Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Haha boboke, ik vind altijd dat je zo goed weet wat er met iedereen is en wat we geschreven hebben.
    Wat leuk dat jullie allebei helemaal enthousiast zijn over het huis! Wel heel fijn om iets anders aan je hoofd te hebben. Ik wens je goede onderhandelingen 😉
    Krijg je al snel nieuws over het km onderzoek?

Mamamies, wat herkenbaar. Ik zit geregeld met tranen in m'n ogen als ik m'n dochter wegbreng naar de opvang en ze toe moet kijken hoe haar vriendinnetje afscheid neemt van haar zus, of hoe lief ze met haar babypoppen speelt. En maar vrolijk blijven doen...
    Maar meteen besef ik mijn geluk ook weer hoor.

Klaproos, ik vroeg me al af waar een hormoonpompje voor is.

Siepie, wat leuk die logeetjes!

Doom, ik hoop dat je mee blijft kletsen!

Fisher, helemaal vergeten dat jullie je huis verkopen, hoe vergaat dat?

Ik stap zo de auto in voor het uitstapje van de dag: echo 2!

2. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    m676 een kwestie van 2 pagina's openen, 1 om te lezen en 1 om te reageren ;), allemaal onthouden is me ook een beetje te veel :)
    Helaas duurt het nog een hele tijd. Rond 22 mei moet ik nog een keer bloedprikken voor stollingsfactoren (mag pas 10 weken na de miskraam) en dan ongeveer 2 weken later de uitslag van alle testen. Dan zitten we dus al in juni. Geduld is niet echt 1 van mijn sterkste punten ;)
    Succes zo!

3. Mamamies

Mamamies Actief lid

Jul 15, 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou bobo ons geduld is dan ook al aardig op de proef gesteld! Eerst voordat we de mmm ingingen, toen alle onderzoeken en wachtlijsten en nu in de mmm, dus ik begrijp heel goed dat je geduld op raakt hoor! Succes met de huis onderhandelingen, altijd spannend een huis kopen en een welkome afleiding!

M676 succes met de echo, ben benieuwd hoeveel eiblaasjes jij nu (ong.) hebt.

Hier; morgen 3e echo, hoop echt op niet nog meer eiblaasjes, maar weet niet of dat gelukt is. Mijn rug doet onwijs pijn en mijn buik is opgeblazen, hard en ik voel echt heel duidelijk mijn eierstokken, maar goed dat kan natuurlijk ook doordat de eiblaasjes groter worden. Laten we daar op hopen dan.
    Nog even over verdriet en zoon, natuurlijk voel ik me onwijs gezegend dat ik al een prachtkind heb, maar dat neemt niet weg dat de wens voor nog een kindje heel groot is. Kinderen zijn ook zo puur en open over wat ze denken wat het er af en toe niet makkelijker op maakt. Ik wil er echter niemand mee kwetsen, want iedereen hier heeft een kinderwens of het nu het eerste kind of het vierde kind is en dat die wens niet (meteen) uitkomt is natuurlijk voor iedereen moeilijk.

4. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Boboke wat fijn en spannend van het huis. Heb je toevallig een funda link?
    Ben wel benieuwd naar wat je op het oog heb!
    Wij hadden ook een tussenmakelaar. Heel erg fijn is dat!!

@ werk:
    Ik heb op mijn werk moeten vertellen dat wij in dit traject zateb omdat het ziekenhuis mij dit adviseerde vanwege mijn wisselende diensten.
    Na een week liegen voelde ik mij al zo ellendig dat ik het maar verteld heb. Ben namelijk altijd eerlijk.
    Vervelende is dat in juni mijn contract afloopt en gezien het type bedrijf waar ik werk ( sportschool) ging ik er al een beetje van oud. Ik word dan natuurlijk minder flexibel. Evengoed is het waardeloos want ben een harde werker.
    Ze hebben gezegd dat ze twijfelen maar niksnis nog officieel. Ik verwacht dit binnenkort wel te horen. Als ik eerlijk ben vind ik het ook minder erg. Ben er behoorlijk klaar mee! Ze hebben als excuus gezegd dat ik de beste ben en meer oopjes op moet ruimen????? Yeah right!!

5. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hoi allemaal

Wij doen niet ICSI omdat het zaad slecht is ;) Dat heeft de arts voorgesteld omdat ik altijd ziek ben en om zo het embryo de hoogst mogelijke kansen te geven om goed te groeien. Er mankeert lichamelijk weinig bij ons. Zaad wisselt maar is niet slecht genoeg voor IVF/ICSI maar bij mij is van alles mis. Bloedarmoede,ijzergebrek,laag progesteron,overactief immuunsysteem en wisselende cyclussen door lyme. De ICSI is voorgesteld om de lyme te omzeilen maar het werkt niet :( Als ik ziek ben en heb een tp heeft een tp weinig zin helaas. Met een pompje heb ik dus elke maand een kans. Maar we maken onze laatste cryo's op en gaan dan denk ik over op het pompje maar ik ga eerst een hele zware antibioticakuur volgen om te kijken of de lyme nog minder kan worden.

mamamies,ik duim voor je dat je geen overstimulatie krijgt.

Boboke,fijn van je huis,spannend!

Fisher voor jou ook!

Doom,niet netjes van je werk zeg..

onze cryo tp is mislukt helaas:(:(

6. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    #4186 m676, Apr 13, 2014
    Last edited: Apr 13, 2014
    Vandaag echo gehad: 6of 7 eiblaasjes, grootsten 18, kleinste 12. Hoop dat ze allemaal goed zijn en mee gaan! Vanmiddag hoor ik of ik nog moet spuiten of wanneer de punctie zal zijn. Spannend. Helaas is het bsv maar 5,6... Geeft niet veel vertrouwen voor een goede innesteling :(
    Ik ga wel de tarwekiemolie proberen.

Klaproos, goed doordacht! Ik hoop dat het gaat werken en ook snel!

Doom, ik kan me voorstellen dat je het moest zeggen. Oopjes opruimen?? Hoop dat je snel hoort wat ze besloten hebben!

Mamamies, ook weer heel herkenbaar. Mensen zeggen vaak 'je hebt er toch al 1' maar zo werkt dat helemaal niet hè?

Boboke, ook al had je engelengeduld, juni klinkt ver weg. Welk soort huis hebben jullie op het oog?

7. Nijntje00

Nijntje00 Lid

Jun 26, 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel verhaal getypt loopt me phone vast.:x

M676 wat is bsv? Kheb trwns ongeveer hetzelfde als jij kwa eitjes. Had gister echo. Morgen derde echo.

8. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mamamies ik hoop dat het er morgen allemaal goed uitziet. Echt goed blijven drinken en rust houden!
    Ik kan wel niet meevoelen in de wens voor een brusje, maar ik kan me voorstellen dat die net zo groot is. Het liefst wil ik ook 2 kinderen, alleen is maar zo alleen ;)

Doom als je het niet erg vindt doe ik dat liever niet ivm anonimiteit ;).
    Ik moet zeggen dat ik het wel een apart advies vind van je ziekenhuis. Als je op de normale manier zwanger wordt, vertel je dat toch ook meestal pas rond de 12 weken? In het begin zit het vruchtje zo beschermd achter je schaambot, dat er niks mee gebeurd hoor. Maar dat je je zo beroerd voelt is natuurlijk wel wat moeilijker te verbergen ;). Zijn er in jouw branche wel makkelijk banen te vinden (voor na de geboorte dan waarschijnlijk)?

Klaproos oh ok dan is het zeker een goede mogelijkheid voor jullie. Gaan jullie het dan echt helemaal zelf doen of nog wel iui?

m676 je bms (oftewel bsv oftewel baarmoederslijmvlies even voor Nijntje00 ;)) kan nog wel gaan groeien hoor. Je hebt nog een aantal dagen tot de punctie en ook nog je pregnyl. Vanaf 7 mm is al goed genoeg.
    Het huis is een uitgebouwde hoekwoning met tuin op het zuiden :). Er is nog geen garage, maar wel de mogelijkheid tot. Woonopp. ruim 160m2!

Nijntje irritant hè als je dan zo'n lap tekst kwijt bent. Bij jou dus ook bijna de punctie in zicht! Succes morgen

9. Nijntje00

Nijntje00 Lid

Jun 26, 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boboke is dat hetzelfde als endometrium? Bij mij staat er 11 zie ik nu. Wist geeneens wat dat was. Domme ik. :)
    Dank voor je antwoord. :D

10. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yep is hetzelfde :). En er zijn hier geen domme vragen, ik heb t ook allemaal helaas door ervaring geleerd. Bij aanvang van onze ivf wist ik ook nog helemaal niks. En er zijn ook nog genoeg dingen waar ik niks van weet hoor.

11. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Wauw boboke, klinkt als een woning waar je je droomhuis wel van kunt maken!

Net gebeld, vanavond pregnyl, dinsdag punctie... Vrijdag tp als het goed gaat.

Dilemma: m'n dochter slaapt heel slecht momenteel (wezen logeren en toen kon ze d'r kamertje niet af, dit heeft haar angstig gemaakt helaas). Ik krijg oxazepam die ik maandag in zou moeten nemen, maar dan slaap ik wrsch de hele nacht en is mijn man met mijn dochter in de weer. Maar lijkt me dat hij fit moet zijn voor de zaadproductie toch? Dus dan toch maar geen oxazepam voor mij?
    Wat zal ik doen?

12. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Als ik het goed begreep hebben de meeste van jullie het toch gewoon op he werk verteld dat je in het ivf/icsi traject zit?
    Ik ontkwam er echt niet aan.. collega's waren erg begripvol en wisten hierdoor ook wanneer punctie was en wanneer ik kon testen.

Ik ga dan natuurlijk niet zeggen dat ik dat pas over paar weken vertel.

13. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    m676 het is alleen bedoeld dat je als je heel erg zenuwachtig bent voor de punctie, dat je een goede nachtrust hebt, maar je bent het niet verplicht in te nemen. Als jullie er een fijner gevoel bij hebben dan kan je het gewoon laten hoor. Ik weet niet in hoeverre een slechte nachtrust van invloed is op de zaadkwaliteit ;)
    Het is inderdaad een super huis met ook een fantastische ligging met bossen en grote speelvelden voor de kids om de hoek ;):D

Doom het klopt dat ik het verteld heb op mijn werk, maar alleen aan mijn directe collega's en niet aan mijn werkgever die over mijn contract gaat. Ligt er natuurlijk aan hoe de structuur in het bedrijf is en de grote van het bedrijf of je dit kunt scheiden. Inderdaad als ze op de hoogte zijn van je punctie en testdatum wordt het wel een hele vervelende situatie als je het niet zou vertellen.

14. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik zit helaas in een klein bedrijf waarin ik ook alleen bij een balie zit. Ik kon dus niet anders dan het vertellen aan de leiding gezien zij als ik naar ziekenhuis moest het rooster moeten aanpassen ;)

15. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Dank je boboke, dan komt het wel goed.

Ik krijg ook de kriebels om een huis te kopen haha!

Doom, ik heb het mijn hoogste baas en collega's ook verteld. Ik krijg er alle tijd voor, maar m'n verwachte loonsverhoging blijft wel uit. Mss omdat ze denken dat ik dit werk noet kan doen met een baby'tje thuis? En tja, daar hebben ze mss ook wel gelijk in. Toch ga ik er morgen nog eens naar vragen.

16. Nijntje00

Nijntje00 Lid

Jun 26, 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    M676 ik zie dat je vanavond de pregnyl moet spuiten. Khad zelfde aantal eitjes als jij, maar dan groter. Er was al een van 20, maar moest twee dagen doorspuiten. Is de pregnyl bij 18mm niet vroeg?

17. Y84

Y84 Bekend lid

Nov 3, 2012
    512
    0
    0
    Goedeavond allemaal! Oh Nijntje en m676 zetten jullie vanavond de pregnyl?? Hoe laat? Ik heb em gisteravond gezet. Wel een gedoe met die ampulletjes enzo zeg. Heb nu echt last van mn eierstokken, lopen doet best pijn. Dus denk dat ze nog wat doorgegroeid zijn. Afgelopen vrijdag waren de grootste 20 of 21 mm. Ja er was er eentje nog groter maar die verwachten ze geen eicel meer in (was 25 al). Er waren nog twee kleintjes van 13 en 14, misschien dat daar toch nog wat uitkomt.. De andere 12 waren tussen de 18 en 21 mm.

Moet morgen om 10 uur aanwezig zijn en dan om 11 uur de punctie. Hopelijk zijn alle eicellen er dan nog en zijn ze rijp... Vind het megaspannend allemaal. Ben steeds bang dat er toch iets mis is of mis gaat, met name dat ik net een vroegere eisprong heb ofzo. Maar ja, heb er toch geen invloed op!

18. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Y84, succes morgen!

Nijntje, ik probeer er op te vertrouwen dat ze in het zh weten wat ze doen. Moeilijk vind ik dat hoor!

19. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Succes y84

20. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013