Nijntje ik kreeg die oxazepam om rustig te worden, dat is geen pijnstiller. Verder werd mij verteld dat ik alvast paracetamol kon slikken (maximale hoeveelheid) zodat ik een spiegel op zou bouwen dan werkt het infuus (soort morfine) beter. Ik vond het echt reuze meevallen. Nu wel pijn in mijn buik, maar dat is ook logisch. Veel rust houden dus. Ze was bij mij in een kwartier klaar, dus het was ook snel weer voorbij. Heel veel succes.
Nijntje succes! Mamamies, wat fijn dat het je meeviel en super score En mimamie, wat een rotnieuws! Hopelijk komt het helemaal goed met icsi. Y84, jij hoort vandaag toch hoeveel er doorgedeeld zijn? Succes met wachten! Wij vanmiddag hoeveel bevruchtingen er zijn. Siepie wat spannend, zowel de sollicitatie, lijkt me erg interessant, als dat je nog geen voortekenen voelt. De hoop blijft natuurlijk! Succes. Boboke, fijn dat je cyclus weer op gang is! Lekker gebbq'd?
Kheb net de punctie gehad. 7 eicellen aangeprikt. Ik voelde letterlijk niks van de punctie. Maar heb nu verschrikkelijke menstruatiepijnachtig iets. Wil het uitschreeuwen. Heb trwns 2 paracetamol, 1 oxazepam en 1 diclofenac gehad.
Fijn dat de punctie iig is meegevallen. Hopelijk herstel je snel en ben je van die menstruatie-pijn af. En 7 eicellen, geen slecht resultaat toch? Sterkte en beterschap!
Bij het VUmc krijg je trouwens een morfine infuus en ook soort-van Oxazepam vooraf.. Maar voor beiden allergisch dus dat gaat wat worden
heb jij voor het ivf niet moeten onder tekenen dat zodra ze zien dat er geen bevrucht gaat plaatsen vinden het een ICSI word? Dit werd tijdens de voorlichting avond ons verteld omdat je anders zoals jij nu een punctie voor niets heb laten doen..
Nijntje, 7, dat is mooi! Paracetamol blijven nemen hoor! Bij mij heeft het anderhalve dag geduurd (dag van de punctie en dag erna). Nu is het over. LusvI, kun je wel iets anders krijgen dan? Doom, dat komt mij niet bekend voor, lijkt me wel heel logisch dat op icsi over gaan als ivf niet lukt als dat in dezelfde behandeling kan!
Net gebeld, helaas maar 3 eitjes over. Morgen om 11.45uur de terugplaatsing. Dan horen we ook wat de kwaliteit ervan is.
Ik vind het zo enorm apart dat sommige ziekenhuizen jullie zo slecht informeren. Ik heb hele formulieren moeten ondertekenen. Een heb ook formulieren onder mijn neus gekregen dat als ivf niet terplekke lukte het icsi werd. Bij ons werd het bij voorbaat al icsi dus heb die niet hoeven tekenen maar ook bij de informatie avond van het vu werd dit verteld. Je had dus net als ik een hoop lege follikels zitten! Want alle eitjes gebruiken ze die ze aantreffen.
Meiden we zijn nog in de race want het zijn 4 emmy's geworden. Nu nog de embryoselectie en hopen dat er eentje gezond is. Je zou zeggen: 75% valt af, 1 blijft over...? Maar zo werkt het leven niet altijd he? De reden van zo weinig bevruchtingen: van de 13 eicellen waren er 6 onrijp (((.
Siepie spannend hoor zo'n nieuwe baan. Daar ben je dan wel weer even zoet mee. Allebei dus druk aan de studie . Vroeg met bbq? Wij hebben nu zeker al een keer of 8 de bbq aangehad. Zijn al in maart begonnen m676 ja het was lekker, maar na 2 dagen heb ik er wel even genoeg van. Mijn vriend was dinsdag jarig dus hebben we met een aantal gegeten (bbq) en woensdag de restjes. Vandaag maar weer een overdosis groente ipv vlees. Jammer dat er maar 3 over zijn, maar wie weet heb je er maar 1 nodig Nijntje gelukkig viel de punctie je mee. Ze hebben natuurlijk toch behoorlijk zitten rommelen in je buik dus maar lekker rustig aan doen. Nu weer duimen voor een mooi aantal bevruchtingen. Je had trouwens dezelfde medicatie als ik. Doom wat ik lees uit het bericht van mimami was er voor de bevruchtingsfase geen indicatie om icsi te doen aangezien het zaad van goede kwaliteit en hoeveelheid was. Helaas is het te laat als ze ontdekken dat met ivf er geen bevruchtingen tot stand komen. Je kunt dan niet alsnog dezelfde eitjes voor icsi gebruiken. Dit komt jammer genoeg wel vaker voor, maar dan wordt bij de volgende poging icsi toegepast, hoe goed het zaad ook is. Dat formulier om te ondertekenen is voor wanneer ze in het lab ontdekken bij de controle van het sperma, dat het geen goede kwaliteit is, ze direct icsi kunnen toepassen en niet eerst nog toestemming moeten vragen. Dat heeft volgens mij iedereen moeten ondertekenen. Alleen komt er vaak zoveel op je af, dat je dat gewoon vergeet. Y84 duimen dat er nog een moi aantal van die 4 overblijft, in ieder geval 1!!
