinere vast ook nog wel mee zouden gaan doen. Komende woensdag weer een echo. De grotere waren nu 14 a 15 mm. Punctie verwachten ze komende vrijdag of maandag... Sorry alleen even ego, reageer later weer meer!!
hoi allemaal Kom me toch maar weer melden hiero Heb lekker even onder een steen gezeten en nu gaat het wel een beetje. We hebben zaterdag een 8 cellig cryo teruggeplaatst gekregen dus nu maar weer afwachten. Helaas weet ik door voorgaande zwangerschappen precies wanneer het innnestelt en dus ook wanneer het mislukt is. Pfff gezellig. Ik ga even alles bijlezen.