Hoi dames, Y84; 4 Emmy's, hopen dat er idd wat overblijft na de selectie, ik duim voor je! Formulier; ik kan me niet herinneren dat wij iets voor icsi hebben moeten tekenen... Wel een bewaarovereenkomst en wat ze met de overgebleven embryo's moeten doen. Nijntje; fijn dat de punctie meeviel Hier; vandaag zing ik letterlijk een toontje lager! Au, wat doet mijn buik pijn! De morfine was gisteren natuurlijk nog aanwezig en nu niet meer! Ik heb al meer dan 2L water op en hou me heel rustig! Nog even een vraagje voor de meiden die ook bij de VU Amsterdam lopen; moesten jullie zelf bellen of werden jullie gebeld over het aantal bevruchtingen? Ik weet het niet meer en VL zegt dat ze hem er niks over gezegd hebben toen hij mijn eitjes ging brengen! Het loopt ook allemaal een beetje anders, omdat ik nu geen tp krijg.
Ik loop ook bij het VU maar heb niets hoeven tekenen voor ICSI en weet ook niet of ik zelf moet bellen of gebeld word.
Misschien is het tekenen alleen voor koppels waarbij het zaad een twijfel geval is en het misschien ook icsi kan worden ipv ivf?? Ik moet eerlijk zeggen dat ik al niet meer weet wat ik allemaal getekend heb, is al meer dan een jaar geleden
Boboke het gene wat jij verteld is zo echt niet gemeld tijdens het congres. Er werd echt verteld dat je tekent dat het icsi word als ze zien dat het niet lukt. De reden werd hierbij niet vermeld ( in jouw geval het vb van het sperma) Wij hebben 2 blaadjes moeten ondertekenen, ook wat je met de afval emmys wilde doen voor wetenschap of vernietigen etc. En de goed of je die wilde invriezen of niet etc etc. Waardoor dus ook het vel met de goedkeuring voor icsi, dit moet je ondertekenen omdat icsi 2% kans geeft op afwijkingen vanwege de naald beschadiging. Mamamies, je moet zelf opbellen. Heb jij van jouw ziekenhuis geen brief gekregen met alle uitleg nog een keer op.een rijtje? Dit kreeg ik mee toen ik na de punctie naar huis mocht ( telefoon nummer van vu, tijdstip waarop ik ze mocht bellen, wanneer mijn testdatum is. Hoeveel utrobollen op een dag etc etc) Ik krijg een steeds fijner gevoel bij het ziekenhuis in Beverwijk!
Ik heb inderdaad niks meegekregen van het zkh, maar het loopt bij mij dan ook even anders dan gedacht. Ik hoef geen utro te gebruiken omdat ik geen tp krijg, alles wordt eerst ingevroren. Ik weet dat het SLAZ hierover contact heeft gehad met de VU, want VL zei dat ze dit al wisten toen hij daar aan kwam met de koffer. Misschien dat hier dan ook eventuele miscommunicatie is ontstaan. Ik weet nml dat je normaal na de tp ongeveer 3 weken later schriftelijk bericht krijgt over wat er ingevroren is, maar ik wil gewoon graag weten hoeveel er bevrucht zijn en wanneer het dan ingevroren wordt, wanneer heb ik evt wel een tp en moet er verder nog iets gebeuren ofzo? Ik word morgen sowieso gebeld door het SLAZ voor telefonische controle en wellicht wordt dan alles verteld, maar omdat je de VU tussen 9:30-10:00u moet bellen als je wel een tp krijgt wil ik daar niet op wachten. Zul je net zien dat ze daarna pas bellen van het SLAZ en dan zeggen dat ik zelf moet bellen en dan moet ik wachten tot maandag en dan is het pasen dus is er dan wel iemand... Ik ben gewoon heel nieuwsgierig!
@doom: ja klopt, ze bekijken in het lab het sperma en als het van slechte kwaliteit is doen ze meteen ICSI! Maar als het sperma er normaal uit ziet doen ze IVF en dan kan het nog steeds gebeuren dat er geen bevruchtingen blijken te zijn! Kan allerlei redenen hebben. Daar kunnen ze dan niks meer aan doen want dat sperma kunnen ze dan, bij mijn weten, niet meer gebruiken voor ICSI en dat geldt ook voor de eicellen dus dan moet alles opnieuw en dan ICSI. Is dan dus de volgende poging pas weer... En dat is inderdaad super super rot want dan voelt het echt alsof je alles voor niks gedaan hebt....